Grupy dyskusyjne   »   Jaka instalacja LPG IV gen?

Jaka instalacja LPG IV gen?





2 Data: Kwiecien 27 2007 21:06:53
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Grzefik 


Użytkownik "acc"  napisał w wiadomości

Witam,

   Jaką polecacie instalację gazową do Toledo II z 2004? Mam wstępną
wycenę BRC SEQUENT 24 - 2900zł, LANDI RENZO OMEGAS - 3500zł i PRINS
VSI II za 4500zł. Zupełnie się nie orientuje w różnicach między nimi - z
LPG do czynienia miałem za czasów I generacji:) Więc banalne pytanie -
jaka jest między nimi różnica, tak dla laika? Przeszukując archiwum
dowiedziałem się, że LANDi RENZO ma głośne wtryski, a PRINS jest (był?)
mercedesem wśród instalacji IV-gen. Ale tak naprawdę, to czym może
zaszkodzić taka instalacja BRC SEQUENT 24? Inny gazownik polecał też BRC,
twierdząc że PRINS zupełnie jest niepotrzebny - w sensie za dobry.

Auto do Toledo II, silnik 1.6 16V ok 105KM, czyli nic wyszukanego


        Ja uzywam osobiscie tylko ze w punto II z 2002 r. instalacje typu
BRC SEQUENT 24 za ktora placilem 3400 i jestem osobiscie bardzo zadowolony
poniewaz zadnych awarii nie mialem, a spalanie na tym samym poziomie co
benzyny ok 6 literkow

 Pozdrawiam

3 Data: Kwiecien 27 2007 21:11:54
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Paweł 


Brc Sequent z wtryskami Kaihin, Paweł

4 Data: Kwiecien 27 2007 23:23:11
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Wojtaszek 

Grzefik napisał(a):

        Ja uzywam osobiscie tylko ze w punto II z 2002 r. instalacje typu
BRC SEQUENT 24 za ktora placilem 3400 i jestem osobiscie bardzo zadowolony
poniewaz zadnych awarii nie mialem, a spalanie na tym samym poziomie co
benzyny ok 6 literkow

co jest fizycznie niemozliwe ... wartosc opalowa LPG w przeliczeniu na kg jest wieksza, ale w przeliczeniu na litry mniejsza, wychodzi kilkanascie % wieksze spalanie, fizyki nie da sie oszukac ... albo zle ustawienia (przymulony i oszczedny na lpg, choc nie wiem jak to w IV gen) albo zmienil sie styl jazdy

5 Data: Kwiecien 28 2007 13:52:32
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Jacek 

VSI Prins jest super zadnych problemow 41 tys na gazie i nic nie wymienialem
ani nie podleal dodatkowym regulacja.
Honda accord 2 litry.
"Wojtaszek"  schrieb im Newsbeitrag

Grzefik napisał(a):
        Ja uzywam osobiscie tylko ze w punto II z 2002 r. instalacje typu
BRC SEQUENT 24 za ktora placilem 3400 i jestem osobiscie bardzo
zadowolony
poniewaz zadnych awarii nie mialem, a spalanie na tym samym poziomie co
benzyny ok 6 literkow

co jest fizycznie niemozliwe ... wartosc opalowa LPG w przeliczeniu na kg
jest wieksza, ale w przeliczeniu na litry mniejsza, wychodzi kilkanascie %
wieksze spalanie, fizyki nie da sie oszukac ... albo zle ustawienia
(przymulony i oszczedny na lpg, choc nie wiem jak to w IV gen) albo
zmienil sie styl jazdy

6 Data: Kwiecien 27 2007 21:06:53
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Grzefik 


Użytkownik "acc"  napisał w wiadomości

Witam,

   Jaką polecacie instalację gazową do Toledo II z 2004? Mam wstępną
wycenę BRC SEQUENT 24 - 2900zł, LANDI RENZO OMEGAS - 3500zł i PRINS
VSI II za 4500zł. Zupełnie się nie orientuje w różnicach między nimi - z
LPG do czynienia miałem za czasów I generacji:) Więc banalne pytanie -
jaka jest między nimi różnica, tak dla laika? Przeszukując archiwum
dowiedziałem się, że LANDi RENZO ma głośne wtryski, a PRINS jest (był?)
mercedesem wśród instalacji IV-gen. Ale tak naprawdę, to czym może
zaszkodzić taka instalacja BRC SEQUENT 24? Inny gazownik polecał też BRC,
twierdząc że PRINS zupełnie jest niepotrzebny - w sensie za dobry.

