Grupy dyskusyjne   »   Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD

Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD



1 Data: Luty 06 2012 01:00:56
Temat: Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD
Autor: Tomasz Pyra 

http://www.youtube.com/watch?v=0M3MLmFvTUE

W skrócie:
W przypadku po¶lizgu podsterownego należy hamować.
W przypadku nadsterownego też należy hamować.
No chyba że kto¶ jest kierowc± rajdowym - ale wtedy nie zadaje takich pytań
;)



2 Data: Luty 06 2012 00:08:13
Temat: Re: Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

W skrócie:
W przypadku poĹ›lizgu podsterownego należy hamować. W przypadku
nadsterownego też należy hamować. No chyba że ktoĹ› jest kierowcÄ…
rajdowym - ale wtedy nie zadaje takich pytań ;)

Ja w FWD w nadsterownym dodaje gazu i kontruje. No chyba, że siÄ™ nie da
za bardzo dodać bo nie ma przyczepności (np. na sniegu) to wtedy zwykle
tylko kontruje (przy bardzo małej prÄ™dkoĹ›ci dodatkowo hamuje).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

3 Data: Luty 06 2012 08:36:44
Temat: Re: Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 6 Feb 2012 01:00:56 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

http://www.youtube.com/watch?v=0M3MLmFvTUE
W skrócie:
W przypadku po¶lizgu podsterownego należy hamować.
W przypadku nadsterownego też należy hamować.

Ale w aucie z ABS. Choc to teraz prawie wszystkie.
A byc moze dopiero z ESP.

Adam np zahamowal - ale silnikiem, nie dal ABS szansy, no i skonczylo sie
na barierce :-)

Osobiscie to wyprobowalem ze najlepiej zaczac od wcisniecia sprzegla.


J.

4 Data: Luty 06 2012 10:35:20
Temat: Re: Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD
Autor: Myjk 

Mon, 6 Feb 2012 01:00:56 +0100, Tomasz Pyra

http://www.youtube.com/watch?v=0M3MLmFvTUE

W skrócie:
W przypadku poĹ›lizgu podsterownego należy hamować.
W przypadku nadsterownego też należy hamować.
No chyba że ktoĹ› jest kierowcÄ… rajdowym - ale wtedy nie zadaje takich pytaĹ„
;)

Ciekawe co by powiedział o technice jazdy tej pani:
http://www.youtube.com/watch?v=2bsWJBfsoSM

--
Pozdor Myjk

5 Data: Luty 06 2012 20:12:30
Temat: Re: Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD
Autor: jerzu 

On Mon, 6 Feb 2012 01:00:56 +0100, Tomasz Pyra
 wrote:

W przypadku nadsterownego też należy hamować.

"Po¶lizg nadsterowny w autach przednionapędowych jest rzadszy, ale
możliwy" - moje auto jest dziwne, bo u mnie zawsze tył szybciej
ucieka. Ale tylko na pusto, i to pewnie jest przyczyna takiego
zachowania auta ;)

"Do¶wiadczeni kierowcy, którzy potrafi± zastosować ww. manewry mog±
spróbować wyj¶ć z po¶lizgu nadsterownego w inny sposób. Wpadaj±c w
po¶lizg należy założyć kontrę kierownic± w stronę, w któr± chcemy
jechać oraz płynnie, acz zdecydowanie dodać gazu, aby samochód wrócił
na wła¶ciwy tor. Ta metoda polecana jest wył±cznie zaawansowanym
kierowcom i bezwzględnie należy j± przećwiczyć wcze¶niej w
bezpiecznych warunkach na pustym placu, gdyż nieumiejętnie wykonany
manewr może doprowadzić do odwrócenia samochodu - sytuacji, z której
bardzo trudno wyj¶ć."

No i tu się zgadza, manewr wykonany nieumiejętnie, i auto wyl±dowało
mi w rowie po wcze¶niejszym odwróceniu w drug± stronę.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

6 Data: Luty 07 2012 00:39:46
Temat: Re: Jeszcze o wychodzeniu z poślizgu FWD
Autor: Maciej M. 

On 2012-02-06 20:12, jerzu wrote:

"DoĹ›wiadczeni kierowcy, którzy potrafiÄ… zastosować ww. manewry mogÄ…
spróbować wyjć z poĹ›lizgu nadsterownego w inny sposób. WpadajÄ…c w
poĹ›lizg należy założyć kontrÄ™ kierownicÄ… w stronÄ™, w którÄ… chcemy
jechać oraz płynnie, acz zdecydowanie dodać gazu, aby samochód wrócił
na właĹ›ciwy tor. Ta metoda polecana jest wyłÄ…cznie zaawansowanym
kierowcom i bezwzglÄ™dnie należy jÄ… przećwiczyć wczeĹ›niej w
bezpiecznych warunkach na pustym placu, gdyż nieumiejÄ™tnie wykonany
manewr może doprowadzić do odwrócenia samochodu - sytuacji, z której
bardzo trudno wyjć."

No i tu siÄ™ zgadza, manewr wykonany nieumiejÄ™tnie, i auto wylÄ…dowało
mi w rowie po wczeĹ›niejszym odwróceniu w drugÄ… stronÄ™.

No to mi siÄ™ udało przerobić taki scenariusz pomyĹ›lnie dwutonowym żelazkiem... lekka kontra, wyraĽnie gaz i dupa przestała uciekać.

I całe szczęście, bo to było na zaĹ›nieżonej estakadzie, z pełnym kompletem pasażerów na pokładzie... do dzisiaj mi siÄ™ ciepło robi jak sobie to przypomnÄ™...

Lepiej nie przerabiać w rzeczywistości ;)

--
MM

Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD



Grupy dyskusyjne