Jakie opony na tył?
1 | Data: Sierpien 25 2009 06:19:32 |
Temat: Jakie opony na tył? | |
Autor: Piotr Cz | Witam! 2 |
Data: Sierpien 25 2009 15:23:51 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: Paul | Piotr Cz pisze: Witam! przecież to przednie koła się skręcają i one powinny mieć jak najlepszą przyczepność. 3 |
Data: Sierpien 25 2009 15:55:54 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: P.H. |
taaaaa jasne było już 100000000000000000x na grupie (drugi nieśmiertelny temat po światłach w dzień) 4 |
Data: Sierpien 25 2009 16:19:58 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: Paul | P.H. pisze:
mogło być i 1000000000000000000000000000000000000000000000000 razy, ale miszczowie z tej grupy praw fizyki nie zmienią. 5 |
Data: Sierpien 25 2009 17:01:04 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: Jakub Witkowski | Paul pisze: P.H. pisze: Sądzisz że nie znają jej również: - producenci aut - producenci opon - specjaliści z ADAC ? http://www.oponykozak.pl/porada,5,lepsze-opony-na-tyl http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,48297,3941512.html http://www.auto-swiat.pl/forum/forum.asp?Artykul=13365&Watek=905709&WatekStr=1&DA=170920062312&RewriteParam=Lepsze-opony-na-tyl- "Najgroźniejszą i najtrudniejszą do opanowania sytuacją jest silne i niespodziewane zarzucenie tyłu samochodu (lub nawet obrócenia wokół własnej osi) w przypadku hamowania na śliskiej nawierzchni lub w przypadku jazdy po łuku. Łatwo w takim przypadku utracić całkowitą kontrolę nad pojazdem. W przypadku poślizgu kół osi przedniej podczas przyspieszania lub hamowania ograniczona zostaje kierowalność pojazdu. Aby ją odzyskać wystarczy zmniejszyć nacisk na pedał hamulca lub przyspieszania. Z tego też względu producenci opon i samochodów zalecają montowanie nowych lub mniej zużytych opon zawsze na tylnej osi - niezależnie od tego, czy samochód posiada napęd na przednie, czy też tylne koła." -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 6 |
Data: Sierpien 25 2009 16:49:13 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: to | Jakub Witkowski wrote: "NajgroźniejszÄ i najtrudniejszÄ do opanowania sytuacjÄ jest silne i Ĺadna teoria, ale w praktyce to bzdura. JeĹli masz właĹciwie ustawiony fotel to jadÄ c po łuku czujesz "w plecach", że tył zaczyna odjeżdżaÄ i masz mnóstwo czasu na delikatnÄ kontrÄ, jeĹli natomiast stracisz przyczepnoć przodem to jest duża szansa, że zanim jÄ odzyskasz bÄdziesz już na przeciwnym pasie lub na drzewie. -- cokolwiek 7 |
Data: Sierpien 25 2009 22:12:21 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: scob |
Ładna teoria, ale w praktyce to bzdura. Jeśli masz właściwie ustawiony a twoja teroria ma zastosowanie raczej do obywateli, którzy przeżyli już z _jeden_ poślizg i dalej jeżdżą ;-). IMO do tych, co pytają "jakie opony gdzie" -już nie 8 |
Data: Sierpien 26 2009 17:49:31 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: J.F. | Użytkownik "scob" napisał w wiadomości Użytkownik "to" napisał w wiadomości Jeden poslizg to za malo :-( J. 9 |
Data: Sierpien 25 2009 16:41:43 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: J.F. | Użytkownik "Paul" napisał w wiadomości przecież to przednie koła się skręcają i one powinny mieć jak najlepszą Nie jest to takie proste niestety - jak przod bedzie trzymal, a tyl nie, to dlugo autem nie pojezdzisz. Ale przy mniej drastycznej roznicy przyczepnosci to jest zysk z lepszych kol na przodzie, szczegolnie w FWD. J. 10 |
