Grupy dyskusyjne   »   Key free w fordach...

Key free w fordach...



1 Data: Pa?dziernik 11 2011 23:29:31
Temat: Key free w fordach...
Autor: Pa_blo 

.... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach najwyzeszej klasy (np S, SL i  CL klasa). Wiadomo, ze elektronika tanieje i takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych wunalazkach... Pytanie tylko co jeszcze zastosuja w owczesnych wypasach aby kupujacy poczul sie wyjatkowo?!

Zakladamy, ze silniki kosztujace setki kzl w C klasie sa raczej produktem niszowym... i raczej niepozadanym dla normalnych uzyszkodnikow...

Jakie sa Wasze typy ?

--
Picasso



2 Data: Pa?dziernik 12 2011 13:43:57
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: J.F 

Użytkownik "Pa_blo"  napisał w wiadomości grup

... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach najwyzeszej klasy (np S, SL i  CL klasa). Wiadomo, ze elektronika tanieje i takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych wunalazkach... Pytanie tylko co jeszcze zastosuja w owczesnych wypasach aby kupujacy poczul sie wyjatkowo?!
Zakladamy, ze silniki kosztujace setki kzl w C klasie sa raczej produktem niszowym... i raczej niepozadanym dla normalnych uzyszkodnikow...

Kosztujace jak kosztujace - byc moze one wcale duzo nie kosztuja, bo o ilez moze byc drozszy silnik
2.4T 16V od 1.4T 16V. O pojedyncze zlotowki w cenie materialow i czasie obrobki maszynowej ?

Pewnie zadecyduje marketing. Elektronika jest tania, ale trzeba jakos przyciagnac klienta do klasy E, D, a nawet i C, bo moze sie miesci wygodnie w B :-)

A keyfree ... wielki magnes marketingowy, albo wielka wada, jak sie okaze ze silnika wylaczyc nie mozna, auta zamknac nie mozna itp.

J.

3 Data: Pa?dziernik 12 2011 15:05:25
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Lukasz 

Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Pa_blo"  napisał w wiadomości grup
A keyfree ... wielki magnes marketingowy, albo wielka wada, jak sie okaze ze silnika wylaczyc nie mozna, auta zamknac nie mozna itp.

bodajże w nissanie (ale nie jestem pewny) pracuje toto na 433MHz i podczas transmisji z innego urządzenia auta otworzyć się nie da...
Testowane u klienta, auto przed garażem, w garażu nadajnik radiowy małej mocy.

--
Pozdrawiam
Lukasz

4 Data: Pa?dziernik 13 2011 08:54:16
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: PaweL 

 pracuje toto na 433MHz

Wszystkie tego typu duperele pracują na 432MHz - to częstotliwość
przydzielona urzędowo. Immobilisery pracują z reguły na 125kHz. Takie sa
regulacje prawne w Europie.

Paweł

5 Data: Pa?dziernik 13 2011 10:34:11
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Pabl_o 


Użytkownik "PaweL"  napisał w wiadomości

pracuje toto na 433MHz

Wszystkie tego typu duperele pracują na 432MHz - to częstotliwość
przydzielona urzędowo. Immobilisery pracują z reguły na 125kHz. Takie sa
regulacje prawne w Europie.



Kupilem kiedys na allegro amatorskie radiopowiadomienie. Pracuje toto na tej
samej czestotliwosci. Odleglosc jaka mialo obsluzyc to chyb z 8 km przez
las. Pewnego dnia testowalem zasieg i na swojej chalupie zamontowalem
wlaczony nadajnik. Pech chcial, ze zrobilem to w godzinach powrotow z
pracy... Oczywiscie wielka afera, bo zaden z sasiadow nie mogl
otworzyc/zamknac samochodow bram do garazy i bram do posesji.
Cala miejscowos zostala "sparalizowana" :)

--
Picasso

6 Data: Pa?dziernik 12 2011 14:46:12
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: PaweL 

... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach
najwyzeszej klasy ...


8 lat temu wszedł do sprzedaży nowy Nissan Micra, dostępny z systemem
bezkluczykowym.
11 lat temu Laguna miała otwieranie drzwi bez dotykania kluczyka/pilota.

