Grupy dyskusyjne   »   Kodeks Praw Trasy Katowickiej

Kodeks Praw Trasy Katowickiej



1 Data: Lipiec 01 2008 12:33:38
Temat: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Mat S 

Jako że jazda tą "arterią" zawsze dostarcza mi ciekawych obiektów do
obserwacji i rozmyślań, postanowiłem otworzyć projekt mający na celu
spisanie zauważonych tam zachowań. Zachowań ludzi, którzy mimo -
przypuszczalnie - wysokiego stopnia kultury osobistej, po zajęciu miejsca za
kierownicą samochodu zmieniają się w chamskich gburów niebezpiecznych dla
otoczenia, gotowych narazić innych na śmierć, byle tylko przejechać się z
dużą prędkością. Przecież koleś z wysokiego stopnia drabiny menedżerskiej,
wbity w pasiastą koszulę z białym kołnierzykiem, nie zachowa się bez swoejgo
Audi A8 tak samo jak w nim. A potrafią tacy ludzie czynić naprawdę ciekawe
rzeczy. Oczywiście nie tylko oni.
Projekt jest otwarty i zachęcam do jego rozwijania...

Mam nadzieję, że Outlook nie rozpieprzy zanadto formatu pliku Worda. :/



Kodeks Praw Trasy Katowickiej (KPTK)





  1.. Ograniczenia prędkości na TK należy traktować umownie - jako sugestie
dotyczące pojazdów starszych niż 20 lat, bez hamulców i bieżnika na oponach.
  2.. Na lewym pasie TK nie obowiązują ŻADNE ograniczenia.
  3.. Samochodów służbowych/firmowych na TK nie obowiązują ŻADNE
ograniczenia, niezależnie od ich wartości, mocy, wielkości czy wieku.
Jedynym ograniczeniem jest maksymalna prędkość osiągana przez pojazd.
  4.. Wszyscy jadący lewym pasem zgodnie z sugestią podaną na znaku, to
niechybnie Kapelusznicy, Barany i Matoły.
  5.. Kapeluszników, Baranów i Matołów należy, w kolejności: oświetlić z
tyłu wszystkimi dostępnymi emiterami fotonów; poinformować o naruszeniu KPTK
emiterem fal dźwiekowych odpalonym z odległości nie większej niż 30 cm za
tylnym zderzakiem; wyprzedzić z prawej strony, gromiąc spojrzeniem pełnym
pogardy; zmusić do zmiany pasa na prawy lub zepchnąć na dowolnie wybrane
pobocze - czy to przez gwałtowne hamowanie przed delikwentem, czy przez
podjechanie z dowolnie wybranej strony na odległość 5 mm.
  6.. W momencie zainstalowania radia CB, pojazd przestają obowiązywać
jakiekolwiek ograniczenia.
  7.. W momencie zidentyfikowania pojazdu wyposażonego w radio CB (np. przez
zauważenie długiej anteny) należy jechać za takim pojazdem, gdyż pojazd
śledzący również nie podlega ograniczeniom w takiej sytuacji.
  8.. Ograniczenia zaczynają obowiązywać tylko w przypadku, gdy znak z
sugestią jest obsadzony przez załogę w niebieskim samochodzie z dodatkowymi
urządzeniami na dachu (Ostatnio zauważa się trend ku zmianie koloru pojazdów
egzekwujących na srebrny, ale jeszcze chwilę to potrwa.), lub poparty
urządzeniem automatycznie rejestrującym obecność pojazdów nie korzystających
z sugestii.
  9.. Wjeżdżając z lewej strony na TK należy obowiązkowo przeciąć wszystkie
pasy ruchu i umieścić swój pojazd z prawej strony, nie bacząc na kolizyjny
kurs innych pojazdów.
  10.. Ustępując lewego pasa innym użytkownikom TK, należy maksymalnie
wykorzystać możliwości przyspieszania własnego pojazdu - przecież to, że
lewym pasem jechaliśmy 70 km/h, nie oznacza, że prawym nie możemy pojechać
170.
  11.. W przypadku zablokowania lewego pasa przez powolny pojazd
wyprzedzający inny powolny pojazd, oraz przez pojazdy czekające na
zwolnienie lewego pasa, należy jak najbardziej wykorzystać niezajęty odcinek
prawego pasa, by przejechać na lewy jak najbliżej miejsca wyprzedzania.
  12.. W momencie zwolnienia lewego pasa przez wyprzedzający powolny pojazd,
należy natychmiast wykorzystać maksymalne przyspieszenie swojego samochodu,
nie bacząc na to, że pojazdy jadące przed nami nie osiągają takich wartości
przyspieszeń. Należy wspomóc ich wyprzedzanie przez podjechanie na 5 mm z
tyłu, a następnie oświetlić ten tył, jak również posłać w jego stronę fale
dźwiękowe, co jak wiadomo, pozwala na osiąganie dodatkowego przyspieszenia
przez pojazd wyprzedzający wolniej.



2 Data: Lipiec 01 2008 12:51:31
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Grzegorz 

Hello Mat S !:

Mam nadzieję, że Outlook nie rozpieprzy zanadto formatu pliku Worda. :/

Nic dodać nic ująć. A ja myślałem, że chodzi o coś z sensem ... ;-) !

PLONK !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

3 Data: Lipiec 01 2008 13:56:15
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Daniel 


Użytkownik "Grzegorz"  napisał w wiadomości

Hello Mat S !:

Mam nadzieję, że Outlook nie rozpieprzy zanadto formatu pliku Worda. :/

Nic dodać nic ująć. A ja myślałem, że chodzi o coś z sensem ... ;-) !

PLONK !


To juz nie mogles go PLONKowac bez informacji o tym dla innych?
Mysle ze ta informacje nie jest dla niego zbyt istotna.

4 Data: Lipiec 01 2008 14:29:18
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej - OT
Autor: Mat S 

Pisanie do człeka, który mnie właśnie plonknal ma sens dosc znikomy, wiem,
ale chcialbym poznac szczegolowe powody. Bo widze, ze zbulwersowala go
wiadomosc, ze najpierw napisalem stronke w Wordzie, a potem skopiowalem ja
do programu do obslugi usenetu (w tym przypadku MSOE) i mialem nadzieje, ze
zostanie zachowany podzial punktow. Widze, ze korzystanie z produktow
Microsoftu nie jest dobrze widziane w tych okolicach ;-) Przepraszam, nie
wiedzialem...
Gwaltowna reakcja dziwi tym bardziej, ze format zostal zachowany, co widze
zarowno w MSOE, jak na groups.google.com i niusy.onet.pl.


MS

5 Data: Lipiec 01 2008 14:52:49
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej - OT
Autor: P.H. 


Użytkownik "Mat S"  napisał w wiadomoœci

Pisanie do człeka, który mnie właśnie plonknal ma sens dosc znikomy, wiem, ale chcialbym poznac szczegolowe powody. Bo widze, ze zbulwersowala go wiadomosc, ze najpierw napisalem stronke w Wordzie, a potem skopiowalem ja do programu do obslugi usenetu (w tym przypadku MSOE) i mialem nadzieje, ze zostanie zachowany podzial punktow. Widze, ze korzystanie z produktow Microsoftu nie jest dobrze widziane w tych okolicach ;-) Przepraszam, nie wiedzialem...
Gwaltowna reakcja dziwi tym bardziej, ze format zostal zachowany, co widze zarowno w MSOE, jak na groups.google.com i niusy.onet.pl.


kodowanie też Ci sš zachowało??

6 Data: Lipiec 01 2008 12:51:01
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej - OT
Autor: Paweł Pluta 

On Tue, 1 Jul 2008 14:29:18 +0200, Mat S
 wrote:

Pisanie do cz?eka, który mnie w?a?nie plonknal ma sens dosc znikomy, wiem,
ale chcialbym poznac szczegolowe powody. Bo widze, ze zbulwersowala go
wiadomosc, ze najpierw napisalem stronke w Wordzie, a potem skopiowalem ja

Bardzo podejrzewam że Word nie miał tu nic do rzeczy, mnóstwo natomiast
wypuszczenie kolejnego bzdeta dla człeniów, których bawi siedemdziesiąte
czwarte czytanie listy "dlaczego piwo jest lepsze od kobiety" i podobnych
"desiderat".

