Grupy dyskusyjne   »   Jutro otwarcie A1

Jutro otwarcie A1



1 Data: Grudzien 21 2007 20:10:04
Temat: Jutro otwarcie A1
Autor: Sanctum Officium 

Jutro otwierają koło Gdańska króki 25-kilometrowy odcinek autostrady A1. W
takim państwie jak Polska, które cierpi na chroniczny brak tego typu dróg,
to wielkie święto. Przeciętny Polak za swojego życia ma okazję przeżyć
otwarcie nowej autostrady jeden, może dwa razy w życiu. Po raz ostatni
otwierano nową autostradę tu na północy Polski w 1942. Była to tzw.
Berlinka. Trzeba jutro jechać na uroczystość otwarcia, bo następna okazja
zobaczenia na własne oczy otwarcia autostrada będzie za jakieś 70 lat.


MK



2 Data: Grudzien 21 2007 20:31:45
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Wujek Dobra Rada z kraju Rad 

tu na północy Polski

wyrazy współczucia,
A4,A18,A2..jakoś sie mają

3 Data: Grudzien 21 2007 20:44:45
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Sanctum Officium 

"Wujek Dobra Rada z kraju Rad"  wrote in
message

> tu na północy Polski

wyrazy współczucia,
A4,A18,A2..jakoś sie mają

Otwarte w latach 30- i 40-tych. Zgadnij przez kogo? ;-) A2 od Poznania w
kierunku zachodnim też idzie częściowo po śladzie autostrady, której budowę
rozpoczęto w latach 30-tych.


MK

4 Data: Grudzien 21 2007 21:24:02
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Lopez 

Sanctum Officium wrote:

"Wujek Dobra Rada z kraju Rad" wrote in message
tu na północy Polski

wyrazy współczucia,
A4,A18,A2..jakoś sie mają

Otwarte w latach 30- i 40-tych. Zgadnij przez kogo? ;-) A2 od
Poznania w kierunku zachodnim też idzie częściowo po śladzie
autostrady, której budowę rozpoczęto w latach 30-tych.

Trzeba żyć na właściwej prowincji - przeżyłem już otwarcia 3 odcinków A4, dwóch odcinków DTŚ (wiem, to nawet nie S ale jednak robi wrażenie). Teraz czekam niecierpliwie na kolejny odcinek DTŚ oraz dwa odcinki A1, a za 4 lata ostatni odcinek DTŚ w Gliwicach. A mam dopiero niecałe 34lata :)

Pzdrwm.
--
Lopez de Bytom en Silesia

5 Data: Grudzien 21 2007 21:32:43
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Sanctum Officium 

"Lopez"  wrote in message

Sanctum Officium wrote:
> "Wujek Dobra Rada z kraju Rad"
> wrote in message
>>> tu na północy Polski
>>
>> wyrazy współczucia,
>> A4,A18,A2..jakoś sie mają
>
> Otwarte w latach 30- i 40-tych. Zgadnij przez kogo? ;-) A2 od
> Poznania w kierunku zachodnim też idzie częściowo po śladzie
> autostrady, której budowę rozpoczęto w latach 30-tych.

Trzeba żyć na właściwej prowincji - przeżyłem już otwarcia 3 odcinków A4,
dwóch odcinków DTŚ (wiem, to nawet nie S ale jednak robi wrażenie). Teraz
czekam niecierpliwie na kolejny odcinek DTŚ oraz dwa odcinki A1, a za 4
lata
ostatni odcinek DTŚ w Gliwicach. A mam dopiero niecałe 34lata :)

Oddają odcinki po 3 - 6 km długości? Tu oddają na raz ogromnej, jak na
Polskę, długości odcienek - rzucające na kolana całe 25 km ;-) Gdyby odawać
w odcinach po 5 km, to też by można było zrobić 5 razy wielkie otwarcie :-)
W latach 30-tych w Niemczech odawano rocznie 1000 km autostrad, więcej niż
łącznie zbudowano w Polsce od 1945 do dziś ;-)


MK

6 Data: Grudzien 21 2007 22:12:18
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Lopez 

Sanctum Officium wrote:

tu na północy Polski

wyrazy współczucia,
A4,A18,A2..jakoś sie mają

Otwarte w latach 30- i 40-tych. Zgadnij przez kogo? ;-) A2 od
Poznania w kierunku zachodnim też idzie częściowo po śladzie
autostrady, której budowę rozpoczęto w latach 30-tych.

