Jutro otwarcie A1
1 | Data: Grudzien 21 2007 20:10:04 |
Temat: Jutro otwarcie A1 | |
Autor: Sanctum Officium | Jutro otwierają koło Gdańska króki 25-kilometrowy odcinek autostrady A1. W 2 |
Data: Grudzien 21 2007 20:31:45 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Wujek Dobra Rada z kraju Rad | tu na północy Polski wyrazy współczucia, A4,A18,A2..jakoś sie mają 3 |
Data: Grudzien 21 2007 20:44:45 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Sanctum Officium | "Wujek Dobra Rada z kraju Rad" wrote in > tu na północy Polski Otwarte w latach 30- i 40-tych. Zgadnij przez kogo? ;-) A2 od Poznania w kierunku zachodnim też idzie częściowo po śladzie autostrady, której budowę rozpoczęto w latach 30-tych. MK 4 |
Data: Grudzien 21 2007 21:24:02 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Lopez | Sanctum Officium wrote: "Wujek Dobra Rada z kraju Rad" wrote in message Trzeba żyć na właściwej prowincji - przeżyłem już otwarcia 3 odcinków A4, dwóch odcinków DTŚ (wiem, to nawet nie S ale jednak robi wrażenie). Teraz czekam niecierpliwie na kolejny odcinek DTŚ oraz dwa odcinki A1, a za 4 lata ostatni odcinek DTŚ w Gliwicach. A mam dopiero niecałe 34lata :) Pzdrwm. -- Lopez de Bytom en Silesia 5 |
Data: Grudzien 21 2007 21:32:43 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Sanctum Officium | "Lopez" wrote in message Sanctum Officium wrote:lata ostatni odcinek DTŚ w Gliwicach. A mam dopiero niecałe 34lata :) Oddają odcinki po 3 - 6 km długości? Tu oddają na raz ogromnej, jak na Polskę, długości odcienek - rzucające na kolana całe 25 km ;-) Gdyby odawać w odcinach po 5 km, to też by można było zrobić 5 razy wielkie otwarcie :-) W latach 30-tych w Niemczech odawano rocznie 1000 km autostrad, więcej niż łącznie zbudowano w Polsce od 1945 do dziś ;-) MK 6 |
Data: Grudzien 21 2007 22:12:18 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Lopez | Sanctum Officium wrote: tu na północy Polski Zgadza się, ale ja jeżdżę taką niemiecką przedwojenną autostradą między Bytomiem i Gliwicami - 17km, jedna jezdnia, po 2pasy ruchu w każdą stronę - standard autostrad niemieckich przedwojennych i tych obecnych to jednak przepaść - większość tych powojennych to głównie poprzez dodawanie drugiej jezdni i modernizacja nawierzchni, nawet te robione w byłym DDR tak modernizowano. W Polsce w tym czasie Gierek szarpnął się tylko na swoją gierkówkę oraz na odcinek A4 między Katowicami i Krakowem, który teraz jest w permanentnym generalnym remoncie - taki był komunizm - pretensje do swoich dziadków :) A co u nas na prowincji zrobiono ostatnimi czasy? A4 Kleszczów - Strzelce Opolskie - 34km, wcześniej jeszcze zrobiono Strzelce Opolskie - Wrocław ale ja wtedy autem tak daleko nie jeździłem :) A4 Sośnica - Katowice - 21km - (to chyba jedyny w Polsce taki długi odcinek autostrady z 3pasami na dwóch jezdniach, na odcinku od Chorzowa Batorego do Katowic dodatkowe dwie jezdnie po dwa pasy obsługujące ruch lokalny) A4 Sośnica - Kleszczów - 19km DTŚ Ruda Sl - Załęże - 9km (na całej długości po 3pasy na dwóch jezdniach, 5 bezkolizyjnych zjazdów praktycznie przez środek śląskich miast), DTS Załęże - os Gwiazd 9,5km (praktycznie po 3 pasy na 4 jezdniach, łącznie z tunelem pod rondem). Przypomniało mi się też, że w sumie za mojego komunikacyjnego żywota otworzono jeszcze odcinek południowy autostradowej obwodnicy Krakowa A4 - 23km (po 2pasy na dwóch jezdniach) Czekam na dwa odcinki A1 - chyba mają po ok.20km, oraz DTŚ aż do Gliwic - po ok.10km każdy odcinek w trudnym, maksymalnie zurbanizowanym terenie. Pzdrwm. -- Lopez de Bytom en Silesia 7 |
