Grupy dyskusyjne   »   [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce hol owania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT)

[AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce hol owania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT)



1 Data: Maj 25 2007 22:00:43
Temat: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT)
Autor: Rafał "SP" Gil 

Czy każdy automat po zapięciu ca 1300 kg na lince za sob± (wiadomo,że na kołach) po wrzuceniu D po powolnym napięciu linki po prostu bez dodawania gazu poci±gnie te 1300 - 1500 kg ???

Pytam tak w sumie z ciekawo¶ci ... (zdaje się, że słyszałem na pms wypowiedzi, że niektóre automaty nie ruszaj± w ogóle po puszczeniu hamulca - trzeba dodać gazu, i że one tak maj± od urodzenia ;))

Pytanie na tyle ciekawe, bo byłoby to idealne sprawdzenie stanu skrzyni w ogl±danym aucie z automatem ... Jedziemy obejrzeć auto (z link± w plecaku) ...

Je¶li jeste¶my pojazdem : nie ma problemu, je¶li nie to dzwonimy na taki i prosimy o jakiego¶ kombiaka ;) po czym linka i test.

Tak mnie do łba strzeliło po wczorajszo-dzisiejszym holowaniu.


A może znaczenie tutaj ma to, że mam diesla ???

THNX z góry za odpowiedzi - najlepiej z życia wzięte ;)
--
   |______    Rafał "SP" Gil
o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500
(Oo =00= oO) AUTOCZʦCI / CB: http://www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/



2 Data: Maj 25 2007 22:09:06
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT)
Autor: Rafał "SP" Gil 

Rafał "SP" Gil pisze:

je¶li nie to dzwonimy na taki
                      TAXI=>^^^^

--
   |______    Rafał "SP" Gil
o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500
(Oo =00= oO) AUTOCZʦCI / CB: http://www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/

3 Data: Maj 25 2007 22:10:19
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: J.F. 

On Fri, 25 May 2007 22:00:43 +0200,  Rafał "SP" Gil wrote:

Czy każdy automat po zapięciu ca 1300 kg na lince za sob±
(wiadomo,że na kołach) po wrzuceniu D po powolnym napięciu linki
po prostu bez dodawania gazu poci±gnie te 1300 - 1500 kg ???

Pytam tak w sumie z ciekawo¶ci ... (zdaje się, że słyszałem na
pms wypowiedzi, że niektóre automaty nie ruszaj± w ogóle po
puszczeniu hamulca - trzeba dodać gazu, i że one tak maj± od
urodzenia ;))

A twoj tak nie robi ? Moze zepsuty ?
Po co kupowac automata jesli w korku by trzeba ciagle
D,N,D,N,D :-)

Pytanie na tyle ciekawe, bo byłoby to idealne sprawdzenie stanu
skrzyni w ogl±danym aucie z automatem ... Jedziemy obejrzeć auto
(z link± w plecaku) ...
Je¶li jeste¶my pojazdem : nie ma problemu, je¶li nie to dzwonimy
na taki i prosimy o jakiego¶ kombiaka ;) po czym linka i test.

Waga hakowa - przywiazac do latarni i odczytac.

Obawiam sie tylko ze to bardzo niewiele sprawdza..

J.

4 Data: Maj 25 2007 22:24:13
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Rafał "SP" Gil 

J.F. pisze:

A twoj tak nie robi ? Moze zepsuty ? Po co kupowac automata jesli w korku by trzeba ciagle D,N,D,N,D :-)

Nie mówię o wachlowaniu.
Tu w omawianym przyp przeze mnie w korku miałby¶ np GAZ HAMULEC GAZ HAMULEC ...

U mnie wystarczy popu¶cić nogę z hamulca.

Rozchodzi mi się o to, czy to standard, że auto może holować co¶ o podobnej masie bez używania gazu.

--
   |______    Rafał "SP" Gil
o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500
(Oo =00= oO) AUTOCZʦCI / CB: http://www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/

5 Data: Maj 25 2007 22:48:28
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczšce holowania na automacie. (HOLUJĽCY - AUTOMAT)
Autor: J.F. 

On Fri, 25 May 2007 22:24:13 +0200,  Rafał "SP" Gil wrote:

Rozchodzi mi się o to, czy to standard, że auto może holować co¶
o podobnej masie bez używania gazu.

Tu nie o mase sie rozchodzi tylko o opory ruchu.
No powiedzmy rosna dwukrotnie nad wlasnymi .. ale to nie sa duze
liczby, moze ze 20kG.

IMO - to o niczym nie swiadczy.

J.

6 Data: Maj 25 2007 22:57:56
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Rafał "SP" Gil"

Rozchodzi mi się o to, czy to standard, że auto może holować co¶
o podobnej masie bez używania gazu.

