Kolejny
1 | Data: Sierpien 08 2007 11:15:28 |
Temat: Kolejny | |
Autor: Mariusz | Witam 2 |
Data: Sierpien 08 2007 11:17:19 | Temat: Re: Kolejny wypadek we Francji | Autor: Mariusz |
Witam 3 |
Data: Sierpien 08 2007 11:36:11 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Tomasz Pyra | Mariusz pisze: Witam "Nie w Moskwie a w Leningradzie, nie samochody a rowery i nie rozdajš a kradnš"... Autobus przewrócił się na zjedzie na parking, 3 osoby zginęły. I nie na serpentynach a na zjedzie na parking z autostrady. Raczej nic nie spalił, a jechał pewnie za szybko, bo np. nie zauważył zjazdu na który chciał zjechać. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 4 |
Data: Sierpien 08 2007 11:58:57 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Tomek | Tomasz Pyra pisze: Raczej nic nie spalił, A co najwyżej to papierosa. 5 |
Data: Sierpien 08 2007 13:22:08 | Temat: Re: Kolejny | Autor: swen | Autobus przewrócił się na zjedzie na parking, 3 osoby zginęły. Autokar byl sliczny, nowy (roczny) moze myslal, ze to zadna roznica miedzy jego osobowka a tym autobusem. Ludzie jak mozna nie miec wyobrazni i na zjezdzie z autostrady dawac 88 km/h pojazdem takim jak autobus? Czy naprawde wszyscy doswiadczeni kierowcy juz z Polski wyjechali? Czy musimy czekac, za UE wyda zakaz poruszania sie po drogach UE kieropwcom z Polski? Dlaczego firmy przewozowe nie podniosa pensji o 150 czy 200% kierowcom doswiadczonym, czy zycie ludzi juest mniej warte niz ta podwyzka? Moim zdaniem, jesli firma dopuszcza kierowce z malym doswiadczenim i to ponizej 25 lat powinna po jakimkolwiek wypadku zostac rozwiazana. 6 |
Data: Sierpien 08 2007 15:54:20 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Wed, 08 Aug 2007 13:22:08 GMT podwyzka? Moim zdaniem, jesli firma dopuszcza kierowce z malym W jakim trybie rozwiązana? Może najwyżej utracić koncesję na przewóz osób i tyle -- Tomasz Nowicki 7 |
Data: Sierpien 08 2007 22:11:11 | Temat: Re: Kolejny | Autor: J.F. | On Wed, 8 Aug 2007 15:54:20 +0200, Tomasz Nowicki wrote: "swen" napisał: Za zatrudnienie osoby z Prawem Jazdy stosownej kategorii i stosownym swiadectwem kwalifikacji ? :-) J. 8 |
Data: Sierpien 09 2007 13:13:48 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Wed, 08 Aug 2007 22:11:11 +0200 Za zatrudnienie osoby z Prawem Jazdy stosownej kategorii i stosownym Nieeee - ale za to, co znajdą smutni panowie z inspekcji. A że coś znajdą, to pewne jak w banku, bo z jednej strony nasze przepisy są tak skonstruowane, że nie ma szans ich nie złamać, a z drugiej - bo mentalność i konkurencja wymusza szukanie różnych skrótów i ułatwień, żeby szybciej wyjść na swoje. A przecież właściciel takiej firmy to nie jest Duch Św. i nie ma szans wszystkiego zawsze dopatrzeć, więc nawet jeśli on chciałby być w porządku, to pracownicy go załatwią -- Tomasz Nowicki 9 |
Data: Sierpien 09 2007 19:41:47 | Temat: Re: Kolejny | Autor: J.F. | On Thu, 9 Aug 2007 13:13:48 +0200, Tomasz Nowicki wrote: J.F. napisał: Hm, podobno realizuja unijne dyrektywy, wiec chyba sa takie same jak w krajach sasiednich. Tylko co proponujesz - zarznac kazda firme ktora ma wypadek ? Hm, obawiam sie ze wypadki byly, sa i beda .. a z drugiej - bo Po premii im :-) J. 10 |
Data: Sierpien 10 2007 12:51:40 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
On Thu, 9 Aug 2007 13:13:48 +0200, Tomasz Nowicki wrote: Właściciele przeginają, a namierzają ich okazyjnie i to nielicznych. Taki wypadek zwłaszcza z ofiarami to najlepsza okazja do wyeliminowania tych, którzy kradną i narażąją ludzi. Kolega w służbowym aucie miał taki zapas, że jak złapał gumę to nie miał co założyć. Felga wyglądała jak blacha falista i na dodatek kapeć. Fakt, że sam powinien dopilnować. Zrozumiał po fakcie. neelix 11 |
