Miałem takie zjawisko: po ruszeniu samochód hamował ładnie,
ale po pewnym czasie zaczynał piszczeć i czuć było, że hamulce
nie odpuszczają do końca (nie toczył się zupełnie swobodnie).
Myślałem że to tłoczki, ale po zdjęciu zacisków odkryłem, że klocki
siedzą w nich bardzo ciasno. Podejrzewam, że jak się rozgrzały,
to już zupełnie się klinowały.
Klocki lekko spiłowałem tak, aby miały wyczuwalny luz, i spokój.
Pytanie: czy fabryczny brak luzu jest normą i zwykle należy klocki
dopasować, czy raczej świadczy to o kiepskiej jakości klocków?
Do tej pory nigdy nie spotkałem się z czymś takim, no, ale doświadczenie
z Łady, gdzie klocki miewały pół milimetra luzu albo więcej, o niczym
jeszcze nie świadczy :)
--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl
2 |
Data: Listopad 27 2006 10:11:56 |
Temat: Re: Klocki blokujące się w zaciskach po rozgrzaniu |
Autor: Abrakadabra |
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w
wiadomości
Miałem takie zjawisko: po ruszeniu samochód hamował ładnie,
ale po pewnym czasie zaczynał piszczeć i czuć było, że hamulce
nie odpuszczają do końca (nie toczył się zupełnie swobodnie).
w jakim aucie?
3 |
Data: Listopad 27 2006 10:24:36 | Temat: Re: Klocki blokuj | Autor: Jakub Witkowski |
Abrakadabra wrote:
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
Miałem takie zjawisko: po ruszeniu samochód hamował ładnie,
ale po pewnym czasie zaczynał piszczeć i czuć było, że hamulce
nie odpuszczają do końca (nie toczył się zupełnie swobodnie).
w jakim aucie?
Primera '95
--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl
4 |
Data: Listopad 27 2006 15:15:29 | Temat: Re: Klocki blokują | Autor: PaweL |
Miałem takie zjawisko: po ruszeniu samochód hamował ładnie,
ale po pewnym czasie zaczynał piszczeć i czuć było, że hamulce
nie odpuszczają do końca (nie toczył się zupełnie swobodnie).
w jakim aucie?
Primera '95
W primerze między jarzmami, a klockami są sprężyste blaszki. A pod blaszkami będzie skorupa rdzy. Trzeba ją wyskrobać i będzie wystarczający luz.
Paweł
5 |
Data: Listopad 27 2006 16:15:31 | Temat: Re: Klocki blokują | Autor: Jakub Witkowski |
PaweL wrote:
W primerze między jarzmami, a klockami są sprężyste blaszki. A pod blaszkami będzie skorupa rdzy. Trzeba ją wyskrobać i będzie wystarczający luz.
Tak uczyniłem, po czym jeszcze dodatkowo musiałem zeszlifować
klocek, aby wchodził między te blaszki bez wiekszych oporów.
--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl
6 |
Data: Listopad 28 2006 08:20:52 | Temat: Re: Klocki blokują | Autor: PaweL |
Tak uczyniłem, po czym jeszcze dodatkowo musiałem zeszlifować
klocek, aby wchodził między te blaszki bez wiekszych oporów.
Doskrobałeś się do żywego metalu?
Może te klocki były zbyt nieoryginalne i nawet wymiarów nie trzymają?
7 |
Data: Listopad 27 2006 12:37:58 | Temat: Re: Klocki blokujące się w zaciskach po rozgrzaniu | Autor: patashnik |
Jakub Witkowski napisał(a):
Miałem takie zjawisko: po ruszeniu samochód hamował ładnie,
ale po pewnym czasie zaczynał piszczeć i czuć było, że hamulce
nie odpuszczają do końca (nie toczył się zupełnie swobodnie).
Myślałem że to tłoczki, ale po zdjęciu zacisków odkryłem, że klocki
siedzą w nich bardzo ciasno. Podejrzewam, że jak się rozgrzały,
to już zupełnie się klinowały.
