Grupy dyskusyjne   »   Kleber zimowe opony na 2 sezony ?

Kleber zimowe opony na 2 sezony ?



1 Data: Luty 08 2010 15:45:17
Temat: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: KJ Siła Słów 

Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach.

W pierwszy sezon zaliczyłem urlop w górach, śniegu było mnóstwo, opony sprawowały sie lepiej niż dobrze.

Poprzednia zima była taka mniej śniegowa, więc trudno coś powiedzieć o oponach.

W obecna zimę auto na tych oponach zachowuje się jak na letnich. Wożę szpadel, bo inaczej bym nie pojeździł po mało odśnieżanych ulicach osiedlowych. Lipa straszna.

Całe auto ma 45 tys km przebiegu, opony (komplet z felgami) zmieniane na letnie w normalnych terminach, zmiany robione w ASO (w letnich jest czujnik ciśnienia i trzeba modyfikować komputer) - tam ich raczej nie podmienili.

Podpowie mi ktoś co się stało?

Zajeździłem je tak szybko ?

KJ



2 Data: Luty 08 2010 15:49:21
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Michał 

A ile opony mają bieżnika? Może przednie opony traktowałeś jako sprzęgło na śliskim i Ci je szybko szlag trafił?


Pozdrawiam

3 Data: Luty 08 2010 16:36:01
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: KJ Siła Słów 

Michał pisze:

A ile opony mają bieżnika? Może przednie opony traktowałeś jako sprzęgło na śliskim i Ci je szybko szlag trafił?

Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu.

KJ

4 Data: Luty 08 2010 16:44:33
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Krzysztof 45 

KJ Siła Słów napisał(a):

Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu.
Jesteś w błędzie.
--
Krzysiek

5 Data: Luty 08 2010 18:00:31
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Michał 

W dniu 2010-02-08 16:44, Krzysztof 45 pisze:
> KJ Siła Słów napisał(a):
>> Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy
>> ruszaniu.
> Jesteś w błędzie.


Ale ile mają przednie mm? W autach z napędem nieprawidłowym przednie opony szybko się zużywają zwłaszcza jak się szybko jeździ.


Pozdrawiam

6 Data: Luty 12 2010 01:36:41
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Krzysztof 45 

Michał napisał(a):

W dniu 2010-02-08 16:44, Krzysztof 45 pisze:
 > KJ Siła Słów napisał(a):
 >> Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy
 >> ruszaniu.
 > Jesteś w błędzie. Ale ile mają przednie mm? W autach z napędem nieprawidłowym przednie opony szybko się zużywają zwłaszcza jak się szybko jeździ.
Zmień dilera, bo nie te fale i nie jarzę.
--
Krzysiek

7 Data: Luty 12 2010 01:51:49
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Rafał "SP" Gil 

W dniu 2010-02-12 01:36, Krzysztof 45 pisze:

Zmień dilera, bo nie te fale i nie jarzę.

On mówi (i to słusznie) w FWD przednie laki są znacznie szybciej do dupy niż w RWD.

W FWD - zdzierasz laki przyspieszając i hamując ... w RWD przednie zdzierasz tylko hamując ;)

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

8 Data: Luty 12 2010 02:45:15
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Rafał "SP" Gil"


W FWD - zdzierasz laki przyspieszając i hamując ...

I kierując.

w RWD
przednie zdzierasz tylko hamując ;)

I kierując.

No i w FWD jest inne rozłożenie mas -- na przykład
u mnie 1001 kg z przodu i 667 z tyłu. W BMW 3 jest
równomierne rozłożenie mas na obu osiach.

-=-

Jeśli ktoś ma inne, ciekawe informacje dotyczące rozkładu
mas -- chętnie wysłucham. Swoich rewelacji nie jestem pewny.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

9 Data: Luty 10 2010 19:42:49
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"KJ Siła Słów"

Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu.

Chyba ASR, nie ESP. Ale nawet z ASR można zrywać przyczepność przednimi kołami.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

10 Data: Luty 11 2010 11:25:44
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: KJ Siła Słów 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

"KJ Siła Słów"
Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu.

Chyba ASR, nie ESP. Ale nawet z ASR można zrywać przyczepność przednimi kołami.


