Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
1 | Data: Lipiec 24 2012 18:31:44 |
Temat: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
Autor: AZ | Ktos tu kiedys jeczal ze brakuje mu wskaznika paliwa a ktos wrzucil linka 2 |
Data: Lipiec 24 2012 21:56:12 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: Marcin N | W dniu 2012-07-24 20:31, AZ pisze: Zakupilem od razu ale tak sobie lezal bo nie bylo czasu na realizacje czesci(...) Fajny pomysł. Tylko dlaczego takie nierówne te wskazania? Skoro przepływomierz ma 10 tys tików na litr - to powinien całkiem dokładnie pokazywać chwilowe zużycie. Nie za bardzo rozumiem, czemu jest inaczej. -- MN 3 |
Data: Lipiec 24 2012 20:09:30 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: AZ | On 2012-07-24, Marcin N wrote: W dniu 2012-07-24 20:31, AZ pisze:Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego cisnienia, jak cisnienie jest a pewnie na postoju potrafi utrzymywac sie ta chwile to nie pompuja i paliwo nie leci, podczas jazdy jest w porzadku. Ale ten przeplywomierz to nadaje sie do malych silnikow, po dynamiczniejszej jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy zajmuje dobre 3-4 km. -- Artur ZZR 1200 4 |
Data: Lipiec 24 2012 20:11:39 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: AZ | On 2012-07-24, AZ wrote: Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie(...)Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego bral srednia z paru sekund w zaleznosci od ilosci impulsow a dodatkowo korelowal to z predkoscia, no i wtedy da sie policzyc l/100km. -- Artur ZZR 1200 5 |
Data: Lipiec 24 2012 22:20:00 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: Marcin N | W dniu 2012-07-24 22:11, AZ pisze: Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napiÄ™cia? Dawka paliwa w cylindrze jest chyba stała wiÄ™c wystarczy tylko raz to odpowiednio skalibrować i nie trzeba używać przepływomierza. GłoĹ›no myĹ›lÄ™, może idÄ™ na manowce. -- MN 6 |
Data: Lipiec 24 2012 20:30:42 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: AZ | On 2012-07-24, Marcin N wrote: Oczywiscie, ze idziesz. Pomysl logicznie, skad sie bierze wzrost obrotow noAaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie i po co ludzkosc wymyslala takie skomplikowane urzadzenie jak gaznik? :-) Na wtryskach sprawa jest prosta bo da sie to policzyc majac cisnienie na listwie i dlugosc trwania impulsu. -- Artur ZZR 1200 7 |
Data: Lipiec 24 2012 23:02:41 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: Ivam | Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomoĹ›ci grup To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napiÄ™cia? To moze po prostu przerobic tarcze obrotomierza, zeby wskazywala spalanie? GłoĹ›no myĹ›lÄ™, może idÄ™ na manowce. To jest tak, ze spalanie jest zalezne nie od obrotow (ktore mozesz mierzyc przy pomocy liczenia impulsow) lecz od obciazenia silnika i zaleznosci obciazenia do mocy/momentu podczas danych obrotow. Prosty test - wez puszke gdzie masz komputer (teraz o takie latwo) i uzywaj tylko pierwszych 3 biegow, ale do konca. Przykladowo w lancerze spalanie w miescie przy takiej jezdzie bedzie wynosilo w okolicach 10-12l/100km. W tym samym lancerze jazda w okolicach 5tys obr. i przy predkosci na 180-200 bedzie spalal w okolicach 15-18. Inny samochod bedzie mial inne przelozenia/moc/moment i bedzie odwrotnie. Sprawa jest rownie skomplikowana co rozpatrywanie "walenia sie motocykla w zakret" pod katem praw fizyki. Najpewniej jest wlasnie przeplywomierz i odpowiedni uklad. Tylko nie bardzo wiem po co to komu - czy w aucie czy moto;) Ja widze tylko sens podczas jazdy probnej - wsiadam i widze o ile producent klamie w folderach reklamowych. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla UpoĹ›ledzonych Umysłowo 8 |
Data: Lipiec 24 2012 22:51:57 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: WIADRO |
Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego nie załapałem, co ma zmiana ci¶nienia do przepływu, przepływ to przepływ nie zależnie czy w całym układzie (przed i za przepływomierzem) jest po 1 kPA czy 10 kPA - przepływ będzie taki sam.. możesz pokazać jaki¶ filmik, zdjęcia jak to działa? jest jaki¶ na rynku licznik typu rowerowego co by pokazywał dane z 'dwóch kół', tj np dane z przepływomierza i dane z obrotów niezależnie? 9 |
Data: Lipiec 25 2012 08:05:48 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: Ivam | On Tue, 24 Jul 2012 22:51:57 -0700 (PDT), WIADRO wrote: nie załapałem, co ma zmiana ciĹ›nienia do przepływu Pompa pracuje impulsowo w zależnoĹ›ci od ciĹ›nienia w układzie. Duze ciĹ›nienie-pompa nie działa. CiĹ›nienie maleje-pompa rusza. -- pzdr: Ivam 10 |
Data: Lipiec 25 2012 08:23:33 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: AZ | On 2012-07-25, WIADRO wrote: No ma, bo jak pompa osiagnie wymagane cisnienie to sie wylacza i przeplywu nie ma, cisnienie spada bo paliwo jest wypalane, pompa sie zalacza jest przeplyw i sie wylacza. Pozniej zrobie filmik. Chyba nie :-) -- Artur ZZR 1200 11 |
Data: Lipiec 25 2012 14:29:22 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: Adam Wysocki | AZ wrote: Akurat ten przeplywomierz ma za male krocce (6mm) wiec u mnie odpada ale na A nie my¶lałe¶ o innym podej¶ciu? Ja się zastanawiam nad braniem impulsów z licznika prędko¶ci (i w ten sposób mierzyć dystans) i sygnału z czujnika paliwa (oczywi¶cie puszczonego przez odpowiedni LPF - interesuje nas wolnozmienny sygnał a nie piki). Po odpowiednim wyskalowaniu (zalewam do pełna, wciskam przycisk, procek zapamiętuje napięcie, potem jadę aż skończy się paliwo, wciskam przycisk, procek zapamiętuje drugie napięcie) dałoby się w ten sposób mierzyć: - pozostał± ilo¶ć paliwa (litry) - pozostał± odległo¶ć (km) - spalanie (litry na setkę) Spalanie nie byłoby chwilowe tylko całkowite, np. przez ostatnie 50km. Oczywi¶cie "koniec paliwa" to punkt w którym trzeba przeł±czyć na rezerwę. Widzisz jakie¶ przeciwwskazania? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 12 |
Data: Lipiec 25 2012 20:16:15 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: AZ | On 2012-07-25, Adam Wysocki wrote: AZ wrote:Nie widze, mozna i taki sposob OIDP stosuje sie we flotach, ale mnie bardziej interesowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na odpowiednio niskim poziomie i przeklada sie jakos na koszt wachy. Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, pytanie tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa. -- Artur ZZR 1200 13 |
Data: Lipiec 25 2012 23:02:59 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: Ivam | Użytkownik "AZ" napisał w wiadomoĹ›ci grup interesowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na Koszt? Gaz se zaloz - bedzie najtaniej, a ze tramwaj to i tak prowadzenie sie nie zmieni. Ja bym dal inny powod - zasieg. U mnie w okolicach 250-280km. Troszke mi malo. Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, pytanie W sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa ilosc - tam jest cylinderek o okreslonej objetosci i tlok musi wykonac pelen ruch, zeby ten patent sterujacy zadzialal prawidlowo. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla UpoĹ›ledzonych Umysłowo 14 |
Data: Lipiec 26 2012 06:58:54 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: AZ | On 2012-07-25, Ivam wrote: Wiesz, w zeszlym roku do Chorwacji zajechalem na trzech zbiornikach a wrocileminteresowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na na szesciu, to jest lekka roznica ;-) Zasieg to druga sprawa - u mnie w zaleznosci od jazdy wacha sie miedzy 260 a 400 km. Pobawie sie w weekend. Bo tu sprawe komplikuja dwie pompy ;-)Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, -- Artur ZZR 1200 15 |
