Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
1 | Data: Marzec 11 2009 10:08:42 |
Temat: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | |
Autor: on | Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono 2 |
Data: Marzec 11 2009 10:11:03 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: krzysiek82 | on pisze: Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±, dwumas jest wtedy mocniej obci±¿ony. Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze. Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd. -- krzysiek82 3 |
Data: Marzec 11 2009 10:18:24 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: JG | krzysiek82 pisze: Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±, dwumas jest wtedy mocniej obci±¿ony.Zw³aszcza przy mocniejszym przyspieszaniu na wysokim biegu kó³eczko niestety dostaje. Ale czêste agresywne starty te¿ mu nie s³u¿±. Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.Ró¿nie to bywa - w jednym aucie s³ysza³em metaliczne stuki, a w S-Maksie to by³o po prostu chrobotanie - najpierw przy dodawaniu gazu (s±dzi³em nawet, ¿e jaka¶ folia czy li¶æ dosta³y siê do dolotu, taki by³ mniej wiêcej odg³os). Potem to ust±pi³o, co utwierdzi³o mnie w przekonaniu, ¿e chodzi³o o przyblokowany dolot, po czym parê dni pó¼niej przy odpuszczaniu gazu zacz±³ pojawiaæ siê chrobot. Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd.I ¿eby wyci±gaæ kasê od u¿ytkowników :) pozdrawiam, JG 4 |
Data: Marzec 11 2009 10:49:45 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: krzysiek82 | JG pisze: Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd.I ¿eby wyci±gaæ kasê od u¿ytkowników :) To fakt, ale mo¿na za³o¿yæ tak¿e ko³o jednomasowe, np do punto s± podobno takie zestawy, tylko jestem ciekaw jak wtedy jest z trwa³o¶ci± skrzyni biegów która musi znie¶æ wtedy wiêksze obci±¿enia i szarpniêcia? -- krzysiek82 5 |
Data: Marzec 11 2009 10:53:05 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: JG | krzysiek82 pisze: To fakt, ale mo¿na za³o¿yæ tak¿e ko³o jednomasowe, np do punto s± podobno takie zestawy, tylko jestem ciekaw jak wtedy jest z trwa³o¶ci± skrzyni biegów która musi znie¶æ wtedy wiêksze obci±¿enia i szarpniêcia?Nie do wszystkich aut niestety :( Chocia¿ ponoæ Hyundai siê wycofuje z dwumasówek i w serwisie proponuje monta¿ jednomasówki, je¶li wyst±pi³a usterka tego elementu (ale to info od pana w serwisie Forda ;)). Wiêc mo¿e nie jest tak ¼le. pozdrawiam, JG 6 |
Data: Marzec 11 2009 10:23:04 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: gosmo | U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³ w wiadomo¶ci on pisze: Dwumasa rozumiem jest zwi±zana ze skrzyni± niezale¿nie czy diesel czy benzyna? Czy padaj±ca dwumasa mo¿e pyæ powodem tego, ¿e czasem na 4-tym biegu szarpie przy puszczeniu gazu? Wystatrczy daæ 5, potem 4 i jest ok. Chodzi o nowe auto (czyt. poni¿ej 1-go roku). Wcze¶niej by³em w aso, bo przy wrzucaniu sprzêg³a by³ obecny metaliczny d¼wiêk, powiedzieli, ¿e to jaka¶ linka, trzeba by³o co¶ wygi±æ i jest ok. Mo¿e, co¶ ukrywali, bo przy odbiorze chcia³em auto wymianiaæ na inne, bo kontrolka poduszki siê pali³a, wiedz±, ¿e jestem "pieniacz". 7 |
Data: Marzec 11 2009 11:50:00 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: Alti |
U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³ w wiadomo¶ci Z silnikiem - to inaczej ko³o zamachowe (tylko takie ulepszone). Bywa i w dieslach i w benzynach. Czy padaj±ca dwumasa mo¿e pyæ powodem tego, ¿e czasem na 4-tym biegu szarpie przy puszczeniu gazu? To nie to. Objaw mia³by¶ na kazdym biegu. Padaj±ca dwumasa nie ma za wiele wspólnego ze skrzyni± biegów. Wojtek 8 |
Data: Marzec 12 2009 09:46:38 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie [OT] | Autor: Kuba (aka cita) | gosmo wrote: Czy padaj±ca dwumasa tak na marginesie - to jest ko³o dwumasowe - wiec ten dwumas a nie ta dwumasa je¶li ju¿ -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 9 |
Data: Marzec 12 2009 10:02:25 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie [OT] | Autor: Krzysiek Niemkiewicz | Kolega/¿anka Kuba (aka cita) napisa³/a: gosmo wrote: Ko³o jest rodzaju nijakiego - TO ko³o Masa - ¿eñskiego - TA masa Sk±d wyduma³e¶ "ten dwumas" to nie wiem... ;) -- Krzysiek Niemkiewicz - inicja³y[at]post.pl Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI -- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- -- MATKA SIEDZI Z TY£U - TAK POWIEDZIA£! 10 |
Data: Marzec 12 2009 10:15:58 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie [OT] | Autor: Jakub Witkowski | Kuba (aka cita) pisze: gosmo wrote: A w³a¶nie ¿e odwrotnie :) Jest sobie masa. Podwójna masa = to dwumasa. Ko³o u¿ywaj±ce podwójnej masy (dwumasy) = ko³o dwumasowe :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. 11 |
Data: Marzec 11 2009 11:16:29 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: .Peeter | U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³: Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze. Ja do¶wiadczam. :/ Póki co tylko s³ychaæ stuki przy gaszeniu silnika z puszczonym sprzêg³em, jak wcisnê sprzêg³o i zgaszê, to jest cichutko. W czasie jazdy póki co nie ma ¿adnych niepokoj±cych objawów, a mechanik mnie poinformowa³, ¿e nie wiadomo ile jeszcze dwumas wytrzyma, mo¿e pa¶æ za miesi±c, a mo¿e za rok. Jak siê popsuje, to po prostu wymieniê i bêdê mia³ spokój na ca³y czas mojego u¿ytkowania tego auta, a i nastêpny w³a¶ciciel bêdzie siê jeszcze cieszy³. Od siebie staram siê nie butowaæ z niskich obrotów, a im wy¿szy bieg, tym wy¿sze obroty, od których zaczynam mocniejsze przy¶pieszanie. :) Powstaje tylko pytanie - jak mam stwierdziæ, ¿e to ju¿... Pozdrawiam ..Peeter 12 |
Data: Marzec 11 2009 11:36:38 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: Agent |
U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³:Z tymi dieslami to chore siê wszystko trochê robi. 1) Je¼dziæ trzeba powy¿ej 2 tys obr ale juz tylko do 4 bo przy tyle maj± max. moc a najlepiej do 3,5 bo 4 to juz max a jak waidomo urz±dzeñ lepiej nie eksploatowac ma max. 2) Ch³odziæ na parkingu A i wyjechac gdzie¶ dalej nie bardzo bo przwecie¿ w kazdej chwili moze pój¶æ ko³o albo turbo :) P.S. Sam mam diesla. 13 |
Data: Marzec 11 2009 14:40:16 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: JG | Agent pisze: Z tymi dieslami to chore siê wszystko trochê robi.Pocieszê Ciê, ¿e mam dok³adnie to samo w benzynie. No, mo¿e poza zakresem obrotów ;) pozdrawiam, JG 14 |
Data: Marzec 11 2009 14:55:54 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: Agent |
Agent pisze: Co masz? Ko³o dwumasowe? 15 |
Data: Marzec 11 2009 14:58:23 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: JG | Agent pisze: Co masz? Ko³o dwumasowe?I turbo i ko³o dwumasowe, a tym samym zwi±zane z tym upierdliwo¶ci. pozdrawiam, JG 16 |
Data: Marzec 11 2009 19:41:29 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: .Peeter | Agent wrote: 1) Je¼dziæ trzeba powy¿ej 2 tys obr ale juz tylko do 4 bo przy tyle Mój jedzie od 1500 do 4500, wiêc na trasie tak od 2000 do 4000, styka. :D 2) Ch³odziæ na parkingu Tylko po pa³owaniu bez kilku minut kapeluszniczej jazdy przed postojem. :) P.S. Sam mam diesla. A lubisz swojego diesla? Bo ja swojego lubiê. A Twój diesel Ciebie lubi? ;) -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 17 |