Nie masa holowanego pojazdu jest ważna, ale opory toczenia (bo oporów
powietrza tu nie ma) i pochyło¶ć. Mój automat pod niektóre górki (mam
tu na my¶li na przykład wyjazdy z klepisk ;) itp. miejsc) i bez
jakiejkolwiek przyczepy nie poci±gnie bez gazu. :) I tak ma od czasu,
gdy go kupiłem, a przejechałem nim bez problemów 275 tysięcy kilometrów. :)

Ci±gałem ciężkie samochody (raz my¶lałem, że mój samochód pęknie, :) gdy
w holowanym Mercedesie 124, przy temperaturze około minus dwudziestu
stopni Celsjusza facet wrzucił bieg przy około 50 km/h, aby spróbować
ewentualnego odpalenia swego silnika) wrzucałem D w czasie jazdy na
wstecznym (zazwyczaj dochodziło do zga¶nięcia silnika; z D na R nie
można przeł±czyć przy szybkiej jeĽdzie, ale z R na D -- można zawsze)
hamowałem silnikiem itp., ale skrzynia nie odmówiła posłuszeństwa ani razu. :)

Wiele osób mówiło mi o tych skrzyniach to samo: nie można ich uszkodzić. :)
(w odróżnieniu od mercedesowskich skrzyń ,,ręcznych'')

Trzeba jedynie zmieniać regularnie olej (dolewać można wszystko, co ma napis
bodajże UTF) i pilnować stosownego poziomu, co oczywi¶cie robiłem starannie. :)
(ani razu nie zaniedbałem wymiany i ani razu poziom oleju nie był skandaliucze
niski czy wysoki, chyba że w czasie zmiany :) oleju)

--
   .`'.-.         ._.                               .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....

7 Data: Maj 25 2007 23:14:23
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Eneuel Leszek Ciszewski"

Wiele osób mówiło mi o tych skrzyniach to samo: nie można ich uszkodzić. :)
(w odróżnieniu od mercedesowskich skrzyń ,,ręcznych'')

Ale teraz takich skrzyń nie stosuje się. Ponoć z uwagi na ich masę. :)
Nowe skrzynie ponoć s± bardzo delikatne i raczej nie należy ich maltretować.

Ponoć z tego powodu (delikatno¶ci dzisiejszych skrzyń biegów) nie składa
się zestawów {dzisiejszy_silnik_Diesla+dzisiejsza_automatyczna_skrzynia_biegów}. :)

Innym powodem ponoć jest nieelastyczno¶ć (niedostateczna elastyczno¶ć)
dzisiejszych_silników_Diesla.

Jak jest -- nie wiem, ale wiem, że trudno znaleĽć nowy (z salonu)
samochód z silnikiem_Diesla i automatyczn±_skrzyni±_biegów. :)

--
   .`'.-.         ._.                               .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....

8 Data: Maj 26 2007 08:28:44
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: krzyss 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Jak jest -- nie wiem, ale wiem, że trudno znaleĽć nowy (z salonu)
samochód z silnikiem_Diesla i automatyczn±_skrzyni±_biegów. :)

Pitolenie o szopenie, ostatnio jezdzilem A6 3.0TDI z automatem....
Nowe diesle sa bez problemow osiagalne z automatem...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   CLIO II Sport  ===-- -- -- ===

9 Data: Maj 26 2007 09:09:35
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"krzyss"

> Jak jest -- nie wiem, ale wiem, że trudno znaleĽć nowy (z salonu)
> samochód z silnikiem_Diesla i automatyczn±_skrzyni±_biegów. :)

Pitolenie o szopenie, ostatnio jezdzilem A6 3.0TDI z automatem....
Nowe diesle sa bez problemow osiagalne z automatem...

To może mi napisz, jaki samochód spełnia te wymogi:

    silnik Diesla
    automatyczna skrzynia
    poza miastem 4 l na 100 km

    ESP, ASR, ABS
    klimatyzacja

-- ->długo¶ć 4.2 m
    rozstaw osi 2.6 m
    prze¶wit 17 cm
    dużo miejsca na nogi z przodu i z tyłu
    pięciodrzwiowy
    pionowa szyba tylna
    otwierany dach
    duże szyby boczne
    eleszyby z tyłu i z przodu
    elelusterka
    radio inne niż Sony, najlepiej na USB :)
    koło zapasowe wewn±trz samochodu/bagażnika
    (może być dojazdówka, nawet mniejsza niż normalne koło;
    może być rozwi±zanie z S-Maxa Forda)
    eleszyba przednia i takaż tylna
    ocynkowane dwustronnie blachy nadwozia i gwarancja dwunastoletnia
    na perforację blach z tanimi przegl±dami
    jednoznacznie zdefiniowane przegl±dy (częstotliwo¶ć,
    cena i za co płacę ja, a za co sprzedawca)

--
   .`'.-.         ._.                               .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....

