Jazda z 4/5 śrubami do tarczy
1 | Data: Kwiecien 15 2013 20:45:24 |
Temat: Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | |
Autor: skodzia | Witam, 2 |
Data: Kwiecien 15 2013 21:12:42 | Temat: Re: Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** skodzia pisze tak: wepchn±ł jako¶ tak na siłę, że była wygięta, i teraz jak j± W tarczy hamulcowej s± dziury nieco większe od ¶rub. ¦ruby przechodz± luĽno przez tarcze hamulcow± i wkręcone s± dopiero w piastę. Czyli piasta jest czę¶ci±, która trzeba wymienić. http://www.briskoda.net/forums/topic/205664-changing-brake-padscalipers-tech-drawings/ Ostatecznie powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować my tu nie popieramy druciarstwa ;) po co odwlekać jak i tak trzeba to zrobić -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 3 |
Data: Kwiecien 15 2013 23:35:52 | Temat: Re: Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 15 Apr 2013 21:12:42 +0200, PiteR napisał(a): Ostatecznie powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować Przejechałem kiedy¶ KJS-a maj±c z tyłu w cieniasie 3 z 4 szpilek i nic się nie stało, pomimo jazdy rozmaitymi bokami. No ale oczywi¶cie - jaki sens z tym czekać? To nie będzie rujnuj±ca finansowo naprawa. Tu jest tylko taka rzecz, że wymiana przedniej piasty, tak żeby nie zniszczyć łożyska może wymagać trochę wprawy - warto poszukać kogo¶ kto już to robił i wie o co chodzi. No chyba że w Skodzie jest jako¶ inaczej. 4 |
Data: Kwiecien 16 2013 08:23:28 | Temat: Re: Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | Autor: tck |
Dnia Mon, 15 Apr 2013 21:12:42 +0200, PiteR napisał(a): ja to bym udal sie jeszcze do kogos kto stwierdzi co tam sie stalo tak naprawde, po tym opisie to trudno diagnozowac i ustalic forme naprawy. moze nie trzeba wymieniac piasty tylko gwint uszkodzony na srubie, moze nowa sruba wystarczy? ewentualnie gwintownikiem poprawic gwint w piascie i dac nowa srube -- pozdr tck(at)top.net.pl 5 |
Data: Kwiecien 16 2013 03:52:11 | Temat: Re: Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | Autor: Jimiasty | W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 23:35:52 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał: Tu jest tylko taka rzecz, że wymiana przedniej piasty, tak żeby nie przewaznie chyba i tak piasta jest od razu z lozyskiem i kosztuje pewnie z 300-400zl 6 |
Data: Kwiecien 15 2013 21:37:09 | Temat: Re: Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | Autor: AZ | On 2013-04-15, skodzia wrote: Prawda, ale i tak trzeba bedzie to zrobic. Jakiego przegladu? W serwisie czy mowisz o badaniu technicznym? Jezeli to drugie to zle miejsce bo tam sie takich rzeczy sie nie robi, no chyba, ze stacja ma swoj warsztat i tam Ci to zrobia. Jezeli pojedziesz tak na badanie techniczne i diagnosta zauwazy brak sruby to jest szansa ze bedzie wynik negatywny. -- Artur ZZR 1200 7 |
Data: Kwiecien 16 2013 00:17:00 | Temat: Re: Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | Autor: h.w.d.p. | Planuję to załatwić przy okazji przeglądu - ale ten mam dopiero za nic nie rob i nie pakuj sie w koszty bo musisz wymienic piaste a znajac zycie przy okazji cos jeszcze, np lozysko ktore zmasakruja podczas demontazu piasty. nic sie nie stanie, zwlaszcza ze masz 4 sruby z pieciu, a nie jak kiedys citroen mial 3 i ludzie jezdzili z dwoma i nic sie nie dzialo. 8 |
Data: Kwiecien 15 2013 15:43:18 | Temat: Re: Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | Autor: | W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 20:45:24 UTC+2 użytkownik skodzia napisał: Witam, Zrób to od razu. Piasta maj±tku nie kosztuje. A co do tego co mówili oponiarze. Najgłupszy inżynier pracuj±cy jako konstruktor w fabryce samochodów jest pierdylion razy m±drzejszy od najm±drzejszego oponiarza. Po co¶ dał 5 ¶rub a nie cztery. Pewno mu z obliczeń wytrzymało¶ciowych wyszło że cztery za mało. 9 |
Data: Kwiecien 16 2013 06:29:05 | Temat: Re: Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | Autor: h.w.d.p. | Zrób to od razu. Piasta maj±tku nie kosztuje. A co do tego co mówili oponiarze. Najgłupszy inżynier pracuj±cy jako konstruktor w fabryce samochodów jest pierdylion razy m±drzejszy od najm±drzejszego oponiarza. Po co¶ dał 5 ¶rub a nie cztery. Pewno mu z obliczeń wytrzymało¶ciowych wyszło że cztery za mało. tak tak. skoda fabia i projektowanie piasty od podstaw specjalnie do tego modelu. mow mi jeszcze. 10 |