Auto do Toledo II, silnik 1.6 16V ok 105KM, czyli nic wyszukanego


        Ja uzywam osobiscie tylko ze w punto II z 2002 r. instalacje typu
BRC SEQUENT 24 za ktora placilem 3400 i jestem osobiscie bardzo zadowolony
poniewaz zadnych awarii nie mialem, a spalanie na tym samym poziomie co
benzyny ok 6 literkow

 Pozdrawiam

7 Data: Kwiecien 27 2007 21:11:54
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Paweł 


Brc Sequent z wtryskami Kaihin, Paweł

8 Data: Kwiecien 27 2007 23:23:11
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Wojtaszek 

Grzefik napisał(a):

        Ja uzywam osobiscie tylko ze w punto II z 2002 r. instalacje typu
BRC SEQUENT 24 za ktora placilem 3400 i jestem osobiscie bardzo zadowolony
poniewaz zadnych awarii nie mialem, a spalanie na tym samym poziomie co
benzyny ok 6 literkow

co jest fizycznie niemozliwe ... wartosc opalowa LPG w przeliczeniu na kg jest wieksza, ale w przeliczeniu na litry mniejsza, wychodzi kilkanascie % wieksze spalanie, fizyki nie da sie oszukac ... albo zle ustawienia (przymulony i oszczedny na lpg, choc nie wiem jak to w IV gen) albo zmienil sie styl jazdy

9 Data: Kwiecien 28 2007 13:52:32
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Jacek 

VSI Prins jest super zadnych problemow 41 tys na gazie i nic nie wymienialem
ani nie podleal dodatkowym regulacja.
Honda accord 2 litry.
"Wojtaszek"  schrieb im Newsbeitrag

Grzefik napisał(a):
        Ja uzywam osobiscie tylko ze w punto II z 2002 r. instalacje typu
BRC SEQUENT 24 za ktora placilem 3400 i jestem osobiscie bardzo
zadowolony
poniewaz zadnych awarii nie mialem, a spalanie na tym samym poziomie co
benzyny ok 6 literkow

co jest fizycznie niemozliwe ... wartosc opalowa LPG w przeliczeniu na kg
jest wieksza, ale w przeliczeniu na litry mniejsza, wychodzi kilkanascie %
wieksze spalanie, fizyki nie da sie oszukac ... albo zle ustawienia
(przymulony i oszczedny na lpg, choc nie wiem jak to w IV gen) albo
zmienil sie styl jazdy

10 Data: Kwiecien 27 2007 23:49:50
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "acc"  napisał w wiadomości

Witam,

  Jaką polecacie instalację gazową do Toledo II z 2004? Mam wstępną
wycenę BRC SEQUENT 24 - 2900zł, LANDI RENZO OMEGAS - 3500zł i PRINS
VSI II za 4500zł.

KME.
Przy problemach naprawa jest realizowana w Polsce, a nie we Włoszech.....
Po gwarancji z kolei części są najtańsze.

11 Data: Kwiecien 28 2007 00:16:32
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Wojtaszek 

acc napisał(a):

Witam,

  Jaką polecacie instalację gazową do Toledo II z 2004? Mam wstępną wycenę BRC SEQUENT 24 - 2900zł, LANDI RENZO OMEGAS - 3500zł i PRINS VSI II za 4500zł. Zupełnie się nie orientuje w różnicach między nimi - z LPG do czynienia miałem za czasów I generacji:) Więc banalne pytanie - jaka jest między nimi różnica, tak dla laika? Przeszukując archiwum dowiedziałem się, że LANDi RENZO ma głośne wtryski, a PRINS jest (był?) mercedesem wśród instalacji IV-gen. Ale tak naprawdę, to czym może zaszkodzić taka instalacja BRC SEQUENT 24? Inny gazownik polecał też BRC, twierdząc że PRINS zupełnie jest niepotrzebny - w sensie za dobry.