Data: Grudzien 21 2007 22:53:46 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Sanctum Officium | "Lopez" wrote in message Sanctum Officium wrote:stronę - Niemcy tak budowali celowo. Pierw jedna nitka, oddawali ją do użytku, a potem druga, gdy wzrośnie natężenie ruchu. Zauważ, że wszystko było gotowe pod drugą jezdnię - gotowy pas terenu, mosty nad obiema jezdniami (istniejącą i druga przyszłościową). Zdjęcie Berlinki, na którym to widać: http://www.berlinka.pcp.pl/maciejewo1957_1.jpg standard autostrad niemieckich przedwojennych i tych obecnych to jednak Jechałem A4 i A18 od wysokości Legnicy prawie do niemieckiej granicy. W obie strony jest to samo, tylko w jedną nowa nawierzchnia, a w drugą stara. Kiedyś nie było pasa awaryjnego. Zresztą na wyremontowanym odcinku A4 i A18, którymi jechałem, też go nie ma. Jest znak ostrzegawczy o braku tego pasa i ograniczenie do 110. Technologia to beton. I dobrze, długo wytrzyma i nigdy nie będzie kolein. - większość tych powojennych to głównie poprzez dodawanie drugiejjest w permanentnym generalnym remoncie - taki był komunizm - pretensje doswoich dziadków :)Strzelce Opolskie - Wrocław ale ja wtedy autem tak daleko nie jeździłem :)odcinek autostrady z 3pasami na dwóch jezdniach, na odcinku od Chorzowa Batoregodo Katowic dodatkowe dwie jezdnie po dwa pasy obsługujące ruch lokalny)5 bezkolizyjnych zjazdów praktycznie przez środek śląskich miast),łącznie z tunelem pod rondem). Czyli łacznie z 80 km. I to ma być dużo? ;-) Czekam na dwa odcinki A1 - chyba mają po ok.20km, oraz DTŚ aż do Gliwic -po ok.10km każdy odcinek w trudnym, maksymalnie zurbanizowanym terenie. Też czekam... na sieć autostrad jak w Niemczech, ale nie wiem, czy się doczekam ;-) MK 8 |
Data: Grudzien 22 2007 13:00:40 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: marthen | Sanctum Officium wrote: "Lopez" wrote in message Sposób budowy drogi ze zdjęcia nie ma nic do trasy Gliwice-Bytom. Tam są w sumie 4 pasy na jednej jezdni - nie 2 jak na zdjęciu. Obecna DK88 (czyli SG-SY) nie mogła być planowana jako typowa autostrada - nie ma przy niej ani kawałka miejsca na drugą nitkę, a wzdłuż drogi biegnie linia kolejowa. -- marthen 100NX & NA BRG LE pms edition "Solo los muertos han visto el fin de la guerra" 9 |
Data: Grudzien 21 2007 22:38:59 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Lopez, autostrady, której budowę rozpoczęto w latach 30-tych.Trzeba żyć na właściwej prowincji - przeżyłem już otwarcia 3 odcinków A4, E, tam. Ja żyję we własciwej prowincji - cały plan budowy autostrad już jest w pełni zrealizowany - siakieś 100 km najlepszej A4 ;-P [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 10 |
Data: Grudzien 21 2007 23:12:40 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Sanctum Officium | "RoMan Mandziejewicz" wrote in message Hello Lopez,A4,
A we wschodniej Polsce nie ma nawet kilometra autostrady. MK 11 |
Data: Grudzien 21 2007 23:40:18 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Wujek Dobra Rada z kraju Rad | w puszczy białowieskiej jest 1km 12 |
Data: Grudzien 21 2007 23:53:56 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Sanctum Officium | "Wujek Dobra Rada z kraju Rad" wrote in w puszczy białowieskiej jest 1km Gdzie on jest? Na mapach drogowych go nie ma. MK 13 |