[...]
Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -
 -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

7 Data: Lipiec 01 2008 15:51:27
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej - OT
Autor: Mat S 

Bardzo podejrzewam że Word nie miał tu nic do rzeczy,

przytoczył tylko zdanie dotyczące kopiowania...


mnóstwo natomiast
wypuszczenie kolejnego bzdeta dla człeniów, których bawi siedemdziesiąte
czwarte czytanie listy "dlaczego piwo jest lepsze od kobiety" i podobnych
"desiderat".


- temat dotyczy Polski, i spraw ogólnosamochodowych, więc pasuje do PL, do
MISC i do SAMOCHODY. Jeśli ktoś nie lubi czytać, nie wchodzi na usenet, bo
tu się nie da zrobić nic innego.
- nikt nie każe czytać. ani 1szy raz, ani 74ty. nikt nie zabrania PLONKować.
- jeśli ktoś spodziewa się na usenecie naukowych wywodów prowadzonych
fachowym językiem i zawierających udokumentowane analizy, to powinien się
zastanowić nad swoim wyczuciem rzeczywistości.
- każde z opisanych w tych punktach zjawisk zachodzi na tej (i innych pewnie
też) polskiej drodze codziennie. A przynajmniej mam okazję je obserwować
zawszę, gdy z niej korzystam. Pewnie atrakcyjniejsze byłyby odsyłacze do
youtube "zobaczcie idiotę na katowickiej", ale nie chce mi się inwestować w
rejestrator (na razie).

- kodowanie się przeniosło poprawnie (przynajmniej na google groups).


MS

8 Data: Lipiec 01 2008 15:54:20
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej - OT
Autor: Mikolaj Rydzewski 

Mat S wrote:

- kodowanie się przeniosło poprawnie (przynajmniej na google groups).

Nie przenioslo sie.

9 Data: Lipiec 01 2008 07:16:06
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej - OT
Autor: Bard13 

On 1 Lip, 15:54, Mikolaj Rydzewski  wrote:

Mat S wrote:
> - kodowanie się przeniosło poprawnie (przynajmniej na google groups)..

Nie przenioslo sie.

U mnie na googlu się przeniosło.

Nie mniej jacyś ponuracy tu szaleją.
Kolo napisał coś, co wg niego w założeniu było zabawne.
Niektórym się podoba innym nie.
O gustach się nie dyskutuje, więc walenie plonkami i innymi głupimi
tekstami z okazji tego, ze się nie śmiejecie z tego tekstu, jest dość
infantylne.
Nie podoba się, to nie.
Mnie np kompletnie nie interesuje wasze emocjonalne przezywanie tego
posta.
Jest całkiem OT, bo o ile tekst ma z PMS jakikolwiek związek, to to
czy was to śmieszy czy nie, już nie.
Nadto autor napisał w temacie OT, więc dla purystów PMS powinno
oznaczać, ze mogą tu nie wchodzić i psuć tak dobrze rozpoczętego dnia

10 Data: Lipiec 01 2008 18:15:18
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej - OT
Autor: Artur Maślag 

Bard13 pisze:
(...)

U mnie na googlu się przeniosło.

Nie, nie przeniosło się :) To, że widzisz dobrze, zawdzięczasz
inteligencji programistów googlowatych (i nie tylko), którzy
byli i są świadomi różnych głupot w internecie :)

Nie mniej jacyś ponuracy tu szaleją.

Doprawdy? :)

Kolo napisał coś, co wg niego w założeniu było zabawne.
Niektórym się podoba innym nie.
O gustach się nie dyskutuje, więc walenie plonkami i innymi głupimi
tekstami z okazji tego, ze się nie śmiejecie z tego tekstu, jest dość
infantylne.

ROTFL

Nie podoba się, to nie.

No właśnie :)

Mnie np kompletnie nie interesuje wasze emocjonalne przezywanie tego
posta.

A nas pewnie nie interesuje co Ciebie nie interesuje, ale o tym nie
piszemy - bo i po co?

Jest całkiem OT, bo o ile tekst ma z PMS jakikolwiek związek, to to
czy was to śmieszy czy nie, już nie.

Zgodnie z tym co napisałeś - a co nas obchodzi Twoje zdanie w tej
materii? :)

Nadto autor napisał w temacie OT, więc dla purystów PMS powinno
oznaczać, ze mogą tu nie wchodzić i psuć tak dobrze rozpoczętego dnia

Ten OT to tak samo dobrze zauważyłeś jak kodowanie :) Owszem,
pojawił się, tylko nie wtedy, kiedy napisałeś :)

11 Data: Lipiec 01 2008 20:27:42
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej - OT
Autor: radxcell 

*Mat S* wrote in

- jeśli ktoś spodziewa się na usenecie naukowych wywodów prowadzonych
fachowym językiem i zawierających udokumentowane analizy, to powinien się
zastanowić nad swoim wyczuciem rzeczywistości.

to moze byc tez natrectwo wyniesione z uzytkowania usenetu przed rokiem 1997.

pozdr, rdx
--
 ___         ___  __       _ _
| _ \__ _ __| \ \/ /__ ___| | | gg#157002
|   / _` / _` |>  </ _/ -_) | | spamboks na o2peel
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tiny.pl/xfrv

12 Data: Lipiec 01 2008 14:26:57
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Jackare 



Kodeks Praw Trasy Katowickiej (KPTK)

Teraz pomnóż to wszystko razy dwa i otrzymasz obraz codzienności na trasie nr 7 Warszawa - Gdańsk. Tam dopiero jest horror. Gierkówka przy Siódemce to złobek z kaszką....
--
Jackare
Bytom

13 Data: Lipiec 01 2008 16:22:01
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: jerzu 

On Tue, 1 Jul 2008 12:33:38 +0200, "Mat S"
 wrote:

Kodeks Praw Trasy Katowickiej (KPTK)

Masz problem? Napisz do "Przyjaciółki" albo innego "Bravo Girl".


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

14 Data: Lipiec 01 2008 18:44:51
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Rafał "SP" Gil 

Mat S pisze:

  11.. W przypadku zablokowania lewego pasa przez powolny pojazd wyprzedzający inny powolny pojazd, oraz przez pojazdy czekające na zwolnienie lewego pasa, należy jak najbardziej wykorzystać niezajęty odcinek prawego pasa, by przejechać na lewy jak najbliżej miejsca wyprzedzania.

Głupek jesteś. Mam w dupie twoje zasady - naucz się tych z PoRD.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

15 Data: Lipiec 01 2008 19:41:32
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Waldek 


Użytkownik "Mat S"  napisał w wiadomości

Jako że jazda tą "arterią" zawsze dostarcza mi ciekawych obiektów do
obserwacji i rozmyślań, postanowiłem otworzyć projekt mający na celu
spisanie zauważonych tam zachowań. Zachowań ludzi, którzy mimo -
przypuszczalnie - wysokiego stopnia kultury osobistej, po zajęciu miejsca
za
kierownicą samochodu zmieniają się w chamskich gburów niebezpiecznych dla
otoczenia, gotowych narazić innych na śmierć, byle tylko przejechać się z
dużą prędkością. Przecież koleś z wysokiego stopnia drabiny menedżerskiej,
wbity w pasiastą koszulę z białym kołnierzykiem, nie zachowa się bez
swoejgo
Audi A8 tak samo jak w nim.

Mylisz się. Bez Audi zachowuje się dużo śmielej. Biznesmen musi być
bezczelny, żeby móc walczyć z konkurencją, urzędami, pracownikami. Inaczej
przestanie być biznesmenem a stanie się bankrutem, albo pójdzie siedzieć.

