Laguna3 Crash test 80km/h
1 | Data: Grudzien 14 2008 06:02:39 |
Temat: Laguna3 Crash test 80km/h | |
Autor: Michał | Witam, 2 |
Data: Grudzien 14 2008 12:10:49 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Quba |
[...] Oczywisice nie bronie Laguny 3, ale na filmikach sa przedstawione 2 rozne uderzenia, wiec i samochod inaczej sie odksztala. -- Quba 3 |
Data: Grudzien 14 2008 12:10:19 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: CeSaR | Przy okazji takie coś mi się znalazło: 4 |
Data: Grudzien 14 2008 12:30:05 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Arni | CeSaR pisze: Przy okazji takie coś mi się znalazło: holden comodore -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 5 |
Data: Grudzien 14 2008 13:22:44 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik " Michał" napisał w wiadomości Witam, Ma to ktoś w jakimś normalnym języku, czyli po angielsku lub po polsku? :-) MK 6 |
Data: Grudzien 14 2008 17:52:25 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: k |
Ma to ktoś w jakimś normalnym języku, czyli po angielsku lub po polsku? :-) Może to pomoże http://www.autocentrum.pl/go/338__Granice_pasywnego_bezpieczenstwa__179079329.html 7 |
Data: Grudzien 14 2008 18:28:49 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Papkin | Sanctum Officium wrote: Użytkownik " Michał" napisał w wiadomości German auto club ADAC crashed a car against a wall at 80 km/h, after the same model had shown a crash at 64 km/h could be survived with little injury. Result: serious increase in danger of injury; crumple zones used up; almost no safety reserves. Lower speed saves lives. Z boku, autko robione pod NCAP i tyle, zero marginesu na wieksze predkosci (cos tam pewnie da, wyjdziesz jako roslnika a nie jako trupek). 8 |
Data: Grudzien 15 2008 02:28:03 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: PepedB | Papkin pisze: Z boku, autko robione pod NCAP i tyle, zero marginesu na wieksze predkosci (cos tam pewnie da, wyjdziesz jako roslnika a nie jako trupek).Wskaż mi te auta, z których wyjdziesz lepiej przy takiej prędkości. Jeśli znajdziesz choć sztukę to sprawdź, czy aby nie stała w rankingu NCAP gdzieś obok Laguny. -- Pozdrawiam, Marcin Kaliński a-dres:{ksywka}(na)post.pl 9 |
Data: Grudzien 15 2008 02:39:11 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Michał |
> Ja bym się zastawiał nad renówkami z okolic 2001, gdzie wsyztsko co zrobili wyglądało na to że ma jeszcze duże duże rezerwy: -laguna2 -vel satis -espace4 oraz renault z 1992 (1992..2001) -safrane, (od laguny2 jest jednak troche słabsze, ale cięższe i dużo większe) co do innych marek: kurcze rozwalili by w końcu W221, lub phaetona 80km/h :) albo lepiej tak ze 100km/h z bezpiecznych moze być jeszcze..... citroen c6 hmmm.... nowe bmw7 ??? a8 pewnie znowu nie, może też nowa e klasa (nr niepamiętam) ? pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 10 |
Data: Grudzien 15 2008 20:25:13 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik " Michał" napisał w wiadomości
Laguna I słabo wypadła: http://www.euroncap.com/tests/renault_laguna_1997/21.aspx Generalnie auta z pierwszej połowy lat 90-tych i starsze wypadają słabo w aktualnych testach EuroNCAP. Właściwie nie znam wyjątku od tej zasady. W potencjalnych, przyszłych testach z większymi prędkościami (np. 80 km/h przodem) wypadną na pewno dużo gorzej niż dzisiejsze auta. co do innych marek: Mało popularne i drogie. z bezpiecznych moze być jeszcze..... Jak wyżej (nie dotyczy C6). MK 11 |
Data: Grudzien 15 2008 20:39:55 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Michał | >rezerwy: > -laguna2 Tak laguna wypada dość kiepsko, ale ona tylko z wyglądu podobna :) i kilka(naście?) miesięcy nowsza - z tym że tam bardzo bardzo duże cięcia były kosztowe. Generalnie auta z pierwszej połowy lat 90-tych i starsze wypadają słabo w Tam były 3: -volvo850 -merc w140 -safrane Na dzisijesze coś koło 4 gwiazdek, jednak moga mieć rezerwy na duże prędkości. (tz 850 była testowana i raczej rezerwy nie miała z 4 gwiazdkowym bmw5 którego tez rozwaliło baaardzo). Safrane można porówanć z espase3 i avantime (kolejny nietestowany... - wypadł ponoć na 4) ? Ale to były auta:) pierwsze poduszki, pierwsze trakcje, pierwsze kutryny pierwsze kolorowe nawigacje, pierwsze kompy na zawieszeniach aktywnych, pierwsze klimatroniki strefowe, pierwsze fotele z memory, el lustreka kierownice, dużo lcd i gadające kompy... :)