Data: Marzec 11 2009 19:47:36 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: dziadekJacek | U¿ytkownik ".Peeter" napisa³ w wiadomo¶ci U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³: Po pierwsze a¿ siê zach³ysn±³em ze ¶miechu. Sorki, ale je¿d¿enie z uszkodzon± dwumas± to nie jest najlepszy pomys³, delikatnie mówi±c. Po drugie, kiedy dwumasa siêzepsuje to: rozwali ci sprzêg³o, oszkodzi wa³, korbowody, oszkodzi skrzyniê biegów. Wierz mi, ¿e jak siê zepsuje to bêdziesz z pewno¶cia wiedzia³ ¿e to ju¿. Przeszed³em wymiane dwumasy, mechanik mi powiedzia³ ¿e mogê z tym je¼dzich CHYBA jeszcze d³ugo, wymieni³em je, zap³aci³em za to prawie 4.000, op³aci³o siê, w uszkodzonym kole strzeli³a sprê¿yna a wysprzêglik by³ w masakrycznym stanie. Nie czekaj a¿ siêzepsuje, bo wtedy bedziesz sobie plu³ w brodê mówi±c "a mog³em to zrobiæ TYLKOza 4.000 zeta", szukaj±c du¿o wiêkszej sumy. Pozdrawiam i ¿yczê trafnej decyzji :) -- dziadekJacek www.bezwypadkowe.net 18 |
Data: Marzec 11 2009 23:40:54 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: .Peeter | dziadekJacek wrote: Przeszed³em O cholera, teraz to mnie przerazi³e¶. :E Pozostaje chyba spod ziemi wytrzasn±æ kasê i zrobiæ. :| -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 19 |
Data: Marzec 11 2009 23:52:43 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: .Peeter | Jeszcze jedno. :) 20 |
Data: Marzec 11 2009 15:45:08 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf? | Autor: Robson |
Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±, Ja mam taki metaliczny swiergot dobiegajacy z komory silnika, pojawia sie przy przyspieszaniu, potem ustaje. Czy u mnie jest to kolo dwumasowe, czy to moze byc jego objaw? Samochod VW Golf '00, 1,9 tdi, 110KM, skrzynia automatyczna JF506E. Pozdrawiam R 21 |
Data: Marzec 11 2009 16:43:22 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Robson pisze: Samochod VW Golf '00, 1,9 tdi, 110KM, skrzynia automatyczna JF506E. W automatach nei ma dwumasy 22 |
Data: Marzec 11 2009 21:09:56 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf? | Autor: Bugatti | U¿ytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisa³ w wiadomo¶ci: Robson pisze: W DSG jest. -- Bugatti 23 |
Data: Marzec 12 2009 08:42:26 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf? | Autor: Robson |
W DSG jest. To nie jest DSG, to jest zwykla, hydrauliczna 5-biegowa skrzynia. Rozumiem, ze tutaj role kola zamachowego gra konwerter hydrokinetyczny. Dzieki za odpowiedz. R 24 |
Data: Marzec 11 2009 10:31:57 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: omega_fan |
Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono Tu masz to chyba najlepiej wyja¶nione, ³±cznie z ilustracjami: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3110 25 |
Data: Marzec 11 2009 10:54:16 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: Jakub Witkowski | on pisze: Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola? Efektywniej t³umi drgania skrêtne ni¿ zwyk³a tarcza sprzêg³a ze sprêzynami. co poprawia komfort. Ale tak na intuicjê, skoro t³umi efektywniej, to pewnie wiêcej energii gromadzi/absorbuje (w dodatku ko³o 2m stosowane jest w mocniejszych silnikach), a jak co¶ absorbuje wiêcej energii to zwykle szybciej siê psuje :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. 26 |
Data: Marzec 11 2009 11:02:48 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: krzysiek82 | Jakub Witkowski pisze: silnikach), a jak co¶ absorbuje wiêcej energii to zwykle szybciej siê psuje :) To dlaczego fiat zastosowa³ dwumas w silniku 1.9 JTD o mocy 80KM przecie¿ nawet w VW w silnikach 1.9 1Z nie montuj± dwumas a moc jest wiêksza bo 90KM. -- krzysiek82 27 |
