Konserwacja podwozia i profili zamkniętych
1 | Data: Pa?dziernik 10 2012 12:03:27 |
Temat: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
Autor: Jacek | Dziś byem na przeglądzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobić konserwację podwozia i profili zamkniętych. 2 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 12:09:09 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | Autor: Stefan Szczygielski | W dniu 10.10.2012 12:03, Jacek pisze: Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, eby Istnieje ryzyko, e konserwując u partaczy zakonserwują Ci np. otworki technologiczne, przez ktre ma uciekać woda i po konserwacji Ci samochd w tym miejscu samochd chętniej zgnije. Ale to pesymistyczne myślenie. (: S. 3 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 12:10:56 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | Autor: ::-::dysmorfofob::-:: | Ale to pesymistyczne myślenie. (: Ale generuje je zyciowa praktyka :] ::f:: 4 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 04:37:39 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: | W dniu roda, 10 padziernika 2012 12:03:26 UTC+2 uytkownik Jacek napisa: Dzi byem na przegldzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobi Konserwacja profili jest prosta i bardzo skuteczna pod warunkiem e zostanie zrobiona poprawnie. Wpuszcza si wyk zakoczony specjaln kocwk w profile i tam rozpyla preparat. Jeli na podwoziu nie ma uszkodze fabrycznej powoki to malowanie jest zbyteczne. Jeli s nadkola to pod nadkolami tym samym preparatem co do profili zapaskudzi. Sprawdzone w praktyce i daje najlepsze efekty. Jeli s uszkodzenia to przegwizdane bo samo zapakanie bitexem jest nie skuteczne. Musz by odtworzone powoki jak byo oryginalnie. Czyli dobry podkad, farba nawierzchniowa i dopiero gruba warstwa jakiej dedykowanej smoy czy czego podobnego. Niewdziczna praca bo strasznie niewygodnie pod spodem si to robi. Zauwayem e jak po wyczyszczeniu z rdzy pomalowa synkiem w aerozolu to takie miejsce o wiele wolniej koroduje. Rewelacyjna jest te szara farba podkadowa w aerozolu. Nazwy nie pamitam. Na etykiecie jest rysunek taczki i dziecicego rowerka. Profile najlepiej zabezpiecza jak s upay. Zasad jest poprawienie za rok. Piszesz o czasach fiatw 125 i polonezw. Konserwacja profili wyduaa w tamtych samochodach ywotno karoserii o 100%. Jak by we wspczesnych byo tak samo to bez problemu blachy doyway by trzydziestu lat w dobrej kondycji. Rwnie wane jak zabezpieczanie profili jest woskowanie z zewntrz. Na zim najlepiej na grubo. Od dawna stosuj metod psikania pzred zim fluidolem do 1/3 wysokoci. Brzydko ale zim oglnie jest brzydko a na wiosn na myjni umyj. 5 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 13:49:08 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: 4CX250 | Uytkownik napisa w wiadomoci Jeli na podwoziu nie ma uszkodze>fabrycznej powoki to malowanie jest zbyteczne. .... Jeli s uszkodzenia to przegwizdane bo samo Czyli w nowym pojedzie nie robimy nic i czekamy a si pojawi uszkodzenia a jak si pojawi to... Musz by odtworzone powoki jak byo oryginalnie. Czyli Nawierzchniowa jest tu zbdna. Wystarczy dobry podkad i na to tzw. baranek. I adnych sm. To si stosowao 30 lat temu Niewdziczna praca bo strasznie niewygodnie Co to jest ten synek ? Marek 6 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 05:15:28 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: | W dniu roda, 10 padziernika 2012 13:49:19 UTC+2 uytkownik 4CX250 napisa: Uytkownik napisa w wiadomociCynk. Mylisz si e nawierzchniowa niepotrzebna. Ale mnie nic do tego e si mylisz. Nie moje mapy nie mj cyrk. 7 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 15:06:34 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: 4CX250 | Uytkownik napisa w wiadomoci W dniu roda, 10 padziernika 2012 13:49:19 UTC+2 uytkownik 4CX250 napisa: Cynk. Mylisz si e nawierzchniowa niepotrzebna. Ale mnie nic do tego e si mylisz. Nie moje mapy nie mj cyrk. Pozwalam ci tak uwaa. Marek 8 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 06:42:52 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: | W dniu roda, 10 padziernika 2012 15:06:43 UTC+2 uytkownik 4CX250 napisa: U�ytkownik napisa� w wiadomo�ci Dzikuj. 9 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 13:43:47 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: radekp@konto.pl | Wed, 10 Oct 2012 12:03:27 +0200, w Dzi byem na przegldzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobi A nie lepiej my z woskiem? Zawsze gdzie ten wosk wcieknie w obszary niedostpne i zostanie na duej. A podwozie my i uzupenia uszkodzenia. 