Grupy dyskusyjne   »   Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)

Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)



1 Data: Grudzien 12 2008 16:40:37
Temat: Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)
Autor: de Fresz 

Helosz

W ramach uzupelnienia wyposazenia garazowego, zaczynam sie rozgladac za jakims kluczem dynamometrycznym. Wyszlo mi, ze jednak najsensowniej bedzie kupic 2 - do malych i duzych momentow. Niby moglbym poszukac czegos w srodkowym zakresie, ale to najczesciej na 3/8, a ja nie mam zadnych nasadek w tym rozmiarze. Z wyborem zakresu malego nie problem - 5-25 czy 6-30 to w sumie niewielka roznica zakresu, wiekszy problem mam z duzym. Na pewno chce na 1/2, ale nie do konca wiem, jaki zakes bedzie praktyczniejszy - czy popularne 40-200 Nm, czy rzadsze 20-100 Nm? Czy przy motocyklach lepiej miec zakres do 200 i mala dziure pomiedzy kluczami, czy 100 Nm wystarcza do wszystkiego?

Nie chce kupowac byle badziewia, nie potrzebuje tez sprzetu z najwyzszej polki, wiec na celowniku mam Proxxon, King Tony Johnnesway. Z duzym przy opcji nizszych momentow wybor mniejszy - Beta, King Tony ma 20-200 Nm i z porzadzniejszych w rozsadnych pieniadzach to chyba wszystko (HGW czego za 80 zl nie licze), reszta to 40-200 Nm.
Ktos ma jakies uwagi do produktow powyzszych firm?


PS Moment w lapie to ja mam, ale raczej do ciezarowek, a nie motocykli ;-)
PPS W archiwum bylem, dziekuje, odpowiedzi na nurtujace mnie pytania nie znalazlem.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco



2 Data: Grudzien 12 2008 23:49:37
Temat: Re: Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)
Autor: Sybi 

Użytkownik "de Fresz" napisał:

jakims kluczem dynamometrycznym. Wyszlo mi, ze jednak najsensowniej bedzie
kupic 2 - do malych i duzych momentow. [ciach]
czegos w srodkowym zakresie, ale to najczesciej na 3/8, a ja nie mam
zadnych nasadek w tym rozmiarze. Z wyborem zakresu malego nie problem -
[ciach]
przy motocyklach lepiej miec zakres do 200 i mala dziure pomiedzy
kluczami, czy 100 Nm wystarcza do wszystkiego?
[ciach]
Z duzym przy opcji nizszych momentow wybor mniejszy - Beta, King Tony Ktos
ma jakies uwagi do produktow powyzszych firm?


Znam mechanikow ktorzy nigdy sie uzyciem klucza dynamometrycznego nie
skalali,
bardzo sie taki klucz jednak przydaje szczegolnie jak ktos ma ciezka lape
jak Ty;)
Oczywiscie ze dwa klucze.
Dokupic przejsciowki z 1/2 na 3/8 i odwrotnie to nie problem i koszt
niewielki wiec luz.
Ja kupilbym raczej do 200 Nm, co prawda najczesciej bedziesz sie poruszal w
zakresie
20-90 Nm ale sa przyklady np 127Nm nakretka kosza sprzeglowego itp.
W razie czego mozesz tez dociagac glowice w samochodach i ciagnikach
rolniczych!
Beta bylo by cudownie;)) Najwazniejsze jednak aby klucz mial plaska sprezyne
wtedy nie trzeba go "luzowac" za kazdym razem po uzyciu.
--
Pozdr
Sybi
Gdańsk
Super Blackbird

3 Data: Grudzien 13 2008 01:08:57
Temat: Re: Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)
Autor: de Fresz 

On 2008-12-12 23:49:37 +0100, "Sybi"  said:

Znam mechanikow ktorzy nigdy sie uzyciem klucza dynamometrycznego nie
skalali,

Tez znam, ale to sa lata praktyki i dziesiatki ukreconych srub - wole to (choc czesciowo) zalatwic sprytnym diwajsem ;-)


Dokupic przejsciowki z 1/2 na 3/8 i odwrotnie to nie problem i koszt
niewielki wiec luz.

Niby tak, ale 3/8 maja najczesciej zakresy 10-100 lub 20-100 Nm czyli tez nie do wszystkiego. Chyba jednak wole wydac wiecej i miec pokryty caly niezbedny zakres dwoma kluczami. Tymbardziej, ze grzechotka o rozmiarach 1/4 do wielu rzeczy jest po prostu wygodniejsza.


