Grupy dyskusyjne   »   Jaki silnik na miasto?

Jaki silnik na miasto?



1 Data: Marzec 24 2008 19:28:32
Temat: Jaki silnik na miasto?
Autor:  

Jeżdżę po mieście i strasznie katuję silnik.
Komputer pokładowy pokazuje, że od poniedziałku do piątku mam przeciętną
prędkość tygodniową 18 (!!!) km/h, za co silnik odwdzięcza się apetytem na 9.5
l/100. Trudno - na tej trasie w tych godzinach szybciej się nie da.
BTW - w styczniu w czasie ferii prędkość wzrosła do 22 km/h, a spalanie spadła
o litr. (Czy ktoś wie, jak producenci mierzą spalanie w mieście, podawane w
instrukcjach?).
Codziennie tak męczę silnik ok. 2 * 15 kilometrów.

Oczywiście samochody nie są wymyślone do takiego traktowanie, silnik dużo pali
i zapewne zużywa się bardziej, niż na uczciwej trasie.

A moje pytanie jest takie: jakie typy silników (benzyna, diesel, turbo diesel)
są do tego rodzaju jazdy najlepsze?
W sensie - najmniej spalą paliwa, najdłużej pociągną bez remontu, będą
najtańsze przy nieuniknionym  remoncie.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Marzec 24 2008 12:55:45
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: mw 

On 24 Mar, 20:28, " "  wrote:
[...]
Chyba hybrydy, elektryczno-spalinowe, a i to Toyoty.

3 Data: Marzec 24 2008 21:55:27
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Alex81 

In article <c722041d-40b6-4887-a589-
 
says...

On 24 Mar, 20:28, " "  wrote:
[...]
Chyba hybrydy, elektryczno-spalinowe, a i to Toyoty.
Nie wiem czy Lupo 3L nie pobiłoby Yarisa w kategorii ekonomii - nie dość
że tańsze w zakupie to bez wymagających regeneracji/wymiany
akumulatorów. A miejsca dla dwóch osób z zakupami aż nadto.

--
GG #1667593
"My Partner. My Wife. My Life". My God.
(c) Al Bundy

4 Data: Marzec 24 2008 21:57:33
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Alex81 

In article  
says...

In article <c722041d-40b6-4887-a589-
 
says...
> On 24 Mar, 20:28, " "  wrote:
> [...]
> Chyba hybrydy, elektryczno-spalinowe, a i to Toyoty.
Nie wiem czy Lupo 3L nie pobiłoby Yarisa w kategorii ekonomii - nie dość
                                    ^^^^^^
PRIUSA! Ale babol ;)

--
GG #1667593
"My Partner. My Wife. My Life". My God.
(c) Al Bundy

5 Data: Marzec 24 2008 14:45:47
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: mw 

On 24 Mar, 21:57, Alex81  wrote:

> > Chyba hybrydy, elektryczno-spalinowe, a i to Toyoty.
> Nie wiem czy Lupo 3L nie pobiłoby Yarisa w kategorii ekonomii - nie dość
                                                       ^^^^^^
PRIUSA! Ale babol ;)
Nie wziolem pod uwage regeneracji akumulatorow, ciekawe ile to
kosztuje....
Swoja droga Lexus to tez Toyotowska technologia :-)

6 Data: Marzec 25 2008 17:54:32
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Freddi 

Chyba hybrydy, elektryczno-spalinowe, a i to Toyoty.
Nie wiem czy Lupo 3L nie pobiłoby Yarisa w kategorii ekonomii - nie dość
że tańsze w zakupie to bez wymagających regeneracji/wymiany
akumulatorów. A miejsca dla dwóch osób z zakupami aż nadto.


Oczywiscie myslisz o Priusie.Jezeli porownujesz Priusa z toczydelkiem Lupo i
uwazasz ze to jest sprawiedliwe to nie bede z toba dyskutowal bo to mija sie
z celem.
Gdzie ty sie doczytales o tych regeneracjach akumulatorow? Toyota daje na
nie w Polsce 8 lat a w USA nawet 10 lat gwarancji wiec nie ma jeszcze
akumulatorow regenerowanych.Nowy Aku w USA kupuje sie za 2500$ a uzywane z
rozbitkow za 300-500 $ co przy aktualnym kursie $ nie jest duza kwota.Jezdze
Priusem 4 lata i po 50 tys km akumulator zachowuje sie jak by byl nowy,nie
zauwazylem zadnego spadku pojemnosci

7 Data: Marzec 24 2008 23:41:52
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Sanctum Officium 

Uzytkownik "mw"  napisal w wiadomosci

On 24 Mar, 20:28, " "  wrote:
[...]
Chyba hybrydy, elektryczno-spalinowe, a i to Toyoty.

Nieuzasadnione ekonomicznie. Modne w niektórych krajach, gdzie jest moda na ekologie, choc ich rzeczywista ekologicznosc jest dyskusyjna.

Za Priusa zaplacisz ponad 100 000 zl. Za Aurisa diesla zaplacisz jakies 60 000 zl. Prius w porównaniu do Aurisa bedzie sie zwracac przez jakies 300 000 km albo wiecej.


