Witam.
Czy należy wykonać konserwację podwozia nowego samochodu, pomimo tego, że dealer wskazuje na fabryczne zabezpieczenie. Mam jednak co do tego wątpliwości widząc te powłokę ochronną, jadąc potem np. po nawierzchniach naprawianych przy użyciu emulsji i grysów, znając stan naszych dróg i ulic i słysząc odgłosy uderzeń grysu i piasku o podwozie.
Pozdrawiam
2 |
Data: Kwiecien 25 2012 20:54:02 |
Temat: Re: Konserwacja podwozia nowego samochodu |
Autor: Tomasz Gorbaczuk |
Dnia 25-04-2012 o 20:18:06 TM napisał(a):
(...)
Mam jednak co do tego
w±tpliwo¶ci widz±c te powłokę ochronn±, jad±c potem np.. po nawierzchniach naprawianych przy użyciu emulsji i grysów, znaj±c stan naszych dróg i ulic i słysz±c odgłosy uderzeń grysu i piasku o podwozie.
Też kupiłe¶ nowego Citroena? :-)
Pzdr
TG
3 |
Data: Kwiecien 25 2012 21:01:36 | Temat: Re: Konserwacja podwozia nowego samochodu | Autor: kamil/Endurorider.pl |
Użytkownik "TM" napisał w wiadomości Witam.
Czy należy wykonać konserwację podwozia nowego samochodu, pomimo tego, że dealer wskazuje na fabryczne zabezpieczenie. Mam jednak co do tego wątpliwości widząc te powłokę ochronną, jadąc potem np. po nawierzchniach naprawianych przy użyciu emulsji i grysów, znając stan naszych dróg i ulic i słysząc odgłosy uderzeń grysu i piasku o podwozie.
--
Na pewno nic złego się nie stanie jak zrobisz. Ja robiłem środkiem Rust-Check i po kilku latach podwozie nadal jest czarne i nigdzie nie widać korozji. Generalnie to jestem z tego bardzo zadowolony.
--
pozdrawiam
kml
4 |
Data: Kwiecien 25 2012 21:35:02 | Temat: Re: Konserwacja podwozia nowego samochodu | Autor: Pan Piskorz |
W dniu 2012-04-25 21:01, kamil/Endurorider.pl pisze:
podwozie nadal jest czarne
Nadwozie też czarne?
Skodę miałem czerwoną, podwozie, tam, gdzie było blachę widać - było czerwone, plastik pokrywający część spodu podrapany, ale tego nawet nie zamierzałem unikać.
Po 4 latach nic niepokojącego w kanale widać nie było.
P.
5 |
Data: Kwiecien 25 2012 21:40:31 | Temat: Re: Konserwacja podwozia nowego samochodu | Autor: kamil/Endurorider.pl |
Użytkownik "Pan Piskorz" napisał w wiadomości
W dniu 2012-04-25 21:01, kamil/Endurorider.pl pisze:
podwozie nadal jest czarne
Nadwozie też czarne?
Skodę miałem czerwoną, podwozie, tam, gdzie było blachę widać - było czerwone, plastik pokrywający część spodu podrapany, ale tego nawet nie zamierzałem unikać.
Po 4 latach nic niepokojącego w kanale widać nie było.
Czarne od środka konserwującego ;) Niedokładnie napisałem :P Miałem na myśli, że po kilku latach środek nadal jest na podwoziu.
--
pozdrawiam
kml
6 |
Data: Kwiecien 25 2012 21:49:12 | Temat: Re: Konserwacja podwozia nowego samochodu | Autor: Dysiek |
Czy należy wykonać konserwację podwozia nowego samochodu, pomimo tego, że
dealer wskazuje na fabryczne zabezpieczenie.
Dla mnie to mija sie z celem - najpierw beda gnic nadkola czy progi a nie
podwozie. Z reszta jak chcesz pojezdzic nowym autem 5-8 lat to mysle, ze bez
dodatkowej konserwacji nie powinno zgnic.
Dysiek
7 |
Data: Kwiecien 25 2012 21:57:35 | Temat: Re: Konserwacja podwozia nowego samochodu | Autor: kamil/Endurorider.pl |
Użytkownik "Dysiek" napisał w wiadomo¶ci
>Czy należy wykonać konserwację podwozia nowego samochodu, pomimo tego, że >dealer wskazuje na fabryczne zabezpieczenie.
Dla mnie to mija sie z celem - najpierw beda gnic nadkola czy progi a nie podwozie. Z reszta jak chcesz pojezdzic nowym autem 5-8 lat to mysle, ze bez dodatkowej konserwacji nie powinno zgnic.
Koserwacja obejmuje również profile zamknięte i nadkola. A jeżeli o nadkolach mowa to powinny być założone plastikowe nadkola do wnętrza - to naprawdę dużo daje.
--
pozdrawiam
kml
8 |
Data: Kwiecien 25 2012 22:06:56 | Temat: Re: Konserwacja podwozia nowego samochodu | Autor: Pan Piskorz |
W dniu 2012-04-25 21:57, kamil/Endurorider.pl pisze:
Koserwacja obejmuje również profile zamknięte i nadkola. A jeżeli o
nadkolach mowa to powinny być założone plastikowe nadkola do wnętrza -
to naprawdę dużo daje.
