Grupy dyskusyjne   »   Jak zmienić koÅ‚o na zapasowe w trasie?

Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?



1 Data: Listopad 21 2010 14:07:44
Temat: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: G.K. 

Witam,
Takie mnie nasz³y refleksje przy próbie odkrÄ™cenia ko³a od samochodu. Mam dwa komplety opon i chcia³em sobie sam zmienić na zimówki ale oczywiÅ›cie ci debile z serwisu przykrÄ™cajÄ… ko³a pistoletami pneumatycznymi z takÄ… si³Ä…, ¿e prÄ™dzej klucz siÄ™ z³amie ni¿ ko³o odkrÄ™ci. Pó³ biedy kiedy chce siÄ™ odkrÄ™cić ko³o tak jak ja pod blokiem, ale co jeÅ›li z³apie siÄ™ kapcia w trasie i np. w nocy?
Pozdrawiam,
Grzegorz



2 Data: Listopad 21 2010 14:11:37
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "G.K."  napisa³ w wiadomoÅ›ci

Witam,
Takie mnie nasz³y refleksje przy próbie odkrÄ™cenia ko³a od samochodu. Mam dwa komplety opon i chcia³em sobie sam zmienić na zimówki ale oczywiÅ›cie ci debile z serwisu przykrÄ™cajÄ… ko³a pistoletami pneumatycznymi z takÄ… si³Ä…, ¿e prÄ™dzej klucz siÄ™ z³amie ni¿ ko³o odkrÄ™ci. Pó³ biedy kiedy chce siÄ™ odkrÄ™cić ko³o tak jak ja pod blokiem, ale co jeÅ›li z³apie siÄ™ kapcia w trasie i np. w nocy?
Pozdrawiam,
Grzegorz


zmień gumiarza.
PorzÄ…dny zak³ad wulkanizacyjny dokrÄ™ca ko³a z takÄ… si³a, zeby by³a wystarczajÄ…ca z punktu widzenia trzymania ko³a i jednoczeÅ›nie odpowiedniÄ… do odkrÄ™cenia tego ko³a za pomocÄ… klucza rÄ™cznego.
Jeszcze lepsze zak³ady dokrÄ™cajÄ… wstÄ™pnie ko³Ä… kluczem pneumatycznym, a dokrÄ™cajÄ… rÄ™cznie.

ps. a jak chcesz mieć absolutnÄ… pewnoæ mo¿liwoÅ›ci odkrÄ™cenia ko³a to kup sobie klucz typu krzy¿ak, ktory umo¿liwia odkrÄ™canie "na dwie rÄ™ce" i jeÅ›li nie jestes niedo¿ywionym 15stolaqtkiem .. to uda Ci sie odkrecić ko³o za pomocÄ… takiego klucza, nawet jesli zosta³o przykrÄ™cone zbyt mocno.

ps2. jaka jest róznica w sile potrzebnej do odkrÄ™cenia ko³a pod blokiem, a "na trasie" i czy pora doby (dzieÅ„/noc) majÄ… te¿ wp³yw na tÄ… si³e? :P


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

3 Data: Listopad 21 2010 14:24:01
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 10-11-21 14:11, Kuba (aka cita) pisze:

ps. a jak chcesz mieć absolutnÄ… pewnoæ mo¿liwoÅ›ci odkrÄ™cenia ko³a to
kup sobie klucz typu krzy¿ak, ktory umo¿liwia odkrÄ™canie "na dwie rÄ™ce"
i jeÅ›li nie jestes niedo¿ywionym 15stolaqtkiem .. to uda Ci sie odkrecić
ko³o za pomocÄ… takiego klucza, nawet jesli zosta³o przykrÄ™cone zbyt mocno.

Takie teksty ciesza i to nie tylko w piatek ;) Mi kiedys wulkanizator "dokrecil" tak dwie sruby, ze nawet jazda po parkingu z reszta odkreconych nie pomogla ale zapewne jak jestes taki dozywiony koks to bys dal rade.... po PRLowsku kopnac w oponke.

ps. Sruby nie byly zapieczone/zardzewiale.

--
Pozdrawiam,
Maciej

4 Data: Listopad 21 2010 14:27:21
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Sebastian BiaÅ‚y 

On 2010-11-21 14:24, Maciej Browarczyk wrote:

po PRLowsku kopnac w oponke.

O dziwo mi to 2x pomog³o przy za mocno dokrÄ™conych Å›rubach. Ale kopniaki by³ takie ¿e noga bola³a.

5 Data: Listopad 21 2010 14:31:33
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "Maciej Browarczyk"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

W dniu 10-11-21 14:11, Kuba (aka cita) pisze:

ps. a jak chcesz mieć absolutnÄ… pewnoæ mo¿liwoÅ›ci odkrÄ™cenia ko³a to
kup sobie klucz typu krzy¿ak, ktory umo¿liwia odkrÄ™canie "na dwie rÄ™ce"
i jeÅ›li nie jestes niedo¿ywionym 15stolaqtkiem .. to uda Ci sie odkrecić
ko³o za pomocÄ… takiego klucza, nawet jesli zosta³o przykrÄ™cone zbyt mocno.

Takie teksty ciesza i to nie tylko w piatek ;)


znaczy sie jakie teksty?

ps. czy da sie przykrÄ™cić srube tak, zeby nie mo¿na bylo jej odkrÄ™cić nawet z metrowÄ… przed³u¿kÄ…? OczywiÅ›cie
Czy normalny wulkanizator przykręca w ten sposob sruby? NIE


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

6 Data: Listopad 21 2010 08:11:54
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"Kuba (aka cita)"  wrote in message

ps. czy da sie przykrÄ™cić srube tak, zeby nie mo¿na bylo jej
odkrÄ™cić nawet z metrowÄ… przed³u¿kÄ…? OczywiÅ›cie

Obawiam siÄ™, ¿e siÄ™ nie da - prÄ™dzej urwie siÄ™ Å›ruba.

7 Data: Listopad 21 2010 17:37:13
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: G.K. 

W dniu 2010-11-21 15:11, Pszemol pisze:

"Kuba (aka cita)"  wrote in message

ps. czy da sie przykrÄ™cić srube tak, zeby nie mo¿na bylo jej
odkrÄ™cić nawet z metrowÄ… przed³u¿kÄ…? OczywiÅ›cie

Obawiam siÄ™, ¿e siÄ™ nie da - prÄ™dzej urwie siÄ™ Å›ruba.

Ja tak mia³em przy poprzednim aucie - efekt - skrÄ™ci³ siÄ™ klucz jak mase³ko a Å›ruba ani drgnÄ™³a.

8 Data: Listopad 21 2010 17:13:53
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: to 

begin G.K.

Ja tak mia³em przy poprzednim aucie - efekt - skrÄ™ci³ siÄ™ klucz jak
mase³ko a Å›ruba ani drgnÄ™³a.

No to by³o przynajmniej czym chlebuÅ› posmarować.

--
ignorance is bliss

9 Data: Listopad 21 2010 23:04:06
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-11-21 17:37, G.K. pisze:

Obawiam siÄ™, ¿e siÄ™ nie da - prÄ™dzej urwie siÄ™ Å›ruba.

Ja tak mia³em przy poprzednim aucie - efekt - skrÄ™ci³ siÄ™ klucz jak
mase³ko a Å›ruba ani drgnÄ™³a.

S³abe narzÄ™dzie.
PorzÄ…dnym kluczem albo urwiesz Å›rubÄ™, albo przerobisz jej ³eb na okrÄ…g³y.

10 Data: Listopad 23 2010 10:03:00
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: kamil 



"Pszemol"  wrote in message

"Kuba (aka cita)"  wrote in message
ps. czy da sie przykrÄ™cić srube tak, zeby nie mo¿na bylo jej
odkrÄ™cić nawet z metrowÄ… przed³u¿kÄ…? OczywiÅ›cie

Obawiam siÄ™, ¿e siÄ™ nie da - prÄ™dzej urwie siÄ™ Å›ruba.

Bo w Biedronce to sie piwo kupuje, a nie nawigacje, klucze i klocki hamulcowe.



