Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw?
1 | Data: Pa?dziernik 03 2007 16:21:35 |
Temat: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | |
Autor: =Marcos= | Witam! 2 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 16:35:54 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: kamil d | =Marcos= pisze: stwierdzam, że to wciąż za mały samochód dla mnie. Głównie chodzi o miejsce Myślę że mam podobne wymiary. Xsara / Xsara kombi 1.6 (1997-1998) Było mi ciasno. Fiat Brava 1.4 / 1.6 (1996-1997) Tu jeździło mi się całkiem dobrze, miejsca zupełnie wystarczająco. Reszty aut z listy nie znam za dobrze. -- kamil d red 206 Mysłowice 3 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 17:28:39 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: Scyzoryk |
Fiat Brava 1.4 / 1.6 (1996-1997) ale silnik 1,6 to jedyny sluszny. 1,4 omijać -- Pozdr Scyzoryk Corolla E11 1.6 P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 4 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 17:38:38 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: =Marcos= | >> Fiat Brava 1.4 / 1.6 (1996-1997)Reszty > aut z listy nie znam za dobrze. A o co konkretnie chodzi? Awaryjny, mniej wytrzymały? Rzadki, drogie naprawy? I jedno i drugie? Przestarzały? -- Marcos [Marek Ślusarczyk] marcos [AT] wyprawa . info http://www.wyprawa.info 5 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 17:38:34 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: Scyzoryk |
A o co konkretnie chodzi? Awaryjny, mniej wytrzymały? Rzadki, drogie ma wade fabryczna. Jakies klopoty ze smarowaniem i rozrzadem -- Pozdr Scyzoryk Corolla E11 1.6 P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 6 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 10:27:05 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: hamberg | ale silnik 1,6 to jedyny sluszny. 1,4 omijać 1.4 faktycznie lepiej omijac ale ze 1.6 to jedyny sluszny to sie nie zgodze. Dieselki z fiata tez bardzo przyjemne potrafia byc... 7 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 19:52:18 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: =Marcos= | 1.4 faktycznie lepiej omijac ale ze 1.6 to jedyny sluszny to sie nie Nie wiem czy dobrze szukałem, ale Brava występuje chyba tylko z silnikiem 1.9 - ta pojemność w większości towarzystw ubezpieczeniowych gwarantuje samochodowi w najwyższej kategorii pojemności, tzn. najdroższej :/ -- Marcos [Marek Ślusarczyk] marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży 8 |
Data: Pa?dziernik 05 2007 07:41:19 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: Rafal | > 1.4 faktycznie lepiej omijac ale ze 1.6 to jedyny sluszny to sie nie Brava występuje z silnikami benzynowymi 1.2, 1.4 (i ten faktycznie omijać), 1.6, 1.8 i być moze 2.0 (choć nie jestem pewien, 2.0 20V na pewno był w marei, i bravo, w brava zdaje się nie), oraz z dieslami 1.9 (w wersji wolnossącej, T, lub JTD), w marei dodatkowo był 2.4T i 2.4JTD Najwięcej jest diesli 1.9 bo to zdecydowanie najlepsze silniki (zwłaszcza JTD). Z benzynowych "techicznie" bardzo dobry jest 1.2 ale te 80KM to ciut przymało do tego auta, 1.4 jest generalnie wadliwy, a 1.8 - paliwożerny. Stąd panuje opinia że 1.6 jest "jedyny słuszny" - choć i ten apetyt na paliwo ma spory (ale tylko w mieście, w trasie jest zaskakująco ekonomiczny) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 9 |
Data: Pa?dziernik 05 2007 10:01:35 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: Scyzoryk |
