Grupy dyskusyjne   »   Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?

Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?



1 Data: Czerwiec 16 2009 19:07:58
Temat: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Wooyek 

Pomożecie w wyborze Auta Idealnego?

Budżet: ok. 20 tys.
(ew. ciut więcej, jeśli naprawdę warto)

Kilka założeń:
1) Główne przeznaczenie to wyjazdy rowerowe - musi być możliwość wożenia z tyłu (w środku) dwóch rowerów (zjazdowych = dużych gabarytowo). Z doświadczenia wiem, że dobre w tym celu są już kompaktowe hatchbacki. Odpadają sedany i coupe. Auto będzie też używane na codzień w mieście, więc vany raczej też (chyba że jakieś niezbyt duże, typu Zafira).
2) Tanie w utrzymaniu - w miarę bezawaryjne, tanie części, niskie spalanie. W związku z tym może LPG albo diesel?
3) Nie francuskie, nie Fiat.

Wstępnie moją uwagę przyciągnęły:
- Opel Astra II
- Opel Zafira
- Ford Focus I
- Nissan Almera N16
Jeśli uważacie, że krótyś z tych typów jest trafiony, to na jaki silnik najlepiej było by się zdecydować?

Z góry BARDZO dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //



2 Data: Czerwiec 16 2009 19:10:21
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Jakub Jewuła 

Wstępnie moją uwagę przyciągnęły:
- Opel Astra II
- Opel Zafira
- Ford Focus I
- Nissan Almera N16
Jeśli uważacie, że krótyś z tych typów jest trafiony, to na jaki
silnik najlepiej było by się zdecydować?

Chodzi o takie rowerki z czterema kolami dla dzieci?

Obawiam sie ze w przypadku w/w aut bedziesz mial powazne
problemy z wlozeniem roweru do srodka. Nie mowiac o dwoch.

q

3 Data: Czerwiec 16 2009 19:21:56
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Jakub Jewuła pisze:

- Opel Astra II
- Opel Zafira
- Ford Focus I
- Nissan Almera N16
Jeśli uważacie, że krótyś z tych typów jest trafiony, to na jaki
silnik najlepiej było by się zdecydować?

Chodzi o takie rowerki z czterema kolami dla dzieci?

Obawiam sie ze w przypadku w/w aut bedziesz mial powazne
problemy z wlozeniem roweru do srodka. Nie mowiac o dwoch.

Do 307 rower wchodzil do kabiny (po zlozeniu siedzen), do Almery Tino tez...

4 Data: Czerwiec 16 2009 19:49:49
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Wooyek 

> Wstępnie moją uwagę przyciągnęły:
> - Opel Astra II
> - Opel Zafira
> - Ford Focus I
> - Nissan Almera N16
> Jeśli uważacie, że krótyś z tych typów jest trafiony, to na jaki
> silnik najlepiej było by się zdecydować?

Chodzi o takie rowerki z czterema kolami dla dzieci?

Obawiam sie ze w przypadku w/w aut bedziesz mial powazne
problemy z wlozeniem roweru do srodka. Nie mowiac o dwoch.

Do Almery 2 wchodziły bez większych problemów po wyjęciu przedniego koła.
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

5 Data: Czerwiec 16 2009 19:09:38
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Wooyek pisze:

3) Nie francuskie, nie Fiat.
i
- Nissan Almera N16

stoja w sprzecznosci...

6 Data: Czerwiec 16 2009 22:38:31
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor:

Wooyek pisze:
> 3) Nie francuskie, nie Fiat.
i
> - Nissan Almera N16

stoja w sprzecznosci...

Japoński, nie fiat.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

7 Data: Czerwiec 16 2009 22:44:20
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

 pisze:

3) Nie francuskie, nie Fiat.
i
- Nissan Almera N16
stoja w sprzecznosci...

Japoński, nie fiat.

"nie francuskie" i "Nissan Almera N16" teraz jasniej?

8 Data: Czerwiec 16 2009 23:39:30
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor:

 pisze:
>>> 3) Nie francuskie, nie Fiat.
>> i
>>> - Nissan Almera N16
>> stoja w sprzecznosci...
>
> Japoński, nie fiat.

"nie francuskie" i "Nissan Almera N16" teraz jasniej?

to Nissan Almera N16 nie jest produkowany przez japoński koncern Nissan Motor
Co. Ltd. ?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

9 Data: Czerwiec 16 2009 22:01:10
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 16 Jun 2009 23:39:30 +0200,
 wrote:

to Nissan Almera N16 nie jest produkowany przez japoński koncern Nissan Motor
Co. Ltd. ?

 1. Był.
 2. Z kim Nissan jest powiązany finansowo i ma wspólne platformy?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

10 Data: Czerwiec 17 2009 00:24:14
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Stefan Szczygielski 

Robert Rędziak wrote:

On Tue, 16 Jun 2009 23:39:30 +0200,  wrote:
to Nissan Almera N16 nie jest produkowany przez japoński koncern Nissan Motor
Co. Ltd. ?
 1. Był.
 2. Z kim Nissan jest powiązany finansowo i ma wspólne platformy?

