Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
1 | Data: Czerwiec 16 2009 19:07:58 |
Temat: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | |
Autor: Wooyek | Pomożecie w wyborze Auta Idealnego? 2 |
Data: Czerwiec 16 2009 19:10:21 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Jakub Jewuła | Wstępnie moją uwagę przyciągnęły: Chodzi o takie rowerki z czterema kolami dla dzieci? Obawiam sie ze w przypadku w/w aut bedziesz mial powazne problemy z wlozeniem roweru do srodka. Nie mowiac o dwoch. q 3 |
Data: Czerwiec 16 2009 19:21:56 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Jakub Jewuła pisze: - Opel Astra II Do 307 rower wchodzil do kabiny (po zlozeniu siedzen), do Almery Tino tez... 4 |
Data: Czerwiec 16 2009 19:49:49 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Wooyek | > Wstępnie moją uwagę przyciągnęły: Do Almery 2 wchodziły bez większych problemów po wyjęciu przedniego koła. -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // 5 |
Data: Czerwiec 16 2009 19:09:38 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Wooyek pisze: 3) Nie francuskie, nie Fiat.i - Nissan Almera N16 stoja w sprzecznosci... 6 |
Data: Czerwiec 16 2009 22:38:31 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: | Wooyek pisze: Japoński, nie fiat. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 7 |
Data: Czerwiec 16 2009 22:44:20 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | pisze: 3) Nie francuskie, nie Fiat.i "nie francuskie" i "Nissan Almera N16" teraz jasniej? 8 |
Data: Czerwiec 16 2009 23:39:30 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: | pisze: to Nissan Almera N16 nie jest produkowany przez japoński koncern Nissan Motor Co. Ltd. ? -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 9 |
Data: Czerwiec 16 2009 22:01:10 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 16 Jun 2009 23:39:30 +0200, to Nissan Almera N16 nie jest produkowany przez japoński koncern Nissan Motor 1. Był. 2. Z kim Nissan jest powiązany finansowo i ma wspólne platformy? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 10 |
Data: Czerwiec 17 2009 00:24:14 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Stefan Szczygielski | Robert Rędziak wrote: On Tue, 16 Jun 2009 23:39:30 +0200, wrote: Nissan Almera N16 jest hm.. W zasadzie Renaultem. S. 11 |
Data: Czerwiec 16 2009 19:48:18 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Pan Piskorz | 3) Nie francuskie, nie Fiat. kretyńskie założenie, bo: 1) Akurat Włosi i Francuzi od zawsze produkowali najciekawsze auta, a to co teraz prezentuje Fiat, w epoce szmelcu i plastiku, to jest I liga, 2) Unifikacja jest tak daleko posunięta, że te same silniki i płyty podłogowe są w autach teoretycznie reprezentujących zupełnie inne religie P. 12 |
Data: Czerwiec 16 2009 19:54:57 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Wooyek | > 3) Nie francuskie, nie Fiat. Kretyńskie to jest założenie, że wszyscy oceniają auta według podobnych kryteriów - mi francuskie i włoskie auta po prostu nie odpowiadają, poza tym fatalne zdanie ma o nich serwis, w którym auto będzie serwisowane. 2) Unifikacja jest tak daleko posunięta, że te same silniki i Dlatego pytam fachowców tutaj, na grupie, żeby pozanać typy naprawdę warte uwagi. Może coś zaproponujesz? -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // 13 |
Data: Czerwiec 16 2009 20:03:57 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Pan Piskorz | fatalne zdanie ma o nich serwis, w którym auto będzie serwisowane. nie słyszałem złej opinii nt. fiatów stilo i bravo ostatniego (IMHO to wyjątkowo atrakcyjna propozycja), stilo ma wersję kombi - ładną wzorniczo i pojemną Może coś zaproponujesz? skora roomster - jest chyna w ofercie jakiś uchwyt do dwóch rowerów wewnątrz, auto bardzo fajnie się prowadzi, jeżdziłem wersją 1,6 benzynową, w ofercie była (lub jest) wersja "Biker" - z jakimiś gadżetami ekstra dla rowerzystów P. 14 |