Data: Lipiec 26 2012 07:44:03 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: Adam Wysocki | Ivam wrote: Ja bym dal inny powod - zasieg. U mnie w okolicach 250-280km. Troszke mi To i tak dobrze, ja mam w mie¶cie 220, a w trasie nawet 260 - od zatankowania pod korek to momentu gdy muszę przeł±czyć na rezerwę (16l + 5l rezerwy). W sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa O jakich wy pompach mówicie? Bo chyba nie o pompie paliwa przy wtryskach? Jest jaki¶ inny patent zasilania silnika z elektrycznymi pompami? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 16 |
Data: Lipiec 26 2012 07:51:09 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: AZ | On 2012-07-26, Adam Wysocki wrote: Gazniki. W moto gdzie najnizszy punkt zbiornika jest nizej od komor plywakowychW sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa sa elektryczne pompy, u mnie akurat dwie. -- Artur ZZR 1200 17 |
Data: Lipiec 26 2012 11:07:12 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: Ivam | On Thu, 26 Jul 2012 07:51:09 +0000 (UTC), AZ wrote: Gazniki. W moto gdzie najnizszy punkt zbiornika jest nizej od komorplywakowych sa elektryczne pompy, u mnie akurat dwie. U mnie cały bak jest nad gazinkami, a i tak jest pompa. -- pzdr: Ivam 18 |
Data: Lipiec 26 2012 08:53:07 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: ARO | Użytkownik "AZ" napisał w wiadomo¶ci : Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, Możesz przyj±ć że na jedno pompnięcie przypada taka sama dawka paliwa. To przykładzie FJ1200, bo miałem i swojego czasu bawiłem się w pomiary spalania przez zliczanie impulsów z pompy - badałem czy pr±d płynie przez pompę czy nie. FJuta sprzedałem, zanim cokolwiek sensownego z tego powstało. Przekrój takiej pompki: http://fj1200.republika.pl/fuelpump.pdf Spalanie chwilowe z ostatnich 5 sekund może być ciężko okre¶lić, bo przecież wiemy jak działa cały układ zasilania, ale oszacowanie ilo¶ci przepompowanej wachy w znacznie dłuższym okresie np. w ci±gu ostatniej np. minuty będzie bardziej miarodajne. -- ARQ transalp 19 |
Data: Lipiec 26 2012 07:01:34 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: AZ | On 2012-07-26, ARO wrote: Dzieki za info, duzo mi to upraszcza :-)Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, -- Artur ZZR 1200 20 |
Data: Lipiec 26 2012 09:23:06 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: Marcin N | W dniu 2012-07-26 09:01, AZ pisze: Dzieki za info, duzo mi to upraszcza :-) Daj znać, jak Ci pójdÄ… próby. Fajnie by było, gdyby siÄ™ okazało, że prosty licznik rowerowy potrafi wyłapywać impulsy elektryczne od pompy. -- MN 21 |
Data: Lipiec 26 2012 07:42:00 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: Adam Wysocki | AZ wrote: Nie widze, mozna i taki sposob OIDP stosuje sie we flotach, ale mnie bardziej W sumie spalanie to iloczyn obrotów i położenia przepustnicy, nie? Może wystarczyłby wskaĽnik położenia przepustnicy (np. w procentach) - bo to jest ciężko wyczuć. Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, pytanie U mnie nie ma pomp :( -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 22 |
Data: Lipiec 26 2012 07:52:54 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: AZ | On 2012-07-26, Adam Wysocki wrote: Wydaje mi sie, ze nie koniecznie bo pewnie dochodzi do tego wzorku jeszczeNie widze, mozna i taki sposob OIDP stosuje sie we flotach, ale mnie bardziej obciazenie. -- Artur ZZR 1200 23 |
Data: Lipiec 26 2012 08:10:06 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: Adam Wysocki | AZ wrote: W sumie spalanie to iloczyn obrotów i położenia przepustnicy, nie? Może Mi się wydaje (podkre¶lam że tylko wydaje), że obci±żenie wpływa na obroty, czyli im większe obci±żenie, tym bardziej trzeba odkręcić, żeby utrzymać te same obroty, i st±d jest wzrost spalania przy większym obci±żeniu. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 24 |