Nissan Almera N16 jest hm.. W zasadzie Renaultem.

S.

11 Data: Czerwiec 16 2009 19:48:18
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Pan Piskorz 

3) Nie francuskie, nie Fiat.


kretyńskie założenie, bo:

1) Akurat Włosi i Francuzi od zawsze produkowali najciekawsze auta,
a to co teraz prezentuje Fiat, w epoce szmelcu i plastiku, to jest I liga,
2) Unifikacja jest tak daleko posunięta, że te same silniki i płyty podłogowe są w autach teoretycznie reprezentujących zupełnie inne religie

P.

12 Data: Czerwiec 16 2009 19:54:57
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Wooyek 

> 3) Nie francuskie, nie Fiat.
>

kretyńskie założenie, bo:

1) Akurat Włosi i Francuzi od zawsze produkowali najciekawsze auta,
a to co teraz prezentuje Fiat, w epoce szmelcu i plastiku, to jest I
liga,

Kretyńskie to jest założenie, że wszyscy oceniają auta według podobnych kryteriów - mi francuskie i włoskie auta po prostu nie odpowiadają, poza tym fatalne zdanie ma o nich serwis, w którym auto będzie serwisowane.

2) Unifikacja jest tak daleko posunięta, że te same silniki i
płyty podłogowe są w autach teoretycznie reprezentujących zupełnie
inne religie

Dlatego pytam fachowców tutaj, na grupie, żeby pozanać typy naprawdę warte uwagi.

Może coś zaproponujesz?
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

13 Data: Czerwiec 16 2009 20:03:57
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Pan Piskorz 

fatalne zdanie ma o nich serwis, w którym auto będzie serwisowane.

nie słyszałem złej opinii nt. fiatów stilo i bravo ostatniego (IMHO to wyjątkowo atrakcyjna propozycja),
stilo ma wersję kombi - ładną wzorniczo i pojemną

Może coś zaproponujesz?

skora roomster
- jest chyna w ofercie jakiś uchwyt do dwóch rowerów wewnątrz,
auto bardzo fajnie się prowadzi, jeżdziłem wersją 1,6 benzynową,

w ofercie była (lub jest) wersja "Biker" - z jakimiś gadżetami ekstra dla rowerzystów

P.

14 Data: Czerwiec 16 2009 20:09:52
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Wooyek 

> Może coś zaproponujesz?

skora roomster
- jest chyna w ofercie jakiś uchwyt do dwóch rowerów wewnątrz,
auto bardzo fajnie się prowadzi, jeżdziłem wersją 1,6 benzynową,

Za 20 tys. zł?

w ofercie była (lub jest) wersja "Biker" - z jakimiś gadżetami ekstra
dla rowerzystów

Taa, z alufelgami i złotymi nitkami w wykończeniu wnętrza :|
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

15 Data: Czerwiec 16 2009 21:36:59
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Maciek "Sołtys" 

Pan Piskorz pisze:

nie słyszałem złej opinii nt. fiatów stilo i bravo ostatniego (IMHO to wyjątkowo atrakcyjna propozycja),
stilo ma wersję kombi - ładną wzorniczo i pojemną

dlatego nawet Fiat zrezygnował z nazwy Stilo - następcy Bravo - jako synonimu kłopotów i powrócił do sprawdzonej "marki" Bravo

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

16 Data: Czerwiec 16 2009 21:51:47
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Tue, 16 Jun 2009 21:36:59 +0200, "Maciek \"Sołtys\"" napisał(a):

dlatego nawet Fiat zrezygnował z nazwy Stilo - następcy Bravo - jako
synonimu kłopotów i powrócił do sprawdzonej "marki" Bravo

 Jakich konkretnie kłopotów poza problemem sprzedaży auta z wysoką ceną?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

17 Data: Czerwiec 16 2009 13:36:50
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Piotr Cz 

On 16 Cze, 21:51, Borys Pogoreło  wrote:

Dnia Tue, 16 Jun 2009 21:36:59 +0200, "Maciek \"Sołtys\"" napisał(a):

> dlatego nawet Fiat zrezygnował z nazwy Stilo - następcy Bravo - jako
> synonimu kłopotów i powrócił do sprawdzonej "marki" Bravo

 Jakich konkretnie kłopotów poza problemem sprzedaży auta z wysoką ceną?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Jeżeli zamierzasz pakować rowery do samochodu to rozumiem, że
zamierzasz jeździć w dalsze trasy, dlatego kup sobie jakiegoś combiaka
lub microvana, żeby się nie umordować.
Moje propozycje:
volvo v40
opel zafira
za 20 klocków znajdziesz w ładnym stanie z dobrym wyposażeniem coś po
2000 roku...