Trzeba żyć na właściwej prowincji - przeżyłem już otwarcia 3
odcinków A4, dwóch odcinków DTŚ (wiem, to nawet nie S ale jednak
robi wrażenie). Teraz czekam niecierpliwie na kolejny odcinek DTŚ
oraz dwa odcinki A1, a za 4 lata ostatni odcinek DTŚ w Gliwicach. A
mam dopiero niecałe 34lata :)

Oddają odcinki po 3 - 6 km długości? Tu oddają na raz ogromnej, jak na
Polskę, długości odcienek - rzucające na kolana całe 25 km ;-) Gdyby
odawać w odcinach po 5 km, to też by można było zrobić 5 razy wielkie
otwarcie :-) W latach 30-tych w Niemczech odawano rocznie 1000 km
autostrad, więcej niż łącznie zbudowano w Polsce od 1945 do dziś ;-)


Zgadza się, ale ja jeżdżę taką niemiecką przedwojenną autostradą między
Bytomiem i Gliwicami - 17km, jedna jezdnia, po 2pasy ruchu w każdą stronę -
standard autostrad niemieckich przedwojennych i tych obecnych to jednak
przepaść - większość tych powojennych to głównie poprzez dodawanie drugiej
jezdni i modernizacja nawierzchni, nawet te robione w byłym DDR tak
modernizowano. W Polsce w tym czasie Gierek szarpnął się tylko na swoją
gierkówkę oraz na odcinek A4 między Katowicami i Krakowem, który teraz jest
w permanentnym generalnym remoncie - taki był komunizm - pretensje do swoich
dziadków :)

A co u nas na prowincji zrobiono ostatnimi czasy?
A4 Kleszczów - Strzelce Opolskie - 34km, wcześniej jeszcze zrobiono Strzelce
Opolskie - Wrocław ale ja wtedy autem tak daleko nie jeździłem :)
A4 Sośnica - Katowice - 21km - (to chyba jedyny w Polsce taki długi odcinek
autostrady z 3pasami na dwóch jezdniach, na odcinku od Chorzowa Batorego do
Katowic dodatkowe dwie jezdnie po dwa pasy obsługujące ruch lokalny)
A4 Sośnica - Kleszczów - 19km
DTŚ Ruda Sl - Załęże - 9km (na całej długości po 3pasy na dwóch jezdniach, 5
bezkolizyjnych zjazdów praktycznie przez środek śląskich miast),
DTS Załęże - os Gwiazd 9,5km (praktycznie po 3 pasy na 4 jezdniach, łącznie
z tunelem pod rondem).

Przypomniało mi się też, że w sumie za mojego komunikacyjnego żywota
otworzono jeszcze odcinek południowy autostradowej obwodnicy Krakowa A4 -
23km (po 2pasy na dwóch jezdniach)

Czekam na dwa odcinki A1 - chyba mają po ok.20km, oraz DTŚ aż do Gliwic - po
ok.10km każdy odcinek w trudnym, maksymalnie zurbanizowanym terenie.

Pzdrwm.
--
Lopez de Bytom en Silesia

7 Data: Grudzien 21 2007 22:53:46
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Sanctum Officium 

"Lopez"  wrote in message

Sanctum Officium wrote:
>>>>> tu na północy Polski
>>>>
>>>> wyrazy współczucia,
>>>> A4,A18,A2..jakoś sie mają
>>>
>>> Otwarte w latach 30- i 40-tych. Zgadnij przez kogo? ;-) A2 od
>>> Poznania w kierunku zachodnim też idzie częściowo po śladzie
>>> autostrady, której budowę rozpoczęto w latach 30-tych.
>>
>> Trzeba żyć na właściwej prowincji - przeżyłem już otwarcia 3
>> odcinków A4, dwóch odcinków DTŚ (wiem, to nawet nie S ale jednak
>> robi wrażenie). Teraz czekam niecierpliwie na kolejny odcinek DTŚ
>> oraz dwa odcinki A1, a za 4 lata ostatni odcinek DTŚ w Gliwicach. A
>> mam dopiero niecałe 34lata :)
>
> Oddają odcinki po 3 - 6 km długości? Tu oddają na raz ogromnej, jak na
> Polskę, długości odcienek - rzucające na kolana całe 25 km ;-) Gdyby
> odawać w odcinach po 5 km, to też by można było zrobić 5 razy wielkie
> otwarcie :-) W latach 30-tych w Niemczech odawano rocznie 1000 km
> autostrad, więcej niż łącznie zbudowano w Polsce od 1945 do dziś ;-)
>

