Grupy dyskusyjne   »   Jawa 175 '58

Jawa 175 '58



1 Data: Grudzien 30 2008 15:39:20
Temat: Jawa 175 '58
Autor: falco 

Witam wszystkich,

cieszę się jak dziecko, bo spełniłem swoje marzenie i w końcu mam zabytkowy motocykl... Jaw(k)ę 175 '58 ma na imię SenNa ;)

Ponieważ na razie jestem kompletnym laikiem proszę o kilka łopatologicznych podpowiedzi co do eksploatacji a na początek...

1. jaki olej do zrobionego i docieranego silnika (przebieg 180km), jaka mieszanka, jaki do skrzyni?
2. jaką świecę?
3. inne sugestie...?

Ogólnie poszukuje "kopalni wiedzy" o pięknej Jawce 175 '58, czyli literatury, prasy, zdjęć, forum, itp...
Będę dźwięczny za wszelkie info!

P.S. Poniżej kilka gorących fotek... ;) Mile widziana wszelka konstruktywna krytyka... ;)

http://picasaweb.google.pl/MaciejFalkowskifalco/SenNaJawa17558

Pokonałem pierwsze... 5 km... wokół garażu i w lesie, wrażenia bezcenne... ;)


--
(Po)zdrówka! falco

....sen na Jawie... SenNa Jawa...



2 Data: Grudzien 30 2008 16:45:34
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: moonraker 

falco pisze:

Witam wszystkich,

cieszę się jak dziecko, bo spełniłem swoje marzenie i w końcu mam zabytkowy motocykl... Jaw(k)ę 175 '58 ma na imię SenNa ;)

Ponieważ na razie jestem kompletnym laikiem proszę o kilka łopatologicznych podpowiedzi co do eksploatacji a na początek...

1. jaki olej do zrobionego i docieranego silnika (przebieg 180km), jaka mieszanka, jaki do skrzyni?
2. jaką świecę?
3. inne sugestie...?

Cześć
Bardzo ładnie odnowiony motocykl.
Ja mam bliźniaczą CZ tyle że młodszą http://bikepics.com/members/moonraker/62cz175/ .
Co do oleju to nie ma co wariować w takim sprzęcie. Do mieszanki leje czerwony olej z orlenu, a do skrzyni biegów hipol.
Co do wiedzy to wiele odpowiedzi na pytania znajdziesz tu: http://www.demonos.vipserv.org/
Jak to nie tajemnica to pochwal się ile zapłaciłeś za to cudo?

--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
http://bikepics.com/members/moonraker/

3 Data: Grudzien 30 2008 22:12:13
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: falco 

moonraker pisze:

Bardzo ładnie odnowiony motocykl.

mnie również to urzekł, mam nadzieję, że równie dobrze, co ładnie, ale to jak zwykle życie zweryfikuje... ;)

Ja mam bliźniaczą CZ tyle że młodszą http://bikepics.com/members/moonraker/62cz175/ .

ja czekam na kilka fotek z remontu, niestety są tylko nieliczne, ale dobre i to! ;)
Mam nadzieję, że spotkamy się kiedyś na szlaku, niedawno widziałem niemal identyczną jak SenNa Jawkę w Wawie, mijając ją... Garbuskiem... ;)

Co do oleju to nie ma co wariować w takim sprzęcie. Do mieszanki leje czerwony olej z orlenu, a do skrzyni biegów hipol.

Rozumiem, pytam, bo każdy ma inne zdanie a na razie dopiero macam temat i wolałbym nie uczyć się na swoich błędach... ;)

Co do wiedzy to wiele odpowiedzi na pytania znajdziesz tu: http://www.demonos.vipserv.org/

dzięki! dostałem sporo namiarów na inne stronki, których jakoś wcześniej nie udało mi się namierzyć... ;)

Jak to nie tajemnica to pochwal się ile zapłaciłeś za to cudo?

