Grupy dyskusyjne   »   Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie

Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie



1 Data: Pa?dziernik 21 2007 19:28:15
Temat: Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie
Autor: Maciek 

Czemu wlasciwie sluzy blokada kierownicy? Zwlaszcza jak sie zostawia auto na recznym.
Czy to pelni role jakiegos zabezpieczenia antywlamaniowego, czy jakas jeszcze?

A pytam, bo nie wiem, czy lepiej blokowac (czy to cos w ogole daje), czy nie, bo widze pewna sprzecznosc:
Zeby zablokowac kierownice w mojej Feli, to po wyjeciu kluczyka musze ja troche przekrecic w lewo albo w prawo. A z drugiej strony mowiono mi cale zycie, ze nie kreci sie kierownica, jak kola sie nie tocza, bo to psuje uklad kierowniczy.

Ostatnio tez przeczytalem, ze w zimie nie zostawia sie zaparkowanego samochodu na recznym, bo moze sie cos stac z recznym - nie pamietam, przymarznac, czy cos takiego. Wiec jak? Na 1 biegu? To tak samo bezpieczne jak na recznym??



2 Data: Pa?dziernik 21 2007 19:33:12
Temat: Re: Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie
Autor: Kerry 

Maciek napisał(a):

Ostatnio tez przeczytalem, ze w zimie nie zostawia sie zaparkowanego
samochodu na recznym, bo moze sie cos stac z recznym - nie pamietam,
przymarznac, czy cos takiego. Wiec jak? Na 1 biegu? To tak samo

generalnie, w zimie nie posiada się samochodu, może nie odpalić

--
Pozdrawiam,
Kerry

3 Data: Pa?dziernik 21 2007 19:42:51
Temat: Re: Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie
Autor: Fishman 

Maciek pisze:

Czemu wlasciwie sluzy blokada kierownicy? Zwlaszcza jak sie zostawia auto na recznym.
Czy to pelni role jakiegos zabezpieczenia antywlamaniowego, czy jakas jeszcze?

Głównie antywłamaniową. W szczególnych przypadkach ma też nie pozwolić na wyprostowanie kół (przy samochodzie parkującym na stromiźnie).

A pytam, bo nie wiem, czy lepiej blokowac (czy to cos w ogole daje), czy nie, bo widze pewna sprzecznosc:
Zeby zablokowac kierownice w mojej Feli, to po wyjeciu kluczyka musze ja troche przekrecic w lewo albo w prawo. A z drugiej strony mowiono mi cale zycie, ze nie kreci sie kierownica, jak kola sie nie tocza, bo to psuje uklad kierowniczy.

Bo to prawda. A dla ewentualnego złodzieja ma to znaczenie marginalne, bo jak się zaprze z łomem, to blokadę złamie bez względu na to, czy była założona, czy nie.

Ostatnio tez przeczytalem, ze w zimie nie zostawia sie zaparkowanego samochodu na recznym, bo moze sie cos stac z recznym - nie pamietam, przymarznac, czy cos takiego. Wiec jak? Na 1 biegu? To tak samo bezpieczne jak na recznym??

Na płaskim nie ma to najmniejszego znaczenia i sam bieg w zupełności wystarczy. Dużo gorzej jest już na pochyłości - na sporej stromiźnie moment przyłożony przez koła samochodu do kół zębatych skrzyni biegów może spowodować "wyskoczenie" biegu, a przy małym przełożeniu (wysoki bieg) zakręcenie silnikiem i stoczenie się samochodu, dlatego lepiej jest dodatkowo zaciągnąć ręczny.
W zimie może dojść do zamarznięcia wody w pancerzu linki od ręcznego, a więc w związku z tym do zablokowania tylnych hamulców. Dlatego też najlepiej w zimie nie parkować na stromiznach ;)

Fishman

4 Data: Pa?dziernik 21 2007 21:56:01
Temat: Re: Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie
Autor: Wojtek 

Maciek pisze:

Ostatnio tez przeczytalem, ze w zimie nie zostawia sie zaparkowanego samochodu na recznym, bo moze sie cos stac z recznym - nie pamietam, przymarznac, czy cos takiego. Wiec jak? Na 1 biegu? To tak samo bezpieczne jak na recznym??

Jak miesiąc nie używasz ręcznego i nagle na mrozie zaciągniesz, to jest spora szansa, że przymarznie. Jeśli używasz ręcznego sporadycznie, to mechanizm, szczególnie linka w pancerzu jest nie rozruszana, gromadzi się tam woda, która może zamarznąć akurat wtedy, kiedy zwolnisz ręczny i będziesz chciał ruszyć.

Hamulec ręczny, zwłaszcza w zimie, należy używać często, albo wcale.

