Grupy dyskusyjne   »   Koniec świata się zbliża

Koniec świata się zblia



1 Data: Wrzesien 14 2012 22:08:48
Temat: Koniec świata się zblia
Autor: megrims 

http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/news/stalo-sie-oto-bmw-z-napedem-na-przednie-kola,1842558

http://tiny.pl/hnqx7
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....



2 Data: Wrzesien 14 2012 21:08:14
Temat: Re: Koniec wiata si zblia
Autor:

megrims wrote:

http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/news/stalo-sie-oto-
bmw-z-napedem-na-przednie-kola,1842558

Tak to jest gdy za projektowanie aut biorą się księgowi. Napęd na przd
jest po prostu tańszy. Dlatego ja będę dalej jedzi moim sportowo-
luksusowo-rodzinnym Polonezem Truckiem Royem ktry, obok innych zalet, ma
tradycyjny, niezawodny napęd na ty.

PS. Gdy kupowaem mojego Poloneza Trucka Roya rozwaaem jeszcze
inwestycję w Forda Sierrę lub Forda Granadę, ktre take mają napęd na
ty, jednak ostatecznie zdecydowaem się nie nabijać kabzy zachodnim
koncernom i w myśl przysowiowego "teraz polska!" wybrać nasz rodzimy
produkt.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

3 Data: Wrzesien 15 2012 08:20:31
Temat: Re: Koniec świata się zblia
Autor: megrims 

W dniu 2012-09-14 23:08, tο pisze:

megrims wrote:

http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/news/stalo-sie-oto-
bmw-z-napedem-na-przednie-kola,1842558

Tak to jest gdy za projektowanie aut biorą się księgowi. Napęd na przd
jest po prostu tańszy. Dlatego ja będę dalej jedzi moim sportowo-
luksusowo-rodzinnym Polonezem Truckiem Royem ktry, obok innych zalet, ma
tradycyjny, niezawodny napęd na ty.

PS. Gdy kupowaem mojego Poloneza Trucka Roya rozwaaem jeszcze
inwestycję w Forda Sierrę lub Forda Granadę, ktre take mają napęd na
ty, jednak ostatecznie zdecydowaem się nie nabijać kabzy zachodnim
koncernom i w myśl przysowiowego "teraz polska!" wybrać nasz rodzimy
produkt.

No ale mogli zrobić napęd spalinowy na ty, a elektryczny na przd.

BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
osiągają maksymalną sprawno przy konkretnych obrotach i obciąeniu,
to dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel
Ampera, gdzie zupenie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego
na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektrykw i w tym kierunku?

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

4 Data: Wrzesien 15 2012 09:22:09
Temat: Re: Koniec wiata si zblia
Autor:

megrims wrote:

No ale mogli zrobić napęd spalinowy na ty, a elektryczny na przd.

Dokadnie, mona byo przenie napęd z silnika spalinowego z przodu na
ty i z elektrycznego z tyu na przd. Niestety do projektu dorwali się
księgowi i powiedzieli, e to będzie za drogie! Jestem pewien, e gdyby
mj Polonez Truck Roy by wyposaony w dodatkowy silnik elektryczny, to
byby on umieszczony z tyu i napędzaby przednie koa. :))

BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
osiągają maksymalną sprawno przy konkretnych obrotach i obciąeniu, to
dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel Ampera,
gdzie zupenie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego na
oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektrykw
i w tym kierunku?

Pewnie straty przy generowaniu prądu są bardziej istotne ni ta wysza
sprawno. I pewnie klienci nie lubią jednostajnego dwięku silnika
spalinowego pracującego wcią na tych samych obrotach. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

5 Data: Wrzesien 16 2012 17:59:44
Temat: Re: Koniec świata się zblia
Autor: megrims 

W dniu 2012-09-15 11:22, tο pisze:

megrims wrote:

No ale mogli zrobić napęd spalinowy na ty, a elektryczny na przd.

Dokadnie, mona byo przenie napęd z silnika spalinowego z przodu na
ty i z elektrycznego z tyu na przd. Niestety do projektu dorwali się
księgowi i powiedzieli, e to będzie za drogie! Jestem pewien, e gdyby
mj Polonez Truck Roy by wyposaony w dodatkowy silnik elektryczny, to
byby on umieszczony z tyu i napędzaby przednie koa. :))

BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
osiągają maksymalną sprawno przy konkretnych obrotach i obciąeniu, to
dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel Ampera,
gdzie zupenie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego na
oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektrykw
i w tym kierunku?

Pewnie straty przy generowaniu prądu są bardziej istotne ni ta wysza
sprawno. I pewnie klienci nie lubią jednostajnego dwięku silnika
spalinowego pracującego wcią na tych samych obrotach. :)

Co do sprawności to trzeba by zapytać specjalistę, ktry by
to policzy. Do tego dochodzą koszty skrzyni biegw, sprzęga - caego
przeniesienia napędu.