16 Data: Lipiec 01 2008 20:26:15
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: radxcell 

*Waldek* wrote in

Mylisz się. Bez Audi zachowuje się dużo śmielej. Biznesmen musi być
bezczelny, żeby móc walczyć z konkurencją, urzędami, pracownikami. Inaczej
przestanie być biznesmenem a stanie się bankrutem, albo pójdzie siedzieć.

daj Bog zebym nie musial robic z Toba interesow ;)

pozdr, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
| _ \__ _ __| \ \/ /__ ___| | | gg#157002
|   / _` / _` |>  </ _/ -_) | | spamboks na o2peel
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tiny.pl/xfrv

17 Data: Lipiec 01 2008 20:39:03
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Samotnik 

Dnia 01.07.2008 Mat S  napisał/a:

Jako ?e jazda t? "arteri?" zawsze dostarcza mi ciekawych obiektów do
obserwacji i rozmy?la?, postanowi?em otworzy? projekt maj?cy na celu
spisanie zauwa?onych tam zachowa?. Zachowa? ludzi, którzy mimo -

Ani śmieszne, ani ciekawe. Zajmij się czymś innym, a kiedy już zrobisz
prawo jazdy, to podyskutujemy o jeżdżeniu samochodem.
--
Samotnik

18 Data: Lipiec 01 2008 23:07:15
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Przemek V 

Nie wiem czemu się tak na ciebie rzucili

Ja bym dodał:

13. Jadący lewym pasem widząc w lusterku ksenony ma obowiązek spierdalać na
prawy pas. Natychmiast*

14. Zapiszczenie w nawigacji punktu użytkownika "Fotoradar" zobowiązuje
kierowcę do natychmiastowego hamowania awaryjnego do 50 km/h.**

*Nie dotyczy jadących autami wyposażonymi w ksenony
** W miejscu ograniczenia do 70

I jeszcze - po czym poznać prawdziwych wyjadaczy Trasy Czynu Żołnierskiego:

1. Nie zwalnia na żadnym fotoradarze "bezpiecznej ósemki".

2. Nie jada w Polichnie.

3. Zwalnia do 70 przed światłami przy siedzibie Atlasa.

4. Światła w Częstochowie omija przez BP.

5. Ubolewa, że tych w Siewierzy już się nie da ominąć przez stary Orlen.

6. Wie, że w Siewierzy a nie w Siewierzu.

7. Jada tylko w starej Złotej Gęsi. Nowa to już nie to samo.

8. Martwi się czy Pan się nie rozchorował gdy nie widzi malacza z
antyradarami przed Nadarzynem.

9. Nie skręca na Magdalenkę.

10. Poza morzem i Mazurami trasą katowicką dojeżdża z Warszawy wszędzie -
Zakopane, Kraków, Wrocław, Łódź, Poznań, od biedy Katowice też.

19 Data: Lipiec 02 2008 09:01:25
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Axel 

"Przemek V"  wrote in message

Nie wiem czemu się tak na ciebie rzucili
Ja bym dodał:

2. Nie jada w Polichnie.

7. Jada tylko w starej Złotej Gęsi. Nowa to już nie to samo.

Powyzszych nie rozumiem. Chyba, ze chodzilo o "jedza"...


10. Poza morzem i Mazurami trasą katowicką dojeżdża z Warszawy wszędzie -
Zakopane, Kraków, Wrocław, Łódź, Poznań, od biedy Katowice też.

Zebys wiedzial. Ostatnio jezdze do Zakopanego przez... BB, Korbielow i
Slowacje. W ten sposob wracalem w czasie ferii do DC 6 godzin, a zakopianka
w tym czasie 4h zajmowalo dojechanie do Krakowa.

--
Axel

20 Data: Lipiec 02 2008 00:06:26
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Tomek Glowka 

On 2 Lip, 09:01, "Axel"  wrote:

"Przemek V"  wrote in message
> 2. Nie jada w Polichnie.
> 7. Jada tylko w starej Złotej Gęsi. Nowa to już nie to samo.
Powyzszych nie rozumiem. Chyba, ze chodzilo o "jedza"...
Jaka jędza???? On jada, oni jadaja. Prosciej? (-;
> 10. Poza morzem i Mazurami trasą katowicką dojeżdża z Warszawy wszędzie -
> Zakopane, Kraków, Wrocław, Łódź, Poznań, od biedy Katowice też.
Zebys wiedzial. Ostatnio jezdze do Zakopanego przez... BB, Korbielow i
Slowacje. W ten sposob wracalem w czasie ferii do DC 6 godzin, a zakopianka
w tym czasie 4h zajmowalo dojechanie do Krakowa.
Ferie w Zakopanem to obciach (-;
pozdrawiam, tomek

21 Data: Lipiec 02 2008 09:02:43
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: WW 

Przemek V pisze:

Nie wiem czemu się tak na ciebie rzucili

Jak to, nie wiesz.???
Wszak to ci "miszczowie prostej", co to "szybko i bezpiecznie".


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

22 Data: Lipiec 02 2008 17:12:06
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: jerzu 

On Tue, 1 Jul 2008 23:07:15 +0200, "Przemek V"
 wrote:

6. Wie, że w Siewierzy a nie w Siewierzu.

Akurat odwrotnie.

8. Martwi się czy Pan się nie rozchorował gdy nie widzi malacza z
antyradarami przed Nadarzynem.

Pan się dorobił Fiata Punto. I to już dość dawno.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

23 Data: Lipiec 04 2008 23:20:39
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Przemek V 


Użytkownik "jerzu"  napisał w
wiadomości

On Tue, 1 Jul 2008 23:07:15 +0200, "Przemek V"
 wrote:

6. Wie, że w Siewierzy a nie w Siewierzu.

Akurat odwrotnie.

To taka podpucha była ;)

8. Martwi się czy Pan się nie rozchorował gdy nie widzi malacza z
antyradarami przed Nadarzynem.

Pan się dorobił Fiata Punto. I to już dość dawno.

No proszę, jakoś nie odnotowałem

24 Data: Lipiec 02 2008 16:24:06
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 1 Jul 2008 23:07:15 +0200, Przemek V napisał(a):

7. Jada tylko w starej Złotej Gęsi. Nowa to już nie to samo.


Są lepsze miejsca :-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

25 Data: Lipiec 03 2008 07:42:24
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: WW 

Waldek Godel pisze:

Dnia Tue, 1 Jul 2008 23:07:15 +0200, Przemek V napisał(a):

7. Jada tylko w starej Złotej Gęsi. Nowa to już nie to samo.


Są lepsze miejsca :-)


Słuchamy z uwagą. ?
Gdzie ?


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

26 Data: Lipiec 03 2008 07:46:57
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 03 Jul 2008 07:42:24 +0200, WW napisał(a):

Słuchamy z uwagą. ?
Gdzie ?


"Na skarpie", chyba, że ostatnio się coś zmieniło.
Warunki proste, prawie siermiężne, za to jedzenie świezutkie, smaczne i
duże porcje.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

27 Data: Lipiec 03 2008 19:00:03
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: jerzu 

On Thu, 3 Jul 2008 07:46:57 +0100, Waldek Godel
 wrote:

"Na skarpie", chyba, że ostatnio się coś zmieniło.

Zmieniło.

Warunki proste, prawie siermiężne, za to jedzenie świezutkie, smaczne i
duże porcje.

Porcje robią się coraz mniejsze. No i brak cywilizowanego parkingu
zniechęca. Wolę zawrócić na światłach i zjeść w Janosiku.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

28 Data: Lipiec 03 2008 21:01:46
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 03 Jul 2008 19:00:03 +0200, jerzu napisał(a):

Porcje robią się coraz mniejsze. No i brak cywilizowanego parkingu
zniechęca. Wolę zawrócić na światłach i zjeść w Janosiku.

Janosik też nie ma parkingu - niezależnie od pogody auto do umycia.
Tirowi oczywiście wszystko jedno.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

29 Data: Lipiec 02 2008 19:14:04
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: radxcell 

*Przemek V* wrote in

3. Zwalnia do 70 przed światłami przy siedzibie Atlasa.

czy atlas to ten dojazd z prawej jak sie jedzie na DC? tam gdzie swiatla sa
tylko zeby przyhamowac?

