Grupy dyskusyjne   »   Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?

Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?





5 Data: Kwiecien 23 2009 14:05:11
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Karambol 


Użytkownik "Darek Mroz"  napisał w wiadomości

To sie zglasza na policje natychmiast, oni sie tym zajma z urzedu.

Co się zgłasza?
Niestety obserwuję technikę jasdy mocyklistów i woła ona o pomstę.
Większość takich szlifów jest samozawiniona. Najpierw powinni się douczyć

Zglasza sie, ze Passat o numerach EL 6730U. Zielony spowodowal soja
niebezpieczna jazda wypadek i uciekl z miejsca i,, ze to jego ubezpieczenie
musi powinno pokryc straty - w dodatku sa swiadkowie.

A jak nie wiesz co sie zglasa- to jestes zwyklym polaczkiem - takim co to
popatrzy i pojedzie dalej.


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

6 Data: Kwiecien 23 2009 14:08:07
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: gildor 

Karambol pisze:

Użytkownik "Darek Mroz"  napisał w wiadomości
To sie zglasza na policje natychmiast, oni sie tym zajma z urzedu.
Co się zgłasza?
Niestety obserwuję technikę jasdy mocyklistów i woła ona o pomstę.
Większość takich szlifów jest samozawiniona. Najpierw powinni się douczyć

Zglasza sie, ze Passat o numerach EL 6730U. Zielony spowodowal soja niebezpieczna jazda wypadek i uciekl z miejsca i,, ze to jego ubezpieczenie musi powinno pokryc straty - w dodatku sa swiadkowie.

A jak nie wiesz co sie zglasa- to jestes zwyklym polaczkiem - takim co to popatrzy i pojedzie dalej.

przecież go gonił. 60% społeczeństwa uważa, że policja jest gówno warta i lepiej jest wziąć sprawy w swoje ręce.

--
gildor
9'99

7 Data: Kwiecien 23 2009 14:23:53
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Marcin Gardeła 

Karambol wrote:

A jak nie wiesz co sie zglasa- to jestes zwyklym polaczkiem - takim
co to popatrzy i pojedzie dalej.

ROTFL, 5 postów w wątku wystarczy do tego, żeby komuś przygadać, myślałeś o kandydowaniu do Sejmu czy spełniasz się w internecie?

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

8 Data: Kwiecien 23 2009 15:34:37
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: fv 

Darek Mroz pisze:

To sie zglasza na policje natychmiast, oni sie tym zajma z urzedu.

Co się zgłasza?
Niestety obserwuję technikę jasdy mocyklistów i woła ona o pomstę.
Większość takich szlifów jest samozawiniona. Najpierw powinni się douczyć

Chciałbym zobaczyć co ty zrobisz jeśli coś takiego cię trafi. Tak się
nieprzyjemnie składa, że samochody hamują w trybie awaryjnym znacznie
lepiej niż motocykle. Jeśli dodatkowo nie masz ABS i nie spodziewasz się
czegoś takiego, to zaliczysz (podobnie jak ja, żeby było jasne)
dokładnie takiego samego szlifa.

Sekretem jest nie tyle spodziewać się, czy hamować jak Rossi, tylko z
odległości ocenić, że hamować będzie trzeba i zacząć na wszelki wypadek.
Tyle, że nie da się przewidzieć wszystkiego...

Ostatnio miałem taką samą sytuację. Dwa auta przede mną, pierwsze
włączyło lewy kierunek. Drugie lekko przyspieszyło, co spowodowało że na
wszelki wypadek nacisnąłem hamulce, wyobrażając sobie co się stanie jak
się pieprzną na środku drogi. Minęli się o milimetry.
Gdybym tak nie zrobił, to przeleciałbym przez któryś z dachów, bo
oczywiście stanęli blokując całą drogę.

--
fv

9 Data: Kwiecien 23 2009 15:47:57
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Leszek Karlik 

On Thu, 23 Apr 2009 15:34:37 +0200, fv  wrote:

[....]

Chciałbym zobaczyć co ty zrobisz jeśli coś takiego cię trafi. Tak się
nieprzyjemnie składa, że samochody hamują w trybie awaryjnym znacznie
lepiej niż motocykle.