Data: Czerwiec 16 2009 20:09:52 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Wooyek | > Może coś zaproponujesz? Za 20 tys. zł? w ofercie była (lub jest) wersja "Biker" - z jakimiś gadżetami ekstra Taa, z alufelgami i złotymi nitkami w wykończeniu wnętrza :| -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // 15 |
Data: Czerwiec 16 2009 21:36:59 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Maciek "Sołtys" | Pan Piskorz pisze: nie słyszałem złej opinii nt. fiatów stilo i bravo ostatniego (IMHO to wyjątkowo atrakcyjna propozycja), dlatego nawet Fiat zrezygnował z nazwy Stilo - następcy Bravo - jako synonimu kłopotów i powrócił do sprawdzonej "marki" Bravo -- Maciek "Sołtys" Kraków 16 |
Data: Czerwiec 16 2009 21:51:47 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Tue, 16 Jun 2009 21:36:59 +0200, "Maciek \"Sołtys\"" napisał(a): dlatego nawet Fiat zrezygnował z nazwy Stilo - następcy Bravo - jako Jakich konkretnie kłopotów poza problemem sprzedaży auta z wysoką ceną? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 17 |
Data: Czerwiec 16 2009 13:36:50 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Piotr Cz | On 16 Cze, 21:51, Borys Pogoreło wrote: Dnia Tue, 16 Jun 2009 21:36:59 +0200, "Maciek \"Sołtys\"" napisał(a): Jeżeli zamierzasz pakować rowery do samochodu to rozumiem, że zamierzasz jeździć w dalsze trasy, dlatego kup sobie jakiegoś combiaka lub microvana, żeby się nie umordować. Moje propozycje: volvo v40 opel zafira za 20 klocków znajdziesz w ładnym stanie z dobrym wyposażeniem coś po 2000 roku... 18 |
Data: Czerwiec 17 2009 00:15:38 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: ąćęłńóśźż | Powariowaliście wszyscy. Moje propozycje: 19 |
Data: Czerwiec 17 2009 01:25:05 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: AL | ąćęłńóśźż pisze: Powariowaliście wszyscy. do Picasso wchodzi na stojaka treking 28" - na kolach (wytrenowane w tym roku). sa (lub byly) do kupienia akcesoria do przewozu rowerow w srodku -- pozdr Adam (AL) TG 20 |
Data: Czerwiec 17 2009 10:01:27 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Wooyek | Powariowaliście wszyscy. Widzę, że coponiektórzy nie doczytali, więc przypomnę, że: "Auto będzie też używane na codzień w mieście, więc vany raczej odpadają" oraz: "Z doświadczenia wiem, że dobre w tym celu [wożenia rowerów] są już kompaktowe hatchbacki." Rowerów nie wożę do parku pod miastem, tylko minimum kilkadziesiąt km w góry - więc parę minut, jakie trzeba poświęcić na zdjęcie przedniego koła naprawdę nie jest problemem. W ten sposób z powodzeniem woziłem 2 rowery z Almerze N16, a teraz w nowym Civicu. W tym ostatnim, jakby się uprzeć to weszły by i bez wyjmowania koła, więc w jakimś kompaktowym kombi (Astra II, Focus) też pewnie było by to możliwe. Nie wiem, co się tak niektórzy uparli, że rowery trzeba wozić pionowo - są wtedy mniej stabilne i bardziej się o siebie ocierają (woziliśmy tak w Galaxy i 307 SW). Czas zaoszczędzony na zdejmowaniu kół (chociaż w 307 też trzeba było zdjąć) trzeba poświęcić na precyzyjne dopasowywanie do siebie rowerów ("gdzie wcisnąć te pedały???") i mocowanie ich taśmami. Myślałem o Zafirze, ale to kawał auta, więc eksploatacja będzie droższa od np. Astry II. Poza tym do Galaxy nasze rowery (przypomnę, zjazdowe => wyższe od jakichkolwiek innych) ledwo wchodziły na styk, więc mam wątpliwości co do mniejszych vanów... -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // 21 |
Data: Czerwiec 17 2009 10:30:00 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: ąćęłńóśźż | Problem to jest nie wyjechać, ale wrócić: jak zapakaować usr...e błotem rowery do środka auta. Rowerów nie wożę do parku pod miastem, tylko minimum kilkadziesiąt km w góry - więc parę minut, jakie trzeba poświęcić na zdjęcie przedniego koła naprawdę nie jest problemem. 22 |