Pozdrawiam
Kamil

11 Data: Listopad 21 2010 15:25:48
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 10-11-21 14:31, Kuba (aka cita) pisze:

znaczy sie jakie teksty?

Chodzi mi o teskt gdzie jedziesz czlowieka od niedozywionych 15 latkow. Nie spotkales sie nigdy z sytuacja gdzie dowala Ci sruby pneumatykiem, ze nie mozna tego ruszyc nawet zestawem klucz+rurka? Ja sie spotkalem, trzeba bylo jezdzic z odkreconymi srubami, kopanie w opone nic nie pomagalo. Wiec lepiej poradzic cos sensownego i w wielu przypadkach klucz krzyzakowy jest tak samo przydatny jak klasyczny - do niczego.

--
Pozdrawiam,
Maciej

12 Data: Listopad 21 2010 15:37:20
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Maciej Browarczyk"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

W dniu 10-11-21 14:31, Kuba (aka cita) pisze:

znaczy sie jakie teksty?

Chodzi mi o teskt gdzie jedziesz czlowieka od niedozywionych 15 latkow. Nie spotkales sie nigdy z sytuacja gdzie dowala Ci sruby pneumatykiem, ze nie mozna tego ruszyc nawet zestawem klucz+rurka?

Ko³a powinny być dokrÄ™cane kluczem dynamometrycznym, a nie pneumatykiem.
JeÅ›li któryÅ› gumiarz robi inaczej, to trzeba z buziÄ… na niego wylecieć ju¿ w tym momencie.

13 Data: Listopad 21 2010 12:51:39
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"Cavallino"  wrote in message

U¿ytkownik "Maciej Browarczyk"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
W dniu 10-11-21 14:31, Kuba (aka cita) pisze:

znaczy sie jakie teksty?

Chodzi mi o teskt gdzie jedziesz czlowieka od niedozywionych 15 latkow. Nie spotkales sie nigdy z sytuacja gdzie dowala Ci sruby pneumatykiem, ze nie mozna tego ruszyc nawet zestawem klucz+rurka?

Ko³a powinny być dokrÄ™cane kluczem dynamometrycznym, a nie pneumatykiem.
JeÅ›li któryÅ› gumiarz robi inaczej, to trzeba z buziÄ… na niego wylecieć ju¿ w tym momencie.

ChwileczkÄ™ - nasadki na pneumatyki te¿ mo¿na u¿yć dajÄ…ce
taki sam efekt jak klucz dynamometryczny... Nie wiedzia³eÅ› o tym?

14 Data: Listopad 21 2010 19:05:31
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: LEPEK 

W dniu 2010-11-21 14:24, Maciej Browarczyk pisze:

Mi kiedys wulkanizator
"dokrecil" tak dwie sruby, ze nawet jazda po parkingu z reszta
odkreconych nie pomogla

A niby jakim prawem taki sposób mia³ pomóc na zbyt mocno przykrÄ™cone Å›ruby?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

15 Data: Listopad 21 2010 12:52:58
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"LEPEK"  wrote in message

W dniu 2010-11-21 14:24, Maciej Browarczyk pisze:
Mi kiedys wulkanizator
"dokrecil" tak dwie sruby, ze nawet jazda po parkingu z reszta
odkreconych nie pomogla

A niby jakim prawem taki sposób mia³ pomóc na zbyt mocno przykrÄ™cone Å›ruby?

Podejrzewam ¿e nieco naciÄ…gasz Å›ruby...
Powodujesz te¿ mo¿e jakiÅ› ruch miÄ™dzy nakrÄ™tkÄ… a felgÄ…?
To mo¿e pomóc pewnie na przyrdzewia³e nakrÄ™tki ale nie na za
mocno dokręcone lub takie z ukręconym krzywo gwintem...

16 Data: Listopad 22 2010 00:48:28
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 10-11-21 19:05, LEPEK pisze:

A niby jakim prawem taki sposób mia³ pomóc na zbyt mocno przykrÄ™cone Å›ruby?

Szczerze? Nie wiem. Lapalismy sie wszystkiego co do glowy wpadlo, bo sruby byly tak dokrecone, ze nic nie pomagalo i silowalismy sie z 3h.
Kiedys tak zapieczone odkrecilismy i poszlo od razu, wiec padl taki pomysl :)

--
Pozdrawiam,
Maciej

17 Data: Listopad 22 2010 01:07:42
Temat: Re: Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie?
Autor:


Takie teksty ciesza i to nie tylko w piatek ;) Mi kiedys wulkanizator
"dokrecil" tak dwie sruby, ze nawet jazda po parkingu z reszta
odkreconych nie pomogla ale zapewne jak jestes taki dozywiony koks to
bys dal rade.... po PRLowsku kopnac w oponke.

ps. Sruby nie byly zapieczone/zardzewiale.


Tu nie chodzi o sile fizyczna.

Klucz krzyzakowy + 1,5 metra rury.

Albo odkrecisz srube, albo klucz peknie/wyrobi sie/omsknie sie, albo ukrecisz
leb srubie. sily relatywnie nie trzeba wiele.

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

18 Data: Listopad 22 2010 11:10:39
Temat: Re: Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie?
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 10-11-22 01:07,  pisze:

Tu nie chodzi o sile fizyczna.

A o co? O sile psychiczna?;) Zwiekszajac ramie zwiekszasz moment z ktorym sie odkreca srube. Zreszta ja nie wiem o co chodzi i wlasciwie czemu odpisujesz na moj post. Ja pisalem o rozwiazaniu z rurka i kluczem, ktore w 99% przypadkow jest skuteczne.

--
Pozdrawiam,
Maciej

19 Data: Listopad 22 2010 14:01:51
Temat: Re: Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie?
Autor: ±æê³ñ󶼿 

Najlepsze jest dzia³anie dynamiczne:
Klucz udarowy, a w trasie m³otek.


-- -- -

| Tu nie chodzi o sile fizyczna.
| Klucz krzyzakowy + 1,5 metra rury.
| Albo odkrecisz srube, albo klucz peknie/wyrobi sie/omsknie sie, albo ukrecisz leb srubie. sily relatywnie nie trzeba wiele.

20 Data: Listopad 21 2010 08:10:37
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"Kuba (aka cita)"  wrote in message

zmień gumiarza.
PorzÄ…dny zak³ad wulkanizacyjny dokrÄ™ca ko³a z takÄ… si³a, zeby by³a wystarczajÄ…ca z punktu widzenia trzymania ko³a i jednoczeÅ›nie odpowiedniÄ… do odkrÄ™cenia tego ko³a za pomocÄ… klucza rÄ™cznego.
Jeszcze lepsze zak³ady dokrÄ™cajÄ… wstÄ™pnie ko³Ä… kluczem pneumatycznym, a dokrÄ™cajÄ… rÄ™cznie.

ps. a jak chcesz mieć absolutnÄ… pewnoæ mo¿liwoÅ›ci odkrÄ™cenia ko³a to kup sobie klucz typu krzy¿ak, ktory umo¿liwia odkrÄ™canie "na dwie rÄ™ce" i jeÅ›li nie jestes niedo¿ywionym 15stolaqtkiem .. to uda Ci sie odkrecić ko³o za pomocÄ… takiego klucza, nawet jesli zosta³o przykrÄ™cone zbyt mocno.