Data: Sierpien 25 2009 16:50:11 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: to | J.F. wrote: Nie jest to takie proste niestety - jak przod bedzie trzymal, a tyl nie, Masz całkowitÄ racjÄ, dlatego właĹnie zaproponowałem kupno dwóch opon zimowych i wrzucenie ich na przód. -- cokolwiek 11 |
Data: Sierpien 26 2009 01:29:35 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: Tomasz Pyra | to pisze: Masz całkowitÄ racjÄ, dlatego właĹnie zaproponowałem kupno dwóch opon zimowych i wrzucenie ich na przód. Nie lepiej kupiÄ cztery DÄbicÄ Frigo w jakimĹ wÄ skim, tanim rozmiarze? To najtaĹsza zimówka i w sumie najlepsza opona na Ĺnieg z homologacjÄ drogowÄ jakÄ widziałem. 12 |
Data: Sierpien 27 2009 01:08:57 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: to | Tomasz Pyra wrote: To najtaĹsza zimówka i w sumie najlepsza opona na Ĺnieg z homologacjÄ Może i tak, ale ile u nas tego Ĺniegu? Taka opona nie bÄdzie raczej rewelacyjna w naszych typowych zimowych warunkach (trochÄ mokro, trochÄ sucho, trochÄ błota). -- cokolwiek 16 |
Data: Sierpien 27 2009 20:47:32 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: to | WIHEDCNF wrote: Pozwolisz, że jednak siÄ z toba nie zgodzÄ, ponieważ nic nie zastÄ pi Ale ja przecież nie mówiÄ, żeby nie zakładaÄ zimówek, tylko żeby nie zakładaÄ tych bardziej ekstremalnych i nie kombinowaÄ niepotrzebnie z mniejszym niż na lato rozmiarem. -- cokolwiek 18 |
Data: Sierpien 25 2009 15:59:07 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: 'Tom N' | Piotr Cz w Jak to zrobić? Przeczytać wątek "Nowe opony, gdzie założyć?" sprzed tygodnia. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 19 |
Data: Sierpien 25 2009 14:17:51 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: to | Piotr Cz wrote: Kupiłem niedawno samochód, z dwoma kompletami opon. 4x letnie i 2x JednÄ uniwersalna założyÄ na zapas, drugÄ schowaÄ, a na zimÄ dokupiÄ dwie podobne opony jak masz i założyÄ na przód, a stare daÄ na tył (o ile nie sÄ bardzo zużyte). -- cokolwiek 20 |
Data: Sierpien 25 2009 16:24:12 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: J.F. | Użytkownik "to" napisał w wiadomoĹci Piotr Cz wrote: A ja tam po poprzeniej zimie jestem dosc zadowolony z Debica Navigator. I koniec ze zmienianiem :-) J. 21 |
Data: Sierpien 26 2009 01:08:00 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: A ja tam po poprzeniej zimie jestem dosc zadowolony z Debica Navigator. Całkiem dobra... szutrówka ;) ZimÄ DÄbice Frigo bijÄ je na głowÄ. 22 |
Data: Sierpien 26 2009 09:49:06 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: J.F. | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoĹci J.F. pisze: No coz, zime w tym roku mielismy prawdziwa a nie mialem powodow do narzekania. Co prawda po raz pierwszy zakladalem lancuchy .. ale wczesniej nie jezdzilem przez przelecz Okraj :-) J. 23 |
Data: Sierpien 25 2009 16:34:27 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: radekp@konto.pl | 25 Aug 2009 16:17:51 +0200, w to Jedną uniwersalna założyć na zapas, drugą schować, a na zimę dokupić dwie Pozostaje mieć nadzieje, że nie posłucha tej "rady" :). 24 |
Data: Sierpien 25 2009 16:39:54 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: to | wrote: JednÄ uniwersalna założyÄ na zapas, drugÄ schowaÄ, a na zimÄ dokupiÄ Bo? W autoĹwiecie radzili inaczej? -- cokolwiek 25 |
Data: Sierpien 25 2009 18:52:55 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: radekp@konto.pl | 25 Aug 2009 18:39:54 +0200, w to wrote: Po twojemu to radzili w twoim auto światku... 26 |