Powiem tak... założyłem sobie budżet ok. 3.5, ale się nie zmieściłem... na szczęście był Mikołaj i choinka... ;)



--
(Po)zdrówka! falco

fKG - serwis reklama PL cała
__________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com  t:505287636; (22)7173698   gg:2599456  sk: mffalco

4 Data: Grudzien 30 2008 17:04:29
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: garbatymarcin 

falco pisze:

Witam wszystkich,

Maciek, Ty tutaj...?? :D Ale sie porobilo...

Gratki nabytku, widzialem fotki :)


--
Pozdrawiam serdecznie,
Marcin

GS1200

5 Data: Grudzien 30 2008 22:04:14
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: falco 

garbatymarcin pisze:

Maciek, Ty tutaj...?? :D Ale sie porobilo...

hehehe... a gdzie niby mam pytać o jednoślady jak nie na Preclu... ;)

Gratki nabytku, widzialem fotki :)

dziękuję! Podjedź i zobacz na żywca... zapraszam! ;)



--
(Po)zdrówka! falco

fKG - serwis reklama PL cała
__________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com  t:505287636; (22)7173698   gg:2599456  sk: mffalco

6 Data: Grudzien 30 2008 18:29:54
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: Arni 

falco pisze:

Witam wszystkich,

cieszę się jak dziecko, bo spełniłem swoje marzenie i w końcu mam zabytkowy motocykl... Jaw(k)ę 175 '58 ma na imię SenNa ;)


http://picasaweb.google.pl/MaciejFalkowskifalco/SenNaJawa17558


piekny

przycisnij mnie na priv jak minie szał noworoczny (zamkniecia roku itp ;). mam cos w rodzaju serwisowki  z tamtych lat.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

7 Data: Grudzien 30 2008 21:52:22
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: falco 

Arni pisze:

piekny

dziękuję! ;)

przycisnij mnie na priv jak minie szał noworoczny (zamkniecia roku itp ;). mam cos w rodzaju serwisowki  z tamtych lat.

O! super, bardzo chętnie się piszę, bo bez biblii ani rusz, przynajmniej na początku... ;)
Na pewno się odezwę i (nie)zapomnianego Sylwka z (bez)bolesną pobudką życzę... ;)


Pozdr!falco

....sen na Jawie... SenNa Jawa...

8 Data: Styczen 02 2009 13:06:07
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: falco 

Arni pisze:

przycisnij mnie na priv jak minie szał noworoczny (zamkniecia roku itp ;). mam cos w rodzaju serwisowki  z tamtych lat.

sorki, że daję na ogólny, ale nie mam Twojego namiaru na pryw, odezwij się proszę (namiary w stopce).
Dziękuję!


--
(Po)zdrówka! falco

fKG - serwis reklama PL cała
__________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com  t:505287636; (22)7173698   gg:2599456  sk: mffalco

9 Data: Grudzien 31 2008 07:56:09
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: falco 

A jeszcze z bardziej konkretnych pytań... ;)
Miałem założoną świecę ISKRA F95PS SUPER, ale nie bardzo chciała współpracować, więc dobrałem zamiennik NGK BP6H.
Zamiennik jest dobrany do w/w ISKRY, ale nie mam pewności czy ISKRA była dobrze dobrana do oryginału... ;)
Może ktoś wie jaka świeca jest zalecana oraz jaka przerwa - 0.3...?

Co do oleju do skrzyni...
do Garbusków używam Midlanda 80/90 GL-5 http://tnij.org/cl8e czy będzie dobry do skrzyni Jawki?
Nie lubię oszczędzać na eksploatacji, ale może akurat tu, nie jest to trafny wybór, liczę na pomoc... ;)

Co do mieszanki...
sporo osób używa półsyntetyku Orlena
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,169.html

a czym się różni od tego:
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,168.html

jakie dać proporcje dla docieranego sinika (ma 180km) a jakie po dotarciu (po 500km?).