Data: Sierpien 08 2007 22:10:14 | Temat: Re: Kolejny | Autor: J.F. | On Wed, 08 Aug 2007 13:22:08 GMT, swen wrote: Autokar byl sliczny, nowy (roczny) moze myslal, ze to zadna roznica miedzy POczekaj poczekaj - moze sie okaze ze to doswiadczony kierowca. Czy naprawde wszyscy doswiadczeni kierowcy juz z Polski wyjechali? Doswiadczeni maja zony, dzieci, mieszkania. Mlodzi wyjezdzaja. No i nie trzeba wyjezdzac zeby wozic ludzi w zachodniej firmie na trasie Polska-Irlandia :-) Czy musimy czekac, za UE wyda zakaz poruszania sie po drogach UE kieropwcom Dla firmy pewnie tak :-) Tylko czy masz jakas statystyke ? Moze nasi kierowcy wcale nie sa tacy zli .. J. 12 |
Data: Sierpien 09 2007 14:47:33 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
> Autobus przewrócił się na zjedzie na parking, 3 osoby zginęły.km/h pojazdem takim jak autobus?kieropwcom z Polski? Łatają dziury szczawiami i tandeciarzami. Jakby mogli to zatrudniliby chińczyków za miskę ryżu. Zgadzam się, że za takie wynikające z chorobliwego cięcia kosztów i pazerności na pieniądze szastanie ludzkim życiem prawo powinno doprowadzać ich do bankructwa i upadłości oraz do personalnej odpowiedzialności karnej . neelix 13 |
Data: Sierpien 09 2007 17:33:29 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Cavallino |
Zgadzam się, że za takie wynikające z chorobliwego Ale kto tnie te koszty? Raczej nie przewoźnicy - oni chcieliby jeździć jak najdrożej, ale muszą konkurować z tandeciarzami oferującymi niskie ceny - to i nie mają wyboru. A zamawiający nie interesuje się czym jedzie jego towar, ma być tanio. 14 |
Data: Sierpien 10 2007 13:06:02 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
Krwiożerczy kapitalizm. Konkurencja jednak powinna mieć granice zdrowego rozsądku. Zejście poniżej pewnej granicy oznacza tandeciarstwo. Jakość musi kosztować trochę więcej. Nigdy nie kupuję towaru z najniższej półki. Jest jednak druga strona medalu. Oprócz konkurencji bywa również zmowa. Zmowa uderza w klienta. Dlaczego nie ma konkurencji na rynku paliw? Wcale nie biją się o klienta. Trochę taniej jest na stacjach prywatnych, ale giganty trzymają cenę i prywatnemu wystarczy sprzedać paliwo zaledwie o kilka groszy taniej. neelix 15 |
Data: Sierpien 10 2007 13:08:17 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Cavallino |
Ale kto tnie te koszty? I jak myślisz, ilu zamawiających przewóz godzi się na to więcej? Dopóki tandeciarz nie zawali mu transportu z racji braku auta na przykład..... 16 |
Data: Sierpien 10 2007 13:27:06 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
Niestety masz rację. Potem giną ludzie. neelix 17 |
Data: Sierpien 10 2007 13:40:41 | Temat: Re: Kolejny | Autor: swen |
Krwiożerczy kapitalizm. Konkurencja jednak powinna mieć granice zdrowego Tak dlugo jak ludzie nie beda miec szacunku do siebie samego, tak dlugo beda sie godzic na "tanie" przewozy. Jednak mimo wszystko tu musi wyjsc panstwo z inicjatywa i z obrona obywateli. Firma przewozowa, ktora dziala w taki sposob, ze lamie wszelkie granice nie tylko prawne ale i zdroworozsadkowe powinna byc nie tylko zamknieta ale wlasciciel powienien miec widmo wiezienia. W UK w kraju ktory niektorzy podaja jako przyklad liberalizmu, za zlamanie przepisow BHP groza sankcjie karne. (wcale nie musi dojsc do wypadku). Inspektor BHP w UK ma uprawnienia jedynie mniejsze od sledczych urzedu skarbowego! Nawet policja nie ma takich uprawnien jak inspektor BHP. I jakos ten kraj prosperuje. Nie ma tu czegos takiego jak "wymuszenie" na pracowniku nadgodzin czy w innej formie zlamania przepisow BHP (inna sprawa, ze sam pracownik by tez odpowiedzial za to) jesli pracownik powie NIE to znaczy nie i koniec. I zadnemu pracodawcy nawet na mysl nie przyjdze go za to zwolnic.... Kapitalizm wcale nie jest systemem w ktorym dziala prawo "robta co chceta" - to raczej "kartoflana republika" niz kapitalizm, bo tak naprawde kapitalizm w swojej czystej formie jest niewiele mniejszy socjalnie od socjalizmu:)) Kapitalizm zaklada wyzszosc dobra spolecznego nad jednostka, niestety co niektorzy troche to przerobili... i za duzo filmow sie naogladali:)) 18 |
