Podczas komputerowego diagnozowania wyskoczył błąd kontrolki ABS.
Pytanie - w jaki sposób komputer dostaje informacje o ewentualnej
awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem
zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych).
Samochód Peugeot 307 2003r.
Ogólnie to ciężko jeżeli chodzi o jakąkolwiek serwisówkę to tego
samochodziku:
W "Sam naprawiam"
http://www.wkl.com.pl/oferta.php?szukaj=peugeot+307
null odpowiedzi, a schemat elektryczny do rocznika 2003 też kiepskawo:
Autoelektro Nr 116
http://tiny.pl/h7qww
roczniki powyżej 2005 roku...
Pomóżcie panowie.
2 |
Data: Lipiec 04 2010 12:16:25 |
Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje |
Autor: Icek |
Podczas komputerowego diagnozowania wyskoczył błąd kontrolki ABS.
Pytanie - w jaki sposób komputer dostaje informacje o ewentualnej
awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem
zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych).
=======================
to bardziej skomplikowane niz Ci sie wydaje.
ABS np. zlicza impulsy z kazdego kola badajac czy obracaja sie z ta sama
szybkoscia. Jak bedziesz mial opone innego rozmiaru to potrafi Ci sie
kontrolka zapalic
Sformuowanie "blad kontrolki" wskazuje na zepsuta kontrolke a nie zepsuty
ABS. W przypadku zaroweczek bylo to realizowane poprzez puszczanie sygnalu
wyzszej czestotliwosci, ktory nie doprowadzal do zapalenia zarowki ale dawal
info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika
wiedziala ze nastapila awaria zarowki
Icek
3 |
Data: Lipiec 04 2010 12:44:58 | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje | Autor: Endriu |
ABS np. zlicza impulsy z kazdego kola badajac czy obracaja sie z ta sama
szybkoscia. Jak bedziesz mial opone innego rozmiaru to potrafi Ci sie
kontrolka zapalic
Sformuowanie "blad kontrolki" wskazuje na zepsuta kontrolke a nie zepsuty
ABS. W przypadku zaroweczek bylo to realizowane poprzez puszczanie sygnalu
wyzszej czestotliwosci, ktory nie doprowadzal do zapalenia zarowki ale
dawal
info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika
wiedziala ze nastapila awaria zarowki
Klego Icku, a jak stwierdzić że ABS jest definitywnie zapsuty ?. Jak to
diabelstwo się diagnozuje ?.
--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/
4 |
Data: Lipiec 04 2010 14:17:15 | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje | Autor: Czarek Daniluk |
W dniu 2010-07-04 12:44, Endriu pisze:
ABS np. zlicza impulsy z kazdego kola badajac czy obracaja sie z ta sama
szybkoscia. Jak bedziesz mial opone innego rozmiaru to potrafi Ci sie
kontrolka zapalic
Sformuowanie "blad kontrolki" wskazuje na zepsuta kontrolke a nie zepsuty
ABS. W przypadku zaroweczek bylo to realizowane poprzez puszczanie sygnalu
wyzszej czestotliwosci, ktory nie doprowadzal do zapalenia zarowki ale
dawal
info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika
wiedziala ze nastapila awaria zarowki
Klego Icku, a jak stwierdzi� �e ABS jest definitywnie zapsuty ?. Jak to
diabelstwo siďż˝ diagnozuje ?.
Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimĹ żwirku/piasku - jak działa to bÄdziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego elementów powoduje niedziałanie całoĹci - czytaj wyłÄ
cza siÄ cały układ.
Pozdrawiam !!
5 |
Data: Lipiec 04 2010 14:47:14 | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje | Autor: Endriu |
Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimś żwirku/piasku - jak działa
to będziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego elementów
powoduje niedziałanie całości - czytaj wyłącza się cały układ.
Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.
