Grupy dyskusyjne   »   Konsumpcja oleju - silnik TDI PD

Konsumpcja oleju - silnik TDI PD



1 Data: Pa?dziernik 21 2008 10:37:13
Temat: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: omega_fan 

Witam!

Od paru miesiecy jestem wlascicielem silnika (reszty auta tez :> ale
nie w tym rzecz) 1.9 TDI PD 115 KM (AUY).

Wiem, ze tym silnikom smakuje olej silnikowy wiec go sobie
popijaja od czasu do czasu, ale zuzycie w moim jakos mnie
zaskoczylo: przy przelocie 1200 km po autostradach z predkosciami
ok. 140-150 km/h potrafi wypic ponad pól stanu od max do min
na bagnecie.

Od wymiany oleju przejechalem jakies 5000 km i w tym czasie
dolalem litr oleju.

Ja wiem ze normy producenta nie przekracza, ale wydaje mi sie,
ze ciut duzo tego oleju bierze. Auto jezdzi normalnie, nie dymi,
jedynie przy odpalaniu puszcza malego baka. Przebieg 125 kkm,
dosc mocno wiarygodny (heh bo na 100% to nigdy nie wiadomo).

Co myslicie? Próbowac cos z tym robic, czy dolewac i jezdzic?
Mysle o zawirusowaniu silnika (lagodny mod na 140 KM), czy
to zuzycie oleju nie jest jakims przeciwwskazaniem?



2 Data: Pa?dziernik 21 2008 10:39:18
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: omega_fan 

Co myslicie? Próbowac cos z tym robic, czy dolewac i jezdzic?
Mysle o zawirusowaniu silnika (lagodny mod na 140 KM), czy
to zuzycie oleju nie jest jakims przeciwwskazaniem?

Zapomnialem dodac, ze nie wiem na jakim oleju jezdzil wczesniej,
ja zalalem go Motulem specific 505.01, 100% syntetycznym.
Oczywiście wszystkie filtry itp wymienione.

3 Data: Pa?dziernik 21 2008 10:52:59
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: krzysiek82 

Jaki auto ma przebieg, czy nie ma żadnych wycieków z zewnątrz? Otwórz obudowę filtra powietrza i sprawdź czy nie ma tam śladów oleju świadczących o kończącej się turbinie. Jeśli nie pojedz na pomiar kompresji silnika, czy odrazu po uruchomieniu wydobywa się z rury niebieski dymek a potem jest ok? Jeśli tak to objaw padniętych uszczelniaczy zaworowych. Przerabiałem ten temat w dwóch dieslach, odrazu profilaktycznie warto wymienić szklanki.

--
krzysiek82

4 Data: Pa?dziernik 21 2008 12:21:08
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: omega_fan 

Jaki auto ma przebieg, czy nie ma żadnych wycieków z zewnątrz? Otwórz

Przebieg niby 125 000 km. Dość mocno prawdopodobny.

obudowę filtra powietrza i sprawdź czy nie ma tam śladów oleju
świadczących o kończącej się turbinie. Jeśli nie pojedz na pomiar

Nie ma.

kompresji silnika, czy odrazu po uruchomieniu wydobywa się z rury
niebieski dymek a potem jest ok? Jeśli tak to objaw padniętych
uszczelniaczy zaworowych. Przerabiałem ten temat w dwóch dieslach, odrazu
profilaktycznie warto wymienić szklanki.

Dokładnie tak to wygląda - odpalam, leci chmurka dymku, ale raczej czarnego
niż niebieskiego. Potem nic, zero.

Czy pomiar kompresji wykaże zużyte uszczelniacze?
W jakich silnikach to wymieniałeś i jaki to kosz mniej więcej?

5 Data: Pa?dziernik 21 2008 12:40:07
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: krzysiek82 

omega_fan pisze:

Czy pomiar kompresji wykaże zużyte uszczelniacze?
W jakich silnikach to wymieniałeś i jaki to kosz mniej więcej?


Pomiar kompresji wykaże czy pierścienie już się kończą, dziwne, że nie kopci na niebiesko bo to zwykle objaw właśnie padających pierścieni a jeśli tylko na początku kopci na zimnym to uszczelniaczy (ale na to nie ma reguły). Uszczelniacze to chyba 2-3zł za sztukę, szklanki 8 sztuk ok 160-200zł. Wymiana nie wiem ale chyba w max 200zl się zmieścisz, ja wymieniałem sam, w 1.6TD 1V i 1.9TDI 1Z.

