Grupy dyskusyjne   »   Jaki kemping pociągnę??

Jaki kemping pociągnę??



1 Data: Listopad 07 2007 09:26:36
Temat: Jaki kemping pociągnę??
Autor: Skipper 

Witam

Przymierzam się do zakupu przyczepy kempingowej i zastanawiam się
jakiej szukać, chodzi głównie o masę DMC, aby w miarę bezstresowo ją
ciągnąć.
Holownik to Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM 250 Nm. W papierach jest
że DMC przyczepy to 1400 kg. Jednak nie wydaje mi się żeby to była
bezproblemowa jazda. Z drugiej strony czy nie jest tak, że przyczepa
kempingowa stawia bardzo duży opór powietrza a masa to sprawa
drugorzędna i 100 czy 200 kg nie robi specjalnie różnicy??
Może jest na grupie jakiś karawaningowieć z podobnym samochodem i coś
pomoże??

Ps. Przez bezproblemową jazdę rozumiem poruszanie się na 5 biegu z
prędkością no powiedzmy do 100.

Pozdro Michał



2 Data: Listopad 07 2007 17:38:18
Temat: Re: Jaki kemping pociągnę??
Autor: 'Tom N' 

Skipper w

Ps. Przez bezproblemową jazdę rozumiem poruszanie się na 5 biegu z
prędkością no powiedzmy do 100.

A dlaczego nie 80/70/60/50?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

3 Data: Listopad 07 2007 18:40:21
Temat: Re: Jaki kemping pociągnę??
Autor: Scyzoryk 


Ps. Przez bezproblemową jazdę rozumiem poruszanie się na 5 biegu z
prędkością no powiedzmy do 100.

czyli chcesz lamac przepisy ;)


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX550

4 Data: Listopad 07 2007 09:44:45
Temat: Re: Jaki kemping pociągnę??
Autor: Skipper 

czyli chcesz lamac przepisy ;)

Nie w każdym kraju Europy jest ograniczenie do 70.

Pozdro Michał

5 Data: Listopad 07 2007 18:54:41
Temat: Re: Jaki kemping pociągnę??
Autor: Stoout 

Użytkownik "Skipper"  napisał w wiadomości

Przymierzam się do zakupu przyczepy kempingowej i zastanawiam się
jakiej szukać, chodzi głównie o masę DMC, aby w miarę bezstresowo ją
ciągnąć.
Holownik to Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM 250 Nm. W papierach jest
że DMC przyczepy to 1400 kg. Jednak nie wydaje mi się żeby to była
bezproblemowa jazda. Z drugiej strony czy nie jest tak, że przyczepa
kempingowa stawia bardzo duży opór powietrza a masa to sprawa
drugorzędna i 100 czy 200 kg nie robi specjalnie różnicy??
Może jest na grupie jakiś karawaningowieć z podobnym samochodem i coś
pomoże??
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
jeśli masz prawko B to suma DMC samochodu i przyczepy nie moze byc wieksza
niz 3,5t oraz DMC przyczepy musi byc mniejsze niz DMC samochodu.
Każda przyczepa to żaglówka, a kemping to juz wogóle :) Zwłaszcza ze jest
conajmniej ten metr wyższa od samochodu. Kemping zmuli Ci auto sporo, spod
świateł nie bedziesz juz pierwszy, a wyprzedzanie w trasie tylko na pasach
startowych. Przydaje sie CB, zeby margines wyprosić od ciężarówek ;)
Spokojnie z czasem mozna sie rozbujać do prędkości przelotowych, jednak
pamietaj ze przepisy ograniczają Ci Vmax do 70 czy 80 km//h. A potem kolejne
żmudne rozpędzanie. Każde nawet najmniejsze wzniesienie odczujesz na swojej
prędkości. Kempingi wywrotne nie są, ale niedawno taka mała 1,5t dmc
przyczepka wywróciła nam Berlingo na bok, bo "złapała wiatr w żagle", wiec
warto uważać. Zimą jazda z przyczepką to sport ekstremalny. Wiesz że jest z
tyłu i chciałbyś zeby tam dalej była, ale fizyka robi swoje wiec jest
ciekawie. A swoją wiedze opieram na kilkudziesięciu kkm w busie 3,5 dmc z
"przyczepką" drugie tyle.

--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
służbowo Berlingo 1,9D '2000

6 Data: Listopad 07 2007 19:08:41
Temat: Re: Jaki kemping pociągnę??
Autor: Marcin 

Z drugiej strony czy nie jest tak, że przyczepa
kempingowa stawia bardzo duży opór powietrza a masa to sprawa
drugorzędna i 100 czy 200 kg nie robi specjalnie różnicy??