18 Data: Czerwiec 17 2009 00:15:38
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: ąćęłńóśźż 

Powariowaliście wszyscy.
Do Omegi jak mam do srodka włozyć dwa rowery to jestem u...ny po pachy i wq...ny, a Ty z takim kurduplem jak V40 wyjeżdżasz.
Auto powinno być takie, żeby rower na pionowo spokojnie się wstawiało - jakiś Caravelle (bez turbo to nawet mało spali), ewentualnie amerykański minivan.
JaC


-- -- -

Moje propozycje:
volvo v40

19 Data: Czerwiec 17 2009 01:25:05
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: AL 

ąćęłńóśźż pisze:

Powariowaliście wszyscy.
Do Omegi jak mam do srodka włozyć dwa rowery to jestem u...ny po pachy i wq...ny, a Ty z takim kurduplem jak V40 wyjeżdżasz.
Auto powinno być takie, żeby rower na pionowo spokojnie się wstawiało - jakiś Caravelle (bez turbo to nawet mało spali), ewentualnie amerykański minivan.
JaC


do Picasso wchodzi na stojaka treking 28" - na kolach (wytrenowane w tym roku).

sa (lub byly) do kupienia akcesoria do przewozu rowerow w srodku


--
pozdr
Adam (AL)
TG

20 Data: Czerwiec 17 2009 10:01:27
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Wooyek 

Powariowaliście wszyscy.
Do Omegi jak mam do srodka włozyć dwa rowery to jestem u...ny po
pachy i wq...ny, a Ty z takim kurduplem jak V40 wyjeżdżasz.
Auto powinno być takie, żeby rower na pionowo spokojnie się wstawiało
- jakiś Caravelle (bez turbo to nawet mało spali), ewentualnie
amerykański minivan.

Widzę, że coponiektórzy nie doczytali, więc przypomnę, że:

"Auto będzie też używane na codzień w mieście, więc vany raczej odpadają"
oraz:
"Z doświadczenia wiem, że dobre w tym celu [wożenia rowerów] są już kompaktowe hatchbacki."

Rowerów nie wożę do parku pod miastem, tylko minimum kilkadziesiąt km w góry - więc parę minut, jakie trzeba poświęcić na zdjęcie przedniego koła naprawdę nie jest problemem. W ten sposób z powodzeniem woziłem 2 rowery z Almerze N16, a teraz w nowym Civicu. W tym ostatnim, jakby się uprzeć to weszły by i bez wyjmowania koła, więc w jakimś kompaktowym kombi (Astra II, Focus) też pewnie było by to możliwe.

Nie wiem, co się tak niektórzy uparli, że rowery trzeba wozić pionowo - są wtedy mniej stabilne i bardziej się o siebie ocierają (woziliśmy tak w Galaxy i 307 SW). Czas zaoszczędzony na zdejmowaniu kół (chociaż w 307 też trzeba było zdjąć) trzeba poświęcić na precyzyjne dopasowywanie do siebie rowerów ("gdzie wcisnąć te pedały???") i mocowanie ich taśmami.

Myślałem o Zafirze, ale to kawał auta, więc eksploatacja będzie droższa od np. Astry II. Poza tym do Galaxy nasze rowery (przypomnę, zjazdowe => wyższe od jakichkolwiek innych) ledwo wchodziły na styk, więc mam wątpliwości co do mniejszych vanów...
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

21 Data: Czerwiec 17 2009 10:30:00
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: ąćęłńóśźż 

Problem to jest nie wyjechać, ale wrócić:  jak zapakaować usr...e błotem rowery do środka auta.
I jeszcze usmarowanymi rękami trzymać kierownicę auta.
Odradzam.
Na kilkadziesiąt km lepszy zewnętrzny bagażnik.
Co innego kilkaset km, wtedy te parę litrów paliwa może mieć znacenie.
JaC


-- -- -

Rowerów nie wożę do parku pod miastem, tylko minimum kilkadziesiąt km w góry - więc parę minut, jakie trzeba poświęcić na zdjęcie przedniego koła naprawdę nie jest problemem.

22 Data: Czerwiec 17 2009 14:44:24
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Wooyek 

Problem to jest nie wyjechać, ale wrócić:  jak zapakaować usr...e
błotem rowery do środka auta.
I jeszcze usmarowanymi rękami trzymać kierownicę auta.
Odradzam.
Na kilkadziesiąt km lepszy zewnętrzny bagażnik.
Co innego kilkaset km, wtedy te parę litrów paliwa może mieć znacenie.

Masz rację, ale porządny bagażnik zewnętrzny (tzn. platforma na hak + hak), który podoła rowerom ważącym po ~20kg to duży wydatek, który na razie odkładam na przyszłość.
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

23 Data: Czerwiec 18 2009 21:49:43
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Jan Srzednicki 

On 2009-06-17, Wooyek wrote:

Problem to jest nie wyjechać, ale wrócić:  jak zapakaować usr...e
błotem rowery do środka auta.
I jeszcze usmarowanymi rękami trzymać kierownicę auta.
Odradzam.
Na kilkadziesiąt km lepszy zewnętrzny bagażnik.
Co innego kilkaset km, wtedy te parę litrów paliwa może mieć znacenie.

Masz rację, ale porządny bagażnik zewnętrzny (tzn. platforma na hak + hak),
który podoła rowerom ważącym po ~20kg to duży wydatek, który na razie
odkładam na przyszłość.

