Grupy dyskusyjne   »   Kryzys i różnica cen opon

Kryzys i różnica cen opon



1 Data: Kwiecien 04 2009 08:34:41
Temat: Kryzys i różnica cen opon
Autor: huri_khan 

Witam

Jako że pogoda za oknem już wiosenna to postanowiłem zmienić opony na letnie mając nadzieje że już śniegi i mróz już się nie pojawi.

W tamtym roku (kwiecień) kupiłem 2 nowe opony 195/60/R15 ContiPremium Contact2 za 260 zł/szt. W tym roku byłem przygotowany że trzeba będzie zmienić kolejne 2 i jako że byłem zadowolony z Conti to chciałem ponownie kupić te same opony i tutaj mały zonk. Równo rok po zakupie te same opony kosztują 330-350 zł.

Czy walka z kryzysem polega na zwiększaniu cen ( 30% )? Uwzględniając że model jest już wprowadzony na rynek, technologia wytwarzania jest też już opanowana to ta różnica jeszcze będzie większa.

P.S. Dalej szukam opon do 260 - 270 zł/szt i i zastanawiam się nad 
Fulda Carat Progresso

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]



2 Data: Kwiecien 04 2009 07:22:12
Temat: Re: Kryzys i różnica cen opon
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-04-04, huri_khan  wrote:

Czy walka z kryzysem polega na zwiększaniu cen ( 30% )? Uwzględniając że
model jest już wprowadzony na rynek, technologia wytwarzania jest też
już opanowana to ta różnica jeszcze będzie większa.

Przeanalizuj sobie zmiany kursu walut.

--
Jacek "AMI" Rudowski

3 Data: Kwiecien 04 2009 09:46:30
Temat: Re: Kryzys i różnica cen opon
Autor: TomiZS 



Czy walka z kryzysem polega na zwiększaniu cen ( 30% )? Uwzględniając że
model jest już wprowadzony na rynek, technologia wytwarzania jest też
już opanowana to ta różnica jeszcze będzie większa.

Przeanalizuj sobie zmiany kursu walut.


Echhhhh rozmażyłem się, jak przypomniałem sobie kursy z zeszłego roku:
dolar - 2 zł,
euro - 3 zł,
funt - 4 zł.


--
Pozdr.

TOMI
(Wawa Praga/Jelonki)
R216 Cabrio, R420D i MG ZS 2.5 V6.

4 Data: Kwiecien 04 2009 11:37:16
Temat: Re: Kryzys i różnica cen opon
Autor: huri_khan 

Jacek Rudowski pisze:

On 2009-04-04, huri_khan  wrote:
Czy walka z kryzysem polega na zwiększaniu cen ( 30% )? Uwzględniając że model jest już wprowadzony na rynek, technologia wytwarzania jest też już opanowana to ta różnica jeszcze będzie większa.

Przeanalizuj sobie zmiany kursu walut.

Właśnie że porównując modele Michelina i Dunlopa to różnica wynosi około 10 %. Ale znając polskie realia to pod różnicę kursu można wszystko tłumaczyć.

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

5 Data: Kwiecien 04 2009 16:51:22
Temat: Re: Kryzys i różnica cen opon
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

huri_khan pisze:

Czy walka z kryzysem polega na zwiększaniu cen ( 30% )? Uwzględniając że model jest już wprowadzony na rynek, technologia wytwarzania jest też już opanowana to ta różnica jeszcze będzie większa.

Przeanalizuj sobie zmiany kursu walut.

Właśnie że porównując modele Michelina i Dunlopa to różnica wynosi około 10 %. Ale znając polskie realia to pod różnicę kursu można wszystko tłumaczyć.

Rok temu euro po powiedzmy 3.50, dzis po 4.50
Rok temu 260pln to bylo ~75euro, po dzisiejszym kursie te 75euro to jak w morde strzelil 330zl wiec cena opony w euro nie zmienila sie...

6 Data: Kwiecien 07 2009 22:11:57
Temat: Re: Kryzys i różnica cen opon
Autor: PepedB 

Jacek Rudowski pisze:

On 2009-04-04, huri_khan  wrote:
Czy walka z kryzysem polega na zwiększaniu cen ( 30% )? Uwzględniając że model jest już wprowadzony na rynek, technologia wytwarzania jest też już opanowana to ta różnica jeszcze będzie większa.

Przeanalizuj sobie zmiany kursu walut.

Ta, zwłaszcza że całkiem sporo światowych marek można kupić z przypiskiem made in Poland. Od choćby Michelin, Bridgestone... Już widzę, jakby te miały skalkulowaną cenę jak należy i Conti nie podążyłoby w tą samą stronę jakby ignorując kurs ojro...

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

7 Data: Kwiecien 08 2009 07:54:36
Temat: Re: Kryzys i różnica cen opon
Autor: J.F. 

On Tue, 07 Apr 2009 22:11:57 +0200,  PepedB wrote:

Jacek Rudowski pisze:
On 2009-04-04, huri_khan  wrote:
Czy walka z kryzysem polega na zwiększaniu cen ( 30% )? Uwzględniając że
model jest już wprowadzony na rynek, technologia wytwarzania jest też
już opanowana to ta różnica jeszcze będzie większa.

Przeanalizuj sobie zmiany kursu walut.

Ta, zwłaszcza że całkiem sporo światowych marek można kupić z
przypiskiem made in Poland. Od choćby Michelin, Bridgestone... Już
widzę, jakby te miały skalkulowaną cenę jak należy i Conti nie
podążyłoby w tą samą stronę jakby ignorując kurs ojro...

Ale kauczuk w Polsce nie rosnie.

Poza tym czemu polska fabryka ma sprzedawac tanio opony w Polsce,
skoro Niemcy wezma cala produkcje drogo i od reki ?

J.

8 Data: Kwiecien 25 2009 18:00:19
Temat: Re: Kryzys i różnica cen opon
Autor: PepedB 

J.F. pisze:

On Tue, 07 Apr 2009 22:11:57 +0200,  PepedB wrote:
Jacek Rudowski pisze:
On 2009-04-04, huri_khan  wrote:
Czy walka z kryzysem polega na zwiększaniu cen ( 30% )? Uwzględniając że model jest już wprowadzony na rynek, technologia wytwarzania jest też już opanowana to ta różnica jeszcze będzie większa.
Przeanalizuj sobie zmiany kursu walut.

Ta, zwłaszcza że całkiem sporo światowych marek można kupić z przypiskiem made in Poland. Od choćby Michelin, Bridgestone... Już widzę, jakby te miały skalkulowaną cenę jak należy i Conti nie podążyłoby w tą samą stronę jakby ignorując kurs ojro...

Ale kauczuk w Polsce nie rosnie.

Wzrost ceny jednego materiału, czy półproduktu nie powoduje od razu, że cena produktu będzie o tyle samo wyższa. Czasem ze względu na ograniczenie popytu wyższą ceną warto zaniechać uzasadnionej wzrostem cen podwyżki, aby nie tracić również na ilości sprzedanych sztuk.

Poza tym czemu polska fabryka ma sprzedawac tanio opony w Polsce,
skoro Niemcy wezma cala produkcje drogo i od reki ?

A bo to inny rynek? Weźmy choćby pod uwagę taką skrajność jak USA, gdzie   duże samochody można kupić czasem za połowę tego co u nas. Nawet europejskie marki są tam znacznie tańsze.

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

Kryzys i różnica cen opon



Grupy dyskusyjne