Grupy dyskusyjne   »   KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika

KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika



1 Data: Pa?dziernik 15 2008 01:02:43
Temat: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 

Czesc,
sytuacja jest taka jak na obrazkach
http://moto.arbiter.pl/galeria/ktm.kaput

a w telegraficznym skrócie tak
http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15892.Rozpadlo.sie.lozysko.walka.rozrzadu

Ogólnie za wszelkie rady co do dalszych prac będę bardzo wdzięczny:)



2 Data: Pa?dziernik 15 2008 08:04:51
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Karambol 


Użytkownik "Arbiter"  napisał w wiadomości

Czesc,
sytuacja jest taka jak na obrazkach
http://moto.arbiter.pl/galeria/ktm.kaput

a w telegraficznym skrócie tak
http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15892.Rozpadlo.sie.lozysko.walka.rozrzadu

Ogólnie za wszelkie rady co do dalszych prac będę bardzo wdzięczny:)


Mialem kiedys identyczny problem z moim LC4.
Zaraz wychodze do roboty wiec nie mam czasu na szczegoly, w kazdym razie
przyczyna napewno jest brak smarowania gory silnika. U mnie powodem tego
braku smarowania byl CHUJOWY servis (wtedy jeszcze sam tego nie robilem) -
nie odpowietrzali mi ukladu po zmianie oleju co skutowalo brakiem smarowania
gowy silnika. U Ciebie wyglada to identycznie, moze masz niesprawna pompe
oleju.
Tez strzelilo mi lozysko na walku rozrzadu ale dodatkowo łancuszek rozrzadu
wyciol mi dzure na wylot w pokrywie zaworow (trzeba bylo to zespawac).
Musisz wymienic pompe wody bo wymiana samego wirniczka moze nie pomoc (koszt
wirniczka ok 11zl), chyba, ze uda ci sie zdobyc simeringi uszczelniajace
walek napedzajacy pompe wody (ten co sie zazebia z kolkiem od walka
rozrzadu). (koszt pompy wody ok 150zl).


Powyciagaj wszystki kulki, kup nowe lozysko.
"Czy pierścień zabezpieczający powinien być taki przecięty czy jest to
uszkodzenie?" - tak, ma taki byc to nie jest uszkodzenie.

Narazie na tyle sparczylo mi czasu:)



--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

3 Data: Pa?dziernik 15 2008 09:05:49
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Karambol"  napisał w wiadomości


Mialem kiedys identyczny problem z moim LC4.
Zaraz wychodze do roboty wiec nie mam czasu na szczegoly, w kazdym razie
przyczyna napewno jest brak smarowania gory silnika. U mnie powodem tego
braku smarowania byl CHUJOWY servis

Dzieki za opinię i uwagi. Zastanawiam się czy powodem mógłby być brak kulki
metalowej w korku pod silnikiem? Czytałem tam o kulce która jest jakimś
zaworkiem. Wcześniej (około 10 jazd przed) sam wymienialem olej i nie
potrafię zagwarantować czy np tej kulki nie spuściłem razem z olejem.

Ogolnie przy tej awarii co widac na fotkach (brak wianka) boje sie ze
rozplynał sie po silniku. Jak rokujesz - rozpoławiac trzeab czy tylko
przepłukac silnik?

4 Data: Pa?dziernik 15 2008 09:18:35
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: de Fresz 

On 2008-10-15 09:05:49 +0200, "Arbiter"  said:

Czytałem tam o kulce która jest jakimś
zaworkiem. Wcześniej (około 10 jazd przed) sam wymienialem olej i nie
potrafię zagwarantować czy np tej kulki nie spuściłem razem z olejem.

Kulka i sprezyna jest pod druga sruba, obok korka spustowego oleju. Odkrecales ja?