Zgadza się, ale ja jeżdżę taką niemiecką przedwojenną autostradą między
Bytomiem i Gliwicami - 17km, jedna jezdnia, po 2pasy ruchu w każdą
stronę -

Niemcy tak budowali celowo. Pierw jedna nitka, oddawali ją do użytku, a
potem druga, gdy wzrośnie natężenie ruchu. Zauważ, że wszystko było gotowe
pod drugą jezdnię - gotowy pas terenu, mosty nad obiema jezdniami
(istniejącą i druga przyszłościową). Zdjęcie Berlinki, na którym to widać:
http://www.berlinka.pcp.pl/maciejewo1957_1.jpg

standard autostrad niemieckich przedwojennych i tych obecnych to jednak
przepaść

Jechałem A4 i A18 od wysokości Legnicy prawie do niemieckiej granicy. W obie
strony jest to samo, tylko w jedną nowa nawierzchnia, a w drugą stara.
Kiedyś nie było pasa awaryjnego. Zresztą na wyremontowanym odcinku A4 i A18,
którymi jechałem, też go nie ma. Jest znak ostrzegawczy o braku tego pasa i
ograniczenie do 110. Technologia to beton. I dobrze, długo wytrzyma i nigdy
nie będzie kolein.

- większość tych powojennych to głównie poprzez dodawanie drugiej
jezdni i modernizacja nawierzchni, nawet te robione w byłym DDR tak
modernizowano. W Polsce w tym czasie Gierek szarpnął się tylko na swoją
gierkówkę oraz na odcinek A4 między Katowicami i Krakowem, który teraz
jest
w permanentnym generalnym remoncie - taki był komunizm - pretensje do
swoich
dziadków :)

A co u nas na prowincji zrobiono ostatnimi czasy?
A4 Kleszczów - Strzelce Opolskie - 34km, wcześniej jeszcze zrobiono
Strzelce
Opolskie - Wrocław ale ja wtedy autem tak daleko nie jeździłem :)
A4 Sośnica - Katowice - 21km - (to chyba jedyny w Polsce taki długi
odcinek
autostrady z 3pasami na dwóch jezdniach, na odcinku od Chorzowa Batorego
do
Katowic dodatkowe dwie jezdnie po dwa pasy obsługujące ruch lokalny)
A4 Sośnica - Kleszczów - 19km
DTŚ Ruda Sl - Załęże - 9km (na całej długości po 3pasy na dwóch jezdniach,
5
bezkolizyjnych zjazdów praktycznie przez środek śląskich miast),
DTS Załęże - os Gwiazd 9,5km (praktycznie po 3 pasy na 4 jezdniach,
łącznie
z tunelem pod rondem).

Przypomniało mi się też, że w sumie za mojego komunikacyjnego żywota
otworzono jeszcze odcinek południowy autostradowej obwodnicy Krakowa A4 -
23km (po 2pasy na dwóch jezdniach)

Czyli łacznie z 80 km. I to ma być dużo? ;-)

Czekam na dwa odcinki A1 - chyba mają po ok.20km, oraz DTŚ aż do Gliwic -
po
ok.10km każdy odcinek w trudnym, maksymalnie zurbanizowanym terenie.