10 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 05:32:06 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: | W dniu roda, 10 padziernika 2012 13:50:05 UTC+2 uytkownik napisa: Wed, 10 Oct 2012 12:03:27 +0200, w Mycie z woskiem to wedug mnie tylko dla oka. We zwyk past woskow. ES1 si nazywa. Wypastuj, wyczy. Za tydzie drugi raz. Roboty sporo. Ale przez zim mycie bdzie polegao na opukaniu samochodu wod. I to bez adnych myjek cinieniowych. Musz taki zabieg zrobi w nowym nabytku dokd jest jeszcze jaka znona pogoda. Tylko drabin skd poycz. 11 |
Data: Pa?dziernik 11 2012 09:39:15 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: radekp@konto.pl | Wed, 10 Oct 2012 05:32:06 -0700 (PDT), w > A nie lepiej my z woskiem? Zawsze gdzie ten wosk wcieknie w obszary Ale nie pisz o dbaniu o wygld -- tylko o quasi-konserwacji. 12 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 14:00:05 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | Autor: Ukaniu |
Dziś byem na przeglądzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobić konserwację podwozia i profili zamkniętych. Robi się robi. Podwozie wcierany pędzlem Terotex WAX, w profile wpsikuję pistoletem do konserwacji terotex hv400. Preparaty o klasie samej w sobie. Nie mam profitw z reklamy i sam kupuje drogo ale uwaam warto. -- Pozdrawiam, Łukasz 13 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 05:26:29 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: | W dniu roda, 10 padziernika 2012 14:00:36 UTC+2 uytkownik Ukaniu napisa: Uytkownik "Jacek" napisa w wiadomoci Oczywicie ze warto nawet w kilkuletnich samochodach w ktrych takie zabiegi nie byy robione. Preparaty do profili to dobre penetranty a na dodatek wypieraj wod. Im bardziej porowate tym lepiej si trzymaj. Jak jest powierzchniowa rdza to jak w gbk w ni wejd i skutecznie odetn dostp powietrza. Korzystnie jest jak rozpryskiwa w profilach gorcy preparat. A czy drogie. Na fiata 125p wychodzio mi, jak zawodowo to robiem , do dwch litrw fluidolu. 14 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 16:06:01 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: Ukaniu |
Na fiata 125p wychodzio mi, jak zawodowo to robiem , do dwch litrw >fluidolu. Ja jako nie lubi fluidolu - moe teraz jest lepszy - w zimie zbyt si zestala i pka, podczas aplikacji duo si wylewao. To samo z biteksem. W oldtimerach stosujemy specjalistyczne preparaty na bazie naturalnego oju aplikowane wanie pistoletem z podgrzewaniem wa i kocwki. W domowych szrotach szkoda pienidzy. Jeli si udaje w wersji de-lux nie stosuj nic smoo/asfaltowego. Wosk, j itp. -- Pozdrawiam, ukasz 15 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 08:43:29 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: | W dniu roda, 10 padziernika 2012 16:06:04 UTC+2 uytkownik Ukaniu napisa: Uytkownik napisa w wiadomoci Jak za gruba warstwa to pka. Ale tylko wierzchnia warstwa. Warstwa fluidolu musi by cienka. Prawie przezroczysta. Miaem do nakadania fluidolu i bitexu urzzdenia produkcji polskiej. Dwie baki po 60 litrw i dwa specjalne pistolety. Generalnie do malowania autobusw si nadawao. Troch upaprali a materiay sprzedali takim jak ja. Sporo przerbek przeszy urzdzenia zanim nadaway si do osobwek. 8 godzin trwao zabezpieczanie fiaciora. Z tego 6 to rozkrcanie i skrcanie tapicerki. Samo malowanie spodu w nowym samochodzie to 15 minut. Dobrze si robio gorcym bitexem bo jak by ju na samochodzie to szybko styg i nie kapa. Ten ojowy preparat to jaki fabryczny czy wasny wynalazek? 16 |
Data: Pa?dziernik 11 2012 09:02:43 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: Ukaniu |
Ten ojowy preparat to jaki fabryczny czy wasny wynalazek? http://www.mike-sander.de/ Kiedy mieszalimy z ojcem mikstury sami ale teraz nie ma czasu no i ta w.w jest OK. -- Pozdrawiam, ukasz 17 |
Data: Pa?dziernik 10 2012 18:24:07 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 10-10-2012 o 16:06:01 Ukaniu napisa(a):
Podepn si z pytaniem: Chciabym zakonserwowa podwozie w dwuletniej cytrynie (C4GP) - zaley mi na tym aby warstwa bya jak najgrubsza (aby wytumi haasy z opon i odpryski z jezdni) - ale oczywicie ma te spenia swoje podstawowe zadanie. Wiesz moe, czy jest moe w sprzeday jaki preparat majcy takie podwjne dziaanie? TG 18 |
Data: Pa?dziernik 11 2012 08:52:26 | Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamknitych | Autor: Ukaniu |
|