--
krzysiek82

6 Data: Pa?dziernik 21 2008 12:56:23
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: perszing 

krzysiek82 pisze:

Pomiar kompresji wykaże czy pierścienie już się kończą, dziwne, że nie kopci na niebiesko bo to zwykle objaw właśnie padających pierścieni a jeśli tylko na początku kopci na zimnym to uszczelniaczy (ale na to nie ma reguły). Uszczelniacze to chyba 2-3zł za sztukę, szklanki 8 sztuk ok 160-200zł. Wymiana nie wiem ale chyba w max 200zl się zmieścisz, ja wymieniałem sam, w 1.6TD 1V i 1.9TDI 1Z.

A jak kopci po odpaleniu na bialo, a potem juz nie?

Glupie pytanie, ale co to sa szklanki?

--
Nowy-Sacz Ogloszenia Drobne
www.ogloszenia.nowy-sacz.pl

7 Data: Pa?dziernik 21 2008 13:23:59
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: krzysiek82 

perszing pisze:

A jak kopci po odpaleniu na bialo, a potem juz nie?

Jeśli zakopci na biało to po prostu para wodna, więc nie warto się tym przejmować, dzieje się tak zwłaszcza w takie dni jak teraz lub jak jest jeszcze zimniej.

Glupie pytanie, ale co to sa szklanki?


Szklanki to potoczna nazwa hydraulicznych popychaczy, luz nie jest kasowany ręcznie poprzez podmianę płytek, bardzo wygodne rozwiązanie
zwłaszcza gdy się jeździ bardzo dużo lub się jeździ na gazie.

--
krzysiek82

8 Data: Pa?dziernik 21 2008 16:06:26
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: perszing 

krzysiek82 pisze:

Jeśli zakopci na biało to po prostu para wodna, więc nie warto się tym przejmować, dzieje się tak zwłaszcza w takie dni jak teraz lub jak jest jeszcze zimniej.

Kiedys nie kopcil. To jest ciezki dym wiszacy w powietrzu jak mgla, ale to nie para, przynajmniej tak mi sie wydaje.

Glupie pytanie, ale co to sa szklanki?


Szklanki to potoczna nazwa hydraulicznych popychaczy, luz nie jest kasowany ręcznie poprzez podmianę płytek, bardzo wygodne rozwiązanie
zwłaszcza gdy się jeździ bardzo dużo lub się jeździ na gazie.

A czy jak sa padniete to telepie silnikiem jak jest zimny?

Moge wiedziec czemu u siebie w 1z robiles? Jakie byly objawy i czy pomoglo. Aha ile mechaniory musza w tym grzebac:)

--
Nowy-Sacz Ogloszenia Drobne
www.ogloszenia.nowy-sacz.pl

9 Data: Pa?dziernik 22 2008 09:19:00
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: krzysiek82 

perszing pisze:

Kiedys nie kopcil. To jest ciezki dym wiszacy w powietrzu jak mgla, ale to nie para, przynajmniej tak mi sie wydaje.

Tym się nie przejmuj normalne zjawisko, chyba, że po chwili nie mija to wtedy można przypuszczać, że do któregoś z cylindrów dostaje się woda z układu chłodzenia.


A czy jak sa padniete to telepie silnikiem jak jest zimny?

Moge wiedziec czemu u siebie w 1z robiles? Jakie byly objawy i czy pomoglo. Aha ile mechaniory musza w tym grzebac:)


Zmieniałem bo było już słychać na zimnym i nie tylko zimnym silniku specyficzne stukanie, to już był najwyższy czas. Mnie to zajęło jakieś 4h ale ja nie jestem w tym wprawiony, zmieniałem jeszcze pompę wody przy okazji i rozrząd.

--
krzysiek82

10 Data: Pa?dziernik 21 2008 11:22:02
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: topek  

Witam!
cut
to zuzycie oleju nie jest jakims przeciwwskazaniem?
Ja mam 1.9TDI PD 130km z 214kkm oryginalnego przebiegu i dolewam 0,5l na 7000km.
Czyli miedzy wymianami oleju (co 15kkm) dolewam okolo litra.


topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Pa?dziernik 21 2008 15:14:29
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: omega_fan 

Ja mam 1.9TDI PD 130km z 214kkm oryginalnego przebiegu i dolewam 0,5l na
7000km.
Czyli miedzy wymianami oleju (co 15kkm) dolewam okolo litra.

Ale to jak ostro pałujesz - czy normalnie sobie tyle wypija?

