Grupy dyskusyjne   »   Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó źnieniem

Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem



1 Data: Pa?dziernik 26 2015 23:04:09
Temat: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: Viola 

Witam!

W mojej Fronterze A z silnikiem C20NE, 2.0l benzyna kontrolka oleju ¶wieci ok. 15 sekund po zapaleniu na zimno, po czym ga¶nie. Frontera ma podwójny czujnik ci¶nienia- ma te¿ zegar ci¶nienia i ten tak¿e przez ok. 15 sekund pokazuje "0" po czym wskakuje na wolnych obrotach nieco ponad po³owê skali.

Tak siê dzieje TYLKO na zimnym silniku, tj. kiedy auto postoi co najmniej 1,5-2 godziny, a przy zapalaniu po krótkim postoju np. po 30 minutach lampka ga¶nie natychmiast i wska¼nik wskazuje ponad po³owê skali, przy wiêkszych obrotach ci¶nienie odpowiednio ro¶nie.

Mierzy³em u mechanika ci¶nienie oleju ( manometrem) niestety tylko na nagrzanym silniku i obrotach ok. 2500rpm wychodzi dobre, tj. ok. 4,2 bara.

Tak siê dzia³o na starym oleju i filtrze, 2 dni temu zmieni³em olej i filtr i niestety jest tak samo...

Przegl±daj±c podobne w±tki wywnioskowa³em ¿e mo¿e to byæ kwestia:
1. zacieraj±cego siê t³oczka w zaworze nadmiarowym/regulacji ci¶nienia pompy oleju
2. mocno zanieczyszczonego czujnika ci¶nienia oleju
3. urwanego/zatkanego smoka pompy

Co mogliby¶cie doradziæ w tym temacie ?

pzdr! Tida



2 Data: Pa?dziernik 26 2015 15:33:07
Temat: Kontrolka ci¶nienia oleju ga¶nie z opó¼nieniem
Autor: Zenek Kapelinder 

Ile ten z³om ma przejechanie kilometrów?

3 Data: Pa?dziernik 26 2015 23:42:44
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: Viola 

W dniu 2015-10-26 o 23:33, Zenek Kapelinder pisze:

Ile ten z³om ma przejechanie kilometrów?

To terenowe auto i nie ma du¿o nastukane.. raptem 200.000km, co przy
tym silniku c20NE nie jest du¿o...

Silnik jest w dobrym stanie, ci¶nienie sprê¿ania na wszystkich garach > 9,5 bar, oleju nie bierze.

Dziwne jest to, ¿e ci¶nienie po odczekaniu tych 15 s. jest i to dobre, nawet na nagrzanym silniku...

pzdr!

4 Data: Pa?dziernik 26 2015 16:26:58
Temat: Re: Kontrolka ci¶nienia oleju ga¶nie z opó¼nieniem
Autor: Zenek Kapelinder 

Zawór przelewowy w pompie mo¿e nie byæ szczelny i przez noc sp³ywa olej z za pompy i pompa siê zapowietrza. Nie gubi oleju na uszczelnieniach wa³u od strony sprzêg³a i kola pasowego?

5 Data: Pa?dziernik 27 2015 09:10:11
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: Viola 

W dniu 2015-10-27 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze:

Zawór przelewowy w pompie mo¿e nie byæ szczelny i przez noc sp³ywa olej z za pompy i pompa siê zapowietrza. Nie gubi oleju na uszczelnieniach wa³u od strony sprzêg³a i kola pasowego?


To jest ten zawór ( ró¿nie nazywaj±- nadmiarowy lub regulacji ci¶nienia lub przelewowy) ze sprê¿yn±, który ma za zadanie pu¶ciæ czê¶æ oleju by-pass kiedy ci¶nienie pompy wzro¶nie powy¿ej normy ?

Mogê pod³o¿yæ pod sprê¿ynê dystans / na wyczucie, na razie powiedzmy 3-4mm/ i zaobserwowaæ czy jest ok ?

pzdr

6 Data: Pa?dziernik 27 2015 09:13:55
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: Viola 

W dniu 2015-10-27 o 09:10, Viola pisze:

W dniu 2015-10-27 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze:
.. Nie gubi oleju na
uszczelnieniach wa³u od strony sprzêg³a i kola pasowego?