10 Data: Maj 26 2007 18:41:17
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: krzyss 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

To może mi napisz, jaki samochód spełnia te wymogi:

Zaden, tak to tylko w erze, chcesz duze auto ktore pali 4l z automatem, to awykonalne.

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   CLIO II Sport  ===-- -- -- ===

11 Data: Maj 26 2007 18:56:35
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"krzyss"

> To może mi napisz, jaki samochód spełnia te wymogi:

Zaden, tak to tylko w erze, chcesz duze auto ktore pali 4l z automatem,
to awykonalne.

To akurat nie jest awykonalne -- Ford Mondeo jest większy
i pali (u znajomego) 4 litry ON na 100 km.

Je¶li moje warunki nie s± do spełnienia, podaj auto, które spełnia podobne warunki.

--
   .`'.-.         ._.                               .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....

12 Data: Maj 26 2007 19:08:36
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: krzyss 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

To akurat nie jest awykonalne -- Ford Mondeo jest większy
i pali (u znajomego) 4 litry ON na 100 km.

To chyba w opowiesciach, i co kolejna flaszka pali litr mniej :)

Je¶li moje warunki nie s± do spełnienia, podaj auto, które spełnia podobne warunki.

Mi sie podoba A6 :) w kombi i 1,9TDI moze byc calkiem fajna alternatywa,
tyle ze dla mnie, stanowczo za duze.

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   CLIO II Sport  ===-- -- -- ===

13 Data: Maj 26 2007 21:07:39
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"krzyss"

> To akurat nie jest awykonalne -- Ford Mondeo jest większy
> i pali (u znajomego) 4 litry ON na 100 km.

To chyba w opowiesciach, i co kolejna flaszka pali litr mniej :)

Mówił na trzeĽwo.

--
   .`'.-.         ._.                               .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....

14 Data: Maj 26 2007 21:16:41
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

To akurat nie jest awykonalne -- Ford Mondeo jest większy
i pali (u znajomego) 4 litry ON na 100 km.
To chyba w opowiesciach, i co kolejna flaszka pali litr mniej :)
Mówił na trzeĽwo.

Pogratuluj mu talentu a'la Brzechwa. :)


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombk± pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

15 Data: Maj 26 2007 22:50:25
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Marcin "Kenickie" Mydlak"

Pogratuluj mu talentu a'la Brzechwa. :)

 -- zamontował mi kilka lat temu alarm (z którym do dzi¶ nie mam problemów)
 -- zbudował i zamontował woltomierz (był problem na samym pocz±tku, teraz jest od lat OK.)
 -- zbudował i zamontował automag do wł±czania ¶wiateł (był problem na samym pocz±tku,
    teraz jest od lat OK.)
 -- powiedział, jak zreanimować akumulator

No i nie znam nikogo, kto by się na niego uskarżał. :)
Masz podobne osi±gnięcia na swoim koncie? :)

--
   .`'.-.         ._.                               .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....

16 Data: Maj 27 2007 02:42:34
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Jurand 

"Eneuel Leszek Ciszewski"  wrote in
message

"Marcin "Kenickie" Mydlak"
Pogratuluj mu talentu a'la Brzechwa. :)
-- zamontował mi kilka lat temu alarm (z którym do dzi¶ nie mam problemów)
-- zbudował i zamontował woltomierz (był problem na samym pocz±tku,
teraz jest od lat OK.) -- zbudował i zamontował automag do wł±czania
¶wiateł (był problem na samym pocz±tku, teraz jest od lat OK.)
-- powiedział, jak zreanimować akumulator
No i nie znam nikogo, kto by się na niego uskarżał. :)
Masz podobne osi±gnięcia na swoim koncie? :)

Naprawdę s± niesamowite te osi±gnięcia, czekam, kiedy go będ±
beatyfikować...
Jeste¶ trollem czy Twa naiwno¶ć osi±gnęła dzisiaj apogeum?

Jurand.

