Grupy dyskusyjne   »   Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego

Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego



1 Data: Luty 19 2007 19:46:55
Temat: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Hautameki 

Witam

"Jazda autem po drogach Warmii i Mazur należy do najbardziej
ryzykownych w całej Unii Europejskiej - wynika z raportu Europejskiego
Urzędu Statystycznego. Na milion podróżnych ginie u nas rocznie aż 815
ludzi"

http://informacje.wm.pl/?main=11&c=44,3,18519,,4149

Jakieś kamikadze normalnie jeżdżą po tym województwie ;-((



2 Data: Luty 20 2007 09:22:39
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: dep 

Hautameki napisał(a):

Witam

"Jazda autem po drogach Warmii i Mazur należy do najbardziej
ryzykownych w całej Unii Europejskiej - wynika z raportu Europejskiego
Urzędu Statystycznego. Na milion podróżnych ginie u nas rocznie aż 815
ludzi"

http://informacje.wm.pl/?main=11&c=44,3,18519,,4149

Jakieś kamikadze normalnie jeżdżą po tym województwie ;-((


w warm-maz są najbardziej dziurawe drogi (biedne regiony kiedyś utrzymujące się z pgr, teraz z niczego) i kręte (taki urok mazur - górki i doliny, a omijano to kiedyś po prostu zakrętami).
dodając do tego drzewa na poboczu i nie odśnieżane  w pierwszej kolejności drogi podczas zasypu śniegiem (nie ma prawie dróg pierwszej klasy odśnieżania oprócz jednej głównej ciągnącej się przez mazury. reszta mniejszych wiosek jeździ na ubitym nie posypanym).
Reasumując - zaniedbane i niebezpieczne drogi ta sytuację powodują. Nie potrzeba nawet "kamikadze".

3 Data: Luty 20 2007 09:47:51
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Maks 

Użytkownik "dep"  napisał w wiadomości

Reasumując - zaniedbane i niebezpieczne drogi ta sytuację powodują. Nie
potrzeba nawet "kamikadze".

Drogi nie powodują wypadków. Sprawcami wypadków są kierowcy, a ci, wg
opisów, w większości mają 19 - 24 lata. Samochody są potrzaskane przy
potężnych prędkościach  i przy braku wyobraźni (mgła, ferrari).

Powód zawsze jest ten sam: niedostosowanie prędkości do warunków drogowych.
Ale najlepiej zrzucić winę na drogę, bo przecież Każdy Miszczem Kierownicy
Jest.


--
Pozdrawiam
Maks

4 Data: Luty 20 2007 09:57:17
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: dep 

Maks napisał(a):

Użytkownik "dep"  napisał w wiadomości

Reasumując - zaniedbane i niebezpieczne drogi ta sytuację powodują. Nie potrzeba nawet "kamikadze".

Drogi nie powodują wypadków. Sprawcami wypadków są kierowcy, a ci, wg opisów, w większości mają 19 - 24 lata. Samochody są potrzaskane przy potężnych prędkościach  i przy braku wyobraźni (mgła, ferrari).

Powód zawsze jest ten sam: niedostosowanie prędkości do warunków drogowych.
Ale najlepiej zrzucić winę na drogę, bo przecież Każdy Miszczem Kierownicy Jest.

zgadza się, ale o wiele trudniej niedostosować prędkości do warunków na E7 niż na dziurawej mazurskiej dróżce. pokazałbym ci takie zakręty 90 stopni, które nagle wyskakują zza górki, że sam byś miał pewnie kłopot.

5 Data: Luty 20 2007 11:11:30
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "dep"  napisał w wiadomości

zgadza się, ale o wiele trudniej niedostosować prędkości do warunków na E7
niż na dziurawej mazurskiej dróżce. pokazałbym ci takie zakręty 90 stopni,
które nagle wyskakują zza górki, że sam byś miał pewnie kłopot.

Wystarczy nie zap...lac ile fabryka daje.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

6 Data: Luty 20 2007 11:33:52
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "dep"  napisał w wiadomości


zgadza się, ale o wiele trudniej niedostosować prędkości do warunków na E7
niż na dziurawej mazurskiej dróżce. pokazałbym ci takie zakręty 90 stopni,
które nagle wyskakują zza górki, że sam byś miał pewnie kłopot.
Wystarczy nie zap...lac ile fabryka daje.

Co ty wiesz o zap**aniu? Weź sobie do głowy jedną rzecz: powoli to NIE znaczy
bezpiecznie. Uważasz, że nic cie nie może zaskoczyć, jeśli przestrzegasz
ograniczeń prędkości? O święta naiwności...

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: Oblivion@X360
Moto: Suzuki GS 500E

7 Data: Luty 20 2007 12:55:42
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Co ty wiesz o zap**aniu? Weź sobie do głowy jedną rzecz: powoli to NIE
znaczy

Prosciej bedzie jak wbijesz sobie do glowy, ze zycie to nie jest twoj
"eksboks trzystaszescdziesiat".

bezpiecznie. Uważasz, że nic cie nie może zaskoczyć, jeśli przestrzegasz
ograniczeń prędkości? O święta naiwności...

Rozwin tę błyskotliwą myśl.

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

8 Data: Luty 20 2007 16:02:53
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Co ty wiesz o zap**aniu? Weź sobie do głowy jedną rzecz: powoli to NIE
znaczy
Prosciej bedzie jak wbijesz sobie do glowy, ze zycie to nie jest twoj
"eksboks trzystaszescdziesiat".

Hehe, uważasz że umiesz osądzać ludzi po tym w co grają?

bezpiecznie. Uważasz, że nic cie nie może zaskoczyć, jeśli przestrzegasz
ograniczeń prędkości? O święta naiwności...
Rozwin tę błyskotliwą myśl.

Przyznaję, nie było to błyskotliwe; było wręcz banalne. Przestrzeganie
ograniczeń prędkości, nie sprawi że na drodze nie spotkają cię niespodzianki.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

9 Data: Luty 21 2007 08:28:45
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Prosciej bedzie jak wbijesz sobie do glowy, ze zycie to nie jest twoj
"eksboks trzystaszescdziesiat".
Hehe, uważasz że umiesz osądzać ludzi po tym w co grają?

Jesli juz to "na czym grają", chyba że grasz "w komputer" a nie na
komputerze...


bezpiecznie. Uważasz, że nic cie nie może zaskoczyć, jeśli przestrzegasz
ograniczeń prędkości? O święta naiwności...
Rozwin tę błyskotliwą myśl.
Przyznaję, nie było to błyskotliwe; było wręcz banalne. Przestrzeganie
ograniczeń prędkości, nie sprawi że na drodze nie spotkają cię
niespodzianki.

Jakie niespodzianki, spadajace fortepiany?
No zalozmy niech ci bedzie - plama oleju. Jedziesz 70-80km/h, wpadasz w
poslizg.. probujesz kontrowac, hamowac jednak nie udaje sie i wytracając
prędkośc przy 40km/h uderzasz w barierke czy tez drzewo. Teraz ta sama
sytuacja jedziesz 140-160km/h,. zderzasz się z przeszkodą przy predkosci
120-140km/h. Pytanie bez punktow do ciebie - o ile zmniejsza sie szanse
przezycia twoje i twoich pasazerow w drugim przypadku?
Poza tym, jak ci sie zdaje - jakie było rozumowanie poległych kierujacych?
"Jade za szybko, stracę panowanie i zgine za 20 sekund a jednak nie zwolnie
o te 30km/h" czy tez moze:
"Jade szybko ale bezpiecznie. Jestem swietnym kierowca, samochod idzie jak
po sznurku i mogę swobodnie jechac 2x szybciej niz sugeruje ograniczenie
predkosci"



--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

10 Data: Luty 21 2007 09:36:56
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: J.F. 

On Wed, 21 Feb 2007 08:28:45 +0100,  DoQ wrote:

Jakie niespodzianki, spadajace fortepiany?
No zalozmy niech ci bedzie - plama oleju. Jedziesz 70-80km/h, wpadasz w
poslizg..

Jak czesto udalo ci sie wpasc w poslizg na plamie oleju ?

J.

