Kontrola Trakcji
1 | Data: Listopad 16 2007 02:33:05 |
Temat: Kontrola Trakcji | |
Autor: | Witam, 2 |
Data: Listopad 16 2007 11:50:23 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: Michał | Zima w pelni i juz sie przekonalem ze wspomaganie w postaci TC jest Czemu? Ja tam ASC w moim aucie bardzo lubię... a można go wyłączyć jak chce się poślizgać. BMW 735iA'1991 3 |
Data: Listopad 16 2007 12:20:15 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: Grejon | pisze: Może kwestia przyzwyczajenia - dzisiaj mialem wrazenie ze samochod nie Po prostu dusi silnik jak nadmiernie dodasz gazu, więc faktycznie mogło ci się wydawać że słabiej się wkręca ;) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 4 |
Data: Listopad 16 2007 03:47:48 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: | On 16 Lis, 12:20, Grejon wrote: pisze: Wiem - ale wolę sam to kontrolowac ;) Ale dobrze ze jest TC - przynajmniej zona bedzie miala pomagiera - pierwszy raz ma samochod z napedem na tyl..... ;) Pozdrawiam Jarek Nowak www.pinusproject.pl Omega B kombi - 2,5 V6 5 |
Data: Listopad 19 2007 11:23:51 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: PAndy |
Po prostu dusi silnik jak nadmiernie dodasz gazu, więc faktycznie mogło ci się wydawać że słabiej się wkręca ;) ?? TC zazwyczaj redukuje uslizg kol podczas przyspieszania i dziala tak jak ABS przez selektywne dohamowanie szybciej obracajacego sie kola... 6 |
Data: Listopad 19 2007 11:26:59 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: TomekC | PAndy pisze:
Zależy jaka ta kontrola trakcji, każdy producent ma na to swój skrót. :) W Volvo akurat jest wynalazek zwany DSP, który akurat "przydusza" silnik przy ostrym ruszaniu. I z jakichś technicznych powodów dostępny jest tylko w benzyniakach. -- Tomek małpka japko kropka info. 7 |
Data: Listopad 19 2007 12:31:42 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-11-19 11:26, *TomekC* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: ?? TC zazwyczaj redukuje uslizg kol podczas przyspieszania i dziala tak jak ABS przez selektywne dohamowanie szybciej obracajacego sie kola... W Oplu jest dwustopniowy - najpierw zmienia kat wyprzedzenia zapłonu, żeby zmniejszyć moment obrotowy, a jak to nie pomaga to dohamowuje (w TC+ chyba) szybciej sie obracające koło. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 8 |
Data: Listopad 19 2007 18:42:47 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: PAndy |
W Oplu jest dwustopniowy - najpierw zmienia kat wyprzedzenia zapłonu, żeby zmniejszyć moment obrotowy, a jak to nie pomaga to dohamowuje (w TC+ chyba) szybciej sie obracające koło. dohamowanie jest szybsza metoda regulacji... silnik ma jednak wieksza inercje... 9 |
Data: Listopad 16 2007 03:15:20 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: | On 16 Lis, 11:50, Michał wrote: > Zima w pelni i juz sie przekonalem ze wspomaganie w postaci TC jest Może kwestia przyzwyczajenia - dzisiaj mialem wrazenie ze samochod nie chce przyspieszac z TC a co innego z bez ..... Oczywiscie na dluzsza mete TC bylo by wygodne - nie musisz kontrolowac auta poprzez prace gazem .... ale z drugiej strony lep[iej sie czuje jak sam wplywam na samochod na drodze. Pozdrawiam Jarek Nowak www.pinusproject.pl Omega B kombi - 2,5 V6 10 |
Data: Listopad 16 2007 15:18:24 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: Alti |
Witam, Gościu jesteś po prostu świetnym kierowcą. Czemu tak na około oznajmiasz nam ten fakt zamiast prosto z mostu? Wojtek ps. ja jestem cienki bolek i wole jeździc z pełnym esp włączonym non stop (oczywiście jak samochód jest wyposażony bo moj nie ma takiej opcji) 11 |
Data: Listopad 16 2007 06:32:40 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: | On 16 Lis, 15:18, "Alti" wrote: Użytkownik napisał w Nie oznajmiam tylko stwierdzam fakt ze TC powoduje zduszenie silnika w najmniej oczekiwanych momentach. A przyspieszanie sprawia bryce pewien problem .... oczywiscie pozbywamy sie ewentualnych uslizgow tylnej osi. Raczej oczekiwalem wypowiedzi ludzi czy tez maja takie wrazenie .... Co do porownania TC do ESP to sa to 2 rozne systemy i z ESP nie mialem okazji jezdzic..... Pozdrawiam Jarek Nowak www.pinusproject.pl Omega B kombi - 2,5 V6 12 |
Data: Listopad 16 2007 15:36:57 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 16 Nov 2007 06:32:40 -0800 (PST), Nie oznajmiam tylko stwierdzam fakt ze TC powoduje zduszenie silnika w Czas na Racelogic ;> Ich TC można regulować ;> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 13 |
Data: Listopad 16 2007 18:18:56 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: J.F. | On Fri, 16 Nov 2007 06:32:40 -0800 (PST), wrote: On 16 Lis, 15:18, "Alti" wrote: Czy nie sa to momenty w ktory albo sam powinies ujac gazu, albo bedziesz mial klopoty ? J. 14 |
Data: Listopad 16 2007 14:22:55 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: | On 16 Lis, 18:18, J.F. wrote: On Fri, 16 Nov 2007 06:32:40 -0800 (PST), wrote: wlasnie problem w tym ze to nie sa te momenty - samochod nie chce sie wkrecic w obroty odpowiednio. dojscie na podjezdzie do predkosci 40 km/ h sprawia mu olbrzymi problem - co innego bez wlaczonej TC. Zakrety z wlaczona TC pokonuje z lekkim (bardzo delikatnym) uslizgiem w fazie poczatkowej a potem dusi silnik i to dosyc konkretnie, ogolnie samochod traci na dynamice jazdy. Druga sprawa, moze to nawyk, ale gdy samochod zaczyna tracic lekko chociaz przyczepnosc to machinalnie odejmuje gazu i ponowne dodanie powoduje brak reakcji samochodu.... moze to kwestia jazdy i treningu... Co do innych wypowiedzi to zasade dzialania TC jak rownieASR i ESP znam i mnie specjalnie nie dziwi, zastanawiam sie tylko nad czasami reakcji systemu.... sa one lekko powolne... Zgadzam sie rowniez ze sam system daje poczucie komfortu i bezpieczenstwa i kierowcy ktorzy nie mieli stycznosci z tylnym napedem napewno beda sobie go chwalic. Sam niestety albo stety przejezdzilem kilkanascie zim samochodem z tylnym napedem i z oponami wilosezonowymi (polonez) wiec same odruchy poteguja dzialanie TC co juz wplywa malo komfortowo na prowadzenie samochodu. Pozdrawiam Jarek Nowak www.pinusproject.pl Omega B kombi - 2,5 V6 15 |
Data: Listopad 17 2007 11:19:25 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-11-16 23:22, napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Nie oznajmiam tylko stwierdzam fakt ze TC powoduje zduszenie silnika wCzy nie sa to momenty w ktory albo sam powinies ujac gazu, albo Ty to lepiej jedź do serwisu :) - TC powinno zadziałać *tylko* w razie utraty przyczepności przez koła napędzane a i to nie działa od razu. Jeśli więc nie możesz przyspieszać to znaczy, że coś innego szwankuje - choćby czujniki ABS lub sam układ TC. Ja nie miałem problemu z przyspieszaniem w Astrze z TC (z piskiem opon ;) ), podobnie jak teraz w Vectrze z TC i ESP (choć teraz z powodu masy i braku mocy poniżej 2000 rpm to już rzadko popiskuję kołami :) ).
Znaczy jeździsz uślizgami? ani to bezpieczne, ani szybsze (zazwyczaj) - a na pewno nie jest to wina TC - układ robi to co ma robić czyli nie dopuszcza do ślizgania się kół napędzanych w fazie poczatkowej a potem dusi silnik i to dosyc konkretnie, ogolnie Zyskuje na bezpieczeństwie Co do innych wypowiedzi to zasade dzialania TC jak rownieASR i ESP Nic nie działa "od razu" - a najszybsze są chyba poduszki :)
Kłócił się nie będę :), do odzwyczajania się od nawyków też nie namawiam. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 16 |
Data: Listopad 20 2007 05:57:13 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: |
Ty to lepiej jedź do serwisu :) - TC powinno zadziałać *tylko* w razie Po kilku testach okazuje sie ze trzeba wyzbyc sie nawyku odpuszczania gazu przy uslizgu, bezwladnosc systemu jest dosyc spora. Przy utrzymywaniu stalego polozenia pedalu gazu samochod zaczyna zachowywac sie ok czyli jedzie do przodu.... Co do piszczenia przy ruszaniu to u mnie TC nie dopuscic do tego .... co innego gdy ja wylacze ;)
TC ma pewna bezwladnosc wiec jazda z dodanym gazem w zakrecie powoduje lekki uslizg tylnej osi, ktory jednak zostaje skontrowany poprzez zadzailanie TC - to samo jak odjecie gazu ruchem nogi ;)
Zgadzam sie ze zyskuje na bezpieczenstwie, ale jak pisalem wyzej trzeba sie do bezwladnosci systemu przyzwyczaic ....
Nie testowalem .... ;)
17 |
Data: Listopad 17 2007 12:19:07 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: zkruk [Lodz] | Użytkownik wrote: Nie oznajmiam tylko stwierdzam fakt ze TC powoduje zduszenie silnika w bo TC z zalozenia sluzy jako pomoc przy ruszaniu na oblodzonych odcinkach a w czasie jazdy gowno daje - a czasami powoduje ze mozna sie mocno zdziwic (np. nie mozna wyprowadzic samochodu z poslizgu) Ty masz akurat naped na tyl - wiec u Ciebie jest jeszcze inaczej a owe duszenie silnika (akurat wyjatkowo glupie) w 2.0 wylaczalo jeden cylinder i pracowal na 3 garach -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 18 |
Data: Listopad 16 2007 16:00:51 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: Rafal |
Gościu jesteś po prostu świetnym kierowcą. Czemu tak na około oznajmiasz nam hehe - podoba mi sie ten sarkazm :D w sumie to .. śmiać mi się chce.. silnik mu "dusi".. no cholera, skoro ma nie dopuścić do poślizgu kół przy przyspieszaniu to co ma zrobić.. sprzęgło włączyć? bieg wybić? :D To chyba oczywiste że sama natura tego systemu musi powodowac taki efekt A co do "przeszkadza czy ułatwia" - ja tam widze zdecydowaną róznicę w komforcie prowadzenia auta z ASR+ESP, a bez tych systemów - podziwiam ludiz którzy twierdzą że zawsze są w stanie przewidzieć wszystko na drodze.. czy to troche oblodzenia, czy np rozlany olej, i nigdy nie dopuszczą do uślizgu kontrolując to tylko gazem... ja ostatnio bawiłem się autem właczając i wyłaczając te systemu na śliskim.. i efekt jest taki że z trakcją ruszam bez problemu po łuku w zasadzie nie przejmując się siła nacisku gazu, a auto jedzie tak jak należy. Oczywiście nie zwalnia to z rtozsądku ,ale - ja nie mam ambicji brania zakrętów uślizgami tylko chcę spokojnie dojechać - a te systemy na pewno mi w ty nie przeszkadzają... Jak choćby "głupi" hillholder - ruszając pod góre - przydatny jak diabli, choć prawie kady kierowca umie ruszyć pod górę bez stoczenia się, a umieć to zrobić powienien absolutnie każdy. Ale z takim systemem mam dodatkowy komfort i tyle -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 19 |
Data: Listopad 16 2007 16:17:28 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: Robert Rędziak | On 16 Nov 2007 17:00:51 +0100, Rafal w sumie to .. śmiać mi się chce.. silnik mu "dusi".. no cholera, skoro ma nie To, co robi dobra TC: http://www.racelogic.co.uk/?show=Traction_Control rzuć okiem na trzy ostatnie obrazki. To chyba oczywiste że sama natura tego systemu musi Wbrew pozorom TC nie musi pracować zero-jedynkowo. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 20 |
Data: Listopad 16 2007 19:19:17 | Temat: Re: Kontrola Trakcji | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 16.11.2007 Rafal napisał/a:
[cut] Istnieje dosc istotna roznica miedzy zwyklym TC a ASR+ESP... -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net |