Autko golf 3 1,9TDI GT 96r. z klimą
Postawiłem na 5 dni w garazu i akumulator nawet nie drgnie.
Podlaczylem prostownik i gdy dotykam do klemy jednym z biegunów prostownika słyszę stuknięcie, kiedy odłączam znowu.
myślałem że rozrusznik ale on kreci ledwie ale jednak ( ledwie bo tylko na prostowniku )
Zaczalem grzebac bo stukanie szło wyraźnie nie z rozrusznika ale okolic alternatora.
Wsadziłem reke głębiej i poczułem że stukanie pochodzi z magnesu który jest na kole od pompy klimatyzacji. Jak dostaje prąd to wpada głębiej, jak prąd odłączam to wraca do pozycji.
Po odłączeniu kostki z pompy klimy objaw zanika.
Nadmienie ze nigdy wczesniej podczas zmiany akumulatora nie miałem "przyjemności" słyszeć tego stuknięcia.
Podpiąłem więc miernik między minusową kleme a biegun akumulatora.
Gdy kostka z pompy klimy jest odpieta i nie ma stuknięcia to pobór jest 0,20A, gdy podłącze kostke wzrasta do 3,5A czyli ewidentnie coś zapierdziela prąd w pompie klimy.
I teraz co to może być? Jako człowiek w chwili obecnej nie śmierdzący zbyt dużym groszem chciałbym to naprawić jak najtaniej, owszem moge odlaczyć kostke od klimy i po kłopocie ale klimy chciałbym w lato poużywać jednak. Poza tym jest doskonała do odparowywania szyb :-)
Poradzcie co to może być i czy to poważna sprawa czy jakaś pierdółka może?
Z góry dziekuje.
2 |
Data: Marzec 06 2008 19:27:05 |
Temat: Re: Koledzy ratujcie... |
Autor: Grzegorz |
Hello Norbert !:
Autko golf 3 1,9TDI GT 96r. z klimą
.....
Podpiąłem więc miernik między minusową kleme a biegun akumulatora.
Gdy kostka z pompy klimy jest odpieta i nie ma stuknięcia to pobór jest 0,20A, gdy podłącze kostke wzrasta do 3,5A czyli ewidentnie coś zapierdziela prąd w pompie klimy.
Sprzęgło elektromagnetyczne .....
I teraz co to może być? Jako człowiek w chwili obecnej nie śmierdzący zbyt dużym groszem chciałbym to naprawić jak najtaniej, owszem moge odlaczyć kostke od klimy
I tak na razie zrób .....
i po kłopocie ale klimy chciałbym w lato
poużywać jednak. Poza tym jest doskonała do odparowywania szyb :-)
Poradzcie co to może być i czy to poważna sprawa czy jakaś pierdółka może?
Jak klimatronic, to poważniejsza, o ile to nie jest zwykłe zwarcie w kablach. Trza sprawdzić, dość dokładnie ....
W najgorszym razie dorób wyłącznik "ręczny" :-D !
BTW, od jak dawna masz to autko ?????
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
3 |
Data: Marzec 06 2008 20:17:15 | Temat: Re: Koledzy ratujcie... | Autor: Norbert |
klima manualna
BTW, od jak dawna masz to autko ?????
3 lata
4 |
Data: Marzec 06 2008 20:12:12 | Temat: Re: Koledzy ratujcie... | Autor: J.F. |
On Thu, 06 Mar 2008 18:50:17 +0100, Norbert wrote:
Gdy kostka z pompy klimy jest odpieta i nie ma stuknięcia to pobór jest
0,20A, gdy podłącze kostke wzrasta do 3,5A czyli ewidentnie coś
zapierdziela prąd w pompie klimy.
I teraz co to może być? Jako człowiek w chwili obecnej nie śmierdzący
zbyt dużym groszem chciałbym to naprawić jak najtaniej, owszem moge
odlaczyć kostke od klimy i po kłopocie ale klimy chciałbym w lato
poużywać jednak. Poza tym jest doskonała do odparowywania szyb :-)
Poradzcie co to może być i czy to poważna sprawa czy jakaś pierdółka może?
Zasadniczo pierdulka jakas, i zupelnie nie w klimie, tylko w obwodzie
ktory nia steruje. Moze wylacznik klimy .. a moze stacyjka nie odlacza
pojazdu od zasilania po wylaczeniu kluczyka. Bo 0.2A to za duzo.