Data: Kwiecien 16 2013 18:42:18 | Temat: Re: Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | Autor: Krzysztof 45 | W dniu 2013-04-16 00:43, pisze: oponiarze. Najgłupszy inżynier pracuj±cy jako konstruktor w fabryce Nie roz¶mieszaj mnie. Lans na 5 ¶rub i nic więcej. Na trzech ¶rubach pojeĽdzi, nawet bokiem i mniemam że nawet po uderzeniu w krawężnik prędzej felgę szlak trafi niż wyrwie ¶rubę. Więc na czterech bez strachu można jeĽdzić. Z drugiej strony jak by jeżdżenie na czterech było niebezpieczne, a z pi±t± to już ok, to szukał bym auta z sze¶cioma ¶rubami na kole :) -- Krzysiek www.zmieleni.pl 11 |
Data: Kwiecien 16 2013 07:06:37 | Temat: Re: Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | Autor: Ryszard G. |
12 |
Data: Kwiecien 16 2013 08:20:04 | Temat: Re: Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | Autor: Maciek | W dniu 2013-04-16 07:06, Ryszard G. pisze: Bo łatwiej wbić śrubę niż wkręcić gwoździa ;)A prawda pewnie taka, że komuś się nie chciało wstępnie śrub wkręcić w piastę, tylko od razu "z pistoleta" pełnym momentem ładował w dziurkie, siem mu śrubka omskła i zjechał gwint. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby to zrobili właśnie ci ostatni "wymieniacze", sądząc po ich niefrasobliwości "pani se dalej jeździ, jeszcze dużo śrubek w samochodzie zostało" :-> -- Pozdrawiam Maciek 13 |
Data: Kwiecien 16 2013 18:47:13 | Temat: Re: Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | Autor: Krzysztof 45 | W dniu 2013-04-16 08:20, Maciek pisze: A prawda pewnie taka, że komuś się nie chciało wstępnie śrub wkręcić w Bo taki jest standard zwłaszcza że teraz gumiarze maja sraczkę każda sekunda pracy na wagę złota :) Dla tego sam wymieniam koła :) W efekcie 0 start, zaoszczędzona kasa i trochę przy okazji fitnessu :) -- Krzysiek www.zmieleni.pl 14 |
Data: Kwiecien 16 2013 09:36:31 | Temat: Re: Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | Autor: Vlad The Ripper | U mnie kiedyś oponiarze nie dokręcili jednej śruby od koła. Po 2 dniach i przejechaniu około 50km mało mnie przednie lewe koło nie wyprzedziło. Więc odradzam jeżdżenie bez jednej śruby dalej niż do najbliższego warsztatu. 15 |
Data: Kwiecien 16 2013 07:40:22 | Temat: Re: Jazda z 4/5 Ĺ›rubami do tarczy | Autor: AZ | On 2013-04-16, Vlad The Ripper wrote: U mnie kiedyĹ› oponiarze nie dokrÄ™cili jednej Ĺ›ruby od koła. Po 2 dniach iTak, tak... A skad wiesz ze nie dokrecili jednej? -- Artur ZZR 1200 16 |
Data: Kwiecien 16 2013 10:35:30 | Temat: Re: Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 16 Apr 2013 09:36:31 +0200, Vlad The Ripper napisał(a): U mnie kiedy¶ oponiarze nie dokręcili jednej ¶ruby od koła. Po 2 dniach i Obawiam się że niedokręcona musiała być więcej niż jedna. 17 |
Data: Kwiecien 16 2013 01:52:28 | Temat: Re: Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | Autor: grzech | U mnie kiedy¶ oponiarze nie dokręcili jednej ¶ruby od koła. Po 2 dniach i To chyba musiałe¶ mieć tylko t± jedn±:) skodzia - luz - od roku tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje. Co innego gdyby¶ miał firmowo 4 i brak jednej. Na wyważenie koła to chyba nie wpływa bo trakcję mam ok. ____ grzech 626 18 |
Data: Kwiecien 16 2013 08:56:45 | Temat: Re: Jazda z 4/5 Ĺ›rubami do tarczy | Autor: AZ | On 2013-04-16, grzech wrote: Za blisko osi zeby mialo wplyw. Mam oryginalnie 4, raz urwalem jedna iU mnie kiedyĹ› oponiarze nie dokrÄ™cili jednej Ĺ›ruby od koła. Po 2 dniach i jezdzilem na trzech chyba z rok czasu albo lepiej :-) -- Artur ZZR 1200 19 |
Data: Kwiecien 16 2013 14:33:12 | Temat: Re: Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | Autor: Marek | To chyba musiałe¶ mieć tylko t± jedn±:)Ponad rok jezdze na 3 z 4 i jest git. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 20 |
Data: Kwiecien 17 2013 10:15:39 | Temat: Re: Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | Autor: Ryszard G. |
To chyba musiałe¶ mieć tylko t± jedn±:)Ponad rok jezdze na 3 z 4 i jest git. [...] Koło przednie czy tylne? R.G. 21 |
Data: Kwiecien 17 2013 04:32:00 | Temat: Re: Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | Autor: | W dniu ¶roda, 17 kwietnia 2013 10:15:39 UTC+2 użytkownik Ryszard G. napisał: Użytkownik "Marek" napisał w wiadomo¶ci grup Jakie ma znaczenie przy 90 czy to przednie albo tylne? 22 |
Data: Kwiecien 17 2013 11:56:19 | Temat: Re: Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Wed, 17 Apr 2013 04:32:00 -0700 osobnik zwany kogutek444 Jakie ma znaczenie przy 90 czy to przednie albo tylne? jak już to wolałbym zgubić tylne a nie przednie -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 23 |
Data: Kwiecien 17 2013 01:42:45 | Temat: Re: Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | Autor: Michał | On 4/15/2013 8:45 PM, skodzia wrote: Witam, Jeździłem bez śruby 1 z 5 przez ponad rok, koło nie odpadło v max ~220 i tej prędkości nie przekraczałem (chyba to auto), koło dalej nie odpadło. ale znajomej koło odpadło, tylko auto było nowsze, też renault |