Też czekam... na sieć autostrad jak w Niemczech, ale nie wiem, czy się
doczekam ;-)


MK

8 Data: Grudzien 22 2007 13:00:40
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: marthen 

Sanctum Officium wrote:

"Lopez"  wrote in message

Zgadza się, ale ja jeżdżę taką niemiecką przedwojenną autostradą
między Bytomiem i Gliwicami - 17km, jedna jezdnia, po 2pasy ruchu w
każdą stronę -

Niemcy tak budowali celowo. Pierw jedna nitka, oddawali ją do użytku,
a potem druga, gdy wzrośnie natężenie ruchu. Zauważ, że wszystko było
gotowe pod drugą jezdnię - gotowy pas terenu, mosty nad obiema
jezdniami (istniejącą i druga przyszłościową). Zdjęcie Berlinki, na
którym to widać: http://www.berlinka.pcp.pl/maciejewo1957_1.jpg

Sposób budowy drogi ze zdjęcia nie ma nic do trasy Gliwice-Bytom. Tam są w
sumie 4 pasy na jednej jezdni - nie 2 jak na zdjęciu. Obecna DK88 (czyli
SG-SY) nie mogła być planowana jako typowa autostrada - nie ma przy niej ani
kawałka miejsca na drugą nitkę, a wzdłuż drogi biegnie linia kolejowa.
--
marthen
100NX & NA BRG LE pms edition
"Solo los muertos han visto el fin de la guerra"

9 Data: Grudzien 21 2007 22:38:59
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Lopez,

Friday, December 21, 2007, 9:24:02 PM, you wrote:

[...]

autostrady, której budowę rozpoczęto w latach 30-tych.
Trzeba żyć na właściwej prowincji - przeżyłem już otwarcia 3 odcinków A4,

E, tam. Ja żyję we własciwej prowincji - cały plan budowy autostrad
już jest w pełni zrealizowany - siakieś 100 km najlepszej A4 ;-P

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

10 Data: Grudzien 21 2007 23:12:40
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Sanctum Officium 

"RoMan Mandziejewicz"  wrote in message

Hello Lopez,

Friday, December 21, 2007, 9:24:02 PM, you wrote:

[...]

>> autostrady, której budowę rozpoczęto w latach 30-tych.
> Trzeba żyć na właściwej prowincji - przeżyłem już otwarcia 3 odcinków
A4,

E, tam. Ja żyję we własciwej prowincji - cały plan budowy autostrad
już jest w pełni zrealizowany - siakieś 100 km najlepszej A4 ;-P

A we wschodniej Polsce nie ma nawet kilometra autostrady.


MK

11 Data: Grudzien 21 2007 23:40:18
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Wujek Dobra Rada z kraju Rad 

w puszczy białowieskiej jest 1km
autostrady budowanej na olimpiadę w moskiwie

12 Data: Grudzien 21 2007 23:53:56
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Sanctum Officium 

"Wujek Dobra Rada z kraju Rad"  wrote in
message

w puszczy białowieskiej jest 1km
autostrady budowanej na olimpiadę w moskiwie

Gdzie on jest? Na mapach drogowych go nie ma.


MK

13 Data: Grudzien 22 2007 21:16:34
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Wujek Dobra Rada z kraju Rad 

Gdzie on jest? Na mapach drogowych go nie ma.


w Polityce kilka lat temu były zdjecia,
niewiem gdzie dokładnie to położyli

podobno na asfalcie juz rosną małe drzewa

i całość niepodłączona do innych dróg

14 Data: Grudzien 22 2007 23:48:35
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Sat, 22 Dec 2007 21:16:34 +0100, Wujek Dobra Rada z kraju Rad
napisał(a):

w Polityce kilka lat temu były zdjecia,
niewiem gdzie dokładnie to położyli

podobno na asfalcie juz rosną małe drzewa

i całość niepodłączona do innych dróg

 Może ktoś tutaj wie coś więcej? Bo mnie to zaintrygowało.. :)

 Google niezbyt pomaga, nawet zacząłem oglądać tę okolicę w Google Maps (o
dziwo jest całkiem nieźle odwzorowana), ale pewnie bym to pomylił z byle
przecinką. Ktoś chętny do poszukiwań? ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

15 Data: Grudzien 23 2007 00:04:19
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Sanctum Officium 

"Borys Pogoreło"  wrote in message

Dnia Sat, 22 Dec 2007 21:16:34 +0100, Wujek Dobra Rada z kraju Rad
napisał(a):

> w Polityce kilka lat temu były zdjecia,
> niewiem gdzie dokładnie to położyli
>
> podobno na asfalcie juz rosną małe drzewa
>
> i całość niepodłączona do innych dróg

 Może ktoś tutaj wie coś więcej? Bo mnie to zaintrygowało.. :)

 Google niezbyt pomaga, nawet zacząłem oglądać tę okolicę w Google Maps (o
dziwo jest całkiem nieźle odwzorowana), ale pewnie bym to pomylił z byle
przecinką. Ktoś chętny do poszukiwań? ;)

Też mnie to ciekawi. Może ktoś z tamtych okolic pomoże.