Data: Sierpien 08 2007 02:28:38 | Temat: Re: Kolejny | Autor: | On 8 Sie, 11:15, "Mariusz" wrote: Witam koło Dunkierki nie ma serpentyn, to było na płaskiej autostradzie - padał deszcz :( dowiemy się za klika godzin, że łyse opony albo e kierowca młody albo że jechał 20 godzin :( Uważam że bez kilkuset tysięcy za kółkiem na ciężarowym i minimum 35 lat do autobusu nie powinni dawać uprawnień. 19 |
Data: Sierpien 08 2007 13:34:59 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Fenio | Użytkownik wrote: Uważam że bez kilkuset tysięcy za kółkiem na ciężarowym i minimum 35 Tylko że nie potrzeba ani kilkuset tysięcy na ciężarowym ani mieć 35 lat żeby być świadomomym jak działają hamulce, co to jest retarder i co oznacza zakaz wjazdu dla autobusów. Tak samo ani ten staż ani wiek nie jest niezbędny aby wiedzieć że jadąc wysokim autobusem na zakrętach nie jedzie się jak osobówką. To są podstawowowe umiejętności który powinien znać _każdy_ kierowca posiadający kat.D. Obojętnie czy skończył kurs wczoraj czy 20 lat temu. -- Pozdrawiam Fenio -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 20 |
Data: Sierpien 08 2007 07:11:16 | Temat: Re: Kolejny | Autor: | On 8 Sie, 13:34, "Fenio" wrote: Użytkownik wrote: odpowiedni wiek i doświadczenie nie zastąpią zdanego kursu. Trzeba mieć za sobą setki hamowań, żeby w porę ocenić drogę hamowania na tłustym asfalcie po pierwszych kroplach deszczu. Zimna (przytomna) głowa i odpowiedzialność to też cechy, które przychodzą z wiekiem . To 21 |
Data: Sierpien 08 2007 17:09:13 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Fenio | Użytkownik wrote: odpowiedni wiek i doświadczenie nie zastąpią zdanego kursu. Trzeba Co innego doświadczenie które przychodzi z praktyką a co innego PODSTAWY. Zimna (przytomna) Nie zgodze się z tym. Jak ktoś nie ma predyspozycji do kierowania to i z wiekiem ich nie nabędzie. -- Pozdrawiam Fenio -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 22 |
Data: Sierpien 08 2007 09:40:00 | Temat: Re: Kolejny | Autor: | On 8 Sie, 17:09, "Fenio" wrote: Użytkownik wrote: A taki to wcale nie powinien dostać prawa jazdy:) 23 |
Data: Sierpien 09 2007 10:51:20 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Rafal... | Użytkownik napisał w wiadomości > I tu znalazłes sedno... tyle, że u nas jest to słabo weryfikowalne. Ja miałem w sumie niegroźny wypadek aurobusem (w 1993 roku) - jako pasażer, kierował wtedy facet sporo po czterdziestce, byłem z nim wcześniej na jakiejś wycieczce na Słowacji, było ok. A wypadek zdazył nam się na prostej drodze między Brzeskiem a Bochnią, tyle ze tam był juz karambol, a koleś po mokrej drodze z lekka mgiełka posuwał prawie 90km/h i nie wyhamował, po prostu sunął na zablokowanych kołach chyba z 300 metrów i uderzył w zaparkowany, nierozbity inny autobus... Ile trzebabyło mieć rozumu i doświadczenia, żeby się domysleć, ze z hamowaniem bedzie problem. Mi ojciec, zawodowy kierowca, zawsze powtarza różne mądrości i zawsze działają, jak leje, wichura i nic nie widać, to i autostradą trzeba jechac 40km/h... -- Rafał - Tarnów rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl 24 |
Data: Sierpien 09 2007 13:16:38 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Thu, 9 Aug 2007 10:51:20 +0200 powtarza różne mądrości i zawsze działają, jak leje, wichura i nic No. Ale wtedy wjedzie ci w kufer jakiś desperado, który uznał, że warunki pozwalają mu na 130... Ale generalnie tata miał rację - im cięższy wóz, tym bardziej trzeba zważać na warunki -- Tomasz Nowicki 25 |
Data: Sierpien 09 2007 14:38:28 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