4. Światła w Częstochowie omija przez BP.

nie znalem :)

8. Martwi się czy Pan się nie rozchorował gdy nie widzi malacza z antyradarami
przed Nadarzynem.

dokladnie :)
ostatnio to chyba bylo cos nowszego..?

9. Nie skręca na Magdalenkę.

dlaczego?

pozdr, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
| _ \__ _ __| \ \/ /__ ___| | | gg#157002
|   / _` / _` |>  </ _/ -_) | | spamboks na o2peel
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tiny.pl/xfrv

30 Data: Lipiec 04 2008 23:24:32
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Przemek V 


Użytkownik "radxcell"  napisał w wiadomości

*Przemek V* wrote in
3. Zwalnia do 70 przed światłami przy siedzibie Atlasa.

czy atlas to ten dojazd z prawej jak sie jedzie na DC? tam gdzie swiatla
sa
tylko zeby przyhamowac?

Dokładnie

4. Światła w Częstochowie omija przez BP.

nie znalem :)

8. Martwi się czy Pan się nie rozchorował gdy nie widzi malacza z
antyradarami
przed Nadarzynem.

dokladnie :)
ostatnio to chyba bylo cos nowszego..?

9. Nie skręca na Magdalenkę.

dlaczego?

Od czasu przeprogramowania świateł można tam stać z pół godziny. Jest fajny
skrót przez Sękocin. Za lasem a przed Jankami skręca się w prawo z
katowickiej i wyjeżdża w Al. Krakowską w Sękocinie.

31 Data: Lipiec 07 2008 15:06:10
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Boombastic 

dlaczego?

Od czasu przeprogramowania świateł można tam stać z pół godziny. Jest fajny skrót przez Sękocin. Za lasem a przed Jankami skręca się w prawo z katowickiej i wyjeżdża w Al. Krakowską w Sękocinie.

Ja znam inny skrót i jeszcze lepszy, bo już przy Maximusie się korkuje. W Nadarzynie na swiatłach w prawo, potem od skrzyżowania jakies 150 m w lewo i prosto aż zaboli do Krakowskiej. Tam przejazd przez Aleję i dalej do Łaz i objeżdżamy Magdalenkę i przy Słonecznej skrecamy w prawo i już kierunek na Piaseczno i Ursynów.
Wiele razy jechałem tamtedy jak w Nadarzynie się już korkowało.

32 Data: Lipiec 12 2008 08:21:59
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

To działa pod warunkiem, że nie trafisz na jakąś falę chinczyków i
wietnamczyków jadących z tego ich centrum w Woli Kosowskiej do domu.

Chodzi ci o przeskok przez Krakowską? No tak, tam to się moze
przykorkować.

Dokładnie. Te sklepiki się zamykają chyba o jednej porze i wtedy jest tam,
dosłownie, niezły Sajgon.

33 Data: Lipiec 02 2008 22:42:17
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Mario 

Przemek V pisze:

Nie wiem czemu się tak na ciebie rzucili

Ja bym dodał:

13. Jadący lewym pasem widząc w lusterku ksenony ma obowiązek spierdalać na prawy pas. Natychmiast*


coś w tym jest, jeżdżę zwykle Megane, powiedzmy średnio około 100-120kmh na tej trasie, gdy przesiadłem się tylko na jeden dzień do Laguny z xenonami, wszyscy spieprzali na prawy a jechałem z tą samą prędkością co zawsze. Tylko autko inne... :-)


4. Światła w Częstochowie omija przez BP.

może podziwiają "Cobrę"? ;-)


8. Martwi się czy Pan się nie rozchorował gdy nie widzi malacza z antyradarami przed Nadarzynem.

przecież on ma od dawna Punto :-)

pozdrawiam
mario

34 Data: Lipiec 02 2008 02:16:14
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Mat S  m.in. napisał(a)::

Kodeks Praw Trasy Katowickiej (KPTK)

To Cię teraz mistrzowie zjadą (w najlepszym wypadku splonkują). :D

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

35 Data: Lipiec 02 2008 03:13:26
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Kerry 

Tomasz Motyliński napisał(a):

Kodeks Praw Trasy Katowickiej (KPTK)

To Cię teraz mistrzowie zjadą (w najlepszym wypadku splonkują). :D

Czyn dokonan ;)

--
Pozdrawiam,
Kerry

36 Data: Lipiec 04 2008 18:57:32
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Mat S 

Za pozno ;-)

A chcialem tylko zwrocic uwage na to, ze na tej trasie (na innych pewnikiem
podobnie) dzieja sie rzeczy dosc... nietypowe. Lamanie prawa z narazaniem
zycia innych (nie pierdziele tu farmazonow, tylko takie sa fakty) jest na
porzadku dziennym. Ale najwyrazniej podanie tego w formie poradnika "jak
zostac miszczem katowickiej" wiele osob ubodlo. Czemu dokladnie? Nie wiem.
Najwyrazniej sa tak samo gniewnymi i nieomylnymi uzytkownikami tej grupy,
jak tamci na szosie. Myslalem, ze tu mozna pogadac o sprawach dotyczacych
samochodow, ale najwyrazniej nie bardzo.

W jaki zatem sposob chcielibyscie rozpoczynac dyskusje na tak ogolny temat?

Pewnie jestem za stary na niektore obszary Usenetu. Do kompletnosci prawa
jazdy brakuje mi jeszcze D i D+E, kategorie B mam od 1991 roku, ale pewnie
ci "gniewni" maja wszyscy co najmniej licencje wyscigowe F1 i karte woznicy
na gwiezdny kombajn do zbioru czarnych dziur...
Coz, pozostaje inwestycja 350 zl w kamerke z rejestratorem i kapowanie po
kolei na wszystkich "masterow" z polskich drog. Zeby jeszcze tylko Policja
takich doniesien calkiem nie zlewala...

Tekst napisalem najpierw w Wordzie, potem wkleilem do MSOE. Na 2 stronach
sluzacych do czytania newsow, w 2 roznych przegladarkach, ktorych uzywam,
jak rowniez w moim MSOE, kodowanie wygladalo poprawnie. Wszelkie bledy
kodowania sa spowodowane zarzuceniem dobrego nawyku pisania bez polskich
znakow diakrytycznych, ale po napisaniu tekstu w ten sposob rowniez znajda
sie tacy, ktorzy beda marudzic, ze to "nie po polsku".

Ech, widze, ze z elitarnoscia tej grupy jest dokladnie tak samo jak z
elitarnoscia srodowiska kierowcow posiadajacych co najmniej jedna kategorie
prawa jazdy. Znajda sie i wsrod nich normalni ludzie.

MS

37 Data: Lipiec 04 2008 19:03:02
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mat S"  napisał w wiadomości

Za pozno ;-)

A chcialem tylko zwrocic uwage na to, ze na tej trasie (na innych pewnikiem podobnie) dzieja sie rzeczy dosc... nietypowe.

Ale które niby są nietypowe na polskich drogach?
To co opisałeś jest jak najbardziej typowe, więc cały czas się zastanawiam po co był ten tekst.
Z jakiejś choinki się urwałeś czy pierwszy raz na dwupasmówkę wyjechałeś, albo co?

38 Data: Lipiec 04 2008 19:25:10
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Mat S 

Ale które niby są nietypowe na polskich drogach?
To co opisałeś jest jak najbardziej typowe, więc cały czas się zastanawiam
po co był ten tekst.
Z jakiejś choinki się urwałeś czy pierwszy raz na dwupasmówkę wyjechałeś,
albo co?

Rrrany, czy naprawde trudno skumac, ze typowosc tych zachowan nie jest rowna
ich poprawnosci? Kiedy jezdze po tym kraju, rzeczywiscie czuje sie jakbym
sie urwal z choinki, bo wiekszosc ludzi widzi tylko jeden cel: zapierdalac
ile samochod wydoli. Picanto jadace 140 to normalna sytuacja? Spoko...
Wkuuurrrwia mnie to, ze Polacy prawa przestrzegaja tylko tam, gdzie jego
lamanie wiaze sie z pewna i dotkliwa kara, a tych, ktorzy chca go
przestrzegac rowniez w miejscach "niedozorowanych" traktuje sie jak frajerow
i glosno wyraza pretensje! I o tym chcialem pogadac, ale widze, ze mocno zle
trafilem.
Zegnam.