MK

16 Data: Grudzien 22 2007 00:23:03
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Wojtaszek 

Sanctum Officium pisze:

Jutro otwierają koło Gdańska króki 25-kilometrowy odcinek autostrady A1. W
takim państwie jak Polska, które cierpi na chroniczny brak tego typu dróg,
to wielkie święto. Przeciętny Polak za swojego życia ma okazję przeżyć
otwarcie nowej autostrady jeden, może dwa razy w życiu. Po raz ostatni
otwierano nową autostradę tu na północy Polski w 1942. Była to tzw.
Berlinka. Trzeba jutro jechać na uroczystość otwarcia, bo następna okazja
zobaczenia na własne oczy otwarcia autostrada będzie za jakieś 70 lat.

a jest pas awaryjny i 130km/h czy takie gowno jak miedzy legnica a wroclawiem (zatoczki i 110km/h)? kto to w ogole zatwierdzil, do tego miejscami ten beton jest potwornie glosny, nie taki jak np. na A18pn

17 Data: Grudzien 22 2007 00:43:54
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Sanctum Officium 

"Wojtaszek"  wrote in message

Sanctum Officium pisze:
> Jutro otwierają koło Gdańska króki 25-kilometrowy odcinek autostrady A1.
W
> takim państwie jak Polska, które cierpi na chroniczny brak tego typu
dróg,
> to wielkie święto. Przeciętny Polak za swojego życia ma okazję przeżyć
> otwarcie nowej autostrady jeden, może dwa razy w życiu. Po raz ostatni
> otwierano nową autostradę tu na północy Polski w 1942. Była to tzw.
> Berlinka. Trzeba jutro jechać na uroczystość otwarcia, bo następna
okazja
> zobaczenia na własne oczy otwarcia autostrada będzie za jakieś 70 lat.
>
a jest pas awaryjny

Nie wiem, dziś zobaczę. Przypuszczam, że pas awaryjny dali, bo to zupełnie
nowa autostrada. Na A4 i A18 tylko wyminiali nawierznie. Dawne niemieckie
autostrady nie miały pasa awaryjnego.

i 130km/h czy takie gowno jak miedzy legnica a
wroclawiem (zatoczki i 110km/h)?

Dalej od Legnicy na zachód też nie ma pasa awaryjnego.

kto to w ogole zatwierdzil, do tego
miejscami ten beton jest potwornie glosny, nie taki jak np. na A18pn

Gdzie jest beton? Na A1? A nie jest ona czasem asfaltowa?


MK

18 Data: Grudzien 22 2007 11:36:35
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Wojtaszek 

Sanctum Officium pisze:

Nie wiem, dziś zobaczę. Przypuszczam, że pas awaryjny dali, bo to zupełnie
nowa autostrada. Na A4 i A18 tylko wyminiali nawierznie. Dawne niemieckie
autostrady nie miały pasa awaryjnego.

Dalej od Legnicy na zachód też nie ma pasa awaryjnego.

na odcinkach poniemieckich:
- na A18pn zrobiono pas awaryjny
- na A4 od Wroclawia do Kleszczowa zrobiono pas awaryjny

kto to w ogole zatwierdzil, do tego
miejscami ten beton jest potwornie glosny, nie taki jak np. na A18pn

Gdzie jest beton? Na A1? A nie jest ona czasem asfaltowa?

o A4 mowa
A4 Katowice-Wroclaw jest asfaltowa
A4 Wroclaw-Krzyżowa jest betonowa, miejscami ten beton jest potwornie glosny
A18pn Krzyżowa-Olszyna jest betonowa, nawierzchnia jak w Niemczech

19 Data: Grudzien 22 2007 11:57:32
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: J.F. 

On Sat, 22 Dec 2007 11:36:35 +0100,  Wojtaszek wrote:

A4 Wroclaw-Krzyżowa jest betonowa, miejscami ten beton jest potwornie glosny
A18pn Krzyżowa-Olszyna jest betonowa, nawierzchnia jak w Niemczech

Ale odcinek W-K tez niemiecka firma budowala :-)

No i jest tam jeszcze jeden kawaleczek badawczy czy testowy gladkiego
betonu wylanego wiele lat temu ..