17 Data: Maj 27 2007 13:04:40
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Rafał "SP" Gil 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

 -- zamontował mi kilka lat temu alarm (z którym do dzi¶ nie mam problemów)
 -- zbudował i zamontował woltomierz (był problem na samym pocz±tku, teraz jest od lat OK.)
 -- zbudował i zamontował automag do wł±czania ¶wiateł (był problem na samym pocz±tku,
    teraz jest od lat OK.)
 -- powiedział, jak zreanimować akumulator

*K* *U* *R* *T* *Y* *N* *A*
--
   |______    Rafał "SP" Gil
o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500
(Oo =00= oO) AUTOCZʦCI / CB: http://www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/

18 Data: Maj 27 2007 17:35:50
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Rafał "SP" Gil"

>  -- zamontował mi kilka lat temu alarm (z którym do dzi¶ nie mam problemów)
>  -- zbudował i zamontował woltomierz (był problem na samym pocz±tku, teraz jest od lat OK.)
>  -- zbudował i zamontował automag do wł±czania ¶wiateł (był problem na samym pocz±tku,
>     teraz jest od lat OK.)
>  -- powiedział, jak zreanimować akumulator

*K* *U* *R* *T* *Y* *N* *A*

W masie specjalistów ;) których praca starcza na 3 miesi±ce lub takich, po
których trzeba kończyć lub poprawiać -- s± to osi±gnięcia godne odnotowania.
Ale Polacy czuj± niechęć do tych, którzy dobrze wykonuj± swoje obowi±zki.

Ponoć taki stosunek ma swoje korzenie w zaborach i okupacjach -- wówczas
należało pracować jak najgorzej, aby jak najmocniej dokuczać wrogom
ojczyzny. Problem w tym, że od lat mamy Polskę coraz bardziej polsk±,
a jednak zamiłowanie do brakoróbstwa nie maleje.

--
   .`'.-.         ._.                               .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....

19 Data: Maj 26 2007 21:07:49
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: blackbird 

Je¶li moje warunki nie s± do spełnienia, podaj auto, które spełnia podobne
warunki.

Skoda Octavia II 2.0 tdi dsg, ale do 4 litrow ON jeszcze sporo brakuje,
szczegolnie jesli okaze sie, ze potrzebujesz Scouta 4x4.

20 Data: Maj 26 2007 22:51:19
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"blackbird"

Skoda Octavia II 2.0 tdi dsg, ale do 4 litrow ON jeszcze sporo brakuje,
szczegolnie jesli okaze sie, ze potrzebujesz Scouta 4x4.

Widzę, że upał daje się ludziom we znaki. :)

--
   .`'.-.         ._.                               .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....

21 Data: Maj 27 2007 00:19:36
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: blackbird 

Skoda Octavia II 2.0 tdi dsg, ale do 4 litrow ON jeszcze sporo brakuje,
szczegolnie jesli okaze sie, ze potrzebujesz Scouta 4x4.

Widzę, że upał daje się ludziom we znaki. :)

Upal? Mi taka pogoda domyslnie bardzo sluzy. Przedzialu cenowego nie
okresliles nawet w przyblizeniu, pozostaje wiec tylko zgadywac czy celujesz
w cos w rodzaju bmw 320xd lub Toyoty Rav4 2.2d, czy w Logana DCI, biorac pod
uwage wymagania to przypuszczalem, ze cos pomiedzy, czyli Octavia Scout
pasuje idealnie.

22 Data: Maj 27 2007 00:45:55
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"blackbird"

> Widzę, że upał daje się ludziom we znaki. :)

Upal? Mi taka pogoda domyslnie bardzo sluzy. Przedzialu cenowego nie
okresliles nawet w przyblizeniu, pozostaje wiec tylko zgadywac czy celujesz
w cos w rodzaju bmw 320xd lub Toyoty Rav4 2.2d, czy w Logana DCI, biorac pod
uwage wymagania to przypuszczalem, ze cos pomiedzy, czyli Octavia Scout
pasuje idealnie.

Powiedzmy tak -- 4 czy 4.4 to niewielka różnica, ale Skody nie chcę. :)

--
   .`'.-.         ._.                               .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....

23 Data: Maj 26 2007 08:07:48
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOM AT)
Autor: vneb 

"Rafał \"SP\" Gil"  wrote in news:f37g6d$9mp$1
@inews.gazeta.pl:

J.F. pisze:

A twoj tak nie robi ? Moze zepsuty ?
Po co kupowac automata jesli w korku by trzeba ciagle
D,N,D,N,D :-)

Nie mówię o wachlowaniu.
Tu w omawianym przyp przeze mnie w korku miałby¶ np GAZ HAMULEC
GAZ HAMULEC ...

U mnie wystarczy popu¶cić nogę z hamulca.

Wczoraj jechalem sprinterem z autmatem, ktory zeby ruszyc trzeba bylo dac
po gazie. Po zatrzymaniu i puszczeniu hamulca auto samo stalo - jakby
wysprzeglone.