Ja kupilbym raczej do 200 Nm, co prawda najczesciej bedziesz sie poruszal w
zakresie 20-90 Nm ale sa przyklady np 127Nm nakretka kosza sprzeglowego itp.

Wlasnie przejzalem pobieznie serwisowke do Sevenki i tam jedyny moment wiekszy niz 100, ktory wypatrzylem, to wlasnie nakretka kosza - 118 Nm. Wiekszosc nie przekracza 60 Nm, nieliczne dochodza do 98, ale zakladam, ze to zakup na lata i nie wiem gdzie mnie jeszcze moga spotkac niespodziewajki w ktoryms z kolejnych motocykli.


W razie czego mozesz tez dociagac glowice w samochodach i ciagnikach
rolniczych!

;-)


Beta bylo by cudownie;))

Fajnie, bo na 1/2 robia 3 wersje - 20-100, 40-200 oraz 60-330 - ten ostatni chyba do czolgow ;-) I nawet nie jakos kosmicznie drogo - ~350 zl. Podobnie kosztuje King Tony o zakresie 20-200 Nm i chyba na razie jest moim faworytem, o ile ktos nie zglosi  jakichs uwag...


Najwazniejsze jednak aby klucz mial plaska sprezyne
wtedy nie trzeba go "luzowac" za kazdym razem po uzyciu.

Z tego co zauwazylem, nie jest to zbyt czesto wymieniany parametr, ale jeszcze pokopie po stronach producentow.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

4 Data: Grudzien 13 2008 09:23:39
Temat: Re: Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)
Autor: TasmaN 

Użytkownik "de Fresz"  napisał w wiadomości

On 2008-12-12 23:49:37 +0100, "Sybi"  said:
Fajnie, bo na 1/2 robia 3 wersje - 20-100, 40-200 oraz 60-330 - ten ostatni chyba do czolgow ;-) I nawet nie jakos kosmicznie drogo - ~350 zl. Podobnie kosztuje King Tony o zakresie 20-200 Nm i chyba na razie jest moim faworytem, o ile ktos nie zglosi  jakichs uwag...

Czesc,

a pochwalisz sie gdzie sprawdzasz oferty tych kluczy (jakis sklep konkretny?).
Bo temat tez mnie interesuje.


-- - TasmaN
Suzi GSXF 750 (czarna Bestia + ryczacy IXIL)

|| Forum Suzuki GSXF ||
||       www.gsxf.pl      ||

5 Data: Grudzien 13 2008 17:18:35
Temat: Re: Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)
Autor: de Fresz 

On 2008-12-13 09:23:39 +0100, "TasmaN"  said:

a pochwalisz sie gdzie sprawdzasz oferty tych kluczy (jakis sklep konkretny?).
Bo temat tez mnie interesuje.

Na razie maks lenistwo - Allegro. A KT - www.kingtony.com.pl

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

6 Data: Grudzien 14 2008 18:29:03
Temat: Re: Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)
Autor: Sybi 

Użytkownik "de Fresz" napisał:

Fajnie, bo na 1/2 robia 3 wersje - 20-100, 40-200 oraz 60-330 - ten
ostatni chyba do czolgow ;-)
Co to za moment 330 Nm?;))
Np. glowice w lokomotywie spalinowej typu ST43 (tzw. Rumun)
dociaga sie z momentem 3600 Nm!
Zwyklym kluczem nawet o metrowej dzwigni nikt nie da rady, nawet Pudzian,
wtedy kupuje sie klucz dynamometryczny GEDORE w zakresie do 1500Nm,
przekładnik x 4, dzwignia o dlugosci 1,5 m i dopiero wtedy idzie,
tylko musial bys sprzedac motocykl aby takie klucze zanabyc;))
--
Pozdr
Sybi
Gdańsk
Super Blackbird

7 Data: Grudzien 15 2008 11:00:22
Temat: Re: Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)
Autor: Kizior 

zl. Podobnie kosztuje King Tony o zakresie 20-200 Nm i chyba na razie jest
moim faworytem, o ile ktos nie zglosi  jakichs uwag...

**
Kington, robia dobre nasadki itd. ale dynanometry przecietne, mialem 2
egzemplarze - reklamowalem i w koncu kupilem Bete. Kosztowal sporo ale
warto - to mercedesik.
--
Kizior

8 Data: Grudzien 15 2008 12:37:50
Temat: Re: Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)
Autor: de Fresz 

On 2008-12-15 11:00:22 +0100, "Kizior"  said:

zl. Podobnie kosztuje King Tony o zakresie 20-200 Nm i chyba na razie jest
moim faworytem, o ile ktos nie zglosi  jakichs uwag...