ale może bezpieczne :) > z bezpiecznych moze być jeszcze..... C6 bardziej popularne :) ?, chociaz używane 2 phaetony = 1 uzywany citroen c6 :) tylko citroeny sa nowsze. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 12 |
Data: Grudzien 15 2008 23:08:14 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości >rezerwy: No to pokaż test starszego auta, które dobrze z niego wychodzi. MK 13 |
Data: Grudzien 16 2008 00:11:36 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Michał | > Tak laguna wypada dość kiepsko, ale ona tylko z wyglądu podobna :) chyba się musze wycofać z volvo 850 niby miało te 4/5 gwiazdek w usa itp.. ale dupa nie auto :), 9xx też niebardzo. choć na4 europejskie jeszcze może starczy bo kabina się dopiero zaczeła zapadać - jak w bmw5 gdzie cudem starczyło, ale 3 już zgniatała ludzi. ok video 850 skok ze skały: http://www.youtube.com/watch?v=aN4o8TERuoY vovlo850 (premiera 1991 europa): http://www.youtube.com/watch?v=Th9HGAraV6U Teraz lepiej 1991, merc W140 (nie mylić z okularem czy w124): http://www.youtube.com/watch?v=Vqr3STPzrBE http://www.youtube.com/watch?v=ujEA0S9QxGI i teraz ta corsa z którą się zdrezył w ściane chyba 130km/h: http://www.youtube.com/watch?v=wIqc2KFgnpI porównaie z okularem(1996): http://www.youtube.com/watch?v=uRX-BGmxQN0 http://www.youtube.com/watch?v=Vp2N0gce0-k safrana nie mam :( kiedyś były filmiki modelu 1992, ściana, turlanie uderzenie z tyłu, testy napinaczy, testy poduszek i dachu. jedyne co mam to: www.pasybezpieczenstwa.pl -> crash testy - > jak to działa pierwsze 1.5 sekundy (ale to model 1996) (troche inne zawieszenie, troche lżejszy, 6 poduszek, chyba 4 standard). tu jest przypadek z życia, suma prędkości koło 90km/h ale to za mało, nawet hydro nie siadło :) (mam nadzieje ze tam nikomu nic nie jest): http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHI pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Grudzien 16 2008 19:16:48 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik " Michał" napisał w wiadomości > Tak laguna wypada dość kiepsko, ale ona tylko z wyglądu podobna :) Wygląda to jak zderzenie z przeszkodą przy jakiś 40 km/h. Volvo 940 wypadło bardzo słabo w zderzeniu z mniejszym i lżejszym renault modusem. Pewnie znasz, ale przypomnę: http://www.youtube.com/watch?v=86M_fV-1yKY Obawiam się, że każdy starszy samochód tak wypadnie w zderzeniu ze współczesnym. vovlo850 (premiera 1991 europa): Jaka prędkość? Teraz lepiej 1991, merc W140 (nie mylić z okularem czy w124): No to weź go zderz ze współczesną Corsą, a nie z tym zabytkiem. Wynik będzie pewnie będzie taki jak modus vs 940. MK 15 |
Data: Grudzien 16 2008 20:00:47 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Michał | > ok video 850 skok ze skały: trochę wiecej. Volvo 940 wypadło bardzo słabo w zderzeniu z mniejszym i lżejszym renault Volvo 940 nie jest i nie było (super) bezpiecznym autem, 850 jeszcze jako tako można traktować ze jest bezpieczne. (tz stare i ciężkie = bezbieczne to nie prawda, bo to ani ciężkie ani bezpieczne tylko stare :) ). se starych ale bezpiecznych to moooooooże jakiś cadillac i lexus ls by się znalazł - ale raczej nic więcej. Obawiam się, że każdy starszy samochód tak wypadnie w zderzeniu ze 40mph, odpowiednik naszego europejskiego 64km/h, większość parametrów podobna. będzie pewnie będzie taki jak modus vs 940. 940 by się "rozpadło" w zderzeniu z w140 :) kiedys widziałem testy merc w124, lancia thema i tego typu auta wśród nich było volvo bazujące na zbliżonej płycie i chyba w124 i to zupełnie inna liga jest jednak bezpieczeństwa. jak weźmiesz mocniejsza corse to ona się bardziej odbije :) (to był pewie test ten sam roczik corsy i merca pewnie) w zderzeniu volvo vs modus miałeś jakies 200kg róznicy masy w połączneiu z niezbyt bezpiecznym volvo, i małym ale nie lekkim renault. merce mają nie 1350kg tylko 1600+, renówki 1500+, no volvo jest lekkie :) pozdawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Grudzien 16 2008 20:03:30 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Michał |
ok :), pomińmy moją pisownię -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 17 |