11 Data: Luty 21 2007 09:40:40
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci

On Wed, 21 Feb 2007 08:28:45 +0100,  DoQ wrote:
Jakie niespodzianki, spadajace fortepiany?
No zalozmy niech ci bedzie - plama oleju. Jedziesz 70-80km/h, wpadasz w
poslizg..
Jak czesto udalo ci sie wpasc w poslizg na plamie oleju ?

Raz w zyciu, a co?


--
Pozdrawiam
Pawel

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

12 Data: Luty 21 2007 10:00:32
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: J.F. 

On Wed, 21 Feb 2007 09:40:40 +0100,  DoQ wrote:

Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci
On Wed, 21 Feb 2007 08:28:45 +0100,  DoQ wrote:
Jakie niespodzianki, spadajace fortepiany?
No zalozmy niech ci bedzie - plama oleju. Jedziesz 70-80km/h, wpadasz w
poslizg..
Jak czesto udalo ci sie wpasc w poslizg na plamie oleju ?

Raz w zyciu, a co?

A nic, spadajacy fortepian ..

J.

13 Data: Luty 21 2007 10:03:02
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci

Jak czesto udalo ci sie wpasc w poslizg na plamie oleju ?
Raz w zyciu, a co?
A nic, spadajacy fortepian ..

No wiesz, skoro sugeruje przypadki to sie dostosowalem ;-)


--
Pozdrawiam
Pawel

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

14 Data: Luty 21 2007 11:02:12
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: fv 

DoQ wrote:

Rozwin tę błyskotliwą myśl.
Przyznaję, nie było to błyskotliwe; było wręcz banalne. Przestrzeganie
ograniczeń prędkości, nie sprawi że na drodze nie spotkają cię
niespodzianki.
Jakie niespodzianki, spadajace fortepiany?

Tak, to właśnie jest niespodzianka.

No zalozmy niech ci bedzie - plama oleju. Jedziesz 70-80km/h, wpadasz w
poslizg.. probujesz kontrowac, hamowac jednak nie udaje sie i wytracając
prędkośc przy 40km/h uderzasz w barierke czy tez drzewo. Teraz ta sama
sytuacja jedziesz 140-160km/h,. zderzasz się z przeszkodą przy predkosci
120-140km/h. Pytanie bez punktow do ciebie - o ile zmniejsza sie szanse
przezycia twoje i twoich pasazerow w drugim przypadku?

Znacznie, znacznie się zmniejszą. Byłem głupi jadąc tak szybko, bo nie
zdążyłem ominąć plamy oleju a moje umiejętności nie starczyły do opanowania
mojego auta.  Zabrakło mi wyobraźni, techniki i dobrego auta - popełniłem błąd
i nie dostosowałem prędkości.

Jestem jednak pewien, że lepszy ode mnie kierowca jadąc lepszym samochodem, w
nic by nie uderzył. Nie widzę wciąż powodu, aby demonizować prędkość.

Czujesz?

Stawiasz problem tak, że prędkość jest przyczyną wypadków a potem uzasadniasz
to tym, że w razie wypadku prędkość powoduje większe straty.

Poza tym, jak ci sie zdaje - jakie było rozumowanie poległych kierujacych?
"Jade za szybko, stracę panowanie i zgine za 20 sekund a jednak nie zwolnie
o te 30km/h" czy tez moze:
"Jade szybko ale bezpiecznie. Jestem swietnym kierowca, samochod idzie jak
po sznurku i mogę swobodnie jechac 2x szybciej niz sugeruje ograniczenie
predkosci"

Powiedz mi zatem, jakim cudem tak wielu kierowców przekracza dwukrotnie
prędkość a mimo to żyją? :-) Głupi ma zawsze szczęście?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: Oblivion@X360
Moto: Suzuki GS 500E

15 Data: Luty 21 2007 11:24:11
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości


Znacznie, znacznie się zmniejszą. Byłem głupi jadąc tak szybko, bo nie
zdążyłem ominąć plamy oleju a moje umiejętności nie starczyły do
opanowania
mojego auta.  Zabrakło mi wyobraźni, techniki i dobrego auta - popełniłem
błąd
i nie dostosowałem prędkości.
Jestem jednak pewien, że lepszy ode mnie kierowca jadąc lepszym
samochodem, w
nic by nie uderzył. Nie widzę wciąż powodu, aby demonizować prędkość.
Czujesz?

Ty masz obowiazek przestrzegac przepisow, a nie rozmyslac o tym co by bylo
gdyby.

> Stawiasz problem tak, że prędkość jest przyczyną wypadków a potem
> uzasadniasz
to tym, że w razie wypadku prędkość powoduje większe straty.

Bo predkosc jest przyczyna wiekszosci wypadkow. No chyba ze spowodujesz
wypadek stojac w garazu, musialbys byc wyjatkowo zdolny. Choc kto wie...

Powiedz mi zatem, jakim cudem tak wielu kierowców przekracza dwukrotnie
prędkość a mimo to żyją? :-) Głupi ma zawsze szczęście?

Gdzie? Na krętych warmińsko-mazurskich drogach?


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

16 Data: Luty 21 2007 11:51:15
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: fv 

DoQ wrote:

Bo predkosc jest przyczyna wiekszosci wypadkow. (...)

Kto tak twiedzi? Skąd masz wiarygodne dane na ten temat?

Czy posiadasz jakieś informacje na temat tego, jak zmiana stanu: wszyscy
przekraczają => mało kto przekracza, wpłynęło na zmianę ilości wypadków?

Powiedz mi zatem, jakim cudem tak wielu kierowców przekracza dwukrotnie
prędkość a mimo to żyją? :-) Głupi ma zawsze szczęście?
Gdzie? Na krętych warmińsko-mazurskich drogach?

Nie lubisz słuchać argumentów, prawda? Bronisz swojego okopu i masz głęboko,
co ktoś myśli, jakie inne aspekty uwzględnia... Co mam ci napisać? To jest
grupa dyskusyjna a ja tylko przedstawiam swój pogląd.. Nie wjeżdzam ci
czołgiem do domu.
Nie chcesz dyskutować to nie.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: Oblivion@X360
Moto: Suzuki GS 500E

17 Data: Luty 21 2007 13:44:12
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

DoQ wrote:
Bo predkosc jest przyczyna wiekszosci wypadkow. (...)
Kto tak twiedzi? Skąd masz wiarygodne dane na ten temat?

Policja?

Czy posiadasz jakieś informacje na temat tego, jak zmiana stanu: wszyscy
przekraczają => mało kto przekracza, wpłynęło na zmianę ilości wypadków?

Jesli masz lepsze źródło to przedstaw.

Gdzie? Na krętych warmińsko-mazurskich drogach?
Nie lubisz słuchać argumentów, prawda? Bronisz swojego okopu i masz
głęboko,
co ktoś myśli, jakie inne aspekty uwzględnia... Co mam ci napisać? To jest
grupa dyskusyjna a ja tylko przedstawiam swój pogląd.. Nie wjeżdzam ci
czołgiem do domu.
Nie chcesz dyskutować to nie.

Znowu cos przypaliles? O czym ty piszesz?
Zapytam jeszcze raz, tak zeby kazdy mogl zrozumiec: w jaki _INNY sposob niz
uderzenie z _DUŻĄ_ prędkością przetniesz samochod na pół bądź rozrzucisz
jego części w promieniu 100m?
Dla ścisłości miny przeciwpancerne, granaty itp nie wchodzą w grę.

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

18 Data: Luty 21 2007 19:18:49
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Axel 

"DoQ"  wrote in message


Bo predkosc jest przyczyna wiekszosci wypadkow. (...)
Kto tak twiedzi? Skąd masz wiarygodne dane na ten temat?
Policja?

Taaaa. I tu sie DoQ zapedzil w kozi rog. No to przytocz te dane, ktore
potwierdzaja Twoje slowa. Ciekawe, skad je wezmiesz...
Czy to moze miala byc taka manipulacja, jak stosowane przez policje do
niedawna "nadmierna predkosc" (teraz przynajmniej pisza "niedostosowanie
predkosci do warunkow drogowych"?