MK

8 Data: Marzec 25 2008 02:03:14
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: The_EaGle 

Sanctum Officium pisze:

Uzytkownik "mw"  napisal w wiadomosci
On 24 Mar, 20:28, " "  wrote:
[...]
Chyba hybrydy, elektryczno-spalinowe, a i to Toyoty.

Nieuzasadnione ekonomicznie. Modne w niektórych krajach, gdzie jest moda na ekologie, choc ich rzeczywista ekologicznosc jest dyskusyjna.

Za Priusa zaplacisz ponad 100 000 zl. Za Aurisa diesla zaplacisz jakies 60 000 zl. Prius w porównaniu do Aurisa bedzie sie zwracac przez jakies 300 000 km albo wiecej.

Jeżeli w ogóle się zwróci - Prius bedzie mniej spałał w mieście ale już o wiele wiecej w trasie. W trasie prius to zwykły samochód benzynowy a wieć jadąc autostradą 160km/h należy się liczyc z ok  10l na 100km...
Tymczasem taki auris czy inny diesel spali pewne z max 7-8l.

Pozdrawiam
Rafał

9 Data: Marzec 25 2008 03:06:36
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello The_EaGle,

Tuesday, March 25, 2008, 2:03:14 AM, you wrote:

[...]

Za Priusa zaplacisz ponad 100 000 zl. Za Aurisa diesla zaplacisz jakies
60 000 zl. Prius w porównaniu do Aurisa bedzie sie zwracac przez jakies
300 000 km albo wiecej.
Jeżeli w ogóle się zwróci - Prius bedzie mniej spałał w mieście ale już
o wiele wiecej w trasie. W trasie prius to zwykły samochód benzynowy a
wieć jadąc autostradą 160km/h należy się liczyc z ok  10l na 100km...
Tymczasem taki auris czy inny diesel spali pewne z max 7-8l.

Jasne. Ale w Polsce ruch w trasie bardziej przypomina ruch w miastach
niż na autostradach. Autostrad mało i mało kto ma taką pracę, jak ja
do niedawna, że tyle po jedynej długiej autostradzie w Polsce może
jeździć. W warunkach "normalnych" w Polsce hybryda ma szanse pokazać
swoje pazury. To, co zabójcze dla kieszeni normalnego uzytkownika -
czyli gaz-hamulec-gaz-hamulec - to idealne dla hybrydy - energia
zamiast być marnowana w hamulcach i grzać atmosferę wraca do
akumulatorów. A są to niemałe straty w zwykłych samochodach.

Pozostaje kwestia trwałości - czy Akumulatory w Priusie dadzą
jakąkolwiek szansę na wyrównanie kosztów w porównaniu z silnikiem
spalinowym? Już nie wymagam diesla.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

10 Data: Marzec 25 2008 07:58:59
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor:  

RoMan Mandziejewicz  napisał(a):


Pozostaje kwestia trwałości - czy Akumulatory w Priusie dadzą
jakąkolwiek szansę na wyrównanie kosztów w porównaniu z silnikiem
spalinowym? Już nie wymagam diesla.


Prius ma 8 lat gwarancji na układ napędowy z akumulatorami włącznie.
Podejrzewam, że po gwarancji taniej wyjdzie nowy samochód, niż naprawa.

Ale może coś realniejszego cenowo? Za cenę priusa można mieć przyzwoite kombi
i paliwo na 8 lat.

BMW się ostatnio reklamowało tym, że oszczędzają paliwo w mieście dzięki temu,
że akumulator (ten zwykły, co jest w każdym samochodzie) jest ładowany w
czasie hamowania.
Mam wątpliwości, jak to jest zrobione, zna ktoś szczegóły?


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Marzec 25 2008 09:04:29
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Boombastic 

Prius ma 8 lat gwarancji na układ napędowy z akumulatorami włącznie.
Podejrzewam, że po gwarancji taniej wyjdzie nowy samochód, niż naprawa.

A jakie warunki gwarancji? Serwis w ASO? Znowu koszty.

Ale może coś realniejszego cenowo? Za cenę priusa można mieć przyzwoite kombi
i paliwo na 8 lat.

Dokładnie.

12 Data: Marzec 25 2008 09:05:54
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: majcher 

folder priusa podaje, że bateryjek ma starczyć na 240 000 km. Zasięg po
naładowaniu 16 km

13 Data: Marzec 25 2008 17:58:03
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Freddi 

 Ale może coś realniejszego cenowo? Za cenę priusa można mieć przyzwoite kombi

i paliwo na 8 lat

Juz pisalem w tym watku.Po dolozeniu do "przyzwoitego" kombi wyposazenia Priusa roznica cenowa bedzie znikoma

14 Data: Marzec 25 2008 12:58:18
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: The_EaGle 

RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello The_EaGle,

Tuesday, March 25, 2008, 2:03:14 AM, you wrote:

[...]

Za Priusa zaplacisz ponad 100 000 zl. Za Aurisa diesla zaplacisz jakies
60 000 zl. Prius w porównaniu do Aurisa bedzie sie zwracac przez jakies 300 000 km albo wiecej.
Jeżeli w ogóle się zwróci - Prius bedzie mniej spałał w mieście ale już
o wiele wiecej w trasie. W trasie prius to zwykły samochód benzynowy a wieć jadąc autostradą 160km/h należy się liczyc z ok  10l na 100km...
Tymczasem taki auris czy inny diesel spali pewne z max 7-8l.