Nie zgodze się z tym. Jak ktoś nie ma predyspozycji do kierowania to i z A taki to wcale nie powinien dostać prawa jazdy:) Przesada. Demonizujecie problem. Ilu tak naprawdę ma te szczególne predyspozycje, których brak dyskwalifikuje kandydata i kto miałby je oceniać? Jakieś durne testy na papierze? Chodzi tylko o to, by do przewozów nie dopuszczać idiotów i każdego niemalże prosto z ulicy, a dzisiaj to raczej niemożliwe. Ich można wyeliminować dopiero później. Część zrobi to własnoręcznie. neelix 26 |
Data: Sierpien 09 2007 15:39:43 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Fenio | neelix wrote: Chodzi tylko o to, by do Więc kogo należy dopuszczać ? Tych co się urodzili z prawem jazdy ? Może tych co zdawali za czasów PRL'u ? -- Pozdrawiam Fenio -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 27 |
Data: Sierpien 10 2007 11:06:09 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
neelix wrote: Dopuszczać doświadczonych kierowców, którzy najpierww przez lata i kilometrami wozili kartofle i wyngiel czyli nie od razu z kat.B do D w wieku 21 lat. Nawet proponowane 24 lata to za wcześnie. Potem parę lat jazdy autobusem po Polsce i dopiero zagranica. Kierowca autobusu wozi ludzi, nie kartofle. Musi do tego dojrzeć i na to potrzeba czasu. Głupoty muszą wyparować z głowy. neelix 28 |
Data: Sierpien 10 2007 11:27:02 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Fenio | neelix wrote: Dopuszczać doświadczonych kierowców, którzy najpierww przez lata i Tu się zgadzam, możliwość zrobienia kat D mając jedynie kat.B to głupota. 21 latek może iść na kurs kat.B i od razu po zdanym egzaminie zapisać się na kurs kat. D, czyli całkowity laik za kółkiem autobusu. Nawet proponowane 24 lata to za wcześnie. Potem parę Tak by było idealnie jednak trzeba wziąść poprawke na bezrobocie i fakt że prawo jazdy kat. D stwierdza że ktoś nadaje się na kierowce autobusu, ma odpowiednie umiejętności i wiedze. A jeśli to miało by być z słusznych powodów kwestionowane przez pracodawce to problemu należało by szukać w systemie zdobywania tych uprawnień. -- Pozdrawiam Fenio -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 29 |
Data: Sierpien 10 2007 09:34:13 | Temat: Re: Kolejny | Autor: swen | Tak by było idealnie jednak trzeba wziąść poprawke na bezrobocie i fakt że Kiedys tak bylo. Ale to byl mroczny czas glebokiej komuny....(tak to sie chyba dzis mowi?) Wowczas Prawo Jazdy robilo sie etapowo, najpierw kat. B pozniej by zrobic C nalezalo udowodnic, ze jezdzilo sie zawodowo przech dwa lata (moge sie mylic co do 2 lat...) dopiero potem C i znow po jakiems tam okresie mozna bylo robic D. Byly doskonale osrodki szkolen kierowcow, prowadzone glownie przez LOK (Liga Obrony Kraju) z wpelni wyposazona baza oraz placem, nierzadko ze sztuczna gorka do nauki ruszania. Ale to bylo jak wspomnialem za czasow "paskudnej komuny" dzis w tych miejscach sa salony samochodowe lub inne. 30 |
Data: Sierpien 10 2007 12:41:16 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
> Tak by było idealnie jednak trzeba wziąść poprawke na bezrobocie i faktże > prawo jazdy kat. D stwierdza że ktoś nadaje się na kierowce autobusu, maC nalezalo udowodnic, ze jezdzilo sie zawodowo przech dwa lata (moge siemylic co do 2 lat...) dopiero potem C i znow po jakiems tam okresie mozna byloprzez LOK (Liga Obrony Kraju) z wpelni wyposazona baza oraz placem, nierzadko ze I tak powinno być. Kierowcy autobusów powinni stanowić elitę kierowców. Dzisiaj najczęściej są to tandeciarze-paskudziarze z sieczką w głowach. Komuna miała wiele pozytywnych cech. neelix 31 |
Data: Sierpien 10 2007 12:36:00 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
neelix wrote:21 latek może iść na kurs kat.B i od razu po zdanym egzaminie zapisać się na A tatuś twierdził, że ośmiomiesięczny kierowca autobusu jest doświadczony i co wszyscy od niego chcą. > Nawet proponowane 24 lata to za wcześnie. Potem parę Bezrobocie i ucieczka doświadczonych za granicę czyli luka na rynku. Zapełnienie jej oznacza właśnie spadek bezrobocia. Pracodawcy chcieliby jednego dnia zbić fortunę. Jakby mogli to proponowaliby robotę przez całą dobę za miskę ryżu. Dobrze, że po wypadkach przynajmniej trzepią im firmy. Może nauczą się, że cwaniaczenie nie opłaca się. neelix 32 |
