Grupy dyskusyjne   »   Laguna 2.0L16V na 1.9DTi

Laguna 2.0L16V na 1.9DTi



1 Data: Grudzien 31 2006 20:01:26
Temat: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Elektronix 

Witam

Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Renault Laguna 2.0L 16V N7Q-704 96/97 rok
z paliwożernym silnikiem z beznadziejna skrzynią bięgów.
Mam możliwość zakupu w dobrych pieniądzach silnik ze skrzynią biegów od
Laguny 1.9DTi  i zastanawiam się jak wygląda sprawa z wymiana benzyniaka na
dieselka.
Może ktoś z Was przerabiał taki , lub podobny  temat i może się podzielić
doświadczeniami?

Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku


--
ICQ 11527630



2 Data: Grudzien 31 2006 20:32:35
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Filip KK 

Elektronix wrote:

Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Renault Laguna 2.0L 16V N7Q-704 96/97 rok z paliwożernym silnikiem z beznadziejna skrzynią bięgów.
Mam możliwość zakupu w dobrych pieniądzach silnik ze skrzynią biegów od Laguny 1.9DTi  i zastanawiam się jak wygląda sprawa z wymiana benzyniaka na dieselka.
Może ktoś z Was przerabiał taki , lub podobny  temat i może się podzielić doświadczeniami?

Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku

Kolejny nieszczesliwy posiadacz auta na F... Kolejny post typu włącz-wyłącz.

Nie wymieniaj nic w tym aucie, sprzedaj go i ciesz sie zyciem.. A kup porzadny niemiecki samochod! (np. Audi, BMW)


--
/Pozdrawiam, Filip/      :( + VW = :)

www.c3cars.com
http://tinyurl.com/fhpfn

3 Data: Styczen 01 2007 11:34:55
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Akcent 

Kolejny nieszczesliwy posiadacz auta na F... Kolejny post typu włącz-wyłącz.

Mówimy o Fenault, czy Faguna, bo chyba coś z umiejętnością czytania szwankuje.

Nie wymieniaj nic w tym aucie, sprzedaj go i ciesz sie zyciem.. A kup porzadny niemiecki samochod! (np. Audi, BMW)

LOL.
A maybacha mu nie proponujesz??
Tak trzymaj :)

--
Pozdrawiam,
Piotr

4 Data: Styczen 01 2007 13:32:15
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Sebastian 

> Mówimy o Fenault, czy Faguna, bo chyba coś z umiejętnością czytania

szwankuje.

Z czytaniem o.k., gorzej z kojarzeniem, :)

Koledze zapewne chodziło o samochody francuskie....

 :)

Pozdrawiam

Sebastian

5 Data: Styczen 01 2007 19:31:33
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Filip KK 

Akcent wrote:

Kolejny nieszczesliwy posiadacz auta na F... Kolejny post typu włącz-wyłącz.

Mówimy o Fenault, czy Faguna, bo chyba coś z umiejętnością czytania szwankuje.

Tobie cos z umiejetnoscia myslenia szwankuje.

Nie wymieniaj nic w tym aucie, sprzedaj go i ciesz sie zyciem.. A kup porzadny niemiecki samochod! (np. Audi, BMW)

LOL.
A maybacha mu nie proponujesz??

Nie, bo go zwyczajnie nie stac.

Tak trzymaj :)

Obudz sie.

--
/Pozdrawiam, Filip/      :( + VW = :)

www.c3cars.com
http://tinyurl.com/fhpfn

6 Data: Styczen 01 2007 13:09:54
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Jurand 

"Filip KK"  wrote in message

Elektronix wrote:
Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Renault Laguna 2.0L 16V N7Q-704
96/97 rok  z paliwożernym silnikiem z beznadziejna skrzynią bięgów.
Mam możliwość zakupu w dobrych pieniądzach silnik ze skrzynią biegów od
Laguny 1.9DTi  i zastanawiam się jak wygląda sprawa z wymiana
benzyniaka na  dieselka.
Może ktoś z Was przerabiał taki , lub podobny  temat i może się
podzielić  doświadczeniami?
Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku
Kolejny nieszczesliwy posiadacz auta na F... Kolejny post typu
włącz-wyłącz. Nie wymieniaj nic w tym aucie, sprzedaj go i ciesz sie
zyciem.. A kup  porzadny niemiecki samochod! (np. Audi, BMW)

No, a potem koniecznie musisz zacząć chodzić na siłownię i tuningować TDI.

Jurand.

7 Data: Styczen 02 2007 14:56:00
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Prone 

Jurand napisał(a):

No, a potem koniecznie musisz zacząć chodzić na siłownię i tuningować TDI.
-
ROTFL.. ktos tu ma kompleksy..

P

8 Data: Styczen 03 2007 22:26:34
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Filip KK 

Prone > wrote:

Jurand napisał(a):

No, a potem koniecznie musisz zacząć chodzić na siłownię i tuningować TDI.

-
ROTFL.. ktos tu ma kompleksy..

Aaaaaaaaaaaaa :-D To ten, zapomnialem ze on w ogole istnieje, hahahaha... Juz od chyba roku czasu jest u mnie w KF'ie i dobrze o tym wie :)


--
/Pozdrawiam, Filip/      :( + VW = :)

www.c3cars.com
http://tinyurl.com/fhpfn

9 Data: Grudzien 31 2006 20:35:45
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: chriso 

Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Renault Laguna 2.0L 16V N7Q-704 96/97 rok z
paliwożernym silnikiem z beznadziejna skrzynią bięgów.

jaja sobie robisz?
najlepszy silnik (produkcji volvo) jaki byl wsadzany do laguny I

jak Ci ekonomia nie odpowiada to ja zagazuj
mozna wsadzic instalacje II generacji, zwroci sie do 20 tys km

zalozenie gazu wyjdzie na pewno taniej niz kupno silnika i przekladka
a na pewno bedzie palic mniej niz ten DTI, ktory zbyt ekonomiczny jak na
dzisiejsze standardy nie jest

10 Data: Grudzien 31 2006 20:48:04
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: RUN 

a na pewno bedzie palic mniej niz ten DTI, ktory zbyt ekonomiczny jak na
dzisiejsze standardy nie jest

jaki jest standart na dzis ?

MAciej

11 Data: Grudzien 31 2006 20:57:10
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: poziomek 
12 Data: Styczen 01 2007 12:41:34
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Elektronix 

Chodzi o to , że gaz (sekwencja IV generacji)  to ja mam  już zamontowany od
ponad roku i już nawet się zwrócił.
Minimalne zużycie LPG po mieście to 13.5L a średnio to 14.5L , trasa
minimimum 9,5L  + benzyna na rozruch za każdym razem, też nie małe ilości w
skali miesiąca.
Nie podoba mi się wysokoobrotowy charakter tego silnika , po prostu nie da
się jeździć cały czas powyżej 3 tys obrotów, bo hałas strasznie doskwiera.
Nie twierdze , że ten silnk jest zły jedank zastosowanie go w Lagunie jako
jednostkę wolnossącą to pomyłka.
Inaczej by było gdyby mu założyć turbo , nawet z nie wielkim doładowaniem,
wtedy na pewno moment obrotowy by był lepszy w zakresie niskich obrotów i
można by zastosować skrzynię biegów o innych bardziej komfortowych
przełożeniach.
Jednak goły silnik N7Q-704 zamontowany w Lagunie to jakaś nie przemyślana
decyzja , auto jest strasznie słabe w zakresie od 1000-3000obr , owszem
powyżej 4000 obr to jest rakieta i czuć te 140Km , jednak tak jak pisałem
nie da się ciągle jeździć w zakresie wysokich obrotów ponieważ to bardzo
męczy a jazda po autostradzie powyżej 140km/h to katorga !
Swojego czasu miałem okazję jeździć Laguną z silnikiem 1.8L 8V i 2.0L 8V ich
charakterystyka momentu w niskim zakresie obrotów jest o niebo lepsza niż
silnika Volvo i bardzo mi odpowiada.

Generalnie Laguna to nie jest złe auto , tylko nie z silnikiem Volvo.
Zastanawia mnie też czemu ceny części do Renault są tak drogie, przecież to
badzo popularne auta?

Drugi raz bym nie kupił tego auta, natomiast Golfa 2 którego miałem
wcześniej kupił bym bez wahania.

Następne auto to będzie 1.9TDi z grupy VW  pewnie jakiś Golf IV albo Audi.




Użytkownik "poziomek"  napisał w wiadomości


jaki jest standart na dzis ?
http://testy.autocentrum.pl/zuzycie_paliwa/index.html


13 Data: Styczen 01 2007 13:22:25
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: marcin 

Następne auto to będzie 1.9TDi z grupy VW  pewnie jakiś Golf IV albo Audi.


Też bez rewelacji w spalaniu, kupiłem Golfa IV TDI 110 koni i jego spalanie
uważam za średnio duże. miasto takie delikatne okolo 15 km w tym moze z 7
świateł pali 7,5 - 8. Trasa hmm, mojemu ojcu udało sie zejść do 4,9 ale nie
przekraczał 110 km/h. Tak więc nie wierze już w super oszczędność silników
TDI. No oczywiście pomijając frajde z jazdy, to jest nie do przebicia. Aha,
moj golf to automat.

14 Data: Styczen 01 2007 15:04:41
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: xs 

marcin  napisał(a):

No oczywiście pomijając frajde z jazdy, to jest nie do przebicia. Aha,
moj golf to automat.
 
Jak masz zwykla planetarke, to wcale nie dziwne, ze pali tak duzo. Okolice 8l
/ 100 km po miescie pali duuuzo ciezsze A6 z tym silnikiem.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

15 Data: Styczen 01 2007 20:54:05
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: RUN 

świateł pali 7,5 - 8. Trasa hmm, mojemu ojcu udało sie zejść do 4,9 ale
nie
przekraczał 110 km/h. Tak więc nie wierze już w super oszczędność silników
TDI. No oczywiście pomijając frajde z jazdy, to jest nie do przebicia.
Aha,
moj golf to automat.


ile ma takie auto wg ciebie palic 1.5 litra na 100 km ?

MAciej

16 Data: Styczen 01 2007 17:15:17
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: V-Tec 

Elektronix napisał(a):

Chodzi o to , że gaz (sekwencja IV generacji)  to ja mam  już zamontowany od ponad roku i już nawet się zwrócił.
Minimalne zużycie LPG po mieście to 13.5L a średnio to 14.5L , trasa minimimum 9,5L  + benzyna na rozruch za każdym razem, też nie małe ilości w skali miesiąca.
Nie podoba mi się wysokoobrotowy charakter tego silnika , po prostu nie da się jeździć cały czas powyżej 3 tys obrotów, bo hałas strasznie doskwiera.
Nie twierdze , że ten silnk jest zły jedank zastosowanie go w Lagunie jako jednostkę wolnossącą to pomyłka.
Inaczej by było gdyby mu założyć turbo , nawet z nie wielkim doładowaniem, wtedy na pewno moment obrotowy by był lepszy w zakresie niskich obrotów i można by zastosować skrzynię biegów o innych bardziej komfortowych przełożeniach.
Jednak goły silnik N7Q-704 zamontowany w Lagunie to jakaś nie przemyślana decyzja , auto jest strasznie słabe w zakresie od 1000-3000obr , owszem powyżej 4000 obr to jest rakieta i czuć te 140Km , jednak tak jak pisałem nie da się ciągle jeździć w zakresie wysokich obrotów ponieważ to bardzo męczy a jazda po autostradzie powyżej 140km/h to katorga !

kolega potrzebuje raczej coś w okolicach Mercedes E320, a nie wkładać diesela do tej laguny (to proszenie się o kłopoty!). Mam wrażenie, że z tą laguną po prostu coś jest nie tak, choć nie miałem okazji 2.0 16v (tylko 8v - to aż taka różnica?)

Generalnie Laguna to nie jest złe auto , tylko nie z silnikiem Volvo.
Zastanawia mnie też czemu ceny części do Renault są tak drogie, przecież to badzo popularne auta?

Drugi raz bym nie kupił tego auta, natomiast Golfa 2 którego miałem wcześniej kupił bym bez wahania.

nie, golf 2 nie jest głośny powyżej 140 ;)

W.

17 Data: Styczen 01 2007 18:13:44
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Jurand 

"Elektronix"  wrote in message

Chodzi o to , że gaz (sekwencja IV generacji)  to ja mam  już
zamontowany od  ponad roku i już nawet się zwrócił.
Minimalne zużycie LPG po mieście to 13.5L a średnio to 14.5L , trasa
minimimum 9,5L  + benzyna na rozruch za każdym razem, też nie małe
ilości w  skali miesiąca.
Nie podoba mi się wysokoobrotowy charakter tego silnika , po prostu nie
da  się jeździć cały czas powyżej 3 tys obrotów, bo hałas strasznie
doskwiera. Nie twierdze , że ten silnk jest zły jedank zastosowanie go w
Lagunie jako  jednostkę wolnossącą to pomyłka.

Nie wiem jak Ty jeździsz, ale przecież ten 2.0 16V to najlepszy silnik
wolnossący, jaki można mieć w Lagunie. Jeździłem takim i miałem średnie
spalanie 8.5/100 (2 różne modele), ładnie ciągnął z dołu i co do hałasu -
tragedii nie było. Jedyne co mnie drażniło - krótkie przełożenie piątego
biegu.

decyzja , auto jest strasznie słabe w zakresie od 1000-3000obr , owszem
powyżej 4000 obr to jest rakieta i czuć te 140Km , jednak tak jak pisałem
nie da się ciągle jeździć w zakresie wysokich obrotów ponieważ to bardzo
męczy a jazda po autostradzie powyżej 140km/h to katorga !

Sprawdź układ wydechowy - może masz założony jakiś tandetny tłumik
"zamiennik", albo ktoś wypruł katalizator i masz gołą puchę, stąd bardzo
niefajny rezonans?

Jurand.

18 Data: Styczen 01 2007 23:29:20
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Elektronix 


Użytkownik "Jurand"  napisał w wiadomości

"Elektronix"  wrote in message

Chodzi o to , że gaz (sekwencja IV generacji)  to ja mam  już
zamontowany od  ponad roku i już nawet się zwrócił.
Minimalne zużycie LPG po mieście to 13.5L a średnio to 14.5L , trasa
minimimum 9,5L  + benzyna na rozruch za każdym razem, też nie małe
ilości w  skali miesiąca.
Nie podoba mi się wysokoobrotowy charakter tego silnika , po prostu nie
da  się jeździć cały czas powyżej 3 tys obrotów, bo hałas strasznie
doskwiera. Nie twierdze , że ten silnk jest zły jedank zastosowanie go w
Lagunie jako  jednostkę wolnossącą to pomyłka.

Nie wiem jak Ty jeździsz, ale przecież ten 2.0 16V to najlepszy silnik
wolnossący, jaki można mieć w Lagunie. Jeździłem takim i miałem średnie
spalanie 8.5/100 (2 różne modele), ładnie ciągnął z dołu i co do hałasu -
tragedii nie było. Jedyne co mnie drażniło - krótkie przełożenie piątego
biegu.

decyzja , auto jest strasznie słabe w zakresie od 1000-3000obr , owszem
powyżej 4000 obr to jest rakieta i czuć te 140Km , jednak tak jak pisałem
nie da się ciągle jeździć w zakresie wysokich obrotów ponieważ to bardzo
męczy a jazda po autostradzie powyżej 140km/h to katorga !

Sprawdź układ wydechowy - może masz założony jakiś tandetny tłumik
"zamiennik", albo ktoś wypruł katalizator i masz gołą puchę, stąd bardzo
niefajny rezonans?

Jurand.

Jeżdźę normalnie bez dużych przyspieszeń 95% miasto  i spalanie jest takie
jak napisałem( cały czas mowa o LPG).
Jeśli jednak uważasz ze ten silnik( Volvo N7Q-704)  jest najlepszym
silnikiem wolnossącym , to nie wyobrażam sobie jaki jest najgorszy??
Gdybym miał możliwość zamiany tego silika na 2.0L 8V Renault  , to bym się
nie zastanawiał ani chwili i jeszcze bym dopłacił.
Nie wiem w jaki sposób uzyskałeś 8,5L /100km może z górki cały czas
jechałeś, albo na benzynie tylko na trasie ?
Mam znajomego , którego Laguna ma taki sam silnik ( cały czas mowa o silniku
Volvo)  i spalanie ma na mniej więcej tym samym poziomie.
Tłumik końcowy orginalny , katalizator uległ stopieniu , więc zmieniłem go
na strumienicę, jednak specjalnej  zmiany dzwięku po tym nie zauważyłem.
W tych modelach to norma , że przy 3000obr pojawia się wewnątrz kabiny
nieprzyjemny dzwięk ( buczenie ) , co zresztą potwierdzili inni użytkownicy
takiej samej Renówki.
Po mieście da się nią jeździć tą  a towarzyszące temu dzwięki nie
przeszkadzają, jednak na autostradę zupełnie się ona  nie nadaje, no chyba
że ma się poważną wadę słuchu.

Dodam że auto jest bezwypadkowe i cały czas o nie dbam.

19 Data: Styczen 02 2007 00:06:22
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: chriso 

sprzedaj ten samochod i kup inny
jestes do niego strasznie negatywnie nastawiony i tyle..
ekonomia i buczenie silnika to tylko tematy zastepcze :)

ile chcialbys zeby palil silnik 140KM z 1995 roku w samochodzie klasy sredniej?
czy uwazasz ze silnik diesla tez nie najnowszej konstrukcji bedzie cichszy?

20 Data: Styczen 02 2007 09:52:13
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Elektronix 


Użytkownik "chriso"  napisał w wiadomości

sprzedaj ten samochod i kup inny
jestes do niego strasznie negatywnie nastawiony i tyle..
ekonomia i buczenie silnika to tylko tematy zastepcze :)

ile chcialbys zeby palil silnik 140KM z 1995 roku w samochodzie klasy
sredniej?
czy uwazasz ze silnik diesla tez nie najnowszej konstrukcji bedzie
cichszy?


Może nie będzie cichszy, ale przynajmniej będzie miał o wiele większy moment
obrotowy w zakresie niskich obrotów  na czym bi bardzo zależy.
Do Laguny przesiadłem się prosto z Golfa a jak wiadomo pierwsze wrażenie
jest najważniejsze, od razu nie spodobało mi bardzo miękie zawieszenie i
praca silnika ze skrzynia.
Od tamtej pory nie lubie tego samochodu i czekam , aż brat kupi sobie inne
auto to tymczasowo przesięde sie do jego starego dieselka , którym zresztą
bardzo fajnie mi się jeździ a Lale sprzedam :)
Laguna na pewno spodoba się osobie przesiadającej się z innej starszej
Renówki, zresztą moja jest w bardzo dobrym stanie , ponieważ nauczyłem się
że o auto trzeba dabac by nie zwiodło.

W każdym bądź razie temat zamykam, bo jego kontynuacja nie ma sensu.

Dziękuje wszytkim za wypowiedzi.

21 Data: Styczen 02 2007 18:00:31
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Młynek 

W tych modelach to norma , że przy 3000obr pojawia się wewnątrz kabiny
nieprzyjemny dzwięk ( buczenie ) , co zresztą potwierdzili inni
użytkownicy takiej samej Renówki.

Przerabiałem taką samą historię w swojej (ten sam silnik i gaz) i tez palila
astronomicznie. Też jeździłem 20 8V (kolega ma) i się wkurzałem. Pojechałem
do magika od tłumików - może jakaś dziurka czy cuś, że tak buczy. Okazało
się że jeden ze środkowych tłumików jest do wymiany a drugiemu też nic nie
brakuje. Wymieniłem obydwa i dowiedziałem sie, ze katalizator jest prawie 2x
mniejszy niz powiniem byc. Kupilem samochod uzywany, wiec nie wiem czy to
fabryka dala ciala czy poprzedni wlasciciel. Po wymianie tlumika auto bylo o
polowe cichsze, ale tym razem pojawilo sie denerwujace brzeczenie
metaliczne. Wymienilem katalizator na taki "jak powinien byc". Auto jest
cichutkie jak trzeba (pomijając fakt ze z tlumikami wydalem ponad 700zł).
Pojechalem do regulacji gazu i serwisant sie za glowe zlapal. Wyregulowal.
Teraz pali 7,5 - 8 gazu na trasie i 9,5-11gazu w miescie. Na calym baku
33-35l gazu po regulacji robie najmniej 320 km, a raz w trasie zrobilem na
baku 430 km:).
Po tych poprawkach samochodzik przyspiesza lepiej tez na wolnych obrotach.
Ogolnie kolega rozglada sie za takim z 98r, bo jak sie przejechal to
stwierdzil, ze jego (20 8V) to muł.
Aha gaz mam II generacji.

Pozdrawiam

Młynek

22 Data: Styczen 02 2007 19:42:09
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Elektronix 


Użytkownik "Młynek"  napisał w wiadomości

W tych modelach to norma , że przy 3000obr pojawia się wewnątrz kabiny
nieprzyjemny dzwięk ( buczenie ) , co zresztą potwierdzili inni
użytkownicy takiej samej Renówki.

Przerabiałem taką samą historię w swojej (ten sam silnik i gaz) i tez
palila astronomicznie. Też jeździłem 20 8V (kolega ma) i się wkurzałem.
Pojechałem do magika od tłumików - może jakaś dziurka czy cuś, że tak
buczy. Okazało się że jeden ze środkowych tłumików jest do wymiany a
drugiemu też nic nie brakuje. Wymieniłem obydwa i dowiedziałem sie, ze
katalizator jest prawie 2x mniejszy niz powiniem byc. Kupilem samochod
uzywany, wiec nie wiem czy to fabryka dala ciala czy poprzedni wlasciciel.
Po wymianie tlumika auto bylo o polowe cichsze, ale tym razem pojawilo sie
denerwujace brzeczenie metaliczne. Wymienilem katalizator na taki "jak
powinien byc". Auto jest cichutkie jak trzeba (pomijając fakt ze z
tlumikami wydalem ponad 700zł). Pojechalem do regulacji gazu i serwisant
sie za glowe zlapal. Wyregulowal. Teraz pali 7,5 - 8 gazu na trasie i
9,5-11gazu w miescie. Na calym baku 33-35l gazu po regulacji robie
najmniej 320 km, a raz w trasie zrobilem na baku 430 km:).
Po tych poprawkach samochodzik przyspiesza lepiej tez na wolnych obrotach.
Ogolnie kolega rozglada sie za takim z 98r, bo jak sie przejechal to
stwierdzil, ze jego (20 8V) to muł.
Aha gaz mam II generacji.

Pozdrawiam

Młynek

Zazdroszcze spalania , teoretycznie 16 V  powinien mieć mniejsze , ale co
zrobić w tym przypadku jest inaczej :(
Może ktoś z Was ma silnik N7Q-704 i moż powiedzieć ( bez ściemy ) jakie ma
spalanie ?

23 Data: Styczen 02 2007 20:02:19
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: JBART 


Zazdroszcze spalania , teoretycznie 16 V  powinien mieć mniejsze , ale co
zrobić w tym przypadku jest inaczej :(
Może ktoś z Was ma silnik N7Q-704 i moż powiedzieć ( bez ściemy ) jakie ma
spalanie ?

Powinien miec mniejsze spalanie gazu?
Chlopie czego ty oczekujesz?
Ze 140 konny samochod wazacy z Toba 1300kg, albo wiecej bedzie palil ile?
Moze trzeba bylo kupic clio dci, czy jakies lupo, czy innnego malucha z
silnikiem od miksera.

--
Jarek

24 Data: Styczen 02 2007 20:10:55
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: chriso 

Może ktoś z Was ma silnik N7Q-704 i moż powiedzieć ( bez ściemy ) jakie ma spalanie ?

przecie napisal
"Przerabiałem taką samą historię w swojej (ten sam silnik i gaz)...."

w mojej pali gazu:
miasto (Wro) 13
trasa 11-12 polskie drogi, przyspieszenia i hamowanie
10,5 autostrada 400km szybkiej ale rownej jazdy

dla mnie poziom spalania jak najbardziej normalny

25 Data: Styczen 02 2007 23:04:00
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: yabba 


Użytkownik "Elektronix"  napisał w wiadomości



Tłumik końcowy orginalny , katalizator uległ stopieniu , więc zmieniłem go
na strumienicę, jednak specjalnej  zmiany dzwięku po tym nie zauważyłem.
W tych modelach to norma , że przy 3000obr pojawia się wewnątrz kabiny
nieprzyjemny dzwięk ( buczenie ) , co zresztą potwierdzili inni
użytkownicy
takiej samej Renówki.