Nie ma ESP bez ASR, obsluguje to jedna i ta sama aparatura, wyroznianie samego ASR z systemu ESP to czysto akademicka kwestia.

KJ

11 Data: Luty 11 2010 20:29:13
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"KJ Siła Słów"

> Chyba ASR, nie ESP. Ale nawet z ASR można zrywać przyczepność przednimi kołami.

Nie ma ESP bez ASR, obsluguje to jedna i ta sama aparatura, wyroznianie
samego ASR z systemu ESP to czysto akademicka kwestia.

Nie ma to jak krzywa (pijana/pijacka) logika. :) Każda kobieta jest
człowiekiem, ale nie każdy człowiek jest kobietą. Są samochody z ASR
(chyba teraz nie są produkowane z FWD bez ASR) lecz bez ESP czy DSTC.

Za niebuksowanie przednich kół w trakcie ruszania (przyspieszania do
przodu, nie hamowania) odpowiada ASR. A to, że mogą być samochody
i z ESP, i z ASR -- to inna sprawa. Powiem więcej -- jeśli jest ESP,
to na pewno jest nie tyko ASR, ale i ABS, ale czy za brak poślizgów
(a raczej za brak długotrwałego blokowania kół w czasie hamowania
 -- poślizg jest sygnałem uaktywniającym ABS) odpowiada ESP czy ABS?
Można twierdzić, że ESP, bo jeśli jest ESP, jest i ABS. ;) Można,
ale trzeba być wtedy (w chwili takiego tłumaczenia) pijanym :)
i liczyć na podobny stan u odbiorcy swego twierdzenia.

Można też twierdzić, że jeśli jest ABS i ASR oraz ESP, to te trzy układy
muszą ze sobą współpracować, aby nie wprowadzały siebie wzajemnie w błąd.
Jednak przy ruszaniu nie ESP, lecz ASR zapobiega zrywaniu przyczepności.

Można nawet twierdzić, że za prawidłową temperaturę wnętrza odpowiada ESP,
bo nie ma nowego samochodów z ESP bez klimatyzacji. ;) Albo przynajmniej
to [można twierdzić], że wspomaganie układu kierowniczego powierza się
układowi ESP, bo jednak nie ma samochodu z ESP bez wspomagania układu
kierowniczego, a na dodatek wspomaganie układu kierowniczego czasami
zależy od szybkości samochodu (a raczej od szybkości obrotowej kół)
i od kąta skręcenia kół, a to wszystko jest powiązane z ESP.

Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie
układu kierowniczego -- to zadanie ESP?

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

12 Data: Luty 12 2010 12:14:16
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: KJ Siła Słów 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie
układu kierowniczego -- to zadanie ESP?

Ale po co pytasz skoro wiesz ?

KJ

13 Data: Luty 12 2010 20:54:00
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"KJ Siła Słów"

> Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie
> układu kierowniczego -- to zadanie ESP?

Ale po co pytasz skoro wiesz ?

Aby wykazać absurd stwierdzenia 'ESP zapobiega buksowaniu kół w czasie
ruszania'. :) Może jakieś DSTC -- tak, ale ESP to utarty, międzynarodowy
skrót i raczej nie należy weń wkładać ABSu i ASRu.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Postscriptum: Wątek o oponach, więc napiszę -- moje Ultra Grip 7+ są po
              prostu cudowne! Na zimnej jezdni bez lodu i bez śniegu; na
miękkim śniegu po kostki; na ubitym śniegu -- wszędzie!... Przypominają
się mi dobre lata jeżdżenia Panną Mercedes, gdy stale (pomijając smutny
okres z Dębicą) jeździłem na dobrych oponach, które szybko zużywałem
i które szybko zamieniałem na nowe. :) Wówczas opony były droższe niż
teraz i stosunkowo dużo droższe -- w zestawieniu z paliwem na przykład.
Dziś ich koszt jest pomijalny w zestawieniu z resztą kosztów utrzymania
samochodu.