Absolutnej pewnoÅ›ci nie bÄ™dzie mia³, bo problem nie le¿y w tym,
¿e nakrÄ™tka zosta³a dokrÄ™cona za mocno, tylko w tym ¿e gwint
zosta³ zniszczony przez wkrÄ™cenie nakrÄ™tki krzywo, na si³Ä™...
WiÄ™kszoæ zak³adów robi wszystko na czas i nie chce im siÄ™ tracić
czasu na zak³adanie nakrÄ™tek rÄ™cznie, i te kilka obrotów gwintu
przekręcić palcami zanim będą kręcić pistoletem. Zamiast tego
wk³adajÄ… nakrÄ™tkÄ™ w klucz nasadowy na pistolecie i ca³y pistolet
przyk³adajÄ… do Å›ruby w piaÅ›cie. I dawaj, pe³nÄ… mocÄ…... W wiÄ™kszoÅ›ci
przypadków nakrÄ™tka "chwyci" gwint dobrze, ale jak nie chwyci
to taki pistolet ma wystarczajÄ…co si³y aby przekrÄ™cić krzywy gwint.
A potem kluczem rÄ™cznym ju¿ takiej nakrÄ™tki nie odkrÄ™cisz co
najwy¿ej ukrÄ™cisz Å›rubÄ™.
Ja unikam zak³adów i sam robiÄ™ sobie hamulce czy rotacjÄ™ kó³.
NakrÄ™tki dokrÄ™cam kluczem dynamometrycznym si³Ä… wskazanÄ…
w instrukcji serwisowej przez producenta samochodu. U mnie
w Hondzie i Acurze jest to si³a 79lb.ft, czyli jakieÅ› 110 N.kg metrycznie.
Taki klucz przydaje siÄ™ te¿ przy naprawie hamulców czy nawet
dokrÄ™caniu korka spustowego przy wymianie oleju... Zdziwi³byÅ› siÄ™
jakie ma³e si³y wystarczÄ… aby poprawnie dokrÄ™cić Å›ruby i nakrÄ™tki
a wszyscy mechanicy zdają się robić konkurs na to kto mocniej
dokrÄ™ci (ukrÄ™ci) gwint... Ca³Ä… si³Ä… i pe³nÄ… d¼wigniÄ… dokrÄ™cajÄ… wszystko.

21 Data: Listopad 21 2010 08:18:22
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"Pszemol"  wrote in message

w Hondzie i Acurze jest to si³a 79lb.ft, czyli jakieÅ› 110 N.kg metrycznie.

Mia³o być 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg.

22 Data: Listopad 22 2010 14:49:46
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Piotr Czy¿ 

Pszemol pisze:

w Hondzie i Acurze jest to si³a 79lb.ft, czyli jakie¶ 110 N.kg
metrycznie.

Mia³o byæ 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg.

:) spróbuj jeszcze raz



--
Piotr Czy¿

23 Data: Listopad 22 2010 21:09:48
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: scob 

W dniu 2010-11-21 15:18, Pszemol pisze:


Mia³o być 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg.

Kgm / Nm
miales na mysli ?

24 Data: Listopad 24 2010 07:15:05
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"scob"  wrote in message

W dniu 2010-11-21 15:18, Pszemol pisze:

Mia³o być 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg.

Kgm / Nm
miales na mysli ?

No w³aÅ›nie :-) DziÄ™ki.
Nie wiem czemu nazywajÄ… to "footpound", czyli najpierw
idÄ… stopy, potem funty. T³umaczy³em to wprost na metry i kg :-)

25 Data: Listopad 21 2010 16:49:04
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Lewis 

W dniu 2010-11-21 14:11, Kuba (aka cita) pisze:

Jeszcze lepsze zak³ady dokrÄ™cajÄ… wstÄ™pnie ko³Ä… kluczem pneumatycznym, a
dokręcają ręcznie.

Oooo Ci sÄ… najlepsi... DowalÄ… Å›ruby pneumatycznym na max mocy a pó¼niej poudajÄ… ¿e dynamometrycznym dokrÄ™cajÄ…, szczegó³, ¿e ten ustawiony na poprawny moment przeskakuje radoÅ›nie bez drgniÄ™cia Å›ruby ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

26 Data: Listopad 21 2010 17:35:38
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: G.K. 

W dniu 2010-11-21 14:11, Kuba (aka cita) pisze:



zmień gumiarza.
PorzÄ…dny zak³ad wulkanizacyjny dokrÄ™ca ko³a z takÄ… si³a, zeby by³a
wystarczajÄ…ca z punktu widzenia trzymania ko³a i jednoczeÅ›nie
odpowiedniÄ… do odkrÄ™cenia tego ko³a za pomocÄ… klucza rÄ™cznego.
Jeszcze lepsze zak³ady dokrÄ™cajÄ… wstÄ™pnie ko³Ä… kluczem pneumatycznym, a
dokręcają ręcznie.

ps. a jak chcesz mieć absolutnÄ… pewnoæ mo¿liwoÅ›ci odkrÄ™cenia ko³a to
kup sobie klucz typu krzy¿ak, ktory umo¿liwia odkrÄ™canie "na dwie rÄ™ce"
i jeÅ›li nie jestes niedo¿ywionym 15stolaqtkiem .. to uda Ci sie odkrecić
ko³o za pomocÄ… takiego klucza, nawet jesli zosta³o przykrÄ™cone zbyt mocno.

Mam taki klucz i nawet nie drgnÄ™³a Å›ruba. Równie¿ kopanie w niego, skakanie nic nie da³o.

ps2. jaka jest róznica w sile potrzebnej do odkrÄ™cenia ko³a pod blokiem,
a "na trasie" i czy pora doby (dzieÅ„/noc) majÄ… te¿ wp³yw na tÄ… si³e? :P



27 Data: Listopad 21 2010 19:34:07
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Sun, 21 Nov 2010 14:11:37 +0100, Kuba (aka cita) napisa³(a):

Jeszcze lepsze zak³ady dokrêcaj± wstêpnie ko³± kluczem pneumatycznym, a
dokrêcaj± rêcznie.

A te które s± jedynie dobre, to bior± klucz dynamometryczny.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

28 Data: Listopad 22 2010 09:45:22
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Wojtek 

No i poza zmian± gumiarza, to jesli jezdzisz p307 ( ja mam z roku 2003) to
sobie zmieñ klucz bo te co frace daj± orginalnie to niech siê w g³owy waln±!
tymi ¶mieciami. Gorsze od hiñskiego gówna, bo gn± siê jak plastelina nawet
jak ko³o jest lekko przykrêcone.

--
Wojtek

29 Data: Listopad 22 2010 12:22:35
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Sun, 21 Nov 2010 14:11:37 +0100, "Kuba \(aka cita\)"
 wrote:

Porz±dny zak³ad wulkanizacyjny dokrêca ko³a z tak± si³a, zeby by³a
wystarczaj±ca z punktu widzenia trzymania ko³a i jednocze¶nie odpowiedni± do
odkrêcenia tego ko³a za pomoc± klucza rêcznego.
Jeszcze lepsze zak³ady dokrêcaj± wstêpnie ko³± kluczem pneumatycznym, a
dokrêcaj± rêcznie.

a i tacy dziwacy bywaj±, którzy dokrêcaj± dynamometrycznym :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

30 Data: Listopad 21 2010 14:18:04
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Olo 

W dniu 2010-11-21 14:07, G.K. pisze:

Witam,
Takie mnie nasz³y refleksje przy próbie odkrÄ™cenia ko³a od samochodu.
Mam dwa komplety opon i chcia³em sobie sam zmienić na zimówki ale
oczywiÅ›cie ci debile z serwisu przykrÄ™cajÄ… ko³a pistoletami
pneumatycznymi z takÄ… si³Ä…, ¿e prÄ™dzej klucz siÄ™ z³amie ni¿ ko³o
odkrÄ™ci. Pó³ biedy kiedy chce siÄ™ odkrÄ™cić ko³o tak jak ja pod blokiem,
ale co jeÅ›li z³apie siÄ™ kapcia w trasie i np. w nocy?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Ja zawsze podczas odbierania z wymiany opon, sam w³asnym kluczem luzujÄ™ a nastÄ™pnie dociÄ…gam wg mojego uznania.
Jest to nauczka po tym jak mi kiedyÅ› wulkanizator tak dokrÄ™ci³ pistoletem, ¿e sam pó¼niej nie móg³ jej ruszyć rÄ™cznie, po tym jak pojecha³em do niego "z ryjem" bo nie mog³em odkrÄ™cić ko³a do malowania zacisków. Pó¼niej z wiadomych ¼róde³ dowiedzia³em siÄ™, ¿e wiÄ™kszoæ tak ustawia moment w kluczu, aby mnie musia³a rÄ™cznie poprawiać - bo szkoda im czasu.