Jasne. Ale w Polsce ruch w trasie bardziej przypomina ruch w miastach
niż na autostradach. Autostrad mało i mało kto ma taką pracę, jak ja
do niedawna, że tyle po jedynej długiej autostradzie w Polsce może
jeździć. W warunkach "normalnych" w Polsce hybryda ma szanse pokazać
swoje pazury. To, co zabójcze dla kieszeni normalnego uzytkownika -
czyli gaz-hamulec-gaz-hamulec - to idealne dla hybrydy - energia
zamiast być marnowana w hamulcach i grzać atmosferę wraca do
akumulatorów. A są to niemałe straty w zwykłych samochodach.

Pozostaje kwestia trwałości - czy Akumulatory w Priusie dadzą
jakąkolwiek szansę na wyrównanie kosztów w porównaniu z silnikiem
spalinowym? Już nie wymagam diesla.

Ideałem oszczędności byłby diesel razem z hybrydą. Natomiast co do tego co napisałeś - masz racje - na hamowaniach nie tracisz tyle energii co w przypadku zwykłego samochodu.

  Nie wiem tylko jak to wygląda w rzeczywistości. Wg mnie przy większej prędkości w trasie odzyskanie energii bedzie sporo mniejsze. Jazda stop and go w mieście odbywa sie przy stosunkowo małych prędkościach i sporą cześć energii można odzyskać  jednak w trasie przy większych prędkościach traci sie spora cześć energii na opór aerodynamiczny, którą to energie odzyskać się już nie da. Kolejna sprawa to domyślam się ze prius ruszając z miejsca korzysta z silnika elektrycznego a dopiero po jakimś czasie po przekroczeniu pewnej prędkości włącza się silnik spalinowy. W przypadku ruchu w trasie i hamowania silnik elektryczny pracowałby tylko jak pomoc dla silnika benzynowego oraz jak generator ładujący baterie przy hamowaniu...

Pozdrawiam
Rafał

15 Data: Marzec 25 2008 17:58:55
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Freddi 

 Nie wiem tylko jak to wygląda w rzeczywistości. Wg mnie przy większej prędkości w trasie odzyskanie energii bedzie sporo mniejsze. Jazda stop and go w mieście odbywa sie przy stosunkowo małych prędkościach i sporą cześć energii można odzyskać  jednak w trasie przy większych prędkościach traci sie spora cześć energii na opór aerodynamiczny, którą to energie odzyskać się już nie da. Kolejna sprawa to domyślam się ze prius ruszając z miejsca korzysta z silnika elektrycznego a dopiero po jakimś czasie po przekroczeniu pewnej prędkości włącza się silnik spalinowy. W przypadku ruchu w trasie i hamowania silnik elektryczny pracowałby tylko jak pomoc dla silnika benzynowego oraz jak generator ładujący baterie przy hamowaniu...

W zasadzie wszystko sie zgadza.Prius jest bardziej bardziej aerodynamiczny nie pozostale auta (sprawdzic czy nie Ferrari) to i opor ma mniejszy

16 Data: Marzec 25 2008 17:57:15
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Freddi 

 Jeżeli w ogóle się zwróci - Prius bedzie mniej spałał w mieście ale już

o wiele wiecej w trasie. W trasie prius to zwykły samochód benzynowy a wieć jadąc autostradą 160km/h należy się liczyc z ok  10l na 100km...
Tymczasem taki auris czy inny diesel spali pewne z max 7-8l.


Nastepny "fahowiec" ktory o Priusie wie tyle co uslyszal w Top Gear i przeczytal artykol w Motorze.
Prius nigdy nie jest zwyklym samochodem benzynowym.Zawsze przy przespieszaniu pomaga sobie pradem a przy hamowaniu odzyskuje energie.A na trasie prawie nie wystepuja sytulacje ze jedziesz nascie kilometrow ze stala predkoscia i nie musisz hamowac i przyspieszac
Opor aerodynamiczny ma na poziomie 0.26 co powoduje ze przy wiekszych predkosciach spali rowniez mniej niz zwykly samochod.Przy predkosci maksymalnej 170 km(ograniczonej elektronicznie) wskaznik pokazuje mi 9 litrow a zapewniam cie ze jest bardzo dokladny. Watpie zeby jakikolwiek inny samochod przy tej predkosci palil mniej,nawet diesel

17 Data: Marzec 25 2008 19:09:24
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Freddi,

Tuesday, March 25, 2008, 5:57:15 PM, you wrote:

 Jeżeli w ogóle się zwróci - Prius bedzie mniej spałał w mieście ale już
o wiele wiecej w trasie. W trasie prius to zwykły samochód benzynowy a
wieć jadąc autostradą 160km/h należy się liczyc z ok  10l na 100km...
Tymczasem taki auris czy inny diesel spali pewne z max 7-8l.
Nastepny "fahowiec" ktory o Priusie wie tyle co uslyszal w Top Gear i
przeczytal artykol w Motorze.
Prius nigdy nie jest zwyklym samochodem benzynowym.Zawsze przy
przespieszaniu pomaga sobie pradem a przy hamowaniu odzyskuje energie.A na
trasie prawie nie wystepuja sytulacje ze jedziesz nascie kilometrow ze stala
predkoscia i nie musisz hamowac i przyspieszac
Opor aerodynamiczny ma na poziomie 0.26 co powoduje ze przy wiekszych
predkosciach spali rowniez mniej niz zwykly samochod.

