I w związku z powyższym mam pytania jak ma się sprawa zarejestrowania tego
samochodu na osobę prywatną? Czy wymagana jest jakaś dodatkowa homologacja
jako osobówka? Czy muszę/mogę bez homologowania na osobówkę jeździć z
kratką?
normalnie rejestrujesz. tez bedziesz mial ciezarowo uniwerslany. Do 3,5t
jezdzisz na B wiec zadnej roznicy nie ma. Jesli chcesz z niego zrobic
osobowke (IMO nie ma sensu) to na stacji diagnostycznej mozna to zalatwic.
Koszt ok 200-300zł. Kratka niby jest obowiazkowa, ale raczej nikt tego sie
nie czepi. Mialem w rodzinie 6 lat takie autko ze zdemontowana kratka i ani
na przegladzie ani przy kontroli drogowki nikt o nia nie pytal.
--
Pozdr Scyzoryk
Corolla E11 1.6 P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550
3 |
Data: Wrzesien 19 2007 19:04:48 |
Temat: Re: Jak z rejestracja samochodu ciezarowo-uniwersalnego? |
Autor: *piotr'ek* |
Kratka niby jest obowiazkowa, ale raczej nikt tego sie nie czepi.
No właśnie jak głębiej sięgnąłem w przepisy to znalazłem coś takiego:
"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
par. 8:
7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r."
A moje auto ma pierwszą rejestrację 18 maja 1999 roku... Czyli powyższe przepisy go nie obowiązują... tylko jakie? No i totalnie zgłupiałem (oczywiście 2 czy 3 stówek za durny papierek to ja nie zapłacę).
*piotr'ek*
|