MS

39 Data: Lipiec 04 2008 20:14:16
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mat S"  napisał w wiadomości

Ale które niby są nietypowe na polskich drogach?
To co opisałeś jest jak najbardziej typowe, więc cały czas się zastanawiam po co był ten tekst.
Z jakiejś choinki się urwałeś czy pierwszy raz na dwupasmówkę wyjechałeś, albo co?

Rrrany, czy naprawde trudno skumac, ze typowosc tych zachowan nie jest rowna ich poprawnosci?

A to zależy dla kogo.
Domyślam się że kapelusz na widok takiej normalnej jazdy truchleje ze strachu i nie może logicznie myśleć.


Wkuuurrrwia mnie to, ze Polacy prawa przestrzegaja tylko tam, gdzie jego lamanie wiaze sie z pewna i dotkliwa kara, a tych, ktorzy chca go przestrzegac rowniez w miejscach "niedozorowanych" traktuje sie jak frajerow i glosno wyraza pretensje! I o tym chcialem pogadac, ale widze, ze mocno zle trafilem.

I słusznie.
Znajdź sobie jakieś forum dla kapeluszników i tam wylewaj swoje żale na okrutny i zły świat.

40 Data: Lipiec 05 2008 09:27:28
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Mat S 

No i dokladnie o to mi chodzi.
Czyli: prawo jest dla frajerow. Ciekawe czy bedziesz podzielal to zdanie,
gdy ktos ci ukradnie samochod, bo "placenie w sklepie jest dla frajerow i
kapelusznikow".
Gratuluje podejscia do zycia.

MS

41 Data: Lipiec 05 2008 10:00:00
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mat S"  napisał w wiadomości

No i dokladnie o to mi chodzi.
Czyli: prawo jest dla frajerow.

Nie.
Nie każde.
Złe prawo jest dla frajerów.

Przykład miałem w ostatniej podróży.
Cztery kraje: Polska i Włochy vs Austria i Niemcy.
W tych dwóch ostatnich oznakowanie sensowne, zakazy postawione rzadko i tam gdzie są potrzebne, tam gdzie się da prędkość podwyższana - 70,80, a nawet 100 w obszarze zabudowanym zdarzały się często, już nie mówiąc o braku ograniczeń na autostradach w Niemczech.
Nie ma takich odchyłów jak u nas, że na praktycznie ekspresówce masz 70, tylko dlatego że wjechałeś w obszar zabudowany.
Efekt jest taki że da się jechać po ludzku zgodnie z prawem i raczej większość takich przepisów przestrzega.

W Polsce i we Włoszech odwrotnie.
Zakazów mnóstwo, co chwilę z byle powodu, a czasem i bez niego 40 km/h, i dokładnie wszyscy je olewają i grzeją dwa razy tyle.

Mimo iż drogi Włosi mają lepsze niż np. Austriacy (znaczy może bardziej dziurawe, ale rozwiązania komunikacyjne lepsze - przygotowane na większy ruch).

Jak to mówią - jak kuba bogu, tak bóg kubie - czyli jeśli kierowcę traktuje się jak idiotę, to on nie godząc się na takie traktowanie po prostu olewa tych co takie taktowanie i takie przepisy wymyślają (nie mogąc im nastukać osobiście).

42 Data: Lipiec 05 2008 10:17:47
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Mat S 

To fakt, ze wiekszosc ograniczen do 70 na tej trasie to lekka przesada. Ale
faktem jest tez, ze jesli bedziesz tam jechac 80, to nawet Policja sie nie
przypieprzy. Nie o takie lamanie przepisow mi chodzi. Tylko o dowody
zwyklego chamstwa i rozpychactwa. Samo przekroczenie predkosci, obtrabione
przez Policje przy kazdej okazji jako glowny grzech kierowcow, nie jest
jakos specjalnie niebezpieczna ani wypadkogenna. Musi sie zdarzyc COS
JESZCZE. Ale jazda 160 wsrod innych samochodow, ktore akurat jada 100, bo po
prostu trafila sie taka grupa, ze trzeba chwile poczekac, to juz jest co
najmniej tworzenie zagrozenia. A ja sobie tego nie zycze. Jak sie komus
spieszy, niech poczeka na swoja kolejke, sytuacja zmieni sie na pewno za 30
sekund. Ja chetnie ustapie, ale nie mam zamiaru poddawac sie bucowi, ktory
uwaza, ze powinienem to zrobic TERAZ, NATYCHMIAST, bo on nadlecial z tylu na
poddzwiekowej na niskim pulapie i moje (zgodne z prawem, sygnalizowane, itp)
zamiary stoja mu na przeszkodzie w biciu rekordu.

MS

43 Data: Lipiec 05 2008 10:40:54
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mat S"  napisał w wiadomości

To fakt, ze wiekszosc ograniczen do 70 na tej trasie to lekka przesada. Ale faktem jest tez, ze jesli bedziesz tam jechac 80, to nawet Policja sie nie przypieprzy.

Nie chodzi o jechanie tam 80, tylko o jechanie normalne, jakie powinno być na danej drodze dopuszczone.
100-110-120.

Nie o takie lamanie przepisow mi chodzi. Tylko o dowody zwyklego chamstwa i rozpychactwa.

Jakoś kapeluszników trzeba przekonać żeby spadali na prawy pas, jeśli sami tego nie rozumieją.
Oczywiście przesada w przekonywaniu jest niewskazana.

44 Data: Lipiec 05 2008 13:59:24
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: J.F. 

On Sat, 5 Jul 2008 10:17:47 +0200,  Mat S wrote:

Samo przekroczenie predkosci, obtrabione
przez Policje przy kazdej okazji jako glowny grzech kierowcow, nie jest
jakos specjalnie niebezpieczna ani wypadkogenna.

Niebezpieczna nie, wypadkogenna niestety tak.

Musi sie zdarzyc COS JESZCZE.
Ale jazda 160 wsrod innych samochodow, ktore akurat jada 100, bo po
prostu trafila sie taka grupa, ze trzeba chwile poczekac, to juz jest co
najmniej tworzenie zagrozenia. A ja sobie tego nie zycze. Jak sie komus
spieszy, niech poczeka na swoja kolejke, sytuacja zmieni sie na pewno za 30
sekund. Ja chetnie ustapie, ale nie mam zamiaru poddawac sie bucowi, ktory
uwaza, ze powinienem to zrobic TERAZ, NATYCHMIAST, bo on nadlecial z tylu na
poddzwiekowej na niskim pulapie i moje (zgodne z prawem, sygnalizowane, itp)
zamiary stoja mu na przeszkodzie w biciu rekordu.

Zaraz zaraz .. jesli zamierzasz zajechac mu droge na lewym pasie, to
to nie jest zgodne z prawem.

Jesli z predkoscia 100 wyprzedzacie lewym pasem cos wolniejszego ..
naprawde tak za wami trabia i blyskaja ? Ze za wolno, czy ze
zajechaliscie droge ?

J.

45 Data: Lipiec 05 2008 11:18:46
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: J.F. 

On Sat, 5 Jul 2008 10:00:00 +0200,  Cavallino wrote:

Cztery kraje: Polska i Włochy vs Austria i Niemcy.
W tych dwóch ostatnich oznakowanie sensowne, zakazy postawione rzadko i tam
gdzie są potrzebne, tam gdzie się da prędkość podwyższana - 70,80, a nawet
100 w obszarze zabudowanym zdarzały się często, już nie mówiąc o braku
ograniczeń na autostradach w Niemczech.
Nie ma takich odchyłów jak u nas, że na praktycznie ekspresówce masz 70,
tylko dlatego że wjechałeś w obszar zabudowany.