Cx jest tylko jednym z czynników we wzorze na opór. Pomnóż go razy
powierzchnię czołową - już tak wesoło nie będzie. Przekładnia
bezstopniowa ma sprawność znacznie niższą od ręcznej skrzyni biegów a
nawet od automatycznej, niestety.

Przy predkosci maksymalnej 170 km(ograniczonej elektronicznie)
wskaznik pokazuje mi 9 litrow a zapewniam cie ze jest bardzo
dokladny. Watpie zeby jakikolwiek inny samochod przy tej predkosci
palil mniej,nawet diesel
 
Jaja sobie robisz.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

18 Data: Marzec 25 2008 17:56:26
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Freddi 

Chyba hybrydy, elektryczno-spalinowe, a i to Toyoty.

Nieuzasadnione ekonomicznie. Modne w niektórych krajach, gdzie jest moda na ekologie, choc ich rzeczywista ekologicznosc jest dyskusyjna.

Za Priusa zaplacisz ponad 100 000 zl. Za Aurisa diesla zaplacisz jakies 60 000 zl. Prius w porównaniu do Aurisa bedzie sie zwracac przez jakies 300 000 km albo wiecej.

Pokaz mi nowego Aurisa Diesla ponad 100 konnego za 60 tys.Jak juz pokazesz to podokladaj do niego wyposazenie ktore ma w standarcie Prius i podaj cene finalna.
Ile musisz dolozyc za sama skrzynie automatyczna a w dodatku bedzie to zwykla skrzynia a nie bezstopniowa jak w Priusie.Doloz automatyczna klime, pelna kontrole trakcji ze wszystkimi 3 literowkami,naglosnienie JBL z glosnikami itp.Sprawdzilem,rowniez zaplacisz ponad 100 tys zl,bedzie do Auris 2.2 D X

19 Data: Marzec 25 2008 22:44:40
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Sanctum Officium 

Uzytkownik "Freddi"  napisal w wiadomosci

Chyba hybrydy, elektryczno-spalinowe, a i to Toyoty.

Nieuzasadnione ekonomicznie. Modne w niektórych krajach, gdzie jest moda na ekologie, choc ich rzeczywista ekologicznosc jest dyskusyjna.

Za Priusa zaplacisz ponad 100 000 zl. Za Aurisa diesla zaplacisz jakies 60 000 zl. Prius w porównaniu do Aurisa bedzie sie zwracac przez jakies 300 000 km albo wiecej.

Pokaz mi nowego Aurisa Diesla ponad 100 konnego za 60 tys.

1.4 D lub 2.0 D wystarcza. Maja podobne osiagi jak Prius. 2.0 D nawet lepsze niz Prius.

Jak juz pokazesz to podokladaj do niego wyposazenie ktore ma w standarcie Prius i podaj cene finalna.

Taki Auris wyjdzie za okolo 70 000 - 80 000 zl. I tak ze 30 000 zl taniej niz Prius. Sprawdz na stronie Toyoty. Prius ma srednie zuzycie paliwa 4,3, Auris 1.4 D ma 5,0, a Auris 2.0 D ma 5,4. W miescie róznica troche wieksza, poza miastem mniejsza.
http://www.toyota.pl/images/spec_aur_08_06.pdf

No niech bedzie, ze róznica w spalaniu to 1 - 2 litry. Po ilu kilometrach zakup plus koszty eksploatacji Priusa i Aurisa sie zrównaja? Po okolo 300 - 600 tys km. Nie wiem, jakie sa koszty przegladów Priusa.


MK

20 Data: Marzec 26 2008 18:22:00
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Freddi 

Pokaz mi nowego Aurisa Diesla ponad 100 konnego za 60 tys.

1.4 D lub 2.0 D wystarcza. Maja podobne osiagi jak Prius. 2.0 D nawet lepsze niz Prius.

Jak juz pokazesz to podokladaj do niego wyposazenie ktore ma w standarcie Prius i podaj cene finalna.

Taki Auris wyjdzie za okolo 70 000 - 80 000 zl. I tak ze 30 000 zl taniej niz Prius. Sprawdz na stronie Toyoty. Prius ma srednie zuzycie paliwa 4,3, Auris 1.4 D ma 5,0, a Auris 2.0 D ma 5,4. W miescie róznica troche wieksza, poza miastem mniejsza.
http://www.toyota.pl/images/spec_aur_08_06.pdf

No niech bedzie, ze róznica w spalaniu to 1 - 2 litry. Po ilu kilometrach zakup plus koszty eksploatacji Priusa i Aurisa sie zrównaja? Po okolo 300 - 600 tys km. Nie wiem, jakie sa koszty przegladów Priusa.