Klocki lekko spiłowałem tak, aby miały wyczuwalny luz, i spokój.
W nexii po kilku smarowaniach tloczkow, wymianach uszczelek i tym podobnych zabiegach skonczylo sie na wymianie zaciskow. Spilowanie klockow pomagalo na tydzien-dwa, potem caly uklad zapiekal sie na nowo, rozgrzewajac i wyginajac tarcze.
--
stukający na podstawie:
"użyłem niewłaściwego skrótu myślowego"
____________________________________________
Anything that can be done to a rat can be done to a human being.
And we can do most anything to rats.
8 |
Data: Listopad 27 2006 14:09:05 | Temat: Re: Klocki blokujące się w zaciskach po rozgrzaniu | Autor: Jakub Witkowski |
patashnik wrote:
Jakub Witkowski napisał(a):
Miałem takie zjawisko: po ruszeniu samochód hamował ładnie,
ale po pewnym czasie zaczynał piszczeć i czuć było, że hamulce
nie odpuszczają do końca (nie toczył się zupełnie swobodnie).
Myślałem że to tłoczki, ale po zdjęciu zacisków odkryłem, że klocki
siedzą w nich bardzo ciasno. Podejrzewam, że jak się rozgrzały,
to już zupełnie się klinowały.
Klocki lekko spiłowałem tak, aby miały wyczuwalny luz, i spokój.
W nexii po kilku smarowaniach tloczkow, wymianach uszczelek i tym podobnych zabiegach skonczylo sie na wymianie zaciskow. Spilowanie klockow pomagalo na tydzien-dwa, potem caly uklad zapiekal sie na nowo, rozgrzewajac i wyginajac tarcze.
Raczej piszesz o zapiekaniu tłoczka (tłoczków). A u mnie tłok chodził luźno.
Zaciśkały się NIE klocki między tłokiem a tarczą, a klocki w poprzek
w zacisku, co dawało efekt że nie odsuwały się od tarczy, mimo że sam tłoczek
się cofał. Po zdjęciu zespołu pływającego tłoczka, klocki nadal siedziały
w korpusie jak przyspawane i tylko niedelikatne użycie młotka pozwoliło je wydobyć.
JW
9 |
Data: Listopad 27 2006 15:18:50 | Temat: Re: Klocki blokujšce się w zaciskach po rozgrzaniu | Autor: J.F. |
On Mon, 27 Nov 2006 09:57:43 +0100, Jakub Witkowski wrote:
Pytanie: czy fabryczny brak luzu jest normą i zwykle należy klocki
dopasować, czy raczej świadczy to o kiepskiej jakości klocków?
Niby o jakosci, ale w sumie to jakosci tylko jednego wymiaru.
Inne sie np nie blokuja, bo wymiar maja za maly :-)
Nie przejmowalbym sie. Latwiej kijek pocienkuszyc niz go pogrubasic
:-)
J.
10 |
Data: Listopad 27 2006 20:31:15 | Temat: Re: Klocki blokujące się w zaciskach po rozgrzaniu | Autor: Mariusz_MANIEK |
Jakub Witkowski napisał(a):
Pytanie: czy fabryczny brak luzu jest normą i zwykle należy klocki
dopasować, czy raczej świadczy to o kiepskiej jakości klocków?
A czy jesteś przekonany, że klocki były oryginalne ? Niedawno chciałem 'ulpeszyć' fabrykę kupując klocki ferodo - katalogowo to samo co oryginał a w rzeczywistości nie dały się wcisnąć w zacisk. Gdybym je spiłował pewnie skończyłoby się tym samym co u Ciebie.. Założyłem oryginały i jest miodzio.
--
Pozdrawiam,
Mariusz /Maniek/ LS-400 WMLY 666
http://www.ls400.waw.pl
Spalanie i utrzymanie LS400 tutaj:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/137702.html
GG 2220373
| | | | | | | | |