Data: Sierpien 10 2007 10:56:02 | Temat: Re: Kolejny | Autor: swen | Bezrobocie i ucieczka doświadczonych za granicę czyli luka na rynku. Wczoraj 09/08/2007 w Polskim radiu PRI ok 12 byla audycjia poswiecona kierowca zawodowym. To o czym tam ludzie mowili, zarowno goscie jak i sluchacze przerasta moje wyobrazenie o dzialniu firm przewozowych..... I to glownie za sprawa wlasnie wlascicieli tych firm a nie kierowcow. 33 |
Data: Sierpien 10 2007 13:14:44 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
> Bezrobocie i ucieczka doświadczonych za granicę czyli luka na rynku.całą > dobę za miskę ryżu. Dobrze, że po wypadkach przynajmniej trzepią imfirmy. > Może nauczą się, że cwaniaczenie nie opłaca się. Czy nas może coś jeszcze zdziwić? Może tylko wkurzyć poziom cwaniactwa, złodziejstwa i perfidii. Większość tych właścicieli to beneficjenci 16-letniego okresu raju dla wybranych, w którym było "róbta co chceta". Pracownik to niewolnik. Mentalność nie zmieniła się. Nawet posłowie pozakładali firmy przewozowe. Prawo uchwalali sami dla siebie. neelix 34 |
Data: Sierpien 10 2007 19:12:12 | Temat: Re: Kolejny | Autor: PAndy |
21 lat. Nawet proponowane 24 lata to za wcześnie. Potem parę lat jazdy a czym sie rozni wozenie ludzi w Polsce od za granica? bo ja tu nie widze zadnej zaleznosci... 35 |
Data: Sierpien 12 2007 19:52:59 | Temat: Re: Kolejny | Autor: swen | 21 lat. Nawet proponowane 24 lata to za wcześnie. Potem parę lat jazdy Miedzy innymi tym: - inna kultura jazdy (kultura znaczy wszystko to jak sie jezdzi, niepisane zasady itp) - mimo wszystko troche inne oznakowanie i to w obcych jezykach. - rozne nawierzchnie drog. - inne (lepsze lub gorsze) rozwiazania zjazdow, wjazdow, skrzyzowan - autostrady trzy lub wiecej pasmowe. Jezdzac po Polsce "wiesz" jak beda wygladac skrzyzowania, co dany znak oznacza (pisemny) wiesz czego sie spodziweac. Np. w UK praktycznie nie ma tablic oznaczajacych teren zabudowany, a ograniczenie jest dosc uznaniowe na zasadzie, ze jak sa zabudowania to 30mph itp. chyba, ze znaki stanowia inczej. Tak wiec roznisie jazda po Polsce i za granica, dotyczy to kazdego, tak samo dla francuza jazda po Francji bedzie inna niz jazda po Polsce. 36 |
Data: Sierpien 15 2007 11:40:05 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
Popatrz na skutki a dostrzeżesz różnicę. To nie pierwszy taki tragiczny wypadek polskiego autokaru. neelix neelix 37 |
Data: Sierpien 09 2007 14:25:52 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
Użytkownik wrote: Nie rozmawiamy o jakichś szczególnych predyspozycjach. Gdyby tak na to patrzeć to drogi były by puste. Samochód przejeżdżał by co pół godziny. Wiek ma znaczenie. Amerykanie zrobili jakieś badania nt. wpływu wieku na zdolność kierowania pojazdami. Wyszło im, że ludzie poniżej 25-go roku życia nie powinni kierować pojazdami mechanicznych i to się zgadza, bo nawet u nas widać jakka sieczka jest w młodej głowie. Najwięcej wypadków powodują właśnie ci młodzi kierowcy(18-24 lata). Widziałem jak jeździł młody sąsiad. Po ciągłych, wyprzedzał na skrzyżowaniach, na przejściach, no bo on ma bmw (jakaś staroć). Już nie jeździ. Podobno stracił PJ. neelix 38 |
Data: Sierpien 09 2007 15:38:23 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Fenio | neelix wrote: Nie rozmawiamy o jakichś szczególnych predyspozycjach. Gdyby tak na to Co innego samochód osobowy a co innego ciężarowe i autobusy. Jeśli dopuszczają ludzi bez predyspozycji do jazdy to obojętnie ile by lat nie mieli będą marnymi kierowcami. Widziałem jak jeździł młody sąsiad. Po ciągłych, wyprzedzał na Mam w rodzinie kierowce z conajmniej 30 letnim stażem który jeździł przez ten czas na codzień, normalny kierowca nie żaden niedzielny. I nie odróżnia 5m od 1m a z lusterek nie korzysta bo i tak nie umie przełożyć tego co w