J.

20 Data: Grudzien 22 2007 12:14:39
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Lopez 

J.F. wrote:

On Sat, 22 Dec 2007 11:36:35 +0100,  Wojtaszek wrote:
A4 Wroclaw-Krzyżowa jest betonowa, miejscami ten beton jest
potwornie glosny A18pn Krzyżowa-Olszyna jest betonowa, nawierzchnia
jak w Niemczech

Ale odcinek W-K tez niemiecka firma budowala :-)

No i jest tam jeszcze jeden kawaleczek badawczy czy testowy gladkiego
betonu wylanego wiele lat temu ..


A mnie sie wydawalo, ze to skandynawowie i portugalczycy (na roznych odcinkach)

Pzdrwm.
--
Lopez de Bytom en Silesia

21 Data: Grudzien 22 2007 14:51:57
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: J.F. 

On Sat, 22 Dec 2007 12:14:39 +0100,  Lopez wrote:

J.F. wrote:
A4 Wroclaw-Krzyżowa jest betonowa, miejscami ten beton jest
potwornie glosny A18pn Krzyżowa-Olszyna jest betonowa, nawierzchnia
jak w Niemczech

Ale odcinek W-K tez niemiecka firma budowala :-)

A mnie sie wydawalo, ze to skandynawowie i portugalczycy (na roznych
odcinkach)

http://www.gddkia.gov.pl/article/realizowane_inwestycje/fs_ispa/article.php/id_item_tree/e0db4855d0f07c18359d92801a9e45b4/id_art/3de4c226420616619c0128967e92913b

Projekt obejmuje nastepujace kontrakty:

ISPA 2001/PL/16/P/PT/009-01 Wadroze – Wroclaw (jezdnia pld.),
wykonawca: Walter Heilit/Budimex Dromex S.A.,
data podpisania: 11.07.2002,
wartosc kontraktu: 48,8 mln EUR,
roboty zasadnicze zakonczono: wrzesien 2004 r.

ISPA 2001/PL/16/P/PT/009-02 Krzywa - Wadroze (jezdnia pld.) i Krzywa –
Legnica (jezdnia pln.),
wykonawca: Strabag AG/Mota Companhia S.A. ,
data podpisania: 16.04.2003 ,
wartosc kontraktu: 63,6 mln EUR,
oddano do ruchu 15.12.2005 r.

ISPA 2001/PL/16/P/PT/009-03 Legnica - Wroclaw (jezdnia pln.),
wykonawca: Hermann Kirchner GmbH/Max Bogl/Berger Bau GmbH,
data podpisania: 15.11.2004,
wartosc kontraktu: 42,7 mln EUR,
zasadnicze roboty zakonczono w sierpniu 2006 r.

ISPA 2001/PL/16/P/PT/009-04 Nadzór,
wykonawca: Scetauroute International S.A.,
wartosc kontraktu: 7,6 mln EUR,
zakonczenie dzialalnosci nadzoru przewidywane jest na maj 2008 r.

Portugalczycy chyba tylko wiadukty stawiali.

J.

22 Data: Grudzien 22 2007 16:13:36
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Sanctum Officium 

"Wojtaszek"  wrote in message

Sanctum Officium pisze:
> Nie wiem, dziś zobaczę. Przypuszczam, że pas awaryjny dali, bo to
zupełnie
> nowa autostrada. Na A4 i A18 tylko wyminiali nawierznie. Dawne
niemieckie
> autostrady nie miały pasa awaryjnego.

> Dalej od Legnicy na zachód też nie ma pasa awaryjnego.

na odcinkach poniemieckich:
- na A18pn zrobiono pas awaryjny
- na A4 od Wroclawia do Kleszczowa zrobiono pas awaryjny

Jechałem na odcinku Legniaca - Żary i w drugą stronę. Pamietam, że
przynajmniej na części trasy nie było pasa awartyjnego. Pamiętam znaki
ostrzegające o braku tego pasa i ograniczene do 110. W jedną stronę na
cześci trasy była jeszcze stara poniemiecka nawierzchnia w agonalnym stanie.