12 Data: Pa?dziernik 21 2008 15:22:55
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: krzysiek82 

Przy ostrym pałowaniu na pewno będzie spalał więcej ale przy normalnej jeździe powinno być od wymiany do wymiany. Mój caddy ma 260tyś na liczniku, olej pełen syntetyk leje, nie dolewam nic od wymiany do wymiany, tzn ubytek jest tak mały, że ledwo co to widzę na bagnecie.

--
krzysiek82

13 Data: Pa?dziernik 22 2008 08:39:29
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: topek  

Ale to jak ostro pałujesz - czy normalnie sobie tyle wypija?
Nie wiem co rozumiesz przez ostre palowanie?
Ja jezdze spokojnie. Na autostradzie jak sie zagapie to porafie 180km/h jechac.
przelotowa na poziomie 150-160km/h

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

14 Data: Pa?dziernik 21 2008 15:30:20
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: Robert_J 

.... 1.9 TDI PD 115 KM (AUY).

Nie orientuję się dokładnie który to silnik, ale powiem Ci że 1,9 TDI (105 KM) w oct. II wypija jakieś pół litra między wymianami oleju. Z informacji od znajomego kierownika ASO VW/Skoda wiem, że to jest normalne w tych silnikach. Ja też na początku trochę się zaniepokoiłem że trzeba dolewać :-). W zasadzie to podobno nie sam silnik ale sprężarka zużywa ten olej.

15 Data: Pa?dziernik 21 2008 15:35:07
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: omega_fan 


"Robert_J"  wrote in message

.... 1.9 TDI PD 115 KM (AUY).

Nie orientuję się dokładnie który to silnik, ale powiem Ci że 1,9 TDI (105
KM) w oct. II wypija jakieś pół litra między wymianami oleju. Z informacji
od znajomego kierownika ASO VW/Skoda wiem, że to jest normalne w tych
silnikach. Ja też na początku trochę się zaniepokoiłem że trzeba dolewać
:-). W zasadzie to podobno nie sam silnik ale sprężarka zużywa ten olej.

No i OK, pół litra między wymianami to ja zupełnie rozumiem i gdyby
mi tyle palił uznałbym to za normalne. Literek między wymianami
też spoko.

Ale litr na 5000 km to wychodzi jak w mordę 3 litry między
wymianami :-(  i to już daje mi do myślenia.

16 Data: Pa?dziernik 21 2008 15:36:46
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: krzysiek82 

Spróbuj jeździć spokojniej, jeśli będzie tak samo trzeba będzie wtedy zrobić gruntowny przegląd jednostce napędowej.

--
krzysiek82

17 Data: Pa?dziernik 21 2008 15:53:23
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: Robert_J 

Ale litr na 5000 km to wychodzi jak w mordę 3 litry między
wymianami :-(  i to już daje mi do myślenia.

A to nowe auto czy nie bardzo? Bo jak używka to może turbina jest dobita i puszcza olej? Jeśli tak jest to możesz niedługo stanąć przed dużo poważniejszym problemem jak w porę nie zareagujesz...

18 Data: Pa?dziernik 21 2008 12:32:02
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: kamil 

On Oct 21, 2:35 pm, "omega_fan"  wrote:

"Robert_J"  wrote in message

No i OK, pół litra między wymianami to ja zupełnie rozumiem i gdyby
mi tyle palił uznałbym to za normalne. Literek między wymianami
też spoko.

Ale litr na 5000 km to wychodzi jak w mordę 3 litry między
wymianami :-(  i to już daje mi do myślenia.

"Ja wiem ze normy producenta nie przekracza, ale wydaje mi sie,
ze ciut duzo tego oleju bierze."


Jakie masz obroty jadac na tej autostradzie?

Vtec hondy tez lubi olej wypic, przy normalnej jezdzie takie 1.8vti
czy 2.2dohc nawet kropli nie wciagnie, ale jezdzac w systemie binarnym
(gaz na 0 albo 1 ;) caly czas na obrotach vtecowych, potrafi litr w
pareset kilometrow wyzlopac i jest to calkiem normalne.

Skoro producent mowi ze tak ma byc, to trudno tu jakiejs usterki
szukac. Pojezdzij miesiac spokojnie i zobacz co sie bedzie dzialo.


Pozdrawiam
Kamil

19 Data: Pa?dziernik 21 2008 22:20:41
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: omega_fan 

Jakie masz obroty jadac na tej autostradzie?

