Grupy dyskusyjne   »   Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?

Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?



1 Data: Pa?dziernik 01 2007 07:25:26
Temat: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: hans1 

Kupilem nawigacje navroad 350 i troche przeszkadza mi ze ekran wpada w silnie
drania przy predkosci >100km/h Troche to przeszkadza w odczytywaniu informacji
z niego. Czy ktos wymyslił jak temu zaradzić?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Pa?dziernik 01 2007 09:38:19
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: Jakub Witkowski 

hans1 pisze:

Kupilem nawigacje navroad 350 i troche przeszkadza mi ze ekran wpada w silnie drania przy predkosci >100km/h Troche to przeszkadza w odczytywaniu informacji z niego. Czy ktos wymyslił jak temu zaradzić?

Zmienić samochód na francuski? :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

3 Data: Pa?dziernik 01 2007 07:39:38
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: Rafal 

Kupilem nawigacje navroad 350 i troche przeszkadza mi ze ekran wpada w silnie
drania przy predkosci >100km/h Troche to przeszkadza w odczytywaniu
informacji
z niego. Czy ktos wymyslił jak temu zaradzić?

Tak... montuje go w ten sposob ze po wpieciu urzadzenia opiera sie ono o deske
rozdzielcza.. to skutecznie eliminuje drgania

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Pa?dziernik 01 2007 19:12:51
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: romanserwis 

Rafal pisze:

Tak... montuje go w ten sposob ze po wpieciu urzadzenia opiera sie ono o deske rozdzielcza.. to skutecznie eliminuje drgania

Potwierdzam, też tak mam. Dodatkowo w miejscu styku mam podklejoną taką taśmę-gąbkę. Jest dobrze.

--
     / ________ pozdrawiam, Andrzej Romańczuk - możesz mi mówić Roman
   _/_|        |      >>>>>>>>>> www.romanserwis.pl <<<<<<<<<<
  /|_||        |   usługi elektroniczne - serwis RTV i komputerów
[_|_||________|   usługi transportowe busem, do 1,5 t, kraj i UE
  O          O  gsm: +48 602 500 904   gg:443102   skype: romanserwis

5 Data: Pa?dziernik 02 2007 20:53:50
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: jerzu 

On Mon, 01 Oct 2007 19:12:51 +0200, romanserwis
 wrote:

Potwierdzam, też tak mam. Dodatkowo w miejscu styku mam podklejoną taką
taśmę-gąbkę. Jest dobrze.

Ja właśnie muszę sobie taką gąbkę podkleić bo się deska deczko
porysowała.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org  GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

6 Data: Pa?dziernik 01 2007 09:48:01
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "hans1"  napisał w wiadomości

Kupilem nawigacje navroad 350 i troche przeszkadza mi ze ekran wpada w silnie
drania przy predkosci >100km/h Troche to przeszkadza w odczytywaniu informacji
z niego. Czy ktos wymyslił jak temu zaradzić?

Nabyć lepsze mocowanie?
Polecam ProClip firmy Brodit.
Mam już w drugim aucie - świetna sprawa.

7 Data: Pa?dziernik 01 2007 10:28:28
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: Mariusz 


Użytkownik "hans1"  napisał w wiadomości

Kupilem nawigacje navroad 350 i troche przeszkadza mi ze ekran wpada w
silnie
drania przy predkosci >100km/h Troche to przeszkadza w odczytywaniu
informacji
z niego. Czy ktos wymyslił jak temu zaradzić?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Nalezy kupić auto z silnikiem benzynowym :)

8 Data: Pa?dziernik 01 2007 10:41:05
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello hans1,

Monday, October 1, 2007, 9:25:26 AM, you wrote:

Kupilem nawigacje navroad 350 i troche przeszkadza mi ze ekran wpada w silnie
drania przy predkosci >100km/h Troche to przeszkadza w odczytywaniu informacji
z niego. Czy ktos wymyslił jak temu zaradzić?

Wyważyć koła.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

9 Data: Pa?dziernik 01 2007 09:43:11
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: Waldek Godel 

Dnia 1 Oct 2007 09:25:26 +0200, hans1 napisał(a):

Kupilem nawigacje navroad 350 i troche przeszkadza mi ze ekran wpada w silnie
drania przy predkosci >100km/h Troche to przeszkadza w odczytywaniu informacji
z niego. Czy ktos wymyslił jak temu zaradzić?