Nie wiem czy dobrze szukałem, ale Brava występuje chyba tylko z silnikiem najmniejszy i jedyny diesel w bravie to 1,9 Najwięcej jest diesli 1.9 bo to zdecydowanie najlepsze silniki (zwłaszcza 1,2 to dobre rozwiazanie niestety w tych rocznikach o ktorych mowimy (do 97) nie wystepuje. Dopiero od 99r. -- Pozdr Scyzoryk Corolla E11 1.6 P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 10 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 16:46:56 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: LUKY | =Marcos= pisze: Siena / Palio / Uno / Lanos na pierwszy rzut oka wyglądają kusząco, bo można IMHO: 1.Lanos - w tej cenie o którą chcesz wydać bezkonkurencyjny, łatwość LPG, obszerność, łatwy w naprawie i tani w eksploatacji. Przy odrobinie szczęścia możesz wyrwać fajny egzamplarz od pierwszego właściciela z klimą itp. 2.Siena - podobnie jak wyżej, ale mi było troche ciaśniej (mam podobne 'wymiary' co ty...) 11 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 17:31:37 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: Scyzoryk |
Siena / Palio / Uno / Lanos na pierwszy rzut oka wyglądają kusząco, bo to juz zalezy do ciebie. Ja za ta kase kupilem Siene. Szukalem miedzy Siena a Lanosem i co pierwsze trafilo sie w najlepszym stanie. Corolla tez bedzie dobrym wyborem. Mimo ze starsza to wyraznie lepiej wykonana :) -- Pozdr Scyzoryk Corolla E11 1.6 P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 12 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 17:37:33 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: =Marcos= | Corolla tez bedzie dobrym wyborem. Mimo ze starsza to wyraznie lepiej W jakim sensie? Bo takie gadżety jak skrzypiąca deska rozdzielcza tudzież przecierająca się tapicerka jestem w stanie przeżyć. -- Marcos [Marek Ślusarczyk] marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży 13 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 18:19:15 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: Scyzoryk |
W jakim sensie? Bo takie gadżety jak skrzypiąca deska rozdzielcza tudzież glownie chodzi o trwalosc czesci. Zawieszenie ktore wytrzymuje 100 zamiast 30-40tys, wydech ktory robisz raz na 100tys, rozrzad ktory fabrycznie jest zaprojektowany na 100-150tys. a nie co 60 w Fiacie bo przeciagniecie terminu grozi zerwaniem paska. Nie padaja tak czesto pierdoly typu czujniki, podswietlenia, pekajace klameczki, zacinajace sie zamki. Jest ogolnie solidniej wykonana, lepsza jakosc materialow. Silniki Toyoty sa bardzo wytrzymale i prawidlowo eksploatowane pratycznie nie wymagaja ingerencji. Niestety cos za cos i czesci troche droższe. Ja mimo gorszego wykonania Siene wspominam bardzo dobrze. -- Pozdr Scyzoryk Corolla E11 1.6 P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 14 |
Data: Pa?dziernik 05 2007 08:47:17 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: Wojtek | Witam
Te materialy w corolli 95-96 sa bardziej trwale niz myslisz glownie chodzi o trwalosc czesci. Zawieszenie ktore wytrzymuje 100 zamiast 200tys raczej wydech ktory robisz raz na 100tys, moj ma ponad 290tys i jest oryginalny rozrzad ktory fabrycznie jest Nie padaja tak czesto pierdoly typu czujniki, Te roczniki (jeszcze japonskie) nie sa juz takie drogie jesli chodzi o czesci zamienne, a na pewno lepsze niz ich europejscy nastepcy. Ja mimo gorszego wykonania Siene wspominam bardzo dobrze. Pzdr Wojtekb 15 |
Data: Pa?dziernik 05 2007 09:15:50 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: Scyzoryk |
200tys raczej no nie chcialem przesadzic :) U mnie dochodzi 140kkm i aniw ydech ani zawieszenie nie ruszane. Mam jednego z ostatnich 100% japończyków Corolli :) -- Pozdr Scyzoryk Corolla E11 1.6 P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 16 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 13:37:58 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: SET |