--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/
6 |
Data: Lipiec 04 2010 15:23:03 | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje | Autor: CUT |
W dniu 2010-07-04 14:47, Endriu pisze:
Wciska peda� z ca�ej si�y - najlepiej na jakim� �wirku/piasku - jak dzia�a
to b�dziesz czu�. W przypadku tego uk�adu awaria jednego z jego element�w
powoduje niedzia�anie ca�o�ci - czytaj wy��cza si� ca�y uk�ad.
Czyli normalnie b�dzie hamowa� "jak bez ABS" ?.
Tak. Nie bÄdzie pulsacji. Przy mocnym hamowaniu koła siÄ zablokujÄ
.
7 |
Data: Lipiec 04 2010 16:10:09 | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje | Autor: J.F. |
On Sun, 4 Jul 2010 14:47:14 +0200, Endriu wrote:
Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimś żwirku/piasku - jak działa
to będziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego elementów
powoduje niedziałanie całości - czytaj wyłącza się cały układ.
Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.
Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".
J.
8 |
Data: Lipiec 04 2010 16:38:04 | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje | Autor: Endriu |
Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.
Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".
Czyli jak ?.
--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/
9 |
Data: Lipiec 04 2010 17:10:40 | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje | Autor: J.F. |
On Sun, 4 Jul 2010 16:38:04 +0200, Endriu wrote:
Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.
Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".
Czyli jak ?.
Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej.
Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal
impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo.
No ale jemu kontrolka sie nie palila.
J.
10 |
Data: Lipiec 04 2010 23:05:31 | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje | Autor: Kuba (aka cita) |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
On Sun, 4 Jul 2010 16:38:04 +0200, Endriu wrote:
Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.
Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".
Czyli jak ?.
Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej.
Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal
impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo.
No ale jemu kontrolka sie nie palila.
nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten ABS między Andersena i Brzechwe (a dokladnie przed nich, zeby bylo aflabetycznie)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
11 |
Data: Lipiec 05 2010 08:24:53 | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje | Autor: J.F. |
On Sun, 4 Jul 2010 23:05:31 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
Czyli jak ?.
Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej.
Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal
impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo.
No ale jemu kontrolka sie nie palila.
nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo
nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten
ABS między Andersena i Brzechwe
Mozna rzec ze widzialem osobiscie. Choc mechanikowi na rece nie
patrzylem.
J.
12 |
Data: Lipiec 05 2010 08:41:32 | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje | Autor: Karolek |
Kuba (aka cita) pisze:
nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten ABS między Andersena i Brzechwe (a dokladnie przed nich, zeby bylo aflabetycznie)
Powinienes jednak uwierzyc.
Mialem to samo w Alfie, ABS Boscha 5.3 juz z magnetycznymi pierscieniami.
Sam ABS dziala juz w zasadzie od 0km/h (nie tak jak w starych wersjach od kilku km/h).
Uszkodzenia: pierscien magnetyczny w przednim lozysku i czujnik w tylnym kole.
Efekt: Kontrolka ABS nie swieci, bledow brak, ABS niby dziala, ale podczas hamowania czuc delikatne pulsowanie na pedale, a w koncowej fazie hamowania dosc mocne odbijanie i praktycznie zerowa sila hamowania i problemy z zatrzymaniem (wyjatkowo niebezpieczne).
Diagnoza i wymienienie uszkodzonych elementow chwile trwala :/
--
Karolek
13 |
Data: Lipiec 04 2010 22:57:30 | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje | Autor: nom |
Użytkownik "Endriu" napisał w wiadomości
Podczas komputerowego diagnozowania wyskoczył błąd kontrolki ABS.
Pytanie - w jaki sposób komputer dostaje informacje o ewentualnej
awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem
zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych).
Najprościej to sprawdzić czujniki przy każdym kole, wypiąć z kostki, pokręcić kołem. Powinno być napięcie, a dokładnie fala prostokatna, ale to zobaczysz na oscyloskopie, na mierniku bedzie uśrednione.
Myślę, że to któryś z przewodów ma przerwę, one są specjalne na zginanie, ale mimo to czasami ulegają przerwom.
| | | | | | | | | | | |