Ten navroad w dieslu czy benzynie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

10 Data: Pa?dziernik 01 2007 12:19:16
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: Mario 

Waldek Godel pisze:

Dnia 1 Oct 2007 09:25:26 +0200, hans1 napisał(a):

Kupilem nawigacje navroad 350 i troche przeszkadza mi ze ekran wpada w silnie drania przy predkosci >100km/h Troche to przeszkadza w odczytywaniu informacji z niego. Czy ktos wymyslił jak temu zaradzić?

Ten navroad w dieslu czy benzynie?


W automacie.

11 Data: Pa?dziernik 01 2007 13:10:08
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: Jacek Dras 

Kupilem nawigacje navroad 350 i troche przeszkadza mi ze ekran wpada w
silnie drania przy predkosci >100km/h Troche to przeszkadza w
odczytywaniu informacji z niego. Czy ktos wymyslił jak temu zaradzić?

Ten navroad w dieslu czy benzynie?


W automacie.

....i  w kombi  ;-)


Pozdr,
jacek

12 Data: Pa?dziernik 01 2007 16:41:25
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

...i  w kombi  ;-)

.... i w angliku;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

13 Data: Pa?dziernik 01 2007 17:54:19
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: red 

Pawel "O'Pajak" pisze:

Powitanko,

...i  w kombi  ;-)

... i w angliku;-)


Ciekawe w jakich pieniądzach go kupił :-D

14 Data: Pa?dziernik 01 2007 18:41:12
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: masti 

Dnia pięknego 2007-10-01 o 17:54:19 osobnik zwany red wystukał:

Pawel "O'Pajak" pisze:
> Powitanko,
>
> > ...i  w kombi  ;-)
>
> ... i w angliku;-)
>

Ciekawe w jakich pieniądzach go kupił :-D

ostatnio zabiła mnie panienka w radio:
"temperatrua wynosi 10 stopni w plusie" Arrgghhhh!!!

--
mst <at> gazeta <.> pl
Mercury Villager 3.0 V6 '95, Ford Mondeo 1.8 '05 (DC)
"- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt zabija!."
Terry Pratchett

15 Data: Pa?dziernik 02 2007 13:44:29
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: neelix 


Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości

Dnia pięknego 2007-10-01 o 17:54:19 osobnik zwany red wystukał:

> Pawel "O'Pajak" pisze:
> > Powitanko,
> >
> > > ...i  w kombi  ;-)
> >
> > ... i w angliku;-)
> >
>
> Ciekawe w jakich pieniądzach go kupił :-D

ostatnio zabiła mnie panienka w radio:
"temperatrua wynosi 10 stopni w plusie" Arrgghhhh!!!

Może chciała powiedzieć, że w Plusie mają 10 stopni i jest im troche zimno?

neelix

16 Data: Pa?dziernik 01 2007 03:44:59
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: JAM 

On Oct 1, 3:25 am, "hans1"  wrote:

Kupilem nawigacje navroad 350 i troche przeszkadza mi ze ekran wpada w silnie
drania przy predkosci >100km/h Troche to przeszkadza w odczytywaniu informacji
z niego. Czy ktos wymyslił jak temu zaradzić?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

Masz rezonans. Albo zmien sztywnosc mocowania albo dodaj mase do
urzadzenia. Jezeli chcesz sie zabawic w hi-tech to dodaj mase na
sprezynce jako tlumik dynamiczny. Tylko musisz sie pobawic w
strojenie.

JAM

17 Data: Pa?dziernik 01 2007 17:38:34
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 01 Oct 2007 03:44:59 -0700, JAM napisał(a):

Masz rezonans. Albo zmien sztywnosc mocowania albo dodaj mase do
urzadzenia. Jezeli chcesz sie zabawic w hi-tech to dodaj mase na
sprezynce jako tlumik dynamiczny. Tylko musisz sie pobawic w
strojenie.

Najlepiej magnetyzer, auto zacznie mniej palić, krowy zaczną więcej jajek
znosić a żona będzie bardziej zadowolona z pożycia

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

18 Data: Pa?dziernik 02 2007 04:45:22
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: JAM 

On Oct 1, 12:38 pm, Waldek Godel  wrote:

Dnia Mon, 01 Oct 2007 03:44:59 -0700, JAM napisał(a):

> Masz rezonans. Albo zmien sztywnosc mocowania albo dodaj mase do
> urzadzenia. Jezeli chcesz sie zabawic w hi-tech to dodaj mase na
> sprezynce jako tlumik dynamiczny. Tylko musisz sie pobawic w
> strojenie.

