Grupy dyskusyjne   »   Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2

Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2



1 Data: Sierpien 17 2008 11:15:42
Temat: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: ulong 

Witam!

Auta ustawilem w kolejnosci, od najbardziej mi sie podobajacego do najmniej :)

Jakie widzicie plusy i minusy tych aut?
Moze macie jakies inne propozycje? Auto ma byc rozwojowe.

Jak ksztaltuja sie ceny mitsu lancer evo 5,6?

PS. Nie interesuja mnie teksty typu "za taka cene nie kupisz nie bitego, w idealnym stanie" itd, itp. Auto ma miec sprawny silnik i w miare nienaganna bude.



2 Data: Sierpien 17 2008 11:21:56
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Funaki 


PS. Nie interesuja mnie teksty typu "za taka cene nie kupisz nie bitego, w idealnym stanie" itd, itp. Auto ma miec sprawny silnik i w miare nienaganna bude.

Jeżeli cel zakupu jest taki jak myślę, to sugeruję popatrzeć, które z tych aut ma największą kanapę z tyłu ;-)

--
3M
Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k.
https://www.mm.pl/~funaki/fela.jpg

3 Data: Sierpien 17 2008 10:00:29
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 17.08.2008 ulong  napisał/a:

Jakie widzicie plusy i minusy tych aut?
Moze macie jakies inne propozycje? Auto ma byc rozwojowe.

CO oznacza dla Ciebie "rozwojowe"? :)
Jesli mozliwe modyfikacje, to pewnie kazdy z tych samochodow ma potencjal.
Zgaduje, ze Ibiza 1.8t silnikowo, nie wiem jak reszta gratow, to tez pewnie
praktycznie Audi/VW?

S13 - bardzo fajny samochod, ale zdaje sie, ze stosunkowo egzotyczny.
Wiecej informacji najlepiej poszukac na forum turbokillers.com - mysle, ze to
bedzie dosc dobra skrabnica zarowno wiedzy jak i przydatnych kontaktow ;)

Audi S2 - http://forum.apmotorsport.pl/index.php 
Bardzo fajny samochod, ale podejrzewam, ze upolowanie
nienagannego w stanie egzemplarza bedzie trudne.
I kosztowne :)

Impreza GT -  takze bardzo fajny samochod, ale o ile nie planujesz
rozpoczac dlubania od samego poczatku, a  chcesz egzemplarz nie do
zajezdzenia ale rokujacy na przyszlosc, to tez pewnie warto
pare zlotych przeznaczyc - duzo zalezy od rocznika i stanu.
Mozna znalezc ok. 1994-1995 za parenascie tysiecy, mozna tez znalezc
ladne calkiem egzemplarz z okolic 1999-2000 za dobre 35-45tys. zlotych
i wcale  nie  musi byc to wygorowana cena...

forum-subaru.pl
forum.subaru.pl

Sporo forow zagranicznych - o kosztach utrzymania w Polsce powiedza one pewnie niewiele,
ale za to duzo praktycznych, technicznych informacji mozna znalezc.
Polecilbym zwlaszcza brytyjski scoobynet.

Jak ksztaltuja sie ceny mitsu lancer evo 5,6?

Obawiam sie, ze znalezienie niezajezdzonego egzemplarza w Polsce, a byc moze nawet w Europie,
z kierownica po lewej stronie moze graniczyc z cudem :)

PS. Nie interesuja mnie teksty typu "za taka cene nie kupisz nie bitego,
w idealnym stanie" itd, itp. Auto ma miec sprawny silnik i w miare
nienaganna bude.

Ja bym prawde mowiac szukal raczej odwrotnie - jak najlepsza buda i w miare sprawny silnik itp.
Oczywiscie naprawa bebechow jest kosztowna, ale moze sie okazac, ze dalece mniej niz prostowanie
budy... zwlaszcza, jesli chcialbys i tak potem  przeprowadzac modyfikacje.

Oczywiscie chyba, ze uszkodzenia karoserii sa minimalne - bo jest sporo samochodow naprawde w sumie
po stluczkach, naprawionych przyzwoicie i bedacych ogolnie  w dobrym  stanie.

To tyle tak w skrocie
Pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

4 Data: Sierpien 17 2008 12:28:05
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: ulong 

Jacek Rudowski pisze:

CO oznacza dla Ciebie "rozwojowe"? :)
Jesli mozliwe modyfikacje, to pewnie kazdy z tych samochodow ma potencjal.
Tak, o to dokladnie chodzi ;)

Audi S2 - http://forum.apmotorsport.pl/index.php  I kosztowne :)
Dokladnie tego sie boje w tym aucie - koszta.

Impreza GT -  takze bardzo fajny samochod, ale o ile nie planujesz
rozpoczac dlubania od samego poczatku, a  chcesz egzemplarz nie do
zajezdzenia ale rokujacy na przyszlosc, to tez pewnie warto
pare zlotych przeznaczyc - duzo zalezy od rocznika i stanu.
Mozna znalezc ok. 1994-1995 za parenascie tysiecy, mozna tez znalezc
ladne calkiem egzemplarz z okolic 1999-2000 za dobre 35-45tys. zlotych
i wcale  nie  musi byc to wygorowana cena...
Auto do jezdzenia juz mam ;)
Tylko tutaj niestety jednak bym musial celowac w te tansze egzemplarze.