>> kto to w ogole zatwierdzil, do tego
>> miejscami ten beton jest potwornie glosny, nie taki jak np. na A18pn
>
> Gdzie jest beton? Na A1? A nie jest ona czasem asfaltowa?

o A4 mowa
A4 Katowice-Wroclaw jest asfaltowa
A4 Wroclaw-Krzyżowa jest betonowa, miejscami ten beton jest potwornie
glosny
A18pn Krzyżowa-Olszyna jest betonowa, nawierzchnia jak w Niemczech


Może betonowa jest troche głośniejsza niż asfaltowa. Mnie tam się dobrze po
niej jechało, choć chyba było troche głośniej :-)

"Na jednym z odcinków budowanej autostrady A4 zaplanowano odcinek
eksperymentalny nawierzchni o ciągłym uzbrojeniu. Jest to konstrukcja, w
której wierzchnia warstwa betonu ułożona została na specjalnie przygotowane
ciągłe zbrojenie.  Takie rozwiązanie pozwoli uniknąć cięcia poprzecznego
betonu , a tym samym wpłynie pozytywnie na efekty akustyczne i utrzymanie
nawierzchni. Samo zbrojenie ma zabezpieczyć beton przed nadmiernym pękaniem
(powinno ograniczyć rozwartość rys). Odcinek ten w czasie eksploatacji
będzie monitorowany i badany, również przez naukowców z Politechniki
Wrocławskiej ."
http://tinyurl.com/24z7hd


MK

23 Data: Grudzien 23 2007 00:38:12
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Wojtaszek 

Sanctum Officium pisze:

Może betonowa jest troche głośniejsza niż asfaltowa. Mnie tam się dobrze po
niej jechało, choć chyba było troche głośniej :-)

moim zdaniem betonowa jest cichsza od asfaltowej; wole tez po niej jezdzic w nocy, beton odbija swiatlo, czarny asfalt pochlania

natomiast pisalem ze jest potwornie glosno tylko na pewnym odcinku A4, jezeli to ten eksperymentalny, na ktorym mialo byc m.in. ciszej, to cos im nie wyszlo

24 Data: Grudzien 23 2007 00:48:22
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Sanctum Officium 

"Wojtaszek"  wrote in message

Sanctum Officium pisze:
> Może betonowa jest troche głośniejsza niż asfaltowa. Mnie tam się dobrze
po
> niej jechało, choć chyba było troche głośniej :-)

moim zdaniem betonowa jest cichsza od asfaltowej; wole tez po niej
jezdzic w nocy, beton odbija swiatlo, czarny asfalt pochlania

natomiast pisalem ze jest potwornie glosno tylko na pewnym odcinku A4,
jezeli to ten eksperymentalny, na ktorym mialo byc m.in. ciszej, to cos
im nie wyszlo

I beton ma lepsza przyczepność, co poprawia bezpieczeństwo.


MK

25 Data: Grudzien 23 2007 14:39:08
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Hektor 

Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał

I beton ma lepsza przyczepność, co poprawia bezpieczeństwo.

!??
Szczególnie jak jest mokro. Skąd pomysł, że beton ma lepszą przyczepność ?
Widziałeś na zachodnich betonówkach ostrzezenia o sliskiej nawierzchni i
drakońskie ograniczenia prędkości podczas deszczu ?

Zbigniew Kordan

26 Data: Grudzien 23 2007 15:14:40
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Sanctum Officium 

"Hektor"  wrote in message

Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał

> I beton ma lepsza przyczepność, co poprawia bezpieczeństwo.

!??
Szczególnie jak jest mokro. Skąd pomysł, że beton ma lepszą przyczepność ?

Z własnych doświadczeń na nieczynnych betonowych lotniskach.

Widziałeś na zachodnich betonówkach ostrzezenia o sliskiej nawierzchni i
drakońskie ograniczenia prędkości podczas deszczu ?

A asfalt nie jest jeszcze gorszy po deszczu?


MK

27 Data: Grudzien 23 2007 18:37:38
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Hektor,

Sunday, December 23, 2007, 2:39:08 PM, you wrote:

I beton ma lepsza przyczepność, co poprawia bezpieczeństwo.
!??
Szczególnie jak jest mokro. Skąd pomysł, że beton ma lepszą przyczepność ?
Widziałeś na zachodnich betonówkach ostrzezenia o sliskiej nawierzchni i
drakońskie ograniczenia prędkości podczas deszczu ?