Data: Grudzien 22 2007 21:16:34 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Wujek Dobra Rada z kraju Rad | Gdzie on jest? Na mapach drogowych go nie ma. w Polityce kilka lat temu były zdjecia, niewiem gdzie dokładnie to położyli podobno na asfalcie juz rosną małe drzewa i całość niepodłączona do innych dróg 14 |
Data: Grudzien 22 2007 23:48:35 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Sat, 22 Dec 2007 21:16:34 +0100, Wujek Dobra Rada z kraju Rad w Polityce kilka lat temu były zdjecia, Może ktoś tutaj wie coś więcej? Bo mnie to zaintrygowało.. :) Google niezbyt pomaga, nawet zacząłem oglądać tę okolicę w Google Maps (o dziwo jest całkiem nieźle odwzorowana), ale pewnie bym to pomylił z byle przecinką. Ktoś chętny do poszukiwań? ;) -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 15 |
Data: Grudzien 23 2007 00:04:19 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Sanctum Officium | "Borys Pogoreło" wrote in message Dnia Sat, 22 Dec 2007 21:16:34 +0100, Wujek Dobra Rada z kraju Rad Też mnie to ciekawi. Może ktoś z tamtych okolic pomoże. MK 16 |
Data: Grudzien 22 2007 00:23:03 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Wojtaszek | Sanctum Officium pisze: Jutro otwierają koło Gdańska króki 25-kilometrowy odcinek autostrady A1. Wa jest pas awaryjny i 130km/h czy takie gowno jak miedzy legnica a wroclawiem (zatoczki i 110km/h)? kto to w ogole zatwierdzil, do tego miejscami ten beton jest potwornie glosny, nie taki jak np. na A18pn 17 |
Data: Grudzien 22 2007 00:43:54 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Sanctum Officium | "Wojtaszek" wrote in message Sanctum Officium pisze:W > takim państwie jak Polska, które cierpi na chroniczny brak tego typudróg, > to wielkie święto. Przeciętny Polak za swojego życia ma okazję przeżyćokazja > zobaczenia na własne oczy otwarcia autostrada będzie za jakieś 70 lat. Nie wiem, dziś zobaczę. Przypuszczam, że pas awaryjny dali, bo to zupełnie nowa autostrada. Na A4 i A18 tylko wyminiali nawierznie. Dawne niemieckie autostrady nie miały pasa awaryjnego. i 130km/h czy takie gowno jak miedzy legnica a Dalej od Legnicy na zachód też nie ma pasa awaryjnego. kto to w ogole zatwierdzil, do tego Gdzie jest beton? Na A1? A nie jest ona czasem asfaltowa? MK 18 |
Data: Grudzien 22 2007 11:36:35 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Wojtaszek | Sanctum Officium pisze: Nie wiem, dziś zobaczę. Przypuszczam, że pas awaryjny dali, bo to zupełnie Dalej od Legnicy na zachód też nie ma pasa awaryjnego. na odcinkach poniemieckich: - na A18pn zrobiono pas awaryjny - na A4 od Wroclawia do Kleszczowa zrobiono pas awaryjny
o A4 mowa A4 Katowice-Wroclaw jest asfaltowa A4 Wroclaw-Krzyżowa jest betonowa, miejscami ten beton jest potwornie glosny A18pn Krzyżowa-Olszyna jest betonowa, nawierzchnia jak w Niemczech 19 |
Data: Grudzien 22 2007 11:57:32 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: J.F. | On Sat, 22 Dec 2007 11:36:35 +0100, Wojtaszek wrote: A4 Wroclaw-Krzyżowa jest betonowa, miejscami ten beton jest potwornie glosny Ale odcinek W-K tez niemiecka firma budowala :-) No i jest tam jeszcze jeden kawaleczek badawczy czy testowy gladkiego betonu wylanego wiele lat temu .. J. 20 |