--
Axel

19 Data: Luty 21 2007 19:29:28
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "Axel"  napisał w wiadomości

Bo predkosc jest przyczyna wiekszosci wypadkow. (...)
Kto tak twiedzi? Skąd masz wiarygodne dane na ten temat?
Policja?
Taaaa. I tu sie DoQ zapedzil w kozi rog. No to przytocz te dane, ktore
potwierdzaja Twoje slowa. Ciekawe, skad je wezmiesz...

Jakie dane? Pisze co ciagle powtarza policja.

Czy to moze miala byc taka manipulacja, jak stosowane przez policje do
niedawna "nadmierna predkosc" (teraz przynajmniej pisza "niedostosowanie
predkosci do warunkow drogowych"?

Ale jaka to roznica? Niedostosowanie predkosci to nie nadmierna predkosc?
Chyba trudno spowodowac wypadek czy wpasc w poslizg w wyniku niedostosowania
prędkości "w dół" (zbyt wolna jazda).

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

20 Data: Luty 21 2007 20:31:23
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DjK 


Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomości

Chyba trudno spowodowac wypadek czy wpasc w poslizg w wyniku
niedostosowania prędkości "w dół" (zbyt wolna jazda).

No można, można np:
- nie zdążyć zjechać z szyn
- nie zdążyć wyjechać ze skrzyżowania
- za wolno jechać pod śliską górkę, zatrzymać się i już nie ruszyć
ew podczas ruszania zostać "sciągniętym" w rów
- za wolno wyjeżdżać z drogi podporządkowanej i w efekcie boczne bum...

id itd...


DjK

21 Data: Luty 21 2007 21:32:09
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Axel 

"DoQ"  wrote in message

Użytkownik "Axel"  napisał w wiadomości

Bo predkosc jest przyczyna wiekszosci wypadkow. (...)
Kto tak twiedzi? Skąd masz wiarygodne dane na ten temat?
Policja?
Taaaa. I tu sie DoQ zapedzil w kozi rog. No to przytocz te dane, ktore
potwierdzaja Twoje slowa. Ciekawe, skad je wezmiesz...
Jakie dane? Pisze co ciagle powtarza policja.

No to wejdz na www.policja.pl i znajdz cokolwiek, co potwierdzaloby bzdure,
jaka napisales.

Czy to moze miala byc taka manipulacja, jak stosowane przez policje do
niedawna "nadmierna predkosc" (teraz przynajmniej pisza "niedostosowanie
predkosci do warunkow drogowych"?
Ale jaka to roznica? Niedostosowanie predkosci to nie nadmierna predkosc?
Chyba trudno spowodowac wypadek czy wpasc w poslizg w wyniku
niedostosowania  prędkości "w dół" (zbyt wolna jazda).

Roznica jest taka, ze sie sugeruje, ze duza liczba wypadkow jest spowodowana
duza predkoscia jazdy -> przekraczaniem dopuszczalnej predkosci.
A wedlug szczegolowej statystyki, ktora widzialem raz w zyciu, 3/4 z tej
kategorii to niedostosowanie predkosci bez przekraczania dopuszczalnej...

--
Axel

22 Data: Luty 21 2007 21:47:42
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Axel napisał(a):
(...)

Roznica jest taka, ze sie sugeruje, ze duza liczba wypadkow jest spowodowana duza predkoscia jazdy -> przekraczaniem dopuszczalnej predkosci.
A wedlug szczegolowej statystyki, ktora widzialem raz w zyciu, 3/4 z tej kategorii to niedostosowanie predkosci bez przekraczania dopuszczalnej...

Tak i DoQ właśnie o tym pisze. Nie chodzi o przekraczanie prędkości niby
dopuszczalnej, tylko o ignorowanie tej 'dopuszczalnej'. Ta wynika nie
tylko ze znaków, ale dużo częściej od sytuacji/stanu dróg. DoQ wyraźnie
pisał o "nadmiernej" prędkości - czytaj niedostosowaniu prędkości do
warunków.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

23 Data: Luty 21 2007 18:09:36
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: camel 

On 2007-02-21 11:24:11 +0100, "DoQ"  said:

Bo predkosc jest przyczyna wiekszosci wypadkow.

Nie słyszałem o żadnym spowodowanym prędkością. Co masz na myśli?

camel[OT]

--
 -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

24 Data: Luty 22 2007 22:09:52
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Stanislaw Chmielarz 

camel wrote:

On 2007-02-21 11:24:11 +0100, "DoQ"  said:

Bo predkosc jest przyczyna wiekszosci wypadkow.

Nie słyszałem o żadnym spowodowanym prędkością. Co masz na
myśli?

Wariatow drogowych z antyreklamy :-)))

--
Pozdrowienia!!StaCH
Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.
http://www.uniprojekt.com  mobile:wap.uniprojekt.com

25 Data: Luty 21 2007 14:32:15
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-M azurskiego
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello DoQ,

Wednesday, February 21, 2007, 8:28:45 AM, you wrote:

[...]

Przyznaję, nie było to błyskotliwe; było wręcz banalne. Przestrzeganie
ograniczeń prędkości, nie sprawi że na drodze nie spotkają cię
niespodzianki.
Jakie niespodzianki, spadajace fortepiany?

Właśnie jeden niżej spada...

No zalozmy niech ci bedzie - plama oleju.

Ile spotkałeś na swej drodze takich plam, na których miałeś tak
malownicze efekty jak piszesz dalej?

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

26 Data: Luty 21 2007 14:46:06
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

No zalozmy niech ci bedzie - plama oleju.
Ile spotkałeś na swej drodze takich plam, na których miałeś tak
malownicze efekty jak piszesz dalej?

Przeciez wyzej o tym bylo (J.F)


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

27 Data: Luty 21 2007 15:10:16
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-M azurskiego
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello DoQ,

Wednesday, February 21, 2007, 2:46:06 PM, you wrote:

No zalozmy niech ci bedzie - plama oleju.
Ile spotkałeś na swej drodze takich plam, na których miałeś tak
malownicze efekty jak piszesz dalej?
Przeciez wyzej o tym bylo (J.F)

Czytam posty w kolejności nadejścia a nie wątkami - dlatego czasem
zdarzają się takie wpadki. Ale potwierdza się - fortepian.

6 lat temu pod własnym domem, na prostej drodze złamałem nogę.
Koniecznie należy postawić ograniczenie prędkości dla pieszych - bo to
prędkość doprowadza do poważnych wypadków.

--
Best regards,
 RoMan                           

28 Data: Luty 21 2007 15:21:50
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

6 lat temu pod własnym domem, na prostej drodze złamałem nogę.
Koniecznie należy postawić ograniczenie prędkości dla pieszych - bo to
prędkość doprowadza do poważnych wypadków.

Kto jeszcze ucierpial na tym zlamaniu, oprocz Ciebie?


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

29 Data: Luty 21 2007 15:38:14
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-M azurskiego
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello DoQ,

Wednesday, February 21, 2007, 3:21:50 PM, you wrote:

6 lat temu pod własnym domem, na prostej drodze złamałem nogę.
Koniecznie należy postawić ograniczenie prędkości dla pieszych - bo to
prędkość doprowadza do poważnych wypadków.
Kto jeszcze ucierpial na tym zlamaniu, oprocz Ciebie?

Moja rodzina - musieli się ze mną męczyć.

Czyżbyś nie rozpoznał ironii? Wyjaśniam: przyczyną było oblodzenie.
Winnym administracja, która pobiera czynsz a jeszcze nigdy nie zadbała
o to, żeby było bezpiecznie.

Przez analogię do dróg - walczy się z "nadmierną" prędkością
uzasadniając to w mniej lub bardziej kuriozalny sposób. Występujące
wypadki kwalifikuje się do szufladki "nadmierna prędkość" bez sensu i
uzasadnienia, tworząc w ten sposób samonakręcająca się, absurdalną
"rzeczywistość".
Klasycznym tego przykładem jest wtargnięcie pijaka na przejście dla
pieszych na czerwonym świetle - sprawcą wypadku zostaje uznany
kierowca a za przyczynę podano nadmierną predkość.