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

24 Data: Maj 26 2007 10:27:36
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOM AT)
Autor: nowy140 



Wczoraj jechalem sprinterem z autmatem, ktory zeby ruszyc trzeba bylo dac
po gazie. Po zatrzymaniu i puszczeniu hamulca auto samo stalo - jakby
wysprzeglone.

vneb
    No to skorzystam z okazji zeby do watku wprowadzic troche porzadku. Sam
jezdze takim sprinterem to po opisie wiem ze siedziales nie w aucie z
automatem ale w aucie z zautomatyzowana skrzynia. Ma to 6 biegow a nie 5 jak
w moim, nie toczy sie i pierwsze modele sypaly sie jak diabli. Pelen automat
to jednak w Sprinterze wielka rzadkosc...
    Zautomatyzowane skrzynie to skrzynie zwykle z dodatkami, zalezy od
komplikacji, od wyeliminowania sprzegla /golf 3 ecomatic/ po pelne
zastapienie kierowcy czyli po aplikacje decydujaca o zmianach biegu /znaczy
sie 'kiedy'/. Ostatnie skrzynie to pelna automatyzacja. Roznica w
konstrukcji jest zasadnicza. I teraz - jesli taka nakladka jest projektowana
do zwyklej mechanicznej skrzyni to jest to zazwyczaj kompromis, skrzynia
szarpie, i chodzi toto tak sobie. Jesli jednak jest to robione od podstaw
pod automatyzacje - VW DSG - chodzi to swietnie. Te auta jednak nie pelzaja
jak tradycyjne automaty.
Kilka ciekawostek w temacie:
Pierwsze 12V BMW /750i/ puszczono na automacie bo owczesne reczne skrzynie
nie wytrzymywaly tego momentu, uwzgledniajac ze ta skrzynia miala chodzic
jak w osobowce nie jak w ciagniku siodlowym. Ponoc sprzeglo musialoby
chodzic tak ciezko i byc tak wielkie ze zdecydowali sie na eliminacje
skrzyni recznej.
Najnowsze supermocne auta - najnowsze wersje 12V merca chodza z kolei na 5
biegowych automatach /???/ a nie na 6 czy nawet 7 biegowych - rowniez ponoc
z powodu za wielkich sil.
ciekawi mnie teraz z czym chce powiazac swego potwora Audi - 12 cylindrow
TDI, 500 koni, 1000 Nm.
ps
zastrzegam sobie prawo do bledu szczegolnie w nazewnictwie skrzyn,
informacje te pochodza z czasopisma autotechnika motoryzacyjna, 2 lub 3
miesiace nazad...., nie mam tej gazety teraz pod reka.

25 Data: Maj 26 2007 11:01:27
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOM AT)
Autor: Adam 

Pierwsze 12V BMW /750i/ pusz

V12, czyli 12 cylindrów w układzie widlastym
12V, czyli 12 Valves (zaworów) - 3 zawory na cylinder w 4-cyl silniku.

Któr± wersję wybierasz? ;)

zastrzegam sobie prawo do bledu szczegolnie w nazewnictwie skrzyn,

Wybaczamy :)

AA

26 Data: Maj 26 2007 12:58:12
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOM AT)
Autor: Sanctum Officium 

"nowy140"  wrote in message


(...)

Najnowsze supermocne auta - najnowsze wersje 12V merca chodza z kolei na 5
biegowych automatach /???/ a nie na 6 czy nawet 7 biegowych

Nie, wszystkie Mercedesy klasy S W221 ł±cznie z AMG (525 KM) masj± 7-biegowe
skrzynie automatyczne.

(...)


MK

27 Data: Maj 26 2007 13:13:19
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOM AT)
Autor: nowy140 




Nie, wszystkie Mercedesy klasy S W221 ł±cznie z AMG (525 KM) masj±
7-biegowe
skrzynie automatyczne.

(...)


MK

http://auto.gazeta.pl/auto/51,62385,4142049.html?i=3

Podpis pod zdjeciem. Chyba ze dziennikarzyna nie jest w stanie polapac sie
ile ma biegow w aucie....
Nie wiem jak limuzyny.
GL 420 CDI wraz z odmianami tuningowanymi maja 7 biegow.
Inna ciekawostka, 911 turbo, pod 500 KM, 5 biegow tiptronik....

28 Data: Maj 26 2007 13:52:09
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOM AT)
Autor: Sanctum Officium 

"nowy140"  wrote in message



>
> Nie, wszystkie Mercedesy klasy S W221 ł±cznie z AMG (525 KM) masj±
7-biegowe
> skrzynie automatyczne.
>
> (...)
>
>
> MK

http://auto.gazeta.pl/auto/51,62385,4142049.html?i=3

Podpis pod zdjeciem. Chyba ze dziennikarzyna nie jest w stanie polapac sie
ile ma biegow w aucie....
Nie wiem jak limuzyny.
GL 420 CDI wraz z odmianami tuningowanymi maja 7 biegow.
Inna ciekawostka, 911 turbo, pod 500 KM, 5 biegow tiptronik....