Co jeszcze ci pracuje bez kluczyka mimo ze nie powinno ?
Moze wycieraczki da sie wlaczyc, dmuchawe itp.
Trzeba zaczac od schematu i patrzec gdzie prad jest a nie powinien.
J.
5 |
Data: Marzec 06 2008 20:18:35 | Temat: Re: Koledzy ratujcie... | Autor: Norbert |
J.F. pisze:
Co jeszcze ci pracuje bez kluczyka mimo ze nie powinno ? Moze wycieraczki da sie wlaczyc, dmuchawe itp.
Trzeba zaczac od schematu i patrzec gdzie prad jest a nie powinien.
J.
Radio pioneera przerobione na podtrzymanie pamieci i kieszeń.
Jak wypne radio to 0,1 sie robi poboru.
6 |
Data: Marzec 06 2008 21:22:44 | Temat: Re: Koledzy ratujcie... | Autor: Adam Płaszczyca |
On Thu, 06 Mar 2008 18:50:17 +0100, Norbert
wrote:
0,20A, gdy podłącze kostke wzrasta do 3,5A czyli ewidentnie coś
zapierdziela prąd w pompie klimy.
I teraz co to może być? Jako człowiek w chwili obecnej nie śmierdzący
zbyt dużym groszem chciałbym to naprawić jak najtaniej, owszem moge
Skleił Ci się przekaźnik klimatyzacji.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
7 |
Data: Marzec 06 2008 23:09:34 | Temat: Re: Koledzy ratujcie... | Autor: Norbert |
Adam Płaszczyca pisze:
Skleił Ci się przekaźnik klimatyzacji.
Jest jakiś sposób by to naprawić ?
8 |
Data: Marzec 07 2008 13:38:33 | Temat: Re: Koledzy ratujcie... | Autor: Adam Płaszczyca |
On Thu, 06 Mar 2008 23:09:34 +0100, Norbert
wrote:
Skleił Ci się przekaźnik klimatyzacji.
Jest jakiś sposób by to naprawić ?
Wymienić go?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
9 |
Data: Marzec 06 2008 23:37:26 | Temat: Re: Koledzy ratujcie... | Autor: Tomasz Pyra |
Adam Płaszczyca pisze:
On Thu, 06 Mar 2008 18:50:17 +0100, Norbert
wrote:
0,20A, gdy podłącze kostke wzrasta do 3,5A czyli ewidentnie coś zapierdziela prąd w pompie klimy.
I teraz co to może być? Jako człowiek w chwili obecnej nie śmierdzący zbyt dużym groszem chciałbym to naprawić jak najtaniej, owszem moge
Skleił Ci się przekaźnik klimatyzacji.
Ale J.F. może mieć racje - chyba nikt takiego elementu nie wepnie przed stacyjką.
Zwarty czy nie, ale po wyjęciu kluczyka chyba nie powinien być w ogóle zasilany.
10 |
Data: Marzec 07 2008 09:30:47 | Temat: Re: Koledzy ratujcie... | Autor: P_ablo |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
Ale J.F. może mieć racje - chyba nikt takiego elementu nie wepnie przed
stacyjką.
Zwarty czy nie, ale po wyjęciu kluczyka chyba nie powinien być w ogóle
zasilany.
To w takim przypadku jaki sens ma stosowanie przekaznika? Napieciem "po
stacyjce" i przez przelacznik klimy sterujesz przekaznikiem.
Picasso
11 |
Data: Marzec 07 2008 13:39:07 | Temat: Re: Koledzy ratujcie... | Autor: Adam Płaszczyca |
On Thu, 06 Mar 2008 23:37:26 +0100, Tomasz Pyra
wrote:
Skleił Ci się przekaźnik klimatyzacji.
Ale J.F. może mieć racje - chyba nikt takiego elementu nie wepnie przed
stacyjką.
Zwarty czy nie, ale po wyjęciu kluczyka chyba nie powinien być w ogóle
zasilany.
Cewka p[rzekaźnika nie. Ale własnie po to sa przekaźniki, żeby cały
prąd nei szedł przez stacyjkę.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
| | | | | | | | | |