--
Best regards,
 RoMan                           

30 Data: Luty 21 2007 15:50:45
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości


Przez analogię do dróg - walczy się z "nadmierną" prędkością
uzasadniając to w mniej lub bardziej kuriozalny sposób. Występujące
wypadki kwalifikuje się do szufladki "nadmierna prędkość" bez sensu i
uzasadnienia, tworząc w ten sposób samonakręcająca się, absurdalną
"rzeczywistość".

Ale ja nie napisalem ze jestem zwolennikiem obnizania predkosci dozwolonej.
Pisze o stosowaniu sie do znakow zgodnie ze zdrowym rozsądkiem.

Klasycznym tego przykładem jest wtargnięcie pijaka na przejście dla
pieszych na czerwonym świetle - sprawcą wypadku zostaje uznany
kierowca a za przyczynę podano nadmierną predkość.

To zalezy od uszkodzen samochodu, teraz biorą pod uwagę oględziny.
Poza tym temat wątku dotyczy wypadkow na Warmii i Mazurach - obejrzyj
zdjecia z podanego URL i sprobuj wyciagnac wniosek. Czy doszlo by do tych
tragedii, gdyby kierowcy potraktowali ograniczenia zdroworozsądkowo? Bo ja
na tych zdjeciach widze totalne ich olewanie.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

31 Data: Luty 21 2007 16:03:24
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-M azurskiego
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello DoQ,

Wednesday, February 21, 2007, 3:50:45 PM, you wrote:

Przez analogię do dróg - walczy się z "nadmierną" prędkością
uzasadniając to w mniej lub bardziej kuriozalny sposób. Występujące
wypadki kwalifikuje się do szufladki "nadmierna prędkość" bez sensu i
uzasadnienia, tworząc w ten sposób samonakręcająca się, absurdalną
"rzeczywistość".
Ale ja nie napisalem ze jestem zwolennikiem obnizania predkosci dozwolonej.
Pisze o stosowaniu sie do znakow zgodnie ze zdrowym rozsądkiem.

A jeśli 80% znaków ograniczenia prędkości jest postawionych bez
zdrowego rozsądku? Dlaczego na świeżo wyremontowanej A4 na zachód od
Wrocka jest 110 km/h? Po to, żeby można było się ustawić z suszarka i
suszyć?
Po czorta robiono bezkolizyjne skrzyżowania, bariery między jezdniami,
skoro ograniczeniem prędkości zaklasyfikowano drogę do kategorii,
która tego nie wymaga? Pytasz o zdrowy rozsądek? Ja również.

Klasycznym tego przykładem jest wtargnięcie pijaka na przejście dla
pieszych na czerwonym świetle - sprawcą wypadku zostaje uznany
kierowca a za przyczynę podano nadmierną predkość.
To zalezy od uszkodzen samochodu, teraz biorą pod uwagę oględziny.

Jakich uszkodzeń? Sprawa ewidentna - pijak wlazł na czerownym świetle
prosto pod koła. Skazano kierowcę.

Poza tym temat wątku dotyczy wypadkow na Warmii i Mazurach - obejrzyj

Wątek się już dawno rozlazł. A co do europejskich statystyk wypadków -
dawno się wypowiedziałem na ten temat - zadziwiająca korelacja
pomiędzy jakością dróg a wypadkowością.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

32 Data: Luty 21 2007 16:10:06
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości


A jeśli 80% znaków ograniczenia prędkości jest postawionych bez
zdrowego rozsądku? Dlaczego na świeżo wyremontowanej A4 na zachód od
Wrocka jest 110 km/h? Po to, żeby można było się ustawić z suszarka i
suszyć?

Nie wiem po co - a ile bys chcial zeby bylo?

Poza tym temat wątku dotyczy wypadkow na Warmii i Mazurach - obejrzyj
Wątek się już dawno rozlazł. A co do europejskich statystyk wypadków -
dawno się wypowiedziałem na ten temat - zadziwiająca korelacja
pomiędzy jakością dróg a wypadkowością.

Drogi jakie sa kazdy wie. Jednak to jezdzacy po nich powoduja wypadki, a nie
odwrotnie.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

33 Data: Luty 21 2007 16:19:20
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-M azurskiego
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello DoQ,

Wednesday, February 21, 2007, 4:10:06 PM, you wrote:

A jeśli 80% znaków ograniczenia prędkości jest postawionych bez
zdrowego rozsądku? Dlaczego na świeżo wyremontowanej A4 na zachód od
Wrocka jest 110 km/h? Po to, żeby można było się ustawić z suszarka i
suszyć?
Nie wiem po co - a ile bys chcial zeby bylo?

Ile ja bym chciał, to jest inna historia. Ale deklasowanie autostrady
do drogi ekspresowej sensu nie ma.

Poza tym temat wątku dotyczy wypadkow na Warmii i Mazurach - obejrzyj
Wątek się już dawno rozlazł. A co do europejskich statystyk wypadków -
dawno się wypowiedziałem na ten temat - zadziwiająca korelacja
pomiędzy jakością dróg a wypadkowością.
Drogi jakie sa kazdy wie. Jednak to jezdzacy po nich powoduja
wypadki, a nie odwrotnie.

I tu się nie zgodzimy. Zgodzilibysmy się, gdyby oznakowanie dróg miało
cokolwiek wspólnego z logika, rozsądkiem i _aktualnym_ stanem danej
drogi. Dopóki 80% ograniczeń jest bez sensu, dopóty kierowcy nie będą
ich traktować poważnie.

--
Best regards,
 RoMan                           

34 Data: Luty 21 2007 16:27:07
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Ile ja bym chciał, to jest inna historia. Ale deklasowanie autostrady
do drogi ekspresowej sensu nie ma.

To dosc istotna kwestia, bo od postulatow i argumentow powinno sie
zaczynac..


I tu się nie zgodzimy. Zgodzilibysmy się, gdyby oznakowanie dróg miało
cokolwiek wspólnego z logika, rozsądkiem i _aktualnym_ stanem danej
drogi. Dopóki 80% ograniczeń jest bez sensu, dopóty kierowcy nie będą
ich traktować poważnie.

To co powiesz na ograniczenia np. w USA? Na autostradach czy terenie
zabudowanym?
Drogi doskonale, a odleglosci b.duze - jednak potrafia jakos jezdzic,
policja rowniez posiada radary i karuzela kreci sie dalej.
Tylko u nas, po tych dziurawych dróżkach kazdy musi byc najszybszy.
Ja rozumiem, jechac 130km/h na ograniczeniu do 110km/h - mozna sie z tego
tlumaczyc, dobre warunki, slonce itp itd.
Jadac ~160 czy wiecej w razie wypadku ryzyko bierzesz na siebie. I nie widze
powodu aby rżnąc glupa jak niejaka Otylia J. twierdząc "to nie moja wina".


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

35 Data: Luty 21 2007 16:44:40
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-M azurskiego
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello DoQ,

Wednesday, February 21, 2007, 4:27:07 PM, you wrote:

Ile ja bym chciał, to jest inna historia. Ale deklasowanie autostrady
do drogi ekspresowej sensu nie ma.
To dosc istotna kwestia, bo od postulatow i argumentow powinno sie
zaczynac..

Jeszcze mało argumentów? Postulaty? Chcesz, żeby Polacy zgłaszali
postulaty? Popatrz, co zostało z postulatów sprzed 27 lat...

Usiłujesz rozmydlić do teoretyzowania konkretny przykład skrajnej
głupoty i myślenia życzeniowego decydentów. To właśnie myślenie, że
"jakbyśmy zostawili 130, to by jeździli 180" doprowadza do sytuacji,
że poza ciężarówkami i kapelusznikami nikt tego idiotycznego
ograniczenia do 110 km/h nie przestrzega. Postawienie tych znaków
niczego w kwestii bezpieczeństwa nie poprawiło. Zwiększa tylko i
wyłącznie wpływy z mandatów i łapówki dla policjantów.