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

5 Data: Pa?dziernik 15 2008 21:24:32
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "de Fresz"  napisał w wiadomości


Kulka i sprezyna jest pod druga sruba, obok korka spustowego oleju.
Odkrecales ja?

istenieje taka ewentualność. Jest to bardzo prawdopodobne

6 Data: Pa?dziernik 15 2008 21:40:49
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: de Fresz 

On 2008-10-15 21:24:32 +0200, "Arbiter"  said:

Kulka i sprezyna jest pod druga sruba, obok korka spustowego oleju.
Odkrecales ja?

istenieje taka ewentualność. Jest to bardzo prawdopodobne

Tak gwoli scislosci, se wlasnie przypomnialem, ze de facto pod 3.: jedna spustowa, druga - siatkowy filtr i ta nieszczesna trzecia - siakis zawor. Tez ja odkrecilem, ale u mnie wypadla tylko sprezyna - i teraz nie wiem czy ten zawor (wg schematow walcowaty) tam se siedzi i tak latwo nie wylata, czy go nie ma od dawna, czy ja nie zauwazylem jak polecial w sina dal. Jak na razie nic sie nie dzieje.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

7 Data: Pa?dziernik 15 2008 14:31:31
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Karambol 


>

Dzieki za opinię i uwagi. Zastanawiam się czy powodem mógłby być brak
kulki metalowej w korku pod silnikiem? Czytałem tam o kulce która jest
jakimś zaworkiem. Wcześniej (około 10 jazd przed) sam wymienialem olej i
nie potrafię zagwarantować czy np tej kulki nie spuściłem razem z olejem.

Masz w silniku dwa spusty oleju, jeden maly 13, drugi duzy 19. Jest tam tez
trzecia sruba albo imbusowa, albo taka sama jak maly kurek 13. Tej sruby nie
wolno ruszac, jest tam wlasnie taki zaworek, to jest czesc bajpasu, ktorego
brak powoduje, ze obieg oleju jest tylko na dole. I to by tlumaczylo
przyczyne Twojej awarji.

Ogolnie przy tej awarii co widac na fotkach (brak wianka) boje sie ze
rozplynał sie po silniku. Jak rokujesz - rozpoławiac trzeab czy tylko
przepłukac silnik?

W moim wianek byl na swoim miejscu (nnoo prawie), a kulki pozbieralem w
roznych czesciach silnika (ale zdejmujac tylko polkrywe sprzegla)w calosci
lub poskaladalem te, ktore sie rozsypaly jak puzle. Jak poukladalem wszystko
i przeliczylem czy zadnej nie brakuje, to nie musialem rozpolawiac silnika.
Po zalozeniu nowego lozyska, ustawilem fazy rorzadu - 3 razy kopnolem i
zaskoczyl:).




--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

8 Data: Pa?dziernik 15 2008 20:28:51
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Karambol"  napisał w wiadomości



Masz w silniku dwa spusty oleju, jeden maly 13, drugi duzy 19. Jest tam
tez trzecia sruba albo imbusowa, albo taka sama jak maly kurek 13. Tej
sruby nie wolno ruszac, jest tam wlasnie taki zaworek, to jest czesc
bajpasu, ktorego

boję się że tam dałem ciała i jest tak jak piszesz. W tej chwili nie
potrafię tego odtworzyć natomiast odkrece srube i zobacze co wypadnie. JAk
wystąpi brak kulki to bedzie jasne

W moim wianek byl na swoim miejscu (nnoo prawie), a kulki pozbieralem w
roznych czesciach silnika (ale zdejmujac tylko polkrywe sprzegla)w calosci

a co u Ciebie spowodowało awarię?

lub poskaladalem te, ktore sie rozsypaly jak puzle. Jak poukladalem
wszystko i przeliczylem czy zadnej nie brakuje, to nie musialem
rozpolawiac silnika. Po zalozeniu nowego lozyska, ustawilem fazy rorzadu -
3 razy kopnolem i zaskoczyl:).

Jupi.
U mnie moze nie byc tak wesoło biorąc pod uwagę że troceh pojezdziłem.
Wianek się zdematerializował....

9 Data: Pa?dziernik 15 2008 20:49:09
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Karambol 

> a co u Ciebie spowodowało awarię?

Umnie przyczyna byl nieodpowietrzony uklad olejowy.
Palanty wymieniali tylko olej w silniku i filtr w ramie, oleju z ramy nie
spuszczali wiec kiedy sam sie za to wziolem ( po awarii i po 3 servisach u
tego partacza - po 15 TYS KM!!!) to co wylalo sie z ramy przypominalo budyn
z glutami.
LC4 jest bardzo wrazliwy na braki w smarowaniu.