nich widać na to co się dzieje dokoła samochodu. Drugi przykład to kierowca tira z którym jechałem kiedyś w trase, człowiek pod 50'tke podchodzący z ponad 10 letnim stażem na międzynarodówce. Jeździ technicznie super ale na autostradzie w ramach popędzania podjechał na jakieś 0,5m do "wlekącego" się (prawym pasem) ponad 80km/h Smarta. Gdyby ten w smarcie zachamował to został by zmasakrowany przez 40t jadące za nim. Ale nie twierdze od razu że wszyscy w tym wieku tak jeźdzą, nie ma nic gorszego nie uogólnianie i popadanie w skrajności. Od tego jest kurs nauki jazdy i egzamin aby prowadzić selekcje kto się na daną kategorie nadaje a kto nie. Skoro prawo jazdy kat.D otrzymują ludzie co nie umieją używać retardera, palą hamulce i przewracają autobusy na zakrętach to chyba nie wina jest w wieku kierowców tylko w systemie który pozwolił im otrzymać uprawnienia. -- Pozdrawiam Fenio -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 39 |
Data: Sierpien 10 2007 12:04:45 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
neelix wrote: Predyspozycje to hasło, a nie kryterium. Jedni mają, inni nie mają, a i tak dostaną PJ. > Widziałem jak jeździł młody sąsiad. Po ciągłych, wyprzedzał naodróżnia 5m od 1m a z lusterek nie korzysta bo i tak nie umie przełożyć tego co wkierowca tira z którym jechałem kiedyś w trase, człowiek pod 50'tke podchodzący zsię (prawym pasem) ponad 80km/h Smarta. Gdyby ten w smarcie zachamował tozostał by zmasakrowany przez 40t jadące za nim. Ale nie twierdze od razu żewszyscy w tym wieku tak jeźdzą, nie ma nic gorszego nie uogólnianie i popadanie w To są tylko ludzie. Ważne, żeby mieli choć trochę wyobraźni. >Od tego jest kurs nauki jazdy i egzamin aby prowadzić selekcje kto się na daną kategorie nadaje a kto nie. Skoro prawo jazdy kat.Dprzewracają autobusy na zakrętach to chyba nie wina jest w wieku kierowców tylko w Ja obserwuję kierowców osobówek. Są niby po nauce, po egzaminie a zaparkować nie potrafią. Przed sklepem ma pasy(przejście), podwójną ciągłą, a on sobie zjeżdża na lewą stronę i staje kołami jednego boku na chodniku właśnie na długości tej linii, na dodatek dupa mu wystaje. Tylko motocykl przejedzie nie łamiąc przepisów. Inny notorycznie parkuje na przejściu czyli praktycznie prawie na skrzyżowaniu. Kierowca ciężarowego jeździ motorowerem bez kasku. TIR stoi w zabudowanym na ulicy zamiast na jakimś parkingu. Totalna ignorancja i olewanie prawa. Zgadzam się, że zawodzi system. Gdyby kurs miał czegoś nauczyć poza tym jak zdać egzamin to trwałby pół roku i kosztował by tyle, że mało kogo byłoby na niego stać. Mogło by okazać się, że szkolą się tylko bogatsi, a niekoniecznie nadający się za kółko, no ale byliby lepiej wyszkoleni. Ubyło by kolejnych egzaminatorów i na egzamin trzeba byłoby czekać pół roku. A tak wszystko się kręci tylko jest problem jak z lekarzami - strach brać łapówki. Dobrze, że chcą zlikwidować kursy weekendowe (teoria w 2-3 dni), bo mnie nóż sam otwiera się w kieszeni. W takim tempie to nawet trudno ustawę przeczytać ze zrozumieniem. Generalnie i tak nic się nie zmieni. Jak się zmieni to nie będzie kierowców i będą jeździć z Ukrainy. neelix 40 |
Data: Sierpien 10 2007 11:04:05 | Temat: Re: Kolejny | Autor: swen | Zgadzam się, że zawodzi system. Gdyby kurs miał czegoś nauczyć poza tym Moj kolega szkolny, jezdzi TIR-em czy jak to zwal. Robil prawo jazdy kat. C na kursie trwajacym 5 miesiecy, po 4 dni w tygodniu 5 godzin dziennie. (czasy mrocznego PRL-u) w osrodku wyposarzonym we wszystko to potrzba. I nie pisze o Warszawie, czy Wroclawiu ale o malej miescinie gdzies w Polsce:)) Kurs sponsorowal zaklad pracy, bo faktycznie ciezlo by mu bylo samemu to oplacic. Dobrze, że chcą zlikwidować kursy weekendowe (teoria w 2-3 dni), bo mnie Jak tak dalej pojdzie to kursy bedzie sie robic wraz z egazminem z jazdy on-line:))) Nie bedziesz musial wstawac od komputera by zdobyc prawo jazdy na autobus. 41 |