Auto do Toledo II, silnik 1.6 16V ok 105KM, czyli nic wyszukanego


ja mam VSI Prins i nie zaluje

12 Data: Kwiecien 28 2007 00:21:59
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Alti 


Użytkownik "acc"  napisał w wiadomości

Witam,

  Jaką polecacie instalację gazową do Toledo II z 2004? Mam wstępną
wycenę BRC SEQUENT 24 - 2900zł, LANDI RENZO OMEGAS - 3500zł i PRINS
VSI II za 4500zł.

Ja mam omegas w e34 525i. Nie polecam. Owszem nigdy sie nie zepsuła ale
ilość niedoróbek fabrycznych odraża. Po primo temp  przejścia na gaz  40C
nie do zmiany co oznacza że w ziimie przy temp poniżej 0C robie połowe trasy
do pracy (9km) na benzynie czyli 4km na benzynie. Po secundo gdy w baku mam
paliwa na jakies 50-60km to muszę jeździć ostożnie bo jak zbytnio dodam gazu
to mi przejdzie benzyne (twierdząc że nie ma gazu) i pomimo paliwa w baku
gazowym nie bedze mogł przejść znowu na gaz jeżeli nie wyłącze i włącze
silnika od nowa. Inna beemka którą jeżdżę e34 530i V8 zgazowana prinsem to
ideał. Przełącza się w temp 25C, przy chwilowej utracie gazu można na niego
wrócić.
Ja w następnym aucie na 100% będę brał prinsa. Owszem jest droższy ale jest
wart swojej ceny.
Wojtek

13 Data: Kwiecien 28 2007 08:23:03
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Wojtaszek 

Alti napisał(a):

Ja mam omegas w e34 525i. Nie polecam. Owszem nigdy sie nie zepsuła ale ilość niedoróbek fabrycznych odraża. Po primo temp  przejścia na gaz  40C nie do zmiany co oznacza że w ziimie przy temp poniżej 0C robie połowe trasy do pracy (9km) na benzynie czyli 4km na benzynie. Po secundo gdy w baku mam paliwa na jakies 50-60km to muszę jeździć ostożnie bo jak zbytnio dodam gazu to mi przejdzie benzyne (twierdząc że nie ma gazu) i pomimo paliwa w baku gazowym nie bedze mogł przejść znowu na gaz jeżeli nie wyłącze i włącze silnika od nowa. Inna beemka którą jeżdżę e34 530i V8 zgazowana prinsem to ideał. Przełącza się w temp 25C, przy chwilowej utracie gazu można na niego wrócić.
Ja w następnym aucie na 100% będę brał prinsa. Owszem jest droższy ale jest wart swojej ceny.

faktycznie uciazliwe te niedorobki
w koncu nie po to sie przerabia auto na gaz zeby jezdzic na benzynie
w prinsie mozna zmieniac temp przelaczania i czas pracy na benzynie
w mojej hondzie ustawilem 20stC, w zimie przelacza sie po ~300m

14 Data: Kwiecien 28 2007 12:50:32
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: daro 

Ja mam omegas w e34 525i. Nie polecam. Owszem nigdy sie nie zepsuła ale
ilość niedoróbek fabrycznych odraża. Po primo temp  przejścia na gaz  40C
nie do zmiany co oznacza że w ziimie przy temp poniżej 0C robie połowe
trasy
do pracy (9km) na benzynie czyli 4km na benzynie. Po secundo gdy w baku
mam
paliwa na jakies 50-60km to muszę jeździć ostożnie bo jak zbytnio dodam
gazu
to mi przejdzie benzyne (twierdząc że nie ma gazu) i pomimo paliwa w baku
gazowym nie bedze mogł przejść znowu na gaz jeżeli nie wyłącze i włącze
silnika od nowa.