To nieprawda. Przeciętnie, kierowcy samochodów hamują w trybie awaryjnym
znacznie lepiej niż motocykliści, ale generalnie odległości hamowania przy
maksymalnym wykorzystaniu hamulców są porównywalne (bo hamowanie nie zależy
od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od współczynnika tarcia,
a guma na oponach motocyklowych zwykle jest lepsza, co trochę równoważy
większą stabilność samochodu). Tylko że hamowanie dokładnie na maksa w
motocyklu jest trudne, bo jak zahamujesz trochę bardziej to się wyjebiesz,
a ślizgający się po asfalcie motocykl strasznie kiepsko hamuje :-))

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

10 Data: Kwiecien 23 2009 16:16:51
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: KJ Siła Słów 

Leszek Karlik pisze:

On Thu, 23 Apr 2009 15:34:37 +0200, fv  wrote:

> Tak się
nieprzyjemnie składa, że samochody hamują w trybie awaryjnym znacznie
lepiej niż motocykle.

To nieprawda. Przeciętnie, kierowcy samochodów hamują w trybie awaryjnym
znacznie lepiej niż motocykliści

Acha, roznica jest mniej wiecej taka jak miedzy
- zderzeniem samochodu z motocyklem
a
- wypadkiem kierowcy i motocyklisty.

No ale zeby nie redbull to bym tej dyskusji nie ogarnal.
:-)

Pamietajcie o jednym: ten z tylu (zakladajac ze jedzie patrzac tylko na poprzedzajacy pojazd a nie "dalekosieznie") zacznie hamowac pozniej, moze pol sekundy, moze 2 sekundy, a przez ten czas jedzie z normalna predkoscia i pokonany w tym czasie dystans - dla 1 sekundy przy 60 km/h to jest 16 metrow czyli droga hamowania poprzedzajacego go auta z tej predkosci.

Czyli hamowanie mozna miec porownywalne a jak sie nie trzyma dystansu to nic nie pomoze.

KJ

11 Data: Kwiecien 23 2009 16:49:27
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Leszek Karlik 

On Thu, 23 Apr 2009 16:16:51 +0200, KJ Siła Słów  wrote:

[...]

Tak się nieprzyjemnie składa, że samochody hamują w trybie awaryjnym znacznie lepiej niż motocykle.

To nieprawda. Przeciętnie, kierowcy samochodów hamują w trybie  awaryjnym znacznie lepiej niż motocykliści

Acha, roznica jest mniej wiecej taka jak miedzy
- zderzeniem samochodu z motocyklem
a
- wypadkiem kierowcy i motocyklisty.

Mniej więcej. :-) Różnica jest taka, że jak się będzie dużo ćwiczyć
hamowanie awaryjne to się będzie hamować równie dobrze co przeciętna puszka
albo i lepiej, a jak ktoś będzie zakładać, że "e, motocykle i tak hamują
dużo gorzej niż samochody" to może olać ćwiczenie bo nie ma motywacji. :->

[...]
Pamietajcie o jednym: ten z tylu (zakladajac ze jedzie patrzac tylko na  poprzedzajacy pojazd a nie "dalekosieznie") zacznie hamowac pozniej,  moze pol sekundy, moze 2 sekundy, a przez ten czas jedzie z normalna  predkoscia i pokonany w tym czasie dystans - dla 1 sekundy przy 60 km/h  to jest 16 metrow czyli droga hamowania poprzedzajacego go auta z tej  predkosci.

Czyli hamowanie mozna miec porownywalne a jak sie nie trzyma dystansu to  nic nie pomoze.

Ta, trzeba trzymać dystans i mieć oczy dookoła głowy. :-) BTW, to też
się stosuje do sytuacji, kiedy za nami jedzie blisko samochód i patrzy
tylko na jadący przed nim motocykl, jak nagle zaczniemy ostro hamować
to on wjedzie nam w dupę mimo że samochody dobrze hamują awaryjnie.

"Panie władzo, no niestety musiałem trochę przekroczyć ograniczenie
prędkości, ale utrzymywałem bezpieczny odstęp przed jadącym za mną
samochodem, jak zwalniałem to się zbytnio zbliżał" ;->

KJ
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

12 Data: Kwiecien 23 2009 17:03:04
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: -=MAKARENA=- 

(bo hamowanie nie zależy

od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od współczynnika tarcia,


Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory mialby
dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak motocykl ?



--
--
Pozdrawiam :

MAKARENA UĆ
CZERWONE R ONE

Kobiety, żeby się nie znudzić mężczyznom, zmieniają ubrania.
Mężczyźni, żeby się nie znudzić kobietom, zmieniają kobiety.

13 Data: Kwiecien 23 2009 17:34:10
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Leszek Karlik 

On Thu, 23 Apr 2009 17:03:04 +0200, -=MAKARENA=-   wrote:

(bo hamowanie nie zależy od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od wspóÂłczynnika tarcia,

Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory mialby
dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak motocykl?

