Grupy dyskusyjne   »   Jakie szklo do filmowania

Jakie szklo do filmowania



1 Data: Wrzesien 14 2012 13:42:44
Temat: Jakie szklo do filmowania
Autor: Ergie 

Witam!

Dokupiłem sobie niedawno 650D do filmowania rodzinnych uroczystości. Mam trochę szkieł Canona, ale nic szerokiego oprócz kita, a ten niestety jest dość hałaśliwy i słychać to na filmie. Polećcie coś cichego (nie musi być jasne) w okolicach ekwiwalentu 28-35.

Szkło nie musi być systemowe, nie musi też być jasne. Istotne jest tylko aby miało cichy AF lub wygodny MF (czyli obrót pierścienia większy niż ćwierć koła). Jak nic nie znajdę to pewnie pozostanie mi tylko nowy naleśnik (cichy i ponoć ma sensowny MF), ale wolałbym jednak szerzej.

Pozdrawiam
Ergie



2 Data: Wrzesien 14 2012 14:07:07
Temat: Re: Jakie szklo do filmowania
Autor: mt 

W dniu 2012-09-14 13:42, Ergie pisze:

Witam!

Dokupiłem sobie niedawno 650D do filmowania rodzinnych uroczystości. Mam
trochę szkieł Canona, ale nic szerokiego oprócz kita, a ten niestety
jest dość hałaśliwy i słychać to na filmie. Polećcie coś cichego (nie
musi być jasne) w okolicach ekwiwalentu 28-35.

Szkło nie musi być systemowe, nie musi też być jasne. Istotne jest tylko
aby miało cichy AF lub wygodny MF (czyli obrót pierścienia większy niż
ćwierć koła). Jak nic nie znajdę to pewnie pozostanie mi tylko nowy
naleśnik (cichy i ponoć ma sensowny MF), ale wolałbym jednak szerzej.

Żadne tanie systemowe szkło z AF nie będzie dawało tak wygodnego ostrzenia manualnego, jak obiektywy bez AF. Jako, że u Canona większość manualnej optyki to bagnet FD (nie liczę nowych Samyangów), to poszukaj może czegoś na M42, jakiś MIR 20 mm, szkieł o ogniskowych 24 mm też się pewnie trochę znajdzie.


--
marcin

3 Data: Wrzesien 14 2012 15:30:07
Temat: Re: Jakie szklo do filmowania
Autor: Ergie 

Użytkownik "mt"  napisał w wiadomości grup

Szkło nie musi być systemowe, nie musi też być jasne. Istotne jest tylko
aby miało cichy AF lub wygodny MF (czyli obrót pierścienia większy niż
ćwierć koła). Jak nic nie znajdę to pewnie pozostanie mi tylko nowy
naleśnik (cichy i ponoć ma sensowny MF), ale wolałbym jednak szerzej.

Żadne tanie systemowe szkło z AF nie będzie dawało tak wygodnego ostrzenia manualnego, jak obiektywy bez AF. Jako, że u Canona większość manualnej optyki to bagnet FD (nie liczę nowych Samyangów), to poszukaj może czegoś na M42, jakiś MIR 20 mm, szkieł o ogniskowych 24 mm też się pewnie trochę znajdzie.

Jest tego trochę na allegro, ale nie wiem, które się dobrze spisują z cyfrą. Kąt padania światłą na film nie miał znaczenia, natomiast dla matrycy jak najbardziej tak i jak pamiętam testy sprzed kilku lat to większość szerokokątnych obiektywów m42 dawała nienajlepsze rezultaty na matrycy.

Druga sprawa to kompletnie nie znam się na manualnych szkiełkach i nie wiem, które z tych szkiełek mają dodatkową dźwignię/pierścień do przymykania przesłony - tak abym mógł wstępnie wyostrzyć na pełnej dziurze i dopiero przymknąć do wcześniej wybranej wartości na pierścieniu przysłon. Nie wiem, jak to się formalnie nazywa i czego szukać, ale pamiętam, że niektóre szkła miały coś takiego. Chodzi mi o ręczne przymknięcie nie o popychacz z body.

Pozdrawiam
Ergie

4 Data: Wrzesien 15 2012 19:20:47
Temat: Re: Jakie szklo do filmowania
Autor: astro 

Ergie wrote in

Druga sprawa to kompletnie nie znam się na manualnych szkiełkach i nie wiem,
które z tych szkiełek mają dodatkową dźwignię/pierścień do przymykania
przesłony

Przelacznik Auto/Manual (a chodzi oczywiscie o tryb Manual).
http://foto.recenzja.pl/obrazy/Flekt202/f2028_sam.gif
Posiadaja go obiektywy Pentacona i Zeissa (nie wiem, czy wszystkie).
Rosyjskie raczej nie (Heliosy w kazdym razie przymykaja przeslone tylko
przez bolec, dlatego wymagaja redukcji z dodatkowym pierscieniem - blokada
lub stosownej przerobki).
Swoja droga ktos wie jak jest z trybami pracy przeslony w Olympusach Zuiko
OM?
--
Pozdrawiam
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

5 Data: Pa?dziernik 05 2012 00:11:39
Temat: Re: Jakie szklo do filmowania
Autor: Bo(o)t_manager 

Dnia Sat, 15 Sep 2012 19:20:47 +0200, astro napisał(a):
[ciach]

nie (Heliosy w kazdym razie przymykaja przeslone tylko przez bolec,
dlatego wymagaja redukcji z dodatkowym pierscieniem - blokada lub
stosownej przerobki).
[ciach]

Są wersje heliosa z pstryczkiem tam nic nie trzeba z bolcem kombinować.

6 Data: Wrzesien 16 2012 10:35:52
Temat: Re: Jakie szklo do filmowania
Autor: Janko Muzykant 

W dniu 2012-09-14 15:30, Ergie pisze:

Jest tego trochę na allegro, ale nie wiem, które się dobrze spisują z
cyfrą. Kąt padania światłą na film nie miał znaczenia, natomiast dla
matrycy jak najbardziej tak i jak pamiętam testy sprzed kilku lat to
większość szerokokątnych obiektywów m42 dawała nienajlepsze rezultaty na
matrycy.

Przy filmowaniu zwykle jest w granicach tolerancji filmującego.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: http://as.elte-s.com www.facebook.com/smialekadam
/a z tv dowiedziałem się, że mam łupież, cellulit, żółte zęby i puszczam bąki/

Jakie szklo do filmowania



Grupy dyskusyjne