Jakieś 2700 - 3000, co odpowiada 140 - 160 km/h na 6 biegu.

Auto to Ford Galaxy (czyli VW Sharan).

Na codzień jeżdzę raczej spokojnie, chociaż staram się
unikać PSJ. Ze 2 razy zdarzyło mi się dokręcić tego dieselka
do czerwonego pola...

20 Data: Pa?dziernik 22 2008 09:15:57
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: Robert_J 

Jakieś 2700 - 3000, co odpowiada 140 - 160 km/h na 6 biegu.
Auto to Ford Galaxy (czyli VW Sharan).
Na codzień jeżdzę raczej spokojnie, chociaż staram się
unikać PSJ. Ze 2 razy zdarzyło mi się dokręcić tego dieselka
do czerwonego pola...

Proponuję Ci pojechać sprawdzić turbosprężarkę. Bo jak zacznie puszczać więcej oleju to możesz mieć problem ze zgaszeniem silnika ;-)))).

21 Data: Pa?dziernik 22 2008 09:21:41
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: krzysiek82 

omega_fan pisze:

Na codzień jeżdzę raczej spokojnie, chociaż staram się
unikać PSJ. Ze 2 razy zdarzyło mi się dokręcić tego dieselka
do czerwonego pola...

Oczywiście kręciłeś go dopiero gdy silnik osiągnął już swoją temperaturę roboczą? No i ważna kwestia po ostrym butowaniu nie wyłączaj silnika odrazu ale niech sobie pochodzi na wolnych obrotach kilka minut. Po wyłączeniu silnika turbina nadal pracuje ale już wtedy nie ma smarowania co sprawia, że w krótkim czasie można ją zniszczyć.

--
krzysiek82

22 Data: Pa?dziernik 22 2008 09:32:46
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: omega_fan 

Oczywiście kręciłeś go dopiero gdy silnik osiągnął już swoją temperaturę
roboczą? No i ważna kwestia po ostrym butowaniu nie wyłączaj silnika
odrazu ale niech sobie pochodzi na wolnych obrotach kilka minut. Po
wyłączeniu silnika turbina nadal pracuje ale już wtedy nie ma smarowania
co sprawia, że w krótkim czasie można ją zniszczyć.

Nie no, debilem nie jestem.
Zasadę działania turbosprężarki znam, mniej więcej.

Jak sprawdzić dmuchawkę? Da się to zrobić samemu?

Rozumiem, że zjadanie oleju przez nią polega na przepuszczaniu
go przez uszczelnienia wirnika - olej dostaje się do kolektora
ssącego i normalnie zostaje spalony w silniku - tak?

23 Data: Pa?dziernik 22 2008 01:13:46
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: hamberg 

Rozumiem, że zjadanie oleju przez nią polega na przepuszczaniu
go przez uszczelnienia wirnika - olej dostaje się do kolektora
ssącego i normalnie zostaje spalony w silniku - tak?

Tak to sie dzieje ale wez kogos kto bedzie jechal za Toba i daj mu
trosze w d... Niech ktos obserwuje ile niebieskiego dymu sie
pojawilo.
IMHO za bardzo sie tym przejmujesz. Spalanie oleju jakie masz nie jest
male ale chyba jeszcze nie az tak duze zeby ten problem trzeba bylo od
razu rozwiazywac. Zaczalbym przede wszystkim od zmiany oleju bo to
moze duzo pomoc. Moj JTD przestal spalac olej jak zmienilem na MOTULa
(i troche mniej ropki wciaga) - co prawda daleki byl od Twojego wyniku
w spalaniu oleju ale moze osiagniesz zadowalajace rezultaty.

Wolno tez nie jezdzisz wiec ma prawo troche wciagac.

24 Data: Pa?dziernik 22 2008 12:39:28
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: omega_fan 

Tak to sie dzieje ale wez kogos kto bedzie jechal za Toba i daj mu
sze w d... Niech ktos obserwuje ile niebieskiego dymu sie
pojawilo.

Robiłem... efekt - zero lub prawie zero dymu.

IMHO za bardzo sie tym przejmujesz. Spalanie oleju jakie masz nie jest
male ale chyba jeszcze nie az tak duze zeby ten problem trzeba bylo od
razu rozwiazywac.