Data: Sierpien 10 2007 13:24:38 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
> Zgadzam się, że zawodzi system. Gdyby kurs miał czegoś nauczyć poza tymbyłoby > naC na kursie trwajacym 5 miesiecy, po 4 dni w tygodniu 5 godzin dziennie.nie pisze o Warszawie, czy Wroclawiu ale o malej miescinie gdzies w Polsce:)) No tak się u nas przyjęło, że to tir. Dzisiaj wszystkim rządzi pieniądz. Płacisz i masz. To jest masowa produkcja. Popatrz jak teraz wygląda szkolnictwo wyższe. To, że poza papierkiem nic nie masz i nic nie umiesz nie liczy się. Liczy się pieniądz i papier. Ja chodziłem do średniej 5 lat, a kolega zrobił liceum w 9 miesięcy. Kurna mać orzeł ! > Dobrze, że chcą zlikwidować kursy weekendowe (teoria w 2-3 dni), bo mnie Obyś się mylił, obyś się mylił. :-) neelix 42 |
Data: Sierpien 10 2007 15:57:03 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Marcin "HerrPTAK" Wrona | swen wrote: Jak tak dalej pojdzie to kursy bedzie sie robic wraz z egazminem z Pilotażu Boeing'a można się nauczyc nie wsiadając do niego to co tam taka cieżarówka ;-) -- HerrPTAK 43 |
Data: Sierpien 08 2007 14:06:06 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Tomasz Pyra | pisze: Uważam że bez kilkuset tysięcy za kółkiem na ciężarowym i minimum 35 Do czasu aż się okaże jakieś 35-cio latek co ma od pół roku prawo jazdy na autobus się nie rozbił. Ale na to jest prosta rada - 45 lat i milion kilomterów... Oczywiście do czasu. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 44 |
Data: Sierpien 08 2007 16:25:52 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk | napisał: koło Dunkierki nie ma serpentyn, to było na płaskiej autostradzie - a pasy mieli zapięte? no więc to jest efekt. przewrócił się, dobra, ale wątpię czy nie skończyłoby się na więcej niż siniakach jakby wszyscy pasażerowie byli zapięci. o tym to się pewno nie powie... WWWW(tak, wiem, prowokacyjnie) -- Witold Wladyslaw Wojciech Wilk mob:+48605066384/+48606124622 gg3211630 prr: giant boulder'02@13kkm |ST-SO-SG| pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 265kkm/57kkm hydrokomfortowa :) 45 |
Data: Sierpien 08 2007 17:06:36 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Wed, 8 Aug 2007 16:25:52 +0200 napisał: Powinien być obowiązek i już - tylko co z miejscami stojącymi? Ale tak na poważnie - na pewno pasy pozwoliłyby uratować część ludzi w Grenoble, aczkolwiek zapalenie się autobusu źle wróżyłoby tym, którzy nie zdołaliby się odpiąć, a na pewno paru by się znalazło. Natomiast w razie przewrócenia się autobusu pasy, choć pomocne, nie będą w 100% skuteczne, bo osoby siedzące przy oknach i tak mogą oberwać po głowach od wnikających do wnetrza przedmiotów. Ale przynajmniej nie wypadną przez okna i nie zostaną przemielone pod nadwoziem -- Tomasz Nowicki 46 |
Data: Sierpien 08 2007 22:34:22 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Tomasz Pyra | Witold Wladyslaw Wojciech Wilk napisał(a): napisał: Oj nie wiem czy nie byli zapięci. Zauważ że 38 (z 47) pasażerów zostało bardzo szybko wypisanych ze szpitali i 36 z nich wyraziło chęć kontynuowania podróży do Irlandii. Ma być dla nich podstawiony nowy autobus. Muszą więc być w naprawdę dobrym stanie fizycznym. Nie wydaje mi się żeby bez pasów mogli wyjść z takiego wypadku praktycznie bez szwanku. Natomiast w pasach (choćby biodrówkach) jest co jak najbardziej możliwe. Osoby ciężej ranne i ofiary to pewnie ludzie z prawego rzędu, a może właśnie ci którzy nie mieli pasów? -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 47 |
Data: Sierpien 09 2007 14:42:02 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
Witold Wladyslaw Wojciech Wilk napisał(a): To chyba ta w perspektywie zielona wyspa dokonała takiego cudu. neelix 48 |
Data: Sierpien 10 2007 09:40:27 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Tomasz Pyra | neelix pisze: Muszą więc być w naprawdę dobrym stanie fizycznym. Ja bym jednak stawiał na to, że takiego cudu dokonały pasy. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 49 |