W każdym samochodzie jaki miałem na każdym postoju zaciągałem ręczny i jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby nie chciał odpuścić. Nawet w takim wynalazku jak fiat 126p. :)

--
Wojtek

5 Data: Pa?dziernik 22 2007 01:03:42
Temat: Re: Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie
Autor: Tomasz Pyra 

Maciek pisze:

Czemu wlasciwie sluzy blokada kierownicy? Zwlaszcza jak sie zostawia auto na recznym.
Czy to pelni role jakiegos zabezpieczenia antywlamaniowego, czy jakas jeszcze?

Raczej antywłamaniowe

A pytam, bo nie wiem, czy lepiej blokowac (czy to cos w ogole daje), czy nie, bo widze pewna sprzecznosc:
Zeby zablokowac kierownice w mojej Feli, to po wyjeciu kluczyka musze ja troche przekrecic w lewo albo w prawo. A z drugiej strony mowiono mi cale zycie, ze nie kreci sie kierownica, jak kola sie nie tocza, bo to psuje uklad kierowniczy.

Takie minimalne przekręcenie niczego Ci nie popsuje :)

Ostatnio tez przeczytalem, ze w zimie nie zostawia sie zaparkowanego samochodu na recznym, bo moze sie cos stac z recznym - nie pamietam, przymarznac, czy cos takiego.

Jak kończysz jazdę hamulce są rozgrzane i rozpuszczony śnieg z opon może zmoczyć zaciśnięty hamulec ręczny. Jak wystygnie i zamarznie to kaplica :)

Wiec jak? Na 1 biegu? To tak samo bezpieczne jak na recznym??

Jak stawiasz na mniej-więcej płaskim terenie to bieg w zupełności wystarczy. Jeżeli na górce to koniecznie ręczny, bo samochód się może po jakimś czasie stoczyć.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

6 Data: Pa?dziernik 22 2007 01:43:12
Temat: Re: Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie
Autor: Filip 

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Jak kończysz jazdę hamulce są rozgrzane i rozpuszczony śnieg z opon może zmoczyć zaciśnięty hamulec ręczny. Jak wystygnie i zamarznie to kaplica :)

Przestan tu krecic beke Tomek :) :) :)


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

7 Data: Pa?dziernik 22 2007 16:11:35
Temat: Re: Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie
Autor: Tomasz Pyra 

Filip pisze:

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Jak kończysz jazdę hamulce są rozgrzane i rozpuszczony śnieg z opon może zmoczyć zaciśnięty hamulec ręczny. Jak wystygnie i zamarznie to kaplica :)

Przestan tu krecic beke Tomek :) :) :)

Nie kręcę.
Sam widziałem gościa który jeździł po parkingu z zablokowanym tylnym kołem w przód i w tył próbując je odblokować.
Dopiero na asfalcie puściło i to też po dobrych kilkunastu metrach.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

8 Data: Pa?dziernik 22 2007 16:43:53
Temat: Re: Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie
Autor: Filip 

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Jak kończysz jazdę hamulce są rozgrzane i rozpuszczony śnieg z opon może zmoczyć zaciśnięty hamulec ręczny. Jak wystygnie i zamarznie to kaplica :)

Przestan tu krecic beke Tomek :) :) :)

Nie kręcę.
Sam widziałem gościa który jeździł po parkingu z zablokowanym tylnym kołem w przód i w tył próbując je odblokować.
Dopiero na asfalcie puściło i to też po dobrych kilkunastu metrach.

Heheeh, Twoja argumentacja jest smieszna :)
I moze chcesz mi powiedziec, ze jak widziales takie cos jak facet jezdzi (to widziales rtg w oczach, ze na pewno bylo to przymarzniecie szczek/czegokolwiek?) i ze uzywal tego recznego _zawsze_ ?


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

9 Data: Pa?dziernik 22 2007 23:42:06
Temat: Re: Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie
Autor: Tomasz Pyra 

Filip pisze:

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Jak kończysz jazdę hamulce są rozgrzane i rozpuszczony śnieg z opon może zmoczyć zaciśnięty hamulec ręczny. Jak wystygnie i zamarznie to kaplica :)

Przestan tu krecic beke Tomek :) :) :)

Nie kręcę.
Sam widziałem gościa który jeździł po parkingu z zablokowanym tylnym kołem w przód i w tył próbując je odblokować.
Dopiero na asfalcie puściło i to też po dobrych kilkunastu metrach.

Heheeh, Twoja argumentacja jest smieszna :)
I moze chcesz mi powiedziec, ze jak widziales takie cos jak facet jezdzi (to widziales rtg w oczach, ze na pewno bylo to przymarzniecie szczek/czegokolwiek?) i ze uzywal tego recznego _zawsze_ ?

Bo to mój sąsiad był i się mnie pytał czy nie mam pomysłu jak to teraz ruszyć.
Doradziłem asfalt i się udało ;)
Nawet pojechał potem do serwisu te hamulce oglądać, ale o ile wiem to nie było żadnych uszkodzeń ani problemów.

Nie wiem czy zawsze używał... Myślę że tak. Pod blokiem mam płasko, on parkuje tu codziennie, to chyba nagle raz mu nie odbiło żeby ręczny zaciągnąć.

Raczej innego powodu takiego zakleszczenia hamulca nie widzę.
Wystarczy że trochę lodu zablokuje możliwość powrotu szczęki i stoi.

Nie wiem na ile inne konstrukcje hamulców są odporne na takie zajścia, ale jak widać Astra I z bębnami z tyłu nie jest.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

10 Data: Listopad 13 2007 00:51:32
Temat: Re: Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie
Autor: kameleon 


 Mam Hondę... Kiedyś zaciągnąłem ręczny i pojechałem sobie 3 ulice dalej
(zagapiłem się). O tyle było ciężko że honda na automacie na ręcznym nie
chciała ruszać bez gazu.... ponad sto koników ma piękna ta bestia...
Naprawdę nie wiem, czy lód zablokuje kółka hie hie hie.... Tak podobno
piszą... Może trzeba kupić takie kliny jak pod samoloty na zimę?

11 Data: Pa?dziernik 22 2007 01:42:49
Temat: Re: Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie
Autor: Filip 

Użytkownik Maciek napisał:

Czemu wlasciwie sluzy blokada kierownicy? Zwlaszcza jak sie zostawia auto na recznym.

Blokada kierownicy jest na zlodziei. Juz tlumacze:
Jezeli zostawiasz auto przy chodniku, np. na ulicy w rzedzie innych stojacych aut, to skrecasz kola na maksa w kierunku chodnika i blokujesz kierownice. W takim przypadku nie ma mozliwosci "wyciagniecia" auta z szeregu aut na lawete, w calu kradziezy.

Zeby zablokowac kierownice w mojej Feli, to po wyjeciu kluczyka musze ja troche przekrecic w lewo albo w prawo. A z drugiej strony mowiono mi cale zycie, ze nie kreci sie kierownica, jak kola sie nie tocza, bo to psuje uklad kierowniczy.

Nic nie popsuje Ci ukladu kierowniczego tak malutki skret na postoju. Fela jest lekka i ma waskie oponki, mozesz krecic kierownica ile Ci sie podoba, na pewno nic sie nie stanie.

Ostatnio tez przeczytalem, ze w zimie nie zostawia sie zaparkowanego samochodu na recznym, bo moze sie cos stac z recznym - nie pamietam, przymarznac, czy cos takiego. Wiec jak? Na 1 biegu? To tak samo bezpieczne jak na recznym??

Zacznijmy od tego, ze auta na biegu sie nie powinno zostawiac. Bieg sluzy do ruszania, a nie do parkowania. Jak Cie uczyli na prawo jazdy? Biegi na luz, zaciagnac reczny, wylaczyc silnik i do domu. Na pewno zaden rozsadny instruktor nie pozwoli nikomu auta zostawic na biegu. Jak wjezdzasz do warsztatu i gasisz silnik, to tez nie zostawiasz na biegu. Bieg sluzy TYLKO do ruszania. A hamulec reczny, badz P (parking - w automacie), do postoju. I niech to sobie kazdy wbije do glowy, kto ZLE zostawia zaparkowane auto.
W przypadku linek od recznego. Stale uzywany reczny nie ma prawa sie zepsuc w zimie. Zawodowych kierowcow sie popytaj, watpie by komukolwiek sie cos stalo z recznym w zimie. Zawodowi kierowcy zawsze zaciagaja reczny jak parkuja auto, zwroc na to uwage jak bedziesz gdzies stal na placu czy pod sklepami na miescie.



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

12 Data: Pa?dziernik 22 2007 08:29:43
Temat: Re: Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie
Autor: Chris 

On 21 Pa , 19:28, "Maciek"  wrote:

A pytam, bo nie wiem, czy lepiej blokowac (czy to cos w ogole daje), czy
nie, bo widze pewna sprzecznosc:

Nie blokowac. Po wyjeciu kluczyka, kierownica sama sie zablokuje
jesli ktos bedzie probowaj skrecic kolami. To jest takie
zabezpieczenie
przed kradzieza. Inna sprawa ze zlodzieje potrafia sobie z tym
poradzic.

Ostatnio tez przeczytalem, ze w zimie nie zostawia sie zaparkowanego
samochodu na recznym, bo moze sie cos stac z recznym - nie pamietam,
przymarznac, czy cos takiego. Wiec jak? Na 1 biegu? To tak samo bezpieczne
jak na recznym??

Samochod zawsze powinienes zostawiac na biegu i na recznym.
Niezaleznie od tego czy stoisz na plaskim czy pochylym terenie,
powinienes wyrobic sobie nawyk zaciagania recznego przed opuszczeniem
samochodu. Nie musisz tez sie martwic zamarzaniem hamulca, reczny
zamarza tylko jesli sie go uzywa sporadycznie.

Pozdrawiam, Chris.

Kierownica - blokowac, czy nie? oraz reczny w zimie



Grupy dyskusyjne