14 Data: Luty 12 2010 22:03:57
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: J.F. 

On Fri, 12 Feb 2010 20:54:00 +0100,  Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Aby wykazać absurd stwierdzenia 'ESP zapobiega buksowaniu kół w czasie
ruszania'. :) Może jakieś DSTC -- tak, ale ESP to utarty, międzynarodowy
skrót i raczej nie należy weń wkładać ABSu i ASRu.

problem w tym ze ASR/TCS to sprzetowo cos pomiedzy ABS a ESP.

Wiec auta z ESP maja TCS automatycznie, czy trzeba grubo doplacic ?
:-)

J.

15 Data: Luty 13 2010 00:06:09
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"J.F."

problem w tym ze ASR/TCS to sprzetowo cos pomiedzy ABS a ESP.

Wiec auta z ESP maja TCS automatycznie, czy trzeba grubo doplacic ?

0. Nie wiem, co to TCS.
1. Nie wiem, co to grubo.

Sprzętowo nie ma dużej różnicy pomiędzy samochodem z ESP i bez. :)
(w obu są koła, silnik, skrzynia biegów, kierownica, fotele, karoseria)
Ewentualna dopłata do ESP to koszt rzędu 2 tysięcy złotych a cena choćby
małego/średniego samochodu jest pięćdziesięciokrotnie wyższa -- może być
i dwustukrotnie wyższa przy samochodzie nieco większym niż średniego
rozmiaru i klasie nieco wyższej niż klasa średnia. :) W pewnym sensie
za ESP nie opłaca się. ;) (bo co to za dopłata -- kilka promili do dwóch
procent ceny całego samochodu?)


Tak czy siak -- za niebuksownie nie odpowiada ESP, lecz ASR.
ESP odpowiada za niezarzucanie samochodu na zakrętach. :)
ASR zmniejsza napęd na koła przednie tak, aby nie ślizgały
się po jezdni niezależnie od skręcenia kierownicy, zaś ESP
hamuje któreś z kół tak, aby samochód jechał tak, jak tego
pragnie kierowca, ukazując te pragnienia kręceniem kierownicy.
A że oba układy mają kontakt i z kołami, i z czujnikami przy
kołach (notabene ABS też ma takie kontakty) to już inna sprawa.

ABS, ASR i ESP -- te trzy układy korzystają z podobnych wskazań
(szybkości obrotowej kół) ale ESP nie wyręcza ASRu. ASR może uznać,
że jest OK, podczas gdy ESP uzna, że tył samochodu jedzie bokiem.
Albo inaczej -- ludzie chodzą w ciąży? Niby tak, ale jednak nie
ludzie w ogóle, a kobiety, które (obok mężczyzn) są ludźmi.

Jeśli chodzi Ci o to, czy są samochody z ESP bez ASR -- nie wiem, raczej
nie ma, bo chyba nie ma już w ogóle samochodów przednionapędowcyh bez ASR.
Czy są samochody RWD z ESP bez ASR? ASR w RWD nie jest potrzebny dla normalnego
samochodu w normalnych warunkach.

Czy jeśli samochód ma ESP, to ma na pewno ABS? Raczej tak, bo ABS
jest montowany seryjnie tak długo, że chyba nie ma już nowych
samochodów bez ABS. Jednak stwierdzenie -- za nieblokowanie kół
w trakcie hamowania odpowiada ESP nie jest odpowiednie. :)


Albo jeszcze inaczej -- ESP nie jest AeSeRem wyższej kategorii
czy kolejnego wydania. :) Owszem, najpierw był ABS, później ASR,
na końcu ESP, ale to nie znaczy, że ESP jest nowszą wersją ASR.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

16 Data: Luty 08 2010 16:16:18
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: AL 

KJ Siła Słów pisze:

Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach.

W pierwszy sezon zaliczyłem urlop w górach, śniegu było mnóstwo, opony sprawowały sie lepiej niż dobrze.

Poprzednia zima była taka mniej śniegowa, więc trudno coś powiedzieć o oponach.

W obecna zimę auto na tych oponach zachowuje się jak na letnich. Wożę szpadel, bo inaczej bym nie pojeździł po mało odśnieżanych ulicach osiedlowych. Lipa straszna.