I tu się nie zgodzimy. Zgodzilibysmy się, gdyby oznakowanie dróg miało
cokolwiek wspólnego z logika, rozsądkiem i _aktualnym_ stanem danej
drogi. Dopóki 80% ograniczeń jest bez sensu, dopóty kierowcy nie będą
ich traktować poważnie.
To co powiesz na ograniczenia np. w USA? Na autostradach czy terenie
zabudowanym?

Dlaczego tak daleko? Przejedź się do Niemiec. Można nie stawiać
ograniczeń prędkości na dobrych drogach? Da się stawiać ograniczenia
prędkości z sensem? I jaka niska wypadkowość. A nie tylko Niemcy tam
jeżdżą.

Podstawą jest sensowne oznakowanie dróg. Tak, żeby było pewne, że
ograniczenie do 40 km/h jest związane z rzeczywistym zagrożeniem na
drodze a nie zapomnianą miesiące temu pozostałością po łataniu drogi.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

36 Data: Luty 21 2007 17:49:46
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości


Usiłujesz rozmydlić do teoretyzowania konkretny przykład skrajnej
głupoty i myślenia życzeniowego decydentów. To właśnie myślenie, że

Niczego nie probuje rozmydlac. Zastanawiam sie tylko na czym polega ow
wielki problem 110 zamiast 130?

"jakbyśmy zostawili 130, to by jeździli 180" doprowadza do sytuacji,
że poza ciężarówkami i kapelusznikami nikt tego idiotycznego
ograniczenia do 110 km/h nie przestrzega. Postawienie tych znaków
niczego w kwestii bezpieczeństwa nie poprawiło. Zwiększa tylko i
wyłącznie wpływy z mandatów i łapówki dla policjantów.

No dobrze, ty ciagle o tym A4 - a ja pytam co z innymi drogami, w gorszym
stanie?

> Dlaczego tak daleko? Przejedź się do Niemiec. Można nie stawiać
ograniczeń prędkości na dobrych drogach? Da się stawiać ograniczenia
prędkości z sensem? I jaka niska wypadkowość. A nie tylko Niemcy tam
jeżdżą.

Wszystko sie da. Tylko ile tych drog "niemieckiego typu" masz w Polsce?
Przeciez to wlasnie na nich i w miastach glownie dochodzi do
najtragiczniejszych wypadkow i o nich caly czas mowie.

Podstawą jest sensowne oznakowanie dróg. Tak, żeby było pewne, że
ograniczenie do 40 km/h jest związane z rzeczywistym zagrożeniem na
drodze a nie zapomnianą miesiące temu pozostałością po łataniu drogi.

Przecietnie inteligentny kierowca założy jednak negatywny scenariusz i
spróbuje zwolnic-zastanowic sie - ot tak dla wlasnego bezpiecznstwa
chociazby.
W kazdym razie - po raz nty zapytam, co jesli nie nadmierna predkosc jest
przyczyna wypadkow ze zdjec? Nie widzieli gdzie i po czym jada? Bo znakow
nie bylo?  A jesli juz sa i im nie ufaja to co, potrzebuja specjalnego
komunikatu radiowego "zwolnij bo przestrzelisz zakret i zginiesz",
rozstawiac kolczatki pod kolami? Naturalna selekcja i tyle, byle niewinnych
w to nie mieszali.

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

37 Data: Luty 21 2007 19:10:34
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-M azurskiego
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello DoQ,

Wednesday, February 21, 2007, 5:49:46 PM, you wrote:

Usiłujesz rozmydlić do teoretyzowania konkretny przykład skrajnej
głupoty i myślenia życzeniowego decydentów. To właśnie myślenie, że
Niczego nie probuje rozmydlac. Zastanawiam sie tylko na czym polega ow
wielki problem 110 zamiast 130?

Na wysokości mandatów - napisałem niżej.

"jakbyśmy zostawili 130, to by jeździli 180" doprowadza do sytuacji,
że poza ciężarówkami i kapelusznikami nikt tego idiotycznego
ograniczenia do 110 km/h nie przestrzega. Postawienie tych znaków
niczego w kwestii bezpieczeństwa nie poprawiło. Zwiększa tylko i
wyłącznie wpływy z mandatów i łapówki dla policjantów.
No dobrze, ty ciagle o tym A4 - a ja pytam co z innymi drogami, w
gorszym stanie?

Piszę o bezsensownym ograniczeniu na drodze w stanie idealnym. Jest
oczywiste, że skoro na dobrej drodze są idiotyczne ograniczenia, to
zmniejsza to szacunek dla prawa i olewa się ograniczenia wszędzie.

Dlaczego tak daleko? Przejedź się do Niemiec. Można nie stawiać
ograniczeń prędkości na dobrych drogach? Da się stawiać ograniczenia
prędkości z sensem? I jaka niska wypadkowość. A nie tylko Niemcy tam
jeżdżą.
Wszystko sie da. Tylko ile tych drog "niemieckiego typu" masz w Polsce?

A ile masz typu amerykańskiego, że przywoływałeś USA na przykład?

Przeciez to wlasnie na nich i w miastach glownie dochodzi do
najtragiczniejszych wypadkow i o nich caly czas mowie.

"Na nich" to znaczy na których?

Podstawą jest sensowne oznakowanie dróg. Tak, żeby było pewne, że
ograniczenie do 40 km/h jest związane z rzeczywistym zagrożeniem na
drodze a nie zapomnianą miesiące temu pozostałością po łataniu drogi.
Przecietnie inteligentny kierowca założy jednak negatywny scenariusz i
spróbuje zwolnic-zastanowic sie - ot tak dla wlasnego bezpiecznstwa
chociazby.

Przeciętnie inteligentny kierowca olewa ograniczenia, bo wyjeżdżąjąc w
dłuższą trasę chce dojechać w sensownym czasie a nie wlec się i być
wyprzedzanym przez traktory na idiotycznie postawionych
ograniczeniach. Przeciętnie inteligentny kierowca dostosowuje prędkość
do _rzeczywistych_ warunków na drodze a nie do znaków wydłubanych z
nosa czy wyczytanych z sufitu przez urzędasa bez prawa jazdy.

W kazdym razie - po raz nty zapytam, co jesli nie nadmierna predkosc jest
przyczyna wypadkow ze zdjec?

Coś sie tych zdjęć czepił?

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

38 Data: Luty 21 2007 19:49:28
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości


No dobrze, ty ciagle o tym A4 - a ja pytam co z innymi drogami, w
gorszym stanie?
Piszę o bezsensownym ograniczeniu na drodze w stanie idealnym. Jest
oczywiste, że skoro na dobrej drodze są idiotyczne ograniczenia, to
zmniejsza to szacunek dla prawa i olewa się ograniczenia wszędzie.

Ale ja nie pisze o autostradach czy niezle utrzymanych drogach ekspresowych.
Na nich moze byc 130 ktore i tak zdarzy mi sie przekroczyc. Tylko co one
maja wspolnego z drogami podrzednymi, mizernymi krajowkami i ruchem
miejskim?


Wszystko sie da. Tylko ile tych drog "niemieckiego typu" masz w Polsce?
A ile masz typu amerykańskiego, że przywoływałeś USA na przykład?

Przyklad wydaje sie oczywisty. Maja dobre, proste drogi a jednak nie musza
po nich szybko jezdzic.
ZTCW tylko w Niemczech maja nielimitowane autostrady, wiec nie jest to chyba
dobry przyklad ogółu. Poza tym to troche inna kultura jazdy.
W zachodniej Europie  jezdza dobrymi, szybkimi pojazdami od dawna. My
jestesmy na etapie malpy ktora dorwie sie do karabinu.


Przeciez to wlasnie na nich i w miastach glownie dochodzi do
najtragiczniejszych wypadkow i o nich caly czas mowie.
"Na nich" to znaczy na których?

Krętych, dziurawych, nieautostradach itp.