Obawiam sie, ze znalezienie niezajezdzonego egzemplarza w Polsce, a byc moze nawet w Europie,
z kierownica po lewej stronie moze graniczyc z cudem :)
Tak myslalem, na allegro to tego jak na lekarstwo :)

Ja bym prawde mowiac szukal raczej odwrotnie - jak najlepsza buda i w miare sprawny silnik itp.
Oczywiscie naprawa bebechow jest kosztowna, ale moze sie okazac, ze dalece mniej niz prostowanie
budy... zwlaszcza, jesli chcialbys i tak potem  przeprowadzac modyfikacje.
Nie no, podstawa to prosta buda, chcialem tylko, zeby zaraz mi tutaj chlopaki nie wyskoczyli, ze nie znajde bezwypadkowego :)

Wielkie dzieki za wyczerpujaca odpowiedz oraz za linki, ktore podales :)

Pozdrawiam, Wojtek.

5 Data: Sierpien 17 2008 03:41:35
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Olleo 

> Impreza GT -  takze bardzo fajny samochod, ale o ile nie planujesz
> rozpoczac dlubania od samego poczatku, a  chcesz egzemplarz nie do
> zajezdzenia ale rokujacy na przyszlosc, to tez pewnie warto
> pare zlotych przeznaczyc - duzo zalezy od rocznika i stanu.
> Mozna znalezc ok. 1994-1995 za parenascie tysiecy, mozna tez znalezc
> ladne calkiem egzemplarz z okolic 1999-2000 za dobre 35-45tys. zlotych
> i wcale  nie  musi byc to wygorowana cena...
Auto do jezdzenia juz mam ;)
Tylko tutaj niestety jednak bym musial celowac w te tansze egzemplarze.

No to GTeka sobie raczej podaruj - rocznik 99-00 w stanie dobrym, to
raczej 45 niz 35 tys, analogicznie na starsze roczniki bedziesz musial
wydac z 10k wiecej, niz srednia z allegro, a zostaw sobie jeszcze
minimum 5k na ewentualna wymiane rozrzadu, plynow, sprzegla itd.
--
Olleo

6 Data: Sierpien 17 2008 13:53:18
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: ulong 

Olleo pisze:

No to GTeka sobie raczej podaruj - rocznik 99-00 w stanie dobrym, to
raczej 45 niz 35 tys, analogicznie na starsze roczniki bedziesz musial
wydac z 10k wiecej, niz srednia z allegro, a zostaw sobie jeszcze
minimum 5k na ewentualna wymiane rozrzadu, plynow, sprzegla itd.
Hmmm...
Dext.pl nie mogl sprzedac swojej imprezki GT za 40-50k, a tutaj mowicie, ze nawet wiecej trzeba miec na serie.
Co jak co, ale akurat w takich autach idzie sie raczej w ta sama strone co dext.

Pozdrawiam, Wojtek.

7 Data: Sierpien 17 2008 12:01:21
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 17.08.2008 ulong  napisał/a:

Hmmm...
Dext.pl nie mogl sprzedac swojej imprezki GT za 40-50k, a tutaj mowicie,
ze nawet wiecej trzeba miec na serie.
Co jak co, ale akurat w takich autach idzie sie raczej w ta sama strone
co dext.

Ale sprzedal, i to  chyba raczej mniej  wiecej w tej wlasnie cenie - o ile nic mi sie nie pomieszalo.
A uzytkownik tego samochodu udziela sie takze na forum.subaru.pl.

Poza tym ten samochod jest mocno modyfikowany.
Ja wiem,ze jest wielu fantastow, ktorzy powiedza: eee za tyle kasy... i pojda kupic tanszy...
ale z reguly takze w innym stanie, mniej modyfikacji itp. itd.

Poza tym nie czarujmy  sie - jest grupa osob, ktora chce kupic samochod jak najtaniej,
zarznac go i sprzedac padake dalej... bo w samochod przeciez nie warto inwestowac...

Zajrzyj na forum.subaru.pl - jak masz zapal, to jest starszy gt z bodaj 95r. w okolicach 11tys. ale
z padnietymi  panewkami... cena byc moze do negocjacji, a jak masz kase, to kup, wyjmij silnik,
zrob na kutych gratach i jezdz dalej...

Pozdrawiam
--
Jacek "AMI" Rudowski

8 Data: Sierpien 17 2008 05:33:13
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Arek ;-) 

Ja bym wstępnie odrzucił Ibizę. Ogólnie silnik bardzo rozwojowy (nawet
bardziej niż tdi), nawet do bezpiecznych 300 KM, ale to ośka. 300+
koni na przedniej osi nie jest najbezpieczniejsze. Ogólnie jakoś nie
pasuje mi to do weekendowego killera, do jazdy codziennej 200+ KM w
ibizie sprawdza się fajnie ;)

Kupno dobrego S2 to ciężka sprawa, poza tym to po prostu stare auta.
s13 200sx świetne auto do driftingu, do dawania frajdy na ćwiarę myślę
ze są lepsze pojazdy (łatwiejsze w zakupie)...

...Ja bym twoją listę rozszerzył o Audi S4 biturbo. Silnik bardzo
podobny do tego z RS4 i podatny na mody. Dodatkowo torsen w napędzie.
Ew może BMW M3 E36 3.2?

