Hej,
Próbuję wyguglać przepisy regulujące kształt i rozmiar kierownicy w autach dopuszczonych do ruchu w Polsce - ponieważ jednak nie do końca wiem, w którym miejscu były to definiowane i regulowanie, to z marnym skutkiem :) czy ktoś mógłby poratować choćby z pamięci, jak ma się sprawa? Czy kierownica musi być zamkniętym okręgiem? Jaka jest minimalna przepisowa średnica tegoż?
Zastanawiam się, bardzo przyszłościowo, nad pewnym pasjonackim projektem - i intryguje mnie, czy będzie musiał stać w garażu, czy będzie street-legal. W USA problemu nie ma, a u nas wyguglałem wszystko, co potrzeba - tylko z tą kierownicą uporac się nie mogę :)
Dzięki!
--
Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
http://www.maticomp.net
"One man can make a difference" - Wilton Knight
2 |
Data: Kwiecien 07 2007 10:51:19 |
Temat: Re: Ksztalt kierownicy |
Autor: cpt. Nemo |
Użytkownik "Mateusz Papiernik" napisał w wiadomości
Hej,
Próbuję wyguglać przepisy regulujące kształt i rozmiar kierownicy w
autach dopuszczonych do ruchu w Polsce -
Zapewne kazdy ktory uzyska homologacje :) ksztalt i rozmiar to tylko
jedne z elementow, dochodzi jeszcze pokrycie, odpornosc na wygiecie w
wypadku zderzenia itp.
pozdrawiam, leszek
3 |
Data: Kwiecien 07 2007 13:18:02 | Temat: Re: Ksztalt kierownicy | Autor: Boombastic |
Użytkownik "Mateusz Papiernik" napisał w wiadomości
Hej,
Próbuję wyguglać przepisy regulujące kształt i rozmiar kierownicy w autach
dopuszczonych do ruchu w Polsce - ponieważ jednak nie do końca wiem, w
którym miejscu były to definiowane i regulowanie, to z marnym skutkiem :)
czy ktoś mógłby poratować choćby z pamięci, jak ma się sprawa? Czy
kierownica musi być zamkniętym okręgiem? Jaka jest minimalna przepisowa
średnica tegoż?
W praktyce i tak każdy gliniarz czy diagnosta spyta się o świadectwo
homologacji, czyli wybity na kierze znaczek + pewnie papier. Ja dawno, dawno
temu miałem rzemieślnicza kierownicę w Fiacie 125 p i zawsze sie do niej
przypieprzali.
4 |
Data: Kwiecien 07 2007 13:57:17 | Temat: Re: Ksztalt kierownicy | Autor: Mateusz Papiernik |
Boombastic napisał(a):
W praktyce i tak każdy gliniarz czy diagnosta spyta się o świadectwo homologacji, czyli wybity na kierze znaczek + pewnie papier. Ja dawno, dawno temu miałem rzemieślnicza kierownicę w Fiacie 125 p i zawsze sie do niej przypieprzali.
Uhm, rozumiem. No czyli street legal pewnie nie bedzie, bo uzyskanie homologacji w tym przypadku nie wyglada na mozliwe :) Aczkolwiek to plany na najblizsze przynajmniej parenascie lat... wiec dzieki za odpowiedz, i chwilowo porzucam temat :)
--
Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
http://www.maticomp.net
"One man can make a difference" - Wilton Knight
5 |
Data: Kwiecien 07 2007 12:59:52 | Temat: Re: Ksztalt kierownicy | Autor: Robert |
... i chwilowo porzucam temat :)
Byc moze furtka bylby samochod zabytkowy ale stawiam akcent na byc moze.
Robert
6 |
Data: Kwiecien 07 2007 14:23:52 | Temat: Re: Ksztalt kierownicy | Autor: Mateusz Papiernik |
Robert napisał(a):
Byc moze furtka bylby samochod zabytkowy ale stawiam akcent na byc moze.
Trans Ama z '82 pod zabytek sie nie podciagnie chyba ;)
--
Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
http://www.maticomp.net
"One man can make a difference" - Wilton Knight
7 |
Data: Kwiecien 07 2007 14:36:20 | Temat: Re: Ksztalt kierownicy | Autor: Boombastic |
Trans Ama z '82 pod zabytek sie nie podciagnie chyba ;)
A kiedy została zakończona produkcja?
8 |
Data: Kwiecien 07 2007 13:36:02 | Temat: Re: Ksztalt kierownicy | Autor: Robert |
Trans Ama z '82 pod zabytek sie nie podciagnie chyba ;)
A kiedy została zakończona produkcja?
Jezeli przekonasz rzeczoznawce??
Tylko pamietaj, ze zabytki moge sie poruszac do 40 km / h.
Robert
9 |
Data: Kwiecien 07 2007 14:47:18 | Temat: Re: Ksztalt kierownicy | Autor: Boombastic |
Użytkownik "Robert"
napisał w
wiadomości
Trans Ama z '82 pod zabytek sie nie podciagnie chyba ;)
A kiedy została zakończona produkcja?