Aha. Na swojej stronie MB podaję, że S 600 i AMG maj± 7-biegowe skrzynie (to
sprawdziłem najpierw, zaufałem informacji i podałem na grupie):
http://tinyurl.com/38ud57

A w innym miejscu na tej samej stronie podaje, że S 600 ma 5-biegow±
skrzynie:
http://tinyurl.com/2hjwvt

Chyba jednak ta druga informacja jest bardziej wiarygodna, plus jeszcze Twój
link. Chyba trzeba przyj±ć, że 7-biegowe skrzynie maj± wszystkie S poza
modelem S 600.

Tu podaj±, że AMG S 63 ma 7-biegow± skrzynię, a S 65 5 -biegow±.
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,70/mod/721/__Mercedes-Klasa-S.html

Troche to pokręcone.


MK

29 Data: Maj 26 2007 16:14:12
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Michal 

Rozchodzi mi się o to, czy to standard, że auto może holować co¶ o
podobnej masie bez używania gazu.

od tego masz biegi zblokowanie 1 2 3...

jak idzie ciezko, to nimi wachlujesz..

M

30 Data: Maj 26 2007 16:30:43
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Rafał "SP" Gil 

Michal pisze:

Rozchodzi mi się o to, czy to standard, że auto może holować co¶ o podobnej masie bez używania gazu.
od tego masz biegi zblokowanie 1 2 3...
jak idzie ciezko, to nimi wachlujesz..

A ty zrozumiał pytanie ?

--
   |______    Rafał "SP" Gil
o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500
(Oo =00= oO) AUTOCZʦCI / CB: http://www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/

31 Data: Maj 26 2007 17:49:44
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotyczące holowania na automacie. (HOLUJĄCY - AUTOMAT)
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Michal"

od tego masz biegi zblokowanie 1 2 3...

A one s± zblokowane? U mnie po prostu s± dłuższe.

--
   .`'.-.         ._.                               .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....

32 Data: Maj 25 2007 22:22:33
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT)
Autor: Slv 

Czy każdy automat po zapięciu ca 1300 kg na lince za sob± (wiadomo,że na
kołach) po wrzuceniu D po powolnym napięciu linki po prostu bez dodawania
gazu poci±gnie te 1300 - 1500 kg ???

Pytam tak w sumie z ciekawo¶ci ... (zdaje się, że słyszałem na pms
wypowiedzi, że niektóre automaty nie ruszaj± w ogóle po puszczeniu
hamulca - trzeba dodać gazu, i że one tak maj± od urodzenia ;))

Tak mnie do łba strzeliło po wczorajszo-dzisiejszym holowaniu.

Nie jestem teoretykiem automatów ale....
Moje A3 rusza po przełożeniu na "D" samo i żeby stać sie na ¶wiatłach trzeba
wciskać hamulec. Je¶li stoi sie pod górke to czasem samochód nie rusza.
Rozwi±zanie w którym żeby ruszyć trzeba dodać trochę gazu jest wygodniejsze,
tak jest np. w nowych mercedesach. Nie wiem co mialby dać taki test z
holowaniem innego samochodu. Ale to już inna historia...

Slv A3 1.8T ASB

33 Data: Maj 25 2007 23:08:56
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT)
Autor: Pabl 


Użytkownik "Slv"  napisał w wiadomo¶ci


Rozwi±zanie w którym żeby ruszyć trzeba dodać trochę gazu jest
wygodniejsze, tak jest np. w nowych mercedesach. Nie wiem co mialby dać
taki test z holowaniem innego samochodu. Ale to już inna historia...


Bo w nowych mercedesach i innych przy postoju wlacza sie autowmatyczny
hamulec reczny...

Picasso

34 Data: Maj 26 2007 10:25:39
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT)
Autor: 666 

Szczególnie na swiatłach, bo tak normalnie to trzeba pilnować, żeby nie wjechać w poprzedzaj±cy zderzak w chwili
nieuwagi.
JaC


Rozwi±zanie w którym żeby ruszyć trzeba dodać trochę gazu jest wygodniejsze, tak jest np. w nowych mercedesach.

35 Data: Maj 25 2007 23:16:21
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT)
Autor: V-Tec 

Rafał "SP" Gil napisał(a):

    Czy każdy automat po zapięciu ca 1300 kg na lince za sob± (wiadomo,że na kołach) po wrzuceniu D po powolnym napięciu linki po prostu bez dodawania gazu poci±gnie te 1300 - 1500 kg ???

nie próbowałem. I nie wiem, o czym by to miało ¶wiadczyć. Jedne ruszaj± bez gazu, inne nie, i tyle.