Data: Grudzien 22 2007 12:14:39 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Lopez | J.F. wrote: On Sat, 22 Dec 2007 11:36:35 +0100, Wojtaszek wrote: A mnie sie wydawalo, ze to skandynawowie i portugalczycy (na roznych odcinkach) Pzdrwm. -- Lopez de Bytom en Silesia 21 |
Data: Grudzien 22 2007 14:51:57 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: J.F. | On Sat, 22 Dec 2007 12:14:39 +0100, Lopez wrote: J.F. wrote: http://www.gddkia.gov.pl/article/realizowane_inwestycje/fs_ispa/article.php/id_item_tree/e0db4855d0f07c18359d92801a9e45b4/id_art/3de4c226420616619c0128967e92913b Projekt obejmuje nastepujace kontrakty: ISPA 2001/PL/16/P/PT/009-01 Wadroze â Wroclaw (jezdnia pld.), wykonawca: Walter Heilit/Budimex Dromex S.A., data podpisania: 11.07.2002, wartosc kontraktu: 48,8 mln EUR, roboty zasadnicze zakonczono: wrzesien 2004 r. ISPA 2001/PL/16/P/PT/009-02 Krzywa - Wadroze (jezdnia pld.) i Krzywa â Legnica (jezdnia pln.), wykonawca: Strabag AG/Mota Companhia S.A. , data podpisania: 16.04.2003 , wartosc kontraktu: 63,6 mln EUR, oddano do ruchu 15.12.2005 r. ISPA 2001/PL/16/P/PT/009-03 Legnica - Wroclaw (jezdnia pln.), wykonawca: Hermann Kirchner GmbH/Max Bogl/Berger Bau GmbH, data podpisania: 15.11.2004, wartosc kontraktu: 42,7 mln EUR, zasadnicze roboty zakonczono w sierpniu 2006 r. ISPA 2001/PL/16/P/PT/009-04 Nadzór, wykonawca: Scetauroute International S.A., wartosc kontraktu: 7,6 mln EUR, zakonczenie dzialalnosci nadzoru przewidywane jest na maj 2008 r. Portugalczycy chyba tylko wiadukty stawiali. J. 22 |
Data: Grudzien 22 2007 16:13:36 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Sanctum Officium | "Wojtaszek" wrote in message Sanctum Officium pisze:zupełnie > nowa autostrada. Na A4 i A18 tylko wyminiali nawierznie. Dawneniemieckie > autostrady nie miały pasa awaryjnego. Jechałem na odcinku Legniaca - Żary i w drugą stronę. Pamietam, że przynajmniej na części trasy nie było pasa awartyjnego. Pamiętam znaki ostrzegające o braku tego pasa i ograniczene do 110. W jedną stronę na cześci trasy była jeszcze stara poniemiecka nawierzchnia w agonalnym stanie. >> kto to w ogole zatwierdzil, do tegoglosny A18pn Krzyżowa-Olszyna jest betonowa, nawierzchnia jak w Niemczech Może betonowa jest troche głośniejsza niż asfaltowa. Mnie tam się dobrze po niej jechało, choć chyba było troche głośniej :-) "Na jednym z odcinków budowanej autostrady A4 zaplanowano odcinek eksperymentalny nawierzchni o ciągłym uzbrojeniu. Jest to konstrukcja, w której wierzchnia warstwa betonu ułożona została na specjalnie przygotowane ciągłe zbrojenie. Takie rozwiązanie pozwoli uniknąć cięcia poprzecznego betonu , a tym samym wpłynie pozytywnie na efekty akustyczne i utrzymanie nawierzchni. Samo zbrojenie ma zabezpieczyć beton przed nadmiernym pękaniem (powinno ograniczyć rozwartość rys). Odcinek ten w czasie eksploatacji będzie monitorowany i badany, również przez naukowców z Politechniki Wrocławskiej ." http://tinyurl.com/24z7hd MK 23 |
Data: Grudzien 23 2007 00:38:12 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Wojtaszek | Sanctum Officium pisze: Może betonowa jest troche głośniejsza niż asfaltowa. Mnie tam się dobrze po moim zdaniem betonowa jest cichsza od asfaltowej; wole tez po niej jezdzic w nocy, beton odbija swiatlo, czarny asfalt pochlania natomiast pisalem ze jest potwornie glosno tylko na pewnym odcinku A4, jezeli to ten eksperymentalny, na ktorym mialo byc m.in. ciszej, to cos im nie wyszlo 24 |
