Grupy dyskusyjne   »   Jaki Diesel do 15 tys. PLN?

Jaki Diesel do 15 tys. PLN?



1 Data: Czerwiec 24 2010 16:44:36
Temat: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: Marlboro 

Pytanie dotyczy jak najmniej wybajerzonego technicznie Diesla, o mocy około 100 koni mechanicznych i palącego w trasie ~5L na 100 KM. Oczywiście interesują mnie tylko najmniej awaryjne auta. Wszystko za około 15k zł.



2 Data: Czerwiec 24 2010 16:47:51
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: krzysiek82 

Marlboro pisze:

Pytanie dotyczy jak najmniej wybajerzonego technicznie Diesla, o mocy około 100 koni mechanicznych i palącego w trasie ~5L na 100 KM. Oczywiście interesują mnie tylko najmniej awaryjne auta. Wszystko za około 15k zł.

Punto 1.9JTD lub Stilo JTD? z nowszych konstrukcji na CR to jedne z bardziej udanych. Ewentualnie starsze TDI 1Z, AFN także dają radę, ale w tych rocznikach w których je montowali auta mogą być w agonalnym stanie.

--
krzysiek82

3 Data: Czerwiec 24 2010 20:28:28
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: Marlboro 

Punto 1.9JTD lub Stilo JTD? z nowszych konstrukcji na CR to jedne z bardziej udanych. Ewentualnie starsze TDI 1Z, AFN także dają radę, ale w tych rocznikach w których je montowali auta mogą być w agonalnym stanie.


W zasadzie nawet samochód bez turbiny wchodziłby w grę. Po prostu jak czytam po forach jakież to problemy są nowymi Dieslami, człowiekowi świta tylko jedno. Stare dobre, niewysilone TDI 1.9. Nie wiem niestety jak wygląda Diesel by Fiat, ale sprawdzę. Dzięki!

4 Data: Czerwiec 24 2010 20:43:31
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-06-24 20:28, Marlboro pisze:

Punto 1.9JTD lub Stilo JTD? z nowszych konstrukcji na CR to jedne z
bardziej udanych. Ewentualnie starsze TDI 1Z, AFN także dają radę, ale
w tych rocznikach w których je montowali auta mogą być w agonalnym
stanie.


W zasadzie nawet samochód bez turbiny wchodziłby w grę. Po prostu jak
czytam po forach jakież to problemy są nowymi Dieslami, człowiekowi
świta tylko jedno. Stare dobre, niewysilone TDI 1.9. Nie wiem niestety
jak wygląda Diesel by Fiat, ale sprawdzę. Dzięki!

Poczytaj elektrodę i podforum o dieslach, jak kupiłem TDI (90KM na VP37) i zacząłem czytać o notlaufach, problemach z zapalaniem i innych to zacząłem się podłamywać.
Po 4 latach to mogę tylko na razie potwierdzić, że trza koło na wale dokręcać jak trza :D a najlepiej na jakiegoś niebieskiego loctite, żeby się nie odkręcało. To była jedyna poważniejsza awaria silnika (zdechł był na światłach i nie dało się go ożywić) reszta co robiłem to jak na prawie 300kkm na liczniku (a ile w rzeczywistości to kto to wie...) to uważam za eksploatację.

Pozdrawiam !!

PS:
Zamieniłbym go teraz z miłą chęcią na MK4 z tym samym motorem (ALE) bo już mnie pomału zaczyna wk... głośność w MK3 TDI ;)

5 Data: Czerwiec 24 2010 17:37:28
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-06-24 16:44, Marlboro pisze:

Pytanie dotyczy jak najmniej wybajerzonego technicznie Diesla, o mocy
około 100 koni mechanicznych i palącego w trasie ~5L na 100 KM.
Oczywiście interesują mnie tylko najmniej awaryjne auta. Wszystko za
około 15k zł.