Data: Czerwiec 17 2009 14:44:24 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Wooyek | Problem to jest nie wyjechać, ale wrócić: jak zapakaować usr...e Masz rację, ale porządny bagażnik zewnętrzny (tzn. platforma na hak + hak), który podoła rowerom ważącym po ~20kg to duży wydatek, który na razie odkładam na przyszłość. -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // 23 |
Data: Czerwiec 18 2009 21:49:43 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Jan Srzednicki | On 2009-06-17, Wooyek wrote: Problem to jest nie wyjechać, ale wrócić: jak zapakaować usr...e Nie przesadzasz? Chcesz kupić auto z budżetem 20kPLN, a sępisz 1500PLN na hak i przyzwoity bagażnik z nośnością 45kg (proste Thule platformowe)? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ 25 |
Data: Czerwiec 18 2009 00:41:24 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: rzymo | On 17 Cze, 10:01, "Wooyek" wrote: Rowerów nie wożę do parku pod miastem, tylko minimum kilkadziesiąt km w Skoro godzisz się ze zdejmowaniem przedniego koła (mi by się nie chciało, zwłaszcza że mocowanie piasty to nie zwykły zacisk) to taka propozycja - Honda Jazz. Jechałem jako pasażer, po złożeniu tylnych siedzień bez problemu weszły rowery (do XC, ramy 17-19") ze zdjętymi przednimi kołami, podróżowały w pozycji pionowej. Bagażnik jest wysoki, więc nie ma problemu z wysokością rowerów. Na szerokość wchodzą 4 sztuki, a przy odrobinie kreatywności można zapewne upchać więcej ;) Jeśli chcesz przewozić rowery w poziomie i ze zdjętymi przednimi kołami, to właściwie dowolne kombi się spisze. 26 |
Data: Czerwiec 17 2009 01:23:09 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: AL | Piotr Cz pisze: On 16 Cze, 21:51, Borys Pogoreło wrote: hehe v40 - ten maluch? - toz to ledwo ciut wieksze od Fabii :) opel zafira to juz lepiej -- pozdr Adam (AL) TG 27 |
Data: Czerwiec 16 2009 13:47:15 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: yos | On 16 Cze, 21:36, "Maciek \"Sołtys\"" wrote: dlatego nawet Fiat zrezygnował z nazwy Stilo - następcy Bravo - jako Ciekawe dlaczego Toyota zrezygnowała z nazwy Corolla? Może za bardzo kojarzyła się z Misiem Coralgolem? :) -- yos 28 |
Data: Czerwiec 17 2009 00:24:26 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: czak norris | Użytkownik "yos" napisał w wiadomości Ciekawe dlaczego Toyota zrezygnowała z nazwy Corolla? Kiedy niby? -- pozdrawiam, z półobrotu ;-) 29 |
Data: Czerwiec 16 2009 20:49:32 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: CeSaR | poza tym fatalne zdanie ma o nich serwis, w którym auto będzie serwisowane. Dlatego pytam fachowców tutaj, na grupie, żeby pozanać typy naprawdę warte uwagi. Czemu uważasz że tutaj są inni fachowcy niż ci w serwisie, w którym auto będzie serwisowane? C 30 |
Data: Czerwiec 16 2009 13:57:20 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: yos | On 16 Cze, 19:54, "Wooyek" wrote: mi francuskie i włoskie auta po prostu nie odpowiadają, poza tym Ja tam jeżdżę Xsarą Picasso (z której czasem wywalam siedzenia i wrzucam rowerek, albo montuję bagażnik na tylną klapę). Noo, ale to francuz pełną gębą. Co prawda mój egzemplarz ma już nastukane 360 tys km i śmiga nadal, ale gdybym go serwisował w pewnych warsztatach (w tych co mają fatalne zdanie o autach na F), to nie przejechałbym nawet połowy z tego. :) -- yos 31 |
Data: Czerwiec 16 2009 21:38:08 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Bialy | Wooyek napisal/a: 32 |