A co do dwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dwięk
silnika wydobywający się z gośnikw <ROTFL>.  Tu jest prbka:

http://www.youtube.com/watch?v=uoDKdPKiD0s&t=23s


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

6 Data: Wrzesien 16 2012 17:48:26
Temat: Re: Koniec wiata si zblia
Autor:

megrims wrote:

A co do dwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dwięk
silnika wydobywający się z gośnikw <ROTFL>.  Tu jest prbka:

W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
"rasowy haas". :>

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

7 Data: Wrzesien 16 2012 21:22:37
Temat: Re: Koniec świata się zblia
Autor: megrims 

W dniu 2012-09-16 19:48, tο pisze:

megrims wrote:

A co do dwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dwięk
silnika wydobywający się z gośnikw <ROTFL>.  Tu jest prbka:

W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
"rasowy haas". :>

Ale to dowcip?

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

8 Data: Wrzesien 16 2012 21:29:26
Temat: Re: Koniec świata się zblia
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2012-09-16 21:22, megrims pisze:

W dniu 2012-09-16 19:48, tο pisze:
megrims wrote:

A co do dwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dwięk
silnika wydobywający się z gośnikw <ROTFL>.  Tu jest prbka:

W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
"rasowy haas". :>

Ale to dowcip?

Stoją dwie krowy w rzeni i jedna zagaić chciaa:
- Jestem Mućka, cze.
- Krasula.
- Pierwszy raz tutaj?
- Nie, k..., drugi...

9 Data: Wrzesien 16 2012 19:57:29
Temat: Re: Koniec wiata si zblia
Autor:

Artur Maśląg wrote:

Stoją dwie krowy w rzeni i jedna zagaić chciaa: - Jestem Mućka, cze.
- Krasula.
- Pierwszy raz tutaj?
- Nie, k..., drugi...

Wchodzi murzyn z papugą na ramieniu do baru, barman pyta zdziwiony:
- Skąd to masz?
- Z Afryki -- odpowiedziaa papuga

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

10 Data: Wrzesien 16 2012 19:56:25
Temat: Re: Koniec wiata si zblia
Autor:

megrims wrote:

W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
"rasowy haas". :>

Ale to dowcip?

Nie, nawet nadali jej imię: symposer.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

11 Data: Wrzesien 15 2012 13:35:23
Temat: Re: Koniec świata się zblia
Autor: BartekK 

W dniu 2012-09-15 08:20, megrims pisze:

BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
osiągają maksymalną sprawno przy konkretnych obrotach i obciąeniu,
to dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel
Ampera, gdzie zupenie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego
na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektrykw
i w tym kierunku?
Powinny i w kierunku malutkiego silnika turbinowego (turbiny gazowej) napędzającej generator, a nie tokowego. Sprawno duo większa (pod 45%), masa malutka, spala wszystko co popadnie, tylko drogie w wytwarzaniu. Robią coś takiego chyba, w postaci jakiegoś supersamochodu z 2ma turbinami goniącymi generatory, ale to jako ciekawostka a nie praktyczne zastosowanie.


--
| Bartomiej Kuniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

12 Data: Wrzesien 15 2012 17:40:19
Temat: Re: Koniec świata się zblia
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 15 Sep 2012 13:35:23 +0200, BartekK napisa(a):

W dniu 2012-09-15 08:20, megrims pisze:
BTW to ja si od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
osigaj maksymaln sprawno przy konkretnych obrotach i obcieniu,
to dlaczego wszystkie napdy elektryczne nie s robione jak w Opel
Ampera, gdzie zupenie nie ma przeniesienia napdu z silnika spalinowego
na o/osie. Tam silnik elektryczny napdza jedynie generator, a za napd
odpowiadaj silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektrykw
i w tym kierunku?

To niewiele daje - problemem jest samo zapotrzebowanie na mala moc - i
silnik juz nie jest optymalny. Dobrac obroty mozna i reczna skrzynia :-)
Hybrydy zyskuja na tym ze silnik jest dodatkowo obciazony akumulatorami.
No i nie pracuje na postoju na swiatlach.

Owszem - jak juz robimy samochod elektryczny, to mozna by pomyslec, tylko
ciagle elektryka potrzebna do tego jest ciezka, a elektronika droga. No i
sprawnosc elektryki tez nie jest 100% - rozsadnie jest zostawic
przeniesienie mechaniczne

Powinny i w kierunku malutkiego silnika turbinowego (turbiny gazowej)
napdzajcej generator, a nie tokowego. Sprawno duo wiksza (pod
45%)

IMO to jednak sprawnosc diesla wieksza.

masa malutka,

To moze byc zaleta .. ale powinni pojsc w kierunku ogniw paliwowych :-)

spala wszystko co popadnie

Zawsze mnie dziwi ze diesel nie. W tej temperaturze wszystko powinno sie
zapalic ..


J.

13 Data: Wrzesien 15 2012 12:40:34
Temat: Re: Koniec świata się zblia
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 14 Sep 2012 22:08:48 +0200, megrims napisa(a):

http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/news/stalo-sie-oto-bmw-z-napedem-na-przednie-kola,1842558


Koniec jak koniec ... jakby mialo naprawde palic 2.5/100, to raczej
poczatek pewnej epoki :-)

J.

Koniec świata się zbliża



Grupy dyskusyjne