Nowość Forda to już staroć w motoryzacji.

7 Data: Pa?dziernik 12 2011 15:06:34
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Chris 

PaweL nabazgrał(a):

... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w
autach  najwyzeszej klasy ...
8 lat temu wszedł do sprzedaży nowy Nissan Micra, dostępny z systemem bezkluczykowym.
11 lat temu Laguna miała otwieranie drzwi bez dotykania kluczyka/pilota.
Nowość Forda to już staroć w motoryzacji.

Brat w Mazdzie 6 też ma od lat taki system, pilot/karta w kieszeni i można jechać.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

8 Data: Pa?dziernik 12 2011 16:39:21
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-10-12 14:46, PaweL pisze:

... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach
najwyzeszej klasy ...


8 lat temu wszedł do sprzedaży nowy Nissan Micra, dostępny z systemem
bezkluczykowym.
11 lat temu Laguna miała otwieranie drzwi bez dotykania kluczyka/pilota.

Nowość Forda to już staroć w motoryzacji.

No fakt. Później pojawiały się rewelacje jak to odjechać Laguną z key free bez udziału kierowcy. Wystarczy przetransferować sygnał od użytkownika do samochodu (jak przekaźnik herca) aby go uruchomić i odjechać. Później już samochód nie pytał czy kierowca ma w kieszeni klucz. Złodziej dopiero po wyłączeniu silnika u siebie w garażu musiał dorabiać/zmieniać moduł.

Pozdrawiam
Rafał

9 Data: Pa?dziernik 12 2011 16:40:52
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-10-12 16:39, The_EaGle pisze:

(jak przekaźnik herca)

Powinno być Hertza

Pozdrawiam
Rafał

10 Data: Pa?dziernik 12 2011 21:59:03
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: kamil d 

W dniu 2011-10-12 16:39, The_EaGle pisze:

Wystarczy przetransferować sygnał od użytkownika do samochodu (jak
przekaźnik herca) aby go uruchomić i odjechać.

No fakt, tradycyjny kluczyk to dużo bardziej skomplikowane zabezpieczenie ;)

--
kamil d

11 Data: Pa?dziernik 12 2011 16:00:45
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: kamil 

On 12/10/2011 13:46, PaweL wrote:

... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach
najwyzeszej klasy ...


8 lat temu wszedÂł do sprzedaÂży nowy Nissan Micra, dostĂŞpny z systemem
bezkluczykowym.
11 lat temu Laguna miaÂła otwieranie drzwi bez dotykania kluczyka/pilota.

A 10 lat temu wpisy na forach "pomocy, moja laguna głupieje".

NowoœÌ Forda to ju¿ staroÌ w motoryzacji.


Ale ma szansę działać w miarę bezawaryjnie.



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

12 Data: Pa?dziernik 13 2011 08:17:55
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: ptoki 

On Oct 12, 2:46 pm, "PaweL"  wrote:

> ... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach
> najwyzeszej klasy ...

8 lat temu wszedł do sprzedaży nowy Nissan Micra, dostępny z systemem
bezkluczykowym.
11 lat temu Laguna miała otwieranie drzwi bez dotykania kluczyka/pilota..

Nowość Forda to już staroć w motoryzacji.
Jaka nowosc?
Ford to mial przynajmniej w 2007 (bo z tego rocznika czytalem
instrukcje focusa) a pewnie i sporo wczesniej.
Ale widac niezbyt sie przyjelo bo nadal niezbyt popularne...

13 Data: Pa?dziernik 12 2011 18:53:31
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Sebastian Biały 

On 2011-10-11 23:29, Pa_blo wrote:

... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w
autach najwyzeszej klasy (np S, SL i CL klasa).

I pomyśleś że środki techniczne do takich bajerow znamy od 30 lat. Ehhh, elektronika samochodowa zawsze na topie.

Jakie sa Wasze typy ?

Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i ogromne koszta.

14 Data: Pa?dziernik 12 2011 19:47:38
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Krzysiek Z. 


Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości

On 2011-10-11 23:29, Pa_blo wrote:
Jakie sa Wasze typy ?

Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i ogromne koszta.

W Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :)

15 Data: Pa?dziernik 12 2011 21:51:56
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Sebastian Biały 

On 2011-10-12 19:47, Krzysiek Z. wrote:

Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
W Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :)

W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie NASA i niemożliwe stalo się możliwe.

16 Data: Pa?dziernik 13 2011 03:30:40
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Marcin Kiciński 

On 12 Paź, 21:51, Sebastian Biały  wrote:


W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie
NASA i niemożliwe stalo się możliwe.

Przygasało w Punto z 2000 roku i przygasa w obecnym GP.

Pozdrawiam
MK

17 Data: Pa?dziernik 13 2011 18:32:34
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Sebastian Biały 

On 2011-10-13 12:30, Marcin Kiciński wrote:

W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie
NASA i niemożliwe stalo się możliwe.
Przygasało w Punto z 2000 roku i przygasa w obecnym GP.

Ależ, punto to samochód widcznie klepany w innym wszechswiecie skoro dali radę. Seicento nie ma. 600 ma?

18 Data: Pa?dziernik 13 2011 23:31:31
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Grejon 

W dniu 2011-10-13 18:32, Sebastian Biały pisze:

Ależ, punto to samochód widcznie klepany w innym wszechswiecie skoro
dali radę. Seicento nie ma. 600 ma?

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest fanaberią.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

19 Data: Pa?dziernik 14 2011 13:48:29
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-10-13 23:31, Grejon pisze:

W dniu 2011-10-13 18:32, Sebastian Biały pisze:

Ależ, punto to samochód widcznie klepany w innym wszechswiecie skoro
dali radę. Seicento nie ma. 600 ma?

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest
fanaberią.


Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny brak (nawet wśród opcji) wskaźnika temp. silnika.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

20 Data: Pa?dziernik 14 2011 15:11:23
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Seba 

Dnia Fri, 14 Oct 2011 13:48:29 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest
fanaberią.
Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo samemu
dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny brak (nawet
wśród opcji) wskaźnika temp. silnika.

Ale elektrycznie upuszczane/podnoszone szyby miałem! I mimo braku
wspomagania kierownicą kręciło się lżej aniżeli w Kaszlaku/126p!
Więcej zalet nie pamiętam ;)

Ps. To sobie powspominaliśmy stare czasy ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

21 Data: Pa?dziernik 17 2011 19:21:20
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest
fanaberią.


Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny brak (nawet wśród opcji) wskaźnika temp. silnika.

I po co ten wskaźnik ?

22 Data: Pa?dziernik 19 2011 22:54:45
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-10-17 19:21, John Kołalsky pisze:


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"
W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest
fanaberią.


Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo
samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny
brak (nawet wśród opcji) wskaźnika temp. silnika.

I po co ten wskaźnik ?

Ja tam lubię wiedzieć co się pod maską dzieje. A że niektórym nie przeszkadza to i owo...

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

23 Data: Pa?dziernik 20 2011 21:34:04
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest
fanaberią.


Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo
samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny
brak (nawet wśród opcji) wskaźnika temp. silnika.

I po co ten wskaźnik ?

Ja tam lubię wiedzieć co się pod maską dzieje. A że niektórym nie przeszkadza to i owo...

To się podłÄ…cz do sterownika.

24 Data: Pa?dziernik 21 2011 08:44:08
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2011-10-19 22:54,  *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest
fanaberią.


Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo
samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny
brak (nawet wśród opcji) wskaźnika temp. silnika.

I po co ten wskaźnik ?

Ja tam lubię wiedzieć co się pod maską dzieje. A że niektórym nie
przeszkadza to i owo...

Wystarczyła by prosta modyfikacja obwodu lampki przegrzania płynu chłodzącego i dwukolorowa dioda - np. żółta dla temperatury poniżej 80'C i standardowo czerwona przy przekroczeniu temperatury max.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

25 Data: Pa?dziernik 21 2011 09:50:08
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-10-21 08:44, Mirek Ptak pisze:

Dnia 2011-10-19 22:54, *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie coś
podkusiło, żeby odpisać:

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz
jest
fanaberią.


Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo
samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny
brak (nawet wśród opcji) wskaźnika temp. silnika.

I po co ten wskaźnik ?