Witam!miejsce dla nóg - mam 192cm, ale nogi raczej jak człowiek z 200-205cm wzrostu.wolałbym nie ;))6000-8000zł wraz z rocznikami. Jak się w tych autach mają sprawy takie jak:można w cenie do 8000zł kupić samochód o 4-6 lat młodszy niż na przykład ToyotęTo jeszcze Espero sprawdź. Miejsca wiele i cena śmieszna. Wygodą powala. Gazuje się świetnie ale uprzedzam, że auto dla kolekcjonerów (mam to wiem). Sprzedać za normalne pieniądze nie da rady. Ja będę smigał aż się rozsypie ale na to się kurna nie zanosi. I dobrze 17 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 13:58:06 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: =Marcos= | To jeszcze Espero sprawdź. Miejsca wiele i cena śmieszna. Wygodą powala.wiem). Sprzedać za normalne pieniądze nie da rady. Ja będę smigał aż się rozsypie Właśnie dzisiaj zobaczyłem Espero na ulicy i też pomyślałem. Co prawda uważam, że jest brzydkie, ale to nie jest aż taki problem :) Jak się w nim sprawuje silnik 1.5? Czy to jest przestarzała konstrukcja? Priorytet dla mnie to ekonomia - może mieć marne przyspieszenie, byle się nie sypał i nie palił jak smok oraz miał pojemność wpadającą w jak najniższą grupę cennikową ubezpieczeń. Jakie ma zawieszenie? Będzie sprawiało problemy? Czy auta z przebiegami 120-160kkm wciąż są na fabrycznym zawieszeniu? Czy jest ocynkowane? Czy coś rdzewieje? Jakie są ceny przykładowych typowych napraw eksploatacyjnych? (klocki, wydech, filtry itp.) Z góry dzięki za wszelkie dane z użytkowania tej maszyny :) -- Marcos [Marek Ślusarczyk] marek [AT] microstock . pl http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia 18 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 14:04:42 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: =Marcos= | Czy jest ocynkowane? Czy coś rdzewieje? Opinie w Autocentrum sugerują, że rdza go zżera jak mało jakie auto... :/ -- Marcos [Marek Ślusarczyk] marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży 19 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 14:21:30 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: SET |
> To jeszcze Espero sprawdź. Miejsca wiele i cena śmieszna. Wygodą powala.rozsypie > ale na to się kurna nie zanosi. I dobrzenajniższą grupę cennikową ubezpieczeń. 1. Jest piękne:) 2. Mam 1.5 16V. Najnowocześniejsza konstrukcja z dostępnych (1.8 i 2.0 to 8V) i jak dla mnie starcza w zupełności. Nic się nie dzieje z silnikiem mimo przebiegu 200k 3. Pali na trasie 7,5 a w mieście do 11 l GAZU. 4. Zwieszenie miękkie chyba, że ktoś zmienił amory i sprężyny. We wszystkich jakie śmigają na 100% wymienione tylne sprężyny bo fabryczne pękały. Trzeba wymieniac to co wszędnie, końcówki drążków i sworznie co jakieś 40-50 k km. ale to groszowe sprawy. Nie wiem co rozumiesz przez fabryczne zawieszenie:) 5. Rdzewieją progi i spody drzwi. Zrobiłem je tak, że diabeł a nie tylko rdza nie weźmie. Ale to zależy od modelu. Różnie bywa, czasem nic nie je a czasem o sporo. Zależy od modelu. Ogólnie jak jest zabezpieczane to jest OK. Jak nic nie robione to ruda wyłazi. Siły nie ma. 6. Ceny. Zobacz u mnie mam rozpiskę zrobionę. Wysłałem na maila 7. Jak coś więcej to napisz w mailu co jeszcze cię męczy. Sporo o tym cudzie wiem:) 20 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 21:05:03 | Temat: Re: Które auto, jaka awaryjność, ceny napraw? | Autor: Scyzoryk |
Z góry dzięki za wszelkie dane z użytkowania tej maszyny :) znam dwa egzemplarze wsrod znajomych. Czesci niezbyt drogie mechanicznie sprawuje sie całkiem ok. Niestety jeden i drugi ruda gryzie okrutnie. Z jednym kumpel walczy z roku na rok rozbiac zaprawki i jakos sie trzyma. Drugi zostal zostawiony bez blacharza kilka lat i rok temu przechodzil sporo i kosztowna naprawe blacharska. Mimo ze Espero jest duzo wygosniejsze to z DU wybralbym Lanosa. Ma duzo lepsza blache i nie traci tak szybko na wartosi. Espero ciezko sprzedac za rozsadnie pieniadze. -- Pozdr Scyzoryk Corolla E11 1.6 P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 |