Mitsu poniżej VII gen praktycznie nie do kupienia ;-)

9 Data: Sierpien 17 2008 14:43:13
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: ulong 

Arek ;-) pisze:

Ja bym wstępnie odrzucił Ibizę. Ogólnie silnik bardzo rozwojowy (nawet
bardziej niż tdi), nawet do bezpiecznych 300 KM, ale to ośka. 300+
koni na przedniej osi nie jest najbezpieczniejsze. Ogólnie jakoś nie
pasuje mi to do weekendowego killera, do jazdy codziennej 200+ KM w
ibizie sprawdza się fajnie ;)
W sumie racja.

Kupno dobrego S2 to ciężka sprawa, poza tym to po prostu stare auta.
s13 200sx świetne auto do driftingu, do dawania frajdy na ćwiarę myślę
ze są lepsze pojazdy (łatwiejsze w zakupie)...
Dlatego tez S2 jest na ostatniej pozycji u mnie, do tego czesci i mechanicy granicza z cudem.

...Ja bym twoją listę rozszerzył o Audi S4 biturbo. Silnik bardzo
podobny do tego z RS4 i podatny na mody. Dodatkowo torsen w napędzie.
Ew może BMW M3 E36 3.2?
S4 to niestety nie ta polka cenowa (i wagowa w sumie rowniez).
M3 e36 tez jest opcja, cena w miare ok.
Pytanie czy lepiej kupic drozsza baze, czy tanszego typu 200sx, a wiecej wlozyc w auto.

10 Data: Sierpien 17 2008 14:38:43
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: ulong 

Jacek Rudowski pisze:

Ale sprzedal, i to  chyba raczej mniej  wiecej w tej wlasnie cenie - o ile nic mi sie nie pomieszalo.
A uzytkownik tego samochodu udziela sie takze na forum.subaru.pl.
Sprzedal, sprzedal, a jak jezdzi widzialem na wlasne oczy ;)

Poza tym ten samochod jest mocno modyfikowany.
Ja wiem,ze jest wielu fantastow, ktorzy powiedza: eee za tyle kasy... i pojda kupic tanszy...
ale z reguly takze w innym stanie, mniej modyfikacji itp. itd.
Dokladnie, ja bym teraz tego dexta chetnie kupil :)

Zajrzyj na forum.subaru.pl - jak masz zapal, to jest starszy gt z bodaj 95r. w okolicach 11tys. ale
z padnietymi  panewkami... cena byc moze do negocjacji, a jak masz kase, to kup, wyjmij silnik,
zrob na kutych gratach i jezdz dalej...
O, o to mi chodzi, zaraz poszukam :)

11 Data: Sierpien 17 2008 07:14:03
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Olleo 

> Zajrzyj na forum.subaru.pl - jak masz zapal, to jest starszy gt z bodaj 95r. w okolicach 11tys. ale
> z padnietymi  panewkami... cena byc moze do negocjacji, a jak masz kase, to kup, wyjmij silnik,
> zrob na kutych gratach i jezdz dalej...

O, o to mi chodzi, zaraz poszukam :)

Ja bym sie najpierw na twoim miejscu dowiedzial ile kosztuja kute
czesci, bo obawiam sie, ze bez dolozenia co najmniej 15k za duzo nie
zdzialasz. Zwykly remont silnika na seryjnych czesciach, to kwota kolo
10k.
--
Olleo

12 Data: Sierpien 17 2008 16:31:46
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: ulong 

Olleo pisze:

Ja bym sie najpierw na twoim miejscu dowiedzial ile kosztuja kute
czesci, bo obawiam sie, ze bez dolozenia co najmniej 15k za duzo nie
zdzialasz. Zwykly remont silnika na seryjnych czesciach, to kwota kolo
10k.
Bardzo bym prosil o wypowiadanie sie na temat oraz nie wypowiadanie sie na temat, na ktory prosilem sie nie wypowiadac.
Pierwszy twoj post w tym temacie jakos udalo mi sie przelknac (45k pln za serie impreza gt?, spoko auto doinwestowane za tyle poszlo przygotowane pod 1/4 mili), ale kolejny post ktory nic nie wnosi mija sie z celem.
Myslisz, ze ile moge przeznaczyc na auto, piszac najpierw, ze chce kupic auto za 5-10tys (s13), a potem piszac, ze taka impreze dext chetnie bym kupil od reki?

"PS. Nie interesuja mnie teksty typu "za taka cene nie kupisz nie bitego, w idealnym stanie" itd, itp. Auto ma miec sprawny silnik i w miare nienaganna bude. "
ITD. ITP.

13 Data: Sierpien 18 2008 01:13:12
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Olleo 

Bardzo bym prosil o wypowiadanie sie na temat oraz nie wypowiadanie sie
na temat, na ktory prosilem sie nie wypowiadac.
Pierwszy twoj post w tym temacie jakos udalo mi sie przelknac (45k pln
za serie impreza gt?, spoko auto doinwestowane za tyle poszlo
przygotowane pod 1/4 mili), ale kolejny post ktory nic nie wnosi mija
sie z celem.

45k kosztuje przecietnie GT w super stanie - wychuchane, dopieszczone,
bez potrzebnego wkladu pozniejszego, a GTeki z 99/00 za 30-35k, to
auta-skarbonki. I to jest fakt, ktory pokazuje w jakim stanie kupisz
GTeka za tysiecy parenascie, wiec jak najbardziej na  temat.

