Pytanie numer jeden jest takie czy kontrast używany w klimie długo
utrzymuje swoje właściwości świecenia UV w warunkach jakie są pod maską?
Bo mam samochód z którego prawdopodobnie czynnik uciekł (wygląda na brak
sygnału z presostatu czego skutkiem jest brak sygnału na sprzęgło), jednak
nie śladu kontrastu - sprawdzane nawet w zupełnej ciemności.
Tylko czynnik pewnie mógl uciec nawet pół roku temu i póki było chłodno, to
nikt tego nie zauważyl i dlatego zastanawiam się czy po takim czasie
powinny być jakieś ślady czy nie.
Drugie pytanie o te zaworki do napełniania klimy - czy jeżeli w układzie
byłby czynnik, to czy naciśnięcie wystającego bolca w zaworach
spowodowałoby jego ucieczkę?
Bo bolec daje się naciskać lekko, żadne ciśnienie się nie wydostaje.
Mogłoby to jasno wskazywać na to że czynnika nie ma, ale nie jestem pewien
czy tam nie ma jeszcze jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia.
2 |
Data: Maj 10 2012 00:11:31 |
Temat: Re: Kontrast i zawory klimatyzacji |
Autor: anacron |
W dniu 2012-05-10 00:07, Tomasz Pyra pisze:
Pytanie numer jeden jest takie czy kontrast używany w klimie długo
utrzymuje swoje właściwości świecenia UV w warunkach jakie są pod maską?
U mnie po tygodniu od zaprzestania działania klimatyzacji znaleźli
wyciek. Wiec tydzień według mnie wytrzyma, choć pewności nie mam.
3 |
Data: Maj 10 2012 00:25:57 | Temat: Re: Kontrast i zawory klimatyzacji | Autor: Olo |
W dniu 2012-05-10 00:07, Tomasz Pyra pisze:
Pytanie numer jeden jest takie czy kontrast używany w klimie długo
utrzymuje swoje właĹciwoĹci Ĺwiecenia UV w warunkach jakie sÄ
pod maskÄ
?
Bo mam samochód z którego prawdopodobnie czynnik uciekł (wyglÄ
da na brak
sygnału z presostatu czego skutkiem jest brak sygnału na sprzÄgło), jednak
nie Ĺladu kontrastu - sprawdzane nawet w zupełnej ciemnoĹci.
Tylko czynnik pewnie mógl uciec nawet pół roku temu i póki było chłodno, to
nikt tego nie zauważyl i dlatego zastanawiam siÄ czy po takim czasie
powinny byÄ jakieĹ Ĺlady czy nie.
Drugie pytanie o te zaworki do napełniania klimy - czy jeżeli w układzie
byłby czynnik, to czy naciĹniÄcie wystajÄ
cego bolca w zaworach
spowodowałoby jego ucieczkÄ?
Bo bolec daje siÄ naciskaÄ lekko, żadne ciĹnienie siÄ nie wydostaje.
Mogłoby to jasno wskazywaÄ na to że czynnika nie ma, ale nie jestem pewien
czy tam nie ma jeszcze jakiegoĹ dodatkowego zabezpieczenia.
JeĹli nie masz Ĺladu kontrastu na rurkach czy skraplaczu od klimy a do tego po naciĹniÄci zaworów nic nie słychaÄ (że jest ciĹnienie i coĹ ucieka) jest to widoczny znak, iż czynnik powiedział Ci pa pa już kilka miesiÄcy temu. Jest jeszcze możliwoć, iż masz dziurÄ w klimie ale nie pod maskÄ
tylko w kabinie gdzie jest parownik a ponieważ jest zasłoniÄty kokpitem teraz nic nie widaÄ.
--
Pozdrawiam
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.
4 |
Data: Maj 10 2012 08:34:09 | Temat: Re: Kontrast i zawory klimatyzacji | Autor: Robson |
miesięcy temu. Jest jeszcze możliwość, iż masz dziurę w klimie ale nie
pod maską tylko w kabinie gdzie jest parownik a ponieważ jest zasłonięty
kokpitem teraz nic nie widać.
Święte słowa! U mnie tak było. Pożyczyłem kamerkę na giętkim światłowodzie i sobie obejrzałem parownik. Był cały wysmarowany zielonym olejem i oklejony kurzem. dokładnie to było widać jak rozkręciłem pół samochodu i wymieniłem go.
R
5 |
Data: Maj 10 2012 09:09:09 | Temat: Re: Kontrast i zawory klimatyzacji | Autor: Ukaniu |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
sygnału z presostatu czego skutkiem jest brak sygnału na sprzęgło), jednak
nie śladu kontrastu - sprawdzane nawet w zupełnej ciemności.
Po zimie i dużych deszczach bywa, że się spłuka albo straci właściwości.
One nie są zbyt trwałe na zewnątrz. Stąd nie zawsze mamy parownikowy armagedon.
Drugie pytanie o te zaworki do napełniania klimy - czy jeżeli w układzie
byłby czynnik, to czy naciśnięcie wystającego bolca w zaworach
spowodowałoby jego ucieczkę?
Bo bolec daje się naciskać lekko, żadne ciśnienie się nie wydostaje.
Mogłoby to jasno wskazywać na to że czynnika nie ma, ale nie jestem pewien
czy tam nie ma jeszcze jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia.
Zaworek wygląda prawie jak zwykły wentyl do koła działa tak samo.
(W mojej instalacji R12 jest identyczny wymiarowo :-)
--
Pozdrawiam,
Łukasz
6 |
Data: Maj 10 2012 10:07:03 | Temat: Re: Kontrast i zawory klimatyzacji | Autor: Agent |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
Pytanie numer jeden jest takie czy kontrast używany w klimie długo
utrzymuje swoje właściwości świecenia UV w warunkach jakie są pod maską?
Bo mam samochód z którego prawdopodobnie czynnik uciekł (wygląda na brak
sygnału z presostatu czego skutkiem jest brak sygnału na sprzęgło), jednak
nie śladu kontrastu - sprawdzane nawet w zupełnej ciemności.
Tylko czynnik pewnie mógl uciec nawet pół roku temu i póki było chłodno, to
nikt tego nie zauważyl i dlatego zastanawiam się czy po takim czasie
powinny być jakieś ślady czy nie.
Drugie pytanie o te zaworki do napełniania klimy - czy jeżeli w układzie
byłby czynnik, to czy naciśnięcie wystającego bolca w zaworach
spowodowałoby jego ucieczkę?
Bo bolec daje się naciskać lekko, żadne ciśnienie się nie wydostaje.
Mogłoby to jasno wskazywać na to że czynnika nie ma, ale nie jestem pewien
czy tam nie ma jeszcze jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia.
Może byc tak że czynnik wyciekł i się wypłukał. Najczęstsze przypadku nieszczleności to chłodnica klimatyzacji więc czynnik może się zmyć podczas pierwszej jazdy w deszczu lub na myjni. jak nieszczelność jest duża to widziałem że nieraz diagnostykę robią poprzez napełnienie układu cyba azotem i obserwowanie gdzie ucieka albo też ponowne napełnienie z kontrastem, potem uruchomienie auta z klimą na ok 30 minut i obserwacja. Wtedy czynnik można wypompować i tym samym zaoszczędzisz trochę kasy za ponowne napełnienie (zapłacisz pewnie za samą usługę diagnostyki lub nie zapłacisz za ponowne napełnienie po naprawie)
| | | | |