Data: Czerwiec 16 2009 20:56:45 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: xs | Bialy napisał(a): Od siebie dorzucę niezbyt oryginalne trzy grosze: Opel Vectra B? Zarówno To ja chyba zyje w innym swiecie gdzie wszystko ma inne wymiary. Ciekawe jak maja wejsc do Vectry B bezproblemowo dwa rowery, skoro do Audi A6 Avant bezproblemowo (bez odkrecania kol, sztycy z siodelkiem czy uwazania zeby czyms nie zahaczyc) wchodzi JEDNA szosowka, ktora przy sprzecie do DH jest zajebiscie kompaktowa w rozmiarach (chociazby z racji szerokosci kierownicy). Z MTB (20" rama) juz trzeba kombinowac (uwazac zeby rogami nie zahaczyc), a gdzie Vectrze B do A6-tki i gdzie jednemu rowerowi do dwoch... Jedynym samochodem do ktorego na prawde bezproblemowo wchodza rowery (na stojaco) sa vany, do np. Galaxy wchodza dwa mtb, trzy torby i 3 osoby bez zajakniecia. Szosowki pewnie da sie tam upchnac 3 w calosci... -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 33 |
Data: Czerwiec 17 2009 01:28:48 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Bialy | xs napisal/a: 34 |
Data: Czerwiec 17 2009 11:57:11 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Maciek | a gdzie Vectrze B do A6-tki i gdzie jednemu rowerowi do dwoch... / 2 rowery na lezaco po zlozeniu kanapy, bez odkrecania kol, jedna rama 19.5", druga nie pamietam ale nie mniejsza. Z odkreceniem kol i sztycy 1 rower wchodzi do bagaznika-wszystko upychane do Escorta hatchback. Co prawda troche zabawy jest z wkladaniem/wyciaganiem/zabezpieczeniem jednak da sie a gdzie tam Escort-owi do takiej samej wersji Vectry B ;) Maciek 35 |
Data: Czerwiec 17 2009 11:42:18 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: xs | Maciek napisał(a): Z odkreceniem kol i sztycy 1 rower Ale to nie spelnia warunku "bezproblemowo". Co innego otworzyc klape i wrzucic caly rower do srodka bez dotykania czegokolwiek, a co innego odkrecac od niego elementy skladowe. Zdjecie przedniego kola przy v-kach z szufladkami i dobrymi klockami oraz przy oponie >2.1" wiaze sie z koniecznoscia spuszczania powietrza z kola zeby opona przeszla miedzy klockami hamulcowymi. Autor ma zjazdowke wiec ma na pewno tarczowki tylko pytanie czy w jego hydraulikach jest system auto regulacji odleglosci klockow od tarczy, bo jak nie ma, to wlozenie przedniego kola tak zeby klocki nie ocieraly o tarcze wiaze sie z milionem przeklenstw. Wyciaganie sztycy z ramy oznacza jej piekne porysowanie, co przy dobrych sztycach za kilka stow boli tak samo jak wielka rysa przez caly samochod... Rower to ja tez upycham do malego miejskiego wypierdka, ale w zyciu nie nazwal bym tego bezproblemowoscia. Bagaznik na dachu czy klapie po prostu rzadzi, przy odrobinie wprawy mozna zejsc z czasem montazu <60 sekund, i rower moze byc caly zasyfiony blotem wszelakim, jezeli ktos chce wozic BEZPROBLEMOWO dwie wielkie zjazdowki to ma wybor albo bagaznik na dach/klape albo vana. Kilkanascie razy w roku jezdze na zawody z rowerami (zdarzalo sie ze z trzema i trzy osoby w srodku), wiec o jego transporcie wiem praktycznie wszystko ;) Gdybym musial jezdzic swoim samochodem segmentu B z rowerem w srodku to bym wolal milion razy sierre kombi z lpg w tej samej cenie. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 36 |
Data: Czerwiec 17 2009 15:26:50 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Maciek | Z odkreceniem kol i sztycy 1 rower Zostawmy ocene tej kwestii autorowi watku. Moze pewne rzeczy dla niego nie sa problematyczne jak dla Ciebie - jezeli miescil rowery jak napisal: bez wiekszych problemow w Almera N16 i jest ok to Vectra B tym bardziej sprosta jego potrzeba (z b.duzym prawdopodobienstwem, ze wrzuci do niej 2 rowery bez problemu i bez sciagania kolek;). Maciek 37 |