Bo tam nie ma ekspresowek przez obszary zabudowane ?

Ewentualnie jak sa, to sa wiadukty, tunele, kladki.

Trzeba przyznac ze przejechanie w poprzek 4 pasow przy wiekszym ruchu
jest niebezpieczne, przejscie tez, i ograniczenie do 70 jest sensowne.

J.

46 Data: Lipiec 05 2008 11:44:32
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Sat, 5 Jul 2008 10:00:00 +0200,  Cavallino wrote:
Cztery kraje: Polska i Włochy vs Austria i Niemcy.
W tych dwóch ostatnich oznakowanie sensowne, zakazy postawione rzadko i tam
gdzie są potrzebne, tam gdzie się da prędkość podwyższana - 70,80, a nawet
100 w obszarze zabudowanym zdarzały się często, już nie mówiąc o braku
ograniczeń na autostradach w Niemczech.
Nie ma takich odchyłów jak u nas, że na praktycznie ekspresówce masz 70,
tylko dlatego że wjechałeś w obszar zabudowany.

Bo tam nie ma ekspresowek przez obszary zabudowane ?

Jak najbardziej są, dlatego o nich piszę.

Ewentualnie jak sa, to sa wiadukty, tunele, kladki.

I o takich w Polsce piszę.
Mimo że są trzy pasy w każdą stronę, wiadukty, tunele, kładki, to i tak jest ograniczenie do 70.

47 Data: Lipiec 05 2008 12:44:49
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: J.F. 

On Sat, 5 Jul 2008 11:44:32 +0200,  Cavallino wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Bo tam nie ma ekspresowek przez obszary zabudowane ?
Jak najbardziej są, dlatego o nich piszę.

Moze nie zwrociles uwagi ze jednak sa dobrze od tego obszaru
ogrodzone?

Ewentualnie jak sa, to sa wiadukty, tunele, kladki.
I o takich w Polsce piszę.
Mimo że są trzy pasy w każdą stronę, wiadukty, tunele, kładki, to i tak jest
ograniczenie do 70.

A gdzie tak jest ze na oficjalnej ekspresowce jest ograniczenie do 70
bez jakiegos uzasadnienia ?

P.S. Za to we Wrocku spojrzcie na Legnicka .. 3 pasy, plot przez
srodek - a "70" czesto zdemontowane ..

J.

48 Data: Lipiec 05 2008 13:12:11
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Sat, 5 Jul 2008 11:44:32 +0200,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Bo tam nie ma ekspresowek przez obszary zabudowane ?
Jak najbardziej są, dlatego o nich piszę.

Moze nie zwrociles uwagi ze jednak sa dobrze od tego obszaru
ogrodzone?

Tzn?



Ewentualnie jak sa, to sa wiadukty, tunele, kladki.
I o takich w Polsce piszę.
Mimo że są trzy pasy w każdą stronę, wiadukty, tunele, kładki, to i tak jest
ograniczenie do 70.

A gdzie tak jest ze na oficjalnej ekspresowce jest ograniczenie do 70
bez jakiegos uzasadnienia ?

Mówię o stanie faktycznym, oficjalne oznakowanie to dalszy ciąg bubli drogowców.
S-11 - od Kórnika do Poznania jest oficjalną S-11, po przekroczeniu granic Poznania już nie i ma ograniczenie do 70 km/h, mimo że pozostaje równie bezkolizyjna, a szerokość jej zwiększa się do 3 pasów w każdą stronę.

49 Data: Lipiec 05 2008 13:47:30
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: J.F. 

On Sat, 5 Jul 2008 13:12:11 +0200,  Cavallino wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
On Sat, 5 Jul 2008 11:44:32 +0200,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Bo tam nie ma ekspresowek przez obszary zabudowane ?
Jak najbardziej są, dlatego o nich piszę.

Moze nie zwrociles uwagi ze jednak sa dobrze od tego obszaru
ogrodzone?

Tzn?

Plotki, barierki, ekrany .. i nie ma powodu zeby ograniczac predkosc.

Tak nawiasem mowiac to przez Berlin przechodzi autostrada .. i juz nie
pamietam - 80 czy 70 tam obowiazuje.

A gdzie tak jest ze na oficjalnej ekspresowce jest ograniczenie do 70
bez jakiegos uzasadnienia ?

Mówię o stanie faktycznym, oficjalne oznakowanie to dalszy ciąg bubli
drogowców.
S-11 - od Kórnika do Poznania jest oficjalną S-11, po przekroczeniu granic
Poznania już nie i ma ograniczenie do 70 km/h, mimo że pozostaje równie
bezkolizyjna, a szerokość jej zwiększa się do 3 pasów w każdą stronę.

Nie wiem dokladnie gdzie sie tam Poznan konczy i jakie znaki stoja,
ale jechalem tak jakis miesiac temu .. remont, korek, a nie 70 :-)

Takich prawdziwych ekspresowek to mamy niestety ciagle jak na
lekarstwo. A jak jest skrzyzowanie to niestety ograniczenie do
70 jest uzasadnione .. no moze 80.

Choc z drugiej strony .. jak juz mamy prawdziwa ekspresowke
- bezkolizyjne 4 pasy, to czemu nie pozwolic po niej jechac 130 ? :-)

J.

50 Data: Lipiec 05 2008 15:45:00
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:

Plotki, barierki, ekrany .. i nie ma powodu zeby ograniczac predkosc.

No wybacz - ale kretyni łążący po ekspresówce też nie są tym powodem.
Nie chcą żyć - ich sprawa.

S-11 - od Kórnika do Poznania jest oficjalną S-11, po przekroczeniu granic
Poznania już nie i ma ograniczenie do 70 km/h, mimo że pozostaje równie
bezkolizyjna, a szerokość jej zwiększa się do 3 pasów w każdą stronę.

Nie wiem dokladnie gdzie sie tam Poznan konczy i jakie znaki stoja,
ale jechalem tak jakis miesiac temu .. remont, korek, a nie 70 :-)

No bo część jeszcze nie jest skończona, ale to jest w okolicach Kórnika a nie Poznania.
Dobre 10 km od granic.



Takich prawdziwych ekspresowek to mamy niestety ciagle jak na
lekarstwo. A jak jest skrzyzowanie to niestety ograniczenie do
70 jest uzasadnione .. no moze 80.

Przecież Ci tłumaczę, że na omawianej nie ma skrzyżowań, a ograniczenie jest.
Do 70, kiedy spokojnie mogłoby być 110.

I przez takie sytuacje nie mam zamiaru przestrzegać polskich ograniczeń prędkości.



Choc z drugiej strony .. jak juz mamy prawdziwa ekspresowke
- bezkolizyjne 4 pasy, to czemu nie pozwolic po niej jechac 130 ? :-)

No właśnie?

51 Data: Lipiec 05 2008 16:03:23
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: J.F. 

On Sat, 5 Jul 2008 15:45:00 +0200,  Cavallino wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:
Plotki, barierki, ekrany .. i nie ma powodu zeby ograniczac predkosc.

No wybacz - ale kretyni łążący po ekspresówce też nie są tym powodem.
Nie chcą żyć - ich sprawa.

No tak, ale potem omijajac psa zrobisz czolowke :-)

Poza tym wladza wiedzac o tym po prostu nie nada tam statusu
ekspresowki - "mamy tam duzy ruch, skrzyzowania, pieszych, rowerzystow
i nie mozemy" :-)

Albo, jesli osiagniecie bedzie politycznie potrzebne, sie zrobi
ekspresowke ... z ograniczeniem do 50 .. "bo jest duzo wypadkow" :-)

S-11 - od Kórnika do Poznania jest oficjalną S-11, po przekroczeniu granic
Poznania już nie i ma ograniczenie do 70 km/h, mimo że pozostaje równie
bezkolizyjna, a szerokość jej zwiększa się do 3 pasów w każdą stronę.

Nie wiem dokladnie gdzie sie tam Poznan konczy i jakie znaki stoja,
ale jechalem tak jakis miesiac temu .. remont, korek, a nie 70 :-)

No bo część jeszcze nie jest skończona, ale to jest w okolicach Kórnika a
nie Poznania. Dobre 10 km od granic.