Na sucho ma lepszą przyczepność. Na mokro na dopuszczalną ale przy
lekkim oblodzeniu/oszronieniu - dramat. Asfaltobeton (czyli to, co
obecnie jest nazywane asfaltem) w takich warunkach ma przyczepność
znacznie lepszą.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

28 Data: Grudzien 22 2007 09:10:46
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Marcin 

Dnia Fri, 21 Dec 2007 20:10:04 +0100, Sanctum Officium   napisał:

Jutro otwierają koło Gdańska króki 25-kilometrowy odcinek autostrady A1.  W
takim państwie jak Polska, które cierpi na chroniczny brak tego typu  dróg,
to wielkie święto. Przeciętny Polak za swojego życia ma okazję przeżyć
otwarcie nowej autostrady jeden, może dwa razy w życiu. Po raz ostatni
otwierano nową autostradę tu na północy Polski w 1942. Była to tzw.
Berlinka. Trzeba jutro jechać na uroczystość otwarcia, bo następna okazja
zobaczenia na własne oczy otwarcia autostrada będzie za jakieś 70 lat.

Przeciez otwierali 0,5km odcinek juz, wiec juzmamy 2 otwarcia ;)



--
Marcin

29 Data: Grudzien 22 2007 09:55:53
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Marcin Narzynski 


Przeciez otwierali 0,5km odcinek juz, wiec juzmamy 2 otwarcia ;)

Nikt nigdy nie otwierał 0.5 km A1. To było niekompetentne gadanie dziennikarzy, które potem poszło "w Polskę". Sama GTC (budowniczy) domagał się sprostowań na prawo i lewo.

To sławne 0.5 km autostrady to było przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta do nowowybudowanego zjazdu. Dopiero za tym zjazdem zacznyna się autostrada.

Tu jest zdjęcie tego, o czym piszę:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=17266643&postcount=1095

Sławne 0.5 km to był odcinek od dołu zdjęcia do mostu łączącego dwa ronda.
Na górze zdjęcia widać punkt poboru opłat - i tam dopiero zaczyna się A1.

MN

30 Data: Grudzien 22 2007 21:43:53
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Sanctum Officium 

"Marcin"  wrote in message

Dnia Fri, 21 Dec 2007 20:10:04 +0100, Sanctum Officium
napisał:

> Jutro otwierają koło Gdańska króki 25-kilometrowy odcinek autostrady A1.
> W
> takim państwie jak Polska, które cierpi na chroniczny brak tego typu
> dróg,
> to wielkie święto. Przeciętny Polak za swojego życia ma okazję przeżyć
> otwarcie nowej autostrady jeden, może dwa razy w życiu. Po raz ostatni
> otwierano nową autostradę tu na północy Polski w 1942. Była to tzw.
> Berlinka. Trzeba jutro jechać na uroczystość otwarcia, bo następna
okazja
> zobaczenia na własne oczy otwarcia autostrada będzie za jakieś 70 lat.

Przeciez otwierali 0,5km odcinek juz, wiec juzmamy 2 otwarcia ;)

Aaa, było coś takiego. Ale to już była żenada do sześcianu :-)


MK

31 Data: Grudzien 22 2007 19:36:55
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: J.F. 

On Fri, 21 Dec 2007 20:10:04 +0100,  Sanctum Officium wrote:

Jutro otwierają koło Gdańska króki 25-kilometrowy odcinek autostrady A1.

A to jest "prywatna" autostrada z bramkami [w budowie ?],
czy "panstwowa" ?

J.

32 Data: Grudzien 22 2007 21:45:30
Temat: Re: Jutro otwarcie A1
Autor: Sanctum Officium 

"J.F."  wrote in message

On Fri, 21 Dec 2007 20:10:04 +0100,  Sanctum Officium wrote:
>Jutro otwierają koło Gdańska króki 25-kilometrowy odcinek autostrady A1.

A to jest "prywatna" autostrada z bramkami [w budowie ?],
czy "panstwowa" ?

Będzie płatna, ale na razie przez chyba 2 miesiące bezpłatna. Bramki są
gotowe.


MK

Jutro otwarcie A1



Grupy dyskusyjne