**
Kington, robia dobre nasadki itd. ale dynanometry przecietne, mialem 2
egzemplarze - reklamowalem i w koncu kupilem Bete.

A tak z ciekawosci - co bylo nie tak? No i o jakim zakresie miales te klucze?


Kosztowal sporo ale warto - to mercedesik.

Obecnie na Alledrogo ceny Bety sa podobne do KingTony, wiec finansowo to nie problem. Bardziej zastanawia mnie, czy dziura w zakresie pomiedzy 30 a 40 Nm bedzie upierdliwa - nie mam teraz pod reka serwisowki i ciezko mi okreslic jak czesto w motocyklach wystepuja momenty w tym zakresie.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

9 Data: Grudzien 15 2008 16:02:33
Temat: Re: Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)
Autor: Kizior 

Obecnie na Alledrogo ceny Bety sa podobne do KingTony, wiec finansowo to
nie problem. Bardziej zastanawia mnie, czy dziura w zakresie pomiedzy 30 a
40 Nm bedzie upierdliwa - nie mam teraz pod reka serwisowki i ciezko mi
okreslic jak czesto w motocyklach wystepuja momenty w tym zakresie.

**
To dziwne, ja za bete 6-60 bodajze dalem ponad 500zl. Co do dziury 30-40 -
ten zakres jest dosyc czesto wykorzystywany przy mocniejszych polaczeniach
(niektore sruby M8, M10 czesto)
--
Kizior

10 Data: Grudzien 15 2008 16:26:34
Temat: Re: Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)
Autor: de Fresz 

On 2008-12-15 16:02:33 +0100, "Kizior"  said:

Obecnie na Alledrogo ceny Bety sa podobne do KingTony, wiec finansowo to
nie problem. Bardziej zastanawia mnie, czy dziura w zakresie pomiedzy 30 a
40 Nm bedzie upierdliwa - nie mam teraz pod reka serwisowki i ciezko mi
okreslic jak czesto w motocyklach wystepuja momenty w tym zakresie.

**
To dziwne, ja za bete 6-60 bodajze dalem ponad 500zl.

Jedyna Beta 3/8 ktora jest obecnie na Allegro kosztuje 450 zl. O dziwo 1/2 sa tansze.
Zreszta:
http://www.allegro.pl/search.php?sg=0&string=dynamometryczny+beta


 Co do dziury 30-40 - ten zakres jest dosyc czesto wykorzystywany przy mocniejszych polaczeniach
(niektore sruby M8, M10 czesto)

Czyli wychodzi albo ryzyk-fizyk z King Tony, albo wziac Bete 20-100, a przy koszu sprzegla dociagac na oko (jeszcze gdzies bywa wiecej niz 100 Nm?). Druga opcja wydaje mi sie chyba bardziej sensowna.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

11 Data: Grudzien 16 2008 10:02:29
Temat: Re: Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)
Autor: Kizior 

Jedyna Beta 3/8 ktora jest obecnie na Allegro kosztuje 450 zl. O dziwo 1/2
sa tansze.
Zreszta:
http://www.allegro.pl/search.php?sg=0&string=dynamometryczny+beta

Ten 606/6 mam - polecam, Kington sie chowa

Czyli wychodzi albo ryzyk-fizyk z King Tony, albo wziac Bete 20-100, a
przy koszu sprzegla dociagac na oko (jeszcze gdzies bywa wiecej niz 100
Nm?). Druga opcja wydaje mi sie chyba bardziej sensowna.

Moim zdaniem bez dwoch kluczy sie nie obedzie. Przy silniku najczesciej sa
sruby M6, M8. To wlasnie M6 (kapy, dekle, mocowania walkow rozrzadu) w
aluminium przy braku wyczucia bardzo latwo przekrecic a sa one dociagane na
okolo 10-15Nm. Dlatego wlasnie ja docelowo jako glowny klucz silnikowy
wybralem ten z zakresem 8-60Nm. Mam tez oczywiscie maly okolo 4-24Nm i
20-200Nm. Do silnika to wlasnie 3/8 cala jest najodpowiedniejsze (tez
musialem dodatkowo zaopatrzyc sie w nasadki) bo bardzo czesto 1/2 cala nie
miesci sie (np odkrecenie glowicy) a 1/4 cala sa za slabe.
--
Kizior

Klucz dynamometryczny (a wlasciwie klucze)



Grupy dyskusyjne