Data: Czerwiec 19 2009 22:37:53 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Solar | xs pisze: Autor ma zjazdowke wiec ma na pewno tarczowki tylko pytanie czy w jego hydraulikach jest system auto regulacji odleglosci klockow od tarczy, bo jak nie ma, to wlozenie przedniego kola tak zeby klocki nie ocieraly o tarcze wiaze sie z milionem przeklenstw. Wyciaganie sztycy z ramy oznacza jej piekne porysowanie, co przy dobrych sztycach za kilka stow boli tak samo jak wielka rysa przez caly samochod... We wszystkich hydraulikach klocki ustawiają się same, podobnie, jak w samochodzie. W rowerach zjazdowych czy enduro rysy są na porządku dziennym, a sztyca ruszana jest kilka razy podczas jednej jazdy. :) Co do pakowania, co kto lubi - mi zapakowanie np. 3 roweroosób do Felicji zajmuje kilka minut. :) http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0907/imagepages/image40.html Do Partnera pakuję się jeszcze szybciej. I w ogóle nie myślę o bagażniku dachowym. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Religia jest dla ludzi bez rozumu." Józef Piłsudski 38 |
Data: Czerwiec 16 2009 22:40:42 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: | Pomożecie w wyborze Auta Idealnego? a Polonez może być? -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 39 |
Data: Czerwiec 17 2009 00:16:45 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: ąćęłńóśźż | Truck najlepiej. a Polonez może być? 40 |
Data: Czerwiec 17 2009 01:10:54 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Michał | Kilka założeń: francuskie: testowałem w safrane, 2 tak na upartego wejdą (auto troche krodkie 4.8m) wyciaga się to 20 sekund, wkłada ze 40. w pionie nie ma szans, auto duzo głosniejsze po złożeniu siedzeń (bagarznik ma gorsze wyciszenie), pewnie gdyby było kombi i miało z 5.2 metra to było by wygodniej. a z nie na f, to jakiś opel miał bagarznik i guzik do wysuwania na reklamie :) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 41 |
Data: Czerwiec 17 2009 07:54:17 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: omega_fan |
Pomożecie w wyborze Auta Idealnego? O, to Fiat Marea Weekend, kupisz za 13 a reszta na jakies naprawy i paliwo na rok czasu. Kilka założeń: Fiat Marea Weekend wypisz wymaluj. Odpadają sedany i coupe. Auto będzie też używane na codzień w mieście, Idealnie pasuje Fiat Marea Weekend. 2) Tanie w utrzymaniu - w miarę bezawaryjne, tanie części, niskie Fiat Marea Weekend! W związku z tym może LPG albo diesel? Fiat Marea Weekend JTD! 3) Nie francuskie, nie Fiat. ROTFL. Nie ma to jak uprzedzenia. 42 |
Data: Czerwiec 17 2009 09:35:38 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Wooyek | > 3) Nie francuskie, nie Fiat. A Ty wydałbyś całe oszczędności auto, które Ci się ni cholery nie podoba, nawet jeśli teoretycznie spełniało by Twoje kryteria? -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // 43 |
Data: Czerwiec 17 2009 09:40:52 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Wooyek pisze: > 3) Nie francuskie, nie Fiat. Po pierwse nie wydalbym wszystkich oszczednosci na uzywane auto 44 |
Data: Czerwiec 17 2009 00:51:42 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Piotr Cz | Jeśli uważacie, że v40 to maluch to w takim razie tylko van. 45 |
Data: Czerwiec 17 2009 10:02:17 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Piotr Cz pisze: Jeśli uważacie, że v40 to maluch to w takim razie tylko van. Moj kolega do wozenia rowerow kupil Volvo V70, wczesniej mial Mazde6 (HB) i tez dawal rade 2 rowery wcisnac 46 |