Data: Grudzien 16 2008 21:55:58 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Arni | Michał pisze: ok video 850 skok ze skały:Wygląda to jak zderzenie z przeszkodą przy jakiś 40 km/h. nigdy nie było a nagrody dawali za brak aerodynamiki :) http://pl.youtube.com/watch?v=gWzqeOtlu-o (reklama ale testy prawdziwe) http://pl.youtube.com/watch?v=f1GBUvQvHkU&feature=related powiedziałbym ze odkształcenie przedziału pasazerskiego jest wieksze w 850 choc ma ono wiecej innych systemów bezpieczenstwa. http://pl.youtube.com/watch?v=Th9HGAraV6U&feature=related tu masakruje ascone przy 100 km/h i przedział pasazerski nawet nie drgnął. http://pl.youtube.com/watch?v=NQPca-aTlL0&feature=related a tu czołowka z betonem: http://pl.youtube.com/watch?v=1SmOR-yWp6Y&feature=related oczywiscie do dzisiejszych standardów to juz nie przystaje ale nie pisz ze volvo bezpiecznym samochodem nie było, bo było i reklama na tym sie własnie opierała. Stad tez do dzis funkcjonuje "legenda" bezpiecznego volvo -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 18 |
Data: Grudzien 17 2008 00:00:45 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Arni" napisał w wiadomości Michał pisze: Kiedyś były inne standardy i wszystkie auta były budowane według tamtych standardów. Dzisiaj są wyższe standardy. A przyszłych standardów (pewnie 80 km/h przy uderzeniu przodem) nie przejedzie ani jedno współczesne auto tak, jak starsze auta nie przechodzą współczesnych testów. Nie ma aut bezpiecznych, są tylko auta bezpieczne w pewnych granicach, a ta granica jest co jakiś czas podnoszona. MK 19 |
Data: Grudzien 16 2008 10:06:09 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: PepedB | Michał pisze: Ja bym się zastawiał nad renówkami z okolic 2001, To wszystko są niczym niepoparte spekulacje. Zobacz jak bardzo zmienia się energia wraz ze wzrostem prędkości, którą trzeba rozproszyć w momencie uderzenia. Właściwie każdy kilometr więcej może pokonać konstrukcję, która wydaje się być super sztywna. Poza tym co z tego, że jest sztywna, jeśli pasażerom wyrwie wnętrzności? Jedyna różnica jest taka, że truposz z takiego dzwona będzie niekształtny i siny, a nie zmielony. Są całkiem precyzyjnie określone granice przeciążeń, jakie jest w stanie wytrzymać organizm ludzki. Dość prosto da się wyliczyć, że jeśli mamy do dyspozycji... niech będzie metr z groszem strefy zgniotu i zostanie ona wykorzystana w całości, a opóźnienie będzie cały czas stałe, to maksymalna prędkość zderzenia ze sztywną przeszkodą nie może być nie wiadomo jak duża. To, że niektórym udaje się przeżyć dzwony nawet przy 100 kilkudziesięciu km/h wcale nie wynika z nie wiadomo jak pancernej konstrukcji nadwozia, ale z tego, że nie nastąpiło jedno uderzenie zatrzymujące samochód, bądź owszem nastąpiło, ale przeszkoda była podatna na duże odkształcenia, co zamortyzowało uderzenie. -- Pozdrawiam, Marcin Kaliński a-dres:{ksywka}(na)post.pl 20 |
Data: Grudzien 15 2008 18:35:35 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: The_EaGle | Michał pisze: laguna2 88.5 km/h w drzewo: Wbrew temu co mówią w 5gear uważam że ta laguna rewelacyjnie przyjeła to uderzenie w drzewo. Nawet przednia szyba nie pękła, drzwi dało sie otworzyć - płyta podłogowa nie była naruszona. Dla tego samochodu te 90km/h w drzewo to był pikuś... Gorzej pewnie mają ludzie w środku ale i tak jestem pozytywnie zaskoczony. Pozdrawiam Rafał 21 |
Data: Grudzien 16 2008 00:28:21 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Michał | The_EaGle napisał(a): Michał pisze:"bezpieczne" limity są 46g poziomo i 35 w pionie, jak w coś sie nie udeży w międzyczasie :) nie wiem czy 3 punktowe pasy + te 8..10 czy 12 poduszek da rade. z ciekawostek to elektronika auta dalej działała - włączyl awaryjne (migacz :) ), ciekawe czy nawigaca by coś złapała ;) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 22 |
Data: Grudzien 16 2008 13:05:20 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Boombastic | "bezpieczne" limity są 46g poziomo i 35 w pionie, jak w coś sie nie udeży w "Bezpieczne" ale przez jaki czas działania? 23 |
Data: Grudzien 18 2008 16:04:58 | Temat: Re: Laguna3 Crash test 80km/h | Autor: Sebastian Kaliszewski | Boombastic wrote: "bezpieczne" limity są 46g poziomo i 35 w pionie, jak w coś sie nie udeży w Nawet kilka sekund. Amerykańce robili testy tego w latach 50. (w celach sprawdzenia jak można "męczyć" kosmonautów w czasie startu/powrtou oraz pilotów w czasie katapultowania). http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHI pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |