Jazda z GPSem a bezpieczenstwo
1 | Data: Czerwiec 04 2007 08:44:18 |
Temat: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | |
Autor: Janusz | Witam :) 2 |
Data: Czerwiec 04 2007 09:06:35 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: badzio | Patrze, patrze a tu Janusz porozsypywal nastepujace haczki: jestem ciekawy jak wyglada sprawa bezpieczenstwa przy jezdzie przyJezdzij wolniej, kup lepszego gps. Moze za duzo nie jezdzilem z gps ale na te kilka wycieczek (m.in. trojmiasto i czestochowa) spisal sie super - zwlaszcza w 3miescie, gdzie nawet wczesniej ine patrzylem na mapy/plany, kierowalem sie cala droge tylko instrukcjami glosowymi - zaprowadzil mnie bezblednie. Jesli wczesinej przeanalizujesz trase jaka Ci gps zaproponuje, postarasz sie zapamietac mniej-wiecej kluczowe skrzyzowania, zeby kojarzyc nazwy ulic, to nie bedziesz musial patrzec na ekran gps. -- badzio 3 |
Data: Czerwiec 04 2007 09:37:03 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: piort | Ostatnio podrózowalem po Anglii wyposazony w GPS. Rzeczywiscie idealnie Witam :) 4 |
Data: Czerwiec 04 2007 11:51:17 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: Jacek "Plumpi" | Ostatnio podrózowalem po Anglii wyposazony w GPS. Rzeczywiscie idealnie Tak właśnie powstają mity produkowane przez osoby, które nie używają i boją się nowinek technicznych :) Oczywiście mnie także kilka razy zdarzyło się wjechać na parking zamiast w ciasne kręte uliczki w dużym mieście, ale bez przesady z tym wpadaniem do jezior czy na cudze podwórka z pełną prędkością :)))) Oczywiście rozrzut odległości rzędu 20m , bo tyle potrafią mieć nawigacje w zatłoczonych miastach może wprowadzać pewne problemy, gdy odległości pomiędzy uliczkami to nierzadko 5 czy 10 m. Jednak w terenie miejskim nie jeździ się z dużymi prędkościami i dlatego wjazd na parking czy podwórko nie stwarza jakiegoś poważniejszego zagrożenia, poza koniecznością zawrócenia i ponownego włączenia się do ruchu. Poza tym rzeczywisty rozrzut odległości pomiędzy w mapach GPS , a rzeczywistymi ulicami mieści się w przedziale do 5-10m. Jednak tam, gdzie prędkości są o wiele większe czyli poza terenem zabudowanym rozgałęzienia dróg nie występują aż tak gęsto, a opowieści, ze ktoś z pełną prędkością skręcił o 200m wcześniej, bo dostał komunikat , że za 800m ma skręcić po prostu mnie śmieszą, ponieważ każda nawigacja ma podgląd trasy, a ponad to komunikat "za 800 m skręć w lewo" jest potwierdzony/powtórzony kolejnym komunikatem "zjedź", bezpośrednio przed danym zjazdem czy skrzyzowaniem. Róznica 200m to naprawdę spora odległość, żeby móc się pomylić. 5 |
Data: Czerwiec 04 2007 09:41:04 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: K | Janusz pisze: Witam :) tydzien temu jezdzilem po szwecji z gpsem. idealnie mnie zaprowadzil pod sam dom babci. nie mialem zadnego problemu ze znakami. 6 |
Data: Czerwiec 04 2007 09:51:22 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: rydzo | Po ciezkich przemysleniach, w pocie czola Janusz napisal: Witam :) trzeba po prostu zawsze jechac zdroworozsadkowo. Jechac patrzac na droge, a GPSa traktowac jako podpowiedzi - TYLKO. Faktem jest ze trzeba sie troche przyzwyczaic, szczegolnie jak jest duzy ruch i nie ma za bardzo jak zerkac na ekranik - trzeba wtedy polegac tylko na komunikatach glosowych. Da sie przyzwyczaic. Przejechalem po nowym jorku ok 500 km (niestety baaaaaardzo sie spieszylem, wiec gaz w podlodze non stop). Bez nawigacji bym nie przezyl. -- POzdrawiAM rydzo Fiat Marea Weekend 1.6 SX BRC Sequent 24 Uniden 510 xl 7 |