Najlepiej magnetyzer, auto zacznie mniej palić, krowy zaczną więcej jajek
znosić a żona będzie bardziej zadowolona z pożycia

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

Z ta roznica, ze magnetyzery i turbinki Kowalskiego stosuja jedynie
wierzacy gleboko uzytkownicy, natomiast dynamiczne tlumiki drgan
stosuja powszechnie producenci samochodow. Najczesciej uzywa sie
takich na polosiach napedowych i walkach kierowniczych. Byla nawet
konstrukcja Renaulta, ktora posiadala takowy na wahaczu zawieszenia.

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

19 Data: Pa?dziernik 02 2007 16:44:03
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: J.F. 

On Tue, 02 Oct 2007 04:45:22 -0700,  JAM wrote:

Z ta roznica, ze magnetyzery i turbinki Kowalskiego stosuja jedynie
wierzacy gleboko uzytkownicy, natomiast dynamiczne tlumiki drgan
stosuja powszechnie producenci samochodow. Najczesciej uzywa sie
takich na polosiach napedowych i walkach kierowniczych.

To taka obejma gumowa na polosi ?

I to naprawde dziala ?

J.

20 Data: Pa?dziernik 02 2007 19:25:27
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: JAM 

On Oct 2, 10:44 am, J.F.  wrote:

On Tue, 02 Oct 2007 04:45:22 -0700,  JAM wrote:
>Z ta roznica, ze magnetyzery i turbinki Kowalskiego stosuja jedynie
>wierzacy gleboko uzytkownicy, natomiast dynamiczne tlumiki drgan
>stosuja powszechnie producenci samochodow. Najczesciej uzywa sie
>takich na polosiach napedowych i walkach kierowniczych.

To taka obejma gumowa na polosi ?

I to naprawde dziala ?

J.

Nie wiem co rozumiesz przez obejma. Na walkach obrotowych drgajacych
skretnie to jest po prostu metalowy pierscien koncentryczny z tym
walkiem polaczony z nim gumowa przekladka. Na elementach drgajacych
liniowo jest to po prostu kawalek metalu oddzielony od drgajacego
zespolu kawalkiem gumy. W obu przypadkach guma pracuje jako sprezyna z
tlumieniem. Zwykle wystarczy znikomy % masy ukladu (rzedu 1/10), ktory
chcemy wytlumic aby uzyskac bardzo dobry efekt. Nie tylko dziala, ale
wrecz dziala bardzo dobrze pod warunkiem, ze masz dobra powtarzalnosc
rezonansu i gumy tlumika.  Nic nie stoi na przeszkodzie, aby taki
tlumik byl wewnatrz pustego walu lub wewnatrz drgajacego podzespolu,
ale wielu producentow nie zawraca sobie tym az tak bardzo glowy i
umieszcza je na widoku. Zasada dzialania jest matematycznie bardzo
prosta. Zamiast pojedynczego rezonansu o duzej amplitudzie masz dwa
rezonanse o znacznie mniejszej amplitudzie niz ta poczatkowa. Z dwoch
rezonansow jeden jest ponizej pierwotnej czestotliwosci rezonansowej,
a drugi powyzej. Generalnie zmniejszasz bardzo amplitude drgan dookola
pierwotnego rezonansu natomiast w niektorych innych zakresach
czestotliwosci taki tlumik nieznacznie zwieksza amplitude. Kluczem do
zrozumienia istoty jest tu znaczna poprawa w jednym zakresie i tylko
nieznaczne pogorszenie w innym. Czesto zreszta ten zakres, gdzie
tlumik jest juz niekorzystny jest poza zakresem uzytkowym maszyny.
Stosuje sie takie tlumiki w bardzo duzej ilosci pojazdow. Sczegolnie
lubia je uzytkowac Japonczycy. Takie tlumiki maja powszechnie Lexusy,
Acury czy Subaru. Generalnie nie projektuje sie takich tlumikow od
razu. To jednak niepotrzebna masa i koszt dodany do zespolu. Jezeli
latwiej jest przesunac rezonans podstawowy poza zakres uzytkowy lub go
w inny sposob stlumic to taki tlumik jest niepotrzebny. Producent po
prostu buduje prototyp pojazdu i go testuje, po czym umieszcza kilka
strategicznie dobrnych tlumikow aby wytlumic najbardziej niekorzystne
rezonanse, ktore trudniej usunac przeprojektowujac czesci. Czasami
takie przeprojektowanie wymaga wiekszych kosztow i masy zespolu niz
dodanie tlumika a czasami przeprojektowanie moze wywolac inny
niekorzystny kompromis.