Nie przesadzasz? Chcesz kupić auto z budżetem 20kPLN, a sępisz 1500PLN
na hak i przyzwoity bagażnik z nośnością 45kg (proste Thule
platformowe)?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

25 Data: Czerwiec 18 2009 00:41:24
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: rzymo 

On 17 Cze, 10:01, "Wooyek"  wrote:

Rowerów nie wożę do parku pod miastem, tylko minimum kilkadziesiąt km w
góry - więc parę minut, jakie trzeba poświęcić na zdjęcie przedniego koła
naprawdę nie jest problemem.

Skoro godzisz się ze zdejmowaniem przedniego koła (mi by się nie
chciało, zwłaszcza że mocowanie piasty to nie zwykły zacisk) to taka
propozycja - Honda Jazz. Jechałem jako pasażer, po złożeniu tylnych
siedzień bez problemu weszły rowery (do XC, ramy 17-19") ze zdjętymi
przednimi kołami, podróżowały w pozycji pionowej. Bagażnik jest
wysoki, więc nie ma problemu z wysokością rowerów. Na szerokość
wchodzą 4 sztuki, a przy odrobinie kreatywności można zapewne upchać
więcej ;)
Jeśli chcesz przewozić rowery w poziomie i ze zdjętymi przednimi
kołami, to właściwie dowolne kombi się spisze.

26 Data: Czerwiec 17 2009 01:23:09
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: AL 

Piotr Cz pisze:

On 16 Cze, 21:51, Borys Pogoreło  wrote:
Dnia Tue, 16 Jun 2009 21:36:59 +0200, "Maciek \"Sołtys\"" napisał(a):

dlatego nawet Fiat zrezygnował z nazwy Stilo - następcy Bravo - jako
synonimu kłopotów i powrócił do sprawdzonej "marki" Bravo
 Jakich konkretnie kłopotów poza problemem sprzedaży auta z wysoką ceną?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Jeżeli zamierzasz pakować rowery do samochodu to rozumiem, że
zamierzasz jeździć w dalsze trasy, dlatego kup sobie jakiegoś combiaka
lub microvana, żeby się nie umordować.
Moje propozycje:
volvo v40

hehe
v40 - ten maluch?
- toz to ledwo ciut wieksze od Fabii :)

opel zafira

to juz lepiej



--
pozdr
Adam (AL)
TG

27 Data: Czerwiec 16 2009 13:47:15
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: yos 

On 16 Cze, 21:36, "Maciek \"Sołtys\""  wrote:

dlatego nawet Fiat zrezygnował z nazwy Stilo - następcy Bravo - jako
synonimu kłopotów i powrócił do sprawdzonej "marki" Bravo

Ciekawe dlaczego Toyota zrezygnowała z nazwy Corolla? Może za bardzo
kojarzyła się z Misiem Coralgolem? :)

--
yos

28 Data: Czerwiec 17 2009 00:24:26
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: czak norris 

Użytkownik "yos"  napisał w wiadomości

Ciekawe dlaczego Toyota zrezygnowała z nazwy Corolla?

Kiedy niby?

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

29 Data: Czerwiec 16 2009 20:49:32
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: CeSaR 

poza tym fatalne zdanie ma o nich serwis, w którym auto będzie serwisowane.

Dlatego pytam fachowców tutaj, na grupie, żeby pozanać typy naprawdę warte uwagi.

Czemu uważasz że tutaj są inni fachowcy niż ci w serwisie, w którym auto będzie serwisowane?

C

30 Data: Czerwiec 16 2009 13:57:20
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: yos 

On 16 Cze, 19:54, "Wooyek"  wrote:

mi francuskie i włoskie auta po prostu nie odpowiadają, poza tym
fatalne zdanie ma o nich serwis, w którym auto będzie serwisowane.

Ja tam jeżdżę Xsarą Picasso (z której czasem wywalam siedzenia i
wrzucam rowerek, albo montuję bagażnik na tylną klapę).

Noo, ale to francuz pełną gębą. Co prawda mój egzemplarz ma już
nastukane 360 tys km i śmiga nadal, ale gdybym go serwisował w pewnych
warsztatach (w tych co mają fatalne zdanie o autach na F), to nie
przejechałbym nawet połowy z tego. :)

--
yos

31 Data: Czerwiec 16 2009 21:38:08
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Bialy 

Wooyek napisal/a:

| Pomożecie w wyborze Auta Idealnego?

Siema Wooyek, czy pamiętasz jeszcze starego kumpla? :P

Od siebie dorzucę niezbyt oryginalne trzy grosze: Opel Vectra B? Zarówno
hatchback, jak i kombi to bardzo pakowne wersje, rowery ci wejdą bez
problemu. Z silników to bym sugerował 2.0 benzynę.
Samochód raczej mało awaryjny, ale cierpi na wiele małych i głupich usterek,
które bywają po prostu irytujące.
A w razie czego - części jest masa i są stosunkowo tanie. Za 20 tys.
powinieneś bez większych problemów znaleźć b. dobrze wyposażoną wersję po
liftingu z końcówki produkcji.