Całe auto ma 45 tys km przebiegu, opony (komplet z felgami) zmieniane na letnie w normalnych terminach, zmiany robione w ASO (w letnich jest czujnik ciśnienia i trzeba modyfikować komputer) - tam ich raczej nie podmienili.

Podpowie mi ktoś co się stało?

Zajeździłem je tak szybko ?

KJ

mam rowniez Klebery - auto wyjechalo tez na nich z salonu w 2007 roku (listopad) - do tej pory sprawuja sie idealnie.
Ale ja zmieniam z letnich na zimowe dopiero jak spadnie snieg, a nie jak spada temperatura w okolice zera a ulice sa suche lub tylko mokre.

--
pozdr
Adam (AL)
TG

17 Data: Luty 08 2010 16:38:52
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: J.F. 

On Mon, 08 Feb 2010 16:16:18 +0100,  AL wrote:

Ale ja zmieniam z letnich na zimowe dopiero jak spadnie snieg, a nie jak
spada temperatura w okolice zera a ulice sa suche lub tylko mokre.

W tym roku pierwszy opad sniegu zaskoczyl nas w pazdzierniku.
Akurat w trase jechalem.

J.

18 Data: Luty 08 2010 16:37:25
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: J.F. 

On Mon, 08 Feb 2010 15:45:17 +0100,  KJ Siła Słów wrote:

Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach.

Mialem kiedys klebery i zdecydowanie dluzej jezdzily.
Ale to bylo kiedys.

W obecna zimę auto na tych oponach zachowuje się jak na letnich. Wożę
szpadel, bo inaczej bym nie pojeździł po mało odśnieżanych ulicach
osiedlowych. Lipa straszna.

Czynniki moga byc trzy:
-warunki znacznie gorsze niz dwa lata temu,
-starzenie gumy, ktore sie ponoc zdarza,
-duzy wplyw zuzycia na trakcje zimowa, co np Michelin staral sie
  polepszyc lamelkami Y.

Niestety - musialbys kupic ze dwie nowe i pobawic sie w testowanie :-(

J.

19 Data: Luty 08 2010 16:47:12
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: RUN 

Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach.

moze juz w salonie sprzedali ci np dwuletnie opony
niby nowe ale guma sie zestarzala
sprawdz jaki maja dot

MAciej

20 Data: Luty 09 2010 08:28:47
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Czarek Daniluk 

KJ Siła Słów pisze:

Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach.

W pierwszy sezon zaliczyłem urlop w górach, śniegu było mnóstwo, opony sprawowały sie lepiej niż dobrze.

Poprzednia zima była taka mniej śniegowa, więc trudno coś powiedzieć o oponach.

W obecna zimę auto na tych oponach zachowuje się jak na letnich. Wożę szpadel, bo inaczej bym nie pojeździł po mało odśnieżanych ulicach osiedlowych. Lipa straszna.

Całe auto ma 45 tys km przebiegu, opony (komplet z felgami) zmieniane na letnie w normalnych terminach, zmiany robione w ASO (w letnich jest czujnik ciśnienia i trzeba modyfikować komputer) - tam ich raczej nie podmienili.

Podpowie mi ktoś co się stało?

Zajeździłem je tak szybko ?

KJ

Może jeździsz jak większość kierowników - jak słyszę to się nóż w kieszeni otwiera ...
Diesel nowoczesny - ruszanie, wyje na obrotach 2000-2500RPM, a kierownik operuje sprzęgłem, w tym samym podobnym czasie ja wsiadam w swojego starego grata (TDI na pompie wtryskowej) wsadzam 1 lub wsteczny i bez dodawania gazu wyjeżdżam, a większość fachowców wtedy kręci niemiłosiernie kołami ;)

Pozdrawiam !!

21 Data: Luty 09 2010 11:20:02
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: KJ Siła Słów 

Czarek Daniluk pisze:

Diesel nowoczesny - ruszanie, wyje na obrotach 2000-2500RPM, a kierownik operuje sprzęgłem,

ESP nie daje tak zrobic :-)

Poza tym wrazenie fatalnej przyczepnosci maja jeszcze 2 osoby ktore kierowaly tym autem.