Ja tam lubię wiedzieć co się pod maską dzieje. A że niektórym nie
przeszkadza to i owo...

Wystarczyła by prosta modyfikacja obwodu lampki przegrzania płynu
chłodzącego i dwukolorowa dioda - np. żółta dla temperatury poniżej 80'C
i standardowo czerwona przy przekroczeniu temperatury max.

Powiedz to inżynierom Fiata. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

26 Data: Pa?dziernik 13 2011 17:57:37
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Sebastian Kaliszewski 

Sebastian Biały wrote:

On 2011-10-12 19:47, Krzysiek Z. wrote:
Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
W Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :)

W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie NASA i niemożliwe stalo się możliwe.

To jest w ruskich Nivach od 1977 roku. No ale Ruskie pierwsze w kosmos poleciały :)

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

27 Data: Pa?dziernik 13 2011 18:01:43
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2011-10-13 17:57, Sebastian Kaliszewski pisze:

Sebastian Biały wrote:
On 2011-10-12 19:47, Krzysiek Z. wrote:
Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
W Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :)

W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie
NASA i niemożliwe stalo się możliwe.

To jest w ruskich Nivach od 1977 roku. No ale Ruskie pierwsze w kosmos
poleciały :)

Szkoda tylko, że nie wróciły, ale to inna para kaloszy...

28 Data: Pa?dziernik 14 2011 13:55:43
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: scobowski 

W dniu 2011-10-13 17:57, Sebastian Kaliszewski pisze:

Sebastian Biały wrote:
On 2011-10-12 19:47, Krzysiek Z. wrote:
Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
W Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :)

W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie
NASA i niemożliwe stalo się możliwe.

To jest w ruskich Nivach od 1977 roku. No ale Ruskie pierwsze w kosmos
poleciały :)

-wszystkie?
-jeden :P, to co głowe zawracasz? ;-)

29 Data: Pa?dziernik 12 2011 22:01:56
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: bratPit 

Jakie sa Wasze typy ?

Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i ogromne koszta.

bo wiesz, to nie jest takie proste jak nam się wydaje, w motoryzacji nie uznają półśrodków, od razu walą z grubej rury i musi być magistrala CAN, modulacje PWM, sensory, transmisje bezprzewodowe i huk wie co jeszcze... ;-)

brat

30 Data: Pa?dziernik 12 2011 22:44:39
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Sebastian Biały 

On 2011-10-12 22:01, bratPit wrote:

bo wiesz, to nie jest takie proste jak nam się wydaje, w motoryzacji nie
uznają półśrodków, od razu walą z grubej rury i musi być magistrala CAN,
modulacje PWM

Jakieś $2 dla mnie za kontroler. Dla koncernu pewno $0.2. To najwidoczniej problem futurystycznych technologii jak trazystor a nie pieniędzy.

31 Data: Pa?dziernik 13 2011 11:54:45
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: kądąwanie "frąm" ę 

Dnia 2011-10-12 22:01,  *bratPit* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Jakie sa Wasze typy ?

Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.

bo wiesz, to nie jest takie proste jak nam się wydaje, w motoryzacji nie
uznają półśrodków, od razu walą z grubej rury i musi być magistrala CAN,
modulacje PWM, sensory, transmisje bezprzewodowe i huk wie co jeszcze...
;-)

Niby racja, ale taka Astra II potrafiła mieć taki bajer bez CAN :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

32 Data: Pa?dziernik 13 2011 19:58:26
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Lewis 

W dniu 2011-10-13 11:54, "kądąwanie \"frąm\" ę" pisze:

Dnia 2011-10-12 22:01, *bratPit* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
Jakie sa Wasze typy ?

Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.

bo wiesz, to nie jest takie proste jak nam się wydaje, w motoryzacji nie
uznają półĹ›rodków, od razu walą z grubej rury i musi być magistrala CAN,
modulacje PWM, sensory, transmisje bezprzewodowe i huk wie co jeszcze...
;-)

Niby racja, ale taka Astra II potrafiła mieć taki bajer bez CAN :)

Pozdrawiam - Mirek

Takie bajery bywały nawet w maluchach jak ktoś sobie na allegro kupił "automat" ściemniający za 30zł z przesyłką :D

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

33 Data: Pa?dziernik 12 2011 22:20:01
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Papkin 

Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.