Też tak sobie mówię... ale jeżeli coś w moim aucie nie bangla,
to wolę wiedzieć  co to. Chociaż wiedzieć :-)

Zaczalbym przede wszystkim od zmiany oleju bo to
moze duzo pomoc. Moj JTD przestal spalac olej jak zmienilem na MOTULa
(i troche mniej ropki wciaga) - co prawda daleki byl od Twojego wyniku
w spalaniu oleju ale moze osiagniesz zadowalajace rezultaty.

Mojemu właśnie Motul tak smakuje... i to najlepszy, bo 505.01 są
dwa rodzaje, rydrokrakowany oraz na bazie syntetycznej, ja mam
ten drugi.

Wolno tez nie jezdzisz wiec ma prawo troche wciagac.

To prawda.
Przejmuję się tak tym zużyciem bo mam plan podniesienia mocy
na ~140 KM i wolałbym wiedzieć co autu dolega i czy można
to w tej sytuacji zrobić.

25 Data: Pa?dziernik 22 2008 04:59:03
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor:

//Przejmuję się tak tym zużyciem bo mam plan podniesienia mocy na ~140
KM i wolałbym wiedzieć co autu dolega i czy można to w tej sytuacji
zrobić.

jesli to pierwsza wymiana oleju po Longlifie to moga byc (niewielkie)
zaburzenia w spozyciu, sprobuj zmienic olej na 505.01 (ale nie Motul)
i postaraj sie nie przekraczac 140 km/h w trasie :-)

IMHO dla auta z 115 KM, jazda 140-150 km/h przez 1200 km moze byc
nieco meczaca, przeciez dla niego Vmax to 180 km/h, a

tu jest troche informacji, w sumie bylo pare przypadkow ale bez
konkretnego rozwiazania
http://www.sgaf.de

P.

26 Data: Pa?dziernik 22 2008 14:05:20
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: omega_fan 

jesli to pierwsza wymiana oleju po Longlifie to moga byc (niewielkie)
zaburzenia w spozyciu, sprobuj zmienic olej na 505.01 (ale nie Motul)
i postaraj sie nie przekraczac 140 km/h w trasie :-)

No o tym też myślałem. Zmienię po 10 kkm na jakiś Castrol
czy coś...

IMHO dla auta z 115 KM, jazda 140-150 km/h przez 1200 km moze byc
nieco meczaca, przeciez dla niego Vmax to 180 km/h, a

Tak 100% cały czas 140 nie trzymam, ale zobaczę co będzie
jak postaram się nie przekraczać 130.

tu jest troche informacji, w sumie bylo pare przypadkow ale bez
konkretnego rozwiazania
http://www.sgaf.de

Thx, szkoda ze moja znajomosc niemieckiego nie pozwala
na swobodne czytanie tego forum :/

27 Data: Pa?dziernik 22 2008 05:49:06
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: hamberg 

No o tym też myślałem. Zmienię po 10 kkm na jakiś Castrol
czy coś...

w moim starenkim TD Castrol Long Mileage czy jakos tak sie nazywal byl
wpierdzielany w bardzo duzych ilosciach wiec ja bym odradzal ten olej.
Jest jeszcze Valvoline MaxLife ktory jest niezly.

Jesli faktycznie nie kopci przy naglym depnieciu to raczej turbina nie
padnie ale biorac pod uwage rasowanko silnika to faktycznie problem
bym probowal rozwiazac. Po mojemu to moga byc jeszcze uszczelniacze -
sam to robilem u siebie - jak mechanik mi pokazal pozniej to z gumy
zrobil sie twardy plastik i przy zapalaniu puszczal dymkowego baka. To
jest chyba druga rzecz po oleju ktora bym sprawdzil.

28 Data: Pa?dziernik 22 2008 15:56:46
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: perszing 

hamberg pisze:

Jesli faktycznie nie kopci przy naglym depnieciu to raczej turbina nie
padnie ale biorac pod uwage rasowanko silnika to faktycznie problem
bym probowal rozwiazac. Po mojemu to moga byc jeszcze uszczelniacze -
sam to robilem u siebie - jak mechanik mi pokazal pozniej to z gumy
zrobil sie twardy plastik i przy zapalaniu puszczal dymkowego baka.

TO uszczelniacze maja elementy gumowe?

p.

29 Data: Pa?dziernik 22 2008 16:58:02
Temat: Re: Konsumpcja oleju - silnik TDI PD
Autor: krzysiek82 

Objawem padniętych uszczelniaczy jest to, że przepuszczają olej, spływa on podczas postoju do komory spalania co objawia się dymkiem niebieskim.

--
krzysiek82

Konsumpcja oleju - silnik TDI PD



Grupy dyskusyjne