Data: Sierpien 10 2007 12:44:48 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
neelix pisze: A ja stawiałbym na to, że co komu pisane to go nie minie. Poprzedni autobus zwalił się ze skarpy, palił się, a część i tak przeżyła. neelix 50 |
Data: Sierpien 08 2007 22:05:26 | Temat: Re: Kolejny | Autor: J.F. | On Wed, 08 Aug 2007 02:28:38 -0700, rote: koło Dunkierki nie ma serpentyn, to było na płaskiej autostradzie - A potem bedziesz mial "mlody kierowca nie opanowal poslizgu ciezarowki i wjechal w autobus". Ten wypadek byl stosunkowo lagodny - "tylko" trzy trupy. J. 51 |
Data: Sierpien 09 2007 14:17:28 | Temat: Re: Kolejny | Autor: neelix |
Witamświatła nie pomogą, a moze miał wyłączone i 20% gwarantowanego bezpieczeństwaprzez rząd RP poszło w hamulce. koło Dunkierki nie ma serpentyn, to było na płaskiej autostradzie - padał deszcz :( dowiemy się za klika godzin, że łyse opony albo e kierowca młody albo że jechał 20 godzin :( Uważam że bez kilkuset tysięcy za kółkiem na ciężarowym i minimum 35 lat do autobusu nie powinni dawać uprawnień. Kiedyś jakoś tak było. Kierowca autobusu musiał przejść odpowiednią drogę. Dzisiaj do wożenia ludzi dopuszczają szczawi 21-letnich, a ci przez wiele lat powinni najpierw wozić kartofle i piach. Wiek ma znaczenie, bo 20-kilkulatek to zalatuje jeszcze piaskownicą. neelix 52 |
Data: Sierpien 08 2007 16:20:52 | Temat: Re: Kolejny | Autor: gobo | Nie popadajmy w skrajnosc. Pomyslcie ile autokarow z Polski dziennie porusza sie po drogach Europy i jaki procent z nich ma wypadek. Autokary z innych krajow tez maja wypadki, ale albo sie u nas o tym nie mowi, bo w sumie co nas interesuje wypadek Czechow, czy Niemcow, albo jest jedynie jakas mala wmianka. Zmiana prawa, zaostrzanie przepisow, podwyzszanie limitow donikad nie doprowadzi. System szkolen mamy podobny do tego w innych krajach Europy, sprzet ten sam, wiek kierowcow tak samo zroznicowany. Nie dajmy sie oglupic! 53 |
Data: Sierpien 08 2007 16:23:08 | Temat: Re: Kolejny | Autor: michaça | > ... System szkolen mamy podobny do tego w innych krajach Europy... 54 |
Data: Sierpien 08 2007 22:13:22 | Temat: Re: Kolejny | Autor: J.F. | On Wed, 08 Aug 2007 16:20:52 +0200, gobo wrote: System szkolen mamy podobny do tego w innych krajach Europy No nie wiem .. pokazywali niemiecki osrodek szkoleniowy, gdzie masz w Polsce tor umozliwiajacy trenowanie poslizgow autobusami ? Z tym ze byc moze to byl osrodek dla nielicznych. J. 55 |
Data: Sierpien 09 2007 11:07:24 | Temat: Re: Kolejny | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Wed, 08 Aug 2007 16:20:52 +0200, gobo wrote: SÄ dzÄ, że te tory na których trenujÄ osobówkami też siÄ nadajÄ na robienie Ĺlizgów autobusem. W sumie potrzeba kawałka gładkiego asfaltu który siÄ poleje wodÄ , albo wodÄ z jakimĹ tam Ĺliskim Ĺrodkiem. Poza tym co to za problem, że oĹrodek był w Niemczech? To wysłaÄ kierowców do Niemiec. Bariera jÄzykowa to nie jest duży problem (wystarczy tłumacz). Wszystko to kwestia kosztów i chÄci przewoźnika do poniesienia ich. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 56 |
Data: Sierpien 09 2007 11:39:24 | Temat: Re: Kolejny | Autor: J.F. | On Thu, 09 Aug 2007 11:07:24 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: Spory musi byc ten kawalek jesli autobus ma sie rozpedzic chocby do 70 i potem manewrowac, wyposazony w symulowane przeszkody-fontanny, gorke mala zeby mozna bylo trenowac hamowanie na spadku itp. Poza tym co to za problem, że ośrodek był w Niemczech? To wysłać Tylko ze w Niemczech ten osrodek _jest_uzywany_ do szkolenia kierowcow, a u nas nawet takiego nie ma. Tyle w kwestii podobienstwa szkolen. Nie wiem tylko czy jest obowiazkowy, byc moze i u nich wystarczy rok czasu posiadac B, potem szybki kurs po miescie, parkowanie tylem i mozna juz wozic setke osob :-) J. |