--
Pozdr,
W.

36 Data: Maj 25 2007 23:29:39
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT)
Autor: Pabl 


Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w wiadomo¶ci


Pytanie na tyle ciekawe, bo byłoby to idealne sprawdzenie stanu skrzyni w
ogl±danym aucie z automatem ... Jedziemy obejrzeć auto (z link± w plecaku)
...


To zadne sprawdzenie skrzyni...
Byc moze auto ma ustawione wyzsze obroty np za pomoca sruby uchylajacej
przepustnice. Jesli tak bedzie to skrzynka bedzie ciagnac sama pod gorke i z
"ladunkiem" po puszczeniu hamulca - moze tak byc zrobione celowo aby ukryc
szarpanie przy ruszaniu.  Obroty silnika maja scisly zwiazek z cisnieniem
oleju w skrzyni (element wykonawczy wszystkich czynnosci automata) poprzez
konwerter/konwertor.
Sprawdz czy nie szarpie przy ruszaniu i zmianie biegow, ma prawo troche
szarpnac przy zmianie z d na r i odwrotnie. Powachaj tez czy olej w skrzynie
nie smierdzi spalenizna i czy jest klarowny, rozgrzej skrzynie i silnik do
temperatury normalnej pracy i sprawdz czy przy max obrotach nie wlaczy bledu
lub trybu awaryjnego (np 3 bieg) . ASB to loteria, ja musze sie przyznac, ze
dalem sie zrobic w balona przy kupnie scenica z ASB - auto przed sprzedaza
mialo wymieniony olej a po dojechaniu do domu zaczelo szarpac.

Picasso

37 Data: Maj 26 2007 01:39:39
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT)
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Pabl"

Sprawdz czy nie szarpie przy ruszaniu i zmianie biegow,

To żadne sprawdzenie. :) U mnie wystarczy poluzować jedno
cięgno (nad silnikiem) aby zmniejszyć szarpanie. :)

Oczywi¶cie skrócenie tego cięgna (stosownie do tego celu
przeznaczon± ¶rub±) powoduje/zwiększa/nasila szarpanie.

ma prawo troche szarpnac przy zmianie z d na r i odwrotnie.

U mnie aż trzęsie całym samochodem.
W czasie zmiany z R na D lub z D na R mam wci¶nięty bardzo
mocno hamulec, aby samochód nie wyrywał się w któr±¶ stronę.
Takie szarpnięcia s± niemile widziane przez zdezorientowanych
ludzi, którzy w tym czasie wsiadaj± lub wysiadaj± z samochodu
i przyjmuj± to jako ruszenie samochodu.

Powachaj tez czy olej w skrzynie nie smierdzi spalenizna i czy jest klarowny,

U mnie spalenizna i nieklarowno¶ć ¶wiadczy tylko o tym, że czas na zmianę oleju.

rozgrzej skrzynie i silnik do temperatury normalnej pracy i sprawdz czy przy
max obrotach nie wlaczy bledu lub trybu awaryjnego (np 3 bieg) . ASB to loteria,
ja musze sie przyznac, ze dalem sie zrobic w balona przy kupnie scenica z ASB - auto
przed sprzedaza mialo wymieniony olej a po dojechaniu do domu zaczelo szarpac.

Moja ASB zaczęła szarpać po wymianie szklanek w silniku. Mechanik zapewniał,
że nie ma nic wspólnego z szarpnięciami, bo do ASB nie zagl±dał. Mieszkaj±cy
niedaleko mnie ,,specjalista'' od ASB zdiagnozował usterkę bez trudu -- spalone
tarczki i zauważył, że po zmianie oleju szarpanie może być lżejsze. Posłuchałem
i zmieniłem olej, ale szarpało nadal dokładnie tak samo.

,,Specjalista'' od ASB nie wiedział o tym, że:

 -- u mnie jest korek spustowy w misie skrzyni i przed odkręceniem
    misy, należy odkręcić ów korek, aby spu¶cić olej (zdejmowanie
    misy pełnej oleju prawie na pewno skończyłoby się powyginaniem misy)
 -- u mnie jest korek spustowy w czym¶, co znajduje się przed skrzyni±
    (bez odkręcenia tego korka -- nie można zlać całego oleju)
 -- korek, o którym wyżej, ukazuje się po odpowiednim ustawieniu
    tego czego¶, w co jest wkręcony (trzeba kręcić wałem silnika,
    aby korek znalazł się nad stosownym otworem w obudowie skrzyni)
 -- nie wolno kręcić wałem silnika w przeciwnym kierunku niż ten,
    w którym wał obraca się w czasie pracy silnika
 -- przykręcaj±c misę, należy podczepić jaki¶ przewód (póĽniejsze
    podczepienie wi±że się z konieczno¶ci± luzowania ¶rub, a to
    z konieczno¶ci± wymiany uszczelki, bez wymiany której misa
    będzie przeciekać)...