Wyglada na to ze w poprzednia zime przy braku sniegu zjezdzilem na tyle te opony ze im sie "zimowosc" skonczyla i juz. Troche szybko jak na srednia polke opon, ale fakt ze HDI 2.0 i cegla w bucie to nie sa optymalne warunki eksploatacji.

KJ

22 Data: Luty 09 2010 15:24:48
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Czarek Daniluk 

KJ Siła Słów pisze:

Czarek Daniluk pisze:

Diesel nowoczesny - ruszanie, wyje na obrotach 2000-2500RPM, a kierownik operuje sprzęgłem,

ESP nie daje tak zrobic :-)

Poza tym wrazenie fatalnej przyczepnosci maja jeszcze 2 osoby ktore kierowaly tym autem.

Wyglada na to ze w poprzednia zime przy braku sniegu zjezdzilem na tyle te opony ze im sie "zimowosc" skonczyla i juz. Troche szybko jak na srednia polke opon, ale fakt ze HDI 2.0 i cegla w bucie to nie sa optymalne warunki eksploatacji.

KJ



Słuchaj - już Ci ktoś tutaj zwrócił uwagę - co ma ESP do ruszania, nic.
ESP ma utrzymać tor jazdy na wprost jakby Ci nagle zaczął tył uciekać na zakręcie - poprzez przyhamowywanie któregoś koła.
Przy ruszaniu to może ci nie dopuścić ale ASR.

Pozdrawiam !!

23 Data: Luty 09 2010 15:47:10
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: KJ Siła Słów 

Czarek Daniluk pisze:


Słuchaj - już Ci ktoś tutaj zwrócił uwagę - co ma ESP do ruszania, nic.

U mnie na  guziku ktorym to mozna wylaczyc jest napisane ESP o ile pamietam.
:-)

Ale auto ma tez ASR (chyba nie mozna miec tylko korekty toru jazdy w zakrecie - ESP bez ASR czyli zapobiegania poslizgowi kol przy dodawaniu gazu, choc sa/byly  uklady bez ESP a z tylko ASR albo TC) i tez jest wylaczane tym samym guzikiem.

ESP ma utrzymać tor jazdy na wprost jakby Ci nagle zaczął tył uciekać na zakręcie - poprzez przyhamowywanie któregoś koła.

No to mam popsute, bo u mnie to ESP/ASR czy jak mu tam na 3 litery, nie utrzymuje toru jazdy na wprost w zakrecie tylko pozwala pojechac lukiem.

KJ

24 Data: Luty 11 2010 00:46:35
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"KJ Siła Słów"

Ale auto ma tez ASR (chyba nie mozna miec tylko korekty toru jazdy w
zakrecie - ESP bez ASR czyli zapobiegania poslizgowi kol przy dodawaniu
gazu, choc sa/byly  uklady bez ESP a z tylko ASR albo TC) i tez jest
wylaczane tym samym guzikiem.

Bez ESP? Powiedziałbym, że większość samochodów nie ma ESP.
ASR *chyba* ma każdy przednionapędowy od wielu lat.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

25 Data: Luty 12 2010 15:42:33
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: mw 

On 11 Lut, 00:46, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

"KJ Siła Słów"

> Ale auto ma tez ASR (chyba nie mozna miec tylko korekty toru jazdy w
> zakrecie - ESP bez ASR czyli zapobiegania poslizgowi kol przy dodawaniu
> gazu, choc sa/byly  uklady bez ESP a z tylko ASR albo TC) i tez jest
> wylaczane tym samym guzikiem.

Bez ESP? Powiedziałbym, że większość samochodów nie ma ESP.
ASR *chyba* ma każdy przednionapędowy od wielu lat.
No to moja Szkoda o tym nie wie.
Ma ABS i ma ESP, przy czym to drugie dzięki Bogu wyłączalne, zdarzają
się sytuacje gdzie ESP z uporem maniaka uważa że jedziesz w poślizgu i
hamuje tylne koła, podczas gdy ty chcesz wyjechać po prostu z zaspy.
Natomiast nie ma ASR, innymi słowy mogę depnąć do podłogi na śliskim i
koła zaczną buksować jak dzikie.
Chyba że Szkoda w Twoim rozumowaniu to nie samochód, ale jak dla mnie
ma 4 koła i jakiś tam silnik.

