KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika
1 | Data: Pa?dziernik 15 2008 01:02:43 |
Temat: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | |
Autor: Arbiter | Czesc, 2 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 08:04:51 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Karambol |
Czesc, Mialem kiedys identyczny problem z moim LC4. Zaraz wychodze do roboty wiec nie mam czasu na szczegoly, w kazdym razie przyczyna napewno jest brak smarowania gory silnika. U mnie powodem tego braku smarowania byl CHUJOWY servis (wtedy jeszcze sam tego nie robilem) - nie odpowietrzali mi ukladu po zmianie oleju co skutowalo brakiem smarowania gowy silnika. U Ciebie wyglada to identycznie, moze masz niesprawna pompe oleju. Tez strzelilo mi lozysko na walku rozrzadu ale dodatkowo łancuszek rozrzadu wyciol mi dzure na wylot w pokrywie zaworow (trzeba bylo to zespawac). Musisz wymienic pompe wody bo wymiana samego wirniczka moze nie pomoc (koszt wirniczka ok 11zl), chyba, ze uda ci sie zdobyc simeringi uszczelniajace walek napedzajacy pompe wody (ten co sie zazebia z kolkiem od walka rozrzadu). (koszt pompy wody ok 150zl). Powyciagaj wszystki kulki, kup nowe lozysko. "Czy pierścień zabezpieczający powinien być taki przecięty czy jest to uszkodzenie?" - tak, ma taki byc to nie jest uszkodzenie. Narazie na tyle sparczylo mi czasu:) -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 3 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 09:05:49 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arbiter |
Mialem kiedys identyczny problem z moim LC4. Dzieki za opinię i uwagi. Zastanawiam się czy powodem mógłby być brak kulki metalowej w korku pod silnikiem? Czytałem tam o kulce która jest jakimś zaworkiem. Wcześniej (około 10 jazd przed) sam wymienialem olej i nie potrafię zagwarantować czy np tej kulki nie spuściłem razem z olejem. Ogolnie przy tej awarii co widac na fotkach (brak wianka) boje sie ze rozplynał sie po silniku. Jak rokujesz - rozpoławiac trzeab czy tylko przepłukac silnik? 4 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 09:18:35 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: de Fresz | On 2008-10-15 09:05:49 +0200, "Arbiter" said: Czytałem tam o kulce która jest jakimś Kulka i sprezyna jest pod druga sruba, obok korka spustowego oleju. Odkrecales ja? -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 5 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 21:24:32 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arbiter |
Kulka i sprezyna jest pod druga sruba, obok korka spustowego oleju. istenieje taka ewentualność. Jest to bardzo prawdopodobne 6 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 21:40:49 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: de Fresz | On 2008-10-15 21:24:32 +0200, "Arbiter" said: Kulka i sprezyna jest pod druga sruba, obok korka spustowego oleju. Tak gwoli scislosci, se wlasnie przypomnialem, ze de facto pod 3.: jedna spustowa, druga - siatkowy filtr i ta nieszczesna trzecia - siakis zawor. Tez ja odkrecilem, ale u mnie wypadla tylko sprezyna - i teraz nie wiem czy ten zawor (wg schematow walcowaty) tam se siedzi i tak latwo nie wylata, czy go nie ma od dawna, czy ja nie zauwazylem jak polecial w sina dal. Jak na razie nic sie nie dzieje. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 7 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 14:31:31 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Karambol |
Dzieki za opinię i uwagi. Zastanawiam się czy powodem mógłby być brak Masz w silniku dwa spusty oleju, jeden maly 13, drugi duzy 19. Jest tam tez trzecia sruba albo imbusowa, albo taka sama jak maly kurek 13. Tej sruby nie wolno ruszac, jest tam wlasnie taki zaworek, to jest czesc bajpasu, ktorego brak powoduje, ze obieg oleju jest tylko na dole. I to by tlumaczylo przyczyne Twojej awarji. Ogolnie przy tej awarii co widac na fotkach (brak wianka) boje sie ze W moim wianek byl na swoim miejscu (nnoo prawie), a kulki pozbieralem w roznych czesciach silnika (ale zdejmujac tylko polkrywe sprzegla)w calosci lub poskaladalem te, ktore sie rozsypaly jak puzle. Jak poukladalem wszystko i przeliczylem czy zadnej nie brakuje, to nie musialem rozpolawiac silnika. Po zalozeniu nowego lozyska, ustawilem fazy rorzadu - 3 razy kopnolem i zaskoczyl:). -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 8 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 20:28:51 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arbiter |