Myslisz, ze ile moge przeznaczyc na auto, piszac najpierw, ze chce kupic
auto za 5-10tys (s13), a potem piszac, ze taka impreze dext chetnie bym
kupil od reki?

Mysle, ze podajesz dane rozbiezne, ale jesli widze:
"> > z padnietymi  panewkami... cena byc moze do negocjacji, a jak
masz kase, to kup, wyjmij silnik,
> zrob na kutych gratach i jezdz dalej...
O, o to mi chodzi, zaraz poszukam :)"

To podaje ci informacje ile zrobienie na kutych gratach kosztuje.
Twoja wola, mozesz tego nie przelykac, mozesz tez moich postow nie
czytac.

"PS. Nie interesuja mnie teksty typu "za taka cene nie kupisz nie
bitego, w idealnym stanie" itd, itp. Auto ma miec sprawny silnik i w
miare nienaganna bude. "
ITD. ITP.

A wiec dla 99/00 40-45k ;P Tansze tylko z pozoru beda sie wydawac, ze
maja sprawny silnik i w miare nienaganna bude.
--
Olleo

14 Data: Sierpien 18 2008 08:47:41
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 17.08.2008 Olleo  napisał/a:

> Zajrzyj na forum.subaru.pl - jak masz zapal, to jest starszy gt z bodaj 95r. w okolicach 11tys. ale
> z padnietymi  panewkami... cena byc moze do negocjacji, a jak masz kase, to kup, wyjmij silnik,
> zrob na kutych gratach i jezdz dalej...

O, o to mi chodzi, zaraz poszukam :)

Ja bym sie najpierw na twoim miejscu dowiedzial ile kosztuja kute
czesci, bo obawiam sie, ze bez dolozenia co najmniej 15k za duzo nie
zdzialasz. Zwykly remont silnika na seryjnych czesciach, to kwota kolo
10k.

Nie da sie ukryc, sa to koszta - ale juz oszczedza sie  po  czesci na bazie...
korby i tloki - moze nie jakies ekstremalne, ale calkiem zdatne mozna kupic spokojnie w granicach 6000zl.
Przy obecnym kursie euro moze nawet nieco taniej...
Reszta duperelek typu panewki itp. jest wzglednie tania ;)

Natomiast jesli ulong ma czym jezdzic i moze sobie pozwolic na pewne przestoje swojej "rajdowki"...
to mysle, ze jest to opcja do rozwazenia.
Zwlaszcza jesli i tak dalej w planach ma modyfikacje...

Niemniej jednak warto miec spory zapas gotowki - ale to dotyczy nie  tylko Subaru i kutych gratow,
ale wlasciwie  kazdego samochodu do wiekszego upalania moim zdaniem.

Pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

15 Data: Sierpien 18 2008 13:34:14
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Olleo 

Nie da sie ukryc, sa to koszta - ale juz oszczedza sie  po  czesci na bazie...
korby i tloki - moze nie jakies ekstremalne, ale calkiem zdatne mozna kupic spokojnie w granicach 6000zl.
Przy obecnym kursie euro moze nawet nieco taniej...
Reszta duperelek typu panewki itp. jest wzglednie tania ;)

Rozmawialem w zeszlym tygodniu z gosciem, ktory na peczki robi takie
akcje na silnikach Subaru  w MTS Rally. Robil tez takie na kutych
gratach za 6k zl i tanszych... niestety na jednym razie/silnik sie nie
skonczylo.

Nawiasem mowiac twierdzi, ze jak sie ma kase na porzadne modyfikacje,
to nie ma sensu isc w cos takiego - lepiej sciagnac graty od Spec C. i
wrzucic to wszystko do europejskiej budy.
--
Olleo

17 Data: Sierpien 19 2008 08:29:37
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 18.08.2008 Olleo  napisał/a:

Rozmawialem w zeszlym tygodniu z gosciem, ktory na peczki robi takie
akcje na silnikach Subaru  w MTS Rally. Robil tez takie na kutych
gratach za 6k zl i tanszych... niestety na jednym razie/silnik sie nie
skonczylo.

Bo poniewaz? Konkretnie?
Poza tym zrobilem dosc konkretne wyliczenie juz - a korbom Eagle jak do tej
pory do zarzucenia nic nie mam. O jakichs niesamowitych problemach z nimi
nigdzie tez nie  slyszalem.
Tak samo tloki czy to CP, czy Wieseco czy pare innych, ktore wraz z Eagle
spokojnie sie w tych 6000zl zmieszcza, zwlaszcza kupowane gdzies
za Euro lub Funty przy obecnym kursie.

Nie to, zebym negowal fachowosc MTS - ale na razie  nie podales zadnych konkretow,
a legendy sa fajne przy piwie :)
A wnetrznosci to tez trzeba umiejetnie dobierac do potrzeb,
na konkretne okolicznosci. Sa pewnie czesci mniej i bardziej wytrzymale.
Eagle spokojnie do 400KM wystarczy (nawiasem mowiac zblizone moce
Andy Forrest robil na seryjnych bebechach STI v5, chociaz w tym przypadku
faktycznie nie bylo to raczej  rozwiazanie dramatycznie trwale).
Takze nie wiem co mialoby sie nie skonczyc na jednym  razie...

