Alti pisze:
Ma nowy ga¼nik (mo¿e kiepsko wyregulowany) PICT34 i now± pompe paliwa.Niemniej jak jest ciep³y to trzeba go d³u¿ej popi³owaæ ¿eby za³apa³. Na zimno pali od razu.
H! ;)
Regulacja to jedna (podstawowa) sprawa a gorsze zapalanie na ciep³ym w Garbie, to druga (normalna) sprawa ;)
2 kroki, które przy za³o¿eniu, ¿e wszystko z silnikiem jest Ok! zawsze pomagaj±.
Zimny silnik - przed zakrêceniem wcisn±æ 1-2 razy gaz i zapalaæ bez gazu!
Ciep³y silnik - przed zakrêceniem wcisn±æ gaz do dechy i zapalaæ z wci¶niêtym.
Je¶li to nie pomaga, to mog± byæ te¿ s³abe lub ¼le wyregulowane styki.
A drugie pytanie to czy pr±d mo¿e mi uciekac przez stare kable WN?
Co masz na my¶li mówi±c "uciekaæ""
Na pewno ma to wp³yw na pracê silnika (s³aba iskra, s³abszy lub wypadaj±cy nawet zap³on z braku iskry).
ju¿ nowe bo stare i tak by³y do wymiany. Napiêcie ³adowania to 13.8 na wy¿szych obrotach i trochê ponad 13 na wolnych obrotach.
Nawet na pr±dnicê, to ma³o, zobacz w jakim stanie masz szczotki i sprawd¼ wszelkie kable, wsuwki, musz± byæ czyste i zdrowe.
Ja zawsze izolujê termokurczliwymi ko³nierzami, kolor pomaga przy "szukaniu" kabli a jednocze¶nie wzmacniaj± koñcówki.
Akumulator ma ze 2-3 lata (Bosch). A i tak gdzie¶ mi spieprza pr±d...
Je¶li przy wy³±czonych wszystkich odbiornikach, lampeczkach, itp podczas pod³±czania klem skacze iskra, to masz 3 wyj¶cia:
- nadal co¶ bierze pr±d, to mo¿e byæ nawet ¶wiate³ko w podsufitce
- masz zwarcie w instalacji, ¿mudna robota, aby wytropiæ sprawdzaj±c kabelki i wsuwki tam gdzie jest ryzyko, ¿e siê przetar³y czy zu¿y³y, nadpali³y
- zwarcie robi akumulator, choæ 3 lata to nie du¿o i Bosch znan± mark± jest, to dla pewno¶ci sprawd¼ z innym aku.
Wiêcej grzechów nie pamiêtam, polecam archiwum. ;)
--
(Po)zdrówka! falco
fKG - serwis, reklama - PL ca³a!
__________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com t:505287636; (22)7173698 gg:2599456
3 |
Data: Maj 27 2008 20:06:36 |
Temat: Re: Kiepsko pali na ciep³o |
Autor: MarcinJM |
Alti pisze:
A drugie pytanie to czy pr±d mo¿e mi uciekac przez stare kable WN? Zamówi³em ju¿ nowe bo stare i tak by³y do wymiany. Napiêcie ³adowania to 13.8 na wy¿szych obrotach i trochê ponad 13 na wolnych obrotach. Przy wy³±czonym zap³onie mam ok 0.01A pradu uciekajacego z aku (na zegarek). Akumulator ma ze 2-3 lata (Bosch). A i tak gdzie¶ mi spieprza pr±d...
Ma ktos jaki¶ pomys³ na t± przypadlo¶æ.
Masz spieprzony albo regulator napiecia albo jedna faze w alternatorze.
Napiecie ladowania MUSI miescic sie w granicach 14,2 - 14,6V inaczej nie ma roznicy potencjalow pomiedzy alternatorem a aku i prad do aku nie plynie. Masz permanentnie niedoladowany akumulator.
Przad przez kable WN nie ma mozliwosci uplywac, zreszta mierzyles uplyw i jest on na minimalnym poziomie, wiec nic ci pradu nie zzera.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm
4 |
Data: Maj 27 2008 21:10:27 | Temat: Re: Kiepsko pali na ciep³o | Autor: autotechnik |
Polecam wizytê u elektryka.Niech sprawdzi spadek napiêcia podczas
zapalania.Dobrze Ci wyt³umaczy³ problem ³adowania MarcinJM. Jak poradzisz
sobie z pr±dem to tylko zostanie regulacja silnika tzn. zawory, zap³on,
gaznik.Pozdrawiam Autotechnik.
U¿ytkownik "MarcinJM" napisa³ w wiadomo¶ci
Alti pisze:
A drugie pytanie to czy pr±d mo¿e mi uciekac przez stare kable WN?
Zamówi³em ju¿ nowe bo stare i tak by³y do wymiany. Napiêcie ³adowania to
13.8 na wy¿szych obrotach i trochê ponad 13 na wolnych obrotach. Przy
wy³±czonym zap³onie mam ok 0.01A pradu uciekajacego z aku (na zegarek).
Akumulator ma ze 2-3 lata (Bosch). A i tak gdzie¶ mi spieprza pr±d...
Ma ktos jaki¶ pomys³ na t± przypadlo¶æ.
Masz spieprzony albo regulator napiecia albo jedna faze w alternatorze.
Napiecie ladowania MUSI miescic sie w granicach 14,2 - 14,6V inaczej nie
ma roznicy potencjalow pomiedzy alternatorem a aku i prad do aku nie
plynie. Masz permanentnie niedoladowany akumulator.
Przad przez kable WN nie ma mozliwosci uplywac, zreszta mierzyles uplyw i
jest on na minimalnym poziomie, wiec nic ci pradu nie zzera.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm
5 |
Data: Maj 28 2008 11:14:41 | Temat: Re: Kiepsko pali na ciep³o | Autor: Alti |
U¿ytkownik "MarcinJM" napisa³ w wiadomo¶ci
Masz spieprzony albo regulator napiecia albo jedna faze w alternatorze.
Napiecie ladowania MUSI miescic sie w granicach 14,2 - 14,6V inaczej nie
ma roznicy potencjalow pomiedzy alternatorem a aku i prad do aku nie
plynie.
A mam mierzyæ na alternatorze/regulatorze napiêcia czy starczy na
akumulatorze?
Napiêcie mierzy³em na akumulatorze podczas pracy silnika i waha³o siê
w³a¶nie w granicach 13.2 (obci±¿ony ¶wiat³ami i radiem) do 13.8
(nieobci±¿ony).
Wojtek
6 |
Data: Maj 28 2008 15:04:05 | Temat: Re: Kiepsko pali na ciep³o | Autor: MarcinJM |
Alti pisze:
U¿ytkownik "MarcinJM" napisa³ w wiadomo¶ci
Masz spieprzony albo regulator napiecia albo jedna faze w alternatorze.
Napiecie ladowania MUSI miescic sie w granicach 14,2 - 14,6V inaczej nie ma roznicy potencjalow pomiedzy alternatorem a aku i prad do aku nie plynie.
A mam mierzyæ na alternatorze/regulatorze napiêcia czy starczy na akumulatorze?
Napiêcie mierzy³em na akumulatorze podczas pracy silnika i waha³o siê w³a¶nie w granicach 13.2 (obci±¿ony ¶wiat³ami i radiem) do 13.8 (nieobci±¿ony).
A co chcesz ladowac? alternator, czy akumulator?
--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm
| | | |