Grupy dyskusyjne   »   Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow

Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow



1 Data: Pa?dziernik 06 2008 19:36:55
Temat: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: ulong 

Witam!

Ok 500km temu wymienialem olej (z 5w50 na 5w40 motul), wczoraj podczas spokojnej jazdy zaczela swiecic mi sie kontrolka oleju przy obrotach ponizej 1750. Dzisiaj bylo to samo, lecz dopiero gdy olej osiagnal odpowiednia temperature. Limit obrotow zmienil sie na 2000.
Clio 2 ph1 2.0 16v 2000r.

Jakies pomysly? Czujnik? Pompa? Olej?

Pozdrawiam, Wojtek.



2 Data: Pa?dziernik 06 2008 19:57:45
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: Grzegorz 

Hello ulong !:

Witam!

Ok 500km temu wymienialem olej (z 5w50 na 5w40 motul), wczoraj podczas spokojnej jazdy zaczela swiecic mi sie kontrolka oleju przy obrotach ponizej 1750. Dzisiaj bylo to samo, lecz dopiero gdy olej osiagnal odpowiednia temperature. Limit obrotow zmienil sie na 2000.
Clio 2 ph1 2.0 16v 2000r.

Jakies pomysly? Czujnik? Pompa? Olej?

Silnik, panewki, filtr oleju do d..., itd.

Zacznij sprawdzać od czujnika, ew. wkręć manometr. Posłuchaj, czy nie klepie. Itd itd. I jak pytasz, to podawaj komplet informacji, czyli przebieg, styl jazdy (nie ten wczorajszy) itd.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

3 Data: Pa?dziernik 06 2008 20:08:52
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: ulong 

Grzegorz pisze:

Silnik, panewki, filtr oleju do d..., itd.

Zacznij sprawdzać od czujnika, ew. wkręć manometr. Posłuchaj, czy nie klepie. Itd itd. I jak pytasz, to podawaj komplet informacji, czyli przebieg, styl jazdy (nie ten wczorajszy) itd.
Filtr tez byla wymiana.
Nic nie klepalo jakos szczegolnie, nie zauwazylem roznicy w chodzeniu silnika, nic nie klekotalo.
Przebieg niby 104tys, styl jazdy - zawsze na rozgrzanym silniku, zdarzala sie jazda na wyzszych obrotach (po to stworzono ten silnik), jednak wiekszosc kilometrow zrobiona w okolicak 2k rpm.

4 Data: Pa?dziernik 06 2008 21:17:00
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: Grzegorz 

Hello ulong !:

Filtr tez byla wymiana.

Może na Filtron ? Filtry też mają humory, jak się zatka, to puszcza taki zawór, ale dopiero powyżej pewnego ciśnienia.

A nie dodawałeś jakiegoś "polepszacza" do oleju ????

Nic nie klepalo jakos szczegolnie, nie zauwazylem roznicy w chodzeniu silnika, nic nie klekotalo.
Przebieg niby 104tys, styl jazdy - zawsze na rozgrzanym silniku,

No nie - grzejesz na postoju ? Najlepszy sposób na załatwienie silnika przez rozcieńczenie oleju !

zdarzala sie jazda na wyzszych obrotach (po to stworzono ten silnik), jednak wiekszosc kilometrow zrobiona w okolicak 2k rpm.

Strasznie mało, przecie to nie 6-tka czy 8-ka.

Zacznij od wymiany czujnika ciśnienia, to zwykle 20-30 zł (dobra podróbka).

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

5 Data: Pa?dziernik 06 2008 21:31:00
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: ulong 

Grzegorz pisze:

A nie dodawałeś jakiegoś "polepszacza" do oleju ????
Nic takiego nie dodawalem.

No nie - grzejesz na postoju ? Najlepszy sposób na załatwienie silnika przez rozcieńczenie oleju !
Nie no - bez jaj ;) Poprostu na zimnym silniku staralem sie go oszczedzac ;)

Strasznie mało, przecie to nie 6-tka czy 8-ka.
Nie watpie, musze sie przyzwyczaic jezdzic troche wyzej.