26 Data: Luty 13 2010 01:47:54
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"mw"


Bez ESP? Powiedziałbym, że większość samochodów nie ma ESP.
ASR *chyba* ma każdy przednionapędowy od wielu lat.

: No to moja Szkoda o tym nie wie.
: Ma ABS i ma ESP, przy czym to drugie dzięki Bogu wyłączalne, zdarzają
: się sytuacje gdzie ESP z uporem maniaka uważa że jedziesz w poślizgu i
: hamuje tylne koła, podczas gdy ty chcesz wyjechać po prostu z zaspy.
: Natomiast nie ma ASR, innymi słowy mogę depnąć do podłogi na śliskim i
: koła zaczną buksować jak dzikie.

I nie przestają po chwili? Może ASR jest, ale jakoś popsuty?
ASR nie jest wróżbitą -- aby zadziałać, mi mieć informację
o tym, że koła już buksują. Podobnie rzecz się ma z ABSem -- nie
zapobiega on poślizgowi, lecz długotrwałemu blokowaniu. Ale zanim
zadziała -- koło musi wpaść w poślizg.

: Chyba że Szkoda w Twoim rozumowaniu to nie samochód, ale jak dla mnie
: ma 4 koła i jakiś tam silnik.

Skoda to wg mnie samochód. Maluch (dawniej Fiat 126 czy 126 p)
Syrena 101 i inne Trabanty, Polonezy czy Wartburgi -- to wg mnie
też samochody. Tyle tylko, że Polonez do Poloneza podobny, Maluch
do Malucha także, a Skoda do Skody -- niekoniecznie. :) Teraz
Skoda to dla wielu po prostu VolksWagen, a kiedyś był to
samochód ,,wschodnionapędowy'' typu Polonez czy Fiat 125 p.

Skoda chyba kiedyś była RWD, teraz chyba jest FWD. Może był jakiś
okres przejściowy, gdy myślano o ESP bez ASR? Trudno mi zgadnąć.
W RWD ASR nie jest potrzebny -- tył siada w czasie przyspieszania
i ASR ma tam sens tylko w samochodach z dużymi silnikami, a Skoda
raczej do takich samochodów nie należy.

Może masz jakoś popsuty ten ESP, a może w ogóle te układy szwankują
u Ciebie? Może to jakiś drobny błąd typu obluzowanie przewodu
elektrycznego lub zepsucie czujnika? U mnie te układy na razie ;)
pracują poprawnie, ale mój samochód niewiele jeździł, jako że
najpierw uczyłem się jeżdżenia przednionapędowego, :) a później
zachorowałem na płucka i przez ostatnie 5 miesięcy przejechałem
raptem 1500 kilometrów -- aż mi płakać się chce. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

27 Data: Luty 12 2010 15:56:40
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: mw 

On 11 Lut, 00:46, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

"KJ Siła Słów"

> Ale auto ma tez ASR (chyba nie mozna miec tylko korekty toru jazdy w
> zakrecie - ESP bez ASR czyli zapobiegania poslizgowi kol przy dodawaniu
> gazu, choc sa/byly  uklady bez ESP a z tylko ASR albo TC) i tez jest
> wylaczane tym samym guzikiem.

Bez ESP? Powiedziałbym, że większość samochodów nie ma ESP.
ASR *chyba* ma każdy przednionapędowy od wielu lat.
Zastanawia mnie jak to działa, swego czasu ktoś pokazywał że ASR
potrafi przytłumić silnik i przyhamować koła napędowe, gdy następuje
poślizg, a u mnie się to nie dzieje, natomiast mam (wyłączalne) ESP..

28 Data: Luty 13 2010 01:33:32
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"mw"

Bez ESP? Powiedziałbym, że większość samochodów nie ma ESP.
ASR *chyba* ma każdy przednionapędowy od wielu lat.

: Zastanawia mnie jak to działa, swego czasu ktoś pokazywał że ASR
: potrafi przytłumić silnik i przyhamować koła napędowe, gdy następuje
: poślizg, a u mnie się to nie dzieje, natomiast mam (wyłączalne) ESP.