Pomóżcie laikowi... ;)

Pozdr!falco

....sen na Jawie... SenNa Jawa...

10 Data: Grudzien 31 2008 09:51:08
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: moonraker 

falco pisze:

A jeszcze z bardziej konkretnych pytań... ;)
Miałem założoną świecę ISKRA F95PS SUPER, ale nie bardzo chciała współpracować, więc dobrałem zamiennik NGK BP6H.
Zamiennik jest dobrany do w/w ISKRY, ale nie mam pewności czy ISKRA była dobrze dobrana do oryginału... ;)
Może ktoś wie jaka świeca jest zalecana oraz jaka przerwa - 0.3...?

Świece mam również NGK, ale symbolu nie pamiętam, przerwa 0,6 mm


Co do oleju do skrzyni...
do Garbusków używam Midlanda 80/90 GL-5 http://tnij.org/cl8e czy będzie dobry do skrzyni Jawki?
Nie lubię oszczędzać na eksploatacji, ale może akurat tu, nie jest to trafny wybór, liczę na pomoc... ;)

Nie przesadzaj, kiedyś za czasów świetności tych motocykli był tylko Mixol i Lux i to jeździło (a czasami nawet bez i też jeździło), każdy przekładniowy będzie dobry, albo kup jakiś przekładniowy do 2T jak już koniecznie chcesz.



Co do mieszanki...
sporo osób używa półsyntetyku Orlena
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,169.html

a czym się różni od tego:
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,168.html

jakie dać proporcje dla docieranego sinika (ma 180km) a jakie po dotarciu (po 500km?).

W mojej instrukcji (co prawda do cz175, ale to praktycznie ten sam silnik) stoi napisane ze w początkowym okresie docierania 0-500km stosunek oleju do paliwa 1:12 (!), 500-1000km (zdaje się) 1:20, 1000-> 1:25. Tylko znów weź pod uwagę, że kiedyś były gorsze oleje, ja w okresie docierania robiłem mieszankę 1:20 a obecnie 1:30 i uważam że i tak zbyt wiele tego oleju leje.

BTW
Jak u ciebie z ładowaniem? Jeżeli masz full oryginał to niestety muszę Cię zmartwić. Niestety projektanci tego motocykla nie uwzględnili jazdy na światłach 24h i podczas jazdy bilans energetyczny jest ujemny (tak w uproszczeniu światła i zapłon bardziej rozładowują akumulator niż prądnica jest w stanie naładować). Jak świateł się używało tylko w ciemności to na przestrzeni powiedzmy tygodnia jazdy ten bilans wychodził na plus, ale obecnie żeby nie stanąć gdzieś w polu musisz albo doładowywać akumulator co jakiś czas, albo zmodernizować układ ładowania.

--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
http://bikepics.com/members/moonraker/

11 Data: Grudzien 31 2008 11:48:35
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: falco 

moonraker pisze:

> przerwa 0,6 mm

dzięki, bo wcześniej każdy podawał inaczej od 0.3 do 0.6 ;)

Nie przesadzaj, kiedyś za czasów świetności tych motocykli był tylko Mixol i Lux i to jeździło (a czasami nawet bez i też jeździło)

hehehe... tak samo jak z Garbami, ale wolę jednak markowy olej dla spokoju duszy. ;)

W mojej instrukcji (co prawda do cz175, ale to praktycznie ten sam silnik) stoi napisane ze w początkowym okresie docierania 0-500km stosunek oleju do paliwa 1:12 (!), 500-1000km (zdaje się) 1:20, 1000-> 1:25. Tylko znów weź pod uwagę, że kiedyś były gorsze oleje

dzięki za konkrety, poczekam na biblię i na spokojnie wszystko zweryfikuję, na razie SenNa... śpi w garażu a ja łaknę (jeszcze) więcej wiedzy, więc pytam... ;)

