Grupy dyskusyjne   »   Kompresja w E46 330xi - jaka powinna być ?

Kompresja w E46 330xi - jaka powinna być ?



1 Data: Styczen 20 2009 22:30:51
Temat: Kompresja w E46 330xi - jaka powinna być ?
Autor: Marek 

Czy ktos się orientuje, jaka powinna być kompresja w silniku E46 330xi ?
Może jakiś link do danych ? Wszędzie podają tylko stopień sprężania 10,20.
Z tego co się orientuję, to ciśnienie się mierzy w przypadku benzyny na ciepłym silniku.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, przy kręceniu rozrusznikiem pompa będzie podawac paliwo - czy to nie zakłamie wyników uszczelniając ewentualne luzy na pierścieniach ?

Pozdrawiam
Marek



2 Data: Styczen 21 2009 08:08:36
Temat: Re: Kompresja w E46 330xi - jaka powinna być ?
Autor: MarcinJM 

Marek pisze:

Czy ktos się orientuje, jaka powinna być kompresja w silniku E46 330xi ?
Może jakiś link do danych ? Wszędzie podają tylko stopień sprężania 10,20.
Z tego co się orientuję, to ciśnienie się mierzy w przypadku benzyny na ciepłym silniku.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, przy kręceniu rozrusznikiem pompa będzie podawac paliwo - czy to nie zakłamie wyników uszczelniając ewentualne luzy na pierścieniach ?

Wzorcowe z 12-13 atm. Tak na oko.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

3 Data: Styczen 21 2009 13:57:41
Temat: Re: Kompresja w E46 330xi - jaka powinna być ?
Autor: Blyskacz 

MarcinJM wrote:

Wzorcowe z 12-13 atm. Tak na oko.

AutoData podaje 10-11 bar.

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

4 Data: Styczen 21 2009 15:17:57
Temat: Re: Kompresja w E46 330xi - jaka powinna być ?
Autor: MarcinJM 

Blyskacz pisze:

MarcinJM wrote:

Wzorcowe z 12-13 atm. Tak na oko.

AutoData podaje 10-11 bar.

Na zimnym.
Na cieplym bedzie tyle co podalem.
Ale nie jestem pewien.

W kazdym raznie powino byc minimum o wartosci stopnia sprezania..

--
Pozdrawiam
MarcinJM

5 Data: Styczen 21 2009 18:29:01
Temat: Re: Kompresja w E46 330xi - jaka powinna być ?
Autor: MarcinJM 

Robert Rędziak pisze:

On Wed, 21 Jan 2009 08:08:36 +0100, MarcinJM wrote:

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, przy kręceniu rozrusznikiem pompa będzie podawac paliwo - czy to nie zakłamie wyników uszczelniając ewentualne luzy na pierścieniach ?
Wzorcowe z 12-13 atm. Tak na oko.

 Zależy, jakie ma czasy rozrządu. Jak długie, może być mniej.

No chwila, pokrycie masz w GPZ, na przelomie wydech/ssanie. Nawet jakby pokrycie bylo do DPZ, to i tak cala objetosc wypelni sie powietrzem, a przy sprezaniu oba zawory sa przeciez zamkniete, wiec czas pokrycia nie ma zadnego znaczenia w tym przypadku.
Zjawiska dynamiczne przy pracy na rozruszniku sa pomijalne.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

6 Data: Styczen 21 2009 17:36:26
Temat: Re: Kompresja w E46 330xi - jaka powinna być ?
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 21 Jan 2009 18:29:01 +0100, MarcinJM
wrote:

a
przy sprezaniu oba zawory sa przeciez zamkniete,

 Ale oddasz za to rękę? A gdzie zmieścisz np. 300 stopni otwarcia
 zaworu dolotowego? 120 stopni podczas suwu wydechu? Znam tylko
 jeden silnik, który zamyka zawory dolotowe równo w DMP: CG10
 Nissana -- 196 stopni OWK otwarcia zaworów dolotowych, silnik
 dla przeciętnej kury domowej (wystarczy włożyć dłuższe wałki od
 CG13 i zyskuje się silnik o niemalże takiej samej mocy, jak
 1.3). Zapewne jest ich jeszcze kilka, ale nie będzie to
 trzylitrówka BMW.

Zjawiska dynamiczne przy pracy na rozruszniku sa pomijalne.

 No właśnie.

 Więcej:

 http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio#Dynamic_Compression_Ratio

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

7 Data: Styczen 21 2009 17:30:57
Temat: Re: Kompresja w E46 330xi - jaka powinna być ?
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 21 Jan 2009 08:08:36 +0100, MarcinJM
wrote:

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, przy kręceniu rozrusznikiem pompa
będzie podawac paliwo - czy to nie zakłamie wyników uszczelniając
ewentualne luzy na pierścieniach ?

Wzorcowe z 12-13 atm. Tak na oko.

 Zależy, jakie ma czasy rozrządu. Jak długie, może być mniej.

 Lepiej po prostu sprawdzić, czy są różnice pomiędzy cylindrami i
 co mówi próba olejowa.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

8 Data: Styczen 21 2009 18:42:40
Temat: Re: Kompresja w E46 330xi - jaka powinna być ?
Autor: Marek 

Czy pomiaru nie sfałszuje wtryskiwana benzyna, jesli się nie odłączy pompy ?

Pozdrawiam
Marek

9 Data: Styczen 21 2009 17:56:36
Temat: Re: Kompresja w E46 330xi - jaka powinna być ?
Autor: sok marchwiowy 

Marek  napisał(a):

Czy pomiaru nie sfałszuje wtryskiwana benzyna, jesli się nie odłączy pompy ?

Pozdrawiam
Marek

A jakie to ma znaczenie jak na 3 cylindrach wyjdzie 10 a na jednym 6,5. Pomiar
ciśnienia sprężania nie jest dokładnym pomiarem. Ten pomiar służy szybkiemu
zdiagnozowaniu uszkodzenia.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Kompresja w E46 330xi - jaka powinna być ?



Grupy dyskusyjne