Ponieważ ,,specjalista'' przy wymianie oleju nie popisał się -- nie zleciłem
mu reperacji ASB, ale rozpocz±łem czytanie ksi±żek. :) Wszędzie było napisane
to samo (choć innymi słowami) o szarpaniu mojej ASB -- Ľle wyregulowane cięgna. :)

Poluzowałem na oko i było ok., po czym wyregulowałem zgodnie z tym, co było
napisane -- biegi były wówczas krótsze, ale skrzynia lekko szarpała. Teraz,
bez wdeptywania gazu, moi pasażerowie nie widz±, kiedy następuje zmiana biegów.

Do szarpnięć (nawet bardzo silnych) dochodzi wówczas, gdy zmiana następuje przy
wyższych obrotach silnika -- przy jeĽdzie samochodem obci±żonym, pod górkę, przy
depnięciu w gaz, zim± przy zimnym silniku itp. :) Latem, przy normalnej jeĽdzie
po płaskiej jezdni -- trudno cokolwiek wyczuć. :) Silnik (na niskich obrotach
trudno usłyszeć nawet wówczas, gdy radio jest wył±czone, a ludzi też ;) milcz±. :)

Ale samochód poddał się korozji. :) No i pali zbyt wiele przy szybkiej
jeĽdzie -- nawet do 20 litrów na 100 km przy 150 km/h. :) Moja ASB nie
ma pi±tego :) biegu -- tak więc maksymaln± szybko¶ć samochodu uzyskuje
u mnie się dopiero na najwyższych obrotach silnika, za co się płaci :)
wysok± cenę. :) Prawdopodobnie aż 150 km/h nie udałoby było uzyskać na
pi±tym biegu, ale od 120 do 140 raczej tak, tyle tylko, że samochód by
nie miał żadnego zapasu mocy -- już na czwartym :) biegu ze 150 do 160
trzeba go rozpędzać tak zwane pół godziny. :) Nawet założenie niewiele
większych kół (205/55/15 zamiast 175/70/14) wiele zmienia.

 nominał: 14*25.4+175*.70*2=600,6  (takie mam jeszcze jedno)
 za duże: 15*25.4+205*.55*2=606,5  (takie miałem 10 lat temu latem)
 za małe: 15*25.4+205*.50*2=586,0  (takie mam teraz latem)
 za małe: 14*25.4+185*.65*2=596,1  (takie mam teraz zim±)

Przy około 90 km/h (może 80) spala około 5.7 l/100 km w trasie. :)
W mie¶cie 50 litrów starcza na około 650 km. (około 7.7 l/100)

Nowy nie będzie oszczędniejszy. :)

-=-

Wracaj±c do ASB -- starej (ponoć nazywa się je wysokoci¶nieniowymi) chyba
naprawdę nie można uszkodzić. Mnie się nie udało, a eksploatowałem co
najmniej niedelikatnie. :) Tyle tylko, że regularnie zmieniałem w niej
olej i nie wstawiałem wynalazkowych filtrów czy uszczelek.

Raz chyba uszczelka była klejona jakim¶ silikonem (lub tylko miała tak
być klejona -- wymieniano olej beze mnie bo nowa uszczelka okazała się
być nieodpowiedni±, więc wstawiono star±, która oczywi¶cie po zruszeniu
nie był± już szczelna.

--
   .`'.-.         ._.                               .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....

38 Data: Maj 28 2007 11:32:10
Temat: Re: [AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT)
Autor: kuba (aka cita) 

"Rafał \"SP\" Gil" wrote:

Pytam tak w sumie z ciekawo¶ci ... (zdaje się, że słyszałem na
pms wypowiedzi, że niektóre automaty nie ruszaj± w ogóle po
puszczeniu hamulca - trzeba dodać gazu, i że one tak maj± od
urodzenia ;))


No nie jestem pewnien czy s± takie (sprawne) automaty, które nie 'pełzn±' na wolnych obrotach.
IMO tak powinno być, a jak nie jest - znaczy, ze ASB już swoje dni ma policzone.


--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.z.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

[AUTOMAT] Krótkie pytanie dotycz±ce holowania na automacie. (HOLUJˇCY - AUTOMAT)



Grupy dyskusyjne