MK

Ok,bierzemy do porownania wersje 2.0 D.Wersja ta  ma tylko o pol sekundy lepsze przyspieszenie od Priusa ze wzgledu na 400 momentu obrotowego silnika elektrycznego.Priusa porownuje sie osiagami z silnikami benzynowymi o pojemnosci 2 litry.
Do porownania musimy wziasc wersje Sol z ulotki ktorej linka dales a i tak musimy dokladac.Cena wyjsciowa 82900.Dokladamy VSC + TRC za 2900 czyli mamy prawie 86000 tys ale dalej mamy manualna skrzynie.Nie moge znalesc w tej ulotce doplaty do automatu.Zalozmy ze to bedzie 5 tys zl czyli robi nam sie 91000 PLN.Priusa ktora ma to wyposazenie i jeszcze kilka drobiazgow kupujesz za 97900 PLN czyli roznica jest 6900 zl.Jezeli chcialbym wydac na Priusa 106900 to dostaje dodatkowo nawigacje,telefon i przede wszyskim automatyczne parkowanie z kamera cofania.Samochod sam sie wciska w luke do zaparkowana,niesamowity bajer.
Jeszcze pozostaje  swiadomosc ze mam unikalne auto.Na parkingu nie musze sie zastanawiac czy auto do ktorego podchodze jest moje czy moze podobne do mojego jak setki innych Aurisow,Octavii czy Fabii.
Mialem juz w zyciu duzo samochodow z pojemnosciami od 1.1 do 3.5 litra w tym jednego diesla 1.6. Powiem ci ze jezdzac w korkach rzadko udalo sie zejsc ze spalaniem ponizej 10 litrow/100 km nawet najmnieszym silnikiem i dieslem.To co podawaja producenci w temacie spalania nijak sie ma do rzeczywistego spalania.W priusie spalanie prawie sie zgadza.Okolo 90 % moich jazd Priusem jest w miescie z czego 75% w porannych lub popoludniowych korkach.Latem spalam okolo 5 a zima okolo 6 litrow. Stojac w korku zwyklym samochodem silnik pracuje caly czas bezproduktywnie spalajac paliwo i smrodzac.Jezeli swiatla pokonuje sie na 2-3 zmiany to robi sie naprawde spora oszczednosc jezeli moj silnik nie pracuje a podjezdzam na elektrycznym.Ktos kto nigdy nie mial priusa tylko jest teoretykiem i sie wymadrza napisze ze spale wiecej ladujac akumulatory.Nieprawda, jezeli nie sa calkowicie wyladowane Prius laduje je niejako "przy okazji" podczas hamowan czy podczas zdjecia nogi z gazu i hamowania"silnikiem". Twierdze ze jezdzac w korkach oszczedzam okolo 5 litrow paliwa na setke w stosunku do innego samochodu podobnej klasy.Za 6900 zl kupie 1600 litrow paliwa na ktorych zwykle auto przejedzie w korkach 16,000 km.Prius spala polowe czyli zakup zwroci sie po 32000 km czyli okolo 2 latach eksploatacji.
Przeglad Priusa jest okolo 30 % tanszy niz Golfa ktorego rowniez serwisuje w ASO.Po 50 tys nic sie nie zepsolo,wymieniam tylko filtry,plyny

21 Data: Marzec 26 2008 18:40:22
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Boombastic 

Do porownania musimy wziasc wersje Sol z ulotki ktorej linka dales a i tak musimy dokladac.Cena wyjsciowa 82900.Dokladamy VSC + TRC za 2900 czyli mamy prawie 86000 tys ale dalej mamy manualna skrzynie.Nie moge znalesc w tej ulotce doplaty do automatu.Zalozmy ze to bedzie 5 tys zl czyli robi nam sie 91000 PLN.Priusa ktora ma to wyposazenie i jeszcze kilka drobiazgow kupujesz za 97900 PLN czyli roznica jest 6900 zl.Jezeli chcialbym wydac na Priusa 106900 to dostaje dodatkowo nawigacje,telefon i przede wszyskim automatyczne parkowanie z kamera cofania.Samochod sam sie wciska w luke do zaparkowana,niesamowity bajer.

Za 101 kzł kupiłem Forestera turbo, który pali w Warszawie mniej niż 12 litrów i mam gdzieś oszczędzanie każdego litra benzyny, dla mnie liczy się zadowolenie, a nie zaoszczędzenie kilku zł, bo i tak ich do grobu nie zabiorę. Za to na pytanie czy droga jest śliska nie wiem co odpowiedziec, bo ja tego raczej nie odczuwam. A na korki mam w lecie motocykl i w nich nie stoję. Poza tym nawet dzisiaj widziałem Priusa w Warszawie i masz racje, wyróznia sie swoja brzydotą. No ale o gustach się nie dyskutuje, bo mój też nie jest piękny.

Już mnie mdli od tych dywagacji, że to czy tamto auto jest fajniejsze bo spala litr mniej. A co mnie to interesuje? Ja tam wolę przejechać sobie po łące czy błotnistej drodze, poczuć kopnięcie fotela w plecy.