Zacznij od wymiany czujnika ciśnienia, to zwykle 20-30 zł (dobra podróbka).
Sprobujemy, jednak cisnienie rowniez przyda sie zmierzyc...

Pozdrawiam, Wojtek.

6 Data: Pa?dziernik 06 2008 20:42:03
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: bratPit 

Ok 500km temu wymienialem olej (z 5w50 na 5w40 motul), wczoraj podczas spokojnej jazdy zaczela swiecic mi sie kontrolka oleju przy obrotach ponizej 1750. Dzisiaj bylo to samo, lecz dopiero gdy olej osiagnal odpowiednia temperature. Limit obrotow zmienil sie na 2000.
Clio 2 ph1 2.0 16v 2000r.

Jakies pomysly? Czujnik? Pompa? Olej?

mógł sie np. zawiesić zawór nadmiarowy w pompie - robi bypass przy większych obrotach np 4tys/min żeby uszczelnień nie rozwaliło w silniku przy wyższych obrotach, jak się zwiesi to masz za niskie ciśnienie oleju przy niższych obrotach, więc manometr i sprawdzać co sie dzieje z ciśnieiem bo silnik można skończyć,pamiętaj że kontrolka świeci nie przy minimalnym ciśnieniu określonym przez producenta a przy ciśnieniu krytycznym które ma pewnie wartość 30% Pmin,
brat

7 Data: Pa?dziernik 06 2008 20:51:45
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: ulong 

bratPit pisze:

mógł sie np. zawiesić zawór nadmiarowy w pompie - robi bypass przy większych obrotach np 4tys/min żeby uszczelnień nie rozwaliło w silniku przy wyższych obrotach, jak się zwiesi to masz za niskie ciśnienie oleju przy niższych obrotach, więc manometr i sprawdzać co sie dzieje z ciśnieiem bo silnik można skończyć,pamiętaj że kontrolka świeci nie przy minimalnym ciśnieniu określonym przez producenta a przy ciśnieniu krytycznym które ma pewnie wartość 30% Pmin,
Dlatego zrobilem nim tylko max 30km, a do domu juz kolejka wracalem ;)
Jutro postaram sie sprawdzic jak to cisnienie...
z tego co widze powinno byc 1psi przy 1krpm, 3 psi przy 3krpm, kontrolka podobno sie zapala przy 0,2psi..

Pozdrawiam, Wojtek.

8 Data: Pa?dziernik 06 2008 20:46:19
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: Byku 

Witam,

Każdy olej posiada swoją gamę dodatków myjących i na przekór tym którzy kupują i zalewają olej firmy TESCO :-) olej olejowi nierówny.

Motul ma opinie dobrego oleju. Czy nalali Ci go z beczki? Czy kupiłeś go "okazyjnie" ?
Są następujące opcje :

a) masz za mało oleju - np. auto trochę tego oleju "wzięło" - sprawdź stan i dolej
b) motul który kupiłeś to syf
c) motul który kupiłeś ma po prostu więcej środków myjąco-płukających i wypłukał Ci trochę syfu z silnika. Ten syf krąży w oleju i masz tam taką "glajdę".

Tak czy inaczej sytuacja jest niedopuszczalna. Dodatkowo sytuacje pogarsza zima. Wyobraź sobie swój silnik odpalany zimą. Mamy oleje o lepkościach 15w, 10w, 5w (to W oznacza winter -zimę). Im nizsza liczba tym olej bardziej rzadki - czyli najrzadszy jest olej z 5, natomiast mineralny 15 to gęsta smoła. Ma to ogromne znaczenie przy zimnym starcie - kiedy rano odpalasz auto, w silniku nie ma jeszcze oleju i chodzi o czas w którym olej "opłynie" wszystkie elementy silnika. Im masz rzadszy olej - tym szybciej opłynie on silnik. Przy mineralnym może to zająć kilkanaście-kilkadziesiąt sekund w czasie których silnik nie ma smarowania ! Mój kolega który okazyjnie kupił mobila (w rzeczywistości nie był to mobil tylko podróba, uwaga na porysowane opakowania z nowym korkiem!) nie mógł odpalić zimą fiata stilo z silnikiem uwaga BENZYNOWYM. Po wymianie oleju i płukance auto odpalało jak złoto.