Peugeot 306/406 z 2.0Hdi w wersji 90KM (w 306 tylko taki był, w 406 były też mocniejsze). Za te pieniądze może też być Citroen Xsara z tym samym silnikiem (auto bliźniacze do 306). Wersja 90KM jest prosta i niepsujliwa - nie ma dwumasowego koła zamachowego, nie ma filtra FAP (mocniejsze 110KM może mieć, choć nie musi - były wersje fabrycznie bez).
Punto raczej bym odradził w kwestii wygody - piszesz o trasie, więc pewnie trochę jeździsz. Już lepiej Bravo/Brava z silnikiem JTD. Na zadbane Stilo trochę mało kasy - tzn. może i kupisz za 15kpln, ale mocno na styk.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

6 Data: Czerwiec 24 2010 20:30:35
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: Marlboro 

Peugeot 306/406 z 2.0Hdi w wersji 90KM (w 306 tylko taki był, w 406 były też mocniejsze). Za te pieniądze może też być Citroen Xsara z tym samym silnikiem (auto bliźniacze do 306). Wersja 90KM jest prosta i niepsujliwa - nie ma dwumasowego koła zamachowego, nie ma filtra FAP (mocniejsze 110KM może mieć, choć nie musi - były wersje fabrycznie bez).

I właśnie o to chodzi. Po co filtr cząstek stałych, po co dwumasa? Chodzi o jak najprostsza konstrukcję Diesla, ba w grę wchodzi i nawet coś a'la SDI z grupy VAG.

Punto raczej bym odradził w kwestii wygody - piszesz o trasie, więc pewnie trochę jeździsz.

Mało jeżdzę po mieście, bo tutaj starcza mi całkowcie komunikacja miejska (autobus + metro).

Już lepiej Bravo/Brava z silnikiem JTD. Na zadbane Stilo trochę mało kasy - tzn. może i kupisz za 15kpln, ale mocno na styk.

Dlaczego właśnie JTD?;-) Naprawdę są takie dobre?

7 Data: Czerwiec 24 2010 13:33:59
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: hamberg 

Dlaczego w a nie JTD?;-) Naprawd s takie dobre?

na tyle dobre ze jezdza w oplach, suzuki, saabach, lanciach, alfach a
teraz nawet vw sie przerzucil na common rail ktory jest tak naprawde
pomyslem fiata.

8 Data: Czerwiec 25 2010 09:29:30
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: krzysiek82 

hamberg pisze:

Dlaczego w a nie JTD?;-) Naprawd s takie dobre?

na tyle dobre ze jezdza w oplach, suzuki, saabach, lanciach, alfach a
teraz nawet vw sie przerzucil na common rail ktory jest tak naprawde
pomyslem fiata.

dokładnie :)

--
krzysiek82

9 Data: Czerwiec 24 2010 23:48:14
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: Marcin Luty 

I właśnie o to chodzi. Po co filtr cząstek stałych, po co dwumasa? Chodzi o jak najprostsza konstrukcję Diesla, ba w grę wchodzi i nawet coś a'la SDI z grupy VAG.

W Xsarze, P306, Berlingo/Partner i pewnie paru innych byl tez wolnossacy 1.9D. Mul ale dlugowieczny.

--
ml

10 Data: Czerwiec 25 2010 00:10:20
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: Marlboro 

Użytkownik "Marcin Luty"  napisał w wiadomości

I właśnie o to chodzi. Po co filtr cząstek stałych, po co dwumasa? Chodzi o jak najprostsza konstrukcję Diesla, ba w grę wchodzi i nawet coś a'la SDI z grupy VAG.

W Xsarze, P306, Berlingo/Partner i pewnie paru innych byl tez wolnossacy 1.9D. Mul ale dlugowieczny.

I jeszcze jedno pytanie. Czy Diesel z turbiną spala mniej ropy na 100KM czy więcej?

11 Data: Czerwiec 25 2010 00:16:56
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Marlboro"  napisał w wiadomości news:

I jeszcze jedno pytanie. Czy Diesel z turbiną spala mniej ropy na 100KM czy więcej?

Zależy jak na to patrzeć.
Jak próbujesz normalnie jeździć, to mniej, bo nie trzeba go tak cisnąć jak muła bez turbiny.
Ale decydujące znaczenie ma tutaj nie fakt posiadania turbiny, ale nowocześniejsza konstrukcja silnika niż starych diesli, a takie w 99% przypadków będą do wyboru wśród aut bez turbiny - na tym robi się niższe spalanie.