Chcesz być ekologiczny i poprawny politycznie? Przesiądź się na rower lub skuter, komunikacja miejska także często jest bardziej ekologiczna. Prius to na razie ślepa uliczka, podobnie jak pozostałe hybrydy które g... dają, a są modne i trzeba je mieć w ofercie jak np. Escalade hybryda.

22 Data: Marzec 26 2008 19:34:02
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Freddi 

Za 101 kzł kupiłem Forestera turbo, który pali w Warszawie mniej niż 12
litrów i mam gdzieś oszczędzanie każdego litra benzyny, dla mnie liczy się zadowolenie, a nie zaoszczędzenie kilku zł, bo i tak ich do grobu nie zabiorę. Za to na pytanie czy droga jest śliska nie wiem co odpowiedziec, bo ja tego raczej nie odczuwam. A na korki mam w lecie motocykl i w nich nie stoję. Poza tym nawet dzisiaj widziałem Priusa w Warszawie i masz racje, wyróznia sie swoja brzydotą. No ale o gustach się nie dyskutuje, bo mój też nie jest piękny.

No to gratuluje.Pociesze cie ze ja oprocz priusa mam Golfa GTI (do
sprzedania http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3932765  )
i Nissana Murano.Wszyskie te auta masz na jednym ze zdjec zeby nie bylo ze
fantazjuje.Obydwa pala po 15 litrow i tak naprawde tez mam w dupie
oszczedzanie  (do pewnych granic ) ale wole jezdzic Priusem.Jezdzi sie nim
lepiej niz Golfem,moze nieco gorzej niz Murano ale Priusa nieobawiam sie
zostawic bez opieki i jednak 10 litrow roznicy w spalaniu to duzo.Murano
jest na niedziele

Już mnie mdli od tych dywagacji, że to czy tamto auto jest fajniejsze bo spala litr mniej. A co mnie to interesuje? Ja tam wolę przejechać sobie po łące czy błotnistej drodze, poczuć kopnięcie fotela w plecy.

Moje 250 koni w Muranie  lepiej kopie w fotel niz twoje a i po lace i blotnistej drodze tez z powiodzeniem pojade

Chcesz być ekologiczny i poprawny politycznie? Przesiądź się na rower lub skuter, komunikacja miejska także często jest bardziej ekologiczna. Prius to na razie ślepa uliczka, podobnie jak pozostałe hybrydy które g... dają, a są modne i trzeba je mieć w ofercie jak np. Escalade hybryda.
Gdybym chcial byc ekologiczny nie mial bym pozostalych dwoch samochodow.
Dolaczylem sie do dyskusji tylko dlatego ze przez ostatnie 4 lata czytam na
forach roznych flustratow ktorzy porownuja Priusa do innych toczydelek typu
Lupo i udowadniaja ze auto jest do bani,nieoplaca sie,ze duzo pali itp.W
zyciu w Priusie nie siedzieli nie mowiac juz o jezdzie.Nie biora pod uwage
wyposazenia,komfortu.Proste porownanie cen innych kompaktow wypada na
niekorzysc Priusa ale po dolozeniu itemow z listy wyposazenia nagle roznica
robi sie malenka.

23 Data: Marzec 26 2008 19:52:32
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Boombastic 

No to gratuluje.Pociesze cie ze ja oprocz priusa mam Golfa GTI (do
sprzedania http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3932765  )
i Nissana Murano.Wszyskie te auta masz na jednym ze zdjec zeby nie bylo ze
fantazjuje.Obydwa pala po 15 litrow i tak naprawde tez mam w dupie
oszczedzanie  (do pewnych granic ) ale wole jezdzic Priusem.Jezdzi sie nim
lepiej niz Golfem,moze nieco gorzej niz Murano ale Priusa nieobawiam sie
zostawic bez opieki i jednak 10 litrow roznicy w spalaniu to duzo.Murano
jest na niedziele

Masz niby 3 auta i się przejmujesz zużyciem paliwa?

Już mnie mdli od tych dywagacji, że to czy tamto auto jest fajniejsze bo spala litr mniej. A co mnie to interesuje? Ja tam wolę przejechać sobie po łące czy błotnistej drodze, poczuć kopnięcie fotela w plecy.

Moje 250 koni w Muranie  lepiej kopie w fotel niz twoje a i po lace i blotnistej drodze tez z powiodzeniem pojade

ROTFL!!! Chłopie, te twoje 250 KM w tym czołgu to mogą grządkę przekopać.

Gdybym chcial byc ekologiczny nie mial bym pozostalych dwoch samochodow.
Dolaczylem sie do dyskusji tylko dlatego ze przez ostatnie 4 lata czytam na
forach roznych flustratow ktorzy porownuja Priusa do innych toczydelek typu
Lupo i udowadniaja ze auto jest do bani,nieoplaca sie,ze duzo pali itp.W
zyciu w Priusie nie siedzieli nie mowiac juz o jezdzie.Nie biora pod uwage
wyposazenia,komfortu.Proste porownanie cen innych kompaktow wypada na
niekorzysc Priusa ale po dolozeniu itemow z listy wyposazenia nagle roznica
robi sie malenka.