Przeciętnie inteligentny kierowca olewa ograniczenia, bo wyjeżdżąjąc w
dłuższą trasę chce dojechać w sensownym czasie a nie wlec się i być
wyprzedzanym przez traktory na idiotycznie postawionych

No widzisz, a pozniej sa tego efekty. Bo nie mozna z głową przekroczyc
dopuszczalnej 90tki i pojechac 110-120 w dobrych warunkach, trzeba jechac
jak najdluzej oscylujac conajmniej przy dwukrotnym przekroczeniu.
Kwestia elastycznosci karania to juz inna sprawa. Tez mi sie nie podoba
mandat ktory zaplacilem jakies 2 lata temu. Ladna, szeroka droga z
poboczami, slonce, sobota, niewielki ruch, teren zabudowany - przekroczylem
o 28km/h (jakies 78km/h) i co? Zarwalem mandat, a moglo byc pouczenie (chyba
nie wszedzie lubia Warszawiakow;)). Z tym sie nie zgadzam ale co mialem
zrobic?
Rozumiem zima, czy w czasie deszczu - ale tak? Naprawde nie rozumiesz o co
mi chodzi? Rozsadek, zarowno po stronie kierujacego jak i wymierzajacego
kary.

W kazdym razie - po raz nty zapytam, co jesli nie nadmierna predkosc jest
przyczyna wypadkow ze zdjec?
Coś sie tych zdjęć czepił?

Bo mam wrazenie ze ja o rybce ty o pipce....

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

39 Data: Luty 21 2007 21:34:48
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-M azurskiego
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello DoQ,

Wednesday, February 21, 2007, 7:49:28 PM, you wrote:

No dobrze, ty ciagle o tym A4 - a ja pytam co z innymi drogami, w
gorszym stanie?
Piszę o bezsensownym ograniczeniu na drodze w stanie idealnym. Jest
oczywiste, że skoro na dobrej drodze są idiotyczne ograniczenia, to
zmniejsza to szacunek dla prawa i olewa się ograniczenia wszędzie.
Ale ja nie pisze o autostradach czy niezle utrzymanych drogach ekspresowych.
Na nich moze byc 130 ktore i tak zdarzy mi sie przekroczyc. Tylko co one
maja wspolnego z drogami podrzednymi, mizernymi krajowkami i ruchem
miejskim?

To, co napisałem już kilka razy: jeśli na dobrych drogach stawia się
bezsensowne ograniczenia zakładając z góry ich olewanie, to doprowadza
się do olewania ograniczeń wszędzie indziej również.

[...]

ZTCW tylko w Niemczech maja nielimitowane autostrady, wiec nie jest to chyba
dobry przyklad ogółu. Poza tym to troche inna kultura jazdy.

Po tych drogach jeżdżą nie tylko Niemcy.

W zachodniej Europie  jezdza dobrymi, szybkimi pojazdami od dawna. My
jestesmy na etapie malpy ktora dorwie sie do karabinu.

Jakoś w Niemczech potrafimy jeździć z głową. Czyżby dlatego, że tam
się stawia znaki z sensem i policja nieprzekupna?

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

40 Data: Luty 21 2007 21:42:51
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: J.F. 

On Wed, 21 Feb 2007 21:34:48 +0100,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello DoQ,
ZTCW tylko w Niemczech maja nielimitowane autostrady, wiec nie jest to chyba
dobry przyklad ogółu. Poza tym to troche inna kultura jazdy.
Po tych drogach jeżdżą nie tylko Niemcy.

W zachodniej Europie  jezdza dobrymi, szybkimi pojazdami od dawna. My
jestesmy na etapie malpy ktora dorwie sie do karabinu.
Jakoś w Niemczech potrafimy jeździć z głową. Czyżby dlatego, że tam
się stawia znaki z sensem i policja nieprzekupna?

Tam policji prawie nie ma. Przeciez nie beda z lizakiem z pobocza
zatrzymywac pojazdu jadacego 200 :-)
Maja fotoradary, ale te Polakom malo grozne :-)

Zreszta najbardziej i tak spowalniaja korki na autostradach.

J.

41 Data: Luty 21 2007 22:47:08
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Maks 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Wed, 21 Feb 2007 21:34:48 +0100,  RoMan Mandziejewicz wrote:
Tam policji prawie nie ma. Przeciez nie beda z lizakiem z pobocza
zatrzymywac pojazdu jadacego 200 :-)

Nieprawda - policji jest bardzo dużo i ściągają na parkingi nawet tych, co
jadą pod 300.

Maja fotoradary, ale te Polakom malo grozne :-)

Nieprawda - przesyłają zdjęcia i nakładają mandaty w euro. Możesz nie
zapłacić. Ale lepiej tam już nie jedź.

Zreszta najbardziej i tak spowalniaja korki na autostradach.

Zależy, gdzie.


--
Pozdrawiam
Maks

42 Data: Luty 22 2007 08:35:03
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-02-21 22:47,  Maks napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Tam policji prawie nie ma. Przeciez nie beda z lizakiem z pobocza
zatrzymywac pojazdu jadacego 200 :-)

Nieprawda - policji jest bardzo dużo i ściągają na parkingi nawet tych, co jadą pod 300.

Może w miastach - na autostradach widziałem może ze 3-4 razy na jakieś 25 tras po 1400 km

Maja fotoradary, ale te Polakom malo grozne :-)

Nieprawda - przesyłają zdjęcia i nakładają mandaty w euro. Możesz nie zapłacić. Ale lepiej tam już nie jedź.

Trzy fotki maiłem zrobione na autostradzie - jedna się nie liczy, bo przed unią - ale gdzie są te dwie pozostałe?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

43 Data: Luty 22 2007 09:32:28
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Maks 

Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości

Dnia 2007-02-21 22:47,  Maks napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Może w miastach - na autostradach widziałem może ze 3-4 razy na jakieś 25
tras po 1400 km

Radiowozów oznakowanych, szczególnie w NRD jest mnóstwo na autostradach, w
RFN przeważają cywilne, ale na Berliner Ringu jest też dużo cywili.

Trzy fotki maiłem zrobione na autostradzie - jedna się nie liczy, bo przed
unią - ale gdzie są te dwie pozostałe?

Oni wysyłają fotkę, kiedy warto ją wysłać. Jak nie przekroczyłeś o 40 km/h
to się nie bawią. Do tego jeszcze fotka musi być bezsporna. Jak są dwa auta,
to idzie do kosza.


--
Pozdrawiam
Maks

44 Data: Luty 21 2007 19:18:00
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

DoQ napisał(a):
(...)

Przecietnie inteligentny kierowca założy jednak negatywny scenariusz i
spróbuje zwolnic-zastanowic sie - ot tak dla wlasnego bezpiecznstwa
chociazby.

Tak robią świadomi (nie muszą mieć super inteligencji - wystarczy
trochę), bądź wyszkoleni i nieinteligentni. Niestety mamy na drogach
mnóstwo osób inteligentnych, bądź nie, które mają w głębokim
poważaniu pewne elementarne zasady bezpieczeństwa.

W kazdym razie - po raz nty zapytam, co jesli nie nadmierna predkosc jest
przyczyna wypadkow ze zdjec? Nie widzieli gdzie i po czym jada? Bo znakow
nie bylo?  A jesli juz sa i im nie ufaja to co, potrzebuja specjalnego
komunikatu radiowego "zwolnij bo przestrzelisz zakret i zginiesz",
rozstawiac kolczatki pod kolami? Naturalna selekcja i tyle, byle niewinnych
w to nie mieszali.

Zrobiłem setki tysięcy kilometrów po terenach wymienionych w topicu
i napiszę jedno - podstawową przyczyną wypadków był brak wyobraźni oraz
poszanowania dla przepisów/zdrowego rozsądku. Reszta jest na zdjęciach.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

45 Data: Luty 21 2007 19:54:14
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg"  napisał w
wiadomości

Tak robią świadomi (nie muszą mieć super inteligencji - wystarczy
trochę), bądź wyszkoleni i nieinteligentni. Niestety mamy na drogach
mnóstwo osób inteligentnych, bądź nie, które mają w głębokim
poważaniu pewne elementarne zasady bezpieczeństwa.

No wlasnie o to chodzi...
Ciekawe, ze tyle osob nie chce zrozumiec badz udaje ze nie rozumie tego o
czym probuje mowic...