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

10 Data: Pa?dziernik 15 2008 21:25:42
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Karambol"  napisał w wiadomości


LC4 jest bardzo wrazliwy na braki w smarowaniu.

no jesli sie okaze ze ja nie miałem kulki i jezdziłęm bez oliwienia góry to
bym zaryzykował stwierdzenie ze dosyć odporny był KTM bo troche na tym
pojezdzilem:)

11 Data: Pa?dziernik 22 2008 23:58:35
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Karambol"  napisał w wiadomości


W moim wianek byl na swoim miejscu (nnoo prawie), a kulki pozbieralem w
roznych czesciach silnika (ale zdejmujac tylko polkrywe sprzegla)w calosci

pamietasz ile było tych kulek?

12 Data: Pa?dziernik 23 2008 07:37:32
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Karambol 


Użytkownik "Arbiter"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Karambol"  napisał w wiadomości


W moim wianek byl na swoim miejscu (nnoo prawie), a kulki pozbieralem w
roznych czesciach silnika (ale zdejmujac tylko polkrywe sprzegla)w
calosci

pamietasz ile było tych kulek?

Nie pamietam, ale mam gdzies chyba jeszcze zdjecia to przesle ci napriva.


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

13 Data: Pa?dziernik 15 2008 14:46:34
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: szmergiel 


Użytkownik "Arbiter"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Karambol"  napisał w wiadomości


Mialem kiedys identyczny problem z moim LC4.
Zaraz wychodze do roboty wiec nie mam czasu na szczegoly, w kazdym razie
przyczyna napewno jest brak smarowania gory silnika. U mnie powodem tego
braku smarowania byl CHUJOWY servis

Dzieki za opinię i uwagi. Zastanawiam się czy powodem mógłby być brak
kulki metalowej w korku pod silnikiem? Czytałem tam o kulce która jest
jakimś zaworkiem. Wcześniej (około 10 jazd przed) sam wymienialem olej i
nie potrafię zagwarantować czy np tej kulki nie spuściłem razem z olejem.

Ogolnie przy tej awarii co widac na fotkach (brak wianka) boje sie ze
rozplynał sie po silniku. Jak rokujesz - rozpoławiac trzeab czy tylko
przepłukac silnik?


Tak, wykreciles bajpas i sprezynka z kulka wpadly do oleju, jesli masz
gdzies ten stary olej to go przefiltruj przez gaze moze akorat znajdziesz te
czesci. Przez brak bajpasu nie ma cienienia oleju i nie ma smarowania
glowicy wiec dlatego zatarlo sie lozysko. Tak jak karambol pisze kulki
powinienes znalesc wszytstkie pod pokrywa sprzegla, nam sie udalo.


--
pozdro
KTM 640 Enduro
Krosno Odrzańskie/Szczecin
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat

14 Data: Pa?dziernik 15 2008 20:30:17
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "szmergiel"  napisał w wiadomości


Tak, wykreciles bajpas i sprezynka z kulka wpadly do oleju, jesli masz
gdzies ten stary olej to go przefiltruj przez gaze moze akorat znajdziesz
te czesci. Przez brak bajpasu nie ma cienienia oleju i nie ma smarowania
glowicy wiec dlatego zatarlo sie lozysko. Tak jak karambol pisze kulki
powinienes znalesc wszytstkie pod pokrywa sprzegla, nam sie udalo.

jeden z uzytkowników zauważył u mnie tez skrzywiony zawór. Nie wiem czy na
tej fotce http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15888.Kolektor.ssacy

czy na innych. TO by tłumaczyło, co blokowało tłok przy kopaniu

15 Data: Pa?dziernik 15 2008 21:41:51
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: szmergiel 


Użytkownik "Arbiter"  napisał w wiadomości


Użytkownik "szmergiel"  napisał w wiadomości


Tak, wykreciles bajpas i sprezynka z kulka wpadly do oleju, jesli masz
gdzies ten stary olej to go przefiltruj przez gaze moze akorat znajdziesz
te czesci. Przez brak bajpasu nie ma cienienia oleju i nie ma smarowania
glowicy wiec dlatego zatarlo sie lozysko. Tak jak karambol pisze kulki
powinienes znalesc wszytstkie pod pokrywa sprzegla, nam sie udalo.

jeden z uzytkowników zauważył u mnie tez skrzywiony zawór. Nie wiem czy na
tej fotce http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15888.Kolektor.ssacy

czy na innych. TO by tłumaczyło, co blokowało tłok przy kopaniu


No jakis krzywy, a kiedy ustawiales luzy zaworowe??