Więc masz ASR czy nie masz? :) W poprzednim poście
piszesz, że nie masz ASR, choć masz ESP.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

29 Data: Luty 09 2010 14:56:06
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: e^x/dx 

KJ Siła Słów  napisał(a):

<...>

W obecna zimę auto na tych oponach zachowuje się jak na letnich. Wożę
szpadel, bo inaczej bym nie pojeździł po mało odśnieżanych ulicach
osiedlowych. Lipa straszna.
<...>
Podpowie mi ktoś co się stało?

Zajeździłem je tak szybko ?

KJ

To jest efekt, który opisywałem już kilka razy na podstawie swojego
doświadczenia. Opony, nawet bardzo markowe, po około dwu sezonach
(3-4 letnie) stają się twarde i zachowują się jak plastikowe "kołki".
Ślizgają się na wszystkim. Efekt dotyka wszystkich rodzajów opon,
zimowych i letnich. Strasznie mnie to wkurzało, bo bieżnik nawet
bardziej niż o.k. a ze startem i hamowaniem totalny kłopot.
Czytałem kiedyś na jakimś forum (chyba niemieckim), że nie zaleca
się zakładania i używania opon starszych niż czteroletnie, nawet
jeżeli parametry bieżnika i stan opony jest idealny.
W tym roku zauważyłem takie zachowanie opon w aucie żony i to
spowodowało, że do nowego auta kupiłem drogie całoroczne.
Efekt wiecej niż zadowalajacy. Moim zdaniem są lepsze od zimówek.
Żonie też takie kupię. Komplety kół ze starszych aut sprzedam
i zapomnę na zawsze o legendach oponiarskich dotyczących opon
sezonowych.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

30 Data: Luty 09 2010 16:27:51
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: KJ Siła Słów 

  e^x/dx pisze:

To jest efekt, który opisywałem już kilka razy na podstawie swojego
doświadczenia. Opony, nawet bardzo markowe, po około dwu sezonach
(3-4 letnie)

Moze byc jak mowisz, pamietam 4 sezon zimowych Barumow to byla juz z lekka lipa.

Az sprawdze rok produkcji, ale nie wydaje mi sie zebym dostal 4-letnie opony z autem co wyjechalo z salonu 2 lata i miesiac temu.

Nie ze salon ma tak wysokie standardy, ale ekonomicznie by  nie oplaca sie trzymac w sklepie opon przez 2 lata.
No chyba ze dystrybutor opon przetrzymal towar i opchnal potem w promocji.

KJ

31 Data: Luty 09 2010 15:48:09
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor:  


Nie ze salon ma tak wysokie standardy, ale ekonomicznie by  nie oplaca
sie trzymac w sklepie opon przez 2 lata.
No chyba ze dystrybutor opon przetrzymal towar i opchnal potem w promocji.

KJ

To nie jest tak sztywno określone. 3-4 lata to według mnie standard.
Kiedyś kupiłem opony produkowane w Polsce. Przypadłość dotknęła je
po dwu latach od produkcji. Podejrzewam, że ten efekt jest różny
dla rodzaju opon i technologii. Do dwu poprzednich aut
kupowałem markowe opony i nie wybrzydzałem na cenę. Myślałem,
że trochę droższe zwłaszcza dobrych marek nie będą obciążone tym
efektem a tu też lipa. Bieżniki jak w nowych (żona używa auta tylko
w mieście i nie robi dużego przebiegu) a zaczęły się ślizgać
jak jakieś low-cost'y. Co z tego, że w pierwszym sezonie są idealne?
Na mój i żony charakter eksploatacji po prostu się nie nadają.
Nie będę wymieniał co trzy lata praktycznie niezużytych opon
ani nie jestem z takich, co wepchną je innym ze świadomością
ich faktycznego stanu. Z pełną świdomością zainwestowałem w drogie
całoroczne i nie żałuję.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

32 Data: Luty 11 2010 01:10:12
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


 

Nie będę wymieniał co trzy lata praktycznie niezużytych opon
ani nie jestem z takich, co wepchną je innym ze świadomością
ich faktycznego stanu. Z pełną świdomością zainwestowałem w drogie
całoroczne i nie żałuję.