--
Pozdrawiam
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

31 Data: Listopad 21 2010 08:14:30
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"Olo"  wrote in message

Ja zawsze podczas odbierania z wymiany opon, sam w³asnym kluczem
luzuję a następnie dociągam wg mojego uznania.
Jest to nauczka po tym jak mi kiedyÅ› wulkanizator tak dokrÄ™ci³ pistoletem, ¿e sam pó¼niej nie móg³ jej ruszyć rÄ™cznie, po tym jak pojecha³em do niego "z ryjem" bo nie mog³em odkrÄ™cić ko³a do
malowania zacisków.

:-) Jak mu udowodni³eÅ› ¿e to on je dokrÄ™ca³ ostatnio?
Podpisane by³y?

Pó¼niej z wiadomych ¼róde³ dowiedzia³em siÄ™, ¿e wiÄ™kszoæ tak ustawia moment w kluczu, aby mnie musia³a rÄ™cznie poprawiać
- bo szkoda im czasu.

Nie, to jest odwrotnie... klucz MA BYĆ ustawiony na w³aÅ›ciwÄ… si³Ä™.
RÄ™cznie ma siÄ™ nakrÄ™tkÄ™ na³o¿yć na gwint i zrobić parÄ™ pierwszych
obrotów aby upewnić siÄ™, ¿e nakrÄ™tka dobrze na gwint nasz³a...
ZresztÄ… pneumatyczne klucze dynamometryczne nie "ustawia siÄ™"
tylko wymienia siÄ™ nasadki na okreÅ›lone dla odpowiedniej si³y
(momentu si³y).

32 Data: Listopad 21 2010 23:42:14
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-11-21 15:14, Pszemol pisze:

Pó¼niej z wiadomych ¼róde³ dowiedzia³em siÄ™, ¿e wiÄ™kszoæ tak ustawia
moment w kluczu, aby mnie musia³a rÄ™cznie poprawiać
- bo szkoda im czasu.

Nie, to jest odwrotnie... klucz MA BYĆ ustawiony na w³aÅ›ciwÄ… si³Ä™.

Nie wiem co to za sprzÄ™t o którym piszesz, którym siÄ™ da precyzyjnie ustawić moment dokrÄ™cenia Å›ruby przez klucz pneumatyczny.

Je¿eli mówisz o tym sprzÄ™gle, które jest w takich kluczach, które po przekroczeniu zadanego momentu puszcza powodujÄ…c udarowe udarowe dobijanie Å›ruby, to te które widzia³em mia³y wielki rozrzut.

U¿ywanie ich bez kontroli do dokrÄ™cania Å›rub, to bardzo z³y pomys³.

Bo w tych wszystkich zak³adach oni majÄ… to na 100Nm, co w ¿aden sposób nie przeszkadza w tym ¿eby wypuszczać klientów ze Å›rubami dobitymi w taki sposób ¿e potem trudno to ruszyć bez metrowej rury i najlepiej jeszcze palnika (nie wiem - mo¿e dokrÄ™cone 300Nm, mo¿e wiÄ™cej).

Nie wiem do koÅ„ca jak to siÄ™ dzieje, ale ju¿ nie raz widzia³em takie efekty.

Jak dokręcę kluczem dynamometrycznym, to po ustawieniu go na odkręcanie wszystkie śruby odkręca się bardzo podobnym momentem.
Natomiast jak sobie z ciekawoÅ›ci sprawdzi³em Å›ruby tego samego dnia dokrÄ™cone pneumatykiem przez gumiarza, to rozrzut by³ 100% miÄ™dzy najs³abszÄ…, a najmocniej dokrÄ™conÄ… Å›rubÄ….

33 Data: Listopad 22 2010 07:33:42
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"Tomasz Pyra"  wrote in message

W dniu 2010-11-21 15:14, Pszemol pisze:

Pó¼niej z wiadomych ¼róde³ dowiedzia³em siÄ™, ¿e wiÄ™kszoæ tak ustawia
moment w kluczu, aby mnie musia³a rÄ™cznie poprawiać
- bo szkoda im czasu.

Nie, to jest odwrotnie... klucz MA BYĆ ustawiony na w³aÅ›ciwÄ… si³Ä™.

Nie wiem co to za sprzÄ™t o którym piszesz, którym siÄ™ da precyzyjnie ustawić moment dokrÄ™cenia Å›ruby przez klucz pneumatyczny.

Je¿eli mówisz o tym sprzÄ™gle, które jest w takich kluczach, które po przekroczeniu zadanego momentu puszcza powodujÄ…c udarowe udarowe dobijanie Å›ruby, to te które widzia³em mia³y wielki rozrzut.

Nie, mówiÄ™ np. o tym:
http://www.harborfreight.com/10-piece-1-2-half-inch-torque-limiting-extension-bar-set-92890.html

34 Data: Listopad 22 2010 22:17:54
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-11-22 14:33, Pszemol pisze:

Je¿eli mówisz o tym sprzÄ™gle, które jest w takich kluczach, które po
przekroczeniu zadanego momentu puszcza powodujÄ…c udarowe udarowe
dobijanie Å›ruby, to te które widzia³em mia³y wielki rozrzut.

Nie, mówiÄ™ np. o tym:
http://www.harborfreight.com/10-piece-1-2-half-inch-torque-limiting-extension-bar-set-92890.html


To jak ¿yjÄ™ nie widzia³em w ¿adnym zak³adzie wymieniajÄ…cym ko³a.
A jak to cudo dzia³a?

35 Data: Listopad 24 2010 07:16:05
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"Tomasz Pyra"  wrote in message

W dniu 2010-11-22 14:33, Pszemol pisze:

Je¿eli mówisz o tym sprzÄ™gle, które jest w takich kluczach, które po
przekroczeniu zadanego momentu puszcza powodujÄ…c udarowe udarowe
dobijanie Å›ruby, to te które widzia³em mia³y wielki rozrzut.

Nie, mówiÄ™ np. o tym:
http://www.harborfreight.com/10-piece-1-2-half-inch-torque-limiting-extension-bar-set-92890.html

To jak ¿yjÄ™ nie widzia³em w ¿adnym zak³adzie wymieniajÄ…cym ko³a.
A jak to cudo dzia³a?

Szczerze mówiÄ…c nie wiem jak dzia³a... I nie u¿ywam narzÄ™dzi na
sprÄ™¿one powietrze - nie mam kompresora na podwórku pod
trzepakiem ;-)

36 Data: Listopad 21 2010 14:21:37
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 10-11-21 14:07, G.K. pisze:

[cut]

Trzeba "sobie zrobic" rurke, ktora sie naklada na klucz, jednak z takim ustrojstwem trzeba sie obchodzic delikatnie, bo mozna ukrecic srube.

--
Pozdrawiam,
Maciej

37 Data: Listopad 21 2010 14:28:15
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Sebastian BiaÅ‚y 

On 2010-11-21 14:21, Maciej Browarczyk wrote:

Trzeba "sobie zrobic" rurke, ktora sie naklada na klucz

W Lidlu majÄ… być klucze teleskopowe do kó³. Jakoæ narzÄ™dzi majÄ… rozsÄ…dnÄ…, mo¿e warto zerknąć.

38 Data: Listopad 21 2010 14:34:30
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "Sebastian Bia³y"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

On 2010-11-21 14:21, Maciej Browarczyk wrote:
Trzeba "sobie zrobic" rurke, ktora sie naklada na klucz

W Lidlu majÄ… być klucze teleskopowe do kó³. Jakoæ narzÄ™dzi majÄ… rozsÄ…dnÄ…, mo¿e warto zerknąć.

tyle, ze jak znam zycie, to d³ugoæ tego bÄ™dzie nie wiele wiÄ™ksza ni¿ przeciÄ™tnego klucza, a jedynie bÄ™dzie mo¿na go schowac w mniejszÄ… dziurke.
W takich sytuacjach klucze krzy¿owe umozliwiajÄ…ce nie tylko przed³u¿enie, ale i dzia³ania na dwie rÄ™ce dajÄ… wiÄ™cej mo¿liwoÅ›ci, ale trudniej sie je chowa ...  coÅ› za coÅ›.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

39 Data: Listopad 21 2010 14:32:48
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "Maciej Browarczyk"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

W dniu 10-11-21 14:07, G.K. pisze:

[cut]

Trzeba "sobie zrobic" rurke, ktora sie naklada na klucz, jednak z takim ustrojstwem trzeba sie obchodzic delikatnie, bo mozna ukrecic srube.