Jak u ciebie z ładowaniem? Jeżeli masz full oryginał to niestety muszę Cię zmartwić. Niestety projektanci tego motocykla nie uwzględnili jazdy na światłach 24h i podczas jazdy bilans energetyczny jest ujemny

Na razie nie mogę nic powiedzieć, bo temat całkowicie świeży (mam Jawkę od niedzieli) ;) ale słyszałem, że temu motóru brakuje prundu. ;)
Jestem raczej skłonny do zachowania wszystkiego w oryginale, do czego w miarę możliwości będę dążył także w trakcie eksploatacji, zwłaszcza, że SenNa nie będzie do codziennego tłuczenia. ;) Oczywiście nie jestem ortodoksem, jeśli trzeba coś poprawić czy zmienić dla bezpieczeństwa, to ja chętnie... ;)
Poprzedni właściciel dał aku 10 A, bo nie mógł dokupić 6 czy 7 takiego jak w oryginale, będę więc bacznie obserwował światełka... ;)


--
(Po)zdrówka! falco

....sen na Jawie... SenNa Jawa...

12 Data: Grudzien 31 2008 16:39:34
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor:

falco pisze:

Na razie nie mogę nic powiedzieć, bo temat całkowicie świeży (mam Jawkę od niedzieli) ;) ale słyszałem, że temu motóru brakuje prundu. ;)
Jestem raczej skłonny do zachowania wszystkiego w oryginale, do czego w miarę możliwości będę dążył także w trakcie eksploatacji, zwłaszcza, że SenNa nie będzie do codziennego tłuczenia. ;) Oczywiście nie jestem ortodoksem, jeśli trzeba coś poprawić czy zmienić dla bezpieczeństwa, to ja chętnie... ;)
Poprzedni właściciel dał aku 10 A, bo nie mógł dokupić 6 czy 7 takiego jak w oryginale, będę więc bacznie obserwował światełka... ;)



Wbrew pozorom zrobienie przyzwoitego ładowanie w tym silniku to prosta sprawa i w 100% odwracalna. Wystarczy zamontować prądnice od CZ350 (twornik+stojan) wraz regulatorem napięcia (najlepiej elektronicznym). Prądnica jest identyczna (gabaryty, mocowanie) tyle że większej mocy tylko ma odwrotną biegunowość (- na "masę"), tak że wystarczy zamontować i podłączyć odwrotnie akumulator, no i znaleźć gdzieś miejsce dla regulatora (ja mam zamontowany pod siedzeniem, nad filtrem powietrza). Po tym zabiegu bilans energetyczny wychodzi na plus (co prawda niewiele ale zawsze) i już nie musiałem doładowywać akku w trakcie sezonu.

--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
http://bikepics.com/members/moonraker/

13 Data: Grudzien 31 2008 17:29:52
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: Jacot 

falco  wrote:

Na razie nie mogę nic powiedzieć, bo temat całkowicie świeży (mam Jawkę
od niedzieli) ;) ale słyszałem, że temu motóru brakuje prundu. ;)
Jestem raczej skłonny do zachowania wszystkiego w oryginale, do czego w
miarę możliwości będę dążył także w trakcie eksploatacji, zwłaszcza, że
SenNa nie będzie do codziennego tłuczenia. ;) Oczywiście nie jestem
ortodoksem, jeśli trzeba coś poprawić czy zmienić dla bezpieczeństwa, to
ja chętnie... ;)
Poprzedni właściciel dał aku 10 A, bo nie mógł dokupić 6 czy 7 takiego
jak w oryginale, będę więc bacznie obserwował światełka... ;)

Wisz, przy 7 Ah to faktycznie moze powstac niekiedy wrazenie braku
pradu;) Nizej 10 bym nie schodzil a najlepiej 14 Ah:)
O ile pamietam to ten motor ma calkiem przyzwoita pradnice, w kazdym
razie nie gorsza niz w Junaku;)  Jesli wiec ja nie miewam na ogol
potrzeby doladowywania akumulatora to i Ty jej miec nie bedziesz.
Pod warunkiem ze pradnica jest sprawna i nie zalozysz np. zarowki 35W
- raczej zamiennik halogenowy 25W.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