Data: Sierpien 25 2009 17:03:26 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: to | wrote: Po twojemu to radzili w twoim auto Ĺwiatku... Ciekawe, że chyba każdy kto sprawdził w praktyce oba rozwiÄ zania pisze dokładnie to samo co ja... -- cokolwiek 27 |
Data: Sierpien 25 2009 16:39:54 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: xs | Piotr Cz napisał(a): Jak to zrobic? Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie konfiguracje na zamknietym torze, gdzie nawierzchnia wygladala 50% snieg / 30% wyslizgany snieg / 20% lod. Letnie przod / zimowe tyl: Dopiero po kilkunastu probach udalo sie w ogole ruszyc z miejsca (z dwojki), w miescie wystarczy minimalna gorka i zrobisz korek gigant. Jak juz sie udalo ruszyc, to kazdy zakret samochod jechal prosto, trzeba bylo sie trulac kilka km/h aby w ogole skrecic, hamowanie nie istnialo. Przy takiej konfiguracji albo staniesz na pierwszej gorce jak spadnie snieg, albo wjedziesz komus w dupe na swiatlach, bo na zakretach raczej kazdy bedzie zwalnial majac swiadomosc ultra podsterownosci. Zimowe przod / letnie tyl: Z ruszeniem nie bylo klopotow, aczkolwiek kazdy zakret wymagal zakladania lekkiej kontry, miejscami wystarczylo samo ujecie gazu zeby samochod przeistaczal sie w driftowoz, piekne boki ale bardzo latwo zrobic obrot. Hamowanie tez nie bylo jakims wiekszym klopotem. Mozna tak jezdzic, jednak trzeba bardzo uwazac na zakretach i na to co sie robi z pedalem gazu nawet na delikatnych lukach. W kazdym razie dla mnie jest to lepsza konfiguracja, mozna normalnie ruszac i hamowac, wystarczy jedynie byc czujnym i przygotowanym na kontrowanie dupy. Aczkolwiek ten problem nie bedzie zbyt wielki jak zakrety bedziemy pokonywac wooolnooo, jednostajnie trzymajac gaz. Zdecydowanie lepsza konfiguracja, ale nie dla kapeluchów i cipakow, czyli wiekszosci kierowcow w PL. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 28 |
Data: Sierpien 25 2009 19:09:23 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: J.F. | Użytkownik "xs" napisał w wiadomości Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie Hm, tyl powinien hamowac. Przy takiej konfiguracji Z tym ze caloroczne to nie sa wyjatkowo letnie opony i powinny sobie na sniegu dawac rade. Choc oczywiscie sprawdzenie przy pierwszym opadzie zalecane, bo potem moze byc za pozno. Zimowe przod / letnie tyl: Auto z ABS ? Mozna tak jezdzic, jednak I po wyjechaniu z toru tak jezdziles ? Bo droga nie tor, wyjechanie kawalek na sasiedni pas moze byc kosztowne :-) J. 29 |
Data: Sierpien 25 2009 23:05:43 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: WIHEDCNF |
Chyba jako jedyny z tutaj piszacych mialem okazje potestowac obie Zastanowiłeś się kiedyć dlaczego motocykle mają takie wieeeelkie tarcze hamulcowe z przodu (samochody zresztą również) a z tyłu takie prawie znikome? Przy takiej konfiguracji jak braknie wyobraźni, to ani ABS, ani TC, ani ESP nic nie pomoże, nie pomogą nawet świetne zimówki obojetnie gdzie założone Mozna tak jezdzic, jednak Zastanawiam sie co trzeba wyprawiać na drodze, żeby zarzucić tyłem na sąsiedni pas, chyba jeszcze tego nie widziałem, natomiast dość często widzę gości wjeżdżających komuś w tyłek bo brakło przyczepności przednich kół. 30 |
Data: Sierpien 26 2009 00:13:38 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: J.F. | On Tue, 25 Aug 2009 23:05:43 +0200, WIHEDCNF wrote: Użytkownik "J.F."[...]
