Grupy dyskusyjne   »   Jaka różnica przy większych alufelgach?

Jaka różnica przy większych alufelgach?



1 Data: Kwiecien 21 2007 09:01:41
Temat: Jaka różnica przy większych alufelgach?
Autor: Matthias 

Rozglądam się za autem i zastanawiam się jaka jest odczuwalna różnica
podczas jazdy między autem na alu 15 i 17 cali? Jakie występują
problemy przy większych średnicach? Jak wygląda spadek komfortu
resorowania?



2 Data: Kwiecien 23 2007 22:01:19
Temat: Re: Jaka różnica przy większych alufelgach?
Autor: kamil_p 

ja ostatnio zmienilem w vectrze b kola ze standartowych 195/65 R15 na 205/55
R16 i komfort pogorszyl sie tylko minimalnie ale za to przy wiekszych
predkosciach nie buja autem jak kiedys.
sa tez minusy - auto zaczelo plywac w koleinach, ciezej sie kreci kierownica
mimo wspomagania a przy jezdzie po nierownosciach trzeba ja dosc mocno
trzymac bo wyrywa z rak...
czy minusy, ktore opisalem powyzej to normalka przy szerszych oponach czy
szukac jakiejs przyczyny??

Użytkownik "Matthias"  napisał w wiadomości

Rozglądam się za autem i zastanawiam się jaka jest odczuwalna różnica
podczas jazdy między autem na alu 15 i 17 cali? Jakie występują
problemy przy większych średnicach? Jak wygląda spadek komfortu
resorowania?

3 Data: Kwiecien 24 2007 21:55:27
Temat: Re: Jaka różnica przy większych alufelgach?
Autor: kintaro 

Użytkownik "kamil_p"  napisał w wiadomości

ja ostatnio zmienilem w vectrze b kola ze standartowych 195/65 R15 na 205/55 R16 i komfort pogorszyl sie tylko minimalnie ale za to przy wiekszych predkosciach nie buja autem jak kiedys.
sa tez minusy - auto zaczelo plywac w koleinach, ciezej sie kreci kierownica mimo wspomagania a przy jezdzie po nierownosciach trzeba ja dosc mocno trzymac bo wyrywa z rak...
czy minusy, ktore opisalem powyzej to normalka przy szerszych oponach czy szukac jakiejs przyczyny??

Ja właśnie zmieniłem z zimowych 195/65R15 na 225/45R17 i mam dokładnie takie objawy jak piszesz - koniec z beztroską jazdą w koleinach, wyraźny feedback na kierownicy (na koleinach, nie koniecznie na nierównościach) oraz wiadomo - nieco twardziej. Przy niskim profilu prędzej wyjdzie, jeśli amortyzatory są już do wymiany.
Ale z drugiej strony na płaskim asfalcie aż miło wejść w zakręt.
No i auto wygląda bajkowo ;)

Jaka różnica przy większych alufelgach?



Grupy dyskusyjne