Dlatego tak ważne jest to żeby właśnie zimą mieć dobry olej i żeby na boga nie był to olej mineralny (oleje mineralne skończyły się zresztą w latach 90, nawet taka stara toyota celica rocznik 91 ma zalecany tylko i wyłącznie pół-s lub s).

Dlatego radzę Ci natychmiast coś z tym zrobić. Proponowałbym zalanie dodatku liqui-moly ENGINE FLUSH (płukacz silnika - usuwa olejowy szlam i rozpuszcza różne syfy w oleju, przy tym jest obojętny dla osadów stałych i dzięki temu nie rozszczelni nic). Dodatek wlej do starego motula i pozwól niech auto popracuje z 5-10 minut na wolnych obrotach (można trochę przygazować). Następnie spuszczasz stary olej razem z tym całym syfem i zalewasz nowy świeży. Tylko nie kupuj jakiegoś taniego syfu tylko prawdziwy dodatek (dodatki liqui moly o czym nie każdy wie to jedyne dodatki zalecane oficjalnie przez mercedesa - mercedes ma to wpisane nawet w książki serwisowe), te ich dodatki są może i drogie ale przynajmniej wiesz że jak ma pomóc to pomoże.

pozdrawiam

M.

Użytkownik "ulong"  napisał w wiadomości

Witam!

Ok 500km temu wymienialem olej (z 5w50 na 5w40 motul), wczoraj podczas spokojnej jazdy zaczela swiecic mi sie kontrolka oleju przy obrotach ponizej 1750. Dzisiaj bylo to samo, lecz dopiero gdy olej osiagnal odpowiednia temperature. Limit obrotow zmienil sie na 2000.
Clio 2 ph1 2.0 16v 2000r.

Jakies pomysly? Czujnik? Pompa? Olej?

Pozdrawiam, Wojtek.

9 Data: Pa?dziernik 06 2008 21:01:41
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: ulong 

Byku pisze:

Motul ma opinie dobrego oleju. Czy nalali Ci go z beczki? Czy kupiłeś go "okazyjnie" ?
Są następujące opcje :
Kupiony w firmie znajomego, zamkniety, normalny baniak, z rachunkiem. Cena w miare normalna.

a) masz za mało oleju - np. auto trochę tego oleju "wzięło" - sprawdź stan i dolej
Olej sprawdzony - prawie max.

Dlatego tak ważne jest to żeby właśnie zimą mieć dobry olej i żeby na boga nie był to olej mineralny (oleje mineralne skończyły się zresztą w latach 90, nawet taka stara toyota celica rocznik 91 ma zalecany tylko i wyłącznie pół-s lub s).
Ten co byl to dokladnie 8100 x-cess 5w40 pelen syntetyk, jutro chyba wejdzie castrol 10w40 polsyntetyk, juz sam nie wiem..

Dlatego radzę Ci natychmiast coś z tym zrobić. Proponowałbym zalanie dodatku liqui-moly ENGINE FLUSH (płukacz silnika - usuwa olejowy szlam i rozpuszcza różne syfy w oleju, przy tym jest obojętny dla osadów stałych i dzięki temu nie rozszczelni nic). Dodatek wlej do starego motula i pozwól niech auto popracuje z 5-10 minut na wolnych obrotach (można trochę przygazować). Następnie spuszczasz stary olej razem z tym całym syfem i zalewasz nowy świeży. Tylko nie kupuj jakiegoś taniego syfu tylko prawdziwy dodatek (dodatki liqui moly o czym nie każdy wie to jedyne dodatki zalecane oficjalnie przez mercedesa - mercedes ma to wpisane nawet w książki serwisowe), te ich dodatki są może i drogie ale przynajmniej wiesz że jak ma pomóc to pomoże.
Sprobowac w sumie nie zaszkodzi ;)

pozdrawiam
Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz,

Wojtek.

10 Data: Pa?dziernik 06 2008 19:02:46
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: Seba 

Proponowalbym zalanie dodatku liqui-moly

Ja to sie zawsze zastanawialem jak to jest - niby taki silny
"rozpuszczaczo-zmywacz", koniecznosc wymiany oleju po jego
krotkotrwalym dzialniu (liczonym w minutach), a jednak po wymianie
oleju nie jestesmy w stanie calkowicie go (plukacza) wyeliminowac z
ukladu smarowania.
I jak sie do tego maja super wlasciwosci nowo wlanego oleju - 
jakikolwiek on by nie byl?


--
Pozdrawiam
Sebastian S.

11 Data: Pa?dziernik 06 2008 21:50:26
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: Byku 

Myślę że jeśli wymieniasz olej na warsztacie gdzie jest wysysarka, to naprawdę zostaje takiego preparatu znikoma ilość.

pozdrawiam

M.

Ja to sie zawsze zastanawialem jak to jest - niby taki silny
"rozpuszczaczo-zmywacz", koniecznosc wymiany oleju po jego
krotkotrwalym dzialniu (liczonym w minutach), a jednak po wymianie
oleju nie jestesmy w stanie calkowicie go (plukacza) wyeliminowac z
ukladu smarowania.
I jak sie do tego maja super wlasciwosci nowo wlanego oleju -
jakikolwiek on by nie byl?


12 Data: Pa?dziernik 07 2008 13:37:30
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: gosmo 

Użytkownik "ulong"  napisał w wiadomości

Witam!
Ok 500km temu wymienialem olej (z 5w50 na 5w40 motul), wczoraj podczas
spokojnej jazdy zaczela swiecic mi sie kontrolka oleju przy obrotach
ponizej 1750. Dzisiaj bylo to samo, lecz dopiero gdy olej osiagnal
odpowiednia temperature. Limit obrotow zmienil sie na 2000.
Clio 2 ph1 2.0 16v 2000r.
Jakies pomysly? Czujnik? Pompa? Olej?


Mi kiedyś w feli na niskich paliła się kontrolka. Pojechałem do ASO,
sprawdzili cisnienie w garach, wyszło idealne. Wymienili czujnik i po
problemie.

13 Data: Pa?dziernik 07 2008 14:05:06
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: .Peeter 

Użytkownik "ulong"  napisał:

Jakies pomysly? Czujnik? Pompa? Olej?

Miałem tak kiedyś w poprzednim aucie (Golf 1.8 75PS),
winna była źle kontaktująca wtyczka czujnika, dociśnięcie
rozwiązało problem.

Pozdr.

14 Data: Pa?dziernik 07 2008 22:08:30
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: Piter 

na  ** p.m.s **  ulong pisze tak:

Jakies pomysly? Czujnik? Pompa? Olej?

Sprobuj wymienic filtr oleju na np MAN

--
    Piter
    vw golf mk2

15 Data: Pa?dziernik 08 2008 09:38:32
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: ulong 

ulong pisze:

Witam!

Ok 500km temu wymienialem olej (z 5w50 na 5w40 motul), wczoraj podczas spokojnej jazdy zaczela swiecic mi sie kontrolka oleju przy obrotach ponizej 1750. Dzisiaj bylo to samo, lecz dopiero gdy olej osiagnal odpowiednia temperature. Limit obrotow zmienil sie na 2000.
Clio 2 ph1 2.0 16v 2000r.

Jakies pomysly? Czujnik? Pompa? Olej?
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi, jak narazie wymieniony czujnik i niby zmierzone cisnienie - kontrolka nie swieci sie.
Mam nadzieje, ze juz nie bedzie chciala mnie denerwowac :)

Dziekuje i pozdrawiam, Wojtek.

16 Data: Pa?dziernik 08 2008 15:54:47
Temat: Re: Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow
Autor: AGTR 


Ok 500km temu wymienialem olej (z 5w50 na 5w40 motul), wczoraj podczas
spokojnej jazdy zaczela swiecic mi sie kontrolka oleju przy obrotach
ponizej 1750. Dzisiaj bylo to samo, lecz dopiero gdy olej osiagnal
odpowiednia temperature. Limit obrotow zmienil sie na 2000.
Clio 2 ph1 2.0 16v 2000r.


u mnie taki objaw dawała pompa oleju

koszt 1300zł, tylko orygial moglem dopasowac
ale to byla Astra II 2/0 16v benizne

Kontrolka oleju ponizej 2tys obrotow



Grupy dyskusyjne