Teraz ja moge napisac "takie teksty smieszÄ… nie tylko w piÄ…tek"
Mówimy o odkrÄ™caniu, a nie przykrÄ™caniu ...


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

40 Data: Listopad 21 2010 15:23:36
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 10-11-21 14:32, Kuba (aka cita) pisze:

Teraz ja moge napisac "takie teksty smieszÄ… nie tylko w piÄ…tek"
Mówimy o odkrÄ™caniu, a nie przykrÄ™caniu ...

No ja tez przeciez pisze o odkrecaniu.

--
Pozdrawiam,
Maciej

41 Data: Listopad 21 2010 17:08:45
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: J.F. 

On Sun, 21 Nov 2010 14:07:44 +0100,  G.K. wrote:

Takie mnie nasz³y refleksje przy próbie odkrêcenia ko³a od samochodu.
oczywi¶cie ci debile z serwisu przykrêcaj± ko³a pistoletami
pneumatycznymi z tak± si³±, ¿e prêdzej klucz siê z³amie ni¿ ko³o
odkrêci.

Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny zawsze
ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka i ladowarka
samochodowa.

J.

42 Data: Listopad 21 2010 12:57:35
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"J.F."  wrote in message

Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz z³± metodê. Nie wolno smarem smarowaæ nakrêtek kó³!
No chyba ¿e siê chce zbieraæ ko³a z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

43 Data: Listopad 21 2010 20:35:00
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:

"J.F."  wrote in message

Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz z³Ä… metodÄ™. Nie wolno smarem smarować nakrÄ™tek kó³!
No chyba ¿e siÄ™ chce zbierać ko³a z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Akurat ten gostek, mia³ ¼le dobrane nakrÄ™tki.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roÅ›nie popyt na Å›wiÄ™ty spokój."

44 Data: Listopad 22 2010 07:34:15
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"Marcin "Kenickie" Mydlak"  wrote in message

W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
"J.F."  wrote in message

Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz z³Ä… metodÄ™. Nie wolno smarem smarować nakrÄ™tek kó³!
No chyba ¿e siÄ™ chce zbierać ko³a z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Akurat ten gostek, mia³ ¼le dobrane nakrÄ™tki.

Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz ko³a z szosy...

45 Data: Listopad 22 2010 14:44:16
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: ąćęłńóśźż 

Jak tylko mogę to smaruję śruby smarem (w spray'u) z dodatkiem miedzi.

-- -- -

| Efekt smarowania jest jednak taki sam:

46 Data: Listopad 22 2010 18:14:06
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: MarcinJM 

W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze:

Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz ko³a z szosy...

Dobrze, ze moje kola tego nie wiedza.
Od 15 lat traktowane kapka smaru miedziowego i dokrecane dynamomerykiem.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

47 Data: Listopad 22 2010 19:33:59
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: MarcinJM 

W dniu 2010-11-22 18:14, MarcinJM pisze:

W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze:
Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz ko³a z szosy...

Dobrze, ze moje kola tego nie wiedza.
Od 15 lat traktowane kapka smaru miedziowego i dokrecane dynamomerykiem.

Aha, w okolo 15tu autach, bo zawsze mam stan aut powyzej 2

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

48 Data: Listopad 22 2010 23:11:42
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze:

Akurat ten gostek, mia³ ¼le dobrane nakrÄ™tki.

Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz ko³a z szosy...

Etam.

Warto lekko posmarować czubek gwintu szpilki albo śruby smarem miedziowym albo grafitowym.
DziÄ™ki temu gwint du¿o d³u¿ej wytrzyma, a nie s³ysza³em jeszcze o przypadku ¿eby komuÅ› siÄ™ odkrÄ™ci³y Å›ruby z tego powodu ¿e by³y posmarowane.
Nie wiem co prawda co by by³o, gdyby wszystko zapaprać towotem ³Ä…cznie z powierzchniami styku nakrÄ™tki z felgÄ…, ale mówiÄ™ o niewielkiej iloÅ›ci smaru na koniec gwintu.

Tak z w³asnego doÅ›wiadczenia to widzÄ™ ¿e najbardziej niszczy gwint jak odkrÄ™ca siÄ™ na sucho nakrÄ™tkÄ™ z zakurzonej szpilki (mam d³ugie szpilki i przelotowe nakrÄ™tki) kluczem elektrycznym.
NakrÄ™tka stawia tÄ™py opór i przy takim odkrÄ™caniu rozgrzewa siÄ™ tak ¿e mo¿na siÄ™ poparzyć. Kilka razy w jednÄ… i w drugÄ… tak i po gwincie.

Natomiast psikniÄ™cie WD-40 przy odkrÄ™caniu, zawsze wyczyszczenie gwintu i nakrÄ™tki, a potem psikniÄ™cie smarem grafitowym albo miedziowym i wszystko chodzi g³adko dziesiÄ…tki razy bez problemu.

49 Data: Listopad 24 2010 07:18:31
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"Tomasz Pyra"  wrote in message

Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz ko³a z szosy...

Etam.

Warto lekko posmarować czubek gwintu szpilki albo śruby smarem miedziowym albo grafitowym.
DziÄ™ki temu gwint du¿o d³u¿ej wytrzyma, a nie s³ysza³em jeszcze o przypadku ¿eby komuÅ› siÄ™ odkrÄ™ci³y Å›ruby z tego powodu ¿e by³y posmarowane.
Nie wiem co prawda co by by³o, gdyby wszystko zapaprać towotem ³Ä…cznie z powierzchniami styku nakrÄ™tki z felgÄ…, ale mówiÄ™ o niewielkiej iloÅ›ci smaru na koniec gwintu.

Tak z w³asnego doÅ›wiadczenia to widzÄ™ ¿e najbardziej niszczy gwint jak odkrÄ™ca siÄ™ na sucho nakrÄ™tkÄ™ z zakurzonej szpilki (mam d³ugie szpilki i przelotowe nakrÄ™tki) kluczem elektrycznym.
NakrÄ™tka stawia tÄ™py opór i przy takim odkrÄ™caniu rozgrzewa siÄ™ tak ¿e mo¿na siÄ™ poparzyć. Kilka razy w jednÄ… i w drugÄ… tak i po gwincie.

Natomiast psikniÄ™cie WD-40 przy odkrÄ™caniu, zawsze wyczyszczenie gwintu i nakrÄ™tki, a potem psikniÄ™cie smarem grafitowym albo miedziowym i wszystko chodzi g³adko dziesiÄ…tki razy bez problemu.

Zawsze mia³em nakrÄ™tki zamkniÄ™te, bez przelotu.
Nigdy nie mia³em problemów a zakrÄ™cam zawsze na sucho.
Jedyne problemy sÄ… po warsztacie, jak sam zakrÄ™cam to zero problemów.

50 Data: Listopad 21 2010 20:41:04
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Lewis 

W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:

"J.F."  wrote in message

Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz z³Ä… metodÄ™. Nie wolno smarem smarować nakrÄ™tek kó³!
No chyba ¿e siÄ™ chce zbierać ko³a z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Hmm jak to mo¿liwe ¿e wszystkie odpad³y w tym samym czasie? Rozumiem jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba ¿e wcale nie by³y przykrÄ™cone.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

51 Data: Listopad 22 2010 07:35:06
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"Lewis"  wrote in message

W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
"J.F."  wrote in message

Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz z³Ä… metodÄ™. Nie wolno smarem smarować nakrÄ™tek kó³!
No chyba ¿e siÄ™ chce zbierać ko³a z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Hmm jak to mo¿liwe ¿e wszystkie odpad³y w tym samym czasie? Rozumiem jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba ¿e wcale nie by³y przykrÄ™cone.