Jeden jeździ wyposażeniem, inny fajnym, żwawym i tańszym autem.

24 Data: Marzec 26 2008 20:02:45
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Freddi 



Masz niby 3 auta i się przejmujesz zużyciem paliwa?

Jedno z nich jest nadprogramowe i do sprzedania.Albo Golf albo Murano.
Jednym jezdze ja,drugim zona.Wsiadam do tego co stoi jako pierwsze w garazu chociaz wieczorem parkujac staram sie zeby byl to Prius
Jak sie nie sprzeda trzecie to bedzie jezdzila nim corka jak zda prawo jazdy


ROTFL!!! Chłopie, te twoje 250 KM w tym czołgu to mogą grządkę przekopać.

Rozumiem ze twoje tego nie potrafi i mam ci pomoc ? :-). 175 koni to spooooro mniej



Jeden jeździ wyposażeniem, inny fajnym, żwawym i tańszym autem.
Zanim kupilem Murana interesowalem sie Foresterem.Ale jak poprzednio wspomniales on jest naprawde brzydki.
Ale za to mysle czy jako nastepne auto nie kupic Subaru Tribeca. Jak ocenias ta marke i jej serwis w Polsce?

25 Data: Marzec 26 2008 20:49:02
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Boombastic 

ROTFL!!! Chłopie, te twoje 250 KM w tym czołgu to mogą grządkę przekopać.

Rozumiem ze twoje tego nie potrafi i mam ci pomoc ? :-). 175 koni to spooooro mniej

Nie wiem o czym piszesz i skąd wytrzasnąłeś te 175 KM. Mój ma 230 KM i 6 s do setki z Vmaxem 230 km/h. Murano jest dużo cięższe, a ze skrzynią CVT jego właściwosci terenowe są mierne.

Jeden jeździ wyposażeniem, inny fajnym, żwawym i tańszym autem.
Zanim kupilem Murana interesowalem sie Foresterem.Ale jak poprzednio wspomniales on jest naprawde brzydki.

Ale objeżdża te "ładne", ma stały napęd 4x4 a nie jakieś pseudo dołączane nie wiadomo po co bo i tak w trudniejszym terenie od razu pada. Prowadzi się bardzo dobrze, ma nisko położony środek ciężkości. Te dołączane napedy to po prostu kpina - widziałem test Captivy - kierowca wjechał w piasek, przednie koła pomieliły, tylne nawet nie drgnęły i dupa, nie da się nigdzie wjechać.

Ale za to mysle czy jako nastepne auto nie kupic Subaru Tribeca. Jak ocenias ta marke i jej serwis w Polsce?

Tribeca jest designed i made in USA, czyli niby ładne, ale tak naprawdę niczym sie nie wyróznia na tle innych aut, bo są do siebie bardzo podobne, z miękkim zawieszeniem, typowe pod gusta Amerykanów. Spasione, nie zapewnia dobrych osiągów, ale za to wciągnie trochę paliwa. Do turlania się z rodziną pasuje, ale na rynku jest duża konkurencja bardzo podobnych wizualnie i pod względem osiągów aut niczym tak naprawdę się nie wyróżniających.
A co do serwisu to nie ma większych problemów, porównywalnie do innych marek.

26 Data: Marzec 26 2008 21:28:09
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Freddi 


Rozumiem ze twoje tego nie potrafi i mam ci pomoc ? :-). 175 koni to
spooooro mniej

Nie wiem o czym piszesz i skąd wytrzasnąłeś te 175 KM. Mój ma 230 KM i 6 s do setki z Vmaxem 230 km/h.

Zaiste pomylilem sie.To bylo 175 KW a nie Km


?

Tribeca jest designed i made in USA, czyli niby ładne, ale tak naprawdę niczym sie nie wyróznia na tle innych aut, bo są do siebie bardzo podobne, z miękkim zawieszeniem, typowe pod gusta Amerykanów. Spasione, nie zapewnia dobrych osiągów, ale za to wciągnie trochę paliwa.

Mialem jazde probna tym autem z salonu w USA i mam przyjemniejsze wrazenia niz z takiej samej jazdy Volvo XC90.Jasna skora i jasne plastiki bardzo mi sie podobaly.
Fakt ze 30 minutowa jazda nie da pelnego rozeznania ale jazda nowiutkim pachnacym autem nalezala do przyjemnosci i zachorowalem na Tribece B9.Teraz zrobili lifting przodu a poprzedni bardziej mi sie podobal

27 Data: Marzec 26 2008 22:01:37
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Boombastic 

Mialem jazde probna tym autem z salonu w USA i mam przyjemniejsze wrazenia niz z takiej samej jazdy Volvo XC90.Jasna skora i jasne plastiki bardzo mi sie podobaly.

Tak, tak, sa fajne przez kilka pierwszych tysięcy km. Potem wyglądają tragicznie jak się wybrudzą i cięzko je doczyścić. W moich warunkach auto jest mocno brudzone i jasna tapicerka to porażka. Zresztą co do skóry to mam mieszane uczucia - jedyna jaka mi sie podobała była wyłozona na fotelu BMW 7 ze wzgledu na masaż i wentylację. W innych autach tyłek albo mokry, albo odparzony.