Data: Lipiec 26 2012 13:06:57 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: ARO | Wydaje mi sie, ze nie koniecznie bo pewnie dochodzi do tego wzorku jeszcze W przybliżeniu proporcjonalnie do obci±żenia zmienia się podci¶nienie w kolektorze ss±cym. Takie szacowanie po¶rednie jednak można sobie o kant dupy roztłuc. Obawiam się, że bez przepływomierza nie razbieriosz. Tym bardziej jeżeli ma to być produkt komercyjny, możliwy do montażu przez przeciętnego imbecyla, a nie sztuka dla sztuki i montaż jedynie we własnym motocyklu + u dwóch znajomych. W trampku na V biegu na prostej trasie ile obrotów - takie spalanie. Tak w przybliżeniu sle tylko dla zakresu od 4750 do 6000 rpm. Rezerwę wł±czam powyżej 250km. Kwestia wyczucia motonga. Więcej chyba do szczę¶cia nie potrzebuję. Co innego jak to była ponad litrowa lokomotywa, gdzie powyżej 5000rpm wir się w baku robi. Może tam by mi się cos takiego przydało. Pomy¶l o nowych motocyklach z wtryskiem. Tam sprawa jest bardzo prosta - pomiar czasu otwarcia wtrysku. Skalibrować najlepiej do¶wiadczalnie. Mi by się nie chciało bawić w wyliczanie przepływów, lepko¶ci, przekrojów i innych nieprzyjemnie brzmi±cych wielko¶ci. A czy przypadkiem Wartboghini 353 (Wartburg das ist gut und kräftig Maschine, Zwietakt, drei Zylinder) nie miało przepływomierza? Może warto podejrzeć jak to było zbudowane... pzdr -- ARQ transalp 25 |
Data: Lipiec 26 2012 12:47:13 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: AZ | On 2012-07-26, ARO wrote: Dokladnie o tym mowilem, w gaznikach podcisnieniowych steruje sie tylko przepustnicami powietrza w gardzielach a samo podcisnienie podnosi dopiero te wlasciwe. Przeplywomierz jest tutaj najdokladniejszy ale tez i najdrozszy, jak bedzie mi sie chcialo to sobie kupie ten 9mm do 6,5l/min i zobaczymy wtedy. To raczej zabawa dla zabawy i rozwiazanie dla mnie. Eee swojego motonga to juz mam tak wyczutego ze po wskazowce potrafie ocenic ile mam jeszcze litrow w zbiorniku. Rezerwy nie uzywam, tzn mam caly czas przelaczone na rezerwe bo wiem kiedy na wskaziku zaczynam zuzywac rezerwe. Nie wiem nawet ktory to ale mowisz o takim eco-wskaziniku? Kojarze takie cos z Lady Samary ale tam to OIDP dzialalo wlasnie na podcisnieniu, ten wskaznik znaczy sie. -- Artur ZZR 1200 26 |
Data: Lipiec 26 2012 22:59:31 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: ARO | Użytkownik "AZ" napisał : Nie wiem nawet ktory to ale mowisz o takim eco-wskaziniku? Kojarze takie Tak, dokladnie mowie o "eko-wskazniku". ZTCP kierowca mial na blacie prymitywna linijke diodowa, ktora pokazywala w duzym przyblizeniu ile pali (jednostek) w danej chwili. Jeszcze w ubieglym wieku kolega mial takie auto i nieco wspomnien zostalo. Kilka lat temu wlasnie przy okazji budowy miernika spalania dla FJ znalazlem na necie szczatkowe informacje o istnieniu przeplywomierza w Wartburgu, niestety bez detali. Lade samare widzialem tylko z daleka, ale skoro tak pamietasz, to moze miec sens. Korelacje pomiedzy podcisnieniem a chwilowym spalaniem fajnie widac w przypadku auta wyposazonego w gaz sekwencyjny i wskaznik spalania (tzw. komputer pokladowy). Trzeba sie podlaczyc z oprogramowaniem serwisowym pod sterownik gazu (m.in. b. popularny STAG daje taka mozliwosc) i tam bedzie widac aktualne podcisnienie, czas wtrysku, predkosc obr silnika - wszystko w formie wykresu. Brakuje tylko aktualnego zuzycia, ktore trzeba sobie odczytac podczas jazdy z komputera pokladowego i porownywac na biezaco z parametrami ze sterown. gazu. -- ARQ transalp 27 |
Data: Lipiec 26 2012 21:11:16 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: AZ | On 2012-07-26, ARO wrote: Pewnie jakies bardzo prymitywne to musialo byc. W Samarze to bylo wskazowkowe,Nie wiem nawet ktory to ale mowisz o takim eco-wskaziniku? Kojarze takie o takie: http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/08/41/48/2508414839 -- Artur ZZR 1200 28 |
Data: Lipiec 27 2012 04:01:36 | Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | Autor: | W dniu czwartek, 26 lipca 2012 23:11:16 UTC+2 użytkownik AZ napisał: On 2012-07-26, ARO wrote: W Trabancie tez byl. Schemat http://tnij.org/rkov Gawron AT |