Data: Marzec 11 2009 11:13:23 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: perszing | krzysiek82 pisze:
Mylisz sie. Przez pierwszych pare lat nie bylo dwumasek w 1Z, ale potem zaczeli montowac. -- www.ogloszenia.krakow.pl 28 |
Data: Marzec 11 2009 11:11:53 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: Jakub Witkowski | krzysiek82 pisze: Jakub Witkowski pisze: Ale to nie jaka¶ ¿elazna tylko ot takie moje wra¿enie, ze jest tendencja do wstawiania dwumasowego raczej do mocniejszych. Byæ mo¿e dlatego ¿e wsadzany jest do nowszych, a nowoczesne diesle s± generalnie coraz mocniejsze...? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. 29 |
Data: Marzec 11 2009 11:19:21 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: TW |
Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono__ Objawy "padniecia" sa podobne do uszkodzenia lozyska sprzegla. Przy wciskaniu i odpuszczaniu pedalu sprzegla w pewnym momencie pojawia sie lekkie chrobotanie, ktore mija kiedy pedal sprzegla minie ten punkt. Moj samochod zostal odstawiony do warsztatu wlasnie na wymiane lozyska, ale po rozebraniu sprzegla okazalo sie ze to kolo dwumasowe. Samochod (Saab 9-5 3.0 diesel) mial wtedy przejechane 180 tys km. Niestety, zadnych zamiennikow do tego samochodu nie ma, wiec zalozyli nowe kolo za 3300 zl z robocizna. TW 30 |
Data: Marzec 11 2009 12:24:13 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: Jacek Bronowski | lekkie chrobotanie, ktore mija kiedy pedal sprzegla minie ten punkt. Moj To i tak znosna kwota. W wielu autkach taka robota jest znacznie bardziej kosztowna, niestety. :-( pozdr. Jacek Bronowski -- Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - Aktualnie 12 533 zdjêcia z 19 krajów. Wydawnictwa autorskie: http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie 31 |
Data: Marzec 11 2009 12:27:46 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Jacek Bronowski pisze: To i tak znosna kwota. W wielu autkach taka robota jest znacznie bardziej kosztowna, niestety. :-( W 407 komplet z robocizna 3900pln. Co ciekawe - zamiennikow sprzegla/dwumasy nie bylo praktycznie nigdzie (szukalem 2 tygodnie), a jak gdzies byly to *drozsze* niz w ASO 32 |
Data: Marzec 11 2009 19:52:59 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: DoQ | Marcin J. Kowalczyk pisze: W 407 komplet z robocizna 3900pln. Co ciekawe - zamiennikow sprzegla/dwumasy nie bylo praktycznie nigdzie (szukalem 2 tygodnie), a jak gdzies byly to *drozsze* niz w ASO Taniocha ;) Ale fajnie ze diesel pali mniej ;)) Pozdrawiam Pawel 33 |
Data: Marzec 11 2009 20:07:25 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: Marcin J. Kowalczyk | DoQ pisze: W 407 komplet z robocizna 3900pln. Co ciekawe - zamiennikow sprzegla/dwumasy nie bylo praktycznie nigdzie (szukalem 2 tygodnie), a jak gdzies byly to *drozsze* niz w ASO Za mniej wiecej 4-5 miesiacy roznica sie skompensuje ;) (bo za sprzeglo w benzyniaku dalbym 2.3k pln mniej) 34 |
Data: Marzec 11 2009 20:11:41 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: DoQ | Marcin J. Kowalczyk pisze: Taniocha ;) Ale fajnie ze diesel pali mniej ;))Za mniej wiecej 4-5 miesiacy roznica sie skompensuje ;) (bo za sprzeglo w benzyniaku dalbym 2.3k pln mniej) No chyba ze duzo jezdzisz :> Ale szkoda troche kasy, za 2300pln mozna kupic wypasione hamulce np ;-) Pozdrawiam Pawel 35 |