14 Data: Grudzien 31 2008 21:43:22
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor:

Jacot pisze:

falco  wrote:

Wisz, przy 7 Ah to faktycznie moze powstac niekiedy wrazenie braku
pradu;) Nizej 10 bym nie schodzil a najlepiej 14 Ah:)
O ile pamietam to ten motor ma calkiem przyzwoita pradnice, w kazdym
razie nie gorsza niz w Junaku;)  Jesli wiec ja nie miewam na ogol
potrzeby doladowywania akumulatora to i Ty jej miec nie bedziesz.
Pod warunkiem ze pradnica jest sprawna i nie zalozysz np. zarowki 35W
- raczej zamiennik halogenowy 25W.


No akurat nie do końca jest tak jak napisałeś. Większy akumulator był by niedoładowany i tylko by się przedwcześnie zużył. Co do prądnicy w jawie/cz 175 to ma ona jedynie 45W mocy maksymalnej( taką moc osiąga przy średnich obrotach silnika), sam zapłon wg moich pomiarów to ok 20W + 25W żarówka światła przedniego i już jesteśmy na zero, a gdzie żarówka tylnej lampy? gdzie ładowanie akumulatora? I to wszystko przy założeniu ze mamy w 100% sprawną prądnice, czyste styki w regulatorze. Niestety z pustego to i Salomon nie naleje. Jak pisałem wcześniej rozwiązaniem jest prądnica od CZ350 ona ma 60W (6V 10,6A) i to wystarcza no może z leciutkim zapasem.

--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
http://bikepics.com/members/moonraker/

15 Data: Styczen 02 2009 13:26:32
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: Jacot 

 wrote:

No akurat nie do końca jest tak jak napisałeś. Większy akumulator był by
niedoładowany i tylko by się przedwcześnie zużył. Co do prądnicy w
jawie/cz 175 to ma ona jedynie 45W mocy maksymalnej( taką moc osiąga
przy średnich obrotach silnika), sam zapłon wg moich pomiarów to ok 20W
+ 25W żarówka światła przedniego i już jesteśmy na zero, a gdzie żarówka
tylnej lampy? gdzie ładowanie akumulatora?

Mysle ze nadmiernie teoretyzujesz:)
Zaplon to jest kilka wat (niech mu bedzie 7-8W;)  Z tym
niedoladowywaniem wiekszego akumulatora to jest jakis mit nieszczesny,
wspolczesna nauka oraz praktyka tego nie potwierdza;) Wystarczy
pamietac, ze prad ladowania w pojezdzie ograniczony jest jedynie
wielkoscia maksymalnej wydajnosci chwilowej pradnicy, co bedzie w
Jawie jak mniemam na poziomie 8,5A.
Wieksza pojemnosc daje wieksza rezerwe.
Zaoszczedzic mozna zamieniajac wszystkie mozliwe zarowki na diodowe
zamienniki.
Mhm... w kwestii praktyki, byc moze zachodzi rozbieznosc miedzy
sposobem oznaczania parametrow - junakowe 45W jest wedle boscha czyli
45W pracy ciaglej na 60W krotkotrwalej a 75W chwilowej, moze nieco
pochopnie porownalem to z pradnica Tej Jawy, bo moze to byc, ze
dopiero ta pradnica z 350tki odpowiada  parametrom junaczej.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

16 Data: Styczen 02 2009 13:52:46
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: moonraker 

Jacot pisze:


Mysle ze nadmiernie teoretyzujesz:)

Wiesz niech Ci będzie że teoretyzuje ale przejeździłem tym motorkiem 2 sezony (jeden na oryginalnej prądnicy 2gi na cz350) i tylko dziele się swoimi doświadczeniami.