Alti mam ta samą instalację i szczerze mówiąc nic z tego co opisujesz u mnie
nie występuje - instalacja przełącza się szybko (kazałem sobie zmienić na 20
st. chyba) a przełączenie na benzyne występuje przy pustce w zbiorniku gazu.
Lepiej zmień gazownika bo coś mi się wydaję że on tu jest największym
problemem.
--
Pozdro
D.

15 Data: Kwiecien 28 2007 13:22:02
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Alti 


Użytkownik "daro"  napisał w wiadomości

Ja mam omegas w e34 525i. Nie polecam. Owszem nigdy sie nie zepsuła ale
ilość niedoróbek fabrycznych odraża. Po primo temp  przejścia na gaz  40C
nie do zmiany co oznacza że w ziimie przy temp poniżej 0C robie połowe
trasy
do pracy (9km) na benzynie czyli 4km na benzynie. Po secundo gdy w baku
mam
paliwa na jakies 50-60km to muszę jeździć ostożnie bo jak zbytnio dodam
gazu
to mi przejdzie benzyne (twierdząc że nie ma gazu) i pomimo paliwa w baku
gazowym nie bedze mogł przejść znowu na gaz jeżeli nie wyłącze i włącze
silnika od nowa.

Alti mam ta samą instalację i szczerze mówiąc nic z tego co opisujesz u
mnie
nie występuje - instalacja przełącza się szybko (kazałem sobie zmienić na
20
st. chyba) a przełączenie na benzyne występuje przy pustce w zbiorniku
gazu.
Lepiej zmień gazownika bo coś mi się wydaję że on tu jest największym
problemem.


Landirenzo Omegas?
Oficjalnie ma min. temp. przejścia na LPG 40stC.
Oficjalnie jak przy małej ilości gazu w zbiorniku samochód przejdzie na
benzyne to żeby wrócić do gazu trzeba wyłączyć i włączyć silnik.
Jak masz inaczej to znaczy że nie masz landirenzo omegas.
Wojtek

16 Data: Kwiecien 28 2007 20:30:51
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: daro 


Landirenzo Omegas?
Oficjalnie ma min. temp. przejścia na LPG 40stC.
Oficjalnie jak przy małej ilości gazu w zbiorniku samochód przejdzie na benzyne to żeby wrócić do gazu trzeba wyłączyć i włączyć silnik.
Jak masz inaczej to znaczy że nie masz landirenzo omegas.
Wojtek

Wiem co mam i działa tak jak napisałem. Z powrotem do gazu przy automatycznym przełączeniu na benzynę zgadza się - nie da się. No ale ja nie musze powracac do gazu bo na benzyne mi sie przełącza jak faktycznie gazu nie ma.

--
pozdr
D.

17 Data: Kwiecien 30 2007 11:46:21
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Marek M. 

On Sat, 28 Apr 2007 00:21:59 +0200, "Alti"  wrote:

Ja mam omegas w e34 525i. Nie polecam.

Podpisuję się - nie polecam omegasa.
Mam tą instalkę jakieś 18 miesięcy i 20kkm. Zakładana w renomowanym i
chwalonym serwisie.
Przez pierwszy rok była ze 3 razy regulowana ()poza planowymi
regulacjami), bo coś jej się chrzaniło. A to na wolnych obrotach trzęsła
i dygotała (rzędowym sześciocylindrowcem!), a to po wciśnięciu gazu
miała sekundową dziurę mocy. W lutym coś się zaczęło sypać konkretnie: w
losowych momentach brak mocy, szarpanie i tego typu zabawy. Po regulacji
niby było ok, ale niedawno awaria powróciła ze zdwojoną siłą. Serwis
uznał, że posypała się centralka i tydzień temu wymienili ją na nową.
Opisane efekty zniknęły, ale już jest nowy problem: przy obciążeniu
(przyspieszanie, jazda pod górkę, czasem nawet zwykła jazda powyżej 80)
w pracy silnika pojawiają się przerwy (na ułamek sekundy), czemu
toważyszą lekkie szarpnięcia (silnik pzestaje ciągnąć na ten ułamek
sekundy) i cichutkie strzały. Mam nadzieję, że po prostu trzeba
doregulować nową centralkę, bo jak to kolejny grubszy problem to mnie
chyba krew zaleje.