--
pozdro
KTM 640 Enduro
Krosno Odrzańskie/Szczecin
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat

16 Data: Pa?dziernik 15 2008 21:56:51
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Karambol 

>

No jakis krzywy, a kiedy ustawiales luzy zaworowe??

Tu nie chodzi o luzy a raczej o to, ze jak sie walek posypal i zawory nie
dzialaly to tlok w nie napierd...ał bo faz rorzadu nie bylo i sie zawor
wygiol od uderzenia


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

17 Data: Pa?dziernik 15 2008 22:32:09
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Karambol"  napisał w wiadomości


No jakis krzywy, a kiedy ustawiales luzy zaworowe??

ja nigdy. Przejechałem motocyklem około 2-3 tyś km, przed zakupem bylo
wszystko ustawiane


Tu nie chodzi o luzy a raczej o to, ze jak sie walek posypal i zawory nie
dzialaly to tlok w nie napierd...ał bo faz rorzadu nie bylo i sie zawor
wygiol od uderzenia

Jest tak jak Karambol pisze - zaworki mogły przestac dobrze działac z powodu
obsuwy wałka. Tylko pytanie czy taki układ nie spowodowałby braku otwierania
zaworów a nie otwierania nie w porę?

MOze jednak przeskoczył łańcuszek?
Motor musiał strzelic w gaznik bo ten spdł z króćca w chwili śmierci

18 Data: Pa?dziernik 20 2008 02:18:35
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "szmergiel"  napisał w wiadomości


No jakis krzywy, a kiedy ustawiales luzy zaworowe??

głowa po zdjęciu wygląda tak:
http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15946.Zawory.ssace.i.wydechowe

19 Data: Pa?dziernik 20 2008 11:42:54
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: zbigi 

Arbiter napisał(a):

głowa po zdjęciu wygląda tak:
http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15946.Zawory.ssace.i.wydechowe

To nie sa wyszczerbienia materialu zaworow, a nagaru osadzonego na grzybkach. Jak zdemontujesz i wyczyscisz, to zawory powinny byc cale i bez brakow materialowych. Co do prostosci (?) i/lub krzywosci ichniej, sie nie wypowiadam.

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

20 Data: Pa?dziernik 20 2008 02:16:28
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "szmergiel"  napisał w wiadomości


Tak, wykreciles bajpas i sprezynka z kulka wpadly do oleju, jesli masz
gdzies ten stary olej to go przefiltruj przez gaze moze akorat znajdziesz
te

sprężynka i kulka jednak były ok:
http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15948.Kulka.zaworek

Problem z tym:
http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15939.Sruba.prowadnicy.lancucha.rozrzadu

cylinder wyglada tak:
http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15951.Rysy.na.cylindrze

a tłok tak
http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15955.1857c.ELKO.95

i co o tym myslicie?

więcej obrazków
http://moto.arbiter.pl/galeria/ktm.kaput

21 Data: Pa?dziernik 15 2008 09:20:55
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Tomek W 

Tak jak Karambol pisał, nie ma dobrego smarowania u góry i poszło łożysko na
wałku (mogło byc jeszcze tak ze ktos założył łozysko kryte z dwóch stron,
ale w to watpie), a pozniej wirnik pompy.

Musisz wymienic pompe wody bo wymiana samego wirniczka moze nie pomoc
(koszt wirniczka ok 11zl), chyba, ze uda ci sie zdobyc simeringi
uszczelniajace walek napedzajacy pompe wody (ten co sie zazebia z kolkiem
od walka rozrzadu). (koszt pompy wody ok 150zl).

Z tą wymianą pompy to lekka przesada, kup nowe simeringi i tyle, przecierz
nikt nikt nie wymienia całej pompy jak sie simeringi zużyją
--
pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

22 Data: Pa?dziernik 18 2008 14:25:53
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Gbator 

jak sie odpowietrza uklad smarowania? ostatnio rozbieralem wieloktronie
mojego sprzeta i nigdy tego nie robilem

d

23 Data: Pa?dziernik 18 2008 20:19:48
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Karambol 


Użytkownik "Gbator"  napisał w wiadomości

jak sie odpowietrza uklad smarowania? ostatnio rozbieralem wieloktronie
mojego sprzeta i nigdy tego nie robilem

Masz LC4?
Na gorze ramy pod kierownica z prawej strony masz srube (10tka). Odkrecasz,
odpalasz silnik i jak zacznie z otworu leciec olej zakrecasz i
odpowietrzony - BARDZO WAZNA czynnosc!

