Grupy dyskusyjne   »   Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual

Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual



1 Data: Wrzesien 23 2007 17:22:50
Temat: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: Arek 

Np. nowy suzuki swift ma klimę "manualną". Co to znaczy ? Że z wylotu klimy
leci lodowate powietrze rzędu 15 stopni i trzeba ręcznie machać tam i z
powrotem wyłącznikiem, żeby w aucie utrzymać np. 21 stopni ???
Albo np. to beema też ma ręczną w standardzie:
http://www.autoefl.pl/cardetail.asp?idp=18216


A tak BTW, to temoregulator do akwarium kosztuje rzędu 100zł, także taki
przełącznik 2położeniowy jest b.prosty do zrobienia.

Arek



2 Data: Wrzesien 23 2007 17:58:21
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: Scyzoryk 



Np. nowy suzuki swift ma klimę "manualną". Co to znaczy ? Że z wylotu
klimy leci lodowate powietrze rzędu 15 stopni

nie. To znaczy ze temperature ustawiasz pokretlem. Zazwyczaj jest to malo
precyzyjne.

W automacie masz ustawiona temp i on olbo chlodzi albo przestaje, dmucha
mocniej, slabiej itd. Tutaj przy manualu jak nastawisz tak dmucha nawet
gdybys zamarzl :)


--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdr Scyzoryk

Corolla e11 1.6 PMS edition
Uniden 510 + AT1200
GSX 550

3 Data: Wrzesien 23 2007 18:07:28
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: Arek 

Użytkownik "Scyzoryk"  napisał w wiadomości



Np. nowy suzuki swift ma klimę "manualną". Co to znaczy ? Że z wylotu
klimy leci lodowate powietrze rzędu 15 stopni

nie. To znaczy ze temperature ustawiasz pokretlem. Zazwyczaj jest to malo
precyzyjne.

W automacie masz ustawiona temp i on olbo chlodzi albo przestaje, dmucha
mocniej, slabiej itd. Tutaj przy manualu jak nastawisz tak dmucha nawet
gdybys zamarzl :)

Czyli tak dwupołożeniowo-dmucha albo wcale, albo na maxa ?

Arek

4 Data: Wrzesien 23 2007 18:22:40
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: KZ 

Arek wrote:

W automacie masz ustawiona temp i on olbo chlodzi albo przestaje,
dmucha mocniej, slabiej itd. Tutaj przy manualu jak nastawisz tak
dmucha nawet gdybys zamarzl :)

Czyli tak dwupołożeniowo-dmucha albo wcale, albo na maxa ?

Nie przyszło Ci do głowy że można mieszać zimne z klimy z jakimkolwiek które jest brane z zewnątrz samochodu ? Poza tym automatyczna klima steruje też nawiewami i prędkością wentylatora w trybie pełnej automatyki..

--
Pozdrowienia,
KZ

5 Data: Wrzesien 23 2007 18:42:35
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: Arek 

Użytkownik "KZ"  napisał w wiadomości

Arek wrote:

W automacie masz ustawiona temp i on olbo chlodzi albo przestaje,
dmucha mocniej, slabiej itd. Tutaj przy manualu jak nastawisz tak
dmucha nawet gdybys zamarzl :)

Czyli tak dwupołożeniowo-dmucha albo wcale, albo na maxa ?

Nie przyszło Ci do głowy że można mieszać zimne z klimy z jakimkolwiek
które jest brane z zewnątrz samochodu ? Poza tym automatyczna klima
steruje też nawiewami i prędkością wentylatora w trybie pełnej
automatyki..

No ale to :

Czyli tak dwupołożeniowo-dmucha albo wcale, albo na maxa ?

odnosiło się do sposobu działania ręcznej klimy.

Arek

6 Data: Wrzesien 23 2007 18:24:59
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: Arek M 


W automacie masz ustawiona temp i on olbo chlodzi albo przestaje, dmucha mocniej, slabiej itd. Tutaj przy manualu jak nastawisz tak dmucha nawet gdybys zamarzl :)

Czyli tak dwupołożeniowo-dmucha albo wcale, albo na maxa ?