Nawiasem mowiac twierdzi, ze jak sie ma kase na porzadne modyfikacje,
to nie ma sensu isc w cos takiego - lepiej sciagnac graty od Spec C. i
wrzucic to wszystko do europejskiej budy.

Byc moze - nadal nie zmienia to faktu, ze moze miec sens kupienie w  miare zdrowej budy
i przebebeszenie jej. Na pewno wiekszy, jesli planuje sie takie modyfikacje, niz kupienie
GT za 40tys. po to, zeby zaraz je wybebeszyc.

Pozdrawiam
--
Jacek "AMI" Rudowski

18 Data: Sierpien 18 2008 08:36:04
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 17 Aug 2008 12:01:21 +0000 (UTC), Jacek Rudowski
 wrote:

cena byc moze do negocjacji, a jak masz kase, to kup, wyjmij silnik,
zrob na kutych gratach i jezdz dalej...

 To jeszcze opowiedz, ile to kosztuje :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

19 Data: Sierpien 18 2008 09:09:53
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 18.08.2008 Robert Rędziak  napisał/a:

On Sun, 17 Aug 2008 12:01:21 +0000 (UTC), Jacek Rudowski
 wrote:

cena byc moze do negocjacji, a jak masz kase, to kup, wyjmij silnik,
zrob na kutych gratach i jezdz dalej...

 To jeszcze opowiedz, ile to kosztuje :)

Nie ma sprawy :)
Korbowody Eagle - 1800zl zdaje sie nadal
Tloki kute, nie pomne marki - ok.3500zl w 4turbo. Mozna kupic chyba Pautery albo Wiseco za jakies 700-800e o ile mnie pamiec nie myli.
Tak mniej wiecej kosztowaly jak ja sie rozgladalem przy swoim remoncie ;)
W zwiazku z tym, ze nie kieruje sie w ekstremalne moce pozostalem przy swoich tlokach z STi v5 :) - chemoutwardzanych zdaje sie ;)

Oczywiscie moze sie  okazac, ze wcale wymiana tych czesci nie jest konieczna - chociaz przy padnietych panewkach moze sie okazac,
ze ktorys z korbowodow sie odksztalcil albo cos.
Poza tym nie czarujmy sie - samochod ma  swoje lata, i korby, i tloki moga byc w stanie  dyskusyjnym... ale moze byc i tak, ze tylko
pierscienie beda do wymiany.
Ja np. wymienialem tylko korbowody, jak wspomnialem, pozostalem przy oryginalnych tlokach - zwlaszcza, ze byly OK i wystraczyla wymiana pierscieni.


Dochodza jeszcze koszty pierscieni tlokowych zdaje sie, bo chyba nie ma ich  w komplecie z tlokami, a moze  sa?
Ale koszta relatywnie juz nieduze.

Panewki - w sumie grosze - komplet glownych i korbowodowych ok. 450zl

Wal - o ile zachodzi taka koniecznosc - nie wiem jak do starszych wersji, ale  wal utwardzany z rowkami, z STI v9 - ok. 1900zl.
Starsze silniki maja nieco inne waly, bo inaczej sa rozlokowane zdaje sie podpory walow - ale to mozna przerobic pod nowszy wal.

Para uszczelek pod glowice - 600zl
Komplet czesci do rozrzadu - ok. 1200zl z pompa.
Pompa oleju - nie jakos smiertelnie konieczna, ale  zalecana przy remoncie silnika przez niektorych - 600zl zwykla, ok. 250-350e modyfikowana, zaleznie
czy od Rogera Clarka czy np. od Grahama Goode'go; zalecana do wiekszych mocy, z "podrasowana" sprezynka zaworu upustowego oleju, czy jakos tak, dla
utrzymania wiekszego cisnienia.

Zapomnialbym - sruby ARP - ok. 800-1000zl zaleznie od zrodla.

O czyms jeszcze zapomnialem?

Oczywiscie plus robocizna - ale pewnie w 4000zl sie zmiesci, a mamy zalatwiony od razu "duzy przeglad" ;)

Moze sie okazac wskazana pewna obrobka maszynowa gladzi cylindrow, zaworow czy cos tam - ale to juz w sumie tez drobiazg i dobry
"skladacz silnikow" sam o tym pomysli.

Pewnie moga wyjsc jeszcze jakies duperelki...

Owszem, sumujac to wychodza  koszty - ale jak juz powiedziane, praktycznie w wiekszosci Subaru klasycznych kupionych za ponizej 35-40-45tys.
bedzie cos do zrobienia.
Jesli ktos chce sobie budowac czy to rajdowke, czy wyscigowke (brzmi jak z historii o resorakach ;)) - moim  zdaniem warto przemyslec
opcje wspomniana, skoro i tak bebechy mialyby byc przegrzebane.

Pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

20 Data: Sierpien 18 2008 12:20:45
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 18.08.2008 Robert Rędziak  napisał/a:

On Sun, 17 Aug 2008 12:01:21 +0000 (UTC), Jacek Rudowski
 wrote:

cena byc moze do negocjacji, a jak masz kase, to kup, wyjmij silnik,
zrob na kutych gratach i jezdz dalej...