Data: Grudzien 23 2007 00:48:22 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Sanctum Officium | "Wojtaszek" wrote in message Sanctum Officium pisze:po > niej jechało, choć chyba było troche głośniej :-) I beton ma lepsza przyczepność, co poprawia bezpieczeństwo. MK 25 |
Data: Grudzien 23 2007 14:39:08 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Hektor | Użytkownik "Sanctum Officium" napisał I beton ma lepsza przyczepność, co poprawia bezpieczeństwo. !?? Szczególnie jak jest mokro. Skąd pomysł, że beton ma lepszą przyczepność ? Widziałeś na zachodnich betonówkach ostrzezenia o sliskiej nawierzchni i drakońskie ograniczenia prędkości podczas deszczu ? Zbigniew Kordan 26 |
Data: Grudzien 23 2007 15:14:40 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Sanctum Officium | "Hektor" wrote in message Użytkownik "Sanctum Officium" napisał Z własnych doświadczeń na nieczynnych betonowych lotniskach. Widziałeś na zachodnich betonówkach ostrzezenia o sliskiej nawierzchni i A asfalt nie jest jeszcze gorszy po deszczu? MK 27 |
Data: Grudzien 23 2007 18:37:38 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Hektor, I beton ma lepsza przyczepność, co poprawia bezpieczeństwo.!?? Na sucho ma lepszą przyczepność. Na mokro na dopuszczalną ale przy lekkim oblodzeniu/oszronieniu - dramat. Asfaltobeton (czyli to, co obecnie jest nazywane asfaltem) w takich warunkach ma przyczepność znacznie lepszą. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 28 |
Data: Grudzien 22 2007 09:10:46 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Marcin | Dnia Fri, 21 Dec 2007 20:10:04 +0100, Sanctum Officium napisał: Jutro otwierają koło Gdańska króki 25-kilometrowy odcinek autostrady A1. W Przeciez otwierali 0,5km odcinek juz, wiec juzmamy 2 otwarcia ;) -- Marcin 29 |
Data: Grudzien 22 2007 09:55:53 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Marcin Narzynski |
Przeciez otwierali 0,5km odcinek juz, wiec juzmamy 2 otwarcia ;) Nikt nigdy nie otwierał 0.5 km A1. To było niekompetentne gadanie dziennikarzy, które potem poszło "w Polskę". Sama GTC (budowniczy) domagał się sprostowań na prawo i lewo. To sławne 0.5 km autostrady to było przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta do nowowybudowanego zjazdu. Dopiero za tym zjazdem zacznyna się autostrada. Tu jest zdjęcie tego, o czym piszę: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=17266643&postcount=1095 Sławne 0.5 km to był odcinek od dołu zdjęcia do mostu łączącego dwa ronda. Na górze zdjęcia widać punkt poboru opłat - i tam dopiero zaczyna się A1. MN 30 |
Data: Grudzien 22 2007 21:43:53 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Sanctum Officium | "Marcin" wrote in message Dnia Fri, 21 Dec 2007 20:10:04 +0100, Sanctum Officiumokazja > zobaczenia na własne oczy otwarcia autostrada będzie za jakieś 70 lat. Aaa, było coś takiego. Ale to już była żenada do sześcianu :-) MK 31 |
Data: Grudzien 22 2007 19:36:55 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: J.F. | On Fri, 21 Dec 2007 20:10:04 +0100, Sanctum Officium wrote: Jutro otwierają koło Gdańska króki 25-kilometrowy odcinek autostrady A1. A to jest "prywatna" autostrada z bramkami [w budowie ?], czy "panstwowa" ? J. 32 |
Data: Grudzien 22 2007 21:45:30 | Temat: Re: Jutro otwarcie A1 | Autor: Sanctum Officium | "J.F." wrote in message On Fri, 21 Dec 2007 20:10:04 +0100, Sanctum Officium wrote: Będzie płatna, ale na razie przez chyba 2 miesiące bezpłatna. Bramki są gotowe. MK |