Masz w silniku dwa spusty oleju, jeden maly 13, drugi duzy 19. Jest tam boję się że tam dałem ciała i jest tak jak piszesz. W tej chwili nie potrafię tego odtworzyć natomiast odkrece srube i zobacze co wypadnie. JAk wystąpi brak kulki to bedzie jasne W moim wianek byl na swoim miejscu (nnoo prawie), a kulki pozbieralem w a co u Ciebie spowodowało awarię? lub poskaladalem te, ktore sie rozsypaly jak puzle. Jak poukladalem Jupi. U mnie moze nie byc tak wesoło biorąc pod uwagę że troceh pojezdziłem. Wianek się zdematerializował.... 9 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 20:49:09 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Karambol | > a co u Ciebie spowodowało awarię? 10 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 21:25:42 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arbiter |
LC4 jest bardzo wrazliwy na braki w smarowaniu. no jesli sie okaze ze ja nie miałem kulki i jezdziłęm bez oliwienia góry to bym zaryzykował stwierdzenie ze dosyć odporny był KTM bo troche na tym pojezdzilem:) 11 |
Data: Pa?dziernik 22 2008 23:58:35 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arbiter |
W moim wianek byl na swoim miejscu (nnoo prawie), a kulki pozbieralem w pamietasz ile było tych kulek? 12 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 07:37:32 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Karambol |
Nie pamietam, ale mam gdzies chyba jeszcze zdjecia to przesle ci napriva. -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 13 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 14:46:34 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: szmergiel |
Tak, wykreciles bajpas i sprezynka z kulka wpadly do oleju, jesli masz gdzies ten stary olej to go przefiltruj przez gaze moze akorat znajdziesz te czesci. Przez brak bajpasu nie ma cienienia oleju i nie ma smarowania glowicy wiec dlatego zatarlo sie lozysko. Tak jak karambol pisze kulki powinienes znalesc wszytstkie pod pokrywa sprzegla, nam sie udalo. -- pozdro KTM 640 Enduro Krosno Odrzańskie/Szczecin http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/ http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat 14 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 20:30:17 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arbiter |
Tak, wykreciles bajpas i sprezynka z kulka wpadly do oleju, jesli masz jeden z uzytkowników zauważył u mnie tez skrzywiony zawór. Nie wiem czy na tej fotce http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15888.Kolektor.ssacy czy na innych. TO by tłumaczyło, co blokowało tłok przy kopaniu 15 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 21:41:51 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: szmergiel |
No jakis krzywy, a kiedy ustawiales luzy zaworowe?? -- pozdro KTM 640 Enduro Krosno Odrzańskie/Szczecin http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/ http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat 16 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 21:56:51 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Karambol | > No jakis krzywy, a kiedy ustawiales luzy zaworowe?? Tu nie chodzi o luzy a raczej o to, ze jak sie walek posypal i zawory nie dzialaly to tlok w nie napierd...ał bo faz rorzadu nie bylo i sie zawor wygiol od uderzenia -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 17 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 22:32:09 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arbiter |
No jakis krzywy, a kiedy ustawiales luzy zaworowe?? ja nigdy. Przejechałem motocyklem około 2-3 tyś km, przed zakupem bylo wszystko ustawiane Tu nie chodzi o luzy a raczej o to, ze jak sie walek posypal i zawory nie Jest tak jak Karambol pisze - zaworki mogły przestac dobrze działac z powodu obsuwy wałka. Tylko pytanie czy taki układ nie spowodowałby braku otwierania zaworów a nie otwierania nie w porę? MOze jednak przeskoczył łańcuszek? Motor musiał strzelic w gaznik bo ten spdł z króćca w chwili śmierci 18 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 02:18:35 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arbiter |
No jakis krzywy, a kiedy ustawiales luzy zaworowe?? głowa po zdjęciu wygląda tak: http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15946.Zawory.ssace.i.wydechowe 19 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 11:42:54 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: zbigi | Arbiter napisał(a): głowa po zdjęciu wygląda tak: To nie sa wyszczerbienia materialu zaworow, a nagaru osadzonego na grzybkach. Jak zdemontujesz i wyczyscisz, to zawory powinny byc cale i bez brakow materialowych. Co do prostosci (?) i/lub krzywosci ichniej, sie nie wypowiadam. -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) 20 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 02:16:28 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arbiter |