12 Data: Czerwiec 25 2010 07:43:48
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: wchpikus 

Witam!

I jeszcze jedno pytanie. Czy Diesel z turbiną spala mniej ropy na 100KM
czy więcej?

Generalnie zalezy od jazdy.
Z turbina masz ta przyjemnosc, ze depniesz i auto idzie, nie musisz czekac az sie rozpedzi. Oczywiscie moze troche wiecej spalic, ale nie duzo.
Wolnossacy niestety to mol, ale masz ta zalete ze mozesz jechac na bio, zepaku, opalowym...:)

13 Data: Czerwiec 24 2010 23:50:50
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: Gom 

On 25 Cze, 07:43, wchpikus  wrote:

Wolnossacy niestety to mol, ale masz ta zalete ze mozesz jechac na bio,
zepaku, opalowym...:)

A "uturbionym" nie można?

--
Gom

14 Data: Czerwiec 25 2010 09:31:00
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: krzysiek82 

Gom pisze:

A "uturbionym" nie można?


Jedno z drugim nie ma nic wspólnego, różnica jest taka, że zaturbione silniki to zwykle nowsze konstrukcje i tam nie ma mowy o laniu jakiegoś syfu zamiast normalnej ropy.

--
krzysiek82

15 Data: Czerwiec 25 2010 01:22:29
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: hamberg 

I jeszcze jedno pytanie. Czy Diesel z turbiną spala mniej ropy na 100KM czy
więcej?

nie ma na to prostej odpowiedzi - mam porownanie takie:

stary fiat tipo 1.9TD
mniej stara cordoba kombi (mniejsza od fiata nie wiem czy lzejsza)
1.9SDI - wedlug zeznan kolegi pali mu wiecej od mojego starego fiata o
jakies 0,5l/100km

16 Data: Czerwiec 25 2010 21:07:55
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: ToMasz 

Marcin Luty pisze:

I właśnie o to chodzi. Po co filtr cząstek stałych, po co dwumasa?
Chodzi o jak najprostsza konstrukcję Diesla, ba w grę wchodzi i nawet
coś a'la SDI z grupy VAG.

W Xsarze, P306, Berlingo/Partner i pewnie paru innych byl tez wolnossacy
1.9D. Mul ale dlugowieczny.

Tyle ze za 10 tyś już moze sie rozglądać za Xsarą/p306 z 1.9D i bedzie
miał silnik smętny ale długowieczny, lub zainwestować w HDi, bez fapa, i
dzieki temu bezie miał spalanie o nawet 1litr mniejsze, wyższą kulturę
pracy i parę innych plusów. co do długowieczności - za krótko są na
rynku, ale wystarczająco  długo żeby można było smiało poweidzieć ze
"złe nie są"

ToMasz

17 Data: Czerwiec 25 2010 09:28:51
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: krzysiek82 

Marlboro pisze:

Punto raczej bym odradził w kwestii wygody - piszesz o trasie, więc pewnie trochę jeździsz.

na trasie bez problemu daje radę, ale fakt są wygodniejsze auta.


Dlaczego właśnie JTD?;-) Naprawdę są takie dobre?

Niezbyt drogie wtryski, dwumasy, pompy, dostęp do części nowych jak i używanych bezproblemowy. Poza tym, wtryski padają wyraźnie rzadziej niż i innych podobnych konstrukcji. Znam przypadki przebiegu ponad 700tyś km na taksówkach z takimi silnikami.

--
krzysiek82

18 Data: Czerwiec 25 2010 18:02:33
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "Marlboro"  napisał w wiadomości

Pytanie dotyczy jak najmniej wybajerzonego technicznie Diesla, o mocy około 100 koni mechanicznych i palącego w trasie ~5L na 100 KM. Oczywiście interesują mnie tylko najmniej awaryjne auta. Wszystko za około 15k zł.