Data: Marzec 11 2009 20:27:18 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: Marcin J. Kowalczyk | DoQ pisze: Taniocha ;) Ale fajnie ze diesel pali mniej ;))Za mniej wiecej 4-5 miesiacy roznica sie skompensuje ;) (bo za sprzeglo w benzyniaku dalbym 2.3k pln mniej) inaczej nie kupilbym klekota ;> Ale szkoda troche kasy, za 2300pln mozna kupic wypasione hamulce np ;-) a co to ma do sprzegla? ;> 36 |
Data: Marzec 11 2009 20:32:09 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: DoQ | Marcin J. Kowalczyk pisze: Ale szkoda troche kasy, za 2300pln mozna kupic wypasione hamulce np ;-)a co to ma do sprzegla? ;> Generalnie nic. Ale po co przeplacac? ;) Pozdrawiam Pawel 37 |
Data: Marzec 12 2009 09:48:57 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: krzysiek82 | DoQ pisze:
Dobrze, ¿e mam punto w dieslu tam dwumas kosztuje ok 1200z³ w komplecie ze sprzêg³em a wymiana to kilka godzin w gara¿u i po sprawie. -- krzysiek82 38 |
Data: Marzec 12 2009 14:31:02 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: Marcin J. Kowalczyk | krzysiek82 pisze: Dobrze, ¿e mam punto w dieslu tam dwumas kosztuje ok 1200z³ w komplecie ze sprzêg³em a wymiana to kilka godzin w gara¿u i po sprawie. Chyba mowisz o zamienniku jednomasowym, bo sama dwumasa do Punto JTD kosztuje ~1000pln (tak twierdzi allegro) do tego sprzeglo (z 500-600) 39 |
Data: Marzec 12 2009 14:44:29 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: krzysiek82 | Marcin J. Kowalczyk pisze: Chyba mowisz o zamienniku jednomasowym, bo sama dwumasa do Punto JTD kosztuje ~1000pln (tak twierdzi allegro) do tego sprzeglo (z 500-600) Nie, mówiê u dwumasie + sprzêg³o dok³adnie wychodzi 1269.95z³ brutto. -- krzysiek82 40 |
Data: Marzec 12 2009 15:21:17 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: Marcin J. Kowalczyk | krzysiek82 pisze: Chyba mowisz o zamienniku jednomasowym, bo sama dwumasa do Punto JTD kosztuje ~1000pln (tak twierdzi allegro) do tego sprzeglo (z 500-600) Dobra cena, chociaz w Peugeotach sprzedawcy mowili ze jest dwumasa + kolo a po sprawdzeniu numeru z opakowania wychodzilo ze jest to zamiennik jednomasowy. 41 |
Data: Marzec 11 2009 13:50:41 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: C.K. | Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola? tu masz ³opatologicznie :) http://www.motofocus.pl/technika/technika_1576.php CK 42 |
Data: Marzec 11 2009 17:32:00 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: V-Tec | on pisze: Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola? Polecam filmik: http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ Z tego co zauwa¿y³em, ko³a dwumasowe maj± auta o du¿ym momencie obrotowym. I dbanie o "dwumasê" k³óci siê z eko-jazd± (ekstermalnie niskie obroty). -- Pozdr, W. 43 |
Data: Marzec 12 2009 11:30:52 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: wchpikus | Witam! 44 |
Data: Marzec 12 2009 18:55:53 | Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie | Autor: kogutek | Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego onoKo³o dwu masowe zosta³o wymy¶lone w celu jeszcze dok³adniejszego zaprogramowania ¿ywotno¶ci samochodu. Samochód w zale¿no¶ci od klasy ma przejechaæ okre¶lon± ilosæ kilometrów. Potem ma trafiæ na z³om. Zwykle ko³o zamachowe ma prawie nieograniczon± trwa³o¶æ. Mo¿na jedynie kombinowaæ z pier¶cieniem zêbatym ¿eby siê zu¿y³ po okre¶lonej ilo¶ci w³±czeñ. A w dwu masowym ma siê ju¿ co popsuæ. Efektem padniêcia ko³a zamachowego ma byæ nieop³acalno¶æ naprawy wraka w którym trzeba wymieniæ pier¶cieñ zêbaty, sprzêg³o, ³o¿yska w ko³ach,zrobiæ remont silnika, remont skrzyni itd. Wszystkie elementy w samochodzie maj± siê zu¿yæ w miarê jednocze¶nie. A jak z jaki¶ przyczyn padnie wcze¶niej to siê producent cieszy bo sprzeda drogiego dinksa. -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl |