Witam!
Prosiłbym wszystkich o pomoc w poniższym problemie:
Wczoraj do mojego świeżo nabytego auta Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM (planowane zwiększenie do 130KM) KOMBI (silnik ten sam co w Lanosie 1.6 16V) założyli fachowcy instalację STAG300, reduktor TOMASETTO A09, wtryski żółte 1OHM (VALTEK?) ze średnicą 1.8. Niestety pojawiły się pierwsze problemy: auto dławiło się, zwłaszcza przy ruszaniu, nie wchodziło na wysokie obroty, wyczuwalne było drganie silnika przy pracy na biegu jałowym - praca bez falowania, przy zdejmowaniu nogi z gazu w trakcie jazdy wyczuwalne szarpnięcia (dwa), to samo przy dodawaniu, ogólnie samochód zrobił się mułowaty - żadnego z tych objawów nie ma podczas pracy na benzynie. Gazownicy ponownie ustawili mapy, wymienili świece z (nowych) dwuelektrodowych DENSO na (też nowe) BRISK SILVER, przewody są nowe - oryginalne, reduktor cały czas Tomasetto, średnica wtryskiwaczy powiększona została z 1.8 na 2.0. Ogólnie jest lepiej za wyjątkiem:
a/ na wolnych obrotach jest cały czas wyczuwalne drżenie silnika (falami - jak rezonans) - na benzynie ok,
b/ wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika w czasie jazdy, po przekroczeniu 5.000 obrotów są 2-3 "zdławienia" mocy - szarpnięcia - na benzynie ok,
c/ ponadto przy jeździe ze stałą prędkością i delikatnym operowaniu pedałem gazu bardzo wyczuwalne i dające spory dyskomfort są momenty rozpoczynania podawania paliwa i kończenia podawania, czyli jak delikatnie wciskamy pedał gazu i jak samochód osiągnie prędkość, którą przy tak wciśniętym pedale może osiągnąć, albo jak delikatnie sami zdejmujemy mu nogę z gazu... Czuć wtedy szarpnięcia - niezależnie od prędkości z jaką się jechało, objawów tych nie ma przy jeździe na benzynie.
I jeszcze jedno - mianowicie czy ciśnienie gazu ma w całym zakresie obrotów silnika być jednakowe - tu 1.14 bara, czy też może przy wyższych obrotach być niższe - tu ok. 1 bar?
Podobnie mapy wtrysków: mają być jednakowe jak sugeruje instrukcja, czy też mogą się różnić - mapa gazu jest bardziej płaska, bez potrzeby korekcji?
Jeśli ktokolwiek wie jak można te usterki usunąć i może się wypowiedzieć na temat tego co powyżej napisałem, będę naprawdę bardzo wdzięczny. U gazowników spędziłem już prawie dwa dni, a że jestem osobę zarabiającą na życie w dzień a nie w nocy, nie chciał bym tam spędzić dnia trzeciego ;)))
Pozdrawiam,
Nablabs
2 |
Data: Kwiecien 22 2007 03:30:21 |
Temat: Re: Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM i STAG300 -problemy... |
Autor: Moon |
Nablabs wrote:
U> gazowników spędziłem już prawie dwa dni, a że jestem osobę zarabiającą
na życie w dzień a nie w nocy, nie chciał bym tam spędzić dnia
trzeciego ;)))
to w ogóle ci się opłaca, ta zabawa?
wkrótce gaz podrozeje, stare auta potanieją i tyle będzie emocji z "gazowania", co z doklejania spojlerów na maluchu
moon
3 |
Data: Kwiecien 22 2007 11:48:00 | Temat: Re: Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM i STAG300 -problemy... | Autor: JohnyK |
Dnia Sun, 22 Apr 2007 03:30:21 +0200
"Moon" napisał(a):
to w ogóle ci siÄ opłaca, ta zabawa?
wkrótce gaz podrozeje, stare auta potaniejÄ
i tyle bÄdzie emocji z
"gazowania", co z doklejania spojlerów na maluchu
A tam, gadanie, nawet żeby gaz 2,5 kosztował to przy cenie benzyny
około 4pln zawsze to 1,5pln oszczÄdnoĹci. Przy cenie instalacji, nie
wiem, strzelam, 5000pln to i tak siÄ zwróci, tyle, że wolniej bo
trzeba bÄdzie wiÄcej przejechaÄ a nie do przecenienia jest aspekt
ekologiczny całego działania.
JK
4 |
Data: Kwiecien 22 2007 12:24:22 | Temat: Re: Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM i STAG300 -problemy... | Autor: Marcin J. Kowalczyk |
JohnyK pisze:
to w ogóle ci się opłaca, ta zabawa?
wkrótce gaz podrozeje, stare auta potanieją i tyle będzie emocji z "gazowania", co z doklejania spojlerów na maluchu
A tam, gadanie, nawet żeby gaz 2,5 kosztował to przy cenie benzyny
około 4pln zawsze to 1,5pln oszczędności. Przy cenie instalacji, nie
wiem, strzelam, 5000pln to i tak się zwróci, tyle, że wolniej bo
trzeba będzie więcej przejechać a nie do przecenienia jest aspekt
ekologiczny całego działania.
instalka polowe tego co piszesz.