Korek byl od Poznania do autostrady :-)

Takich prawdziwych ekspresowek to mamy niestety ciagle jak na
lekarstwo. A jak jest skrzyzowanie to niestety ograniczenie do
70 jest uzasadnione .. no moze 80.

Przecież Ci tłumaczę, że na omawianej nie ma skrzyżowań, a ograniczenie
jest. Do 70, kiedy spokojnie mogłoby być 110.
I przez takie sytuacje nie mam zamiaru przestrzegać polskich ograniczeń
prędkości.

No ale to wymieniles jedno ograniczenie, nie uwazasz ze to troche za
malo na usprawiedliwienie wlasnego sprzeciwu ?

A obawiam sie ze duzo wiecej takich miejsc nie wymienisz .. bo po
prostu malo w kraju drog w takim standardzie :-)

Tu trzeba napisac do posla Palikota, najlepiej w formie gotowej do
podpisu interpelacji celem zaoszczedzenia poslowi czasu :-)

Dla rownowagi podam ze na obwodnicy Olesnicy [S-8] .. ograniczen chyba
nie ma - tzn nie przypominam sobie.

J.

52 Data: Lipiec 05 2008 19:31:37
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Sat, 5 Jul 2008 15:45:00 +0200,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:
Plotki, barierki, ekrany .. i nie ma powodu zeby ograniczac predkosc.

No wybacz - ale kretyni łążący po ekspresówce też nie są tym powodem.
Nie chcą żyć - ich sprawa.

No tak, ale potem omijajac psa zrobisz czolowke :-)

Pies miałby koniecznie leźć na wiadukt żeby nim przejść na drugą stronę, bo dołem by mu było niewygodnie? ;-)


Poza tym wladza wiedzac o tym po prostu nie nada tam statusu
ekspresowki - "mamy tam duzy ruch, skrzyzowania, pieszych, rowerzystow
i nie mozemy" :-)

No a ja nie będę jeździł tam 70.
Tym sposobem mamy to co w Polsce jest.
Widać wszystkim jest tak dobrze.

Nie wiem dokladnie gdzie sie tam Poznan konczy i jakie znaki stoja,
ale jechalem tak jakis miesiac temu .. remont, korek, a nie 70 :-)

No bo część jeszcze nie jest skończona, ale to jest w okolicach Kórnika a
nie Poznania. Dobre 10 km od granic.

Korek byl od Poznania do autostrady :-)

Aaaaa, bo nowy wiadukt jest otwarty od 1.6
I nie do autostrady a kończył się ze 3 km wcześniej.

No ale to wymieniles jedno ograniczenie, nie uwazasz ze to troche za
malo na usprawiedliwienie wlasnego sprzeciwu ?

Nie.
Bo to norma.
Nikt nie sprawdza jak szybnko byłoby sensownie, albo dzieli te sensownie przez dwa.



A obawiam sie ze duzo wiecej takich miejsc nie wymienisz .. bo po
prostu malo w kraju drog w takim standardzie :-)

A w Austrii nie jechałem nawet chwilę po jezdni z więcej niż dwoma pasami - a podwyższenia były znaczne.
A u nas?
Robi się obwodnice, ale stawia się na niej 40.
Po jakiego?

53 Data: Lipiec 06 2008 00:17:27
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: J.F. 

On Sat, 5 Jul 2008 19:31:37 +0200,  Cavallino wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Plotki, barierki, ekrany .. i nie ma powodu zeby ograniczac predkosc.

No wybacz - ale kretyni łążący po ekspresówce też nie są tym powodem.
Nie chcą żyć - ich sprawa.

No tak, ale potem omijajac psa zrobisz czolowke :-)

Pies miałby koniecznie leźć na wiadukt żeby nim przejść na drugą stronę, bo
dołem by mu było niewygodnie? ;-)

No bo pies glupi jest i mu wszystko wolno :-)

Poza tym wladza wiedzac o tym po prostu nie nada tam statusu
ekspresowki - "mamy tam duzy ruch, skrzyzowania, pieszych, rowerzystow
i nie mozemy" :-)

No a ja nie będę jeździł tam 70.
Tym sposobem mamy to co w Polsce jest.
Widać wszystkim jest tak dobrze.

W zasadzie tak. Wlochom najwyrazniej tez jest dobrze.
Tylko problem jak to zachowac :-)

Korek byl od Poznania do autostrady :-)

Aaaaa, bo nowy wiadukt jest otwarty od 1.6
I nie do autostrady a kończył się ze 3 km wcześniej.

No jakos tak :-)

No ale to wymieniles jedno ograniczenie, nie uwazasz ze to troche za
malo na usprawiedliwienie wlasnego sprzeciwu ?

Nie. Bo to norma.
Nikt nie sprawdza jak szybnko byłoby sensownie, albo dzieli te sensownie
przez dwa.

No wlasnie sie nie zgodze.
4-ro pasowych drog bezkolizyjnych jest u nas tak malo, ze nie mozna
mowic ze to norma :-)

A obawiam sie ze duzo wiecej takich miejsc nie wymienisz .. bo po
prostu malo w kraju drog w takim standardzie :-)

A w Austrii nie jechałem nawet chwilę po jezdni z więcej niż dwoma pasami -
a podwyższenia były znaczne.

To gdzies ty jechal .. i jak duze byly te podwyzszenia ?
Oni na zwyklej drodze maja 100 a nie 90 jak my ..

A u nas? Robi się obwodnice, ale stawia się na niej 40.
Po jakiego?

No ale gdzie tak jest ? Na stale, nie z okazji remontu.

J.

54 Data: Lipiec 06 2008 09:21:11
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:

No ale to wymieniles jedno ograniczenie, nie uwazasz ze to troche za
malo na usprawiedliwienie wlasnego sprzeciwu ?

Nie. Bo to norma.
Nikt nie sprawdza jak szybnko byłoby sensownie, albo dzieli te sensownie
przez dwa.

No wlasnie sie nie zgodze.
4-ro pasowych drog bezkolizyjnych jest u nas tak malo, ze nie mozna
mowic ze to norma :-)

Na jednopasmowych jest równie durnie.


A w Austrii nie jechałem nawet chwilę po jezdni z więcej niż dwoma pasami -
a podwyższenia były znaczne.

To gdzies ty jechal ..

Monachium-Samnaun-Bolzano
Nie kupując winietki. ;-)

i jak duze byly te podwyzszenia ?
Oni na zwyklej drodze maja 100 a nie 90 jak my ..

No właśnie.
A podwyższenia były w terenie zabudowanym.
Do 70 co chwilę.
Bywało i więcej, albo w ogóle nie stawiali znaku o terenie zabudowanym.


A u nas? Robi się obwodnice, ale stawia się na niej 40.
Po jakiego?

No ale gdzie tak jest ?

Przy każdym skrzyżowaniu - DK5 np. i jej kilka obwodnic.
Tak jakby nie szło wybudować obwodnic BEZ skrzyżowań.

55 Data: Lipiec 06 2008 09:56:20
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: J.F. 

On Sun, 6 Jul 2008 09:21:11 +0200,  Cavallino wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:
Nie. Bo to norma.
Nikt nie sprawdza jak szybnko byłoby sensownie, albo dzieli te sensownie
przez dwa.

No wlasnie sie nie zgodze.
4-ro pasowych drog bezkolizyjnych jest u nas tak malo, ze nie mozna
mowic ze to norma :-)

Na jednopasmowych jest równie durnie.

na dwupasowych [jednojezdniowych] to bez wiekszego znaczenia, bo i tak
cie beda kapelusze blokowac.

I mowa o zakretach, bo ze skrzyzowaniami .. na glownej to i 150 wydaje
sie bezpieczne, ale pojedz ta poprzeczna.

A w Austrii nie jechałem nawet chwilę po jezdni z więcej niż dwoma
pasami - a podwyższenia były znaczne.