Mam ten fjiczer ale tak miedzy nami po co to ;-)? Szkoda ze zarowki samochodowe nie rozjasniaja i nie przygaszaja sie plynnie, przynajmniej by sie zadziej przepalaly? A zarowka w suficie... e daliby mocne LEDY.

34 Data: Pa?dziernik 12 2011 22:48:18
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Sebastian Biały 

On 2011-10-12 22:20, Papkin wrote:

Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
Mam ten fjiczer ale tak miedzy nami po co to ;-)?

Żeby było jeszce ze kilka sekund od zamknięcia drzwi (przy np -25C) do znalezienia zgrabiałym ręcami dziurki na kluczyk.

> A zarowka w suficie... e daliby mocne LEDY.

Profanacja! Przemysł samochodowy nie dorobił się jeszcze migracji z przekaźnikow na tranzystory a tu wyskakujesz z tak niesprawdzoną i niecertyfikowaną fantastyką.

35 Data: Pa?dziernik 12 2011 22:54:06
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Grejon 

W dniu 2011-10-12 22:48, Sebastian Biały pisze:

On 2011-10-12 22:20, Papkin wrote:
Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
Mam ten fjiczer ale tak miedzy nami po co to ;-)?

Żeby było jeszce ze kilka sekund od zamknięcia drzwi (przy np -25C) do
znalezienia zgrabiałym ręcami dziurki na kluczyk.

Wiesz... zdalnie sterowany centralny zamek to tak od 20 paru lat jest w samochodach stosowany...

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

36 Data: Pa?dziernik 12 2011 22:55:14
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Lewis 

W dniu 2011-10-12 22:54, Grejon pisze:

W dniu 2011-10-12 22:48, Sebastian Biały pisze:
On 2011-10-12 22:20, Papkin wrote:
Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
Mam ten fjiczer ale tak miedzy nami po co to ;-)?

Ĺťeby było jeszce ze kilka sekund od zamknięcia drzwi (przy np -25C) do
znalezienia zgrabiałym ręcami dziurki na kluczyk.

Wiesz... zdalnie sterowany centralny zamek to tak od 20 paru lat jest w
samochodach stosowany...


Centralnym odpalasz samochód?
Dziurkę na kluczyk w stacyjce ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

37 Data: Pa?dziernik 12 2011 22:57:20
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Grejon 

W dniu 2011-10-12 22:55, Lewis pisze:

Centralnym odpalasz samochód?
Dziurkę na kluczyk w stacyjce ;)

Od tego jest lampka podświetlająca stacyjkę :P

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

38 Data: Pa?dziernik 13 2011 20:41:02
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Dykus 

Witam,

W dniu 2011-10-12 22:48, Sebastian Biały pisze:

Profanacja! Przemysł samochodowy nie dorobił się jeszcze migracji z
przekaźnikow na tranzystory (...)

W Partnerze jest odtwarzany dźwięk podczas używania kierunkowskazów i się kiedyś zastanawiałem, czy zastąpili przekaźniki tranzystorami, czy może gdzieś daleko je schowali i ich nie słychać... :)

Przekaźnik ma swoje zalety - czasami jak żarówka 230V się przepala to bezpieczniki wywala; nie wiem, czy można to przez analogię odnieść do przeciążeń tranzystora zastępującego przekaźnik w samochodzie, ale sam przekaźnik na pewno lepiej to zniesie.
Poza tym nie trzeba odtwarzać dźwięku cykającego przekaźnika. ;)


--
Pozdrawiam,
Dykus.

39 Data: Pa?dziernik 13 2011 21:40:09
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Sebastian Biały 

On 2011-10-13 20:41, Dykus wrote:

Profanacja! Przemysł samochodowy nie dorobił się jeszcze migracji z
przekaźnikow na tranzystory (...)
W Partnerze jest odtwarzany dźwięk podczas używania kierunkowskazów i
się kiedyś zastanawiałem, czy zastąpili przekaźniki tranzystorami, czy
może gdzieś daleko je schowali i ich nie słychać... :)

W Lagunie II to samo. Zapomnieli o nim jak nie ma właczonego zapłonu i trzeba migać awaryjnymi.