Pozdrawiam,

--
-) Bialy
( GG: 1092403

32 Data: Czerwiec 16 2009 20:56:45
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: xs 

Bialy  napisał(a):

Od siebie dorzucę niezbyt oryginalne trzy grosze: Opel Vectra B? Zarówno
hatchback, jak i kombi to bardzo pakowne wersje, rowery ci wejdą bez
problemu.

To ja chyba zyje w innym swiecie gdzie wszystko ma inne wymiary. Ciekawe jak
maja wejsc do Vectry B bezproblemowo dwa rowery, skoro do Audi A6 Avant
bezproblemowo (bez odkrecania kol, sztycy z siodelkiem czy uwazania zeby
czyms nie zahaczyc) wchodzi JEDNA szosowka, ktora przy sprzecie do DH jest
zajebiscie kompaktowa w rozmiarach (chociazby z racji szerokosci kierownicy).
Z MTB (20" rama) juz trzeba kombinowac (uwazac zeby rogami nie zahaczyc), a
gdzie Vectrze B do A6-tki i gdzie jednemu rowerowi do dwoch... Jedynym
samochodem do ktorego na prawde bezproblemowo wchodza rowery (na stojaco) sa
vany, do np. Galaxy wchodza dwa mtb, trzy torby i 3 osoby bez zajakniecia.
Szosowki pewnie da sie tam upchnac 3 w calosci...

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

33 Data: Czerwiec 17 2009 01:28:48
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Bialy 

xs napisal/a:

| To ja chyba zyje w innym swiecie gdzie wszystko ma inne wymiary.
| Ciekawe jak maja wejsc do Vectry B bezproblemowo dwa rowery, skoro do
| Audi A6 Avant bezproblemowo (bez odkrecania kol, sztycy z siodelkiem
| czy uwazania zeby czyms nie zahaczyc) wchodzi JEDNA szosowka, ktora
| przy sprzecie do DH jest zajebiscie kompaktowa w rozmiarach
| (chociazby z racji szerokosci kierownicy). Z MTB (20" rama) juz
| trzeba kombinowac (uwazac zeby rogami nie zahaczyc), a gdzie Vectrze
| B do A6-tki i gdzie jednemu rowerowi do dwoch... Jedynym samochodem
| do ktorego na prawde bezproblemowo wchodza rowery (na stojaco) sa
| vany, do np. Galaxy wchodza dwa mtb, trzy torby i 3 osoby bez
| zajakniecia. Szosowki pewnie da sie tam upchnac 3 w calosci...

Eee... Ja mam VB hatchbacka i bez wiekszych problemow wrzucam 2 rowery bez
przedniego kola. Siodelka obnizam...
Nie chodzi czasem o wielkosc otworu zaladunkowego i wysokosc miedzy podloga
a sufitem...?

Fakt faktem - zalezy jakie rowery.

--
-) Bialy
( GG: 1092403

34 Data: Czerwiec 17 2009 11:57:11
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Maciek 

a gdzie Vectrze B do A6-tki i gdzie jednemu rowerowi do dwoch... /

2 rowery na lezaco po zlozeniu kanapy, bez odkrecania kol, jedna rama 19.5", druga nie pamietam ale nie mniejsza. Z odkreceniem kol i sztycy 1 rower wchodzi do bagaznika-wszystko upychane do Escorta hatchback.
Co prawda troche zabawy jest z wkladaniem/wyciaganiem/zabezpieczeniem jednak da sie a gdzie tam Escort-owi do takiej samej wersji Vectry B ;)

Maciek

35 Data: Czerwiec 17 2009 11:42:18
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: xs 

Maciek  napisał(a):

Z odkreceniem kol i sztycy 1 rower
wchodzi do bagaznika-wszystko upychane do Escorta hatchback.

Ale to nie spelnia warunku "bezproblemowo". Co innego otworzyc klape i
wrzucic caly rower do srodka bez dotykania czegokolwiek, a co innego odkrecac
od niego elementy skladowe. Zdjecie przedniego kola przy v-kach z szufladkami
i dobrymi klockami oraz przy oponie >2.1" wiaze sie z koniecznoscia
spuszczania powietrza z kola zeby opona przeszla miedzy klockami hamulcowymi.
Autor ma zjazdowke wiec ma na pewno tarczowki tylko pytanie czy w jego
hydraulikach jest system auto regulacji odleglosci klockow od tarczy, bo jak
nie ma, to wlozenie przedniego kola tak zeby klocki nie ocieraly o tarcze
wiaze sie z milionem przeklenstw. Wyciaganie sztycy z ramy oznacza jej piekne
porysowanie, co przy dobrych sztycach za kilka stow boli tak samo jak wielka
rysa przez caly samochod...

Rower to ja tez upycham do malego miejskiego wypierdka, ale w zyciu nie
nazwal bym tego bezproblemowoscia. Bagaznik na dachu czy klapie po prostu
rzadzi, przy odrobinie wprawy mozna zejsc z czasem montazu <60 sekund, i
rower moze byc caly zasyfiony blotem wszelakim, jezeli ktos chce wozic
BEZPROBLEMOWO dwie wielkie zjazdowki to ma wybor albo bagaznik na dach/klape
albo vana.

Kilkanascie razy w roku jezdze na zawody z rowerami (zdarzalo sie ze z trzema
i trzy osoby w srodku), wiec o jego transporcie wiem praktycznie wszystko ;)
Gdybym musial jezdzic swoim samochodem segmentu B z rowerem w srodku to bym
wolal milion razy sierre kombi z lpg w tej samej cenie.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

36 Data: Czerwiec 17 2009 15:26:50
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Maciek 

Z odkreceniem kol i sztycy 1 rower
wchodzi do bagaznika-wszystko upychane do Escorta hatchback.

Ale to nie spelnia warunku "bezproblemowo". Co innego otworzyc klape i
wrzucic caly rower do srodka bez dotykania czegokolwiek, a co innego odkrecac
...
rysa przez caly samochod...

Zostawmy ocene tej kwestii autorowi watku. Moze pewne rzeczy dla niego nie sa problematyczne jak dla Ciebie - jezeli miescil rowery jak napisal: bez wiekszych problemow w Almera N16 i jest ok to Vectra B tym bardziej sprosta jego potrzeba (z b.duzym prawdopodobienstwem, ze wrzuci do niej 2 rowery bez problemu i bez sciagania kolek;).

Maciek

37 Data: Czerwiec 19 2009 22:37:53
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Solar 

xs pisze:

Autor ma zjazdowke wiec ma na pewno tarczowki tylko pytanie czy w jego hydraulikach jest system auto regulacji odleglosci klockow od tarczy, bo jak nie ma, to wlozenie przedniego kola tak zeby klocki nie ocieraly o tarcze wiaze sie z milionem przeklenstw. Wyciaganie sztycy z ramy oznacza jej piekne porysowanie, co przy dobrych sztycach za kilka stow boli tak samo jak wielka rysa przez caly samochod...

We wszystkich hydraulikach klocki ustawiają się same, podobnie, jak w samochodzie. W rowerach zjazdowych czy enduro rysy są na porządku dziennym, a sztyca ruszana jest kilka razy podczas jednej jazdy. :)
Co do pakowania, co kto lubi - mi zapakowanie np. 3 roweroosób do Felicji zajmuje kilka minut. :)
http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0907/imagepages/image40.html
Do Partnera pakuję się jeszcze szybciej. I w ogóle nie myślę o bagażniku dachowym.

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424

"Religia jest dla ludzi bez rozumu."
                                     Józef Piłsudski

38 Data: Czerwiec 16 2009 22:40:42
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor:

Pomożecie w wyborze Auta Idealnego?

Budżet: ok. 20 tys.
(ew. ciut więcej, jeśli naprawdę warto)

Kilka założeń:
1) Główne przeznaczenie to wyjazdy rowerowe - musi być możliwość wożenia z
tyłu (w środku) dwóch rowerów (zjazdowych = dużych gabarytowo). Z
doświadczenia wiem, że dobre w tym celu są już kompaktowe hatchbacki.
Odpadają sedany i coupe. Auto będzie też używane na codzień w mieście, więc
vany raczej też (chyba że jakieś niezbyt duże, typu Zafira).
2) Tanie w utrzymaniu - w miarę bezawaryjne, tanie części, niskie spalanie.
W związku z tym może LPG albo diesel?
3) Nie francuskie, nie Fiat.

a Polonez może być?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

39 Data: Czerwiec 17 2009 00:16:45
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: ąćęłńóśźż 

Truck najlepiej.
JaC


-- -- -

a Polonez może być?

40 Data: Czerwiec 17 2009 01:10:54
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Michał 

Kilka założeń:
1) Główne przeznaczenie to wyjazdy rowerowe - musi być możliwość wożenia z
tyłu (w środku) dwóch rowerów (zjazdowych = dużych gabarytowo). Z
doświadczenia wiem, że dobre w tym celu są już kompaktowe hatchbacki.
Odpadają sedany i coupe. Auto będzie też używane na codzień w mieście, więc
vany raczej też (chyba że jakieś niezbyt duże, typu Zafira).
2) Tanie w utrzymaniu - w miarę bezawaryjne, tanie części, niskie spalanie.
W związku z tym może LPG albo diesel?
3) Nie francuskie, nie Fiat.

francuskie:

testowałem w safrane, 2 tak na upartego wejdą (auto troche krodkie 4.8m)
wyciaga się to 20 sekund, wkłada ze 40.

w pionie nie ma szans, auto duzo głosniejsze po złożeniu siedzeń
(bagarznik ma gorsze wyciszenie), pewnie gdyby było kombi i miało z 5.2
metra to było by wygodniej.

a z nie na f, to jakiś opel miał bagarznik i guzik do wysuwania na reklamie :)


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

41 Data: Czerwiec 17 2009 07:54:17
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: omega_fan 


"Wooyek"  wrote in message

Pomożecie w wyborze Auta Idealnego?