Monachium-Samnaun-Bolzano
Nie kupując winietki. ;-)

Oplacalo sie ? :-)

A podwyższenia były w terenie zabudowanym.
Do 70 co chwilę.
Bywało i więcej, albo w ogóle nie stawiali znaku o terenie zabudowanym.

Ale to sie i u nas zdarza. Z zadowoleniem stwierdzam ze przy okazji
wprowadzenia "tablic z domkami" czesto skrocili teren "zabudowany".
Ba - we wrocku potrafili wylaczyc jedna ulice spod terenu
zabudowanego. I w srodku [tzn na peryferiach] miasta mozna legalnie 90
...

A u nas? Robi się obwodnice, ale stawia się na niej 40.
Po jakiego?
No ale gdzie tak jest ?

Przy każdym skrzyżowaniu - DK5 np. i jej kilka obwodnic.
Tak jakby nie szło wybudować obwodnic BEZ skrzyżowań.

No wiesz, bez skrzyzowan sa znacznie drozsze niestety.
Lepiej jedna taka obwodnice a w dwoch kolejnych miasteczkach
jechac 50, czy zrobic trzy obwodnice z kilkoma ograniczeniami do 70 ?

Pytanie jeszcze kiedy budowali i jakie byly plany - moze obok miala
biec autostrada ?

P.S. Obwodnica autostradowa wrocka bedzie kosztowac 2.8mld .. albo i
wiecej, jesli zaczna protestowac przetarg. A mogla byc za miliard,
gdyby ja zrobili 5 lat temu ..

To jest chyba polowa rocznego budzetu na drogi w calym kraju
[trudno dojsc ile ten budzet obecnie wynosi]. Inna sprawa ze jakby
uczciwie cala kase z akcyzy od paliw przeznaczyc na drogi, to
moglibysmy miec 4 takie obwodnice rocznie - i juz dawno by nie bylo
problemow z duzymi miastami w kraju.

J.

56 Data: Lipiec 06 2008 10:49:21
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:

Monachium-Samnaun-Bolzano
Nie kupując winietki. ;-)

Oplacalo sie ? :-)

Oczywiście.
Ropa w Samnaun była tańsza o prawie 0,3 Eur. ;-)
A na tej trasie autostrad to ze 20 km jest w Austrii.


A podwyższenia były w terenie zabudowanym.
Do 70 co chwilę.
Bywało i więcej, albo w ogóle nie stawiali znaku o terenie zabudowanym.

Ale to sie i u nas zdarza.

Tak z 1000 razy za rzadko.
Już nie mówiąc o tym że przebudowy idą w kierunku zwężania jezdni, zamiast postawienia płotów, tak aby piesi nie mogli na nią wleźć.

Przy każdym skrzyżowaniu - DK5 np. i jej kilka obwodnic.
Tak jakby nie szło wybudować obwodnic BEZ skrzyżowań.

No wiesz, bez skrzyzowan sa znacznie drozsze niestety.

No i co z tego?

Lepiej jedna taka obwodnice a w dwoch kolejnych miasteczkach
jechac 50, czy zrobic trzy obwodnice z kilkoma ograniczeniami do 70 ?

Na razie robi się obwodnice z ograniczeniami do 50.

To jest chyba polowa rocznego budzetu na drogi w calym kraju
[trudno dojsc ile ten budzet obecnie wynosi]. Inna sprawa ze jakby
uczciwie cala kase z akcyzy od paliw przeznaczyc na drogi, to
moglibysmy miec 4 takie obwodnice rocznie - i juz dawno by nie bylo
problemow z duzymi miastami w kraju.

Dokładnie.
A jakby pousuwać znaki z zakazami, to by też na parę obwodnic stykło.

57 Data: Lipiec 05 2008 23:51:45
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sat, 5 Jul 2008, Cavallino wrote:

Pies miałby koniecznie leźć na wiadukt żeby nim przejść na drugą stronę, bo dołem by mu było niewygodnie? ;-)

  OT i NTG, ale taki manewr w wykonaniu krowy widziałem na torowisku
IC na magistrali węglowej :> więc pies by mnie nie zdziwił.

pzdr, Gotfryd

58 Data: Lipiec 04 2008 20:48:50
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Mat S  m.in. napisał(a)::

A chcialem tylko zwrocic uwage na to, ze na tej trasie (na innych
pewnikiem podobnie) dzieja sie rzeczy dosc... nietypowe. Lamanie prawa z
narazaniem zycia innych (nie pierdziele tu farmazonow, tylko takie sa
fakty) jest na porzadku dziennym.

Nie tylko tam, tak się dzieje na kazdej szerszej (najlepiej wielopasmowej)
drodze. Wtedy budzą się instynkty w mistrzach prostych.
Ale najwyrazniej podanie tego w formie poradnika "jak zostac miszczem
katowickiej" wiele osob ubodlo. Czemu dokladnie? Nie wiem.

Bo - być może niechcący, a jeśli nie to ja tez nie mam nic przeciwko -
nappiętnowałeś ich zachowanie na drodze, którym tu nie raz i nie dwa się
chwalą. Wszyscy jadący z dozwolona prędkością i w miarę przepisowo to
kapelusznicy. Oni za to przestrzegać chcą, właściwie chcą aby inni
przestrzegali jednego tylko przepisu, tego o obowiązku jazdy najbliżej
prawej krawędzi jak to tylko możliwe. Po to, by na lewym mogli super
dynamicznie, szybko i bezpiecznie przy okazji przelatywać z naddźwiękową na
naszych polskich drogach.

Ech, widze, ze z elitarnoscia tej grupy jest dokladnie tak samo jak z
elitarnoscia srodowiska kierowcow posiadajacych co najmniej jedna
kategorie prawa jazdy. Znajda sie i wsrod nich normalni ludzie.

"Znajdą" to tu akurat najlepsze zdanie.
 
--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

59 Data: Lipiec 05 2008 09:30:27
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Mat S 

Bo - być może niechcący, a jeśli nie to ja tez nie mam nic przeciwko -
nappiętnowałeś ich zachowanie na drodze, którym tu nie raz i nie dwa się
chwalą.

Widzisz - nie mialem nikogo konkretnego na mysli, ale njwyrazniej "ogol" tu,
jak i tam to podobny przekroj pogladow ;-)


kategorie prawa jazdy. Znajda sie i wsrod nich normalni ludzie.

"Znajdą" to tu akurat najlepsze zdanie.

Wskazuje na koniecznosc wlozenia pewnego wysilku w ich wyszukanie ;-)

MS

60 Data: Lipiec 08 2008 01:25:55
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Mat S  m.in. napisał(a)::

Bo - być może niechcący, a jeśli nie to ja tez nie mam nic przeciwko -
nappiętnowałeś ich zachowanie na drodze, którym tu nie raz i nie dwa się
chwalą.

Widzisz - nie mialem nikogo konkretnego na mysli, ale njwyrazniej "ogol"
tu, jak i tam to podobny przekroj pogladow ;-)


"Uderz w stół, a nożyce się odezwą" :D Swoją drogą dziś widziałem

"Znajdą" to tu akurat najlepsze zdanie.

Wskazuje na koniecznosc wlozenia pewnego wysilku w ich wyszukanie ;-)

A kto powiedział, że będzie lekko? Na szczeście na drodze łatwiej o
normalnych niz o debili. :D

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

61 Data: Lipiec 02 2008 06:26:33
Temat: Re: Kodeks Praw Trasy Katowickiej
Autor: Artur M. Piwko 

In the darkest hour on Tue, 1 Jul 2008 12:33:38 +0200,
Mat S  screamed:


Mam nadziej?, ?e Outlook nie rozpieprzy zanadto formatu pliku Worda. :/


To jeszcze sobie MIME ustaw, żeby nie kaszanić ośmiobitowych znaków.

http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
[ 08:25:43 user up 11756 days, 20:20,  1 user, load average: 0.86, 0.10, 0.99 ]

         Every dog has its day, but the nights belong to the pussycats.

Kodeks Praw Trasy Katowickiej



Grupy dyskusyjne