To już jest przesada. Tak wysmarowane smoł± były duże fiaty w latach 80.
Obecnym autom tego nie potrzeba, naprawdę.
P.
9 |
Data: Kwiecien 25 2012 22:16:06 | Temat: Re: Konserwacja podwozia nowego samochodu | Autor: kamil/Endurorider.pl |
Użytkownik "Pan Piskorz" napisał w wiadomo¶ci
W dniu 2012-04-25 21:57, kamil/Endurorider.pl pisze:
Koserwacja obejmuje również profile zamknięte i nadkola. A jeżeli o
nadkolach mowa to powinny być założone plastikowe nadkola do wnętrza -
to naprawdę dużo daje.
To już jest przesada. Tak wysmarowane smoł± były duże fiaty w latach 80.
Obecnym autom tego nie potrzeba, naprawdę.
Osobi¶cie to uważam, że _obecnym_ autom naprawdę potrzeba dodatkowej konserwacji.
--
pozdrawiam
kml
10 |
Data: Kwiecien 25 2012 22:07:12 | Temat: Re: Konserwacja podwozia nowego samochodu | Autor: Tomasz Pyra |
On Wed, 25 Apr 2012 21:57:35 +0200, kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "Dysiek" napisał w wiadomo¶ci
Czy należy wykonać konserwację podwozia nowego samochodu, pomimo tego, że
dealer wskazuje na fabryczne zabezpieczenie.
Dla mnie to mija sie z celem - najpierw beda gnic nadkola czy progi a nie
podwozie. Z reszta jak chcesz pojezdzic nowym autem 5-8 lat to mysle, ze
bez dodatkowej konserwacji nie powinno zgnic.
Koserwacja obejmuje również profile zamknięte i nadkola. A jeżeli o
nadkolach mowa to powinny być założone plastikowe nadkola do wnętrza - to
naprawdę dużo daje.
No gnije wła¶nie nad tymi plastikami :)
Powinno być tak że, oczywi¶cie plastikowe tak, ale do nakładania
konserwacji należy je zdemontować.
11 |
Data: Kwiecien 25 2012 22:15:29 | Temat: Re: Konserwacja podwozia nowego samochodu | Autor: kamil/Endurorider.pl |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci
No gnije wła¶nie nad tymi plastikami :)
Powinno być tak że, oczywi¶cie plastikowe tak, ale do nakładania
konserwacji należy je zdemontować.
Wła¶nie to miałem na my¶li :) Zdj±ć plastik, konserwacja, założyć plastik ;)
--
pozdrawiam
kml
12 |
Data: Kwiecien 25 2012 20:34:37 | Temat: Re: Konserwacja podwozia nowego samochodu | Autor: kogutek |
TM napisał(a):
Witam.
Czy nale=BFy wykona=E6 konserwacj=EA podwozia nowego samochodu, pomimo =
tego, =BFe dealer wskazuje na fabryczne zabezpieczenie. Mam jednak co do =
tego w=B9tpliwo=9Cci widz=B9c te pow=B3ok=EA ochronn=B9, jad=B9c potem =
np. po nawierzchniach naprawianych przy u=BFyciu emulsji i grys=F3w, =
znaj=B9c stan naszych dr=F3g i ulic i s=B3ysz=B9c odg=B3osy uderze=F1 =
grysu i piasku o podwozie.
Pozdrawiam
Podwozie możesz sobie odpu¶cić. Profile zamknięte warto zabezpieczyć.
Plastikowe nadkola też s± niezbędne. To co zasłaniaj± nadkola zabezpieczyć tym
samym preparatem co profile.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
13 |
Data: Kwiecien 26 2012 20:44:21 | Temat: Re: Konserwacja podwozia nowego samochodu | Autor: wowa |
Użytkownik "TM" napisał w wiadomości Witam.
Czy należy wykonać konserwację podwozia nowego samochodu, pomimo tego, że dealer wskazuje na fabryczne zabezpieczenie. Mam jednak co do tego wątpliwości widząc te
Się dopytaj. Słyszałem że można stracić gwarancję na blachę po samodzielnym wykonaniu konserwacji :( Fabryka nie ma interesu żeby Twoje autko jeździło dłużej jak gwarancja :)
Wojtek
--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę
dla dobra pacjenta...
np. dr Sowa, dr House...
14 |
Data: Kwiecien 26 2012 21:11:16 | Temat: Re: Konserwacja podwozia nowego samochodu | Autor: Jacek |
W dniu 2012-04-25 20:18, TM pisze:
Witam.
Czy należy wykonać konserwację podwozia nowego samochodu, pomimo tego, że dealer wskazuje na fabryczne zabezpieczenie. Mam jednak co do tego wątpliwości widząc te powłokę ochronną, jadąc potem np. po nawierzchniach naprawianych przy użyciu emulsji i grysów, znając stan naszych dróg i ulic i słysząc odgłosy uderzeń grysu i piasku o podwozie.
Wszystko zależy od dwóch spraw:
1. co producent pisze na ten ten temat w gwarancji (nie zdziwił bym się, gdyby napisali, że to powoduje utratę gwarancji)
2. jak długo zamierzasz tym autem jeździć. IMO jak do 5 lat to nie warto, a jak powyżej i w p. 1 nie ma żadnych bredni to warto,
Jacek
| | | | | | | | | | | | |