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

46 Data: Luty 21 2007 19:25:41
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Axel 

"DoQ"  wrote in message


No zalozmy niech ci bedzie - plama oleju.
Ile spotkałeś na swej drodze takich plam, na których miałeś tak
malownicze efekty jak piszesz dalej?
Przeciez wyzej o tym bylo (J.F)

Bylo, ze trafiles na plame oleju, a nie, ze rozp. samochod.
Trafienie na plame, nie oznacza zaraz poslizgu, a poslizg nie oznacza
rozwalenia auta.

--
Axel

47 Data: Luty 21 2007 19:28:00
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Axel napisał(a):
(...)

Bylo, ze trafiles na plame oleju, a nie, ze rozp. samochod.
Trafienie na plame, nie oznacza zaraz poslizgu, a poslizg nie oznacza rozwalenia auta.

Więc właśnie. Sugerujesz celowe rozlewanie oleju na mazurskich trasach?

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

48 Data: Luty 21 2007 22:29:17
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Axel 

"Artur 'futrzak' Maśląg"  wrote in message


Bylo, ze trafiles na plame oleju, a nie, ze rozp. samochod.
Trafienie na plame, nie oznacza zaraz poslizgu, a poslizg nie oznacza
rozwalenia auta.
Więc właśnie. Sugerujesz celowe rozlewanie oleju na mazurskich trasach?

Sugeruje, zebys przeczytal dyskusje, zanim sie wetniesz.

--
Axel

49 Data: Luty 21 2007 22:33:43
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Axel napisał(a):
(...)

Sugeruje, zebys przeczytal dyskusje, zanim sie wetniesz.

Obawiam się, że Twe sugestie, jakobym się z tematem nie
zaznajomił wcześniej, są delikatnie powiedziawszy bezpodstawne...

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

50 Data: Luty 21 2007 19:51:45
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: DoQ 

Użytkownik "Axel"  napisał w wiadomości

Bylo, ze trafiles na plame oleju, a nie, ze rozp. samochod.
Trafienie na plame, nie oznacza zaraz poslizgu, a poslizg nie oznacza
rozwalenia auta.

Mialem szczescie ze tym razem nie dawalem w palnik ile wlezie. Tylko tyle.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

51 Data: Luty 20 2007 15:51:48
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-M azurskiego
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello dep,

Tuesday, February 20, 2007, 9:57:17 AM, you wrote:

[...]

zgadza się, ale o wiele trudniej niedostosować prędkości do warunków na
E7

E7? To chyba nie w Polsce, bo tu takiej drogi nie ma.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

52 Data: Luty 20 2007 11:25:44
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: fv 

Maks wrote:

Samochody są potrzaskane przy
potężnych prędkościach  i przy braku wyobraźni (mgła, ferrari).

Co wy tam pijecie od rana, że ferrari widzicie? Mgłę - rozumiem, wystarczy
dobra wódka... ale żeby zobaczyć ferrari to już trzeba się postarać.

Powód zawsze jest ten sam: niedostosowanie prędkości do warunków drogowych.

... i w dodatku coś wąchacie.

Ale najlepiej zrzucić winę na drogę, bo przecież Każdy Miszczem Kierownicy
Jest.

Skoro piszesz, że przyczyną wypadków jest niedostosowanie prędkości do
warunków, to być może złe, nieprzewidywalne warunki stanowią również część
przyczyn wypadków? Co, hm? Takie złe warunki to np. brak fragmentu jezdni,
niepostrzątany piasek, rozlany olej... Zdecyduj się - albo prędkość+warunki
albo inna przyczyna.

W dodatku w akapicie wyżej twierdzisz, że powodem wypadków jest brak
wyobraźni. Z tym się zgadzam w 100%. Co to ma do prędkości?



A już tak na marginesie, bez zaczepek. Uważam, że ludziom w wieku 17-25 lat
brakuje często nie tyle wyobraźni, co doświadczenia. Człowiek w młodym wieku
nie zaliczył jeszcze wielu sytuacji, które komuś po 200tys km. wydają się
oczywiste (jak rozlany olej, brak fragmentu jezdni czy auto zaparkowane tuż za
ostrym zakrętem, bo komuś chce się siku). Z tego też powodu, ocena "brak
mózgu" nie zawsze jest sprawiedliwa.

Jeśli wszyscy będą uważali młodych kierowców za idiotów, zamiast zauważyć że
często mimo dobrej woli NIE SĄ W STANIE czegoś przewidzieć, to problemu się
nie rozwiąże.

Mnie np. nikt nie powiedział, że pasy są śliskie po deszczu; serio. Skąd
miałem to wiedzieć? Albo że szyny tramwajowe mogą natychmiast zerwać
przyczepność... Albo że olej na asfalcie jest groźny także poza transmisjami
z F1. Sam musiałem się dowiedzieć, na własnym tyłku.

Dożyłem poza 25 rok życia, dlatego że miałem auto osiągające vmax 140km/h i
mające 15s do setki. Lekkie, poręczne ale mało sportowe. Skodę Favorit.
Obciach tak, ale teraz już wiem czym grożą pewne rzeczy i mogę sobie kupić
cięższe, szybsze auto.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: Oblivion@X360
Moto: Suzuki GS 500E

53 Data: Luty 20 2007 11:07:29
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: maciej debski 

On 20 Lut, 10:25, fv  wrote:

W dodatku w akapicie wyżej twierdzisz, że powodem wypadków jest brak
wyobraźni. Z tym się zgadzam w 100%. Co to ma do prędkości?

zwiazek jest dosc oczywisty.
zbyt wysoka predkosc sprawia ze wypadasz z zakretu, zbyt wysoka
predkosc sprawia ze droga hamowania staje sie zbyt dluga zeby uniknac
kolizji,
zbyt wysoka predkosc sprawia ze nie jestes w stanie zauwazyc i
zareagowac na pieszego ktory nagle wychodzi na jezdnie... i tak
dalej.

dyskusje w stylu "ale ja potrafie sobie poradzic w kazdej sytuacji bo
jestem niezlym kozakiem" sa naprawde bez sensu... jesli ktos jest
niezlym kozakiem moze sobie szalec na torze.
ograniczenia sa po to zeby zapewnic bezpieczenstwo wszystkim na
drodze. nie tylko "kapelusznikom" i idiotom ktorzy trzymaja sie
ograniczen.

Jeśli wszyscy będą uważali młodych kierowców za idiotów, zamiast zauważyć że
często mimo dobrej woli NIE SĄ W STANIE czegoś przewidzieć, to problemu się
nie rozwiąże.

w takiej sytuacji pomoze dostosowanie sie do przepisow.
Dożyłem poza 25 rok życia, dlatego że miałem auto osiągające vmax 140km/h i
mające 15s do setki. Lekkie, poręczne ale mało sportowe. Skodę Favorit.
Obciach tak, ale teraz już wiem czym grożą pewne rzeczy i mogę sobie kupić
cięższe, szybsze auto.

sa tez ludzie, serio, ktorzy dozyli poza 25 rok zycia majac auta
osiagajace znacznie wyzsze predkosci i przyspieszenia...
w przezyciu pomagaly: zdrowy rozsadek, stosowanie sie do przepisow
i elementarna wiedza
(np. o tym ze mokry czy pokryty olejem asfalt jest sliski)...

zeby wszystko bylo jasne - zdarzalo i zdarza mi sie przekroczyc
dozwolona predkosc. ale np. inaczej zachowuje sie na drodze kiedy mam
kogos w samochodzie i jade przez miasto, teren zabudowany i inaczej
kiedy jade sam, autostrada albo po pustej drodze a w promieniu kilku
kilometrow nie ma zywej duszy.

mac

54 Data: Luty 20 2007 16:13:54
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: fv 

maciej debski wrote:

On 20 Lut, 10:25, fv  wrote:
W dodatku w akapicie wyżej twierdzisz, że powodem wypadków jest brak
wyobraźni. Z tym się zgadzam w 100%. Co to ma do prędkości?
zwiazek jest dosc oczywisty.
zbyt wysoka predkosc sprawia ze wypadasz z zakretu, zbyt wysoka
(..)
Aa.. no dobrze, mea culpa. Oczywiście, że masz rację.