40 Data: Pa?dziernik 12 2011 21:24:19
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 12 Oct 2011 18:53:31 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.

Berlingo/Partner/Xsara Picasso to mają w standardzie. Widać klasa wyższa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

41 Data: Pa?dziernik 13 2011 10:38:29
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Pabl_o 


Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości


I pomyśleś że środki techniczne do takich bajerow znamy od 30 lat. Ehhh,
elektronika samochodowa zawsze na topie.


I pomyslec, ze nie bylo to stosowane na szeroka skale... ciekawe dlaczego?!
Moze jednak procz paru elementow elektronicznych potrzeba calej otoczki do
wdrozenia ?


Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.

Good feature... ale to troche za malo dla kogos kto kupuje bryczke kilka
razy drozsza od przecietnej. Chodzilo mi raczej o to co producenci moga
zaproponowac w autach z wyzszej polki skoro takie fjuczery pojawiaja sie w
gownianych dupowozach.

--
Picasso

42 Data: Pa?dziernik 13 2011 18:30:04
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Sebastian Biały 

On 2011-10-13 10:38, Pabl_o wrote:

I pomyÂśleÂś Âże Âśrodki techniczne do takich bajerow znamy od 30 lat. Ehhh,
elektronika samochodowa zawsze na topie.
I pomyslec, ze nie bylo to stosowane na szeroka skale... ciekawe dlaczego?!
Moze jednak procz paru elementow elektronicznych potrzeba calej otoczki do
wdrozenia ?

*Jakiej* otoczki? Masz na mysli biurokrację? masz na myśli certyfikaty? masz na myśli patenty? Do gównianej żaróweczki z kontrolerem PWM?

Good feature... ale to troche za malo dla kogos kto kupuje bryczke kilka
razy drozsza od przecietnej. Chodzilo mi raczej o to co producenci moga
zaproponowac w autach z wyzszej polki skoro takie fjuczery pojawiaja sie w
gownianych dupowozach.

OK. Więc masz ficzer z gornej półki: gadająca panienka informująca o pierodlach. Dla przeciętnego dresa to technologia przyszlości, dla mnie jako elektronika to żenująco proste urządzenie które mozna montowac od 20 lat w hulajnogach bez podrażania kosztów.

43 Data: Pa?dziernik 13 2011 18:42:19
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Sebastian,

Thursday, October 13, 2011, 6:30:04 PM, you wrote:

I pomyÂśleÂś Âże Âśrodki techniczne do takich bajerow znamy od 30 lat. Ehhh,
elektronika samochodowa zawsze na topie.
I pomyslec, ze nie bylo to stosowane na szeroka skale... ciekawe dlaczego?!
Moze jednak procz paru elementow elektronicznych potrzeba calej otoczki do
wdrozenia ?
*Jakiej* otoczki? Masz na mysli biurokrację? masz na myśli certyfikaty?
masz na myśli patenty? Do gównianej żaróweczki z kontrolerem PWM?

Do tego nie potrzeba PWMa.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

44 Data: Pa?dziernik 13 2011 19:49:21
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Sebastian Biały 

On 2011-10-13 18:42, RoMan Mandziejewicz wrote:

Do tego nie potrzeba PWMa.

Do sterowania CANem (bo cvzemu nie?) będzie uC. uC i PWM to oczywistoć. Powinno zamknąc się w cenie do $2.

45 Data: Pa?dziernik 16 2011 14:03:11
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Pa_blo 



Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości grup

OK. Więc masz ficzer z gornej półki: gadająca panienka informująca o pierodlach. Dla przeciętnego dresa to technologia przyszlości, dla mnie jako elektronika to żenująco proste urządzenie które mozna montowac od 20 lat w hulajnogach bez podrażania kosztów.


Zawsze twierdzilem, ze elektronicy to najbardziej kreatywna grupa zawodowa :)

Kiedys kupujacy zapytal sie dlaczego kasuje dodatkowo za opakowanie kartonowe i wypelniacz - 3 zl.... Przeciez moge isc do marketu po zuzyte kartoniki i nawtykac starych gazet :) Do niektorych trudno dociera, ze to nie ta skala...

Obawiam sie, ze Twoj punkt widzenia jest analogiczny...