Tak, wykreciles bajpas i sprezynka z kulka wpadly do oleju, jesli masz sprężynka i kulka jednak były ok: http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15948.Kulka.zaworek Problem z tym: http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15939.Sruba.prowadnicy.lancucha.rozrzadu cylinder wyglada tak: http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15951.Rysy.na.cylindrze a tłok tak http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15955.1857c.ELKO.95 i co o tym myslicie? więcej obrazków http://moto.arbiter.pl/galeria/ktm.kaput 21 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 09:20:55 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Tomek W | Tak jak Karambol pisał, nie ma dobrego smarowania u góry i poszło łożysko na Musisz wymienic pompe wody bo wymiana samego wirniczka moze nie pomoc Z tą wymianą pompy to lekka przesada, kup nowe simeringi i tyle, przecierz nikt nikt nie wymienia całej pompy jak sie simeringi zużyją -- pozdrawiam Tomek W Hard Enduro/motocross 22 |
Data: Pa?dziernik 18 2008 14:25:53 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Gbator | jak sie odpowietrza uklad smarowania? ostatnio rozbieralem wieloktronie 23 |
Data: Pa?dziernik 18 2008 20:19:48 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Karambol |
jak sie odpowietrza uklad smarowania? ostatnio rozbieralem wieloktronie Masz LC4? Na gorze ramy pod kierownica z prawej strony masz srube (10tka). Odkrecasz, odpalasz silnik i jak zacznie z otworu leciec olej zakrecasz i odpowietrzony - BARDZO WAZNA czynnosc! Przy kazdej zmienie oleju niezbedna . -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 24 |
Data: Pa?dziernik 18 2008 22:58:55 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arbiter |
Na gorze ramy pod kierownica z prawej strony masz srube (10tka). A jak z LC4 bez obiegu w ramie? U mnie w ramie jest tylko coś w rodzaju odmy 25 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 09:22:09 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Karambol |
Chyba zawsze jest obieg w ramie, nie zawsze jest za to filtr w ramie, ktorego wymiana zapowietrza uklad. -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 26 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 00:20:50 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: | yo! 27 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 21:42:13 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arbiter |
i koniecznie kup jakies NORMALNE narzedzia!!! to co jest na zdjeciach Mam juz normalne narzedzia tj. dobrego imbusa dlugiego firmy Elora oraz nasadke imbusowa 8. NIestety nie mialem wystarczajacej sily aby odkrecic imbusem sruby, mowa o tych : http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15903.Klucz.imbusowy.do.odkrecenia.glowicy Z kolei zalozylem klucz udarowy z nasadka imbus 8 i 3 ze srub odkrecilem. Jedne latwiej, inne wymagaly dluzszego stukania. NIestety trzecia stukalem ze 3x dluzej niz poprzednie i ani drgnie. Próbowalem tez recznie - na imbusa zakladac przedluzke z 50cm i tu równiez nie daje rady. Sruba zaczyna byc juz zdeko wyrobiona choc klucz mi jeszcze nie przeskoczyl. Macie jakies pomysly jak to ruszyc? 28 |
Data: Pa?dziernik 18 2008 09:53:10 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Zapek |
http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15903.Klucz.imbusowy.do.odkrecenia.glowicy Jak objedzie to wg mnie pozostanie tylko dospawanie innej sruby na przedluzke. Ale ja sie nie znam - chociaz przy wymianie zebatki tylko taka opcje mialem po poprzednich 'fachowcach'. -- Pozdrawiam Zapek xr250r 29 |
Data: Pa?dziernik 18 2008 10:55:14 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arbiter |
Jak objedzie to wg mnie pozostanie tylko dospawanie innej sruby na Poszło - polozylem silnik na boku, za pomocą klucza jak na obrazku i przedłuzki http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15912.Dobry.klucz.imbusowy sruba pusciła Ale ja sie nie znam - chociaz przy wymianie zebatki tylko taka opcje na szczescie tym razem mialem szczescie. Bo dospawania to juz sam bym nie zrobił;) 30 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 09:15:07 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: zarafiq | Arbiternapisal Ogólnie za wszelkie rady co do dalszych prac będę bardzo wdzięczny:) Jak zobaczyłem zdjęcie "po ropowaniu" to przyszło mi do głowy, że chciałeś zobaczyć jak wygląda wnętrze cylindra w czasie suwu "praca" ;) oddychanie tym też raczej zdrowe nie było. Już to ktoś napisał ale nie zaszkodzi powtórzyć: _dobre_narzędzia_ Od kiedy sam się przejechałem na "utwardzanej stali" ignoruję wszystko co nie jest "chrome-vanadium". Pozdrawiam, zarafiq -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ 31 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 11:42:46 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: OGONek~ | Użytkownik "zarafiq" napisał w wiadomości ignoruję wszystko co nie jest "chrome-vanadium". Teraz kazdy klucz chinski jest chrome-vanadium (czytaj: leżało obok chrome-vanadium) -- OGONek~ ps. Dobre i w miare tanie narzedzia sa PROXON-a. Polecam. 