Nie. Poszukaj sobie na sieci jakiegoś tekstu o fizyce hamowania jeżeli
tematyka Cię interesuje, nie powinno być problemu z wyguglaniem czegoś
prostego. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

14 Data: Kwiecien 23 2009 17:31:42
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: maraz 



Użytkownik "-=MAKARENA=-"  napisał w wiadomości

(bo hamowanie nie zależy
od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od współczynnika tarcia,


Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory mialby
dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak motocykl ?


no wlasnie. ktos tu chyba zapomnial o bezwladnosci itp chociaz w sumie durex
czyni cuda i ratuje ludzkie zycia heh :P



__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4029 (20090422) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

15 Data: Kwiecien 23 2009 18:20:28
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Mateusz Mirski 

-=MAKARENA=- pisze:

(bo hamowanie nie zależy
od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od współczynnika tarcia,


Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak motocykl ?

motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni, to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.  Wynika to z kilku prostych wzorów na pęd i przyspieszenie (ujemne). Tyle teoria, co do praktyki, to nigdy nie osiągniesz idealnych warunków.

--
Pozdrawiam
Mateusz Mirski

16 Data: Kwiecien 23 2009 18:26:09
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Leszek Karlik 

On Thu, 23 Apr 2009 18:20:28 +0200, Mateusz Mirski   wrote:

[...]

  Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory  mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak  motocykl ?

motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą  pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni,  to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.

Ta, problem polega na tym, że jakby postawić na asfalcie pociąg na gumowych
oponach to by mu się opony rozwaliły przy próbie hamowania. I tu jest pies
pogrzebany. :-)

Ale dla porównania "motocykl vs samochód" się to nijak nie stosuje.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

17 Data: Kwiecien 23 2009 18:37:06
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Mariusz Kruk 

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek Karlik"

  Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory 
mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak 
motocykl ?
motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą 
pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni, 
to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.
Ta, problem polega na tym, że jakby postawić na asfalcie pociąg na gumowych
oponach to by mu się opony rozwaliły przy próbie hamowania. I tu jest pies
pogrzebany. :-)

Etam. W Polsce, o ile mnie starcza pamięć nie myli, maksymalny
dopuszczalny nacisk to 225kN/oś. Lienherr T 282B jest cokolwiek cięższy
(pusty - 203 tony), a ma cztery koła i nawet czasami hamuje ;->
http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B


--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Po     pierwsze     majty,     po     drugie
`b     d' gospodarka!(Asia (lat 4))
d' http://epsilon.eu.org/ Yb
`b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

18 Data: Kwiecien 24 2009 08:55:41
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Qlfon 

Mariusz Kruk pisze:

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek Karlik"
  Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory  mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak  motocykl ?
motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą  pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni,  to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.
Ta, problem polega na tym, że jakby postawić na asfalcie pociąg na gumowych
oponach to by mu się opony rozwaliły przy próbie hamowania. I tu jest pies
pogrzebany. :-)

Etam. W Polsce, o ile mnie starcza pamięć nie myli, maksymalny
dopuszczalny nacisk to 225kN/oś. Lienherr T 282B jest cokolwiek cięższy
(pusty - 203 tony), a ma cztery koła i nawet czasami hamuje ;->
http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B


Ale w jego oponie to mozna kawalerke urzadzic:) Poza tym noram chyba mowi o pojazdach dopuszczonych do ruchu a to "cos" raczej na swiatlach kolo Ciebie nie stanie (w sumie to dobrze boby pas dla motocyklistow zablokowalo;)

--
Qlfon, Kraków

19 Data: Kwiecien 24 2009 09:15:09
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Mariusz Kruk 

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Qlfon"

  Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory 
mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak 
motocykl ?
motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą 
pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni, 
to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.
Ta, problem polega na tym, że jakby postawić na asfalcie pociąg na gumowych
oponach to by mu się opony rozwaliły przy próbie hamowania. I tu jest pies
pogrzebany. :-)
Etam. W Polsce, o ile mnie starcza pamięć nie myli, maksymalny
dopuszczalny nacisk to 225kN/oś. Lienherr T 282B jest cokolwiek cięższy
(pusty - 203 tony), a ma cztery koła i nawet czasami hamuje ;->
http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B
Ale w jego oponie to mozna kawalerke urzadzic:) Poza tym noram chyba
mowi o pojazdach dopuszczonych do ruchu a to "cos" raczej na swiatlach
kolo Ciebie nie stanie (w sumie to dobrze boby pas dla motocyklistow
zablokowalo;)