Dlaczego katalizator sie wytopil? Sugeruje to za duza ilosc paliwa podawana
do cylindrow.
Strumienica, wedlug grupowych opinii, potrafi tez wiecej napsuc niz
poprawic.

Moze masz cos uszkodzone w silniku albo w osprzecie i dlatego jest duze
zuzycie paliwa?


yabba

26 Data: Styczen 03 2007 13:20:10
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Elektronix 


Użytkownik "yabba"  napisał w
wiadomości


Użytkownik "Elektronix"  napisał w wiadomości



Tłumik końcowy orginalny , katalizator uległ stopieniu , więc zmieniłem
go
na strumienicę, jednak specjalnej  zmiany dzwięku po tym nie zauważyłem.
W tych modelach to norma , że przy 3000obr pojawia się wewnątrz kabiny
nieprzyjemny dzwięk ( buczenie ) , co zresztą potwierdzili inni
użytkownicy
takiej samej Renówki.

Dlaczego katalizator sie wytopil? Sugeruje to za duza ilosc paliwa
podawana
do cylindrow.
Strumienica, wedlug grupowych opinii, potrafi tez wiecej napsuc niz
poprawic.

Moze masz cos uszkodzone w silniku albo w osprzecie i dlatego jest duze
zuzycie paliwa?


yabba

 W silniku jest wszystko w porządku , zero błędów na diagnostyce , odczyty z
czujników porządku.
Przez pewien czas wa aucie była zainstalowana instalacja LPG II generacji,
ale nie dało się na niej jeździć, bo co chwile strzelało i rozwalalo obodowe
filtra.
Wtedy to  właśnie coś się z katalizatorem musiało stać, zresztą był okres że
dziwnie śmierdziało śmierdziało z pod auta.
Jenak założenie wtrysku gazu rozwiązało problem a stopiony katalizator
pozostał.
Spalanie w cyklu miejskim 13.5L latem  a 15L zimą to dla tego auta norma.

27 Data: Styczen 01 2007 15:12:53
Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
Autor: Rysiek Branson 

Użytkownik "chriso"  napisał w wiadomości


a na pewno bedzie palic mniej niz ten DTI, ktory zbyt ekonomiczny jak na
dzisiejsze standardy nie jest

nieprawda :)

akurat mam Lagune kombi 1.9 DTI 99rok, a wczesniej jezdzilem niemieckimi TDI
(Ibiza, Passat) oraz JTD Alfą i ten
silnik w Renault jest troche slabszy, ale na pewno nie mniej ekonomiczny :P

Laguna kombi 1.9 DTI pali:

od:
trasa wrocek-wawa-lublin-wrocek po 1000km - 5,2l z klima non stop, predkosci
90-145km/h
do
miasto, bardzo krotkie przebiegi, w zimie - 6,8-7,2l

tak wskazuje zarówno komputer, jak i wychodzi mi z tankowań, wiec prosze nie
mowic, ze to duzo jak na dzisiejsze standardy i jeszcze porownywac do Audi,
ktorych dzisiejsze "standardowe silniki" TDI na pompowtryskiwaczach pala
sporo wiecej niz 1.9 DTI w Lagunie I (swoja droga ostatni malo awaryjny
silnik renault turbodiesel), czy do BMW , ktorych diesle nigdy nie byly
oszczedne.

ale fakt przekladka sie nie oplaci nijak...

Pozdrawiam

Archiwum grupy ze statystykami:
http://www.grupy-dyskusyjne.v10.pl/pl,misc,samochody.html

Laguna 2.0L16V na 1.9DTi



Grupy dyskusyjne