Przy kazdej zmienie oleju niezbedna .

--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

24 Data: Pa?dziernik 18 2008 22:58:55
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Karambol"  napisał w wiadomości


Na gorze ramy pod kierownica z prawej strony masz srube (10tka).
Odkrecasz, odpalasz silnik i jak zacznie z otworu leciec olej zakrecasz i
odpowietrzony - BARDZO WAZNA czynnosc!

A jak z LC4 bez obiegu w ramie?

U mnie w ramie jest tylko coś w rodzaju odmy

25 Data: Pa?dziernik 26 2008 09:22:09
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Karambol 


Użytkownik "Arbiter"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Karambol"  napisał w wiadomości


Na gorze ramy pod kierownica z prawej strony masz srube (10tka).
Odkrecasz, odpalasz silnik i jak zacznie z otworu leciec olej zakrecasz i
odpowietrzony - BARDZO WAZNA czynnosc!

A jak z LC4 bez obiegu w ramie?

U mnie w ramie jest tylko coś w rodzaju odmy

Chyba zawsze jest obieg w ramie, nie zawsze jest za to filtr w ramie,
ktorego wymiana zapowietrza uklad.


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

26 Data: Pa?dziernik 15 2008 00:20:50
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor:

yo!

i koniecznie kup jakies NORMALNE narzedzia!!! to co jest na zdjeciach
do niczego sie nie nadaje. wiecej tym zepsujesz niz naprawisz.
powodzenia.

szynszyll
xtz750

27 Data: Pa?dziernik 17 2008 21:42:13
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 


Uzytkownik  napisal w wiadomosci


Koledzy,

i koniecznie kup jakies NORMALNE narzedzia!!! to co jest na zdjeciach


Mam juz normalne narzedzia tj. dobrego imbusa dlugiego firmy Elora oraz
nasadke imbusowa 8. NIestety nie mialem wystarczajacej sily aby odkrecic
imbusem sruby, mowa o tych :
http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15903.Klucz.imbusowy.do.odkrecenia.glowicy

Z kolei zalozylem klucz udarowy z nasadka imbus 8 i 3 ze srub odkrecilem.
Jedne latwiej, inne wymagaly dluzszego stukania. NIestety trzecia stukalem
ze 3x dluzej niz poprzednie i ani drgnie. Próbowalem tez recznie - na imbusa
zakladac przedluzke z 50cm i tu równiez nie daje rady. Sruba zaczyna byc juz
zdeko wyrobiona choc klucz mi jeszcze nie przeskoczyl.
Macie jakies pomysly jak to ruszyc?

28 Data: Pa?dziernik 18 2008 09:53:10
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Zapek 


Użytkownik "Arbiter"  napisał

http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15903.Klucz.imbusowy.do.odkrecenia.glowicy

 Sruba zaczyna byc juz zdeko wyrobiona choc klucz mi jeszcze nie
przeskoczyl.
Macie jakies pomysly jak to ruszyc?

Jak objedzie to wg mnie pozostanie tylko dospawanie innej sruby na
przedluzke.
Ale ja sie nie znam - chociaz przy wymianie zebatki tylko taka opcje mialem
po poprzednich 'fachowcach'.

--
Pozdrawiam
Zapek
xr250r

29 Data: Pa?dziernik 18 2008 10:55:14
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Zapek"  napisał w wiadomości


Jak objedzie to wg mnie pozostanie tylko dospawanie innej sruby na
przedluzke.