Norma czego? Norma nacisku na oś? Ciężko jeździć pociągiem poza
torami, w związku z czym po prostu w naturze nie spotkasz czegoś
cięższego.
A nawet jeśli dopuszczamy różne jednorazowe wybryki, żeby było "równo",
to Schwerer Gustav miał cztery wózki po dziesięć osi, a masę ok. 1350
ton. Co daje ok. 33tony/oś. Podejrzewam, że po prostu klasycznego toru
nie da się znacząco bardziej obciążyć bez uszkodzenia szyn.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Microsoft  Office  2000: Wyrzucasz wszystkie
|     | środki uspokajające
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

20 Data: Kwiecien 24 2009 13:35:21
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Leszek Karlik 

On Fri, 24 Apr 2009 09:15:09 +0200, Mariusz Kruk   wrote:

[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B
[...]
Ale w jego oponie to mozna kawalerke urzadzic:)
[...]
A nawet jeśli dopuszczamy różne jednorazowe wybryki, żeby było "równo",
to Schwerer Gustav miał cztery wózki po dziesięć osi, a masę ok. 1350
ton. Co daje ok. 33tony/oś. Podejrzewam, że po prostu klasycznego toru
nie da się znacząco bardziej obciążyć bez uszkodzenia szyn.

Oj, żartowniś z Ciebie. Problem polega na tym, że taki pociąg to ma dużo
więcej osi niż taki Liebherr, nie zmieścisz pod pociągiem tyle samo osi z
takimi wielkimi kołami, nie mówiąc o masie całego zawieszenia, kół etc.  takiego
monster trucka.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

21 Data: Kwiecien 24 2009 13:54:00
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Mariusz Kruk 

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek Karlik"

http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B
[...]
Ale w jego oponie to mozna kawalerke urzadzic:)
[...]
A nawet jeśli dopuszczamy różne jednorazowe wybryki, żeby było "równo",
to Schwerer Gustav miał cztery wózki po dziesięć osi, a masę ok. 1350
ton. Co daje ok. 33tony/oś. Podejrzewam, że po prostu klasycznego toru
nie da się znacząco bardziej obciążyć bez uszkodzenia szyn.
Oj, żartowniś z Ciebie.

Ależ oczywiście.

Problem polega na tym, że taki pociąg to ma dużo
więcej osi niż taki Liebherr, nie zmieścisz pod pociągiem tyle samo osi z
takimi wielkimi kołami, nie mówiąc o masie całego zawieszenia, kół etc. 
takiego
monster trucka.

Oczywiście, że pociąg ma dużo więcej osi. Ale zastanów się dlaczego
Schwerer Gustav jednak miał ich tyle, a nie miał ich np. osiem. Owszem,
podejrzewam, że standaryzacja części grała tu pewną rolę, ale
ograniczenia fizyczne też pewnie robiły swoje.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Letterman  of Borg - "Ok, Top 10 reasons why
 resistance is futile.
\.http://epsilon.eu.org/\.\
..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

22 Data: Kwiecien 23 2009 18:30:01
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Mariusz Kruk 

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mateusz Mirski"

(bo hamowanie nie zależy
od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od współczynnika tarcia,
Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory mialby
dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak motocykl ?
motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą
pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni,
to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.  Wynika to z
kilku prostych wzorów na pęd i przyspieszenie (ujemne). Tyle teoria, co
do praktyki, to nigdy nie osiągniesz idealnych warunków.

Tyle teoria. W praktyce drobne różnice będą wynikać choćby z różnicy w
ciśnieniu w kołach. Żeby mieć ten sam współczynnik tarcia, pociąg
musiałby być nie dość, że na asfalcie, to jeszcze na tylu kołach, żeby
obciążenie per koło było takie samo, ponieważ mamy tu do czynienia nie
ze sztywnym kołem, a z oponą, która się odkształca zmieniając warunki
doświadczenia.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ I  am  Mommy  of  Borg: No dessert till your
 broccoli is assimilated.
\.http://epsilon.eu.org/\.\
..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

24 Data: Kwiecien 24 2009 10:11:50
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Autor: Krzysztof Biały 

Niestety obserwuję technikę jasdy mocyklistów i woła ona o pomstę.
Większość takich szlifów jest samozawiniona. Najpierw powinni się douczyć

czy ja Cię dobrze kojarzę z prn czy to przypadkowa zbieżność? jezeli
dobrze - to wszystko jasne



Grupy dyskusyjne