5 |
Data: Kwiecien 22 2007 11:58:24 | Temat: Re: Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM i STAG300 -problemy... | Autor: Yzedef |
to w ogóle ci się opłaca, ta zabawa?
wkrótce gaz podrozeje, stare auta potanieją i tyle będzie emocji z
"gazowania", co z doklejania spojlerów na maluchu
Nie ma to jak rzeczowa i konkretna odpowiedz..... napisal co wiedzial...
a w temacie nie ma lekko :) ja u siebie ze stagiem 200 walczylem przeszlo
polroku, kilka wizyt w serwisach i koncu odpuscilem, kupilem kabelek i sam
mieszalem.. oplacilo sie.. od ladnych paru miesiecy nic nie robie tylko
jezdze a spalanie gazu coraz mniejsze jest:)), nie kojarze jaki masz
reduktor ale jak ja zakladalem to w zestawie byl wlasnie tomasetto taki
najprostszy ale on bym do mocy 95 koni wiec na styk (auto moje ma 95)
zrezygnowalem z niego i mam duzo wiekszy emmagas, u mnie tez mase klopotow
sprawiala wadliwa sonda lambda, po wymianie praca byla duzo lepsza i
spalanie znaczaco spadlo, potem juz sam zmienilem oprogramowanie w
sterowniku na nowsze ustawilem mape i jest ok.. czasem tylko cos zrzuci jak
zatankuje w trasie na niesprawdzonej stacji..
Pzdr
Michal
6 |
Data: Kwiecien 22 2007 08:41:26 | Temat: Re: Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM i STAG300 -problemy... | Autor: Mariusz M. |
Dnia Sun, 22 Apr 2007 02:47:44 +0200, Nablabs napisał(a):
Prosiłbym wszystkich o pomoc w poniższym problemie:
Wczoraj do mojego świeżo nabytego auta Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM
(planowane zwiększenie do 130KM
Swap chcesz robic? Ma to sens?
--
M.
7 |
Data: Kwiecien 22 2007 11:06:31 | Temat: Re: Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM i STAG300 -problemy... | Autor: xx |
heh znam problem, zamien wtryski na czerwone i niech poszperaja w centralce
gazu + lambde sprawdz
generalnie problemowa instalacja
8 |
Data: Kwiecien 22 2007 20:02:32 | Temat: Re: Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM i STAG300 -problemy... | Autor: Blyskacz |
Nablabs napisał(a):
Wczoraj do mojego świeżo nabytego auta Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM 16V) założyli fachowcy instalację STAG300, reduktor TOMASETTO A09, wtryski żółte 1OHM (VALTEK?) ze średnicą 1.8.
po pierwsze - po diabla 1ohm ? jedyne co "zyskales" to grzejacy sie komp od gazu...
a/ na wolnych obrotach jest cały czas wyczuwalne drżenie silnika (falami - jak rezonans) - na benzynie ok,
analiza spalin wyjasni sprawe...
I jeszcze jedno - mianowicie czy ciśnienie gazu ma w całym zakresie obrotów silnika być jednakowe - tu 1.14 bara,
generalnie powinno byc stale... minimalnych wahniec nie da sie uniknac, ale nie powinny to byc trwale stany...
Jeśli ktokolwiek wie jak można te usterki usunąć i może się wypowiedzieć na temat tego co powyżej napisałem, będę naprawdę bardzo wdzięczny.
e.. wczoraj zamontowales i juz placzesz ? ;-) daj szanse warsztatowi, niech sie wykaze ;-)
gazowników spędziłem już prawie dwa dni, a że jestem osobę zarabiającą na życie w dzień a nie w nocy, nie chciał bym tam spędzić dnia trzeciego
bez sprzetu i wiedzy nic nie zrobisz - na poczatek kabel z miedzymordziem i laptop, ale dobrze jest tez widziec co wylatuje z rury, sama lambda to za malo, wiec dostep do analizatora by sie przydal ;-)
pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
9 |
Data: Kwiecien 22 2007 20:50:41 | Temat: Re: Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM i STAG300 -problemy... | Autor: Krzbal |
Tutaj się zapisz: http://nubira.autokacik.pl/forum.html
Wypełnij profil i wszystkiego się dowiesz.
Witam w gronie Nubiromaniaków :)
--
Pozdrawiam
KrzBal
-- -
avast! antywirus: Wychodzace wiadomosc czysta.
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000735-1, 2007-04-21
Przetestowano na: 2007-04-22 20:50:42
avast! - Copyright (c) 1988-2007 ALWIL Software.
http://www.avast.com
10 |
Data: Maj 07 2007 00:47:15 | Temat: Re: Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM i STAG300 -problemy... | Autor: Nablabs |
Krzbal napisał(a):
Tutaj się zapisz: http://nubira.autokacik.pl/forum.html
Wypełnij profil i wszystkiego się dowiesz.
Witam w gronie Nubiromaniaków :)
Wypełniłem, zapisałem się i dziękuję za przyjęcie do tego szacownego grona ;)
Teraz był długi weekend i gazownicy nie pracowali. Jutro znowu do nich jadę, a na później mam już międzymordzie, lapa i program ;)
Padło wcześniej pytanie "po co wtryskiwacze 1 Ohm?" - odpowiedź jest prosta. Czasy wtrysku są bardzo krótkie i 3 Ohm'owe nie wyrobią się. Zresztą - tak też zaleca producent.
Pozdr,
| | | | | | | | |