Zaplon to jest kilka wat (niech mu bedzie 7-8W;)

Wg moich POMIARÓW a nie obliczeń wyszło że ok 20W



  > Z tym
niedoladowywaniem wiekszego akumulatora to jest jakis mit nieszczesny,
wspolczesna nauka oraz praktyka tego nie potwierdza;) Wystarczy
pamietac, ze prad ladowania w pojezdzie ograniczony jest jedynie
wielkoscia maksymalnej wydajnosci chwilowej pradnicy, co bedzie w
Jawie jak mniemam na poziomie 8,5A.
Wieksza pojemnosc daje wieksza rezerwe.

Rezerwę czego? Chodzi Ci o to że rzadziej będziesz musiał doładowywać akku prostownikiem? No to faktycznie masz racje, ale z założenia to ma być motocykl napędzany silnikiem spalinowym a nie jakaś wkrętarka którą się raz w tygodniu ładuje :)

Zaoszczedzic mozna zamieniajac wszystkie mozliwe zarowki na diodowe
zamienniki.

No w Jawie niewiele powalczysz na tym polu, jedynie tylna lampa i stop. Wg mnie gra nie warta świeczki.



--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
http://bikepics.com/members/moonraker/

17 Data: Styczen 02 2009 21:59:30
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: Jacot 

moonraker  wrote:

Wg moich POMIARÓW a nie obliczeń wyszło że ok 20W

No  nie smiem polemizowac a sprawdzic nie mam na czym;)
Ale to by uzasadnialo teze o braku pradu, choc niekoniecznie musi byc
stanem normalnym.

Rezerwę czego? Chodzi Ci o to że rzadziej będziesz musiał doładowywać
akku prostownikiem?

Pradu rezerwe:) Mowiac obrazowo, przy niesprzyjajacych warunkach
drogowych i 14Ah masz jeszcze w rezerwie drugie tyle w momencie, w
ktorym przy 7Ah na skrzyzowaniu zgasnie Ci silnik. A  tyle samo czasu
bedzie sie z tego stanu ladowal do pelna.

No w Jawie niewiele powalczysz na tym polu, jedynie tylna lampa i stop.
Wg mnie gra nie warta świeczki.

Przy tylnej 5/15W? Choroba, Junakowcy walcza nawet o 3/5W;) Wbrew
pozorom stop szarpie w miescie calkiem sporo.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

18 Data: Styczen 03 2009 22:15:02
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: Sir Piernik 

Jacot pisze:
....>8
>> No w Jawie niewiele powalczysz na tym polu, jedynie tylna lampa i stop.
>> Wg mnie gra nie warta świeczki.
>
> Przy tylnej 5/15W? Choroba, Junakowcy walcza nawet o 3/5W;) Wbrew
> pozorom stop szarpie w miescie calkiem sporo.

Jacek, IMHO nie w tym rzecz. Poprostu straty na zasniedzialych zlaczach sa wszystkiemu winne - prad ladowania spada prawie do zera!
Najczesciej winna jest masa akumulatora...
Polecam tez moj patent z MZ, rowniez mi brakowalo pradu (jak na trasie wyprzedzalem cos to motocykl gasl w takt pracy migacza!).
Zalozylem diode przed akumulatorem tak, ze swiatla byly zasilane jedynie z pradnicy. Wprawdzie mocno przygasaly "na luzie" ale klopoty z pradem skonczyly sie calkowicie!

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

19 Data: Styczen 05 2009 14:56:51
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: Jacot 

Sir Piernik  wrote:

Jacek, IMHO nie w tym rzecz. Poprostu straty na zasniedzialych zlaczach
sa wszystkiemu winne - prad ladowania spada prawie do zera!