Chyba masz niewielkie doświadczenie w jeździe z przyczepą - osiągnięcie
jekiejśtam prędkości maksymalnej nie jest problemem - jak dobrze rozbujasz,
to pewnie i 150 pójdzie :)

W przyczepie liczy się
- rozłożenie cięzaru - jeśli masz źle rozłożony ciężar, to rzuca ci
samochodem, unosi przód do góry (konsekwencje wiadome - utrata
kierowalności). Czasami też jest tak, że przyczepa ze źle rozłożonym
ciężarem ma tendencje do kiwania się w koleinach - bardzo niebezpieczne
zjawisko. Uwagi co do rozłożenia ciężaru dotyczą głownie lawet - gdzie masz
na to duzy wpływ - czasami przestawienie samochodu o 20 cm daje duży efekt.
W kempingu powinien o tym pomyśleć projektant.
- zachowanie na zakrętach - im cięższa przyczepa i lżejszy holownik tym
bardziej wyrzuca tył samochodu na zakręcie. A jak się będziesz chciał
"podratować" po za szybkim wejściu i przyhamujesz w zakręcie - to już w
ogóle może być wesoło
- manewry - im cięższa przyczepa tym bardziej podczas manewrów sprzęgło
dostaje w d... - i tu liczy się każde 100 kg :/

Generalnie powiem tak - jadąc samochodem osobowym przyczepę o masie 1000 kg
już się nieźle czuje. I jest kolosalna róznica na drodze o dobrej i złej
jakości - na jednej bez problemu będziesz leciał 110 (dopóki ci ktoś nie
wyskoczy albo za późno zauważysz zakręt), na złej będziesz musiał zejść do
60, tak ci będzie trzęsło samochodem.

Tak więc staraj się nie dochodzić do tej granicznej wartości 1400 kg,
trzymaj się raczej bliżej 1000.

Pozdrawiam!
Marcin

7 Data: Listopad 07 2007 10:36:08
Temat: Re: Jaki kemping pociągnę??
Autor: Skipper 


Chyba masz niewielkie doświadczenie w jeździe z przyczepą

Zrobiłem ze 3 tyś km z Niewiadowem n126n DMC ok 700 kg, ale holownik
był inny - Honda Civic 1,4 90 KM, dało sie spokojnie jechać 80 - 90
Raz też tym samym samochodem ciągnąłem lawet 500 kg masy własnej +
jacht ok 700 kg i mimo sporej różnicy wagi między Niewiadowem powiem
szczerze że nie było tragedi a wbrew wszelkim oczekiwaniom spaliła
wtedy nawet mniej niż z kampingiem. Myślę że były dużo mniejsze opory
i dlatego dało się jechać. I tak kombinuję czy te 200 kg w przypadku
kempingu zrobi różnicę skoro i tak jest zajeduży opór powietrza

W przyczepie liczy się
- rozłożenie cięzaru - jeśli masz źle rozłożony ciężar, to rzuca ci
samochodem, unosi przód do góry (konsekwencje wiadome - utrata
kierowalności).

To oczywiste staram się wszystkie ciężkie rzeczy układac na podłodze w
okolicach osi


ciężarem ma tendencje do kiwania się w koleinach - bardzo niebezpieczne
zjawisko. Uwagi co do rozłożenia ciężaru dotyczą głownie lawet - gdzie masz
na to duzy wpływ - czasami przestawienie samochodu o 20 cm daje duży efekt.
W kempingu powinien o tym pomyśleć projektant.

Myślę raczej o nowszej przyczepie >2000r więc mam nadzieję że te
stabilizatory coś pomagają.


Tak więc staraj się nie dochodzić do tej granicznej wartości 1400 kg,
trzymaj się raczej bliżej 1000.

Tylko kurde zdesydowana większość nowych przyczep ma w granicach
1200-1500 DMC. Szukam czegoś do 1200 ale nie wiem czy i tak dam radę z
tym jezdzić, wszak Skoda to samochód dla dziadków (tak Zbysio chyba
twierdzi) i demonem mocy nie jest tylko 105 KM ale w końcy diesel a
dieslem jeszcze nie ciągałem więc z tąd mije pytanie.

Pozdro Michał

8 Data: Listopad 08 2007 06:26:33
Temat: Re: Jaki kemping pociągnę??
Autor: Gabriel'Varius' 


Może jest na grupie jakiś karawaningowieć z podobnym samochodem i coś
pomoże??
Popytaj i poczytaj o karawaningu -> http://www.karawaning.pl/
pozdrawiam
--
            <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- ->
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

Jaki kemping pociągnę??



Grupy dyskusyjne