32 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 11:35:55 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: szynszyll | yo! 33 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 13:47:18 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arni | szynszyll pisze: 1. King Tony - 2.4 proxxony włąsnie kupiłem ale od dawna zastanawiają mnie własnie te topexy. Wyrobili sobie marke chinszczyzny a ciekawe od kogo biora profi. Bo sami to chyba niczego nie produkują -- Arni ten prawdziwy Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 34 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 12:25:43 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: szynszyll | yo! 35 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 12:27:08 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: szynszyll | wlasciwy link: 36 |
Data: Pa?dziernik 15 2008 06:17:39 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: doktorski | On 15 Paź, 13:47, Arni wrote: proxxony włąsnie kupiłem ale od dawna zastanawiają mnie własnie teJesli masz na mysli serie Neo to produkuje to Tajwan, Niemcy, Grecja i Polska (w zaleznosci od produktu). Z osobistych doswiadczen moge stwierdzic, ze do amatorskiego uzytku nie trzeba lepszych narzedzi. U mnie sprawuja sie lepiej niz nieco przereklamowany Stanley. Topex niczego nie produkuje we wlasnym zakresie. pzdr, dr FJR/525 37 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 15:40:56 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Ivam | szynszyll napisal: tak kiedys z ciekawosci i dla zabawy sprawdzilem twardosc 5 kluczy plasko Ale to i tak nie swiadczy o jakosci klucza - ja bym powiedzial, ze wytrzymalosc na rozciaganie/zginanie/skrecanie ma duze znaczenie... wiekszosc kluczy, ktore mialem nieszczescie zniszczyc to w przypadku kluczy plaskich/oczkowych bylo wygiecie klucza. Tutaj wlasnie wiele zestawow "kopytek" z biedronki, topex'ow poleglo... a i jeszcze toya! W przypadku kluczy nasadkowych bylo to pekniecie, albo rozszerzenie od strony sruby. 2. Proxxon identycznie jak Topex z żółtej serii - 2.7 hmmm... co najmniej dziwne;) 3. Stanley - 2.9 Tez dziwne - ze stanley'em mam zle wspomnienia (z wyjatkiem nozykow do tapet), ale coval narazie sie spisuje niezle. U znajomych rowniez bez problemow - najwidoczniej nie tylko twardosc ma znaczenie;) 5. No Name za 1.99 PLN ;) - 3.5 To tez roznie z tym bywa. Raz kupilem na targu takie matowe, z czasem rdzewiejace nasadki. Nie do zdarcia, a kosztowaly porownywalne pieniadze. reasumujac - sadze ze naprawde znaczaca roznice w trwalosci i A co z GEDORE? Nie mialem, nie znam, ale wielu ludzi mowi, ze bardzo solidne... -- pozdrawiam: Ivam ps. sory szynszyll, ze poszlo na priva - nie tam kliknalem gdzie trzeba i az do dzisiaj nie zauwazylem gdzie wyslalem;) 38 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 22:21:42 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: de Fresz | On 2008-10-16 15:40:56 +0200, "Ivam" said: tak kiedys z ciekawosci i dla zabawy sprawdzilem twardosc 5 kluczy plasko Z kolei twardosc mowi cos o tym, jak szybko/wolno klucz bedzie sie wyrabia i trzymal normatywne wymiary. IMHO z dwojga zlego lepiej jak sie zlamie niz zacznie obrabiac sruby. reasumujac - sadze ze naprawde znaczaca roznice w trwalosci i Jeszcze Matador. I Snap-on (czy jakos tak). Tylko przy amatorskim uzywaniu jest duza szansa, ze albo wczesniej zgubisz niz zepsujesz, albo zostanie dla wnukow. Druga opcje szczegolnie warto wziac pod uwage jak ktos jeszcze nawet dzieci nie planuje, a zaplacic bedzie musial teraz ;-) -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 39 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 02:17:08 | Temat: Re: KTM LC4 - fotorelacja z próby naprawy silnika | Autor: Arbiter |
Jeszcze Matador. I Snap-on (czy jakos tak). Tylko przy amatorskim uzywaniu te klucze dały radę: http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15931.Klucze.do.warsztatu |