Data: Czerwiec 04 2007 10:11:20 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: Janusz | On Mon, 4 Jun 2007 09:51:22 +0200, rydzo wrote: Jechac patrzac na droge, a GPSa traktowac jako podpowiedzi - TYLKO. Nie wiem jak w tomtomie i innych, ale AutoMapa komunikaty glosowe ma przecietne...50m od skrzyzowania mowi: "za 200 metrow w prawo" - ma duza tendencje do wydluzania odleglosci. Za to na rondzie kazala jechac prosto, a za chwilke, zanim jeszcze wogole wjechalem na rondo twierdzila: "zjedz z ronda". No a najgorzej jest ze skrzyzowaniem gdzie w jednym miejscu spotyka sie wiecej niz 4 drogi, albo nie sa pod katami prostymi tylko sa tak jakby "2 prawoskrety"... Jak sie cos nie zgadza, nie jest proste to sie zerka na mape... i patrzy gdzie dokladnie jak to wyglada. Takze z AutoMapa same komunikaty glosowe nie wystarcza... -- Pozdrawiam, Janusz 8 |
Data: Czerwiec 04 2007 09:14:26 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: Bartosz Mierzwiak | On Mon, 4 Jun 2007 10:11:20 +0200, Janusz wrote(a): Nie wiem jak w tomtomie i innych, ale AutoMapa komunikaty glosowe ma Ja mam wrażenie że jest dokładnie odwrotnie. Trzeba też pamiętać że wyprzedzenie czasowe z którym podawany jest komunikat uwzględnia aktualną prędkość. Jeżeli ulegnie ona nagłej zmianie, między odczytami pozycji GPS, to komunikat może być podany w niewłaściwym momencie. Można nieco zniwelować ten efekt zmniejszając interwał czasowy odpytywania o pozycje GPS w opcjach automapy. Masz pewnośc że twój GPS działa poprawnie i jest wystarczająco dokładny? Sprzęt jest wystarczająco mocny i ciągnie program bez opoźnień? Czy też to jakis 'wytaniony' model? ;> Za to na rondzie kazala Automapa zwykle różnicuje takie skręty i podaje lekko inne komunikaty głosowe, np. "ostro w prawo" lub "lekko w prawo". Jak się człowiek przyzwyczai to wie gdzie skręcić. W skrajnych przypadkach (np. rondo) numeruje zjazdy i podaje w który z koleji skręcić. Generalnie ja daje sobie rade z samymi komunikatami głosowymi bez problemów. Mało tego, akurat Automapa na tle innych programów jest dość 'gadatliwa'. pozdrawiam, B. 9 |
Data: Czerwiec 04 2007 11:41:22 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: Janusz | On 4 Jun 2007 11:14:26 +0200, Bartosz Mierzwiak wrote: On Mon, 4 Jun 2007 10:11:20 +0200, Janusz wrote(a): Drastycznie nie zmieniam, mam taka sytuacje przy domu, predkosc ok 30-40km/h i zawsze przesadza z odlegloscia w tym miejscu :) nieco zniwelować ten efekt zmniejszając interwał czasowy odpytywania o To dawno zmienilem na 1sek, ale to chyba za malo :) Sprzęt jest wystarczająco mocny i ciągnie program bez opoźnień? Czy też To iPAQ z 624MHz prockiem, wiec raczej wydalac powinien. A tracki z GPSa (sa idealnie dokladne, wiec to tez nie to). Automapa zwykle różnicuje takie skręty i podaje lekko inne komunikaty To lekko w ktoras chetnie bym wylaczyl, bo algorytm wyboru komuniaktu jest chyba losowy :) Tez kolo domu mam sytuacje gdzie droga skreca lekko w lewo a AM gada "lekko w prawo" :) Pozniej zajarzylem ze bezposrednio za lukiem w lewo jest rondo, a przed nim droga wyprofilowana tak ze na odcinku jakis 4-5m droga wchodzi plynnie w rondo skrecajac w prawo :) W skrajnych przypadkach (np. rondo) I to ZAZWYCZAJ jest b. pomocne, oczywiscie czasem tez sie myli z numerem :) Albo przy rondzie na skrzyzowaniu typu T (po co tam rondo to nie wiem:) ) jak leci sie na wprost i ten zjazd jest pierwszy to AM jest w stanie powiedziec, ze na rondzie w prawo... :) Ale fakt, moze musze dluzej pojezdzic zeby sie przyzwyczaic i czytac "miedzy wierszami" :) -- Pozdrawiam, Janusz 10 |
Data: Czerwiec 04 2007 12:54:31 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: rydzo | Po ciezkich przemysleniach, w pocie czola Janusz napisal: Nie wiem jak w tomtomie i innych, ale AutoMapa komunikaty glosowe ma byc moze masz slaby odbiornik GPS, albo za slaby procesor na automape i przeklamania sa powodem nie zgrania w czasie Twojej rzeczywistej pozycji z pozycja na mapie. W samym centrum nowego jorku moj poprzedni odbiornik GPS tez czasami nie nadazal, ale wczesniejsze przeanalizowanie trasy i jechanie zdroworozsadkowe sie calkowicie sprawdzilo. -- POzdrawiAM rydzo Fiat Marea Weekend 1.6 SX BRC Sequent 24 Uniden 510 xl 11 |