On mia³ Å›le dobrane nakrÄ™tki - mo¿e by³y na granicy wytrzyma³oÅ›ci.
Jedna strzeli³a, si³y siÄ™ zwiÄ™kszy³y na pozosta³ych 4 i posz³y wszystkie.
Nie wiem - zgadujÄ™.

52 Data: Listopad 22 2010 21:49:44
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-11-22 14:35, Pszemol pisze:

"Lewis"  wrote in message

W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
"J.F."  wrote in message

Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz z³Ä… metodÄ™. Nie wolno smarem smarować nakrÄ™tek kó³!
No chyba ¿e siÄ™ chce zbierać ko³a z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Hmm jak to mo¿liwe ¿e wszystkie odpad³y w tym samym czasie? Rozumiem
jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba ¿e wcale nie by³y przykrÄ™cone.

On mia³ Å›le dobrane nakrÄ™tki - mo¿e by³y na granicy wytrzyma³oÅ›ci.
Jedna strzeli³a, si³y siÄ™ zwiÄ™kszy³y na pozosta³ych 4 i posz³y wszystkie.
Nie wiem - zgadujÄ™.

Czyli to nie przez smar? :>
No popatrz!

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roÅ›nie popyt na Å›wiÄ™ty spokój."

53 Data: Listopad 24 2010 07:19:30
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"Marcin "Kenickie" Mydlak"  wrote in message

W dniu 2010-11-22 14:35, Pszemol pisze:
"Lewis"  wrote in message

W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
"J.F."  wrote in message

Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz z³Ä… metodÄ™. Nie wolno smarem smarować nakrÄ™tek kó³!
No chyba ¿e siÄ™ chce zbierać ko³a z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Hmm jak to mo¿liwe ¿e wszystkie odpad³y w tym samym czasie? Rozumiem
jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba ¿e wcale nie by³y przykrÄ™cone.

On mia³ Å›le dobrane nakrÄ™tki - mo¿e by³y na granicy wytrzyma³oÅ›ci.
Jedna strzeli³a, si³y siÄ™ zwiÄ™kszy³y na pozosta³ych 4 i posz³y wszystkie.
Nie wiem - zgadujÄ™.

Czyli to nie przez smar? :>
No popatrz!

Nie napisa³em nigdzie, ¿e ten z filmu smarowa³ nakrÄ™tki...
Napisa³em ¿e zbierasz ko³a z szosy jak ten z filmu.
Czytaj uwa¿nie i nie dopowiadaj sobie czegoÅ›, co nie by³o napisane.

54 Data: Listopad 21 2010 21:35:47
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Sun, 21 Nov 2010 12:57:35 -0600, Pszemol napisa³(a):

Zalecasz z³± metodê. Nie wolno smarem smarowaæ nakrêtek kó³!

Id¼ przec, ignorancie.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

55 Data: Listopad 21 2010 22:02:10
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-11-21 21:35, Adam P³aszczyca pisze:

Dnia Sun, 21 Nov 2010 12:57:35 -0600, Pszemol napisa³(a):

Zalecasz z³Ä… metodÄ™. Nie wolno smarem smarować nakrÄ™tek kó³!

Id¼ przec, ignorancie.


A co? Rodzi? :>

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roÅ›nie popyt na Å›wiÄ™ty spokój."

56 Data: Listopad 21 2010 22:25:14
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: DoQ 

W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:

Zalecasz z³± metodê. Nie wolno smarem smarowaæ nakrêtek kó³!
No chyba ¿e siê chce zbieraæ ko³a z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

"This rx-7's wheels fall off. Apparently what happened was that someone sent him the wrong lug nuts with the wrong threading. They seemed tight until they fell off! Happened on june 10, 2007 dixie autocross"

Ok, a teraz przet³umacz to na jêzyk polski - gdzie tu napisano o smarze?


Pozdrawiam
Pawe³
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail:

57 Data: Listopad 22 2010 07:36:59
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"DoQ"  wrote in message

W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:

Zalecasz z³± metodê. Nie wolno smarem smarowaæ nakrêtek kó³!
No chyba ¿e siê chce zbieraæ ko³a z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

"This rx-7's wheels fall off. Apparently what happened was that someone sent him the wrong lug nuts with the wrong threading. They seemed tight until they fell off! Happened on june 10, 2007 dixie autocross"

Ok, a teraz przet³umacz to na jêzyk polski - gdzie tu napisano o smarze?

Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-)
Chodzi³o mi o efekt gubienia kó³, nie o dok³adnie taki sam przypadek.
Wiem o co chodzi³o w tym filmie bo w³a¶nie znalaz³em go szukaj±c
nakrêtek do mojej hondy accord... :-) Ale spodoba³o mi siê jak gostek
zgubi³ ko³a i spasowa³ film do innych gostków co sobie nakrêtki smaruj±
smarem...

58 Data: Listopad 22 2010 23:33:08
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: DoQ 

W dniu 2010-11-22 14:36, Pszemol pisze:

Ok, a teraz przet³umacz to na jêzyk polski - gdzie tu napisano o smarze?
Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-)

Synka to porzuci³e¶ w slumsie na Jackowie sklerotyku.

Chodzi³o mi o efekt gubienia kó³, nie o dok³adnie taki sam przypadek.
Wiem o co chodzi³o w tym filmie bo w³a¶nie znalaz³em go szukaj±c
nakrêtek do mojej hondy accord... :-) Ale spodoba³o mi siê jak gostek
zgubi³ ko³a i spasowa³ film do innych gostków co sobie nakrêtki smaruj±
smarem...

Aha czyli ze smarem nie ma nic wspólnego, chcia³e¶ tylko dodaæ powagi swojej wypowiedzi.


Pozdrawiam
Pawe³
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail:

59 Data: Listopad 24 2010 07:21:53
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"DoQ"  wrote in message

W dniu 2010-11-22 14:36, Pszemol pisze:

Ok, a teraz przet³umacz to na jêzyk polski - gdzie tu napisano o smarze?
Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-)

Synka to porzuci³e¶ w slumsie na Jackowie sklerotyku.

Chodzi³o mi o efekt gubienia kó³, nie o dok³adnie taki sam przypadek.
Wiem o co chodzi³o w tym filmie bo w³a¶nie znalaz³em go szukaj±c
nakrêtek do mojej hondy accord... :-) Ale spodoba³o mi siê jak gostek
zgubi³ ko³a i spasowa³ film do innych gostków co sobie nakrêtki smaruj±
smarem...

Aha czyli ze smarem nie ma nic wspólnego, chcia³e¶ tylko dodaæ powagi swojej wypowiedzi.

Naucz siê czytaæ ze zrozumieniem, synku...
Napisa³em ¿e potem zbierasz ko³a z szosy jak ten facet z filmu.
Nie napisa³em nigdzie ¿e facet z filmu smarowa³ nakrêtki.
To sobie dopowiedzia³e¶ pod wp³ywem bujnej wyobra¼ni.

60 Data: Listopad 21 2010 17:10:40
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: to 

begin G.K.

Pó³ biedy kiedy chce siÄ™ odkrÄ™cić ko³o tak jak ja pod blokiem,
ale co jeÅ›li z³apie siÄ™ kapcia w trasie

Spróbuj wtedy z³apać drugiego, bÄ™dzie jak znalaz³ na zimÄ™.

i np. w nocy?

W nocy mo¿e być trudno z³apać, bo s³abo widać.

--
ignorance is bliss

61 Data: Listopad 21 2010 18:20:42
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: MM 

Dnia 21-11-2010 o 14:07:44 G.K.  napisa³(a):

Witam,
Takie mnie nasz³y refleksje przy próbie odkrêcenia ko³a od samochodu.  Mam dwa komplety opon i chcia³em sobie sam zmieniæ na zimówki ale  oczywi¶cie ci debile z serwisu przykrêcaj± ko³a pistoletami  pneumatycznymi z tak± si³±, ¿e prêdzej klucz siê z³amie ni¿ ko³o  odkrêci. Pó³ biedy kiedy chce siê odkrêciæ ko³o tak jak ja pod blokiem,  ale co je¶li z³apie siê kapcia w trasie i np. w nocy?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Poniewa¿ zmieniam ko³a zimowe/letnie sam, na pocz±tku potrzebowa³em  d³ugiego klucza, jednak praktyka wykaza³a ¿e wystarczy zwyk³y klucz który  daj± razem z nowym samochodem.