Nie, tu nie gubi nic :)

7 Data: Pa?dziernik 27 2015 01:08:47
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 26 Oct 2015 23:04:09 +0100, Viola napisa³(a):

Mierzy³em u mechanika ci¶nienie oleju ( manometrem) niestety tylko na
nagrzanym silniku i obrotach ok. 2500rpm wychodzi dobre, tj. ok. 4,2 bara.

A jakie ci¶nienie jest na wolnych obrotach?

Przegl±daj±c podobne w±tki wywnioskowa³em ¿e mo¿e to byæ kwestia:
1. zacieraj±cego siê t³oczka w zaworze nadmiarowym/regulacji ci¶nienia
pompy oleju

Moim zdaniem to jest nieszczelno¶æ jeszcze przed pomp±, albo na samej
pompie.
Bo tak jak piszesz to zachowuje siê silnik po wymianie oleju, czyli jak
smok zostanie zapowietrzony - wtedy nim pompa zaci±gnie powietrze ze smoka
¿eby wci±gn±æ do góry olej, a potem znowu wypchnie to powietrze przez uk³ad
smarowania ¿eby zbudowaæ tam ci¶nienie to chwila mija.

I wydaje siê, ¿e u Ciebie to mo¿e byæ w³a¶nie co¶ takiego.

Misk± gdzie¶ nie przywali³e¶?

2. mocno zanieczyszczonego czujnika ci¶nienia oleju

Teoretycznie tak, ale czy te dwa wska¼niki które masz nie korzystaj± z
dwóch osobych czujników?
Chocia¿ oba mog± byæ zasyfione.
£atwo sprawdziæ - odkrêciæ, zobaczyæ, mo¿na te¿ pod³±czyæ do ci¶nienia.


3. urwanego/zatkanego smoka pompy

Mo¿e byæ te¿ delikatnie pêkniêty.
Mo¿na szukaæ ci¶nieniowo - zatykasz miejsce którym smok ci±gnie olej, a od
strony wyj¶cia pompujesz powietrze (ale nie tyle ¿eby uruchomiæ zawór
upustowy) no i patrzysz gdzie syczy.

8 Data: Pa?dziernik 27 2015 13:31:41
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: sirapacz 

ja mialem zblizony objaw podczas jazdy tak¿e. u mnie objaw byl taki ze jak byl zimny to w ogóle nie móg³ za³apaæ ci¶nienia, jak byl cieply to bylo w miare ok. po pewnym czasie takze na cieplo cisnienie spadalo. wymiana pompy w fiacie 1.3multijet. W ASO w ktorym kupowalem pompê oleju nie s³yszeli zeby kiedykolwiek ktokolwiek j± wymienia³:)

wymienilem cala pompe ze wsazystkimi bzdurami jakie w niej sa wiec jesli to byl zawor z ktorego schodzil olej i zapowietrzal pompe to razem z pomp± by³ wymieniony. nie wiem jak u ciebei.
mgut

9 Data: Pa?dziernik 28 2015 16:34:49
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: Viola 

W dniu 2015-10-27 o 13:31, sirapacz pisze:

ja mialem zblizony objaw podczas jazdy tak¿e. u mnie objaw byl taki ze
jak byl zimny to w ogóle nie móg³ za³apaæ ci¶nienia, jak byl cieply to
bylo w miare ok. po pewnym czasie takze na cieplo cisnienie spadalo.
wymiana pompy w fiacie 1.3multijet. W ASO w ktorym kupowalem pompê oleju
nie s³yszeli zeby kiedykolwiek ktokolwiek j± wymienia³:)

wymienilem cala pompe ze wsazystkimi bzdurami jakie w niej sa wiec jesli
to byl zawor z ktorego schodzil olej i zapowietrzal pompe to razem z
pomp± by³ wymieniony. nie wiem jak u ciebei.
mgut

W sumie to ten zawór mo¿e byæ winny, ¿eby go "uszczelniæ" chcê pod³o¿yæ pod sprê¿ynê dystans ok 4 mm, czyli zwiêkszyæ docisk t³oczka...
Dzi¶ bêdê próbowa³ :)

pzdr

10 Data: Pa?dziernik 28 2015 12:04:39
Temat: Re: Kontrolka ci¶nienia oleju ga¶nie z opó¼nieniem
Autor: Zenek Kapelinder 

Napisz co wysz³o z naprawy.

11 Data: Pa?dziernik 29 2015 09:28:06
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: Viola 

W dniu 2015-10-28 o 20:04, Zenek Kapelinder pisze:

Napisz co wysz³o z naprawy.


Pierwszy raz pod³o¿y³em pod sprê¿ynê dystans 2mm, za drugim razem jeszcze 2 mm czyli razem 4mm, oraz lekko przeszlifowa³em t³oczek papierem wodnym 2000 ( mia³ ma³e wzd³u¿ne ryski)

Efekt? Lampka ga¶nie zdecydowanie szybciej - ok. 4-5 sekund...

To ju¿ jaki¶ efekt jest, ale do pe³ni szczê¶cia dalej brakuje, bo powinna gasn±æ natychmiast...

Czy to znaczy ¿e "zapowietrzanie" jest nadal tylko znacznie mniejsze ?
Co jeszcze móg³bym zrobiæ ?

pzdr

12 Data: Pa?dziernik 29 2015 10:11:23
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: sirapacz 

jak widzisz roznice to znaczy ze grzebiesz we wlasciwym miejscu:) moze ta sprezyna juz zmeczona jest i zaslabo dociska albo miejsce jest usyfione i nie przylegaj± dok³adnie te podk³adki/powierzchnia zamykaj±ca odp³yw oleju

13 Data: Pa?dziernik 29 2015 10:35:04
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: Nix 

W dniu 2015-10-29 o 10:11, sirapacz pisze:

jak widzisz roznice to znaczy ze grzebiesz we wlasciwym miejscu:) moze
ta sprezyna juz zmeczona jest i zaslabo dociska albo miejsce jest
usyfione i nie przylegaj± dok³adnie te podk³adki/powierzchnia zamykaj±ca
odp³yw oleju

Tak, ró¿nica na plus jest znaczna.

Ta sprê¿yna mimo wszystko jest silna... oczywi¶cie nie jestem w stanie oceniæ jej si³y w stosunku do nowej, ale po ró¿nych forach wyczyta³em ¿e 2-3 mm taka sprê¿yna potrafi siê ¶cisn±æ i tyle jej brakuje, tyle ludzie podk³adaj± ...

Sprê¿yna jest na tyle silna ( a doj¶cie kiepskie) ¿e zakrêcenie korka ( czyli napiêcie sprê¿yny) musieli¶my robiæ we DWIE osoby- jedna napiê³a korek, druga w tym momencie "z³apa³a gwint"

Ten t³oczek tak wygl±da:
http://www.mickey-garage.com/aktualnosci/41/nylonowy-tloczek-do-pomp-oleju-do-silnikow-c20xelet

Rozumiem, ¿e przylgnia - czo³o t³oczka to czê¶æ zamykaj±ca zawór/trzymaj±ca szczelno¶æ/  Ta przylgnia jest naciskana przez sprê¿ynê i ma byæ szczelna w gnie¼dzie w pompie.

Poniewa¿ przylgnia wygl±da na nieuszkodzon±, to mogê jedynie podejrzewaæ
nieszczelno¶æ na gnie¼dzie wewn±trz pompy?

No ale tam siê normalnie nie da zajrzeæ, chyba ¿e kamerk± inspekcyjn±, bo kana³ zaworka ma ok 9-10 cm d³ugo¶ci i ¶rednicê rzêdu 12mm...

pzdr! Nix

14 Data: Pa?dziernik 29 2015 11:32:11
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: Viola 

W dniu 2015-10-29 o 10:35, Nix pisze:

W dniu 2015-10-29 o 10:11, sirapacz pisze:
jak widzisz roznice to znaczy ze grzebiesz we wlasciwym miejscu:) moze
ta sprezyna juz zmeczona jest i zaslabo dociska albo miejsce jest
usyfione i nie przylegaj± dok³adnie te podk³adki/powierzchnia zamykaj±ca
odp³yw oleju

Tak, ró¿nica na plus jest znaczna.

Ta sprê¿yna mimo wszystko jest silna... oczywi¶cie nie jestem w stanie
oceniæ jej si³y w stosunku do nowej, ale po ró¿nych forach wyczyta³em ¿e
2-3 mm taka sprê¿yna potrafi siê ¶cisn±æ i tyle jej brakuje, tyle ludzie
podk³adaj± ...

Sprê¿yna jest na tyle silna ( a doj¶cie kiepskie) ¿e zakrêcenie korka (
czyli napiêcie sprê¿yny) musieli¶my robiæ we DWIE osoby- jedna napiê³a
korek, druga w tym momencie "z³apa³a gwint"

Ten t³oczek tak wygl±da:
http://www.mickey-garage.com/aktualnosci/41/nylonowy-tloczek-do-pomp-oleju-do-silnikow-c20xelet


Rozumiem, ¿e przylgnia - czo³o t³oczka to czê¶æ zamykaj±ca
zawór/trzymaj±ca szczelno¶æ/  Ta przylgnia jest naciskana przez sprê¿ynê
i ma byæ szczelna w gnie¼dzie w pompie.

Poniewa¿ przylgnia wygl±da na nieuszkodzon±, to mogê jedynie podejrzewaæ
nieszczelno¶æ na gnie¼dzie wewn±trz pompy?

No ale tam siê normalnie nie da zajrzeæ, chyba ¿e kamerk± inspekcyjn±,
bo kana³ zaworka ma ok 9-10 cm d³ugo¶ci i ¶rednicê rzêdu 12mm...

pzdr! Nix


Po zastanowieniu... my¶lê ¿e powinno pomóc dotarcie gniazda zaworu ( gniazdo chyba jest aluminiowe jak i ca³a pompa?) Bo to przyleganie t³oka do gniazda jest nieszczelne, skoro t³ok jest z utwardzan± powierzchni± ( jak t³oczek hamulcowy w zacisku tarczowego) to raczej "zu¿yte " jest gniazdo...

  Musia³bym mieæ odpowiednio dobrany trzpieñ dok³adnie o ¶rednicy t³oczka i z jakim¶ materia³em ¶ciernym ( jakim?) na powierzchni czo³owej...

Tyle ¿e pozosta³yby zanieczyszczenia wewn±trz, które trudno by³oby usun±æ...

CZy ma kto¶ jeszcze jaki¶ pomys³ jak to zrobiæ bez ¶ci±gania pompy?
Np. nowy zaworek, choæby ten NYLONOWY mo¿e uszczelniæ lepiej ?

pzdr

15 Data: Pa?dziernik 29 2015 12:50:38
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: sirapacz 

daj se siana....
http://allegro.pl/pompa-oleju-opel-ascona-c-astra-f-calibra-frontera-i5089598449.html

koszt nie jest powalaj±cy wiêc IMO mo¿na zaryzykowaæ (³atwo ryzykowaæ cudz± kasê;))

wiecej czasu zmarnujesz ni¿ to warte mam wra¿enie a sukces niepewny:)

16 Data: Pa?dziernik 29 2015 04:45:12
Temat: Re: Kontrolka ci¶nienia oleju ga¶nie z opó¼nieniem
Autor: Zenek Kapelinder 

Teraz zmierzyæ ci¶nienie manometrem. Ci¶nienie w uk³adzie nie mo¿e byæ za du¿e bo olej bêdzie wyplukiwal panewki.

17 Data: Pa?dziernik 29 2015 13:13:39
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: sirapacz 

W dniu 2015-10-29 o 12:45, Zenek Kapelinder pisze:

Teraz zmierzyæ ci¶nienie manometrem. Ci¶nienie w uk³adzie nie mo¿e byæ za du¿e bo olej bêdzie wyplukiwal panewki.

wyp³ukiwa³? jak to?

18 Data: Pa?dziernik 29 2015 05:33:53
Temat: Re: Kontrolka ci¶nienia oleju ga¶nie z opó¼nieniem
Autor: Zenek Kapelinder 

Tak jak woda wyplukala kanion rzeki Kolorado. Pomijam drobny szczegó³ ze w filtrze oleju jest zawór który otwiera siê jak w filtrze jest za du¿e ci¶nienie. Filtr w czasie pracy zapycha siê i trudniej przez niego olej leci. Przy za du¿ym ci¶nieniu obudowa by siê rozszczelnila. Jak siê ten zawór otworzy bo jest za du¿e ci¶nienie w filtrze to do uk³adu leci nie filtrowana olej i przyspiesza zu¿ycie wspó³pracuj±cych czê¶ci. Kto¶ kto mia³ 125p albo 126p w których by³y filtry od¶rodkowe i rozbieral taki filtr wie co tam by³o.

19 Data: Pa?dziernik 29 2015 15:48:47
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: sirapacz 

W dniu 2015-10-29 o 13:33, Zenek Kapelinder pisze:

Tak jak woda wyplukala kanion rzeki Kolorado. Pomijam drobny szczegó³ ze w filtrze oleju jest zawór który otwiera siê jak w filtrze jest za du¿e ci¶nienie. Filtr w czasie pracy zapycha siê i trudniej przez niego olej leci. Przy za du¿ym ci¶nieniu obudowa by siê rozszczelnila. Jak siê ten zawór otworzy bo jest za du¿e ci¶nienie w filtrze to do uk³adu leci nie filtrowana olej i przyspiesza zu¿ycie wspó³pracuj±cych czê¶ci. Kto¶ kto mia³ 125p albo 126p w których by³y filtry od¶rodkowe i rozbieral taki filtr wie co tam by³o.

dobrze wiedziec:) nie wiedzialem ze tak moze nabroic olej przez dajmy na to 10000h pracy, a kanion byl wyplukiwany raczej dluzej:))))))))))))

zmotywowales mnie do wymiany filtra oleju:)

20 Data: Pa?dziernik 29 2015 14:11:43
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: Viola 

W dniu 2015-10-29 o 13:13, sirapacz pisze:

W dniu 2015-10-29 o 12:45, Zenek Kapelinder pisze:
Teraz zmierzyæ ci¶nienie manometrem. Ci¶nienie w uk³adzie nie mo¿e byæ
za du¿e bo olej bêdzie wyplukiwal panewki.

wyp³ukiwa³? jak to?

Racja, wiem :)
Tak dok³adnie to olej ze zbyt du¿ym ci¶nieniem móg³by wyp³ukaæ warstwê po¶lizgow± panewek,nie same panewki, no ale na jedno wychodzi :)

Poniewa¿ pisa³em wcze¶niej ¿e mierzy³em ci¶nienie -cytujê:

"Mierzy³em u mechanika ci¶nienie oleju ( manometrem) niestety tylko na nagrzanym silniku i obrotach ok. 2500rpm wychodzi dobre, tj. ok. 4,2 bara"

To ju¿ teraz nie muszê chyba powtórnie mierzyæ, skoro analogowy wska¼nik ci¶nienia wskazuje mniej wiêcej te same warto¶ci przed napraw± i po niej.

Zmierzy³em teraz dok³adnie czas po którym teraz lampka ga¶nie- jest to 3,3 - do 4 sekund i pytanie: zostawiæ to w takim stanie, czy walczyæ dalej ?

pzdr

21 Data: Pa?dziernik 29 2015 07:03:41
Temat: Re: Kontrolka ci¶nienia oleju ga¶nie z opó¼nieniem
Autor: Zenek Kapelinder 

Sam decyduj. Jak wiesz o wyplukiwaniu to pewno wiesz ze w pe³nosprawnym kontrolka ga¶nie jak rozrusznik zaczyna krêciæ silnikoem. Ja bym zmierzy³ ci¶nienie. To w samochodzie ze wskazówk± to tylko wska¼nik.

22 Data: Pa?dziernik 31 2015 11:36:02
Temat: Re: Kontrolka ciÅ›nienia oleju gaÅ›nie z opó ¼nieniem
Autor: Viola 

W dniu 2015-10-29 o 15:03, Zenek Kapelinder pisze:

Sam decyduj. Jak wiesz o wyplukiwaniu to pewno wiesz ze w pe³nosprawnym kontrolka ga¶nie jak rozrusznik zaczyna krêciæ silnikoem. Ja bym zmierzy³ ci¶nienie. To w samochodzie ze wskazówk± to tylko wska¼nik.


Racja, dziêki za wszystkie podpowiedzi!

My¶lê ¿e móg³bym sprawê ci¶nienia na zimnym zamkn±æ na 100%, wygl±da na to ¿e "zawór" czyli styk t³oczka z jego gniazdem jest odrobinê nieszczelny...

Czy jest mo¿liwo¶æ "dotarcia" gniazda zaworu bez ¶ci±gania pompy ? Kana³ w którym pracuje t³oczek jest w±ski i d³ugi, doj¶cie kiepskie...

pzdr!

23 Data: Pa?dziernik 28 2015 18:50:38
Temat: Re: Kontrolka ci¶nienia oleju ga¶nie z opó¼nieniem
Autor: Janusz 


U¿ytkownik "Viola"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam!

W mojej Fronterze A z silnikiem C20NE, 2.0l benzyna kontrolka oleju ¶wieci
ok. 15 sekund po zapaleniu na zimno, po czym ga¶nie.

Jaki jest filtr oleju, zmieñ na dobrej firmy.
Janusz



__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 12479 (20151028) __________

Wiadomoœæ zosta³a sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z opó źnieniem



Grupy dyskusyjne