Data: Czerwiec 04 2007 13:29:29 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Janusz, Jechac patrzac na droge, a GPSa traktowac jako podpowiedzi - TYLKO.Nie wiem jak w tomtomie i innych, ale AutoMapa komunikaty glosowe ma Zdarza się to jej szczególnie wtedy, gdy wcześniej, w tej samej trasie, miałeś dużą średnią prędkość. Ot, takie niedopatrzenie autorów. Ale dokładnie tak samo zachowuje się Destinator. No a najgorzej jest ze skrzyzowaniem gdzie w jednym miejscu spotyka I dlatego właśnie nie jestem zwolennikiem prymitywnych nawigacji samochodowych oferujących tylko kierunek kolejnego manewru i komunikaty głosowe. Takze z AutoMapa same komunikaty glosowe nie wystarcza... Zdecydowanie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 12 |
Data: Czerwiec 05 2007 07:56:28 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: Janusz | On Mon, 4 Jun 2007 13:29:29 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote: Nie wiem jak w tomtomie i innych, ale AutoMapa komunikaty glosowe ma No... i wreszcie ktos potwierdzil ze nie mam zwidow:) Jesli to zalezy od sredniej predkosci wczesniejszej w jakikolwiek sposob, to sie nie dziwie. Najwiecej takich "baboli" mam jak dopiero ruszam i srednia predkosc jest losowa :) Takze z AutoMapa same komunikaty glosowe nie wystarcza... Ciesze sie, ze nie jestem sam w tej opinii :) -- Pozdrawiam, Janusz 13 |
Data: Czerwiec 05 2007 19:26:35 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: Teres | Uzytkownik "Janusz" napisal w wiadomosci Nie wiem jak w tomtomie i innych, ale AutoMapa komunikaty glosowe ma[ciach] -- Potwierdzam, jezdzilem troche po Krakowie z Automapa, na poczatku nie zdarzylem na kilka skretów. Moim zdaniem TomTom radzi sobie duzo lepiej. Pozdrawiam, Tomek 14 |
Data: Czerwiec 04 2007 10:12:04 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: Hatson |
jestem ciekawy jak wyglada sprawa bezpieczenstwa przy jezdzie przy Z tymi +/- 100m, to przesadzasz. Albo masz do kitu odbiornik/antene lub tez jest zabardzo przysloniety albo poprostu zle interpretujesz informacje glosowe. Wez pod uwage, ze GPS liczy odleglosci do srodka skrzyzowania. Tak samo w przypadku zjazdow z autostrady, podaje ci odleglosc nie do poczatku zjazdu, tylko raczej do jego konca. Stad, gdy mowi "ZJEDZ W PRAWO" to gdybys go tak namietnie sluchal, to bys wyladowal na barierkach przy autostradzie. Do tego, kazdy program ma swoje wymyslne komunikaty, ktore sa czasami conajmniej dziwne. Przykladowo "TOM TOM", gdy jedziesz po autostradzie i nie masz z niej zjezdzac, a jak wiadomo zjazdy sa zawsze po prawej stronie, gada, zeby trzymac sie prawej strony. Pierwszy raz dalem sie nabrac i zjechalem na zjazd, mimo, ze wiedzialem, ze zle jade ale myslalem, ze moze jakas lepsza droga. Pawel 15 |
Data: Czerwiec 04 2007 16:49:17 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: Zbyszek Tuznik | Janusz napisa?(a): Nie rozprasza Was to? Nie. Wrecz przeciwnie, poniewaz droga i jej ksztalt jest dosc dobrze odwzorowany pozwala mi sie to wiem, czego sie spodziewac. Nie zwracacie przez to mniej uwagi na droge i znaki? Tak.. tzn. mniej zwracalem, ale odkad udalo mi sie wjechac - zgodnie z poleceniem satnava - w "uliczke tylko dla autobusow", przestalem mu ufac bezgranicznie i juz jest w normie - a moze nawet lepiej niz poprzednio. Ja czasem zauwazam pozniej niz zwykle znak "ustap pierwszenstwa" jadac Nie zauwazylem, ale moze to wskutek w/w epizodu. Zbyszek 16 |
Data: Czerwiec 12 2007 05:09:25 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: ja | jakis czas temu moi rodzice zakupili syst nawigacji alpiny nve n009p, i 17 |
Data: Czerwiec 12 2007 18:03:14 | Temat: Re: Jazda z GPSem a bezpieczenstwo | Autor: Marcin Poniewierski | ja napisał(a): jakis czas temu moi rodzice zakupili syst nawigacji alpiny nve n009p, i znam :) jeżdżę ;) fakt, że drogi to sprzęt ta alpinka, ale za to wszystko w jednym. co do tej mapy na kierownicy to już szczerze mówiąc od jakiegoś czasu nie widziałem nikogo w tym klimacie. wydaje się jakby gps zawładnął światem automobili. i bardzo dobrze. oby dokładnie i szybko docierać do celu ;) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |