http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-48v-electric-vtes-supercharger/20037/
przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwi±zaniu się
bardzo mylili - "¶migiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.
--  
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
| 2 | 
Data: Pa?dziernik 04 2011 23:11:35 | 
| Temat: Re: KtoĹ› kiedyĹ› pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo? | 
| Autor: Lewis  | 
W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze: 
  
http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-48v-electric-vtes-supercharger/20037/ 
przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu się 
bardzo mylili - "Ĺ›migiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze 
zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni. 
 
 
Dobra nie chce mi siÄ™ czytać całego artykułu, ale co autor chciał osiÄ…gnąć stosujÄ…c napÄ™d elektryczny zamiast normalnego superchargera napÄ™dzanego paskiem?
 
--  
Części do A6 C4 sprzedam
 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam 
Lewis
 | 3 | 
Data: Pa?dziernik 04 2011 23:27:38 |  | Temat: Re: KtoĹ› kiedyĹ› pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo? |  | Autor: Lewis  |  
W dniu 2011-10-04 23:11, Lewis pisze: 
 W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze: 
 
http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-48v-electric-vtes-supercharger/20037/ 
 
przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu 
siÄ™ 
bardzo mylili - "Ĺ›migiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze 
zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni. 
 
 
 
Dobra nie chce mi siÄ™ czytać całego artykułu, ale co autor chciał 
osiągnąć stosując napęd elektryczny zamiast normalnego superchargera 
napędzanego paskiem? 
 
 
Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do odciÄ™cia (o ile wyda "turbina") ale przez wiÄ™kszoć czasu i tak para pójdzie w gwizdek a kW weĽmie...
 
--  
Części do A6 C4 sprzedam
 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam 
Lewis
 | 4 | 
Data: Pa?dziernik 04 2011 23:44:00 |  | Temat: Re: KtoĹ› kiedyĹ› pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo? |  | Autor: scobowski  |  
W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze: 
 
  
Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do 
odciÄ™cia (o ile wyda "turbina") ale przez wiÄ™kszoć czasu i tak para 
pójdzie w gwizdek a kW weĽmie... 
 
 
nic nie weĽmie, jak siÄ™ luĽno obraca w dolocie i "nie ładuje" 
A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach jałowych, stojÄ…c w korku - kiedy i tak marnuje siÄ™ zupÄ™.. a 40-70 KW kosztem 7KW wydatkowanych na prÄ…d - IMO siÄ™ opłaca.. nie wiem, czy zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..? (niezależnie od obrotów silnika!)
 | 5 | 
Data: Pa?dziernik 05 2011 09:30:53 |  | Temat: Re: Kto¶ kiedy¶ pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo? |  | Autor: Ukaniu  |  
 
Użytkownik "scobowski"  napisał w wiadomo¶ci  
 
 W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze: 
Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do 
odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większo¶ć czasu i tak para 
pójdzie w gwizdek a kW weĽmie... 
 
 
nic nie weĽmie, jak się luĽno obraca w dolocie i "nie ładuje" 
A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach  
jałowych, stoj±c w korku - kiedy i tak marnuje się zupę.. a 40-70 KW  
kosztem 7KW wydatkowanych na pr±d - IMO się opłaca.. nie wiem, czy  
zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..?  
(niezależnie od obrotów silnika!) 
 
Moc się nie bierze z nik±d tylko z paliwa i nie ma marnowania paliwa w  
sensie, że można je zastosować do czego¶ innego. Zwykłe wł±czenie ¶wiateł  
już powoduje zwiększenie zużycia benzyny a co dopiero ładowanie  
czegokolwiek. 
W takim układzie dochodz± straty - przekazania mocy do alternatora, straty w  
alternatorze, straty magzynowania, straty przesyłu, straty silnika w  
sprężarce. 
Zwykłe turbo - odzyskuje energię tracon± w spalinach i nie ma powyższych  
strat - st±d sprawno¶ć silnika może być nawet wyższa. Za to jest lag, ale od  
czego s± kompresory...
 
--  
Pozdrawiam, 
Łukasz
  |  |  |  |