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

21 Data: Pa?dziernik 03 2007 12:52:36
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: J.F. 

On Tue, 02 Oct 2007 19:25:27 -0700,  JAM wrote:

On Oct 2, 10:44 am, J.F.  wrote:
To taka obejma gumowa na polosi ?
I to naprawde dziala ?

Nie wiem co rozumiesz przez obejma. Na walkach obrotowych drgajacych
skretnie to jest po prostu metalowy pierscien koncentryczny z tym
walkiem polaczony z nim gumowa przekladka.

http://www.allegro.pl/item246967963_polos_prawa_opel_vectra_b2_0_ecotec_z_abs.html
http://www.allegro.pl/item246739655_opel_astra_ii_polos_prawa_dluga_99_r_okazja.html

Nie wiem czy dobrze widac, ale to takie dwie polowkowe obejmy
skrecone razem.  [widze tez i inne rozwiazania]

A sie zastanawialem do czego to moze sluzyc ..

Nie tylko dziala, ale
wrecz dziala bardzo dobrze pod warunkiem, ze masz dobra powtarzalnosc
rezonansu i gumy tlumika.

Ale przeciez tam obroty a wiec i czestotliwosc zmieniaja sie mocno.

Zasada dzialania jest matematycznie bardzo prosta.

To to wiem .. ale dawniej przeciez sie poloski nie urywaly.

Stosuje sie takie tlumiki w bardzo duzej ilosci pojazdow. Sczegolnie
lubia je uzytkowac Japonczycy.

No, ktorki przeglad po allegro pokazuje wiecej pojazdow.

A propos .. w talerzyku ktory kreci plyta CD jest rowek dookola
obwodu, i w nim kilka kulek luzno wrzuconych.
Domyslam sie ze to tez jakies wywazanie .. ale jak to dziala ?
Sprezyn brak ..

Generalnie nie projektuje sie takich tlumikow od
razu. To jednak niepotrzebna masa i koszt dodany do zespolu. Jezeli
latwiej jest przesunac rezonans podstawowy poza zakres uzytkowy lub go
w inny sposob stlumic to taki tlumik jest niepotrzebny.

Hm, przeciez to jednak solidny kawal preta taka polos.
Rezonans wlasny ma gdzies w kHz zapewne .


J.

22 Data: Pa?dziernik 03 2007 04:49:31
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: JAM 

On Oct 3, 6:52 am, J.F.  wrote:

On Tue, 02 Oct 2007 19:25:27 -0700,  JAM wrote:
>On Oct 2, 10:44 am, J.F.  wrote:
>> To taka obejma gumowa na polosi ?
>> I to naprawde dziala ?

http://www.allegro.pl/item246967963_polos_prawa_opel_vectra_b2_0_ecot...http://www.allegro.pl/item246739655_opel_astra_ii_polos_prawa_dluga_9...

Tak, to jest to.

Nie wiem czy dobrze widac, ale to takie dwie polowkowe obejmy
skrecone razem.  [widze tez i inne rozwiazania]
A sie zastanawialem do czego to moze sluzyc ..

>Nie tylko dziala, ale
>wrecz dziala bardzo dobrze pod warunkiem, ze masz dobra powtarzalnosc
>rezonansu i gumy tlumika.

Ale przeciez tam obroty a wiec i czestotliwosc zmieniaja sie mocno.