 To jeszcze opowiedz, ile to kosztuje :)

Nie ma sprawy :)
Korbowody Eagle - 1800zl zdaje sie nadal
Tloki kute, nie pomne marki - ok.3500zl w 4turbo. Mozna kupic chyba Pautery albo Wiseco za jakies 700-800e o ile mnie pamiec nie myli.
Tak mniej wiecej kosztowaly jak ja sie rozgladalem przy swoim remoncie ;)
W zwiazku z tym, ze nie kieruje sie w ekstremalne moce pozostalem przy swoich tlokach z STi v5 :) - chemoutwardzanych zdaje sie ;)

Oczywiscie moze sie  okazac, ze wcale wymiana tych czesci nie jest konieczna - chociaz przy padnietych panewkach moze sie okazac,
ze ktorys z korbowodow sie odksztalcil albo cos.
Poza tym nie czarujmy sie - samochod ma  swoje lata, i korby, i tloki moga byc w stanie  dyskusyjnym... ale moze byc i tak, ze tylko
pierscienie beda do wymiany.
Ja np. wymienialem tylko korbowody, jak wspomnialem, pozostalem przy oryginalnych tlokach - zwlaszcza, ze byly OK i wystraczyla wymiana pierscieni.


Dochodza jeszcze koszty pierscieni tlokowych zdaje sie, bo chyba nie ma ich  w komplecie z tlokami, a moze  sa?
Ale koszta relatywnie juz nieduze.

Panewki - w sumie grosze - komplet glownych i korbowodowych ok. 450zl

Wal - o ile zachodzi taka koniecznosc - nie wiem jak do starszych wersji, ale  wal utwardzany z rowkami, z STI v9 - ok. 1900zl.
Starsze silniki maja nieco inne waly, bo inaczej sa rozlokowane zdaje sie podpory walow - ale to mozna przerobic pod nowszy wal.

Para uszczelek pod glowice - 600zl
Komplet czesci do rozrzadu - ok. 1200zl z pompa.
Pompa oleju - nie jakos smiertelnie konieczna, ale  zalecana przy remoncie silnika przez niektorych - 600zl zwykla, ok. 250-350e modyfikowana, zaleznie
czy od Rogera Clarka czy np. od Grahama Goode'go; zalecana do wiekszych mocy, z "podrasowana" sprezynka zaworu upustowego oleju, czy jakos tak, dla
utrzymania wiekszego cisnienia.

Zapomnialbym - sruby ARP - ok. 800-1000zl zaleznie od zrodla.

O czyms jeszcze zapomnialem?

Oczywiscie plus robocizna - ale pewnie w 4000zl sie zmiesci, a mamy zalatwiony od razu "duzy przeglad" ;)

Moze sie okazac wskazana pewna obrobka maszynowa gladzi cylindrow, zaworow czy cos tam - ale to juz w sumie tez drobiazg i dobry
"skladacz silnikow" sam o tym pomysli.

Pewnie moga wyjsc jeszcze jakies duperelki...

Owszem, sumujac to wychodza  koszty - ale jak juz powiedziane, praktycznie w wiekszosci Subaru klasycznych kupionych za ponizej 35-40-45tys.
bedzie cos do zrobienia.
Jesli ktos chce sobie budowac czy to rajdowke, czy wyscigowke (brzmi jak z historii o resorakach ;)) - moim  zdaniem warto przemyslec
opcje wspomniana, skoro i tak bebechy mialyby byc przegrzebane.

EDIT: tytulem dodatku bo mnie jeszcze taka mysl naszla - oczywiscie bebechy w silniku to jedno, a to, ze jak sie chce cos z nich wiecej
wygrzebac to drugie - bo remap w sumie tani nie  jest. I trzeba pamietac, ze remap w starszych Subaru bywa nieco klopotliwy, ale sa tez
do kupienia dodatki elektroniczne by umozliwic to. Jednym z rozwiazan jest plytka ESL.

Oczywiscie zawsze mozna kupic standalone'a- np. Apexi z tanszych rozwiazan.

Od MY99 - mozna robic Ecutek - ale to tez kosztuje, chyba cos okolo 4000zl w Polsce? Trzebaby zapytac np. w Mapteku czy zdaje sie tez
w 4Turbo.

No i nadal nalezy jeszcze pamietac o jednym detalu - ukladzie przeniesienia napedu.
Sprzeglo.
Skrzynia biegow seryjna z GT, zwlaszcza nieco starsza - raczej na pewno nie wytrzyma na dluzsza mete sporo wiekszego momentu obrotowego.
Ale powiedzmy, ze w  granicach 260KM i 300Nm pewnie tragedii nie bedzie, co powinno dac czas na przemyslenie tematu skrzyni biegow :)

Pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

21 Data: Sierpien 18 2008 12:49:09
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 18 Aug 2008 12:20:45 +0000 (UTC), Jacek Rudowski
 wrote:

Oczywiscie zawsze mozna kupic standalone'a- np. Apexi z tanszych rozwiazan.

 Ale Apexi w kraju chyba mało kto ogarnie. U nas lepiej pewnie
 jakiś Autronic.

Ale powiedzmy, ze w  granicach 260KM i 300Nm pewnie tragedii nie bedzie, co powinno dac czas na przemyslenie tematu skrzyni biegow :)

 To jest o czym myśleć? PPG wkładać :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

22 Data: Sierpien 18 2008 12:56:19
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 18.08.2008 Robert Rędziak  napisał/a:

On Mon, 18 Aug 2008 12:20:45 +0000 (UTC), Jacek Rudowski
 wrote:

Oczywiscie zawsze mozna kupic standalone'a- np. Apexi z tanszych rozwiazan.