Gdy rêk± nie mogê, to stajê nog± na klucz i delikatnymi przyciskami nog±  próbuje odkrêciæ (jakbym skaka³ na kluczu, ale z wyczuciem).
Ciê¿ko to opisaæ ale jako¶ tak to wygl±da.
dodam ¿e zawsze smaruje smarem ¶ruby przed za³o¿eniem ko³a.

62 Data: Listopad 21 2010 09:38:19
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Piotr Molski 

Witam
Jakis czas temu zmienialem kola w busie VW T3 - zapieczone po
paroletnim staniu.
Pierwsze podejscie klucz rozkladany - nie poszlo, drugie klucz-krzyzak
- nie poszlo.
Trzecie podejscie 2 metrowa rura nalozona na klucz-krzyzak i kolega
wiszacy na niej - nie poszlo. Dopiero klucz krzyzak + 2 metrowa rura +
kumpel na jej koncu + uderzenia 5kg mlotem w klucz (w osi sruby) daly
rade.
Kumpel na koncu rury (mechanik) twierdzil, ze pierwszy raz sie spotkal
z taka wredna sruba ;)

pozd
Piotr

63 Data: Listopad 22 2010 10:24:24
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki 

Piotr Molski pisze:

Witam
Jakis czas temu zmienialem kola w busie VW T3 - zapieczone po
paroletnim staniu.
Pierwsze podejscie klucz rozkladany - nie poszlo, drugie klucz-krzyzak
- nie poszlo.
Trzecie podejscie 2 metrowa rura nalozona na klucz-krzyzak i kolega
wiszacy na niej - nie poszlo. Dopiero klucz krzyzak + 2 metrowa rura +
kumpel na jej koncu + uderzenia 5kg mlotem w klucz (w osi sruby)

O w³aÅ›nie. W koÅ„cu stara dobra szko³a. Jebnąć m³otem! Szko³a trochÄ™ zapomniana. A szkoda, dobre jebniÄ™cie m³otem potrafi czynić cuda, na przyk³ad z zapieczonÄ… Å›rubÄ….

Seco



--
Szukam pracy:
http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki

64 Data: Listopad 22 2010 07:37:28
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Pszemol 

"Bartosz 'Seco' Suchecki"  wrote in message

Piotr Molski pisze:
Witam
Jakis czas temu zmienialem kola w busie VW T3 - zapieczone po
paroletnim staniu.
Pierwsze podejscie klucz rozkladany - nie poszlo, drugie klucz-krzyzak
- nie poszlo.
Trzecie podejscie 2 metrowa rura nalozona na klucz-krzyzak i kolega
wiszacy na niej - nie poszlo. Dopiero klucz krzyzak + 2 metrowa rura +
kumpel na jej koncu + uderzenia 5kg mlotem w klucz (w osi sruby)

O w³aÅ›nie. W koÅ„cu stara dobra szko³a. Jebnąć m³otem! Szko³a trochÄ™ zapomniana. A szkoda, dobre jebniÄ™cie m³otem potrafi czynić cuda, na przyk³ad z zapieczonÄ… Å›rubÄ….

Mo¿e te¿ "wyprostować" piastÄ™...

65 Data: Listopad 22 2010 17:07:00
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki 

Pszemol pisze:

"Bartosz 'Seco' Suchecki"  wrote in message
Piotr Molski pisze:
Witam
Jakis czas temu zmienialem kola w busie VW T3 - zapieczone po
paroletnim staniu.
Pierwsze podejscie klucz rozkladany - nie poszlo, drugie klucz-krzyzak
- nie poszlo.
Trzecie podejscie 2 metrowa rura nalozona na klucz-krzyzak i kolega
wiszacy na niej - nie poszlo. Dopiero klucz krzyzak + 2 metrowa rura +
kumpel na jej koncu + uderzenia 5kg mlotem w klucz (w osi sruby)

O w³aÅ›nie. W koÅ„cu stara dobra szko³a. Jebnąć m³otem! Szko³a trochÄ™ zapomniana. A szkoda, dobre jebniÄ™cie m³otem potrafi czynić cuda, na przyk³ad z zapieczonÄ… Å›rubÄ….

Mo¿e te¿ "wyprostować" piastÄ™...

Bo jebnąć m³otem trza umieć :->

Seco

--
Szukam pracy:
http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki

66 Data: Listopad 21 2010 19:33:02
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Sun, 21 Nov 2010 14:07:44 +0100, G.K. napisa³(a):

Takie mnie nasz³y refleksje przy próbie odkrêcenia ko³a od samochodu.
Mam dwa komplety opon i chcia³em sobie sam zmieniæ na zimówki ale
oczywi¶cie ci debile z serwisu przykrêcaj± ko³a pistoletami
pneumatycznymi z tak± si³±, ¿e prêdzej klucz siê z³amie ni¿ ko³o
odkrêci. Pó³ biedy kiedy chce siê odkrêciæ ko³o tak jak ja pod blokiem,
ale co je¶li z³apie siê kapcia w trasie i np. w nocy?

Po pierwsze, to nie je¼dziæ do serwisu z debilami.
Po drugie - kupiæ elektryczny klucz udarowy na 12V - odkrêca wszystko,
nawet nakrêtki z piast.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

67 Data: Listopad 22 2010 00:09:59
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: venioo 

W dniu 2010-11-21 19:33, Adam P³aszczyca pisze:

Dnia Sun, 21 Nov 2010 14:07:44 +0100, G.K. napisa³(a):

Takie mnie nasz³y refleksje przy próbie odkrêcenia ko³a od samochodu.
Mam dwa komplety opon i chcia³em sobie sam zmieniæ na zimówki ale
oczywi¶cie ci debile z serwisu przykrêcaj± ko³a pistoletami
pneumatycznymi z tak± si³±, ¿e prêdzej klucz siê z³amie ni¿ ko³o
odkrêci. Pó³ biedy kiedy chce siê odkrêciæ ko³o tak jak ja pod blokiem,
ale co je¶li z³apie siê kapcia w trasie i np. w nocy?

Po pierwsze, to nie je¼dziæ do serwisu z debilami.

To ciê¿ko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz mi sie nie chcialo).

Po drugie - kupiæ elektryczny klucz udarowy na 12V - odkrêca wszystko,
nawet nakrêtki z piast.


Mozesz jakis konkretny polecic?


--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

68 Data: Listopad 22 2010 00:48:34
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Mon, 22 Nov 2010 00:09:59 +0100, venioo napisa³(a):

Po drugie - kupiæ elektryczny klucz udarowy na 12V - odkrêca wszystko,
nawet nakrêtki z piast.
Mozesz jakis konkretny polecic?

Mam taki firmy mannesmann. Poszukaj na allegro.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

69 Data: Listopad 22 2010 00:49:02
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Mon, 22 Nov 2010 00:09:59 +0100, venioo napisa³(a):

Po pierwsze, to nie je¼dziæ do serwisu z debilami.

To ciê¿ko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy
wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz
mi sie nie chcialo).

Alez to proste - czy przykrêca dynamomentrykiem. Jesli nie - to debil.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

70 Data: Listopad 22 2010 21:58:55
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: venioo 

W dniu 2010-11-22 00:49, Adam P³aszczyca pisze:

Dnia Mon, 22 Nov 2010 00:09:59 +0100, venioo napisa³(a):

Po pierwsze, to nie je¼dziæ do serwisu z debilami.

To ciê¿ko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy
wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz
mi sie nie chcialo).

Alez to proste - czy przykrêca dynamomentrykiem. Jesli nie - to debil.