Dmucha raz mocniej, raz slabiej, raz cieplejszym powietrzem, raz zimniejszym - w zaleznosci od naslonecznienia i temperatury w srodku.

Ja u siebie klimy (automatyczna) nie wyłączam w ogole. Mam ustawione na 18-22 stopnie (w zaleznosci od pory roku). Zimą z nawiewów idzie cieple powietrze. Latem zimne. Sila nawiewu zalezy od roznicy temperatur ustawionej/rzweczywistej. Automat dąży do jak najszybszego uzyskania ustawionej temperatury.


--
PozdrawiAM!
volvo S60 T5 250KM/350Nm

7 Data: Wrzesien 23 2007 18:42:48
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: Arek 

Użytkownik "Arek M"  napisał w wiadomości


W automacie masz ustawiona temp i on olbo chlodzi albo przestaje, dmucha
mocniej, slabiej itd. Tutaj przy manualu jak nastawisz tak dmucha nawet
gdybys zamarzl :)

Czyli tak dwupołożeniowo-dmucha albo wcale, albo na maxa ?


Dmucha raz mocniej, raz slabiej, raz cieplejszym powietrzem, raz
zimniejszym - w zaleznosci od naslonecznienia i temperatury w srodku.

No ale to :

Czyli tak dwupołożeniowo-dmucha albo wcale, albo na maxa ?

odnosiło się do sposobu działania ręcznej klimy.

Arek

8 Data: Wrzesien 23 2007 13:37:34
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: Pete 


"Arek"  wrote

No ale to :

Czyli tak dwupołożeniowo-dmucha albo wcale, albo na maxa ?

odnosiło się do sposobu działania ręcznej klimy.

W manualnej, oprócz samego włącznika klimy masz jeszcze pokrętło do ustawienia temperatury tak pi razy drzwi (takie które po jednej stronie ma niebieskie pole/zimno a po drugiej czerwone pole).  To jest to samo pokrętło którym w zimie ustawiasz sobie jak ciepłe ma być powetrze wylatujące z nawiewu.  Dzięki temu możesz sobie regulować też jak zimne ma być powietrze wylatujące z nawiewu gdy masz załączoną klimę.  No i do tego możesz ręcznie regulować moc wiatraka.  Tak więc nie jest to tylko dwupołożeniowe rozwiązanie.

Pete

9 Data: Wrzesien 23 2007 21:55:48
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: Arek 

Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości


W manualnej, oprócz samego włącznika klimy masz jeszcze pokrętło do
ustawienia temperatury tak pi razy drzwi (takie które po jednej stronie ma
niebieskie pole/zimno a po drugiej czerwone pole).  To jest to samo
pokrętło którym w zimie ustawiasz sobie jak ciepłe ma być powetrze
wylatujące z nawiewu.  Dzięki temu możesz sobie regulować też jak zimne ma
być powietrze wylatujące z nawiewu gdy masz załączoną klimę.  No i do tego
możesz ręcznie regulować moc wiatraka.  Tak więc nie jest to tylko
dwupołożeniowe rozwiązanie.

Aha kapuję, ale nie ma czujnika temperatury i regulacji.
Swoją drogą sprzedawanie BMW za 110k z taką klimą to dobre :))

Arek

10 Data: Wrzesien 24 2007 00:35:55
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: Papkin 


Aha kapuję, ale nie ma czujnika temperatury i regulacji.
Swoją drogą sprzedawanie BMW za 110k z taką klimą to dobre :))


chyba blad w druku... przy tej cenie?

mam automatyczna klime ale recznej nie testowalem, raczej to rozwiazanie srednio fajne, odrywa od jazdy, jak za mocno wieje to szukasz lepszej nastawy. Automat to automat, zapominasz ze jest :)