Ciekawe, jak sprawuję się takie przeterminowane zimowe latem. :)

IMO niezużyte opony mogą mieć jeden rok, przy założeniu oszczędnego
jeżdżenia. Ja, choć ostatnimi latami niewiele jeździłem, zajeżdżałem
opony tak, że wyłaziło ;) z nich płótno. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

33 Data: Luty 11 2010 01:04:47
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


" e^x/dx"

To jest efekt, który opisywałem już kilka razy na podstawie swojego
doświadczenia. Opony, nawet bardzo markowe, po około dwu sezonach
(3-4 letnie) stają się twarde i zachowują się jak plastikowe "kołki".
Ślizgają się na wszystkim. Efekt dotyka wszystkich rodzajów opon,
zimowych i letnich. Strasznie mnie to wkurzało, bo bieżnik nawet
bardziej niż o.k. a ze startem i hamowaniem totalny kłopot.
Czytałem kiedyś na jakimś forum (chyba niemieckim), że nie zaleca
się zakładania i używania opon starszych niż czteroletnie, nawet
jeżeli parametry bieżnika i stan opony jest idealny.
W tym roku zauważyłem takie zachowanie opon w aucie żony i to
spowodowało, że do nowego auta kupiłem drogie całoroczne.
Efekt wiecej niż zadowalajacy. Moim zdaniem są lepsze od zimówek.
Żonie też takie kupię. Komplety kół ze starszych aut sprzedam
i zapomnę na zawsze o legendach oponiarskich dotyczących opon
sezonowych.

Ja jeździłem na dziesięcioletnich -- jakoś nie narzekałem. :)
Zgodzę się z tym, że opony starzeją się, ale nie z tym, że
jest aż tak koszmarnie.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

34 Data: Luty 10 2010 11:18:21
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: krzyss 

KJ Siła Słów pisze:

Zajeździłem je tak szybko ?

Mam Klebery i ten sam problem, 3 sezon, gdzie poprzedni na tych oponach zrobilem tylko 5kkm bo zima byla mala, w tym sezonie opony bardzo nedznie sie sprawuja. Bieznik 6-7mm ale jakos nie ciagna, opona sie zalepia sniegiem i kicha... ogolnie ostatni raz kupilem klebery :D

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===
==- Automat po Czipsie -==

35 Data: Luty 11 2010 11:17:24
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: KJ Siła Słów 

Komentarz na koniec:

Tak, zajezdzilem je tak szybko.

Przez wszystkie zimy opony raz zalozone na przod jezdzily na przodzie.

Roznica wysokosci bieznika zauwazalna nawet "na macanego".

Po zamianie przodu z tylem jest zdecydowanie lepiej, do konca zimy wystarczy, a w przyszlym roku bede bardzo uwaznie dobieral zimowki do takiego auta.

Rok produkcji opon: 2007, 3-ci albo 4-ty kwartal.

Dziekujemy za tworczy udzial w watku.

KJ

KJ Siła Słów pisze:

Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach.

W pierwszy sezon zaliczyłem urlop w górach, śniegu było mnóstwo, opony sprawowały sie lepiej niż dobrze.

Poprzednia zima była taka mniej śniegowa, więc trudno coś powiedzieć o oponach.

W obecna zimę auto na tych oponach zachowuje się jak na letnich. Wożę szpadel, bo inaczej bym nie pojeździł po mało odśnieżanych ulicach osiedlowych. Lipa straszna.

Całe auto ma 45 tys km przebiegu, opony (komplet z felgami) zmieniane na letnie w normalnych terminach, zmiany robione w ASO (w letnich jest czujnik ciśnienia i trzeba modyfikować komputer) - tam ich raczej nie podmienili.

Podpowie mi ktoś co się stało?

Zajeździłem je tak szybko ?

KJ

36 Data: Luty 11 2010 19:56:37
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"KJ Siła Słów"

Podpowie mi ktoś co się stało?

Może masz za duże ciśnienie w kołach?
Spuść trochę i sprawdź, jak się jeździ. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Kleber zimowe opony na 2 sezony ?



Grupy dyskusyjne