To powodzenia ¿yczê, bo jak ju¿ odkrêci wszystkie 4 ko³a i zabierze siê za przykrêcanie nie-dynamometrykiem, to co? Wyzwiesz kogo¶ od debili u niego w warsztacie, w dodatku z autem bez kó³? :)

--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

71 Data: Listopad 22 2010 22:30:17
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Mon, 22 Nov 2010 21:58:55 +0100, venioo napisa³(a):

Alez to proste - czy przykrêca dynamomentrykiem. Jesli nie - to debil.


To powodzenia ¿yczê, bo jak ju¿ odkrêci wszystkie 4 ko³a i zabierze siê
za przykrêcanie nie-dynamometrykiem, to co? Wyzwiesz kogo¶ od debili u
niego w warsztacie, w dodatku z autem bez kó³? :)

No ja rozumiem, ¿e sztuka p³aszcz-fui polegaj±ca na zapytaniu zanim siê
odda auto w rêce gumiarza jest trudnma...

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

72 Data: Listopad 23 2010 18:34:14
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: venioo 

W dniu 2010-11-22 22:30, Adam P³aszczyca pisze:

Dnia Mon, 22 Nov 2010 21:58:55 +0100, venioo napisa³(a):

Alez to proste - czy przykrêca dynamomentrykiem. Jesli nie - to debil.


To powodzenia ¿yczê, bo jak ju¿ odkrêci wszystkie 4 ko³a i zabierze siê
za przykrêcanie nie-dynamometrykiem, to co? Wyzwiesz kogo¶ od debili u
niego w warsztacie, w dodatku z autem bez kó³? :)

No ja rozumiem, ¿e sztuka p³aszcz-fui polegaj±ca na zapytaniu zanim siê
odda auto w rêce gumiarza jest trudnma...


Jak kogos w PL zapytasz, to kazdy jest mistrzem w swoim fachu, tak jak tutaj sami najlepsi kierowcy pisuj± ;)

--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

73 Data: Listopad 24 2010 07:20:17
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Leszek Kowalski 


U¿ytkownik "venioo"  napisa³ w wiadomo¶ci


To ciê¿ko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy
wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz
mi sie nie chcialo).

U mnie w mie¶cie nie spotka³em siê z wulkanizatorem który u¿ywa klucza
dynamometrycznego (w tym du¿e znane firmy). Wszyscy wal± pneumatykiem ile
wlezie i potem jest problem ze zmiana ko³a w trasie. Na szczê¶cie na
pobliskiej wsi (6km) znalaz³em porz±dny warsztat - u¿ywaj± dynamometrycznego
klucza do dokrêcania kó³, maj± niskie ceny (w sumie najtaniej ze
wszystkich), mo¿na p³aciæ kart± i napiæ siê gratisowej kawy/herbaty,

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

74 Data: Listopad 28 2010 01:09:54
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: venioo 

W dniu 2010-11-24 07:20, Leszek Kowalski pisze:

U¿ytkownik   napisa³ w wiadomo¶ci


To ciê¿ko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy
wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz
mi sie nie chcialo).

U mnie w mie¶cie nie spotka³em siê z wulkanizatorem który u¿ywa klucza
dynamometrycznego (w tym du¿e znane firmy). Wszyscy wal± pneumatykiem ile
wlezie i potem jest problem ze zmiana ko³a w trasie. Na szczê¶cie na
pobliskiej wsi (6km) znalaz³em porz±dny warsztat - u¿ywaj± dynamometrycznego
klucza do dokrêcania kó³, maj± niskie ceny (w sumie najtaniej ze
wszystkich), mo¿na p³aciæ kart± i napiæ siê gratisowej kawy/herbaty,


To moze zrobisz reklame i napiszesz nam gdzie to jest?

--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

75 Data: Listopad 22 2010 00:10:58
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: venioo 

W dniu 2010-11-21 14:07, G.K. pisze:

Witam,
Takie mnie nasz³y refleksje przy próbie odkrêcenia ko³a od samochodu.
Mam dwa komplety opon i chcia³em sobie sam zmieniæ na zimówki ale
oczywi¶cie ci debile z serwisu przykrêcaj± ko³a pistoletami
pneumatycznymi z tak± si³±, ¿e prêdzej klucz siê z³amie ni¿ ko³o
odkrêci. Pó³ biedy kiedy chce siê odkrêciæ ko³o tak jak ja pod blokiem,
ale co je¶li z³apie siê kapcia w trasie i np. w nocy?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Klucz na przedluzanej rurce teleskopowej zalatwia sprawe, na razie nie mialem problemow z 1m przedluzka, ale czasami sie zaprzec mocno trzeba (fakt, chuchro jestem)

--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

76 Data: Listopad 22 2010 01:23:33
Temat: Re: Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: Piter 

na  ** p.m.s **  G.K. pisze tak:

Pó³ biedy kiedy chce siê odkrêciæ ko³o tak jak ja pod blokiem,
ale co je¶li z³apie siê kapcia w trasie i np. w nocy?

Zawsze po wyje¼dzie od gumiarza odkrêæ sobie ko³o pod blokiem i
przykrêæ po swojemu. Tak, wiem ¿e siê nie chce :)

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

77 Data: Listopad 22 2010 08:04:00
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie?
Autor: bratPit[pr] 

Takie mnie nasz³y refleksje przy próbie odkrÄ™cenia ko³a od samochodu. Mam dwa komplety opon i chcia³em sobie sam zmienić na zimówki ale oczywiÅ›cie ci debile z serwisu przykrÄ™cajÄ… ko³a pistoletami pneumatycznymi z takÄ… si³Ä…, ¿e prÄ™dzej klucz siÄ™ z³amie ni¿ ko³o odkrÄ™ci. Pó³ biedy kiedy chce siÄ™ odkrÄ™cić ko³o tak jak ja pod blokiem, ale co jeÅ›li z³apie siÄ™ kapcia w trasie i np. w nocy?

najlepiej by³oby zmienić gumiarza na takiego który wie, ¿e u¿ywa siÄ™ klucza dynamometrycznego do dokrÄ™cania Å›rub, tylko ...nie wiem czy takiego znajdziesz, nawet ci którzy "wstÄ™pnie" dokrÄ™cajÄ… pneumatem z regulacjÄ… a pó¼niej dokrÄ™cajÄ… rÄ™cznie i tak robiÄ… to bez sensu bo np u mnie w aucie moment dokrÄ™cenia Å›ruby ko³a to 110Nm a zwykle pneumaty I stopnieÅ„ majÄ… na poziomie 200-250Nm,

brat

78 Data: Listopad 23 2010 10:51:07
Temat: Re: Jak zmienić ko³o na zapasowe w trasie ?
Autor: V-Tec 

W dniu 2010-11-21 14:07, G.K. pisze:

Witam,
Takie mnie nasz³y refleksje przy próbie odkrÄ™cenia ko³a od samochodu.
Mam dwa komplety opon i chcia³em sobie sam zmienić na zimówki ale
oczywiÅ›cie ci debile z serwisu przykrÄ™cajÄ… ko³a pistoletami
pneumatycznymi z takÄ… si³Ä…, ¿e prÄ™dzej klucz siÄ™ z³amie ni¿ ko³o
odkrÄ™ci. Pó³ biedy kiedy chce siÄ™ odkrÄ™cić ko³o tak jak ja pod blokiem,
ale co jeÅ›li z³apie siÄ™ kapcia w trasie i np. w nocy?

mo¿esz wykupić assistance i oni chyba wymieniajÄ… ko³a - musia³byÅ› sprawdzić w warunkach. A jak wolisz tradycyjne metody, to polecam porzÄ…dny klucz krzy¿ak + przed³u¿ka (czyli rurki, oby nie by³a zbyt gruba bÄ…d¼ ani zbyt ciÄ™¿ka). Tradycyjne klucze do³Ä…czane do auta (jedno ramiÄ™ zgiÄ™te pod kÄ…tem ~110stopni) to dobry sposób na zjechanie g³ówki Å›ruby.

--
pozdrawiam,
W.

Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?



Grupy dyskusyjne