Poszło - polozylem silnik na boku,  za pomocą klucza jak na obrazku i
przedłuzki http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15912.Dobry.klucz.imbusowy sruba
pusciła

Ale ja sie nie znam - chociaz przy wymianie zebatki tylko taka opcje
mialem
po poprzednich 'fachowcach'.

na szczescie tym razem mialem szczescie. Bo dospawania to juz sam bym nie
zrobił;)

30 Data: Pa?dziernik 15 2008 09:15:07
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: zarafiq 

Arbiternapisal

Ogólnie za wszelkie rady co do dalszych prac będę bardzo wdzięczny:)

Jak zobaczyłem zdjęcie "po ropowaniu" to przyszło mi do
głowy, że chciałeś zobaczyć jak wygląda wnętrze cylindra
w czasie suwu "praca" ;) oddychanie tym też raczej
zdrowe nie było.

Już to ktoś napisał ale nie zaszkodzi powtórzyć:
              _dobre_narzędzia_
Od kiedy sam się przejechałem na "utwardzanej stali"
ignoruję wszystko co nie jest "chrome-vanadium".

Pozdrawiam,
zarafiq

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

31 Data: Pa?dziernik 15 2008 11:42:46
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: OGONek~ 

Użytkownik "zarafiq"  napisał w wiadomości

ignoruję wszystko co nie jest "chrome-vanadium".

Teraz kazdy klucz chinski jest chrome-vanadium (czytaj: leżało obok
chrome-vanadium)

--
OGONek~

ps. Dobre i w miare tanie narzedzia sa PROXON-a. Polecam.

32 Data: Pa?dziernik 15 2008 11:35:55
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: szynszyll 

yo!

tak kiedys z ciekawosci i dla zabawy sprawdzilem twardosc 5 kluczy plasko
oczkowych (metoda Brinella). wyniki byly nastepujace - od najtwardszego
poczynajac - liczby przy kluczach oznaczaja srednice wgniecenia w mm - nie
chcialo mi sie tego przeliczac:

1. King Tony - 2.4
2. Proxxon identycznie jak Topex z żółtej serii - 2.7
3. Stanley - 2.9
4. Coval - 3.0
5. No Name za 1.99 PLN ;) - 3.5

pomiary mikrometrem wykazaly, ze wszystkie klucze poza ostatnim maja wlasciwie
ten sam wymiar (wszystkie to plasko oczkowe 17mm).

reasumujac - sadze ze naprawde znaczaca roznice w trwalosci i wytrzymalosci
mozna zauwazyc dopiero przy typowo zawodowych narzedziach takich firm jak
FACOM, HAZET i moze najwyzsze serie BETY. klucze o ktorych pisalem wyzej
wrzucilbym do jednego worka - obawiam sie, ze i tak powstaja w jednej fabryce ;)

pzdr

szynszyll
xtz750


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

33 Data: Pa?dziernik 15 2008 13:47:18
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arni 

szynszyll pisze:

1. King Tony - 2.4
2. Proxxon identycznie jak Topex z żółtej serii - 2.7

proxxony włąsnie kupiłem ale od dawna zastanawiają mnie własnie te topexy. Wyrobili sobie marke chinszczyzny a ciekawe od kogo biora profi. Bo sami to chyba niczego nie produkują

--
Arni    ten prawdziwy     Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

34 Data: Pa?dziernik 15 2008 12:25:43
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: szynszyll 

yo!

co do topexow to kilka lat temu kupilem komplet plasko - oczkowych 6-19 i do
dzis daja rade. do srub z tego zakresu bog wie jakiej sily nie potrzeba. co
nie zmienia faktu, ze raczej nie zamierzam czesciej korzystac z produktow tej
firmy - za skromny maja asortyment.

chcialbym sie przygladnac produktom tej firmy:

http://www.mannesmann.com/

jesli ktos z Was ma z nimi jakies doswiadczenia - chetnie poczytam nt.

pzdr

szynszyll
xtz750

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

35 Data: Pa?dziernik 15 2008 12:27:08
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: szynszyll 

wlasciwy link:

http://www.br-mannesmann.de/

pzdr

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

36 Data: Pa?dziernik 15 2008 06:17:39
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: doktorski 

On 15 Paź, 13:47, Arni  wrote:

proxxony włąsnie kupiłem ale od dawna zastanawiają mnie własnie te
topexy. Wyrobili sobie marke chinszczyzny a ciekawe od kogo biora profi.
Bo sami to chyba niczego nie produkują
Jesli masz na mysli serie Neo to produkuje to Tajwan, Niemcy, Grecja i
Polska (w zaleznosci od produktu). Z osobistych doswiadczen moge
stwierdzic, ze do amatorskiego uzytku nie trzeba lepszych narzedzi. U
mnie sprawuja sie lepiej niz nieco przereklamowany Stanley.