W tym wlasnie tkwi sedno sprawy. Obroty sa zmienne, wiec masz cale
pasmo czestotliwosci i czesto sie zdarza, ze w danym pasmie jedna lub
kilka z tych czestotliwosci sa rezonansowe. System wykazuje wtedy duza
amplitude drgan przy przechodzeniu przez ta lub te czestotliwosci.
Projektant ma wtedy do wyboru albo starac sie przestroic caly system
co moze byc trudne albo dolozyc tlumik dynamiczny, ktory wygasi duza
amplitude drgan wlasnie w tym zakresie. Gdyby obroty byly ustalone,
tlumik wogole nie bylby potrzebny. Taki stacjonarny stan mozna bardzo
latwo zestroic tak aby podstawowy system nie mial rezonansu w danej
czestotliwosci. Nie chodzi o to aby tlumik dzialal "bez przerwy" a
raczej o to aby wytlumial drgania wtedy, kiedy sie zdarzy, ze maszyna
pracuje w zakresie obrotow niekorzystnych. To moze byc maly procent
calkowitego czasu uzytkowania maszyny, ale za to na tyle niekomfortowy
dla uzytkownika, ze zauwazalny i obnizajacy ogolna impresje jakosci
produktu.

>Zasada dzialania jest matematycznie bardzo prosta.

To to wiem .. ale dawniej przeciez sie poloski nie urywaly.

Tu nie chodzi o urywanie sie polosiek. Na to ten rezonans jest za
slaby. Te urzadzenia sluza do obnizenia glosnosci pojazdu i
podniesienia komfortu. Po zdjeciu takiego tlumika pojazd moze byc
dalej spokojnie uzywany. Najwyzej bedzie troche glosniejszy, mniej
komfortowy i ewentualnie poloska nie wytrzyma 20 lat tylko na przyklad
15. Wielu uzytkownikow prawdopodobnie nie bedzie w stanie zauwazyc
wiekszej roznicy. To przeciez tylko jedna z dzisiatek rozwiazan
uzytych przy konstrukcji pojazdu aby podniesc jego jakosc czy obnizyc
glosnosc.

>Stosuje sie takie tlumiki w bardzo duzej ilosci pojazdow. Sczegolnie
>lubia je uzytkowac Japonczycy.

No, ktorki przeglad po allegro pokazuje wiecej pojazdow.

A propos .. w talerzyku ktory kreci plyta CD jest rowek dookola
obwodu, i w nim kilka kulek luzno wrzuconych.
Domyslam sie ze to tez jakies wywazanie .. ale jak to dziala ?
Sprezyn brak ..

Nie mam pojecia. Niegdy sie czemus takiemu nie przygladalem i nawet
nie wiedzialem, ze tam cos takiego jest.

>Generalnie nie projektuje sie takich tlumikow od
>razu. To jednak niepotrzebna masa i koszt dodany do zespolu. Jezeli
>latwiej jest przesunac rezonans podstawowy poza zakres uzytkowy lub go
>w inny sposob stlumic to taki tlumik jest niepotrzebny.

Hm, przeciez to jednak solidny kawal preta taka polos.
Rezonans wlasny ma gdzies w kHz zapewne .

Sam pret tak, ale cala polos wraz z tarcza hamulcowa, i ogumionym
kolem juz niekoniecznie. Traktuj to jako system i wtedy cos takiego ma
znacznie nizsza czestotliwosc rezonansu. Podobne tlumiki dynamiczne
wykorzystuje sie przy budowie wysokich budynkow. Takie budynki pomimo,
ze sa zbudowane z bardzo sztywnych pojedynczych stalowych belek ale
jako calosc sa podatne na rezonans wywolany wiatrem o dosyc niskiej
czestotliwosci rezonansowej.Od pewnego czasu konstrukotrzy takich
budynkow umieszczaja na pewnej wysokosci takeigo wiezowca ciezkie
wahadlo tak zestrojone, aby tlumilo drgania budynku. Podobne
urzedzania stosuje sie w wysokich budynkach budowanych w strefach
drgan sejsmicznych.  Nawet jezeli takie wahadlo jest przymocowane do
jednej z belek budynku, to musisz rozpatrywac taki system jako calosc
a nie brac pod uwage wylacznie pojedyncza belke do ktorej mocowany
jest tlumik.


J.

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

23 Data: Pa?dziernik 01 2007 19:25:09
Temat: Re: Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?
Autor: arek 

hans1 pisze:

Kupilem nawigacje navroad 350 i troche przeszkadza mi ze ekran wpada w silnie drania przy predkosci >100km/h Troche to przeszkadza w odczytywaniu informacji z niego. Czy ktos wymyslił jak temu zaradzić?

Tylko nie przekraczaj 1500 km/h bo przestaje dzialac przy tej szybkosci gps ...

Jak zlikwidowac drgania ekranu GPS?



Grupy dyskusyjne