Budżet: ok. 20 tys.
(ew. ciut więcej, jeśli naprawdę warto)

O, to Fiat Marea Weekend, kupisz za 13 a reszta na jakies naprawy i paliwo
na rok czasu.

Kilka założeń:
1) Główne przeznaczenie to wyjazdy rowerowe - musi być możliwość wożenia z
tyłu (w środku) dwóch rowerów (zjazdowych = dużych gabarytowo). Z
doświadczenia wiem, że dobre w tym celu są już kompaktowe hatchbacki.

Fiat Marea Weekend wypisz wymaluj.

Odpadają sedany i coupe. Auto będzie też używane na codzień w mieście,
więc vany raczej też (chyba że jakieś niezbyt duże, typu Zafira).

Idealnie pasuje Fiat Marea Weekend.

2) Tanie w utrzymaniu - w miarę bezawaryjne, tanie części, niskie
spalanie.

Fiat Marea Weekend!

W związku z tym może LPG albo diesel?

Fiat Marea Weekend JTD!

3) Nie francuskie, nie Fiat.

ROTFL.
Nie ma to jak uprzedzenia.

42 Data: Czerwiec 17 2009 09:35:38
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Wooyek 

> 3) Nie francuskie, nie Fiat.

ROTFL.
Nie ma to jak uprzedzenia.

A Ty wydałbyś całe oszczędności auto, które Ci się ni cholery nie podoba, nawet jeśli teoretycznie spełniało by Twoje kryteria?
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

43 Data: Czerwiec 17 2009 09:40:52
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Wooyek pisze:

> 3) Nie francuskie, nie Fiat.

ROTFL.
Nie ma to jak uprzedzenia.

A Ty wydałbyś całe oszczędności auto, które Ci się ni cholery nie podoba, nawet jeśli teoretycznie spełniało by Twoje kryteria?

Po pierwse nie wydalbym wszystkich oszczednosci na uzywane auto

44 Data: Czerwiec 17 2009 00:51:42
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Piotr Cz 

Jeśli uważacie, że v40 to maluch to w takim razie tylko van.
Ja zapakowałem do Escorta mk7 dwa rowery mtb (oczywiście ze zdjętymi
kołami z przodu) i uporałem się z tym sam w jakieś 7 minut, dlatego
nie uważam volviaka za malucha ;p
Jeśli van, to moje propozycje:
opel zafira (podawałem wcześniej)
opel sintra
vw sharan
ford galaxy
W tych samochodach rower powinien bez problemu wejść pionowo w
bagażniku. W berlingo wchodzi dwa mtb i jeden dziecięcy, a te co
podałem mają chyba porównywalne bagażniki do berlingo ;]

45 Data: Czerwiec 17 2009 10:02:17
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Piotr Cz pisze:

Jeśli uważacie, że v40 to maluch to w takim razie tylko van.
Ja zapakowałem do Escorta mk7 dwa rowery mtb (oczywiście ze zdjętymi
kołami z przodu) i uporałem się z tym sam w jakieś 7 minut, dlatego
nie uważam volviaka za malucha ;p

Moj kolega do wozenia rowerow kupil Volvo V70, wczesniej mial Mazde6 (HB) i tez dawal rade 2 rowery wcisnac

46 Data: Czerwiec 17 2009 14:18:25
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Vlad The Ripper 

Kilka założeń:
1) Główne przeznaczenie to wyjazdy rowerowe - musi być możliwość wożenia z
tyłu (w środku) dwóch rowerów (zjazdowych = dużych gabarytowo). Z
doświadczenia wiem, że dobre w tym celu są już kompaktowe hatchbacki.
Odpadają sedany i coupe. Auto będzie też używane na codzień w mieście,
więc vany raczej też (chyba że jakieś niezbyt duże, typu Zafira).

A po co tak komplikować? Nie lepiej dołożyć do auta hak, lub kupić od razu z
hakiem i dokupić bagażnik na hak? I w tym przypadku istotnie hatchback
wypada najlepiej, bo rowery są w cieniu aerodynamicznym i prawie nie wpływa
to na zwiększenie spalania. U mnie się sprawdza. Wkładanie i zdejmowanie
rowerów jest naprawdę szybkie i bezproblemowe. Ceny bagażników zaczynaja się
od 200 zł, a te hiper wypasione to za jakieś 1500 idzie dostać.

2) Tanie w utrzymaniu - w miarę bezawaryjne, tanie części, niskie
spalanie. W związku z tym może LPG albo diesel?
3) Nie francuskie, nie Fiat.

Wstępnie moją uwagę przyciągnęły:
- Opel Astra II
- Opel Zafira
- Ford Focus I
- Nissan Almera N16
Jeśli uważacie, że krótyś z tych typów jest trafiony, to na jaki silnik
najlepiej było by się zdecydować?

Ja z tego wziąłbym almerę. Najlepiej 2,2 DI (silnik nissana) lub benzyniak
1,5 (podobno gaz nieźle toleruje). Jak inni cię uświadomili, nissan to taki
lepszy renault, ale w dzisiejszych czasach to kraj pochodzenia marki nie ma
już większego znaczenia. Dla przykładu Volvo i mazda to takie lepsze fordy,
a ford swego czasu miał, a pewnie i ma sporo części wspólnych  z PSA.