A zastanowiles sie co sie dzieje gdy z asfaltu zjedziesz na snieg ? jak braknie wyobraźni, to ani ABS, ani TC, ani ESP nic nie pomoże, nieZimowe przod / letnie tyl:Auto z ABS ? ale akurat przed piruetem przy hamowaniu na prostej moze pomoc. mozna normalnie ruszac i hamowac, wystarczy jedynie byc czujnym i I po wyjechaniu z toru tak jezdziles ? Nic nie trzeba wyrabiac, wystarczy za szybko jechac. Pytanie ile trzeba trenowac zeby opanowac zarzucenie nie wyjezdzajac z pasa. J. 31 |
Data: Sierpien 26 2009 01:23:35 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: Tomasz Pyra | xs pisze: Piotr Cz napisał(a): Nie jedyny. Robiłem taki eksperyment na lotnisku w Borsku podczas zawodów SRTWC. Potwierdzam Twoje obserwacje. Czasy jakie uzyskałem w 2 przejazdach z zimówkami Frigo szer 145 z przodu i jakimś byle czym (nie pamiętam co to dokładnie było, ale założyłem do tyłu koła zapasowe, z powodu że jedna z zimówek złapała gumę, chyba coś całorocznego 165) to 108.63s i 105.19s (dla porównanie czasy gościa który jechał na kolcach to 110.66s i 104.15s). To były bardzo dobre czasy - czołówka w klasie FWD. Na trzeci przejazd mi się zebrało na eksperymenty, gdzieniegdzie koledzy z AWD dokopali się już do asfaltu i postanowiłem zamienić przód z tyłem i tragedia - czas przedostatni w stawce 115.31s, samochód ani nie skręcał, ani nie przyspieszał, ani nie hamował. Na wyjściu z jednego łuku wykopałem z korzeniami jakąś choinkę, zbiłem reflektor i lusterko. 32 |
Data: Sierpien 26 2009 09:51:03 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: J.F. | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Czasy jakie uzyskałem w 2 przejazdach z zimówkami Frigo szer 145 z przodu i jakimś byle czym (nie pamiętam co to dokładnie było, ale założyłem do tyłu koła zapasowe, z powodu że jedna z zimówek złapała gumę, chyba coś całorocznego 165) to 108.63s i 105.19s Na trzeci przejazd mi się zebrało na eksperymenty, gdzieniegdzie koledzy z AWD dokopali się już do asfaltu i postanowiłem zamienić przód z tyłem i tragedia - czas przedostatni w stawce 115.31s, samochód ani nie skręcał, ani nie przyspieszał, ani nie hamował. Nie przyspieszal, nie hamowal i czas az o 10% gorszy, wielka strata dla przecietnego kierowcy :-) J. 33 |
Data: Sierpien 26 2009 11:40:28 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Różnica była większa, bo w ostatnim przejeździe była już lepsza nawierzchnia i jak ja robiłem to 115s, to czołówka zeszła poniżej 100s, a w pierwszych 2 przejazdach to ja byłem w czołówce. A jednak 15% średniej prędkości to już dużo. Generalnie strata wynikająca z zamiany opon była większa niż różnice osiągane przez samochody FWD i AWD, więc to sporo. 34 |
Data: Sierpien 26 2009 01:24:48 | Temat: Re: Jakie opony na tył? | Autor: Tomasz Pyra | xs pisze: Piotr Cz napisał(a): Nie jedyny. Robiłem taki eksperyment na lotnisku w Borsku podczas zawodów SRTWC. Potwierdzam Twoje obserwacje. Czasy jakie uzyskałem w 2 przejazdach z zimówkami Frigo szer 145 z przodu i jakimś byle czym (nie pamiętam co to dokładnie było, ale założyłem do tyłu koła zapasowe, z powodu że jedna z zimówek złapała gumę, chyba coś całorocznego 165) to 108.63s i 105.19s (dla porównanie czasy gościa który jechał na kolcach to 110.66s i 104.15s). To były bardzo dobre czasy - czołówka w klasie FWD. Na trzeci przejazd mi się zebrało na eksperymenty, gdzieniegdzie koledzy z AWD dokopali się już do asfaltu i postanowiłem zamienić przód z tyłem i tragedia - czas przedostatni w stawce 115.31s, samochód ani nie skręcał, ani nie przyspieszał, ani nie hamował. Na wyjściu z jednego łuku wykopałem z korzeniami jakąś choinkę, zbiłem reflektor i lusterko. |