 Ale Apexi w kraju chyba mało kto ogarnie. U nas lepiej pewnie
 jakiś Autronic.

Ogarna,  ogarna - to znow zadna kosmiczna technologia, jak ktos sie zna na mapowaniu, to pewnie da rade.
A autronic to juz troche inna liga, zwlaszcza cenowa zdaje sie.

Zreszta zawsze mozna sobie sciagnac speca z UK za 200Ł dziennie :) - jeden dzien, gora dwa, spokojnie na to wystarczy :)

Ale powiedzmy, ze w  granicach 260KM i 300Nm pewnie tragedii nie bedzie, co powinno dac czas na przemyslenie tematu skrzyni biegow :)

 To jest o czym myśleć? PPG wkładać :)

Hm, taniej i wcale nie tak zle do w miare ulicznego samochodu byloby poszukac 6biegowej skrzyni od new age sti,
a chyba nawet 6biegowa z wrx juz jest nieco mocniejsza.

--
Jacek "AMI" Rudowski

23 Data: Sierpien 17 2008 10:43:02
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 17.08.2008 ulong  napisał/a:

Audi S2 - http://forum.apmotorsport.pl/index.php 
I kosztowne :)
Dokladnie tego sie boje w tym aucie - koszta.

Tak prawde mowiac, to jesli sie kosztow boisz, to obawiam sie,
ze zaden z  tych samochodow nie bedzie dobrym pomyslem ;)
Zalezy jak planujesz je uzytkowac, ale  jesli jakos wiecej upalac,
to koszta moga byc sporawe...

Auto do jezdzenia juz mam ;)
Tylko tutaj niestety jednak bym musial celowac w te tansze egzemplarze.

I tak wydasz kase... tylko moze w dluzszym przedziale czasu :)
Problem mniejszy o tyle,ze jak mowisz - masz czym  jezdzic.
Ale tez szkoda, zeby samochod stal i  czekal miesiacami na kolejne naprawy/modyfikacje
z powodu braku kasy.
I nie chodzi o samo w sobie gadanie o kasie, czy stac, czy nie stac - ja juz poznalem
ten bol i powiem Ci, ze nawet przygotowanie malucha porzadnie do upalania moze sie
wiazac z pewnymi kosztami, zwlaszcza jesli nie umiesz dlubac przy  samochodzie sam.
A Subaru moze byc jeszcze  troche drozsze - chociaz ogolnie  nie demonizowalbym
kosztow w porownaniu do dlubania innych samochodow.

Nie no, podstawa to prosta buda, chcialem tylko, zeby zaraz mi tutaj
chlopaki nie wyskoczyli, ze nie znajde bezwypadkowego :)

Pewnie znajdziesz, ale poszukiwania moga nie byc latwe.
jesli samochod jest bezwypadkowy i w dobrym stanie, to - nie  czarujmy sie - bedzie kosztowal.
A jak nie bedzie kosztowal, to i tak potem w niego wpakujesz kase, bo zawsze cos wyjdzie.
Zawsze :)


Co do Subaru - warto pamietac o duzych przegladach co 100tys. km, z wyjeciem silnika,
wymiana calego rozrzadu, a nie tylko paska: czyli rolki, napinacz, takze najlepiej pompa wody.
Dobrze tez sprawdzic/wyregulowac luzy zaworow.
To sa dodatkowe koszta, tez niemale, ale warto, bo jest to pewnego rodzaju gwarancja spokojnie przejechanych kolejnych 100tys. km.

Niektorzy zapobiegawczo wymieniaja przy okazji wyjecia silnika takze panewki, no i uszczelki pod glowica niejako przy okazji.
Panewki  seryjne maja to do siebie, ze do szczegolnie wytrzymalych nie naleza ;) Nie wiem jak w wolnossacych, ale w  Turbo,
gdy ktos wiecej upala,  pytanie brzmi nie "czy padna?", tylko "kiedy padna?" ;)
Same panewki drogie nie sa ;) Uszczelki pod glowice tez nie.
Padniete panewki za to pociagaja za soba cala mase innych kosztow, jak np. wal, korby... :)
Nie ma co dramatyzowac, ale panewki to dosc czesty problem w wysilonych silnikach Subaru - zwlaszcza, jesli wziac pod uwage
wiek klasykow.

Dlatego pewna opcja, jak masz kase jakas na dlubanie, moze byc kupienie samochodu np. z wysypanymi panewkami, za sporo mniejsza
kase i zrobienie remontu po swojemu, na swoich  wybranych czesciach itp.

Z powodu duzego przegladu takze spora czesc samochodow przed okraglymi  setkami tysiecy km. jest sporo tanszych, niz po (czyli niz po duzym przegladzie
z wymianami i regulacjami).