    Pisales tam juz o SDI, tyle ze SDI ma 68KM w nowszej wersji.
Ale o ile byl dbany to bedzie jezdzic i jezdzic a nawet na Biodieslu.
Moj kolega kupil Polo kombi 2001 SDI. Jezdzi no chyba nieco ponad przecietna bo w rok zrobil 40.000km. Brak awarii, no poza tym ze po kupnie, wymienil tarcze, klocki, amortyzatory i opony ;P Na wlewie jest wklejka ze egzemparz przystosowany do Biodiesla. Spalanie srednie 4.9/100km, a pojedzie bez problemu ok 170km/h ale wtedy pali ponoc 8.

Ja mam teraz polo ale te stare 1.4D to ma spalanie takie samo, i tak czekam wlasnie na okazje zmiany wlasnie na kombiaka SDI. A trafiaja sie z bardzo ladnym wyposazeniem i czasami z dwukolorowym wnetrzem.

PZDr
Adam

19 Data: Czerwiec 25 2010 20:37:04
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: Marlboro 

   Pisales tam juz o SDI, tyle ze SDI ma 68KM w nowszej wersji.
Ale o ile byl dbany to bedzie jezdzic i jezdzic a nawet na Biodieslu.
Moj kolega kupil Polo kombi 2001 SDI. Jezdzi no chyba nieco ponad przecietna bo w rok zrobil 40.000km. Brak awarii, no poza tym ze po kupnie, wymienil tarcze, klocki, amortyzatory i opony ;P Na wlewie jest wklejka ze egzemparz przystosowany do Biodiesla. Spalanie srednie 4.9/100km, a pojedzie bez problemu ok 170km/h ale wtedy pali ponoc 8.

Polo jest delikatnie mówiąc za małe. Szukam czegoś wielkości Civica/Golfa. I rzeczywiście, w zeszłym roku zrobiłem 50 tys. km. Czyli relatywnie dużo, stąd moje zainteresowanie dieslem.

Ja mam teraz polo ale te stare 1.4D to ma spalanie takie samo, i tak czekam wlasnie na okazje zmiany wlasnie na kombiaka SDI. A trafiaja sie z bardzo ladnym wyposazeniem i czasami z dwukolorowym wnetrzem.

Ojoj, to musi jeździć jak 1.0 w Polo. ;-) Powodzenia w znalezieniu fajnej Polówy z SDI!

20 Data: Czerwiec 25 2010 22:01:10
Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "Marlboro"  napisał w wiadomości

   Pisales tam juz o SDI, tyle ze SDI ma 68KM w nowszej wersji.
Ale o ile byl dbany to bedzie jezdzic i jezdzic a nawet na Biodieslu.
Moj kolega kupil Polo kombi 2001 SDI. Jezdzi no chyba nieco ponad przecietna bo w rok zrobil 40.000km. Brak awarii, no poza tym ze po kupnie, wymienil tarcze, klocki, amortyzatory i opony ;P Na wlewie jest wklejka ze egzemparz przystosowany do Biodiesla. Spalanie srednie 4.9/100km, a pojedzie bez problemu ok 170km/h ale wtedy pali ponoc 8.

Polo jest delikatnie mówiąc za małe. Szukam czegoś wielkości Civica/Golfa. I rzeczywiście, w zeszłym roku zrobiłem 50 tys. km. Czyli relatywnie dużo, stąd moje zainteresowanie dieslem.

Ja mam teraz polo ale te stare 1.4D to ma spalanie takie samo, i tak czekam wlasnie na okazje zmiany wlasnie na kombiaka SDI. A trafiaja sie z bardzo ladnym wyposazeniem i czasami z dwukolorowym wnetrzem.

Ojoj, to musi jeździć jak 1.0 w Polo. ;-) Powodzenia w znalezieniu fajnej Polówy z SDI!

    Powiem Ci ze poruszam sie tym na codzien po Wawie i naprawde zastanawiam sie czemu Ci tam z tylu ruszaja tak mizernie spod swiatel, bo by sie w tym czasie ze dwa samochody zmiscily. IMO technika ruszania sie liczy bo potem polo faktycznie odpada ;P natomiast na miasto ten samochod ma wiele zalet. Ale w sumie pierwszy rok jezdzenia to zrobilem 30.000km i nawet za granice se pojezdzilem.

IMO hmm polo kombi to takie male strasznie nie jest.

PZDr
Adam

Jaki Diesel do 15 tys. PLN?



Grupy dyskusyjne