Prowda to jest, tyle ze o ile pamietam co pisalem to myslalem o
pelnosprawnej instalacji;)
(zwlaszcza te cholerne ddrowskie konektory to byla wyjatkowa zaraza,
fakt;)

Zalozylem diode przed akumulatorem tak, ze swiatla byly zasilane jedynie
z pradnicy. Wprawdzie mocno przygasaly "na luzie" ale klopoty z pradem
skonczyly sie calkowicie!

A to jak pewnie juz nieraz mowilem, po mojemu sluszna jest bardzo
koncepcja:)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

20 Data: Styczen 02 2009 13:04:25
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: falco 

Jacot pisze:

O ile pamietam to ten motor ma calkiem przyzwoita pradnice, w kazdym
razie nie gorsza niz w Junaku;) 

i tej wersji będę się 3mał! ;)

Pod warunkiem ze pradnica jest sprawna i nie zalozysz np. zarowki 35W

mam nadzieję, że wszystko będzie sprawne a co do żarówek, to czy można gdzieś kupić przednią oryginalnej mocy, ale z żółtym światłem?

P.S. Prośba o nie wpisywanie pełnego emila w cytacie, bo spamerskie roboty nie śpią... ;)


--
(Po)zdrówka! falco

fKG - serwis reklama PL cała
__________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com  t:505287636; (22)7173698   gg:2599456  sk: mffalco

21 Data: Styczen 02 2009 13:08:35
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: falco 

acha i jeszcze jedno ogólne pytanie o części, czy są elementy, które warto wcześniej kupić na zapas czy nie ma takiej potrzeby?
Do Garbusków mam całą kopalnię, ale do Jawki ani śrubeczki a nie chciałbym sie kiedyś obudzić z ręką w... ;)


(Po)zdrówka falco!
....sen na Jawie... SenNa Jawa...

22 Data: Styczen 04 2009 19:47:50
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: Scyzoryk 


http://picasaweb.google.pl/MaciejFalkowskifalco/SenNaJawa17558

Pokonałem pierwsze... 5 km... wokół garażu i w lesie, wrażenia bezcenne...
;)

śliczna :) Tez taka miałem tylko w dużo słabszym stanie blacharskim i 61r :)
Wrażenia z jazdy bezcenne...

http://w3.bikepics.com/pics/2007%5C12%5C10%5Cbikepics-1111822-full.jpg

Z prądem faktycznie często były jakieś jaja ;) no ale ten typ tak ma i to
jeden z jego uroków :P

Ja lałem zwykły mixol z Orlenu (do takiego oleju były projektowane te
silniki) i lałem 1:30.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
xl 600v

23 Data: Styczen 04 2009 21:43:21
Temat: Re: Jawa 175 '58
Autor: falco 

Scyzoryk pisze:

śliczna :) Tez taka miałem tylko w dużo słabszym stanie blacharskim i 61r :) Wrażenia z jazdy bezcenne...

Dzięki za kolejne miłe słowa! ;)
Fajnie, bo poznaję coraz więcej ludzi co mieli lub mają Jawki, więc będę miał od kogo się uczyć... ;)

http://w3.bikepics.com/pics/2007%5C12%5C10%5Cbikepics-1111822-full.jpg

ładniusia! Z Jawką wyszło u mnie przypadkowo, bo jak wspominałem szukałem Osy, ale gdy pierwszy raz ją ujrzałem, to... wpadłem po uszy... ;)

Z prądem faktycznie często były jakieś jaja ;) no ale ten typ tak ma i to jeden z jego uroków :P

na pewno dam znać, na co dzień śmigam Garbuskami, więc coś niecoś wiem o urokach zabytkowej motoryzacji... ;) I to właśnie uwielbiam... ;)

Ja lałem zwykły mixol z Orlenu (do takiego oleju były projektowane te silniki) i lałem 1:30.

dzięki za wskazówki!


--
(Po)zdrówka! falco

fKG - serwis reklama PL cała
__________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com  t:505287636; (22)7173698   gg:2599456  sk: mffalco

Jawa 175 '58



Grupy dyskusyjne