Data: Czerwiec 17 2009 14:18:25 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Vlad The Ripper | Kilka założeń: A po co tak komplikować? Nie lepiej dołożyć do auta hak, lub kupić od razu z hakiem i dokupić bagażnik na hak? I w tym przypadku istotnie hatchback wypada najlepiej, bo rowery są w cieniu aerodynamicznym i prawie nie wpływa to na zwiększenie spalania. U mnie się sprawdza. Wkładanie i zdejmowanie rowerów jest naprawdę szybkie i bezproblemowe. Ceny bagażników zaczynaja się od 200 zł, a te hiper wypasione to za jakieś 1500 idzie dostać. 2) Tanie w utrzymaniu - w miarę bezawaryjne, tanie części, niskie Ja z tego wziąłbym almerę. Najlepiej 2,2 DI (silnik nissana) lub benzyniak 1,5 (podobno gaz nieźle toleruje). Jak inni cię uświadomili, nissan to taki lepszy renault, ale w dzisiejszych czasach to kraj pochodzenia marki nie ma już większego znaczenia. Dla przykładu Volvo i mazda to takie lepsze fordy, a ford swego czasu miał, a pewnie i ma sporo części wspólnych z PSA. 47 |
Data: Czerwiec 17 2009 14:28:54 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: cztery | A po co tak komplikować? Nie lepiej dołożyć do auta hak, lub kupić od razu z hakiem i dokupić bagażnik na hak? I w tym przypadku istotnie hatchback wypada najlepiej, bo rowery są w cieniu aerodynamicznym i prawie nie wpływa to na zwiększenie spalania. Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest wycieraczka tylnej szyby ? 48 |
Data: Czerwiec 17 2009 15:09:55 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Marcin Luty |
A po co tak komplikować? Nie lepiej dołożyć do auta hak, lub kupić od Pewnie do usuwania wody/sniegu :-) Hatchbacki rowniez czasem stoja w korkach w deszczu. -- ml 49 |
Data: Czerwiec 17 2009 15:22:34 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: cztery | Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest wycieraczka tylnej szyby ? Sedany nie stoja ? A praktycznie zaden takiej wycieraczki nie posiada. Cien areodyamiczny w hatchbacku na pewno nie jest zaraz za tylna klapa gdzie montuje sie bagaznik rowerowy na hak. 50 |
Data: Czerwiec 17 2009 13:28:04 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 17.06.2009 cztery <raztrzy@dwa> napisał/a: Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest Widziałeś kiedyś po trasie uwalony tył sedana a kombi? Na sedana wystarczy podgrzewanie, nie trzeba machać. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 51 |
Data: Czerwiec 17 2009 16:08:01 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Marcin Luty |
Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest Niektore maja w opcji. Jest duzo niby sedanow bedacych w rzeczywistosci hatchbackami (czy liftbackami, nawet nie wiem jaka jest roznica) ale z wyraznie wyodrebnionym kufrem, np Xantia, C5, Octavia. Do wszystkich tych aut w opcji jest/byla dostepna wycieraczka z tylu. Pewnie dlatego w opcji, ze tylna szyba raczej sie nie brudzi ale pomaga na zwiekszenie widocznosci przy wolnej jezdzie w deszczu no i w zimie. Do tego glownie sluzyla mi tylna wycieraczka w Xantii - szyba w ogole sie brudzila ale po opadach sniegu wlaczalo sie na chwile ogrzewanie tylnej szyby i po parunastu sekundach machniecie wycieraczka sciagalo snieg z szyby. Lepsze to niz skrobanie po delikatnej przeciez szybie... -- ml 53 |
Data: Czerwiec 19 2009 20:29:01 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Uncle Pete | - Ford Focus I Do FF I kombi po złożeniu tylnej kanapy prawie na styk wchodzi rower 28". ZTCW zjazdowe są krótsze, więc się zmieszczą. Samochód nie jest specjalnie awaryjny, trafiają się specyficzne "fokusowe" usterki, które z reguły nie są uciążliwe (poza rdzewiejącymi drzwiami, zale nie każdy tego doświadcza). Z Twojego punktu widzenia wadą FFI w wersji benzyna byłoby duże spalanie w mieście. Piotr 54 |
Data: Czerwiec 19 2009 22:41:58 | Temat: Re: Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | Autor: Solar | Wooyek pisze: 3) Nie francuskie, nie Fiat. Gdyby nie to, to może opchnął bym Ci swojego Peugeota Partnera. :) -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Nie kupuj książek bez uprzedniego zasięgnięcia rady osób pobożnych, dobrze zorientowanych. Mógłbyś kupić rzecz bezużyteczną albo zgoła szkodliwą." św. Escriva de Balaguer y Albas |