--
Picasso

46 Data: Pa?dziernik 16 2011 19:21:03
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Sebastian Biały 

On 2011-10-16 14:03, Pa_blo wrote:

Obawiam sie, ze Twoj punkt widzenia jest analogiczny...

Obawa powinna bazować na argumentach a nie na analogiach bez sensu. Co konkretnie jest do obawiania się w moim punkcie widzenia że gadające komputery to żenująco proste urządzenia?

47 Data: Pa?dziernik 13 2011 20:09:51
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: jerzu 

On Wed, 12 Oct 2011 18:53:31 +0200, Sebastian Biały
 wrote:

Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.

Te, w mojej ciężarówce przygasa płynnie :)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

48 Data: Pa?dziernik 13 2011 22:34:36
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Uncle Pete 

Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.

Ford Focus I z 1999 r., z dodatkowego wyposażenia tylko klima.

Piotr

49 Data: Pa?dziernik 12 2011 23:05:45
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Michał 

Pa_blo  napisał(a):

.... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach
najwyzeszej klasy (np S, SL i  CL klasa). Wiadomo, ze elektronika tanieje i
takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych wunalazkach... Pytanie
tylko co jeszcze zastosuja w owczesnych wypasach aby kupujacy poczul sie
wyjatkowo?!

Zakladamy, ze silniki kosztujace setki kzl w C klasie sa raczej produktem
niszowym... i raczej niepozadanym dla normalnych uzyszkodnikow...

Jakie sa Wasze typy ?

7 letnie (2004) malutkie citoreny (jeszcze przed modelem C6)
miały rozpoznawanie mowy i tego typu duperele + radary + łopatki f1

tak te bezkluczykowce były w S-kach, renówkach tam jeszcze były radary itp
10 lat temu, pamiętały po kartach ustawienia lusterek foteli itp..

z 10 lat temu w jakiś Stilo było już całkiem naprane elektroniki,
duży ekran, sterowanie prawie wszystkim (czyli prawie niczym bo fiat)
z tego, i to przy małych silnikach ala 2.4 litra

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

50 Data: Pa?dziernik 13 2011 10:28:38
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: wchpikus 

Witam!

z 10 lat temu w jakiś Stilo było już całkiem naprane elektroniki,
duży ekran, sterowanie prawie wszystkim (czyli prawie niczym bo fiat)
z tego, i to przy małych silnikach ala 2.4 litra

Prawie wszystkim to znaczy:
- wszystkie szyby
- siedzenia
- ogrzewanie i klima
- oswietlenie (wraz z przygasajacym oswietleniew wnetrza)
- dach (jak ktos mial skywindow)
- bagaznik (otwieranie zamka)
- centralny
- wspomaganie elektryczne
- lusterka elektryczne


Faktycznie, prawie niczym..:)

51 Data: Pa?dziernik 14 2011 19:06:28
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 11 Oct 2011 23:29:31 +0200, w
 "Pa_blo"
napisał(-a):

... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach
najwyzeszej klasy (np S, SL i  CL klasa). Wiadomo, ze elektronika tanieje i
takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych wunalazkach...

Suzuki SX4 (aka Fiat Sedici) też ma coś ma takiego (ale nie każdy model).

52 Data: Pa?dziernik 16 2011 11:32:42
Temat: Re: Key free w fordach...
Autor: Marcin Jan 

W dniu 11-10-11 23:29, Pa_blo pisze:

... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w
autach najwyzeszej klasy (np S, SL i CL klasa). Wiadomo, ze elektronika
tanieje i takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych
wunalazkach... Pytanie tylko co jeszcze zastosuja w owczesnych wypasach
aby kupujacy poczul sie wyjatkowo?!

Zakladamy, ze silniki kosztujace setki kzl w C klasie sa raczej
produktem niszowym... i raczej niepozadanym dla normalnych uzyszkodnikow...

Jakie sa Wasze typy ?


bardzo dobrze napisał autor złominka:
"Kiedyś samochody konstruowali inżynierowie. Potem księgowi. Teraz konstruują je panie z działu marketingu, [...]"
Pozdrawiam
Marcin Jan

Key free w fordach...



Grupy dyskusyjne