47 Data: Czerwiec 17 2009 14:28:54
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: cztery 

A po co tak komplikować? Nie lepiej dołożyć do auta hak, lub kupić od razu z hakiem i dokupić bagażnik na hak? I w tym przypadku istotnie hatchback wypada najlepiej, bo rowery są w cieniu aerodynamicznym i prawie nie wpływa to na zwiększenie spalania.

Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest wycieraczka tylnej szyby ?

48 Data: Czerwiec 17 2009 15:09:55
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Marcin Luty 


Użytkownik "cztery" <raztrzy@dwa> napisał w wiadomości

A po co tak komplikować? Nie lepiej dołożyć do auta hak, lub kupić od
razu z hakiem i dokupić bagażnik na hak? I w tym przypadku istotnie
hatchback wypada najlepiej, bo rowery są w cieniu aerodynamicznym i
prawie nie wpływa to na zwiększenie spalania.

Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest
wycieraczka tylnej szyby ?

Pewnie do usuwania wody/sniegu :-)
Hatchbacki rowniez czasem stoja w korkach w deszczu.

--
ml

49 Data: Czerwiec 17 2009 15:22:34
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: cztery 

Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest wycieraczka tylnej szyby ?

Pewnie do usuwania wody/sniegu :-)
Hatchbacki rowniez czasem stoja w korkach w deszczu.

Sedany nie stoja ? A praktycznie zaden takiej wycieraczki nie posiada.
Cien areodyamiczny w hatchbacku na pewno nie jest zaraz za tylna klapa gdzie montuje sie bagaznik rowerowy na hak.

50 Data: Czerwiec 17 2009 13:28:04
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 17.06.2009 cztery <raztrzy@dwa> napisał/a:

Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest
wycieraczka tylnej szyby ?

Pewnie do usuwania wody/sniegu :-)
Hatchbacki rowniez czasem stoja w korkach w deszczu.

Sedany nie stoja ? A praktycznie zaden takiej wycieraczki nie posiada.
Cien areodyamiczny w hatchbacku na pewno nie jest zaraz za tylna klapa gdzie
montuje sie bagaznik rowerowy na hak.

Widziałeś kiedyś po trasie uwalony tył sedana a kombi? Na sedana wystarczy
podgrzewanie, nie trzeba machać.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

51 Data: Czerwiec 17 2009 16:08:01
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Marcin Luty 


Użytkownik "cztery" <raztrzy@dwa> napisał w wiadomości

Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest
wycieraczka tylnej szyby ?

Pewnie do usuwania wody/sniegu :-)
Hatchbacki rowniez czasem stoja w korkach w deszczu.

Sedany nie stoja ? A praktycznie zaden takiej wycieraczki nie posiada.
Cien areodyamiczny w hatchbacku na pewno nie jest zaraz za tylna klapa
gdzie montuje sie bagaznik rowerowy na hak.

Niektore maja w opcji. Jest duzo niby sedanow bedacych w rzeczywistosci
hatchbackami (czy liftbackami, nawet nie wiem jaka jest roznica) ale z
wyraznie wyodrebnionym kufrem, np Xantia, C5, Octavia. Do wszystkich tych
aut w opcji jest/byla dostepna wycieraczka z tylu.
Pewnie dlatego w opcji, ze tylna szyba raczej sie nie brudzi ale pomaga na
zwiekszenie widocznosci przy wolnej jezdzie w deszczu no i w zimie. Do tego
glownie sluzyla mi tylna wycieraczka w Xantii - szyba w ogole sie brudzila
ale po opadach sniegu wlaczalo sie na chwile ogrzewanie tylnej szyby i po
parunastu sekundach machniecie wycieraczka sciagalo snieg z szyby. Lepsze to
niz skrobanie po delikatnej przeciez szybie...

--
ml

53 Data: Czerwiec 19 2009 20:29:01
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Uncle Pete 

- Ford Focus I

Do FF I kombi po złożeniu tylnej kanapy prawie na styk wchodzi rower 28". ZTCW zjazdowe są krótsze, więc się zmieszczą. Samochód nie jest specjalnie awaryjny, trafiają się specyficzne "fokusowe" usterki, które z reguły nie są uciążliwe (poza rdzewiejącymi drzwiami, zale nie każdy tego doświadcza). Z Twojego punktu widzenia wadą FFI w wersji benzyna byłoby duże spalanie w mieście.

Piotr

54 Data: Czerwiec 19 2009 22:41:58
Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Autor: Solar 

Wooyek pisze:

3) Nie francuskie, nie Fiat.

Gdyby nie to, to może opchnął bym Ci swojego Peugeota Partnera. :)

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424
"Nie kupuj książek bez uprzedniego zasięgnięcia rady osób pobożnych, dobrze zorientowanych. Mógłbyś kupić rzecz bezużyteczną albo zgoła szkodliwą."
                                   św. Escriva de Balaguer y Albas

Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?



Grupy dyskusyjne