Chodziło mi o to, że zbyt wysoka prędkość wynika z braku wyobraźni. Sama
prędkość nie jest przyczyną wypadków. Można sobie lecieć 200 jak się widzi
wystarczająco daleko, żeby uniknąć problemów - ale do tego konieczna jest
wyobraźnia. A są miejsca gdzie zwolnienie do 50 przed wypadkiem nie ustrzeże,
bo brakuje właśnie wyobraźni (że np. zza tych drzew może wypaść tir z
poprzecznej podporządkowanej).

Jeśli wszyscy będą uważali młodych kierowców za idiotów, zamiast zauważyć że
często mimo dobrej woli NIE SĄ W STANIE czegoś przewidzieć, to problemu się
nie rozwiąże.
w takiej sytuacji pomoze dostosowanie sie do przepisow.

To prawda, pomoże. Tzn. wykształci przekonanie, że można jeździć inaczej niż w
pościgach na filmach ;-)

Dożyłem poza 25 rok życia, dlatego że miałem auto osiągające vmax 140km/h i
mające 15s do setki. Lekkie, poręczne ale mało sportowe. Skodę Favorit.
Obciach tak, ale teraz już wiem czym grożą pewne rzeczy i mogę sobie kupić
cięższe, szybsze auto.
sa tez ludzie, serio, ktorzy dozyli poza 25 rok zycia majac auta
osiagajace znacznie wyzsze predkosci i przyspieszenia...

No mnie by się nie udało, za głupi byłem (jestem?).

w przezyciu pomagaly: zdrowy rozsadek, stosowanie sie do przepisow
i elementarna wiedza
(np. o tym ze mokry czy pokryty olejem asfalt jest sliski)...

Brak wiedzy to moja wina, mogłem doczytać. Co do rozsądku - nie mnie oceniać.
Natomiast stosować się do przepisów, zwłaszcza ograniczeń prędkości, nie
zamierzam. Uważam, że stan jaki mamy w Polsce ma na celu wyłącznie
opodatkowanie kierowców. Nie dość że stratami czasu to i mandatami. Dawno nie
widziałem sensownego powiązania ograniczenie-uzasadnienie. Było kilka miejsc,
ale to promile w porównaniu z losowo porozstawianymi znakami (50) czy (70).

Co gorsza, tych kilka miejsc było na prawdę niebezpiecznych i lakoniczne (60)
nie oddawało zupełnie sytuacji.

zeby wszystko bylo jasne - zdarzalo i zdarza mi sie przekroczyc
dozwolona predkosc. ale np. inaczej zachowuje sie na drodze kiedy mam
kogos w samochodzie i jade przez miasto, teren zabudowany i inaczej
kiedy jade sam, autostrada albo po pustej drodze a w promieniu kilku
kilometrow nie ma zywej duszy.

O to to! To jest właśnie ta wyobraźnia.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: Oblivion@X360
Moto: Suzuki GS 500E

55 Data: Luty 21 2007 09:11:24
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: maciej debski 

On 20 Lut, 15:13, fv  wrote:

z grubsza mowimy o tych samych rzeczach.
problem polega na tym ze rosadek to nie jest cos co da sie wpoic
wszystkim kierowcom.
nie da sie go ujac rowniez w przepisach.
przytaczani tu wielokrotnie jako przyklad niemcy i ich autostrady:
po pierwsze brak ograniczenia predkosci obowiazuje na mniej niz
polowie dlugosci niemieckich autostrad (ok 40% OIDP),
po drugie to spoleczenstwo nasycone samochodami, przyzwyczajone do
autostrad, o specyficznej mentalnosci, o odpowiedniej kulturze i
poszanowaniu ZASAD.
na niemieckiej autostradzie widac jak niewielki odsetek kierowcow
jedzie powyzej 130km/h (pomimo tego ze przeciez mozna)...
a zwlaszcza w okresie przedswiatecznym... samochody mknace 160-200 km/
h to glownie nasi rodacy sciagajacy w wypchanych po dach poklejonych
tasma klejaca truchlach do domu.
niemcy ktorych znam twierdza ze brak ograniczen na autostradach jest
niepotrzebny - zbyt szybka jazda meczy, spalanie jest wysokie, halas
generowany przez samochod duzy, a przyjezdza sie na miejsce i tak
tylko pol godziny wczesniej.
to jest rozsadek, ktorego u nas nie ma.

mac

56 Data: Luty 21 2007 11:06:40
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: fv 

maciej debski wrote:

On 20 Lut, 15:13, fv  wrote:

problem polega na tym ze rosadek to nie jest cos co da sie wpoic
wszystkim kierowcom.

Po pierwsze, to nie każdy musi być kierowcą ;-) Po drugie, da się moim
zdaniem. Ale jeden warunek: jej brak musi kosztować dużo pieniędzy. Oj, jakże
szybko rozwinie się wyobraźnia u kierowców wtedy.

nie da sie go ujac rowniez w przepisach.

Ideałów nie ma. Ale mimo to spróbowałem: zobacz dzisiejszy wątek
'[długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa'

po drugie to spoleczenstwo nasycone samochodami, przyzwyczajone do
autostrad, o specyficznej mentalnosci, o odpowiedniej kulturze i
poszanowaniu ZASAD.

Po prostu trochę jest tak, że jeśli można to się nie chce - osądzasz wtedy czy
ci to potrzebne czy nie. Jak nie można, to trzeba.

niemcy ktorych znam twierdza ze brak ograniczen na autostradach jest
niepotrzebny - zbyt szybka jazda meczy, spalanie jest wysokie, halas
generowany przez samochod duzy, a przyjezdza sie na miejsce i tak
tylko pol godziny wczesniej.
to jest rozsadek, ktorego u nas nie ma.

Kurcze, powiem ci że zaimponowało mi to niemieckie podejście, ale tkwię w
mentalności 'nie będzie mi nikt mówił co umiem'. Może jeszcze muszę dorosnąć...

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: Oblivion@X360
Moto: Suzuki GS 500E

57 Data: Luty 21 2007 17:51:36
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: maciej debski 

On 21 Lut, 10:06, fv  wrote:

Po prostu trochę jest tak, że jeśli można to się nie chce - osądzasz wtedy czy
ci to potrzebne czy nie. Jak nie można, to trzeba.

popatrz na mnogosc watkow o mistrzach wyprzedzajacych korki pasem do
skretu, takich ktorzy wloka sie szybkim pasem, takich ktorzy jezdza na
swiatlach przeciwmgielnych i tak dalej... zreszta wystarczy wyjechac w
Polsce na droge...
jestem w kraju raz na kilka miesiecy i to jest zatrwazajace kiedy
wyjedzasz na ulice duzego miasta... niekonczace sie destruction derby,
wyscigi i konkurs na to kto kogo przecwani.
a przepisy wszyscy maja w d4.
tak sie dzieje dlatego ze wlasnie mozna.
konsekwencji prawie nikt nie ponosi, a nawet gdyby to zaplacic mandat
raz na rok czy dwa lata to przeciez nie problem, a i tak zazwyczaj
wystarczy dac w lape i jest po sprawie.

droga do zdrowego rozsadku ogolu kierowcow w Polsce to jeszcze wiele
lat.


mac

58 Data: Luty 20 2007 13:46:42
Temat: Re: Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego
Autor: J.F. 

On 19 Feb 2007 11:46:55 -0800,  Hautameki wrote:

"Jazda autem po drogach Warmii i Mazur należy do najbardziej
ryzykownych w całej Unii Europejskiej - wynika z raportu Europejskiego
Urzędu Statystycznego. Na milion podróżnych ginie u nas rocznie aż 815
ludzi"

Jak oni to licza ? co to jest "podrozny" ?

A teraz porownac ze skladkami na OC/AC - czyz nie sa to wojewodztwa
o jednych z nizszych skladek ?

http://informacje.wm.pl/?main=11&c=44,3,18519,,4149
Jakieś kamikadze normalnie jeżdżą po tym województwie ;-((

Drzew maja duzo :-)

P.S. Cyprian - zdjecie 8 i 9, a raczej podpisy :-)

J.

Kompilacja wypadków z woj. Warmińsko-Mazurskiego



Grupy dyskusyjne