Topex niczego nie produkuje we wlasnym zakresie.

pzdr, dr
FJR/525

37 Data: Pa?dziernik 16 2008 15:40:56
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Ivam 

szynszyll napisal:

tak kiedys z ciekawosci i dla zabawy sprawdzilem twardosc 5 kluczy plasko
oczkowych (metoda Brinella).

Ale to i tak nie swiadczy o jakosci klucza - ja bym powiedzial, ze
wytrzymalosc na rozciaganie/zginanie/skrecanie ma duze znaczenie...
wiekszosc kluczy, ktore mialem nieszczescie zniszczyc to w przypadku kluczy
plaskich/oczkowych bylo wygiecie klucza. Tutaj wlasnie wiele zestawow
"kopytek" z biedronki, topex'ow poleglo... a i jeszcze toya! W przypadku
kluczy nasadkowych bylo to pekniecie, albo rozszerzenie od strony sruby.

2. Proxxon identycznie jak Topex z żółtej serii - 2.7

hmmm... co najmniej dziwne;)

3. Stanley - 2.9
4. Coval - 3.0

Tez dziwne - ze stanley'em mam zle wspomnienia (z wyjatkiem nozykow do
tapet), ale coval narazie sie spisuje niezle. U znajomych rowniez bez
problemow - najwidoczniej nie tylko twardosc ma znaczenie;)

5. No Name za 1.99 PLN ;) - 3.5

To tez roznie z tym bywa. Raz kupilem na targu takie matowe, z czasem
rdzewiejace nasadki. Nie do zdarcia, a kosztowaly porownywalne pieniadze.

reasumujac - sadze ze naprawde znaczaca roznice w trwalosci i
wytrzymalosci
mozna zauwazyc dopiero przy typowo zawodowych narzedziach takich firm jak
FACOM, HAZET i moze najwyzsze serie BETY.

A co z GEDORE? Nie mialem, nie znam, ale wielu ludzi mowi, ze bardzo
solidne...

--
pozdrawiam:
Ivam

ps. sory szynszyll, ze poszlo na priva - nie tam kliknalem gdzie trzeba i az do dzisiaj nie zauwazylem gdzie wyslalem;)

38 Data: Pa?dziernik 17 2008 22:21:42
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: de Fresz 

On 2008-10-16 15:40:56 +0200, "Ivam"  said:

tak kiedys z ciekawosci i dla zabawy sprawdzilem twardosc 5 kluczy plasko
oczkowych (metoda Brinella).

Ale to i tak nie swiadczy o jakosci klucza - ja bym powiedzial, ze
wytrzymalosc na rozciaganie/zginanie/skrecanie ma duze znaczenie...

Z kolei twardosc mowi cos o tym, jak szybko/wolno klucz bedzie sie wyrabia i trzymal normatywne wymiary. IMHO z dwojga zlego lepiej jak sie zlamie niz zacznie obrabiac sruby.


reasumujac - sadze ze naprawde znaczaca roznice w trwalosci i
wytrzymalosci
mozna zauwazyc dopiero przy typowo zawodowych narzedziach takich firm jak
FACOM, HAZET i moze najwyzsze serie BETY.

A co z GEDORE? Nie mialem, nie znam, ale wielu ludzi mowi, ze bardzo
solidne...

Jeszcze Matador. I Snap-on (czy jakos tak). Tylko przy amatorskim uzywaniu jest duza szansa, ze albo wczesniej zgubisz niz zepsujesz, albo zostanie dla wnukow. Druga opcje szczegolnie warto wziac pod uwage jak ktos jeszcze nawet dzieci nie planuje, a zaplacic bedzie musial teraz ;-)

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

39 Data: Pa?dziernik 20 2008 02:17:08
Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "de Fresz"  napisał w wiadomości


Jeszcze Matador. I Snap-on (czy jakos tak). Tylko przy amatorskim uzywaniu
jest duza szansa, ze albo wczesniej zgubisz niz zepsujesz,

te klucze dały radę:
http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15931.Klucze.do.warsztatu

KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika



Grupy dyskusyjne