Jezeli przekonasz rzeczoznawce??
Tylko pamietaj, ze zabytki moge sie poruszac do 40 km / h.
Skąd wytrzasnąłeś te 40 km/h?
10 |
Data: Kwiecien 07 2007 14:44:21 | Temat: Re: Ksztalt kierownicy | Autor: Mateusz Papiernik |
Boombastic napisał(a):
A kiedy została zakończona produkcja?
Trzeciej generacji w 1989/90 bodaj - po drodze przechodzily oczywiscie male lifty. Poza tym - zabytek to wiecej klopotow niz pozytku. Tak naprawde, to nigdy o swoim pomysle nie myslalem w kategoriach auta do uzywania - raczej jako ozdroba w garazu. Ostatnio mnie tknelo, czy jednak nie bylby legalny na drogach. Ale skoroby nie byl, to powracam do pierwotnej wersji pomyslu :) Poza tym, na razie to "mlodziencze marzenia" - czy uda sie je kiedykolwiek zrealizowac, to zupelnie inna kwestia.
--
Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
http://www.maticomp.net
"One man can make a difference" - Wilton Knight
11 |
Data: Kwiecien 07 2007 22:21:55 | Temat: Re: Ksztalt kierownicy | Autor: mario |
Mateusz Papiernik napisał(a):
Boombastic napisał(a):
A kiedy została zakończona produkcja?
Trzeciej generacji w 1989/90 bodaj - po drodze przechodzily oczywiscie male lifty. Poza tym - zabytek to wiecej klopotow niz pozytku. Tak naprawde, to nigdy o swoim pomysle nie myslalem w kategoriach auta do uzywania - raczej jako ozdroba w garazu. Ostatnio mnie tknelo, czy jednak nie bylby legalny na drogach. Ale skoroby nie byl, to powracam do pierwotnej wersji pomyslu :) Poza tym, na razie to "mlodziencze marzenia" - czy uda sie je kiedykolwiek zrealizowac, to zupelnie inna kwestia.
nie. 3gena skonczyli robic w 92, czyli na zabytek jesli minie 15lat od zakonczenia produkcji. Czyli akurat. :-)
pozdrawiam
mario
12 |
Data: Kwiecien 07 2007 15:17:41 | Temat: Re: Ksztalt kierownicy | Autor: krzychoo |
Mateusz Papiernik napisał(a):
Trans Ama z '82 pod zabytek sie nie podciagnie chyba ;)
A co, chcesz reblige KITTa z "Knight ridera" zrobić? :)
--
[ .:::::::::: Krzysztof Kubas ::::::::::. ]
[ .:::::::::::: GG: 1304033 ::::::::::::. ]
[ .::::: http://krzychoo.araneo.pl :::::. ]
[ Odpowiadając wytnij "pulapka." z adresu ]
13 |
Data: Kwiecien 07 2007 17:54:59 | Temat: Re: Ksztalt kierownicy | Autor: Mateusz Papiernik |
krzychoo napisał(a):
A co, chcesz reblige KITTa z "Knight ridera" zrobić? :)
Skad wiedziales? :) Mozecie sie smiac, ale to jedno z moich wielkich marzeń z dzieciństwa, które w miarę finansowych możliwości spróbuję kiedyś spełnić :)
--
Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
http://www.maticomp.net
"One man can make a difference" - Wilton Knight
14 |
Data: Kwiecien 07 2007 20:38:30 | Temat: Re: Ksztalt kierownicy | Autor: ..::||::.. |
Skad wiedziales?
gdy podales model, latwo juz bylo sie domyslic
:) Mozecie sie smiac, ale to jedno z moich wielkich
marzeń z dzieciństwa, które w miarę finansowych możliwości spróbuję
kiedyś spełnić :)
kiedys ktos podawal linka do takiej repliki. byla do sprzedania za gruba
kase. a moze to nawet nie byla replika tylko orginal. juz nie pamietam.
15 |
Data: Kwiecien 08 2007 00:19:28 | Temat: Re: Ksztalt kierownicy | Autor: Mateusz Papiernik |
...::||::.. napisał(a):
gdy podales model, latwo juz bylo sie domyslic
Stad usmieszek ;) Trans Am wraz z haslem o ksztalcie kierownicy jest dosc sugestywny ;)
kiedys ktos podawal linka do takiej repliki. byla do sprzedania za gruba
kase. a moze to nawet nie byla replika tylko orginal. juz nie pamietam.
Sporo replik jest sprzedawanych, niejeden z oryginalnej floty też. Jak ktoś chce gotowca, http://www.roblouisell.com zajmuje sie restauracja i realizacja replik na formach certyfikowanych przez Universal, ale kasa jest gruba. Jak ktos ma duzo czasu samemu, to http://www.knightreplicas.com/ - producentow czesci jest w cholere i jeszcze troche ;)
Turnkey Replica od Louisella to, bagatela, >=50k$.
--
Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
http://www.maticomp.net
"One man can make a difference" - Wilton Knight
| | | | | | | | | | | | | |