Co ciekawe, kumpel ma omegasa w octavii (około roku i ze 30kkm) i jest
zachwycony - żadnych problemów.
Ja osobiście nie polecam tej instalacji.

Pozdrawiam
--
  Marek M.
  Omega A 2.6 automat '92

18 Data: Kwiecien 28 2007 08:40:32
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: arTii 

acc pisze:

Witam,

  Jaką polecacie instalację gazową do Toledo II z 2004? Mam wstępną wycenę BRC SEQUENT 24 - 2900zł, LANDI RENZO OMEGAS - 3500zł i PRINS VSI II za 4500zł. Zupełnie się nie orientuje w różnicach między nimi - z LPG do czynienia miałem za czasów I generacji:) Więc banalne pytanie - jaka jest między nimi różnica, tak dla laika? Przeszukując archiwum dowiedziałem się, że LANDi RENZO ma głośne wtryski, a PRINS jest (był?) mercedesem wśród instalacji IV-gen. Ale tak naprawdę, to czym może zaszkodzić taka instalacja BRC SEQUENT 24? Inny gazownik polecał też BRC, twierdząc że PRINS zupełnie jest niepotrzebny - w sensie za dobry.

Auto do Toledo II, silnik 1.6 16V ok 105KM, czyli nic wyszukanego

Każda jedna byle dobrze założona i wyregulowana.
Jeździłem na instalacji Mistral (firma Autronic), zmieniłem auto i teraz mam polskiego STAG-300.
Zalety: cena, cena, cena
Wady: nie zauważyłem porównując do innych instalacji
STAG-300 u mojego gazownika kosztował mnie 3500 (6 cylindrów), na 4 cylindry to kosztuje około 2500

--
  ____________       |   arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl  GG #14211
  _   _  | . .       |   -- -- >>> http://www.abc-service.com.pl <<<-- --
(_\`| ' | | |       |   -- > Przyłącz się:  http://www.rzeszow.net <--
Arkadiusz Płanica   |    Usenet:  news://news.tpi.pl/free.pl.rzeszow

19 Data: Maj 02 2007 16:58:19
Temat: Re: Jaka instalacja LPG IV gen?
Autor: Andys 

acc napisał(a):

Witam,

  Jaką polecacie instalację gazową do Toledo II z 2004? Mam wstępną wycenę BRC SEQUENT 24 - 2900zł, LANDI RENZO OMEGAS - 3500zł i PRINS VSI II za 4500zł. Zupełnie się nie orientuje w różnicach między nimi - z LPG do czynienia miałem za czasów I generacji:) Więc banalne pytanie - jaka jest między nimi różnica, tak dla laika? Przeszukując archiwum dowiedziałem się, że LANDi RENZO ma głośne wtryski, a PRINS jest (był?) mercedesem wśród instalacji IV-gen. Ale tak naprawdę, to czym może zaszkodzić taka instalacja BRC SEQUENT 24? Inny gazownik polecał też BRC, twierdząc że PRINS zupełnie jest niepotrzebny - w sensie za dobry.

Auto do Toledo II, silnik 1.6 16V ok 105KM, czyli nic wyszukanego

Witaj,

Sam miałem dylemat pomiędzy BRC SQ24, a Landi Renzo Omegas. Zdecydowałem się na BRC, głównie ze względu na cenę instalacji. Z perspektywy czasu nie żałuję, gdyż w Omegasie faktycznie nie da się (programowo) obniżyć temperatury przełączenia z PB na LPG poniżej 40 stopni, w BRC mam obecnie ustawione na 20. Co się tyczy Prinsa to zdaje się jest już instalacja V generacji czyli wtrysk gazu w fazie ciekłej i ma to swoje plusy, tyle że podobno przy naszej jakości gazu częstym usterkom podlegają pompy gazu.

Pozdrawiam,
Andys



Grupy dyskusyjne