Fakt ze 30 minutowa jazda nie da pelnego rozeznania ale jazda nowiutkim pachnacym autem nalezala do przyjemnosci i zachorowalem na Tribece B9.Teraz zrobili lifting przodu a poprzedni bardziej mi sie podobal

Kwestia gustu. A jak zakręty? Podobno stabilizatory ma miękkie i drze lusterkami po asfalcie.

28 Data: Marzec 26 2008 22:16:01
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Freddi 




Kwestia gustu. A jak zakręty? Podobno stabilizatory ma miękkie i drze lusterkami po asfalcie.

W Nowym Yorku nie da sie jechac w dzien tak zeby brac zakrety z piskiem opon.Tak to tylko na filmach.W dzien jest jeden permanentny korek
Ulice Nowojorskie sa wbrew powszechnej opinii dziurawe a tribeca brala je jak by tych dziur nie bylo.Tak, ogolnie jest miekka ale takie auto akurat mi odpowiada.W kabinie cichutko,konsola srodkowa i wyprofilowane drzwi roba wrazenie jakby auto mnie obejmowalo. Murano pod tym wzgledem i pod wzgledem plastikow wypada bladziudko.Bylem zaskoczony wysokoscia upustow.Cena tribeki zaczyna sie oficjalnie od  30 tys $. Juz w trakcie jazdy probnej sprzedawca zaproponowal mi cene 25 tys$ zanim wspomnialem o jakimkolwiek targowaniu.Mysle ze gdybym sie zdecydowal na to auto cena zeszla by jeszcze kilka tysiecy.Przy kursie $ ponizej 2.3  PLN jak jest teraz nawet placac clo,akcyze i VAT oraz transport zaplace na gotowo ponizej 100 tys zl.Na otomoto widze zreszta Tribeki,nowe nieuzywane ze stanow po 120 tys

29 Data: Marzec 26 2008 14:58:05
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Adamicho 

Nie wiem o czym piszesz i skąd wytrzasnąłeś te 175 KM. Mój ma 230 KM i 6 s
do setki z Vmaxem 230 km/h. Murano jest dużo cięższe, a ze skrzynią CVT jego
właściwosci terenowe są mierne.
Po raz kolejny ta sama śpiewka. Kompleksy leczysz?
Ale objeżdża te "ładne", ma stały napęd 4x4 a nie jakieś pseudo dołączane
nie wiadomo po co bo i tak w trudniejszym terenie od razu pada. Prowadzi się
bardzo dobrze, ma nisko położony środek ciężkości. Te dołączane napedy to po
prostu kpina - widziałem test Captivy - kierowca wjechał w piasek, przednie
koła pomieliły, tylne nawet nie drgnęły i dupa, nie da się nigdzie wjechać.
Dalszy ciąg terapii?

Tribeca jest designed i made in USA, czyli niby ładne, ale tak naprawdę
niczym sie nie wyróznia na tle innych aut, bo są do siebie bardzo podobne, z
miękkim zawieszeniem, typowe pod gusta Amerykanów. Spasione, nie zapewnia
dobrych osiągów, ale za to wciągnie trochę paliwa. Do turlania się z rodziną
pasuje, ale na rynku jest duża konkurencja bardzo podobnych wizualnie i pod
względem osiągów aut niczym tak naprawdę się nie wyróżniających.
A co do serwisu to nie ma większych problemów, porównywalnie do innych
marek.
To ostateczny "wyrok" czy wrażenie subiektywne?

30 Data: Marzec 27 2008 07:57:19
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Adamicho"  napisał w wiadomości

Nie wiem o czym piszesz i skąd wytrzasnąłeś te 175 KM. Mój ma 230 KM i 6 s
do setki z Vmaxem 230 km/h. Murano jest dużo cięższe, a ze skrzynią CVT jego
właściwosci terenowe są mierne.
Po raz kolejny ta sama śpiewka. Kompleksy leczysz?
[cut]

A tak cos w temacie?

31 Data: Marzec 27 2008 09:48:21
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor:

Boombastic  napisał(a):

>> ROTFL!!! Chłopie, te twoje 250 KM w tym czołgu to mogą grządkę przekopać.
>
przepraszam, ze sie wtracam - ale niestety Boombastic nie dorabiaj teraz
ideologii, obiektywnie rzecz biorac zrobiles z siebie buraka i tyle! czlowiek
przytacza z pierwszej reki precyzyjne informacje i chwala mu za to!

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

32 Data: Marzec 27 2008 11:03:20
Temat: Re: Jaki silnik na miasto?
Autor: Boombastic 


Użytkownik " K"  napisał w wiadomości

Boombastic  napisał(a):

>> ROTFL!!! Chłopie, te twoje 250 KM w tym czołgu to mogą grządkę >> przekopać.
>
przepraszam, ze sie wtracam - ale niestety Boombastic nie dorabiaj teraz
ideologii, obiektywnie rzecz biorac zrobiles z siebie buraka i tyle! czlowiek
przytacza z pierwszej reki precyzyjne informacje i chwala mu za to!

O Priusie czy o Murano? Bo cytujesz o Murano.

Jaki silnik na miasto?



Grupy dyskusyjne