Ale zeby nie bylo - ja nie  jestem wielkim specem od samochodow sportowych itp. wiec pewnie da sie powiedziec wiecej, niektorzy moga miec inne obserwacje,
doswiadczenia.
Te opisane powyzej wynikaja z moich wlasnych doswiadczen i obserwacji na forach :) Ale tez i wiadomo, ze jak wszystko gra, to sie tym nikt nie chwali :)
Chyba,  ze mowimy o grajacych zaworach albo tlokach (dosc slynny piston slap) dla przykladu :)

--
Jacek "AMI" Rudowski

24 Data: Sierpien 17 2008 13:49:55
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: ulong 

Jacek Rudowski pisze:

Tak prawde mowiac, to jesli sie kosztow boisz, to obawiam sie,
ze zaden z  tych samochodow nie bedzie dobrym pomyslem ;)
Zalezy jak planujesz je uzytkowac, ale  jesli jakos wiecej upalac,
to koszta moga byc sporawe...
Inaczej - koszty w S2 sa wysokie ;)
Auto jest w ogole nie popularne. Poprostu inne auta sa sporo tansze.
Dlatego tez rozpatruje tansze samochody typu s13 200sx, im mniej kasy wydam na zakup auta, tym wiecej kasy wydam potem na samo auto.
Oczywiscie nie wydaje calej kasy na zakup auta :)) Jak narazie jest to gdzies 50% budzetu.

Pewnie znajdziesz, ale poszukiwania moga nie byc latwe.
jesli samochod jest bezwypadkowy i w dobrym stanie, to - nie  czarujmy sie - bedzie kosztowal.
A jak nie bedzie kosztowal, to i tak potem w niego wpakujesz kase, bo zawsze cos wyjdzie.
Zawsze :)
Ale ja nie chce bezwypadkowego ;)

Te opisane powyzej wynikaja z moich wlasnych doswiadczen i obserwacji na forach :) Ale tez i wiadomo, ze jak wszystko gra, to sie tym nikt nie chwali :)
Chyba,  ze mowimy o grajacych zaworach albo tlokach (dosc slynny piston slap) dla przykladu :)
Dzieki za kazda pomocna informacje.

Pozdrawiam, Wojtek.

25 Data: Sierpien 17 2008 18:53:17
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Bugatti 

Użytkownik "ulong" napisał w wiadomości:

Witam!

Hej

PS. Nie interesuja mnie teksty typu "za taka cene nie kupisz nie bitego, w idealnym stanie" itd, itp. Auto ma miec sprawny silnik i w miare nienaganna bude.

No właśnie...za jaką cene - do ilu ?

Jeździłem kiedyś taką Imprezą ale z 2002r...powiem tylko tyle że Maluch mniej trzeszczy i skrzypi....powaga ;D


--
Bugatti

V12 TDI

26 Data: Sierpien 18 2008 11:30:20
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: ulong 

Bugatti pisze:

No właśnie...za jaką cene - do ilu ?
Niestety, nie napisze, bo zaraz zacznie sie dyskusja calkiem bez sensu :)
Do ilu? Wystarczy wejsc na allegro i zobaczyc srednie ceny tych aut, mniej wiecej taka ;)

27 Data: Sierpien 18 2008 12:10:08
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Bugatti 

Użytkownik "ulong"  napisał w wiadomości:

Bugatti pisze:
No właśnie...za jaką cene - do ilu ?
Niestety, nie napisze, bo zaraz zacznie sie dyskusja calkiem bez sensu :)
Do ilu? Wystarczy wejsc na allegro i zobaczyc srednie ceny tych aut, mniej wiecej taka ;)

Aha czyli nie chcesz się przyznać do ilu bo tak naprawde to nie masz kasy na auto...;-p



--
Bugatti

V12 TDI

28 Data: Sierpien 18 2008 12:32:35
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: ulong 

Dnia 18-08-2008 o 12:10:08 Bugatti  napisał(a):

Aha czyli nie chcesz się przyznać do ilu bo tak naprawde to nie masz  kasy na auto...;-p
Dokladnie tak, rozgryzles mnie :)

29 Data: Sierpien 17 2008 20:27:37
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: fuen 

ja napiszę coś na temat audi S2

jesli kupisz to auto to z roku na rok bedzie przybierało na wartości
a zainwestowanie w takie auto to lepsza lokata pieniedzy niz OBLIGACJE

pozdrawiam

30 Data: Sierpien 18 2008 08:40:13
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 17 Aug 2008 20:27:37 +0200, fuen  wrote:

jesli kupisz to auto to z roku na rok bedzie przybierało na wartości
a zainwestowanie w takie auto to lepsza lokata pieniedzy niz OBLIGACJE

 Ale to musi być auto w perfekcyjnym stanie, a nie padaka.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

31 Data: Sierpien 18 2008 08:50:00
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 17.08.2008 fuen  napisał/a:

ja napiszę coś na temat audi S2

jesli kupisz to auto to z roku na rok bedzie przybierało na wartości
a zainwestowanie w takie auto to lepsza lokata pieniedzy niz OBLIGACJE

aczkolwiek podejrzewam, ze bardziej na wartosci bedzie nabierac samochod
w stanie jak najbardziej oryginalnym, niz samochod modyfikowany, ktory
w ekstremalnych przypadkach po jakims czasie z oryginalem moze  dzielic jedynie karoserie ;)

Pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

32 Data: Sierpien 18 2008 08:42:59
Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 17 Aug 2008 11:15:42 +0200, ulong  wrote:


PS. Nie interesuja mnie teksty typu "za taka cene nie kupisz nie bitego,

 Jeszcze nie napisałeś, jaką.

w idealnym stanie" itd, itp. Auto ma miec sprawny silnik i w miare
nienaganna bude.

 W Imprezie, Lancerze, S2 przegapiłeś co najmniej jedną, bardzo
 ważną rzecz. Napęd.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2



Grupy dyskusyjne