Zaloze sie ze modul sterownia (masowa produkcja) to z 50-100zl ich kosztuje, silniczki, zawory i pokrewne z 300zl moze... tak wiec 500zl to maksymalnuy koszt automatycznej klimy :) A licza jak za zboze. Zlodziejskie ceny i tyle, ale takie sa prawa rynku. Jak kaza liczyc sobie 300zl za kilka kabelkow do podlaczenia radia, 100zl za przewod do ipoda itd ;)

11 Data: Wrzesien 24 2007 09:19:55
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: Boombastic 

Zaloze sie ze modul sterownia (masowa produkcja) to z 50-100zl ich kosztuje, silniczki, zawory i pokrewne z 300zl moze... tak wiec 500zl to maksymalnuy koszt automatycznej klimy :) A licza jak za zboze. Zlodziejskie ceny i tyle, ale takie sa prawa rynku. Jak kaza liczyc sobie 300zl za kilka kabelkow do podlaczenia radia, 100zl za przewod do ipoda itd ;)

A co powiesz na nawigację? Sprzęt kosztuje z 1000-1500, a każą dopłacać nawet kilkanaście tysięcy.

12 Data: Wrzesien 24 2007 10:33:19
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: Papkin 


A co powiesz na nawigację? Sprzęt kosztuje z 1000-1500, a każą dopłacać nawet kilkanaście tysięcy.

no wlasnie, i jeszcze pewnie mapy do kitu bo jakies "ich" zamiast, nasze, polskie :)

13 Data: Wrzesien 24 2007 08:08:26
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: BrunoJ 

Papkin  napisał(a):

mam automatyczna klime ale recznej nie testowalem, raczej to rozwiazanie
srednio fajne, odrywa od jazdy, jak za mocno wieje to szukasz lepszej nastawy.
Automat to automat, zapominasz ze jest :)
Tworzysz jakies teorie. Reczna klima dziala jak kazdy inny reczny nawiew bez
klimy. Tyle ze potrafi rowniez chlodzic. Nie odrywa od jazdy i dosc latwo jest
ustawic w miare stabilne warunki. Z plusow to nie reguluje samodzielnie sily
nadmuchu, przez co unika sie sytuacji gdy klima sama cos sobie wymysli i
zacznie gwaltownie dmuchac zimnym np. I nie odrywa od jazdy, bo czlowiek nie
wpatruje sie w zadne wyswietlacze i inne brandzlatory.
Oczywiscie minusow jest wiecej, w szczegolnosci brak (techniczny) mozliwosci
stworzenia stref, oraz brak mozliwosci ustawienia dokladnej temperatury.
Tym nie mniej spelnia swoja zasadnicza role - chlodzi i osusza.

Osobna kwestia jest czy i za ile powinna byc w beemce.

pozdrawiam
Bruno

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

14 Data: Wrzesien 24 2007 15:38:10
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klima auto vs manual
Autor: 666 

Tu się mylisz, przykładowo mniej wyposażone modele Omegi B miały dwustrefową klimę ze sterowaniem manualnym (pokrętła),
a te lepiej wyposazone sterowanie elektroniczne.
JaC


-- -- -

brak (techniczny) mozliwosci stworzenia stref

15 Data: Wrzesien 24 2007 08:14:17
Temat: Re: Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual
Autor: BrunoJ 

Arek  napisał(a):

Np. nowy suzuki swift ma klimę "manualną". Co to znaczy ? Że z wylotu klimy
leci lodowate powietrze rzędu 15 stopni i trzeba ręcznie machać tam i z
powrotem wyłącznikiem, żeby w aucie utrzymać np. 21 stopni ???
Jezeli z wylotu leci powietrze rzedu 15st to trzeba natychmiast do serwisu.
Lodowate powietrze to ma miec 4-5st (w odpowiednich warunkach)

pozdrawiam
Bruno

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Jeszcze jedno lamerskie-klimas auto vs manual



Grupy dyskusyjne